Kim Hirschovits - Flopin/gladiaattorin paluu Nordikselle

  • 599 322
  • 1 637

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kaunkohan menee että lentää pihalle?

Tästä jätkästä vain ei tiedä koskaan, voi iskeä ekaan peliin 3+3 ja olla seuraavat 20 peliä täysin floppi. Onnea vain. Toivon kuitenkin ettet tule ikinä enään takaisin Hifkiin taikka Jokereihin.
 

scholl

Jäsen
Onnittelut Hirsolle KHL-sopimuksesta Novgorodiin.

Aivan. Mielenkiintoinen kokemus se hänelle varmasti on kuitenkin riippumatta siitä miten menee ja rahaakin varmaan saa kohtuullisesti. Venäjällä tosin olot voivat olla tuuliset, joten ei ole tietystikään mitään varmuutta kuinka tulee käymään. Pelityyliltään tosin luulisi sopivan sinne. Toivottavasti onnistuisi niin näpäyttäisi Matikaiselle takaisin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kim on minun puolestani aina tervetullut IFK:hon. Toivottavasti mies onnistuu KHL:ssä KJ:n valmennuksessa.

Valmentajan uskosta ja luotosta ei homman pitäisi ainakaan kiikastaa. KJ kertoi juuri viimeisimmässä Veikkaajassa, että hän ei edes ota Torpedoon sellaisia suomalaispelaajia, joiden hän ei tiedä olevan täysiverisiä ammattilaisia. Hirsohan oli KJ:n kausina myös IFK:n kapteeni ja 112 matsissa Kim iski 110 pistettä.

Tsemiä Kimille Venäjälle!
 
Viimeksi muokattu:

Betoz

Jäsen
Eiköhän tämä asiantunteva vastaus kerro tyhjentävästi kaiken.
Pikku vinkki: Faktat kuntoon.
Arvelinkin, että Betoz ilahduttaa meitä nyt nähdyn kaltaisella viestillä. Mitä sitä nyt turhaan faktoja tarkistamaan, kun nehän voivat pilata oman hartaasti vaalitun yltiönegatiivisen kuvan pelaajasta.
Jep jep.

Meidän kolmen erona on se, että olen ainoa joka on miehen kanssa ollut tiiviisti tekemisissä muuallakin kuin keskustelupalstalla.

Timrå ei muuten olisi jatkanut Hirson kanssa vaikka muut asiat olisivat menneet nappiin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tilanne oli ajatunut sen kaltaiseen henkiseen solmuun, ettei se olisi meillä mitenkään enää ratkennut. Matikainen ymmärtääkseni yritti ratkaista 'by the book' - ensin ihminen (tauko pelaamisesta), sitten urheilija (kunnon kohotus), sitten pelaaja (oikeiden ketjukavereiden löytäminen). Minä en osaa nähdä tuota 'nöyryyttämisenä'. Yhden pelaajan vaikea tilanne ei voi kuitenkaan mennä joukkueen edun edelle. Nyt Kimin onnistumista jännitti jo ehkä muutkin?

Kauniisti tiivistetty arvon täti. Juuri noinhan se meni myös minun silmissä. Ei HIFK:ssa mitään noitajahtia tai ihmispilkkaa(pl. tuomaista saa kiusata ihan avoimesti+salassa) harrasteta. Kyllä siellä jo Villekin olisi noussut ylös puhumaan jos Petu olisi ollut liian inhottava.

Petua on lätkäpiireissä kyllä ihan aiheestakin puhuttu pelaajaläheisenä valmentajana. Mm. blegissä aukaisi muutaman nuoremman pelaajan umpisolmut korvien välistä aikoinaan. Lisäksi on hehkuttanut täysillä meidän Melart+Liivik kaksikkoa ja kappas vaan, jätkät pelaa uransa parasta lätkää. On so far jalostanut PW:stä liigan sisällä parhaan kahdensuunnan senan(no sitä se jo kyllä olikin) ja nyt vielä nostattanut hyökkäyspään tehoja. Ai niin, tässä oli valkku ketä vihaa taitoa? Jep, ihan arpomalla päätyi Pesoseen ja Fernholmiin kun valittiin vahvistuksia. Sattumoisin molemmat on kuitenkin aika kovia taitonikkareita.

Saletisti on yrittänyt kaikkensa että saisi Kimistä ulos sen potentiaalin. Hirson luonne+'nyt vaan menee kaikki päin veetä' yhdistelmänä ei vaan ole ollut paras vaihtoehto. Siihen päälle vielä toipuminen kevään leikkauksesta(?) niin avot.

Turhaa dramatisointia JA:n tapaan täällä. Case closed ja kaikki on tyytyväisiä. Enkä ainakaan itse ole kuullut tai nähnyt että jengin moraali/motivaatio/ryhmähenki olisi kärsinyt pätkän vertaa kun Hirso lähti. Ehkä joku muu on?

E. Kölli myös komppaa tätä näkemystä, linkki Maikkarin juttuu asiasta: Hirschovitsin l ratkaisu kaikille - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - Uutiset
 
Viimeksi muokattu:

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jep jep. Timrå ei muuten olisi jatkanut Hirson kanssa vaikka muut asiat olisivat menneet nappiin.

Jep, ihan mielenkiinnosta: voit varmasti avata tätä väitettä, kun sekä Timrån julkilausuma aiheesta että omat tiedot seuran sisältä kertovat päinvastaista?
"Muut asiat" ts. nämä henkilökohtaiset/perhejutut ovat sitten niitä, josta ei ole varmuutta ja joiden arvuuttelu saattaisi tietyistä syistä hieman huvittaakin;) mutta ne eivät silti kuulu julkisuuteen tai edes keskustelupalstoille.

Aiheesta: toivottavasti Hirschovits onnistuu Venäjällä. Kun vaan on kunnossa ja oikeassa paikassa/joukkueessa, SM-liigaan mahtuu aina KH:n tyyppinen pelintekijä. Koohottajia tulee liukuhihnalta joka tapauksessa.

edit:
Hirson luonne+'nyt vaan menee kaikki päin veetä' yhdistelmänä ei vaan ole ollut paras vaihtoehto. Siihen päälle vielä toipuminen kevään leikkauksesta(?) niin avot.
Case closed ja kaikki on tyytyväisiä.

Tässä vaiheessa varmasti näin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Ei alkanut Hirson ura KHL:ssä kovinkaan kaksisesti. 0+0 ja -1, n. 13 min. peliaikaa. 10 aloitusta, joista 3 voittoa. Ei näyttäisi ainakaan olevan joukkueen ykkossentteri, mitä kukaan nyt tuskin luulikaan?

edit. Hirso oli kakkosketjun sentteri. Aika outoa, ettei peliaikaa tullut tuon enempää?
 
Viimeksi muokattu:

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Olisi aika kova veto ollut KJltä, mikäli olisi napannut alkukaudesta flopanneen Hirson joukkueensa ykkössentteriksi. Toivottavasti saa kuitenkin ykkössentteriin verrattavan vastuun heti KHL-uransa alussa, ettei aika valu PSmaiseen alle 10min/peli. Toivottavasti Hirso saa pelastettuaan kautensa vielä Venäjänkin puolella. Voisi jopa seurata seuraavan Torpedon matsin seuratakkin.

KJ, Sakke, ''Kai Rautio'', Hietanen, Tuokkola ja Hirso.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Aika outoa, ettei peliaikaa tullut tuon enempää?

Nishni Novgorod on kuitenkin 400km itään Moskovasta ja linnuntietä etäisyys Helsingistä on jotain 1300-1500km:n luokkaa. Lisäksi epäilen, ettei Helsingistä suoria lentoja tuonne niin vain järjesty; todennäköisesti Hirso on joutunut venailemaan vaihtoa hieman samaan tapaan kuin Koistinen kertoi. Nopealla aikataululla tuollainen matka uuteen sarjaan ja alla ei välttämättä yhtään kunnon harjoitetta... Eipä ihme, ettei peliaikaa tullut enempää.

Ainakin itse jaksan uskoa siihen, että Hirso pelaa hyvän kauden Venäjällä. Kaverilla on sen verran "venäläistyylinen" pelitapa ja taustalla häärii tuttu valmentaja, että lähtökohdat ovat kunnossa. Vara-Matikaisen sapluunaan Hirso oli väärä pala, mutta eiköhän kiekon pitämiseen perustuva peli luonnistu paskakiekkoa paremmin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep jep.

Meidän kolmen erona on se, että olen ainoa joka on miehen kanssa ollut tiiviisti tekemisissä muuallakin kuin keskustelupalstalla.

Timrå ei muuten olisi jatkanut Hirson kanssa vaikka muut asiat olisivat menneet nappiin.

Olkoon sitten niin. Mä kun en tiedä näistä ulkomusiikillisista seikoista enkä Ruotsin tapahtumista, niin en viitsi ottaa niihin kantaa pelkkien kuulopuheiden perusteella. Joka tapauksessa mun IFK:honi kelpaa koska tahansa kausien 08-09 ja 09-10 Kimi, joka varsinkaan jälkimmäisellä kaudella ei todellakaan jäätynyt pleijareissa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pitäisikö olla looginen ja perustaa tänne valmiiksi jo 2 uutta ketjua:

1) Katsokaa, lällällää, ei kulje Kimillä KHL:ssäkään, hyvä kun lähti !

2) Katsokaa, lällällää, Kimi vetää hyvin KHL:ssä, olisi pitänyt pitää!

Ja kenties myös Redenbachille omat ketjut hänen tuleviin seuroihinsa?

Tai sitten voisi toisaalta sopeutua siihen, että Kimi ei enää pelaa HIFK:ssa ja kun itse ainakin seuraan ensisijaisesti HIFK:ta, on tämä case aika finaalissa? Nämä ovat lähinnä omia sisäisiä spekulointejani, eikä ole mun tehtäväni millään muotoa rajoittaa mielipiteenvaihtoa näin mielipidepalstalla. Kunhan kelailin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Eli Kimin uraa ei saa seurata muualla pelatessaan? Ei tässä mitään tarvitse lällätellä. Tilastot kertovat jälleen tämän illan ottelun jälkeen seuraavaa: 2 laukausta, +1, aloitukset 3/6 ja peliaika n. 15 minuuttia. Ehkä joitakin saattaa kiinnostaa, millä tavalla Kim suoriutuu Venäjällä? Varmaan tarvitsee oman aikansä, että tottuu pelityyliin, joka eroaa SM-liigasta vielä enemmän kuin Elitserien + pelaajat ovat taitavampia.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Eli Kimin uraa ei saa seurata muualla pelatessaan? Ei tässä mitään tarvitse lällätellä. Tilastot kertovat jälleen tämän illan ottelun jälkeen seuraavaa: 2 laukausta, +1, aloitukset 3/6 ja peliaika n. 15 minuuttia. Ehkä joitakin saattaa kiinnostaa, millä tavalla Kim suoriutuu Venäjällä? Varmaan tarvitsee oman aikansä, että tottuu pelityyliin, joka eroaa SM-liigasta vielä enemmän kuin Elitserien + pelaajat ovat taitavampia.
Katsoin tänään ottelun Torpedo-Metallurg. Hirschovits pelasi Torpedon kolmosen keskellä laidoillaan Maksim Potapov ja Mihail Varnakov (joka on muuten samannimisen 1980-luvun mestaripelaajan poika).

Hirschovits ei ihmeitä esittänyt, mutta pysyi kyllä vauhdissa mukana. Ei hän Matt Ellisonia korvaa, koska kyvyt ja taidot eivät riitä, mutta tuonee lisää syvyyttä Torpedon hyökkäykseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Eli Kimin uraa ei saa seurata muualla pelatessaan? Ei tässä mitään tarvitse lällätellä.

Ei tietenkään saa seurata, kun minä sanon niin. Mielestäni Jatkoajan idea on se, että kaikkien pitää olla samaa mieltä kuin minä. Valitettavaa tässä on se, että en pysty kuitenkaan valvomaan sitä, mitä itsekukin tekee! Itseäni kiinnostaa kuitenkin paljon enemmän, miten Redenbach pelaa huomenna. Väittäisin, että se on relevantimpaa HIFK:n kannalta. Nyt kun kävellään muistojen kujaa HIFK:n ex-sentterien parissa, niin voisiko joku valaista pelaavatko nämä herrat vielä:

-Murray
-Bates
-Hamilton
-Hacker

Kiinnostaa oikeasti.

TOJ: Onko Ellison loppukauden sivussa ja mahtuuko Tuokkola pelaamaan?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
TOJ: Onko Ellison loppukauden sivussa ja mahtuuko Tuokkola pelaamaan?
Muistaakseni Ellisonin sairasloma kestää aika pitkään, mutta en ole varma palaako hän kehiin ennen Gagarin Cupin alkua. Myös Torpedon toinen p-amerikkalaisvahvistus Ryan Vesce on sairaslomalla. Ilman näitä vammoja Hirschovitsia ei olisi tarvittu.

Tuokkola on ollut koko kauden Torpedon ykkösmaalivahti ja pelasi myös tänään Metallurgia vastaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sen verran tarkennusta tuohon, että Tuokkola on kyllä joutunut tyytymään kakkosvahdin rooliin. Ykkösenä on valkovenäjän maajoukkuevahti Vitaly Koval, joka on maalivahtitilastojen kärkinimiä.

Mun mielestäni nämä on pelanneet aika tasaisesti? Tuokkola on siis päässyt pelaamaan ihan ookoo-määrän matseja. Vesce voisi joskus paluumuuttaa tännepäin mun puolestani.
 

scholl

Jäsen
Kari Jalonen lyttää paskansyömisen Veikkaajassa MTV3.fi:n mukaan:
- Hirschovits saa roolin, joka tukee hänen vahvuuksiaan. Vastuuta on luvassa ykkös- ja kakkosketjussa sekä ylivoimapelissä. Kim tietää, mitä häneltä odotetaan. Loppu on kiinni hänestä itsestään, Torpedon suomalaisvalmentaja Jalonen sanoo Veikkaajassa.

- Valmennuksen tehtävä on paitsi vaatia pelaajilta parastaan myös tarjota heille tukea. Täällä Kimille on tarjolla tukea jokaiselta valmennusryhmän jäseneltä, Jalonen korostaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kari Jalonen lyttää paskansyömisen Veikkaajassa MTV3.fi:n mukaan:

Täähän on kuin Kummeli-sketsistä: Panokset kovenee! : D

Tuossa on selkeä kuitti nyky-HIFK:lle ja pidän tätä melko harvinaisena juttuna ylipäätään. Toki toimittaja on saattanut saada nuo kommentit irti aikansa nyhdettyään.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Täähän on kuin Kummeli-sketsistä: Panokset kovenee! : D

Tuossa on selkeä kuitti nyky-HIFK:lle ja pidän tätä melko harvinaisena juttuna ylipäätään. Toki toimittaja on saattanut saada nuo kommentit irti aikansa nyhdettyään.

Jalonen on katkera vieläkin siitä ettei saanut käyttää pitkiä kalsareita Talviklassikossa?!?

Eikö tästä Hirsosta nyt päästä millään eroon? Voitteko lopettaa tämän keskustelun ja siirtyä ihailemaan Tyler "JeanSebastian" (Reden) Bachin upeita pelisuorituksia?
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Täähän on kuin Kummeli-sketsistä: Panokset kovenee! : D
Tuossa on selkeä kuitti nyky-HIFK:lle ja pidän tätä melko harvinaisena juttuna ylipäätään. Toki toimittaja on saattanut saada nuo kommentit irti aikansa nyhdettyään.

No mutta, eihän siinä nyt mitään niiiin harvinaista ole: valmentajilla on erilaiset prioriteetit, näkemykset, osaamistasot ja peli/valmennusfilosofiat. Kyllä ne ja kritiikinkin esiin saa, kun tosiaan osaa/uskaltaa vaan kysyä (ja tarpeen tullen joskus vähän inttääkin:).
The Hirso Story: To be continued (nyt jo ihan kaikkien kiusaksi;).
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nokka ja Petu ovat vihamiehiä, sen pitäisi olla jo kaikkien tiedossa.

Avaatko vähän? Mulle ei ole kerrottu, olisiko pitänyt olla Facebookissa?

Ihan sama jos ovat, mutta vakavissani tiedustelen että mistä tässä on kyse? Nokka mennyt vetämään vierasjoukkueen vessan kesken Petun lounastauon?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nokka ja Petu ovat vihamiehiä, sen pitäisi olla jo kaikkien tiedossa.

Jep, mutta itse kelailin, että ammattimiehinä ovat riidelleet ihan duunin merkeissä. Näyttääkin olevan pitempi vihasuhde. Siirrynkö Pro-Hirsosta Anti-Hirsoksi, kun nyt totean, että ei ole K.Jalosen asia kommentoida sitä, miten P.Matikainen on peluuttanut Hirsoa? Teen tämän siis ihan selväksi: Kulloinenkin HIFK-koutsi vetää mun maailmassani täytenä yksinvaltiaana joukkueensa suhteen ja kantaa toki myös vastuun tästä vallastaan. Entiset HIFK-valmentajat - teidän mielipiteenne ovat kivoja detaljeja, mutta eivät juuri nyt kiinnosta. Keskittykää omiin nykyisiin joukkueisiinne vaan. Tämä valmentajaskenaarioni ei liity siis siihen mitenkään, mitä mieltä olen esimerkiksi tästä pelaajasta, tai mitä mieltä olen näistä koutseista muuten. Pääasia, että kulloinenkin HIFK-valmentaja vetää 100%:sesti omilla ehdoillaan ja meidän osuus on venttailla menestystä ja tietenkin kommentoida pelejä reaaliajassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös