Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 663 324
  • 2 996

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
On kyllä ollut huikea hetki varmaan vääntäytyä kamat päällä autoon sisään.

ANNA KAIKKESI, KANNA VASTUUSI, TÄLLE JENGILLE......

Eiks tää nyt oo sitä... :D
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mitä hittoa? Persaukinen seuramme oli ottanut koko etusivun päivän Hesarista lauantain juhlavuoden Blues-IFK -matsin mainokselle!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olisikohan tuo yhteistyökumppani sponssanut hiukan?

Varmasti. Toki Hesarillakaan ei näinä aikoina mene hirveän hyvin ja etusivu on lehden kallein ilmoituspaikka. Tuskin on ilmaiseksi sitä luovuttanut.

Anyway komea juttu! Toivottavasti Barona on lauantaina viimeistä paikkaa myöten loppuunmyyty.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Tänään postiluukusta ilmestyneessä Urheilusanomissa oli myös koko sivun mainos lauantain matsista. Hienoa!
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tuli tosi hyvä fiilis kun näin Bluesin mainoksen Hesarin etusivulla. Uskon tollaisen kantavan paljon pidemmälle kuin vain yksittäisen matsin myymiseen...Bluesin markkinointi tekee huikeaa duunia rajallisilla resursseilla!
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hienon ja nostalgisen sivuston on markkinointipuoli saanut kyllä aikaan. Respect.

#ESPOO30
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tän illan matsi on juku international Hhockey night tapahtuma ja teeman on suvaitsevaisuus ja siellä on esiintymässanyt Musta Barbaari. Täytyy sanoa että kaikkia ne Nikkinen ja kumppanit siellä toimistolla kehittää. Hatuno nosto siitä, mutta millonkohan viimeksi oli joku Bluesin himamatsi joka ei ollut mikään teemaottelu? Ehkä kohta ois "Ihan tavallinen matsi" - teemaottelun paikka. ;)
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tän illan matsi on juku international Hhockey night tapahtuma ja teeman on suvaitsevaisuus ja siellä on esiintymässanyt Musta Barbaari. Täytyy sanoa että kaikkia ne Nikkinen ja kumppanit siellä toimistolla kehittää. Hatuno nosto siitä, mutta millonkohan viimeksi oli joku Bluesin himamatsi joka ei ollut mikään teemaottelu? Ehkä kohta ois "Ihan tavallinen matsi" - teemaottelun paikka. ;)

Schollkin varmaan myöntäisi, että Espoossa sentään yritetään. Alla kilometrinen lainaus ketjun "Bluesin uuden johdon tärkeimmät toimenpiteet - Jatkoaika opastaa" viestistä #187 29.10.2013. Lainaus on poikkeuksellisen pitkä, mutta mielestäni on mielenkiintoista reflektoida julkisesti esitettyjä toiveita ja toteutunutta tilannetta.

Totuus on se, että Bluesin matseihin liput ovat liian kalliita, eikä matseista ole tehty tapahtumia. Katsokaapa, mitä HJK teki tänä vuonna. Erinomaista tekemistä. Uusi markkinointijohtaja, joka teki erinomaista mainontaa joka matsia varten erikseen ja sitä lähetettiin esim. newslettereinä eteenpäin. Lippujen hinnat vaihtelivat matsien välillä paljon. Joku Maarianhamina-pelin lippu saattoi olla puolet halvempi kuin Tepsi-matsin lippu.

Bluesin pitäisi segmentoida paremmin. Matsien lippujen hinnat pitäisi vaihdella alle kympistä pariin kymppiin halvimpien lippujen osalta sen mukaan, kuka on vastassa ja mikä viikonpäivä kyseessä. Tiettyihin matseihin voisi tarjota -50% opiskelijalippuja ja tiettyihin ei. Tiettyihin matseihin voisi olla halpoja perhelippuja ja tiettyihin ei. Mökki pitäisi yrittää täyttää joka kerta mahdollisimman hyvin. Se tuo meininkiä ja pitkässä juoksussa kasvattaa sitten liikevaihtoa.

Teemailtojakin pitäisi olla. Halloween peli olisi pitänyt olla nyt. St. Patrick vihreä peli voisi olla kerran vuodessa, jolloin Blues pelaisikin vihreissä paidoissa tai ihan mitä vain. Se Hirson roosapeli viime viikolla oli loistava veto, respektit siitä, mutta sen ympärille olisi pitänyt tehdä paljon isompi tapahtuma! Espoossa on valtavasti firmoja, miksei niiden avulla tehdä teematapahtumia. IFK:n ei tarvitse tehdä, kun rahaa tulee muutenkin, mutta Bluesilla kun on vaikeampi tilanne pienempänä toimijana niin sen pitää olla a) kekseliäämpi, b) ahkerampi ja c) juosta enemmän pienempienkin rahavirtojen perässä. Espoolaisuus teemana pitäisi antaa sijaa vaihtuville teemoille, joiden pointti olisi se, että tunnelma ja fiilis Barona-Areenalla olisi Suomen paras. Jos ihmiset viihtyvät, niin rahaa alkaa tulla. Se urheilullinenkaan menestys ei ole silloin kaikki kaikessa, jos sinne hallille olisi oikeasti kiva mennä sen takia, kun siellä on hauskaa.

Osa teemailloista on ollut onnistuneita, mutta suuressa osassa tapauksista teema on näkynyt lähinnä mainoksissa. Myös tuota Schollin toivomaa hintasegmentointia on ollut etenkin teemapäiviin liittyen. Tuo segmentoinnin yhdistäminen teemapäiviin on mielesetäni ollut hyvä juttu. Kyllä se minunkin sydäntäni lämmittäisi, jos joskus muistettaisiin jossain teemaillassa ja saisi jonkun alennuksen. Ehkä seuraava teema voisi olla "yksin asuva valkoihoinen suomalainen mies". Myös "ihan tavallinen peli" käy, joskaan eivät nämä teemat itseäni vielä ole alkaneet ärsyttämään. (Vakavasti ottaen, BFC:n jäsenenä saan joka pelistä alennusta, ml. olut fanipisteen luona olevassa baarissa.)

Ongelma on nähdäkseni siinä, etteivät nämä teemat tai espoolainen jääkiekko vaan tunnu kiinnostavan. Niillekin illoille joille minulla olisi ollut ylimääräisiä lippuja, on ollut todella vaikea löytää ikäryhmästäni (25v-40v) porukkaa tulemaan hallille - edes ilmaiseksi (keskusta/lähibaariin tuntuisi lähtijöitä aina riittävän)! Veikkaan että tämä ikäryhmä kuitenkin on parhaassa kulutusiässä.

Joka tapauksessa, uskon että tällä markkinoinnilla ja markkinoinnin kehittämisellä ollaan muutaman vuoden päästä tilanteessa jossa joka pelissä on vähintään 4000 katsojaa ja katsojakeskiarvo on yli 5000. Täytyy vain olla kärsivällinen.
 

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
Mutulla sanoisin että lähes joka matsi pl Kärpät/HIFK/Jokerit on ollut teemamatsi jollain tapaa. Viromatsia, Kv-iltaa, veteraanimatsia, opiskelijailtaa, koululaisalennuksia, Halloweenia jne on piisannut niin paljon että lähes joka kerta on saanut alennushintaisia lippuja katsomoon kun on perhettä ottanut mukaan. Vaikea uskoa että mikään muu Liigajengi on vienyt tätä teemailua näin pitkälle. Mielestäni Blues myös on promonnut näitä hyvin mm. Twitterissä, FB:ssä ja sähköpostitse.

Samaa mieltä olen siitä että teemailta ei ole monestikaan tuntunut merkittävästi tuovan lisää yleisöä paikalle. Hyvä silti että kokeillaan kaikkea ja ehkä saadaan selville mikä toimii ja mikä ei.

Sattumalta käyn myös Klubin matseissa ja vaikka heiltä promo sujuu myös, niin futiksen kohdalla nuo viimekauden satunnaiset erihintaiset matsit lähinnä ärsytti, koska monta vuotta oli menty tasahinnoittelulla.
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Samaa mieltä olen siitä että teemailta ei ole monestikaan tuntunut merkittävästi tuovan lisää yleisöä paikalle. Hyvä silti että kokeillaan kaikkea ja ehkä saadaan selville mikä toimii ja mikä ei.

Vaikka yleisöä ei olisi merkittävästi (vielä) tullutkaan näiden teemailtojen johdosta paikalle, on saavutettu näkyvyys ollut mielestäni erinomaista. TV:ssä ja radiossa näitä ei voida kuitenkaan ohittaa. Brändin rakennuksessa tämä on loistava väline. Onhan näissä vielä kehitettävää määrän ja laadun suhteen, mutta hieno uusi juttu muiden muassa.
 
Facebookista:

Espoo Blues - Porin Ässät | Maanantai 3.3.2014 klo 18:30 | LADIES' HOCKEY NIGHT

Naistenpäivän lähestyessä Espoo Blues ja maanantain ottelun yhteistyökumppanit kunnioittavat kaikkia naisia Ladies’ Hockey Night –teemaottelulla. Maanantai-illan Liigapeli Espoo Blues - Porin Ässät käynnistyy Barona Areenalla klo 18:30 ja Areena on täynnä erikoisohjelmaa. Osta liput ennakkoon Lippupalvelun verkkokaupasta: Lippupalvelu - Blues - Ässät lippuja. 03.03.2014 BARONA AREENA ESPOO

Kevät lähestyy ja Liigassa pelit kovenevat. Näe Bluesin huippupelaajat Tommi Huhtalan, Siim Liivikin ja Eetu Pöystin livenä kaukalossa. Mukana teematapahtumassa on myös Espoo Bluesin naisten joukkue ja Blues Cheerleaders. Kaiken ikäisten jääkiekkoilijoiden äiditkin huomioidaan – Kaupunkikeskus AINOA (Kaupunkikeskus AINOA, Espoo - AINOA) palkitsee ottelussa kolme esimerkillistä jääkiekkoäitiä.

Maanantaina paikalla on hallitsevan naisten suomenmestarijoukkueen Blues Naisten pelaajia ja Areenalla voit nähdä myös joukkueen voittaman mestaruuspokaalin. Seuraa kevään 2014 playoff-pelit aloittavan Bluesin naisten joukkueen pelejä Blues Naiset -facebooksivulla ja osoitteessa Espoo Blues Naiset - Naisten jääkiekkoa Espoossa

Areenan ovet avataan klo 17:00 ja Fazer Makeiset (Makeiset - Fazer) tuotenäytteitä on jaossa yli tuhannelle ensimmäiselle katsojalle. Kauneushoitola Aika Ihana (Aika Ihana | Kauneus ja hyvinvointi) promopisteellä voit hakea kynsiin Espoo Bluesin sinikeltaiset värit täysin veloituksetta.

Ottelun toisella erätauolla espoolainen kukkakauppa Kaivokukka Iso Omena (Kaivokukka) jakaa Areenan ensimmäisen kerroksen Blues Shopin edustalla ruusuja naiskatsojille.

Sporttista henkeä tapahtumaan tuovat NiceRunin (Nice Run - 2014 - Nice Run 2014), Espoon Rantamaratonin (Espoo Rantamaraton) ja Espoo Bluesin kuntosaliyhteistyökumppani Elixia (ELIXIA Liikunta & Hyvinvointi) promopisteet.

Flamingo Spa elämyskylpylä tarjoaa 17:00 alkaen 500 kpl arvoseteleitä jotka oikeuttavat vierailemaan kylpylässä puoleen hintaan. Espoolainen kampaamotuotteita valmistava Cutrin Suomi (Cutrin | PROFESSIONAL) yllättää ottelun pelikatkoilla 10 naiskatsojaa arvokkailla tuotepaketeilla.

Ottelun toisen erätauon erikoisohjelmana koko perheen muotikauppa Zalando Suomi järjestää rankkariskaban, jossa kolme naiskatsojaa pääsee kilpailemaan Zalando-lahjakortista. Espoo Blues ja Zalando tarjoavat lisäksi kaikille Blues-faneille 10€ etukupongin (väh. 50€ ostoksen yhteydessä). Lunasta kuponki syöttämällä koodi: ZBLUES14 verkkokaupan maksuvaiheessa osoitteessa: Kenkiä muotia netistä | ZALANDO - uutuuksia joka päivä!

Mä oon kyllä pettynyt kuinka vähän eri teemaa ja ohjelmaa yhteen peliin on saatu ympättyä. Siis niinqu oikeest siel toimistol, luulets te et oikeest vähä ketää nappaa tulla hallill ku siel ei oo mitää äksönii, kentälki on vaa jotai väsynei smurffei numerot seläss.
 

Toy Gun Ed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Facebookista:
Mä oon kyllä pettynyt kuinka vähän eri teemaa ja ohjelmaa yhteen peliin on saatu ympättyä. Siis niinqu oikeest siel toimistol, luulets te et oikeest vähä ketää nappaa tulla hallill ku siel ei oo mitää äksönii, kentälki on vaa jotai väsynei smurffei numerot seläss.

Nopeasti laskin, että seitsemän yritystä olisi mukana. Loistojuttu!
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tänään oli sitten todella iso ja hieno Blues mainos Metro-lehdessä. Lehden eka ja vika sivu oli omistettu Bluesille eli sen sivun nykäisemällä saa esim. joku pikku-fani pienen Blues-julisteen seinälleen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Varmaan jotkut bongas ton uutisen Facebookisissa tai Blues.fin sivuilta mutta Blues menestyi Vuoden Huiput 2013 -kilpailussa. Toi skaba on visuaalisen viestinnän suunnittelijoiden järjestön Grafian kilpailu ja on ihan arvostettu tuolla markkinointipiireissä. Täytyy tunnustaa että kun katto tätä klippiä (youtubesta) niin tuli melkeen ilon kyynel silmäkulmaan kun samalla muisti ne ajat kun Salonoja veti sillä 0 markinointibudjetilla. Eteenpäin on menty! :)
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jonkinlainen julkistus tulossa tänään klo 10. Facebookiin on tullut pari mystistä kuvaa ja tägit #‎BLUESxPME‬ sekä #‎TakeItOrLiivik‬. Koskenee siis Liivikiä jollain tavalla? Jatkosoppari?

EDIT: PME tarkoittaakin levy-yhtiötä, eli Simo tainnut tehdä soololevyn tms. Pah, odotin jotain mielenkiintoisempaa julkistusta...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
EDIT: PME tarkoittaakin levy-yhtiötä, eli Simo tainnut tehdä soololevyn tms. Pah, odotin jotain mielenkiintoisempaa julkistusta...
Jotain yhteisiä rättejä sitten tuli. Juu, eilen itekkin luuulin että sieltä tulis joku pelaajasoppari. Mutta kyllä toi Liivik on kai perimässä tota Kähkösen, Miettisen, Ikosen ja Huhtalan jättämää paikkaa markkinoin ykköskasvona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös