Kim Hirschovits

  • 359 694
  • 1 229

Tökö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hetken jo mietin uskallanko avata sattuneesta syystä tätä ketjua. Toivonkin tässä ja nyt, ettei täällä mitään älyttömyyksiä näy ja eiköhän noi moderaattorien jakamat pelikiellotkin hiljennä tahtia.

Nyt olisi kuitenkin tarkoitus, täällä Jokerit-alueella, keskustella Kimistä Jokereissa - jokerikannattajien reaktiosta sekä roolista, odotuksista ja suorituksista jokeripaidassa. Viikonlopun aikana tonne kimifan.comiin tulee jonkinlainen haastattelu, jossa Kimi varmasti kertoo enemmän siirron taustoista. Saa nähdä mitä sanottavaa kaverilla on, pidetään nyt suurimmat mölyt siihen saakka mahassa.

Ensinnäkin tervetuloa Jokereihin Kimi. Kuten olen jo aiemmin todennut, en minäkään loikkareista sen kummemmin välitä, mutta Hirschovits on nyt meidän miehiä ja mä ainakin toivon kaverin onnistuvan. Jokainen pelaaja ansaitsee taustastaan huolimatta mahdollisuuden. En mä odota jokerikannattajien ottavan Kimiä heti omakseen, mutta ei välttämättä tarvitsisi ainakaan dissata etukäteen. Kaikilla kuitenkin on sama päämäärä, meidän menestyminen. Kimillä voi olla aika orpo fiilis, kun vanhojen kannattajiensa reaktion näkee ja uuden joukkueen kannattajat ovat epäilevällä linjalla. Nää IFK-kannattajien negatiiviset kommentit ovat nyt niin vahvasti esillä, että itse kirjoitin tuon Kimifan.comin kautta pienen tsemppiviestin kaverille, toivottavasti moni samanhenkinen tekisi samoin.

No, seuraillaan täällä sitten Hirson edesottamuksia jokeripaidassa. Täällä voitaisiin myös juhlia sitä kauden avauksen hattutemppua.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kyllä. Minäkin toivotan miehen lämpimästi tervetulleeksi Jokereihin. Lopullisen hyväksynnän mies saavuttaa silmissäni sen kautta, että tekee töitä kentällä aina sata lasissa kuten on tähänkin asti tehnyt.

Kimin tavoitteet ovat NHL:ssa ja täytyy toivoa, että ne toiveet toteutuvat vaikkapa vuoden päästä. Näin voitaisiin todeta, että siirto ei ollut ainakaan haitaksi urakehitykselle.

Tsemppiä!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Vähän kaksijakoinen tunne tämän siirron johdosta. Toisaalta olen pitänyt Kimiä lahjakkaimpana noista HIFK:n junnuista, joita edustukseen muutama vuosi sitten nostettiin. Toisaalta kehitys on ollut melko verkkaista viime kautta lukuunottamatta, jolloin nousi raketin lailla joukkueensa luottopelaajaksi. On tietysti vaikea arvioida millainen on imu alasarjoihin rapakon takana, mutta jotenkin vaan on sellainen gut feeling ettei Kimi välttämättä kuitenkaan ihan riitä, joten siinä mielessä hyvä sainaus jos huhuista huolimatta jää Suomeen, kuten uskon.

Pelikäsitys Kimilla on enemmän kuin kunnossa, jonkin verran kovuuttakin tullut lisää, mutta liike ja laukaus vielä puutteellisia. Periaatteessa kolmossentteri, mutta sopii myös ylivoimalla viivalle peliä johtamaan, kuten Shedden viime kaudella Kimiä käyttikin. Mutta toisaalta Jokereissa näyttäisi olevan puolustajia (Tuulola, Järventie ja Lepistö) jotka pystyvät samaan, joten jännä nähdä miten Shedden ylivoiman rakentaa ja jääkö Kimille siinä oma paikkansa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu tervetuloa vaan Kimille ! Kohu siirrosta sai tällä palstalla älyttömät mittasuhteet, mutta eiköhän arki koita suhteellisen pian.

Ihan kuten Vakio tuossa aiemmin kirjotti, lopullinen suhtautuminen Kimiin, kuten keneen tahansa uuteen pelaajaan, ratkeaa sen mukaan millaisia otteet ovat kentällä. Jos yrittää se legendaarinen 110 lasissa, niin homma on bueno. Keneltäkään ei voi pyytää enempää eikä vähempää kuin täysillä yrittämistä.

Mitä Kimin ensi kauden rooliin tulee, niin luulisin Sheddenillä olevan aika tarkkaan tiedossa mihin Kimiä käyttää. Mitään pistelinkoa en ainakaan minä kaverista odota, luotettavaa ja monipuolista jokapaikan höylää pikemminkin.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen siirto, joka tapahtuu stadin seurojen välillä. Tämä on nykypäivää ja pelaajat eivät aina voi ajatella seurauskollisuutta kasvattajaseuralleen, jos paremmat puitteet saa muualta seuraavalla kaudella. Hirso pelaa meillä ainoastaan Sheddenin takia, piste. Ja siitä ei voi häntä syyttää, jos hän kerta uskoo, että Dougin alaisuudessa kehittyy edelleen.

Tervetuloa Hirso! ja ei muutakuin kiekkoa häkkiin nordiksella!
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Toisaalta olen pitänyt Kimiä lahjakkaimpana noista HIFK:n junnuista, joita edustukseen muutama vuosi sitten nostettiin. Toisaalta kehitys on ollut melko verkkaista viime kautta lukuunottamatta, jolloin nousi raketin lailla joukkueensa luottopelaajaksi.

Pelikäsitys Kimilla on enemmän kuin kunnossa, jonkin verran kovuuttakin tullut lisää, mutta liike ja laukaus vielä puutteellisia. Periaatteessa kolmossentteri, mutta sopii myös ylivoimalla viivalle peliä johtamaan, kuten Shedden viime kaudella Kimiä käyttikin. Mutta toisaalta Jokereissa näyttäisi olevan puolustajia (Tuulola, Järventie ja Lepistö) jotka pystyvät samaan, joten jännä nähdä miten Shedden ylivoiman rakentaa ja jääkö Kimille siinä oma paikkansa.
Jostain syystä minäkin olen läpi vaikeiden vuosien pitänyt Hirsoa lahjakkaimpana näistä aikoinaan A:sta nostetuista pelaajista. Potentiaalia on vain ollut jostain syystä vaikea kaivaa esiin ja esitykset ovat vaihdelleet laidasta laitaan. Viime kaudella Shedden nosti kehityskäyrän nousemaan jyrkemmin ylöspäin, mutta omasta mielestäni pistesaldo hieman imartelee Kimiä. Pelillisesti esitys ei ollut niin vakuuttavaa ja huomattava osa pisteistä syntyi viivamiehen paikalta. Tähän teillä on osoittaa muitakin kenties osaavampiakin pelaajia, jotka myös tarvitsevat peliaikaa. Tulee tosiaan olemaan mielenkiintoista nähdä Hirson rooli ensi kaudella. Hirso lähti Sheddenin kehitysapujen perässä teille, mutta on mahdollista, että tämä kääntyy vielä myös Kimiä vastaan. Sheddenillä parhaat pelaavat ja teillä sitä materiaalia riittää. Meillä suurempaan rooliin olisi ollut helpompi päästä, mutta se siitä.

Kimin ominaisuuksista jos puhutaan, niin mielestäni Hirson pelityylii sopii isoille jäille. Liike on periaatteessa ihan ok, mutta luisteluradat ovat melko laajoja. Tyyppinä Hirson on ehkäpä isonjään sentteri, joka on toistaiseksi ollut turhan helppo pelata pois kaventamalla aikaa ja tilaa. Viimeisissä playareissa kakkossentterinä tuli pisteitä 3 pelissä 11 mahdollisesta, joten tämä kertoo hieman tilanteesta. Kovuudesta olen taas eri mieltä ylläolevan kirjoittajan kanssa, koska omasta mielestäni fyysistä peliä nimenomaan laskettiin viime kaudella ja keskityttiin omiin vahvuuksiin. Fyysinen peli ei ikinä ole ollut Hirson vahvuus vaan siihen panostaminen on turhaan häirinnyt omien vahvuuksien esille tuloa. Laukauksesta voisin sanoa sen verran, että se ei ole mikään erikoinen, jos aikaa virittää ei ole. Viivaltahan Hirso todistetusti osaa pommittaa.

Pelikäsitys on myös ok, mutta välillä hieman omalaatuinen. Hirson saadessanne saitte myös hasardit, niiltä ette voi välttyä. Voin vaikka lyödä vetoa, että tulette kiroamaan miehen vielä monesti alimpaan helvettiin uskomattomien sokko/jättösyöttöjen takia, jotka päätyvät suoraan vastustajalle ja läpiajoon.

Sellaista tuli mieleen tällä kertaa, olen pahoillani jos tulin jotenkin sotkemaan ketjuanne. Ramstedtille toivotin onnea uran jatkolle, mutta Kimille en kyllä sattuneista syistä voi sitä toivottaa. Tehköön parhaansa ja katsotaan mihin se riittää. Jos itseluottamusta riittää, niin asiat ovat hyvällä mallilla. Jos taas sitä ei riitä, niin pelaamisesta tulee varmasti helvettiä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä minä sanoin ja miksiköhän?

Quottaminen on tuskaa, joten tässä lainaan kovien poikien tapaan itseäni 14.2.2006 Kim H... Floppi... (tai jotain sinnepäin) -ketjusta:"Kuuntele nyt tarkasti Hirso mitä Sheddenin setä sulle kertoo - voit jopa päästä pitkälle niiden neuvojen avulla.". No, ehkä en ihan tällä tavoin kuvitellut asioiden konkretisoituvan. :)

Jotenkin mua ei jaksa tää siirto säväyttää, HIFK pysyy ja Kimejä menee. Jerguksen siirtyminen narrilaan olisi jo nostanut vitutuskäyrän ties minne.

Ymmärrystä löytyy kaikenlaisille mielipiteille molempien fanien toimesta, sillä loppupeleissä lätkäfanius perustuu kaikenlaisten fantasioiden, uskomusten ja epäolennaisuuksien kokonaisuuteen (vrt. (kaukaisesti) kansallisvaltiot) ja ilman niitä me voitaisiin vaihdella kausikortteja, fanipaitoja ottelusta toiseen ja pelaajat voisi vapaasti pelata milloin huvittaa missä huvittaa. Olisi ihanaa vain nauttia hienoista suorituksista. Jep.

Kimi on potentiaalinen kaveri, jonka parhaimmat avut Shedden sai viime kaudella esille. Tiedä sitten minne tie vie, mutta erittäin menestyksekästä tulevaisuutta Kimille. Näytä ensikaudella millainen on jokerisydän, suuri sellainen.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Jos Kimi lähtee ensi kauden jälkeen NHL:ään niin Jokeri-fanit varmaan pitävät miestä Jokerien kasvattina =).
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Snaipperi #16 kirjoitti:
Jos Kimi lähtee ensi kauden jälkeen NHL:ään niin Jokeri-fanit varmaan pitävät miestä Jokerien kasvattina =).

Kyllä, aivan samanlailla kuin Ässät pitää Williamsia heidän kasvattinaan :)

No Jokereista voi aika monikin playeri lähteä änäriin taistelemaan pikku peliajoista.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Snaipperi #16 kirjoitti:
Jos Kimi lähtee ensi kauden jälkeen NHL:ään niin Jokeri-fanit varmaan pitävät miestä Jokerien kasvattina =).

Mitenkä se kuuluisa Ifk-lause menikään, jotain en gång Ifk..... osataan teilläkin omia pelaajia.

Jos Hirso sattuisi lukemaan, niin ota mallia Tomekista. Älä missään nimessä vedä turusia täällä pelatessasi. Luultavasti areenan valot eivät häikäise, sillä onhan ddr-bunkkeri myös valaistu.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervetuloa Kim!

Miksikään hylkiöksi ei Kimiä saa dumata, vaan ansaitsee mahdollisuuden siinä missä muutkin. Meillä on ollut Turusta, Latvalaa ja Vertalaa, ja jos tähän tähti-trioon verrataan, Kimin luulisin erottuvan edukseen.

Nyt vaan karistamaan ne kaikki luokkaantumistoivotukset niskasta, ja kanavoimaan energia positiivisesti edukseen. Kimi tietää että häntä vihataan. Tästä ja näyttämisenhalusta Korpisalokin aikoinaan ponnisti tähteyteen.

Meillä saat mahdollisuuden ja voita leivänkannikkasi päälle, Kim!
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Hirsokimi on luonteeltaan rohkea ja yritteliäs monipuolisuusihme, joka sopii suurelle jäälle erinomaisesti. Hän ei varmasti vedeä turusia ja on stadilainen.

Siinä niitä hyviä puolia ihan riittävästi. Huonoja puolia ei tarvitse tässä vaiheessa miettiä, sillä Bäng-Bäng on nyt vähän aikaa jokeri ja sen kanssa on elettävä itse kunkin.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Miksi tämä ketju on niin hiljainen? Luulisi täällä olevan jo satoja ylistäviä viestejä teidän ensi kauden kakkossentteristä!?!

Syy siirtoon oli siis n. viiskytdonaa (Andy McCoyn sanoin). Sen verran maksaa (joillekin) siirtyä HIFK:sta Jokereihin. Aivan typerää puhetta että tässä olisi kyse urasta. Ura oli viimeinkin nousujohteinen HIFK:ssa.

Nyt jos homma ei alusta asti toimi Jokereissa, niin tämä KALLIS mies on pulassa. HIFK:n oven taakse on turha tulla enää koskaan kolkuttelemaan. Sinnepäin on sillat lopullisesti poikki.

Hjallis on hauska mies. Valittaa julkisuudessa että pelaajien palkat ovat karanneet käsistä. Kuitenkin itse maksaa keskinkertaisuudelle vähintään kaksi kertaa liian kovaa liksaa....

Ps. En ole katkera Kimin siirtymisestä Jokereihin. Jos olisin tiennyt miehen luonteen aiemmin, niin olisi saanut lähteä jo vuosia sitten. Miettikää.... Yksi kevätkausi hyviä pelejä.....neljä vuotta surffailua..... Voi olla että Jokerit iski kätensä kakkaan, mutta se nähdään sitten kun pelit alkavat. Itse uskon Kimin floppaavan. Paita kattoon.....
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
tiki10 kirjoitti:
Miksi tämä ketju on niin hiljainen? Luulisi täällä olevan jo satoja ylistäviä viestejä teidän ensi kauden kakkossentteristä!?!

Syy siirtoon oli siis n. viiskytdonaa (Andy McCoyn sanoin). Sen verran maksaa (joillekin) siirtyä HIFK:sta Jokereihin. Aivan typerää puhetta että tässä olisi kyse urasta. Ura oli viimeinkin nousujohteinen HIFK:ssa.

Nyt jos homma ei alusta asti toimi Jokereissa, niin tämä KALLIS mies on pulassa. HIFK:n oven taakse on turha tulla enää koskaan kolkuttelemaan. Sinnepäin on sillat lopullisesti poikki.

Hjallis on hauska mies. Valittaa julkisuudessa että pelaajien palkat ovat karanneet käsistä. Kuitenkin itse maksaa keskinkertaisuudelle vähintään kaksi kertaa liian kovaa liksaa....

Ps. En ole katkera Kimin siirtymisestä Jokereihin. Jos olisin tiennyt miehen luonteen aiemmin, niin olisi saanut lähteä jo vuosia sitten. Miettikää.... Yksi kevätkausi hyviä pelejä.....neljä vuotta surffailua..... Voi olla että Jokerit iski kätensä kakkaan, mutta se nähdään sitten kun pelit alkavat. Itse uskon Kimin floppaavan. Paita kattoon.....

Tätä se nyt sitten on. Hifkillä pakka aivan levällään ja fanit purkavat turhautumistaan näinkin lapsellisilla viesteillä!

Mene mahallesi jos on paha olla!
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
tiki10 kirjoitti:
Miksi tämä ketju on niin hiljainen? Luulisi täällä olevan jo satoja ylistäviä viestejä teidän ensi kauden kakkossentteristä!?!

Ps. En ole katkera Kimin siirtymisestä Jokereihin. Paita kattoon.....


Voi voi ja lämmin leipä! Minua harmittaa yhtä paljon oman pojan Mika Niskasen siirto Nordikselle...EN ole katkera mutta :)
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Elton kirjoitti:
Tätä se nyt sitten on. Hifkillä pakka aivan levällään ja fanit purkavat turhautumistaan näinkin lapsellisilla viesteillä!

Mene mahallesi jos on paha olla!

Noh....mikä tässä nyt sitten on lapsellista? Saisiko tarkennuksen jotta voin puolustautua?

Ajattelin nyt vain että olisi mukava keskustella teidän Kimistä. Mitä HIFK:n nykyisellä tilanteellä on tekemistä sen kanssa?

Edit: Tässä nyt ei ole aikomus aloittaa mitään huutoväittelyä Jokerifanien kesken. En ymmärrä mikä nyt niin suututti. Tosiasiat?
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
liigajyrä kirjoitti:
Voi voi ja lämmin leipä! Minua harmittaa yhtä paljon oman pojan Mika Niskasen siirto Nordikselle...EN ole katkera mutta :)

Pitihän se arvata. Ei tästä tule mitään. Annetaan olla. Yllättäen mitään rakentavaa et pystynyt sitten kertomaan. Ainahan on kyse katkeruudesta. Huh...huh...

Edelleen ihmettelen miksi tässä ketjussa on niin vähän viestejä?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
tiki10 kirjoitti:
Noh....mikä tässä nyt sitten on lapsellista? Saisiko tarkennuksen jotta voin puolustautua?

Se on tietenkin makuasia, mikä on lapsellista, mutta ei tuota kovin asiapitoiseksi viestiksikään voi sanoa... Alkaen nyt vaikka heti ensimmäisestä ja viimeisestä kappaleesta. Eikä siinä välilläkään ollut muuta kuin, että rahan perässähän se Kimi hiihtää. Taisi T.Ruutukin tulla rahan perässä Jokereihin. Puhumattakaan Jarkosta joka yhtenä treenikesänä taisi tienata jopa miljoonia kun treenasi Jokereiden kanssa.

Ei täällä varmaan hirmusia riemun kiljahduksia tullut kun Kimi vaihtoi jokeripaitaan ja siirron syyt tietää varmastikin vain Kimi itse. Jos luulet, että kyse on vain rahasta, niin kehottaisin hieman löysentämään sitä pipoa ja laittamaan ne punaiset lasit alas nenältä. Kimiltä on tulossa piakkoin haastattelu omille sivuilleen, joka varmastikin valaisee asiaa.

Mutta itse olen ihan tyytyväinen, että Kimi pelaa nyt meillä. Kyllä minun Jokereissa on aina tilaa lahjakkaalle nuorelle sentterille. Hirsolla on kuitenkin kokemusta mm. nuorten MM-kisoista. Oikeastaan käsittämätöntä, ettei kaveria arvostettu HIFK:ssä riittävästi ja pidetty kiinni. Tällä hetkellä teillä on yksi janarisentteri jolla on sopimus. Kyllä muakin vituttaisi jos esim. V.Filppula olisi pari vuotta sitten vaihtanut naapuriin. Joillain kavereilla kehittyminen on hitaampaa esimerkkinä vaikkapa Tommi Santala. Oikeastaan uran kulku on hyvin samankaltainen kuin Hirsolla. Ainoastaan, ettei Tommille ikinä annettu kasvattajaseurassa kunnon mahdollisuutta.

En usko ollenkaan Hirson floppaamiseen Sheddenin alaisuudessa. Kaverin potentiaali on nähty ja itseluottamus kovalla tasolla. Onnea ja menestystä Hirsolle Jokereissa.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
tiki10 kirjoitti:
Edelleen ihmettelen miksi tässä ketjussa on niin vähän viestejä?

Kuten huomaat, ei täällä ole kovin vilkasta muissakaan ketjuissa.
Ei ole tarvis olla suuna päänä kun on masu täynnä makiaa sulateltavaa.

Eikä tuo Hirson tulo meille nyt mikään niin tunteita kuohuttava asia ole, että meidän tarvitsisi siitä jatkuvasti kirjoitella. Teille piikki lihassa, meille just another day at the office...

Palataan asiaan sitten kun on ekat raportit esim. treenien kulumisesta saatu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
St_Patrick #16 kirjoitti:
En usko ollenkaan Hirson floppaamiseen Sheddenin alaisuudessa. Kaverin potentiaali on nähty ja itseluottamus kovalla tasolla. Onnea ja menestystä Hirsolle Jokereissa.

Hirso pelaa teillä varmaan kolmossentterinä ja yv-pakkina. HIFK:ssa viime kaudella Kimi pelasi 53 peliä runkosarjassa ja teki tehot 14+26=40. Näistä syntyi yv-puolustajana 8+16=24 ja sentterinä 6+10=16. Hirschovits ei oikeastaan kehittynyt Sheddenin aikana keskushyökkääjänä. Hänestä löydettiin uusi ominaisuus, loistava yv-puolustaja. Eiköhän Shedden jatka Hirson peluuttamista yv:lla puolustajana myös Jokereissa tai muuten en näe hankinnassa mitään järkeä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
St_Patrick #16 kirjoitti:
Se on tietenkin makuasia, mikä on lapsellista, mutta ei tuota kovin asiapitoiseksi viestiksikään voi sanoa... Alkaen nyt vaikka heti ensimmäisestä ja viimeisestä kappaleesta. Eikä siinä välilläkään ollut muuta kuin, että rahan perässähän se Kimi hiihtää. Taisi T.Ruutukin tulla rahan perässä Jokereihin. Puhumattakaan Jarkosta joka yhtenä treenikesänä taisi tienata jopa miljoonia kun treenasi Jokereiden kanssa.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Viestini siis ei ollut asiapitoinen. Tarkastellaan:

1) Viiskytdonaa - Sen verran oli suunnilleen eroa HIFK:n ja Jokerien tarjouksessa.

2) Ura oli viimeinkin nousujohteinen - Pitää paikkansa. Neljän ja puolen vuoden surffailun jälkeen Kimi pelasi hyvän kevätkauden. Tämä tapahtui HIFK:ssa.

3)Sillat poikki HIFK:n suuntaan - Pitää paikkansa. Ei kai kukaan kuvittele, että Kimi ainakaan nykyisen johdon aikana otettaisiin edes takaisin HIFK:n joukkueeseen.

4)Hjallis valittaa - Pitää paikkansa. Ainahan se on valittamassa siitä miten pelaajien palkat on karannut käsistä. Suuri syyllinen tähän on mies itse. Miksi maksaa keskinkertaisuudelle kaksi kertaa liian kovaa palkkaa?

5)En ole katkera Kimin siirrosta - Tähän voi sanoa mitän vain, mutta ei kukaan usko. Jos Kimistä nyt sanoo jotain pahaa tai negatiivista, on se vain sitä että mua potuttaa miehen siirto Jokereihin. Oikeasti....Kimi on nyt Narri ja minun osaltani mies kuuluu samaan Narrilaumaan kun muutkin Ilmalan miehet. Ei kiinnosta. Olen vain yllättynyt että Jokerifaneja ei kiinnosta tämä teidän kakkossentteri.

Edit: Tuomo Ruutu tuli Jokereihin luvatun peliajan perässä. HIFK ei luvannut - Jokerit lupasi. Täysin eri caissi kun Hirso.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Johannes kirjoitti:
Hirso pelaa teillä varmaan kolmossentterinä ja yv-pakkina. HIFK:ssa viime kaudella Kimi pelasi 53 peliä runkosarjassa ja teki tehot 14+26=40. Näistä syntyi yv-puolustajana 8+16=24 ja sentterinä 6+10=16. Hirschovits ei oikeastaan kehittynyt Sheddenin aikana keskushyökkääjänä. Hänestä löydettiin uusi ominaisuus, loistava yv-puolustaja. Eiköhän Shedden jatka Hirson peluuttamista yv:lla puolustajana myös Jokereissa tai muuten en näe hankinnassa mitään järkeä.

Tämä on mielenkiintoinen tieto ja hyvä lisä Jokereiden ylivoimaan. Lepistön lisäksi viivalla ei ollut oikein pelotetta, kun Järventiekin floppasi aika lailla ylivoimassa. Ensi kaudella YV:ssä nähtäneen pakkien paikoilla Lepistö, Tuulola, Hirso ja Järventie. Lepistöllä toki aikamoinen NHL-kyssäri edelleen yllä...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
tiki10 kirjoitti:
1) Viiskytdonaa - Sen verran oli suunnilleen eroa HIFK:n ja Jokerien tarjouksessa.
Ja kun HIFK tarjosi vuoden sopparia ja Jokerit kahden vuoden, ero on 25.000/kausi, eiks jeh?
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
tiki10 kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksestasi. Viestini siis ei ollut asiapitoinen. Tarkastellaan:

1) Viiskytdonaa - Sen verran oli suunnilleen eroa HIFK:n ja Jokerien tarjouksessa.

Raha ei varmastikaan ollut ainoa syy muuttoon. Tuskin olisi tullut vaikka olisi saanut satatonnia lisää, jos valmentajana olisi ollut esim. Kulta-Curre. Sopimuksen pituudella voi olla jotain vaikutusta, kun sopimus Jokereihin on 2v. Lue vaikkapa JHagin viestit teidän puolelta.

tiki10 kirjoitti:
2) Ura oli viimeinkin nousujohteinen - Pitää paikkansa. Neljän ja puolen vuoden surffailun jälkeen Kimi pelasi hyvän kevätkauden. Tämä tapahtui HIFK:ssa.
Minusta nuoren pelaajan pahaa aliarvioimista puhua surffailusta. Se on nähty satoja kertoja, että lahjakkuutta on monenlaista. Koivut ja Selänteet ovat harvinaisia helmiä. Kaikenkaikkiaa outoa toimintaa HIFK:lta ja vetää lähes vertoja Santalan ulostamiselle aikoinaan Jokereista. Kyllä minusta omien kasvattien takia kannattaa vähän ottaa riskejä ja pitää heistä tiukemmin kiinni ja sekä tarjota peliesitysten mukaisia sopimuksia. Tässä on edelleen molemmissa joukkueissa paljon oppimista.

tiki10 kirjoitti:
3)Sillat poikki HIFK:n suuntaan - Pitää paikkansa. Ei kai kukaan kuvittele, että Kimi ainakaan nykyisen johdon aikana otettaisiin edes takaisin HIFK:n joukkueeseen.
Voi hyvinkin pitää paikkansa, että siltoja tuli rytäkässä poltettua, paha mennä kommentoimaan. Eroaa varmaankin T.Ruudun siirrosta siinä mielessä, että Tuomolla oli selkeä näkemus että S&W ovat hänen urallaan paras siirto ja se tapahtui ilman sen kummempia silttojen poltettula ja aika hyvin taidettiin teilläkin kaveri ottaa parin vuoden kuluttua takaisin.
tiki10 kirjoitti:
4)Hjallis valittaa - Pitää paikkansa. Ainahan se on valittamassa siitä miten pelaajien palkat on karannut käsistä. Suuri syyllinen tähän on mies itse. Miksi maksaa keskinkertaisuudelle kaksi kertaa liian kovaa palkkaa?
Hjallis on lopulta pieni peluri kansainvälisillä pelaajamarkkinoilla. Mutta myös kylmä tosi asia on, että Jokereissa oli juuri nyt käyttöä Kimin kaltaiselle sentterille. Istuu mielestäni hyvin 2./3.-sentteriksi. Toisaalta näyttäisi HIFK:ssakin olevan kova sentteritarve... Sen takia hyvin vaikea ymmärtää, ettei kaverista haluttu pitää tiukemmin kiinni. Sentterit ovat joukkueen tärkein osa-alue ja on aika kova riski hankkia sinne tuntemattomia kavereita vaikkapa nyt jostain ämericoista. Hyvässä muistissa on NHL-statuksella tullut Mapletoft.
tiki10 kirjoitti:
5)En ole katkera Kimin siirrosta - Tähän voi sanoa mitän vain, mutta ei kukaan usko. Jos Kimistä nyt sanoo jotain pahaa tai negatiivista, on se vain sitä että mua potuttaa miehen siirto Jokereihin. Oikeasti....Kimi on nyt Narri ja minun osaltani mies kuuluu samaan Narrilaumaan kun muutkin Ilmalan miehet. Ei kiinnosta. Olen vain yllättynyt että Jokerifaneja ei kiinnosta tämä teidän kakkossentteri.

No hyvä jos et ole katkera. Se on aina positiivista:) Ja kyllä meilläkin kaveri kiinnostaa, mutta ei sitä nyt tyhjästäkään jaksa jauhaa. Pitää nauttia tulevasta kesästäkin. Antaa tekojen puhua puolestaan ja kommentoidaan sitten.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
St_Patrick #16 kirjoitti:
No hyvä jos et ole katkera. Se on aina positiivista:) Ja kyllä meilläkin kaveri kiinnostaa, mutta ei sitä nyt tyhjästäkään jaksa jauhaa. Pitää nauttia tulevasta kesästäkin. Antaa tekojen puhua puolestaan ja kommentoidaan sitten.

Kiitoksia sinulle asiallisista ja hyvistä näkemyksistä. Harvinaista herkkua. Täällähän saa joskus asiallistakin palautetta ja keskustelua aikaan. Hyvää kesää myös sinne. Itse siirryyn jälleen takaisin itkemään HIFK:n puolelle....se itku ei taida kovin äkkiä loppua....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös