Kiekko-Espoon yleisömäärät

  • 323 347
  • 2 110

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Mitään ihan järisyttävää yleisöryntäystä ei näyttäisi huomiselle tulevan. Raapustin nyt mielenkiinnosta vertailut viimevuoden playoffien tulokseen.

Puolivälierien liput viime vuoteen verrattuna
1. Peli 1885 - 1818 (67 vähemmän)
2. Peli 1821 - 2074 ( 253 enemmän)
3. Peli 1693 - 2141 ( 448 enemmän)
4. Peli 0. - 3273 (3273 enemmän)


Välierien liput viime vuoteen verrattuna
1. Peli 2018 - 2576 (558 enemmän)
2. Peli 1810 - 2419 (609 enemmän.


Finaalit viime vuoteen verrattuna
1. Peli 3644 - ? (Pronssipeli)
2. Peli 5212 - 0 (5212 vähemmän)
3. Peli 4809 - 0 ( 4808 vähemmän).

Lopulta tänä vuonna kotipelejä tulee yksi vähemmän kuin viimevuonna, ja nyt ei pelata mestaruudesta. Toivottavasti saadaan pronssipeliin mahdollisimman paljon väkeä.

Eli jos vertaa kokonaismääriä, niin ennen mitalipelejä katsojia tänä vuonna 14 301 ja viime vuonna 9227. Tänä vuonna tässä vaiheessa siis yksi seiskapeli enemmän pelattuna. Viime vuoden pleijareiden kokonaislukema oli 22 892, johon toki ei millään tulla pääsemään, mutta ehkä 16 500 voisi olla otettavissa. Tämän vuoden keskiarvo 2383 ja viime vuoden 2861, jota finaalit nosti melko rapsakasti.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mitä lippukarttaa on yhtään oppinut tulkitsemaan, niin sanoisin että n. 2000 on tänään maksimi yleisömäärä mihin tullaan pääsemään. Olisi tietenkin toivonut kunnon yleisöryntäystä vikaan Mestis-peliin, mutta toisaalta pronssipeli varmasti vaatii omat veronsa.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Mitä lippukarttaa on yhtään oppinut tulkitsemaan, niin sanoisin että n. 2000 on tänään maksimi yleisömäärä mihin tullaan pääsemään. Olisi tietenkin toivonut kunnon yleisöryntäystä vikaan Mestis-peliin, mutta toisaalta pronssipeli varmasti vaatii omat veronsa.

Peliotteet olleet sekä runkosarjassa että muutamaa peliä lukuunottamatta pudotuspeleissäkin sellaisia, ettei odotukset ole kovin korkealla, että kotijoukkue tänään esittäisi hyvää hokia. Myös tämä viikon tauko, sekä hiljainen some, on saanut ihmisiä irti jo mestiskiekosta.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Myös tämä viikon tauko, sekä hiljainen some, on saanut ihmisiä irti jo mestiskiekosta.
Myönnän tämän omalla kohdalla. Olen ollut henkisesti kesälomalla jo pääsiäismaanantaista lähtien, eikä kiekko nyt totta puhuen ole paljoa käynyt mielessäkään kaikkien muiden asioiden ja kiireiden keskellä.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vähän sama tilanne. Paikalle tullaan, koska historiallinen viimeinen mestispeli, mutta vaikea syttyä itse pelistä enää 1,5 viikon tauon jälkeen kun mestaruus mennyt. Joka tapauksessa tänään toivottavasti hyvä show tiedossa ja paikalle saapuvat viihtyvät.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Omaan silmään pronssista pelaaminen on ihan varsin merkityksellinen juttu. Pelin jälkeen se pronssinen mitali ja pikku pokaali lämmittävät mieltä varmasti enemmän kuin se, että käteen ei jää mitään. Ja onhan kausi mukavampi lopettaa vielä voittoon kuin tappioon.

Se, mikä minua ihmetyttää, on seuran viestintä. Mestistaival päättymässä. Mitali vielä jaossa. Joukkueesta ei ole kuulunut mitään. Eihän tämäniltaista Metro Areenalla nähtävää tuotetta ole edes myyty lainkaan, tai yritetty houkutella maksavia asiakkaita paikalle. Kaikilla on pelkkiä arvauksia ja ennakkoluuloja sekä stereotypioita siitä, mitä kaukalossa nähdään.

Seuran, jonka tulisi kasvattaa yleisömääriä, olisi pitänyt tästä mahdollisuudesta ottaa kaikki irti. Jotain somemateriaalia pelaajia haastatellen ja valmistautumista pronssimatsiin johdatellen. Some materiaalia, joka tarinallistuu ja tarina päättyy illan matsiin.

Ei tuossa joukkueessa kolmeakymmentä kiukuttelijaa ole että pronssipelit on perseestä. Olisi antanut ruutu aikaa niille, ketkä olisivat voineet innolla kertoa kauden tapahtumista ja halusta voittaa vielä pronssi.

Tuohon kokonaisuuteen moni olisi tässä vajaa viikossa voinut kiintyä, ostaa liput illaksi ja tulla katsomaan jääkö pronssi Espooseen.

Parhaimmillaan tänä iltana kaukalossa on kauden paras peli. Upeita suorituksia ja yhteiset loppubileet ja kiitokset.

Moni espoolainen kävi tällä kaudella pettymässä kotimatsissa. Lähti sieltä huonommalla tuulella kuin sinne tullessa. Milloin haluttoman kotijoukkueen, milloin pelisuunnitelmattoman kotijoukkueen ja milloin vastuuta ja ratkaisuja pelkäävän kotijoukkueen takia. Moni varmasti ajattelee että pelko tuota fiilistä kohtaan jättää tässä kevään lämpöjen saavuttua mielummin pois hallilta.

Samoin, tämä joukkue ei oikein noussut persoonina esiin. Eikä vaikuttanut mitenkään erityiseltä joukkueelta, mihin olisi ollut helppo muodostaa side. Tarkoitan tällä sitä, että tuo pelinjälkeinen pelaajatapaaminen kohdentuu varsin pienelle joukolle. Niille todennäköisesti jotka ovat olleet fanittamassa pitkään, sekä toki pienet lapset.

Eli valitettavasti tämän illan matsin markkinoinnissa, ja tuotteen myymisessä kuluttajalle epäonnistuttiin. Se näkyy yleisömäärässä tänään. Voittajalle mitalit jaossa, joten toisenlaisella lähestymiskulmalla tänään olisi ollut saavutettavissa yläkatsomotkin myyntiin.
 

Vanhaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Moni espoolainen kävi tällä kaudella pettymässä kotimatsissa. Lähti sieltä huonommalla tuulella kuin sinne tullessa. Milloin haluttoman kotijoukkueen, milloin pelisuunnitelmattoman kotijoukkueen ja milloin vastuuta ja ratkaisuja pelkäävän kotijoukkueen takia
Vähän on pantava vastaan tätä.
Kiekko-Espoo pelasi kotona 24 ottelua joista voittoja oli 14. Ei tuo nyt ihan onnetonta ole.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voittajalle mitalit jaossa, joten toisenlaisella lähestymiskulmalla tänään olisi ollut saavutettavissa yläkatsomotkin myyntiin.
Vaikea uskoa, kun ei niitä kovin montaa kertaa tarvinnut avata aiemminkaan.

Oletettavasti aika moni näistä täällä valitetuista asioista korjaantuu ensi kaudelle kun siellä on täysipäiväisiä työntekijöitä hoitamassa asioita.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Vähän on pantava vastaan tätä.
Kiekko-Espoo pelasi kotona 24 ottelua joista voittoja oli 14. Ei tuo nyt ihan onnetonta ole.

Joo, en nyt määrällisesti meinannutkaan.

Mutta esim. Ketterä -sarjassa kotipeleissä 2400 ja 2500 katsojaa, jotka näkivät kotijoukkueen viime hetken karvaan tappion, ja samalla silloin sekä voitto että ainakin se jatkoerä jäivät haaveeksi. Ainakin parkkipaikalle suuntasi iso määrä kiukkuisia ja harmistuneita katsojia. Toinen noista peleistä taisi olla se, jossa ei saatu edes laukauksia juuri vastustajan maalille, eli peliotteetkin vähän niin ja näin, vaikka tulos oli tiukka. Toki poissaoloja oli paljon, mutta joukkueen voittoa espoolaiset varmaan ennemmin odottaa, riippumatta keitä kaukalossa pelaa.

Kauteen mahtui myös kirvelevät paikallistappiot Jokereille kerta toisen jälkeen, mikä varmasti puree pahasti, kuten paikallispelien tappio aina. Loppuvuodesta jo ennen joulua oli heikkoja peliesityksiä, ja surullisena kruununa 0-5 tauluun K-Vantaata vastaan puolentoistatuhannen katsojan edessä, mikä siihen aikaan oli varsin hyvä yleisömäärä K-Espoon kotipeleissä.

Näillä siis meinasin sitä, että kun peleissä on tuhansia katsojia, niin moni heistä lähtee negativiisin fiiliksin kotiin, kun peli on päättynyt henkilökohtaisella mielipiteellä pettymykseen. Kausikortin ostaneet tulevat seuraavaankin peliin, mutta irtolippujen ostajan kohdalla se ei ole koskaan automaatio eikä itsestään selvyys. Moni kyllä tulee, mutta tosiaan, se ei ole itsestään selvää. Jos joku kävi vain jokeripelit katsomassa, ja toivoi espoolaisten voittoja, jäi fiilis, että ei ne voita koskaan, ei sinne halliin viitsi mennä, kun sieltä tulee pahalla mielellä kotiin. Tämä tosin hölmö ja kärjistetty ajattelutapa, mutta saanet kiinni. Jos on valikoinut vain pelin siellä pelin täällä, ja sattumalta juuri ne olleet huonoa kiekkoa kotijoukkueella, se kynnys maksaa lippu ja lähteä uusiksi on korkealla.

Toisin on, jos pelit hallilla ovat viihdyttäviä ja mukavia. Mieluusti ostaa pian uudenkin lipun.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Vähän on pantava vastaan tätä.
Kiekko-Espoo pelasi kotona 24 ottelua joista voittoja oli 14. Ei tuo nyt ihan onnetonta ole.

Siinä on vaan se, että K-Espoo voitti pääasiassa näitä sarjataulukon alemman puoliskon joukkueita, niitä toki hyvällä varmuudella. Mutta sitten lähes kaikki ne isommat pelit, joissa oli enemmän satunnaiskatsojia, hävittiin. Turun megamatka päättyi karvaseen tappioon, kaikki pelit Jokereita vastaan hävittiin. Runkosarjassa rikottiin 2000 ihmisten katsojamäärä 6 kertaa, mutta vain yksi peli näistä päättyi Espoon voittoon. Totta kai Espoo pelasi kokonaisuutena laadukkaan runkosarjan, kun sai kotiedun pudotuspeleihin, mutta varsinkin satunnaiskatsojan silmissä tämä kausi oli iso pettymys.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Paljonko veikkaatte Liiga-kauden yleisökeskiarvoksi? Paljonko hallin kapasiteetti olikaan?
Ilmeisesti seuran oma tavoite on 3300, mikä tarkoittaa viime kauden yleisömäärän tuplaamista. Ei ole helppo tehtävä vaikka toki markkina ja näkyvyys liigassa on ihan toisenlainen. Vaaditaan onnistunut kausikorttimyyntisesonki ja tietty yksittäisten ottelutapahtumien kehittäminen. Edellytyksiä siihen kuitenkin on, aina uudesta mediakuutiosta kasvaneisiin resursseihin ja parempitasoiseen jääkiekkoon sekä tunnetumpiin vastustajiin.

Silti, onhan tässä espoolaisen yleisönkin vastattava huutoon. Halutaanko kaupungissa seurata omaa, paikallista jääkiekon SM-liigajengiä vai ei.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Silti, onhan tässä espoolaisen yleisönkin vastattava huutoon. Halutaanko kaupungissa seurata omaa, paikallista jääkiekon SM-liigajengiä vai ei.
Tälle linjalle ei kannata lähteä. Syyllistämällä katsojia ei saavuteta ainakaan mitään yleisöryntäystä.

Tuotteen eli itse ottelutapahtuman pitää olla kunnossa, jotta satunnaiskävijä palaa uudemman kerran hallille. Tämä tarkoittaa ohjelmaa/teemoja/tapahtumia myös jään ulkopuolella. Tuotteen ollessa kunnossa yleisö kyllä löytää hallille.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ilmeisesti seuran oma tavoite on 3300, mikä tarkoittaa viime kauden yleisömäärän tuplaamista. Ei ole helppo tehtävä vaikka toki markkina ja näkyvyys liigassa on ihan toisenlainen. Vaaditaan onnistunut kausikorttimyyntisesonki ja tietty yksittäisten ottelutapahtumien kehittäminen. Edellytyksiä siihen kuitenkin on, aina uudesta mediakuutiosta kasvaneisiin resursseihin ja parempitasoiseen jääkiekkoon sekä tunnetumpiin vastustajiin.

Silti, onhan tässä espoolaisen yleisönkin vastattava huutoon. Halutaanko kaupungissa seurata omaa, paikallista jääkiekon SM-liigajengiä vai ei.
Viimekauden keskiarvo oli reilu 2000 joten tuplaaminen tarkoittaisi 4000-katsojaa.

Yleisömäärä tulee olemaan kyllä suuri mielenkiinnon kohde ja mielestäni K-Espoon on laitettava rahallisia paukkuja markkinointiin (myös somen ulkopuolelle) jotta saadaan lentävä lähtö Liiganousuun.
 

samsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Yleisömäärä tulee olemaan kyllä suuri mielenkiinnon kohde ja mielestäni K-Espoon on laitettava rahallisia paukkuja markkinointiin (myös somen ulkopuolelle) jotta saadaan lentävä lähtö Liiganousuun.
Tulee kyl mielenkiintoinen yhtälö tässä taloustilanteessa, jossa moni perheellinen joutuu arpomaan mihin huveihin rahansa pistää. Itsellä ei ainakaan ole varaa käydä koko perheen voimin joka ottelussa. Toivottavasti tulee suht halpoja tarjouksia tai kimppa-/perhelippuja myyntiin. Esim. viime kaudella oli offerilla-tarjouksia muutamaan otteeseen, joita tuli hyödynnettyä pitkin kautta.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Viimekauden keskiarvo oli reilu 2000 joten tuplaaminen tarkoittaisi 4000-katsojaa.

Yleisömäärä tulee olemaan kyllä suuri mielenkiinnon kohde ja mielestäni K-Espoon on laitettava rahallisia paukkuja markkinointiin (myös somen ulkopuolelle) jotta saadaan lentävä lähtö Liiganousuun.
Yksi tärkeä tekijä on myynti yrityksille. Sieltä pitäisi saada se >500 katsojaa ottelua kohti lisää, tiistaipeleihin jopa enemmän.
Vastustajat vetävät myös etäkannattajia eri tavalla kuin Mestiksessä. Muutama sata lisää siitäkin.

Markkinointi voisi paljolti keskittyä metroreitin varrelle. Tosin nykyinen ratikka-metro-yhdistelmä tuo mukavasti perille Lepuskistakin.

Tärkeää on saada nuorisoa mukaan. Keväällä Mestiksen pudotuspeleissä näkyi vain iloisia ilmeitä. Tässä voisi olla yksi lähtökohta, että markkinoidaan iloisena karnevaalina joka sopii kaikille.

Paljon tulee kuitenkin vaikuttamaan otteluohjelma. Hartaasti toivon, että kotiotteluita olisi mahdollisimman tasaiseen tahtiin.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Paljonko veikkaatte Liiga-kauden yleisökeskiarvoksi? Paljonko hallin kapasiteetti olikaan?
Veikkaan lähelle tuota tavoitetta eli plus 3000. Se on ihan realistinen näin alkuun. Tosin liigassa luultavasti pelitapahtuma on luultavasti hieman näyttävämpi ja pelin taso on kovempi ja sarjalla parempi näkyvyys kuin mestiksessä niin se voi tuoda enemmänkin satunnaiskatsojia tai herätellä vielä niitä heräämättömiä vanhoja blues kannattajia arvioitua enemmän.

Edit. Ja kuten tuossa joku sanoi niin yhteistyötritys liput sekä vieraskannataätajat tuovat oman lisänsä sitten. Eli en yllättyisi vaikka tavote ylittyisi.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Yksi tärkeä tekijä on myynti yrityksille. Sieltä pitäisi saada se >500 katsojaa ottelua kohti lisää, tiistaipeleihin jopa enemmän.
Vastustajat vetävät myös etäkannattajia eri tavalla kuin Mestiksessä. Muutama sata lisää siitäkin.

Markkinointi voisi paljolti keskittyä metroreitin varrelle. Tosin nykyinen ratikka-metro-yhdistelmä tuo mukavasti perille Lepuskistakin.

Tärkeää on saada nuorisoa mukaan. Keväällä Mestiksen pudotuspeleissä näkyi vain iloisia ilmeitä. Tässä voisi olla yksi lähtökohta, että markkinoidaan iloisena karnevaalina joka sopii kaikille.

Paljon tulee kuitenkin vaikuttamaan otteluohjelma. Hartaasti toivon, että kotiotteluita olisi mahdollisimman tasaiseen tahtiin.
Karkeasti yleisö voidaan varmaan jakaa 4-segvenssiin. Yrityskatsojat, juniorit ja heidän vanhemmat, perinteiset kasuaalit satunnaiskatsojat sekä intoihimoiset kannattajat.

Intohimoiset kannattajat saapuvat varmasti paikalle, mikäli perusasiat ovat kondiksessa. Markkinointi on tärkeää, jotta se suurin segvenssi eli satunnaiskatsojat löytävät hallille. Kun tämä porukka on saatu paikalle, pitää tuotteen olla kunnossa. Pelin pitää olla hyvää, viihteen hallille tasokasta (mm. Uusi mediakuutio) ja tunnelma ja meteli kovaa.

Siksi toivon että kaikki saapuvat tulevalla kaudella joko kulmaan seisomaan, tai päätyyn istumaan. Tunnelman tärkeyttä ei voi olla korostamatta, vaan se jos mikä aiheuttaa sen vau-efektin. Ja kun meno on hyvää, niin nämä juniorit vanhetessaan varmasti liittyvät joukkoon.

Jos nuorisoa haluaa hallille, täytyy seuran ja brändin olla katu-uskottava jotta myös kaduilla jengi alkaa pitää K-Espoon lippiksiä. Siihen ei varmasti riitä pelkän logon iskeminen hattuun. Siinä on työsarkaa. Myös yrityskatsojien saaminen on toimiston työn takana.
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Metro Areenalla jälleen paljon muita tapahtumia marraskuussa (joka vuosi sama juttu) ja tähän lisättynä pelimäärän kasvaminen mestiksestä. Niinpä jossain vaiheessa tulee jälleen karsea kotipelien rypäs joihin pitää löytää keinot saada ihmiset paikalle. Noihin varmasti myös jotain lippupaketteja tulee, mutta muutakin pitää keksiä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Metro Areenalla jälleen paljon muita tapahtumia marraskuussa (joka vuosi sama juttu) ja tähän lisättynä pelimäärän kasvaminen mestiksestä. Niinpä jossain vaiheessa tulee jälleen karsea kotipelien rypäs joihin pitää löytää keinot saada ihmiset paikalle. Noihin varmasti myös jotain lippupaketteja tulee, mutta muutakin pitää keksiä.
Tämä ei nyt suoraan yo. nimimerkille mutta tällä hetkellä Metrolla on marraskuussa kaksi konserttia ja useana vuonna Espoossa pidetty Finlandia Trophy menee tänä vuonna Helsingin Jäähalliin. Tuo Metron muiden tapahtumien määrä on edelleen niin naurettavan pieni, etten sillä kyllä osta perusteluja siitä, jos otteluohjelma on hölmö. Syyt ovat silloin ihan muualla ja edelleen noita muita tapahtumia pitäisi saada Metrolle todella, todella paljon nykyistä enemmän.

Mitä sitten tulee yleisömäärään, toivon ettei lähdetä hakemaan pikavoittoja halvoja lipuilla/ilmaislipuilla. Lipun keskihinta ei nyt toki ole yhtä "julkinen" luku kuin yleisömäärä mutta toivottavasti ei toisteta virheitä männä vuosilta ja haalita katsojia hallille vaan sen takia että olisi katsojia hallilla. Luulisi nyt että esim. tuolla yhteistyökumppanimäärällä jo heidänkin avulla saadaan hyvää nostetta kunhan tämä osataan hyödyntää oikein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös