Kiitos Jokerien fanijoukolle

  • 36 457
  • 148
Analyytikko kirjoitti:
Lukemalla tämän surkean kirjoittajan viestihistoriaa, niin selviää että suurin osa hänen Jokeri-vihastaan johtuu meidän Jokeri-fanien "liian" suuresta määrästä Tampereella sekä Waden ja Strömbergin "liian" leveästä hymystä takavuosien haastatteluissa.

Näinpä pelkäsinkin. Asiaan. Voin sanoa täysin kirkkain silmin ilman jokerilaseja, että jokerifanit ovat olleet tämän kauden ehdoton ykkönen fanien välisessä sodassa. Kukaan, ei kukaan voi väittää mitään muuta?

Ja kyllä, olen käynyt jokaisella pelipaikkakunnalla tällä kaudella.

Lisätään vielä linkki hienoon videoon ei niin hienosta kaudesta: http://rapidshare.de/files/16390839/Kauden_paeaetoes.wmv.html (tehnyt nimimerkki Jke jfnetistä)
 
Viimeksi muokattu:

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
En ollutkaan lukenut tätä palstaa pariin päivään, mutta en edes villeimmissä kuvitelmissani olisi voinut uskoa että kukaan muun joukkueen "fani" enää pari viikkoa Jokereiden putoamisen jälkeen jaksaa roikkua täällä itkua pillittämässä ja aukomassa päätään samoista väsyneistä asioista, mutta niin sitä vaan yllättyy negatiivisesti yhä uudestaan. Mitenköhän sen voisi ystävällisesti ilmaista että nyt ei todellakaan enää jaksais kiinnostaa?!...

Tuo kesähomma tuli minullekin mieleen että on vähän valitettavaa että kesällä ei Jokerifaneilla ole oikein luonnollista yhteistä seuraa jota kannattaa. HJK on minun valintani ja on aina ollut, mutta samalla en yhtään ihmettele jos jotkut Jokerifanit eivät HJK:ta voi kannattaa, koska seurahan pari vuotta sitten melko suoraan ilmoitti että se ei Jokerifaneja halua kannattajikseen. Tällä viittaan HJK:n ja IFK:n yhteistyöhön, jossa oli kausareidenvaihtoa ja muuta yhteistyötä jossa tehtiin hyvin selväksi että kuka on toivottu ja kuka ei. Iso moka joka varmasti ajoi monta HJK:ta ennen kannustanutta Jokerifania suoraan Jokereiden jalkapallojoukkueen kannattajiksi. Ja tämä joukkue sitten lopetettiin.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika nostaa ketju ylös, ja täytyy kumartaa jälleen syvästi fanijoukolle. Itse istuin tänäänkin fanijoukosta erillään kannustamassa Jokereita, ja täytyy sanoa, että mahtavasti otitte hallin haltuun! Oikeasti laiskoja HIFK-faneja vietiin fanien taistelussa tänään 6-0, ja kuka vielä kyseenalaistaa meidän fanikulttuurin häh?

Huomenna kaikkien aikojen mökä päälle Kärppiä vastaan, niin voidaan unohtaa kaiken maailman sikakatsomoiden rinkelinmäet ja villinlännen isometsät. Ilmalan tunnelma on tällä kaudella liigan paras.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Vähän off-topic, mutta...
Itsekin pidän siitä, että kannustusta ja meteliä riittää. Sehän on ihan kaikki kaikessa. Matseissa ei varmasti tulisi käytyä ilman loistavaa tunnelmaa.
Nimimerkki "RoopeS" ( otteluketjussa Hifk-Jokerit ) esitti kuitenkin hyvän huomion siitä, että monet kestofanit, ovat aivan liian rakastuneita itse peliin, eivätkä siksi jaksaa huutaa ja heilutella bannereita ja soihtuja.
Olemme mielenkiintoisen ongelman edessä. Itse tunnustan kuuluvani niihin itsekkäisiin tyyppeihin, jotka ehdottomasti haluavat metelin kuuluvan ja tuntuvan hallissa. Ei kuitenkaan mielellään samassa katsomossa. Kerrankin yrittivät Suomi-Englanti- futispelissä levitellä jotain lippua siinä juuri, kun Suomelle oli tulossa kulma. Raivokohtaukseni oli vertaansa vailla ja sainpahan nämä "tosifanit" pelästyneenä kokoamaan kamansa v*****n tuon tilanteen ajaksi.
Siis: nämä lipunheiluttajat/räyhääjät/säälittävät yli-ikäiset aktivistit (jotka istuvat samassa katsomossa tuikituntemattomien räkänokkien kanssa, sillä naurettavalla tekosyyllä, että "fanius yhdistää") ovat tuikitärkeitä itse pelille ja elämyksille, joita siellä koemme. Kuitenkin pistää vihaksi kun allekirjoittanutta&co. syytetään " fanituksen vähäisyydestä ". Juuri mehän olemme se oikeasti syvä massa, joka vuodesta toiseen matseissa käy, joiden verkkokalvoille jokainen lättysyöttö piirtyy, jotka eivät hallilla dokaa, ettei se häiritsisi nautintoa, joka itsessään on alkoholia parempaa.
Sen ymmärrän, että nuorena seisotaan ja huudetaan rivouksia vastustajan pelaajille pipo päässä ja räkä poskella. Ja saahan niin vanhempanakin tehdä, jos oikeasti ei ole mitään muuta elämässä. Mutta jättäkää rauhaan meidät, jotka hallilla käyvät - vuodesta toiseen - ihan vain rakkaudesta peliin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
MustatKortit kirjoitti:
Itse tunnustan kuuluvani niihin itsekkäisiin tyyppeihin, jotka ehdottomasti haluavat metelin kuuluvan ja tuntuvan hallissa. Ei kuitenkaan mielellään samassa katsomossa. Kerrankin yrittivät Suomi-Englanti- futispelissä levitellä jotain lippua siinä juuri, kun Suomelle oli tulossa kulma. Raivokohtaukseni oli vertaansa vailla ja sainpahan nämä "tosifanit" pelästyneenä kokoamaan kamansa v*****n tuon tilanteen ajaksi.

Jatketaan sen verran off topicia jalkapallosta, että viimeksi Suomi-Portugali matsissa minua rupesi taas vituttamaan se aaltojen tekeminen. Kaikenlaiset nulikat, jotka siihen asti olivat seuranneet peliä intensiivisesti, rupesivat katselemaan ja huutelemaan, miten aalto saataisiin etenemään. Monta kierrosta jaksoivat seurata aaltoa. Pelistä viis. Eräs alkoi jopa jakaa ohjeita, että kaikkien pitää osallistua. Vittu, minä en osallistu, vaan katson peliä. En tiedä mitään naurettavampaa kuin nostella yhtä aikaa muiden kanssa käsiä kuin jossain herätyskokouksessa.

Itse ketjun aiheesta sitten. Jokerien fanitoimintahan lähti uuteen kukoistukseensa jo viime kaudella ja positiiviseen suuntaan mennään koko ajan. Se on erittäin tärkeä osa tätä koko lajia, että halleihin saadaan tunnelmaa. Joukkue saa varmasti lisää virtaa hyvästä ja isosta faniporukasta. Kiitos siitä kaikille, jotka ovat mukana.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Vakio kirjoitti:
Vittu, minä en osallistu, vaan katson peliä. En tiedä mitään naurettavampaa kuin nostella yhtä aikaa muiden kanssa käsiä kuin jossain herätyskokouksessa.

Aamen. Nimimerkki Vakio Suomen Tasavallan sisäministeriksi! Harvoin.... en koskaan ole ollut tällä palstalla näin paljon samaa mieltä mistään asiasta.
Otsikkoon palatakseni, mukava oli Urheilukatua matsiin kävellä, kun oli metakkaa. Tosin kadun puolta joutui vaihtamaan, ettei frendit näe keiden kanssa matsiin saavun.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Kiitos teille vaan hyvästä tunnelmasta. Ikävä asia oli taas ,että molempien joukkueen faneista lyötyi muutama taliaivo taas. Itse kävin erätauolla moikkaamassa Jokeri faneja kun niitäkin muutaman tunnen niin kaksi jotain teini jokeria huutelivat minulle "painu vittuun ifk homo täältä" itse vain naureskelin pojille jonka he tulkitsivat pään aukomiseksi ,onneksi joku vanhempi Jokeri fani tuli sanomaan pojille ,että rauhottukaa eikä tilanteessa mitään onneksi sattunut. Kuulin myös juttua ,että oopperalla olisi sattunut joku pieni hässäkkä muutaman Ifk fanin toimesta pitääkö paikkansa? Minusta tälleset fanit eivät ole oikeita faneja jotka haastavat riitaa ja heidät tulisikin potkia suoraan ulos fanitoiminnasta. Jokeri fanit pitivät hienoa mekkalaa ja toivottavasti toteutta tälläsen jokaisessa Hifk-Jokerit ottelussa kiitos!.
 

Jeffrey

Jäsen
Bloogi kirjoitti:
Kuulin myös juttua ,että oopperalla olisi sattunut joku pieni hässäkkä muutan Ifk fanin toimesta pitääkö paikkansa? Minusta tälleset fanit eivät ole oikeita faneja jotka haastavat riitaa ja heidät tulisikin potkia suoraan ulos fanitoiminnasta. Jokeri fanit pitivät hienoa mekkalaa ja toivottavasti toteutta tälläsen jokaisessa Hifk-Jokerit ottelussa kiitos!.

Siitä en tiedä, mutta nämä tissiposket klubin sakilaisethan olivat tulleet matkanvarrelle jotain aukomaan. Ihme porukkaa nuo. On olevinaan niin futishuligaaneja. Varmaan katsoneet muutaman alan leffan ja päättäneet, että "äiti tollanen musta tulee isona". Onneksi jääkiekkoon ei ole pesiytynyt mitään vastaavaa ryhmää. Noh hatunnosto heille siitä, että Suomi-Futikseen saadaan edes jotain kulttuuria.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Iltalehdessä on sivun juttu marssista. Otsikkona Katukahakka ja juttuina soihdutus kiellettyä yms. ja kytät tehnyt rikosilmoituksen tappelusta. Yhdessä kuvassa 2 casual wannabe sakilaista kaivamassa verta nenästä neljää jokerifania vastaan.

Toivottavasti ei kenenkään feikki Stone Island-kledjuille mennyt verta *hymiö*
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lager Lager kirjoitti:
Otsikkona Katukahakka ja juttuina soihdutus kiellettyä yms. ja kytät tehnyt rikosilmoituksen tappelusta. Yhdessä kuvassa 2 casual wannabe sakilaista kaivamassa verta nenästä neljää jokerifania vastaan.
Tämä on todella valitettavaa, että sinänsä loistava fanitoiminta usein saa näkyvyyttä/julkisuutta vain silloin kun on jotakin negatiivista kirjoitettavaa. Eilisen osalta en voi ymmärtää mitä jotkut helvetin klubin kannattajat ovat siellä seassa tehneet. Ainakin minun järkeilyni mukaan heillä ei ole voinut olla mitään muuta motiivia kuin tulla haastamaan riitaa. Tai ehkä he vain sattuivat olemaan joukolla juuri tuohon aikaan kulkueen reitillä.

Jokerien fanitoimintaa olen usein kiitellyt ja he todella kiitoksen ansaitsevat. On selvää että isoon joukkoon mahtuu aina kaikenlaista säätäjää sekaan, mutta pääsääntöisesti juuri esim. paikallismatseissa minusta molempien joukkueiden fanit ovat käyttäytyneet asiallisesti. Kannustuksella voi kilpailla, jätetään jatkossakin kiekosta pois kaikki ääliömäinen rähinöinti.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
bozik kirjoitti:
Ainakin minun järkeilyni mukaan heillä ei ole voinut olla mitään muuta motiivia kuin tulla haastamaan riitaa. Tai ehkä he vain sattuivat olemaan joukolla juuri tuohon aikaan kulkueen reitillä.

100% varmasti eivät olleet siellä sattumalta. Jokerifanit vaan näköjään herättää suuria tunteita edelleen lajista riippumatta. Sääli, että toi kirjoitus painottui negatiiviseen puoleen näitten potkupallointoilijoiden toimesta.

Erinomaista fanityötä jokerifaneilta! Kulttuuria on luotu ja sitä luodaan ja puolestani noi katutappelut voidaan jättää playstationiin ja futiskulttuurimaihin. Mutta ei toista poskeakaan kannata kääntää.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Kysymys

Mitä ovat 'sakilaiset'? SAKlaisia Lauri Ihalainen friikkejä. vai? Mä en ihan oikeastikaan tiedä.
Kiitos ja anteeksi
 

Jeffrey

Jäsen
Brewer kirjoitti:
Mitä ovat 'sakilaiset'? SAKlaisia Lauri Ihalainen friikkejä. vai? Mä en ihan oikeastikaan tiedä.
Kiitos ja anteeksi

OT suotakoon anteeksi.

Sakilaiset on HJK:n faniryhmä joka on irronnut Forza HJK:a koska Forzan toiminta oli liian "nössöä". Eli tää on sellanen wannabe futishuligaanien ryhmä, on katottu ryhmässä Football Factory ja "jee mä alan tommoseks". Esimerkiksi Suomessa vierailleet Drogheda UTD:n (Irlanti) kannattajat nauroivat näille sankareille juurikin sen "huligaani" pelleilyn takia. Kyseiset sankarit on myös näiden klubin sakkojen takana, mitä nyt on esim. tuolla Ahvenanmaalla oli joku juossut kentälle yms. Sakilaiset voisi olla ihan jopa uskottavakin ryhmä jos sieltä tiputettaisiin nämä suurimmat tissiposket pois. Silloin vain ryhmän pääluku tippuisi sieltä 30:stä n. viiteen.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Jokereiden fani sivut mainostivat näin "Kun liput ovat jaettu, niin kaikki noin 300 Jokerifania marssivat keskieurooppalaiseen tyyliin liput liehuen, lauluja laulaen ja soihdut palaen kohti Helsingin jäähallia Urheilukatua pitkin. Matkaa kertyy vajaa kilometri, joten muista varata mukaasi nestettä, ettei tule nestehukka! Tätä ei voi missata!"

Sitten lehdessä lukee "Kuka tahansa voi ostaa valosoihtuja kaupasta. Ne eivät liity faniyhdistyksen toimintaan. Näin sanoo Jokereiden kannattaja joukon "varajäsen". Siis te mainostatte ,että soihdut palaen ,mutta ette ole vastuussa siitä ,että soihtuja oli?. Taidatta luulla ,että sivujanne eivät lue muut kuin itse Jokeri fanit.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
hyvä homma

Jees, kiitokset ja hatunnosto narrifaneille. Kulkue, joka oli siis sopivan rauhanomainen urheiluhengen mukaisesti, mutta tarpeeksi äänekäs herättääkseen paikallisderbytunnelmaa kaikissa, oli hieno ja sittemmin mekkala hallissa hyvä. Jos revival-projektinne myötä saatte aikaiseksi hyvän fiiliksen omaankin halliinne, on pääkaupunkiseudun kiekkokulttuurin saatu erittäin terve lisä. Tunnustan toki etten ole teilläpäin käynyt pelejä katsomassa kuin satunnaisesti joten muuta en tiedä meiningistä muuta kuin sen että Nyt saa huutaa. Harmi vain että hjaffala on muuten niin sieluton, kalsea ja ontto halli. Muutenhan sielläkin voisi joskus käydä pelin tai kaksi katsomassa...
 
Suosikkijoukkue
AIK
Lalli68 kirjoitti:
Tunnustan toki etten ole teilläpäin käynyt pelejä katsomassa kuin satunnaisesti joten muuta en tiedä meiningistä muuta kuin sen että Nyt saa huutaa. Harmi vain että hjaffala on muuten niin sieluton, kalsea ja ontto halli. Muutenhan sielläkin voisi joskus käydä pelin tai kaksi katsomassa...

Tervetuloa. Jos ei ole paikallismatsi, jätä jullipaita himaan ja tule tsekkaamaan missä mennään. Halli on kuolettavan ankea, mutta "eteläpääty" elää vahvasti ja äänekkäästi mukana ja parantaa vuosi vuodelta, ja tänäänkin jopa clubseateilla taputettiin mukana...
 

Illu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal
Katselin tv:stä paikallismatsin torstaina ja täytyy nostaa hattua hyvästä kannustuksesta Jokerit-faneille. Hieno tunnelma varmaan oli hallissa. Tommoinen kultturi vie lajiakin eteenpäin. Olen itse käynyt katsomassa pelejä pääsäänöisesti toisessa pääkaupungin hallissa mutta nyt täytyy alkaa varmaan suuntamaan sinne Ilmalaan katsomaan pelejä.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella upea se eilinen tifo, ja muutenkin tunnelma tuntui jopa sinne toisen päädyn yläkatsomon nurkkaan. Pakko se on sanoa että meillä on ne parhaat fanit, ei minkään muun joukkueen fanit järjestä koskaan tuollaisia spektaakkeleja. Ja muutenkin se alkushow matsissa oli aika hieno. Pelotti vaan että koska joku pelaaja törmää niihin pirun liekinheittimiin. :)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Jos on joukkue aloittanut kauden yli odotusten, niin on kyllä totisesti fanitkin. Keep up the good work!
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en ole vielä tyytyväinen meidän menoon. Varsinkin kärppä-matsissa vitutti etenkin toisen erän jälkeen päällimmäisenä ankea meno katsomossa. Kolmas erä alkoi olla jo sinne päin ja ääntäkin lähti ihan mukavasti, mutta kokonaisuutena erittäin heikko ilta. Joku sanoo, että on ihmeen kovat vaatimukset, mutta niin ne pitääkin olla, ettei kehitys jää junnaamaan paikalleen. Ja meidän tasollakin varsin heikkoa molemmissa kauden avaavissa peleissä. Uskon ja toivon, että kauden edetessä meteli tulee yltymään Eteläpäädyssä. Erinäisiä ongelmiahan siinä äänenkäytössä toki myös oli eilen, megafoni paskana, ja näin isoon katsomoon se on todella välttämätöntä. Nyt oli liikaa sooloilua huudoissa/lauluissa ja näin katsomossa lähti useampi eri huuto samaan aikaan. Ei näin. Mutta toivotaan että nämäkin saadaan kuntoon. Mutta hyvä, että edes viimeisessä erässä alkoi olla tunnelmaa kunnolla. Muuten en melkein olisi raaskinut jäädä ottamaan loistavasti taistelleelta joukkueelta kiitoksia vastaan.

Eiköhän täältä tulla ja jokainen Eteläpäädyssä oleva parantaa seuraavaan peliin, myös sivullekirjoittanut! (totta kai muualtakin saa lähteä mukaan)

Hieno kauden avaus joka tapauksessa! Voitot pahimmista verivihollisista!
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokeriarska kirjoitti:
kärppä-matsissa vitutti etenkin toisen erän jälkeen päällimmäisenä ankea meno katsomossa. Kolmas erä alkoi olla jo sinne päin

Totta on, että meininki parani kärppä-matsissa koko ajan loppua kohden, mutta en nyt kuitenkaa kahta ensimmäistäkään erää ihan huonoksi haukkuis.

Ja kokonaisuutena (including marssi, DDR-peli, Kärppä-peli jne..) kauden avaus on kyllä ollu mahtava, tästä on vähintäänkin hyvä jatkaa!
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Hatunnosto täältäkin. Oli hienon näköistä vastapäisestä yläpäätykatsomosta, kun fanipääty pomppi kädet ylhäällä ja piti melua. Tuli ihan kansainvälinen meininki mieleen.

Siitä se sitten leviää muuallekin katsomoon, niinkuin A3 näytti jo kun pelattiin DDR:ssä. Siellä tosin fanaattisia pesäkkeitä oli muuallakin hallissa, jotka sitten seurasivat esimerkkiä ja joskus aloittivat huudot itsekin. Onko täällä ketään joskus Nordenskiöldinkadun F6:sta kausaria omistanutta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös