Kiekko-Espoon yleisömäärät

  • 332 443
  • 2 169

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ihmeellistä, että viime vuoden hopeajoukkue ei kiinnosta.

Kyllähän jengi varmasti kiinnostaisi, jos peruserkkiespoolainen saisi jostain tietoa, milloin Blues pelaa.. Ja jos tuo viime kauden yllätyshopea olisi hyödynnetty markkinoinnissa. Tai jos Blues edes markkinoisi.. You get the point?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Kyllähän jengi varmasti kiinnostaisi, jos peruserkkiespoolainen saisi jostain tietoa, milloin Blues pelaa..
Ei millään pahalla, mutta kyllä tämänkin toitottaminen alkaa olla jo aika itsepetoksen ylikorostusta. Vaikka se seuraava JYP-matsi lukisi kotisivujen ottelukalenterissa ja mainos olisi Länsiväylässä tai soiteltu kesällä jonnekin puhelinvastaajiin, niin ei sen peruserkkiespoolaisen tuleminen tai tulemattomuus siitä ole kiinni. Vaikka olisi mestaruusviiri katossa viime keväältä, niin tämän hetken peruserkkiespoolaista ei saa hallille lokakuun Ilves-matsiin tiistai-iltana. 90-luvun lopussa / 2000-luvun alussa oli peruserkin oikea hetki, seuraava oikea hetki on 7-12 vuoden päästä. Joukkueen osalta ensimmäinen todellinen oikea hetki olisi nyt, tai ollut jo vähän aikaa. Peruserkki tulee pleijareihin.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Kyllä siellä siinä tapauksessa edes kolmosella alkanut numero olis ollut, siis yleisömäärässä.
Millä perusteella? Joskus 10v sitten oli reilu 4000 vähintään joka jumalan maanantaisaipahöntsässä, vaikka pleijareista oli vain haalea muisto -98. Yläkatsomoihinkin joutui oikein funtsimaan, että mille paikalle ottaa kausarin. Nykyään saa koko katsomolohkon itselleen. Mä en usko enää tähän itsesuggestiomaiseen markkinoinninpuutepuheeseen, ei ne tule. Ei meillä ole halli täysi runkosarjapelissä kuin 7-12 vuoden päästä mahdollisesti, tai tuskin täysi, hyvällä yleisömäärällä edes.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Ihan mutulla. Ei oo mulla(kaan) tutkimustuloksia esittää täällä esitettyjen mielipiteiden tueksi.

Ei kai tässä sit oo mitään tehtävissä. Pyyhe kehään ja koitetaan keksiä joku uus harrastus.
Väärin. Mä vaan en usko enää tähän syyllisienhakemiseen kaikkialta muualta, mitä jos se vaan nyt on niin että sitä jengiä ei tule sinne hallille sen enempää nyt kun meitä siellä on? Kirjoituksistasi olen päätellyt, että käyt hallilla usein myös koko perheen voimin ja kasvatat uutta Blues-sukupolvea. Niin minäkin, vuosien varrella vain pikkuhiljaa sisäistänyt, että muiden olosuhdetekijöiden syyttäminen on tarpeetonta.
 
Väärin. Mä vaan en usko enää tähän syyllisienhakemiseen kaikkialta muualta, mitä jos se vaan nyt on niin että sitä jengiä ei tule sinne hallille sen enempää nyt kun meitä siellä on? Kirjoituksistasi olen päätellyt, että käyt hallilla usein myös koko perheen voimin ja kasvatat uutta Blues-sukupolvea. Niin minäkin, vuosien varrella vain pikkuhiljaa sisäistänyt, että muiden olosuhdetekijöiden syyttäminen on tarpeetonta.

Niin teen mutta ei se uusi sukupolvi tällä menolla ehdi kasvaa. Ei tätä joukkuetta pidetä pystyssä 2000 katsojalle. Jos homma on niin, ettei väkeä käy vaikka tehtäis mitä niin ei siitä ole vedettävissä kuin yksi johtopäätös ja se on se ettei tässä kaupungissa kannata liigajengiä pitää.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitäs muilla? Jos pitäisi nimetä kolme asiaa miksi jään pelipäivänä himaan, tai mitkä vituttaa Bluesin toiminnasa eniten?

Mielenkiintoinen kyssäri :) Kyllä mä aion kääriä hihat ja yrittää tulla hallille aina kun aikaa on, mutta lähinnä siksi, että haluan kannustaa espoolaista jääkiekkoa... Tässä kuitenkin se lista:

1. Tasapaksu ja väritön joukkue. Pelaajat on se lätkämatsin suola. Aika mausteetonta soppaa Barona-areena tarjoilee parhaillaan... Joakimia odotellessa. Nyt kun Lintnerkin tuli Saipaan, niin Bluesista taisi tulla sarjan laimein joukkue.

2. Lippujen hinnat.

3. Yleisökato, eli lattea tunnelma... jonka takia ottelun voisi katsoa yhtä hyvin kotisohvaltakin.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täytyy vähän kompata Shayneä, ei sitä väkeä tule vaikka ottelupäivänä olisi mainos Länärissä tai Vartissa. Jos oikeasti halutaan markkinoida niin sitten siihen pitää ryhtyä kunnolla ja vähän suuremmassa eli kalliissa mittakaavassa. Tälläistä ei Bluesilta ole tulossa joten suurimpana syynä yleisökadolle nään lippujen hinnat. 17,50e hinta per naama perheelliselle arkimatsiin tulee hiukan liian kalliiksi nähden siihen mitä vastinetta rahoille tulee. Järkevämpää on tulla katsomaan ne kevään jännät ratkaisupelit..
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos homma on niin, ettei väkeä käy vaikka tehtäis mitä niin ei siitä ole vedettävissä kuin yksi johtopäätös ja se on se ettei tässä kaupungissa kannata liigajengiä pitää.

Surullista mutta totta, Espoo on varmaan Suomen ainoa kaupunki jonne ei voi syntyä minkäänlaista "lätkäbuumia" On kyllä ikävää kirjoittaa tälläisiä näin negatiivia asioita mutta Bluesin tulevaisuudesta ei voi kyllä sanoa mitään varmaa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Niin teen mutta ei se uusi sukupolvi tällä menolla ehdi kasvaa. Ei tätä joukkuetta pidetä pystyssä 2000 katsojalle. Jos homma on niin, ettei väkeä käy vaikka tehtäis mitä niin ei siitä ole vedettävissä kuin yksi johtopäätös ja se on se ettei tässä kaupungissa kannata liigajengiä pitää.
Niin, tästä päästään takaisin sitä edeltävään viestiin, josta keskustelumme alkoi. Syytetään markkinointia, kyllä ne peruserkit muuten tulisivat, mutta kun eivät tiedä milloin matsit on. Kärjistän joo, mutta ei tätä mikään saatanan näkyvyys tai markkinointi pelasta. Bluesin pelastavat vain espoolaiset sukupolvissaan. Jos ei, niin sammuttakaa valot lähtiessänne.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin, tästä päästään takaisin sitä edeltävään viestiin, josta keskustelumme alkoi. Syytetään markkinointia, kyllä ne peruserkit muuten tulisivat, mutta kun eivät tiedä milloin matsit on. Kärjistän joo, mutta ei tätä mikään saatanan näkyvyys tai markkinointi pelasta. Bluesin pelastavat vain espoolaiset sukupolvissaan. Jos ei, niin sammuttakaa valot lähtiessänne.

Ei se nyt noinkaan kyllä mene, eikä tämä ole mikään muna-tai-kana-ongelma, jossa vain yksi ratkaisu on oikea. Jokaisessa liigamatsissa on suuri osa satunnaisia katsojia. Niitä kalastellaan mainonnalla, läsnäololla ja ylipäänsä kiinnostavuudella. Sehän on ihan sama vaikka firma myisi maailman parasta tuotetta kolmen metrin päästä maailman parhaita kuluttajia jos nämä eivät tiedä milloin kauppa on auki ja kuinka paljon homma maksaa.

Mä en usko hetkeäkään enää tähän "fanien kasvattamiseen" pikkuvauvoista asti. Näitä entisiä faneja on menetetty siihen tahtiin viime vuosina, että aikamoista kanijyystöä saavat fanaattisimmat fanit harrastaa jos haluavat omalla jälkikasvullaan paikata lähteneet. Kyllä jengin pitää kiinnostua seurasta muutenkin.
 
Mä en usko hetkeäkään enää tähän "fanien kasvattamiseen" pikkuvauvoista asti. Näitä entisiä faneja on menetetty siihen tahtiin viime vuosina, että aikamoista kanijyystöä saavat fanaattisimmat fanit harrastaa jos haluavat omalla jälkikasvullaan paikata lähteneet. Kyllä jengin pitää kiinnostua seurasta muutenkin.

Vahva sama. Ite olen käynyt Bluesin peleissä 90-luvulta enkä todellakaan käsitä miksi vasta omien skidieni ikäluokka olisi se porukka joka seuran pelastaa. Mitä kaikille siinä välissä olleille oikein on tapahtunut?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Ei se nyt noinkaan kyllä mene, eikä tämä ole mikään muna-tai-kana-ongelma, jossa vain yksi ratkaisu toimii. Jokaisessa liigamatsissa on suuri osa satunnaisia katsojia. Niitä kalastellaan mainonnalla, läsnäololla ja ylipäänsä kiinnostavuudella. Sehän on ihan sama vaikka firma myisi maailman parasta tuotetta kolmen metrin päästä maailman parhaita kuluttajia jos nämä eivät tiedä milloin kauppa on auki ja kuinka paljon homma maksaa.

Mä en usko hetkeäkään enää tähän "fanien kasvattamiseen" pikkuvauvoista asti. Näitä entisiä faneja on menetetty siihen tahtiin viime vuosina, että aikamoista kanijyystöä saavat fanaattisimmat fanit harrastaa jos haluavat omalla jälkikasvullaan paikata lähteneet. Kyllä jengin pitää kiinnostua seurasta muutenkin.
"Fanien kasvattamisesta", kiinnostunut seurasta vai espoolaisuudesta? Näkisin jälkimmäisen arvokkaampana, joka voi johtaa seuraan.

Mä tiedän, Juhaht, että sä olet todella pitkän ja kärsivyyttä kysyneen kaavan käynyt kannattaja ladosta asti, mutta en mä vaan osaa nähdä kannattajauskollisuutta minään hyvänä diilinä, jonka voi tehdä haluttavaksi tarjoamalla jotain illuusiota. Mä en usko, että Blues pystyy kannattajakunnassaan myytävyydellän tai haluttavuudellaan nostaa päätään yli muiden, ilman vahvaa kotiseututunnetta. En vain jaksa uskoa, että nykyinen rusinat pullasta -ilmiö muuttuu katsojakunnassa ennenkuin vuosikymmen taas vaihtuu. Ei ne ole tulleet ennenkään. Se mitä on menetetty, on menetetty, en jaksa uskoa että pysyvää uutta tulee muilla sirkustempuilla kuin espoolaisuustunteella.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Kausi;;;Kotiotteluiden ka
2000;;;4707
2001;;;4614
2002;;;4427
2003;;;4194
2004;;;3931
2005;;;5111
2006;;;4763
2007;;;4838
2008;;;4651
2009;;;4372
2010;;;4357
2011;;;3199

Kyllä ihan hyvin on katsojia ollut aina viime kauteen saakka, joten siinä mielessä väite ettei katsojia tule tehtiin mitä hyvänsä ei oikein perustu mihinkään. Viime kaudella ei ollut mitään mahkuja saada kausareita hyville paikoille club katsomoon, mutta tälle kaudelle sai valita monesta vaihtoehdosta. Kausareiden myynti on pahasti sakannut ja toki lippujen hintojen korotukset sekä näkyvyyden täydellinen puuttuminen ovat leikanneet irtolipuilla kävijöitä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kausi;;;Kotiotteluiden ka
2000;;;4707
2001;;;4614
2002;;;4427
2003;;;4194
2004;;;3931
2005;;;5111
2006;;;4763
2007;;;4838
2008;;;4651
2009;;;4372
2010;;;4357
2011;;;3199

Olin juuri tulossa kirjoittamaan samasta aiheesta, mutta tämä listaus säästää ison vaivan. Kysymys kuuluukin, miten tämä kausi eroaa ~kymmenestä edellisestä? Mitkä ovat ne syyt, miksi juuri tällä kaudella yleisö ei tunnu löytävän hallille? Niin kauan kun itse jaksan muistaa, Blues on markkinoinut joukkuettaan Länsiväylässä, Hesarissa, Ompun seinässä, Sellon ja Ompun kiertueilla tai jollain muulla vastaavalla tavalla. Tätä toimintaa ei voi väheksyä! Vaikka promokeikka esim. Sellossa ei välttämättä tuo yhtään katsojaa suoraan hallille, se osoittaa jo ennestään hallilla käyville, että seuran eteen tehdään töitä. Tätä työtä ei tehty ennen tämän kauden alkua! Kuinka paksusta rautalangasta se pitää vääntää, auttaisiko Tamin kommentti "syy ja seuraus"? Blues ei markkinoi tuotettaan millään tavalla -> yleisömäärät romahtavat. Jere ja Tarkki toivat viime kaudella ehkä pari sataa lisäkatsojaa per matsi, jos unohdetaan kauden alkuhuuma.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka promokeikka esim. Sellossa ei välttämättä tuo yhtään katsojaa suoraan hallille, se osoittaa jo ennestään hallilla käyville, että seuran eteen tehdään töitä.

Tämä on erittäin totta. On vaikea innostua seurasta, jonka toiminta alkaa vaikuttaa siltä, että se kituuttaa säästöliekillä ennen kuin kuolee - eikä omistajia tunnu kiinnostavan. Tämä ei varmaan pidä paikkaansa, mutta siltä se vaikuttaa kun espoossa ainoaa lätkämainontaa harrastaa naapurikaupungin joukkueet.

Itse näkisin myös, että tämän kauden vaisuun yleisövirtaukseen on vaikuttanut se, ettei joukkueeseen hankittu kesällä yhtään mielenkiintoista pelaajaa, joka olisi kasvattanut kiimaa ja odotusta kauden alkuun. Ne oli muut joukkueet, jotka mässäilivät kesälehdissä hankinnoillaan, ja itseäni kyllä harmitti, ettei Blues hankkinut edes ketään "neverhöörd-jenkkiä", joka olisi voinut olla stara kauden alkaessa. Joukkue vaikutti kyllä ihan toimivalta kahden uuden entuudestaan tutun laiturin (Huhtala, Kuusela) toimesta, mutta jo monia vuosia vaivanneeseen sentteripulaan se ei tuonut helpotusta... Eikä maalin suulle hankittu kärppien ailahteleva kakkosveskakaan luonut odotusarvoa tälle kaudelle.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Syytetään markkinointia, kyllä ne peruserkit muuten tulisivat, mutta kun eivät tiedä milloin matsit on.

Jos ihminen on kiinnostunut tuotteesta, hän löytää perille vaikka ilman tienviittoja. Sen sijaan jos yritetään tavoitella maksimaalista tulosta, täytyy markkinointiin laittaa rahaa, aikaa ja vaivaa: ihmiselle pitää luoda tarve tulla hallille ja syy kääntää auton nokka Jedan sijasta Baronalle.

Ei Pepsi mainosta vain sen takia, että ihmiset tietäisivät kauppojen myyvän Pepsiä. Pepsi mainostaa sen takia, että limuhyllyllä asiakkaan valintana olisi Pepsi. Aivan samoin lätkäjoukkueen markkinoinnin pitää tähdätä siihen, että vapaa-ajan aktiviteeteistä päätettäessä valintana on lätkäjoukkue. Mainoksilla, tapahtumilla ja muilla markkinointikeinoilla ei vain tiedoteta ottelun ajankohdasta ja paikasta, vaan pyritään vaikuttamaan ihmisen valintoihin.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mielenkiintoinen toi yleisö ka listaus, oleellinen kysymys on myös mitä tapahtui etenkin 2004 ja 2005 yleisö ka 3931 -> 5111. IFK samaan aikaan 7007 -> 6821 ja Jokerit 9637 -> 8850 vertailuksi TPS 7230 -> 6444.

Niin hyvin en Espoon kiekkosceneä tunne että osaisin tohon vastata, osaako joku.
 

Kapo

Jäsen
mielenkiintoinen toi yleisö ka listaus, oleellinen kysymys on myös mitä tapahtui etenkin 2004 ja 2005 yleisö ka 3931 -> 5111. IFK samaan aikaan 7007 -> 6821 ja Jokerit 9637 -> 8850 vertailuksi TPS 7230 -> 6444.

Niin hyvin en Espoon kiekkosceneä tunne että osaisin tohon vastata, osaako joku.

Niin, onkohan "kausi 2004" nyt sitten 2003-2004 vai 2004-2005? 04-05 oli ainakin NHL-Lockout ja täällä pyöri Mike Ribeiroa, Ryan Malonea, Krys Kolanosta ja Landon Wilsonia. Jos kausi 2004 on siis 03-04 ja kausi 2005 04-05 niin tuossa varmaan syy hyppäykseen katsojamäärissä.
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, onkohan "kausi 2004" nyt sitten 2003-2004 vai 2004-2005? 04-05 oli ainakin NHL-Lockout ja täällä pyöri Mike Ribeiroa, Ryan Malonea, Krys Kolanosta ja Landon Wilsonia. Jos kausi 2004 on siis 03-04 ja kausi 2005 04-05 niin tuossa varmaan syy hyppäykseen katsojamäärissä.

2004-2005 3931 ja 2005-2006 5111 ; sm-liigan sivuilta pomittu
 

Kapo

Jäsen
2004-2005 3931 ja 2005-2006 5111 ; sm-liigan sivuilta pomittu
Jaha, eli vasta lockout-kauden jälkeen tuli hyppäys. Mitäs silloin tapahtui? Ainakin iso organisaatioremontti: Lntunen TJ:ksi, Raato UTJ:ksi, Holtari pelaajakoordinaattoriksi ja Heikkilä valmentajaksi. Jengi ei ollut kovin kummoinen joten sekään ei oikein selitä. Olisiko ammattimies toimarina saanut myytyä enemmän lippuja firmoille vai jaettiinko silloin vapareita hyvin avokätisesti? Sinänsä ihan pohdinnan arvoinen juttu miettiä mitä silloin tehtiin/tapahtui että yleisöä saatiin noin paljon paikalle.
 

trap

Jäsen
Blues nosti profiiliaan selvästi ja oli viimein uskottava organisaatio. Toiseksi Lintunen oli ammattilainen ja kolmanneksi vapareita jaettiin suht paljon.
 

scholl

Jäsen
Mun mielestä hinnalla ei ole väliä jos tuote on hyvä.

Eli hintalaatusuhde on huono nyt.

Ihmeellistä, että viime vuoden hopeajoukkue ei kiinnosta.

Ihmisillä on totaalinen kyllästyminen lätkään. Ensin oli finaalit ja sitten mm-kulta. Se lajin seuraaminen tuntuu nyt Bluesin kannattajille varmasti yhtä lattealta kuin IFK:n kannattajillekin. Siinä voi mennä helposti 10 vuotta ennen kuin ne samat ihmiset uudestaan innostuvat yhtä paljon. Silloin pitää saada uusia ihmisiä hallille ja se saadaan myymällä halvalla lippuja nuorille ja ennenkaikkea satsaamalla asiakaspalveluun. Jos kaikki toimii loistavasti niin ihmiset menevät sinne mieluusti uudelleenkin.

Yksi syy yleisömäärän laskuun on varmaankin myös tähtien puute. Karalahtikin lähti, joten perusjampalle, joka asuu Espoossa, ei ole enää yhtään tähtinimeä, jonka hän tuntee ja jonka peliä hän lähtisi katsomaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös