Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 665 321
  • 3 008

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Jason Nikkinen twiittailee että sivut aukeavat huomenna. Odotan mielenkiinnolla.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvä homma että sivut avattiin mutta kyllä aika sekavalta näyttää. Viimekaudella sivut oli paljon fiksumman näköisemmät ja kaikinpuolin loogisemmat. Nyt nuo näyttää jotenkin keskeneräiseltä ja amatöörimaiselta.
 

Enslaved

Jäsen
Hienoa, että sivut ovat vihdoin auenneet! Mun mielestä sivut ovat loogiset. Kaikki info mitä sivuilta löytyy on nopeasti nähtävillä. Iso plussa hienoista pelaajakorteista. Edelliset sivut olivat kylläkin näyttävämmät, ehkä grafiikat on vielä vähän keskeneräisiä. Toivottavasti juniorijoukkeille tulee vielä omat sivut. Tällä hetkellä Bluesin A-, B- ja C-edustusjoukkueilla ei ole toimivia sivuja mistä voisi katsoa tulevia peliohjelmia näin harjoitusottelukaudella.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Nyt on sitten Bluesin uudet sivut auenneet. Täytyy sanoa että ihan tyylikäät on, mutta ilmeisesti ei meikäläisen selaimelle ole ihan optimoitu noita sivuja kun kaikki oli vähän liian suurta.

Jos jotain jäi kaipamaan niin joku historia ousuus ois ollut ihan jees.

edit. Sivuilta selvis myös että Riksman saa pelinumerokseen Voldenin numeron 34 ja Volden taas otti käyttöön numeron 31 joka taas oli Petri Koiviston numero. Tästä kai voidaan siis viimeistään päätellä että Koiviston ura on paketissa kun Koivistoa ei sivuilla mitenkään mainita ja pelipaitakin on laitettu kiertoon. :/
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nyt on sitten Bluesin uudet sivut auenneet. Täytyy sanoa että ihan tyylikäät on, mutta ilmeisesti ei meikäläisen selaimelle ole ihan optimoitu noita sivuja kun kaikki oli vähän liian suurta.

Jos jotain jäi kaipamaan niin joku historia ousuus ois ollut ihan jees.

Sisältö ihan jees, täydentyy varmasti kauden mittaan ja sivujen toiminnallisuus OK. Asettelu sekavahko, värimaailma häiritsee ehkä eniten: keltainen teksti valkoisella pohjalla, saa tihrustaa.

Pelaajakortit ja linkit facebookiin, Bluesin fanitoimintaan jne. erinomaisia. Ensimmäinen kerta kun noin näkyvästi seuran sivuilla mainostetaan Fan Clubin ottelumatkoja. Otteluinfo -osio, jossa myös linkit Buranan lähelle menevien dösien aikatauluihin on erinomainen. On tosin hieman vajaa, ainakin linjat 15 ja 18 puuttuvat.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Hyvä homma että sivut avattiin mutta kyllä aika sekavalta näyttää. Viimekaudella sivut oli paljon fiksumman näköisemmät ja kaikinpuolin loogisemmat. Nyt nuo näyttää jotenkin keskeneräiseltä ja amatöörimaiselta.

Tätä täytyy vähän ihmetellä. Sekavuuden voin ehkä jotenkin allekirjoittaa, keskeneräistä ja amatöörimaisuutta en sitten yhtään.

Omasta mielestäni päinvastoin design näyttää sekä nykyaikaiselta että ammattimaiselta. Tietty nää on makuasioita.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kerrassaan hienoa että sivut ovat viimein avoinna! Onpas modernin näköiset, ehkä jopa hieman sekavat, mutta pidän siltikin. Sisältö integroituu Facebookin ja Twitterin kanssa, joten sivut ovat sitä kautta vuorovaikutteisia ja omalta osaltaan ajan tasaisia. Linkedin on myös mainittu sivuilla. Paljon puhutaan siitä miten sosiaalista mediaa pitäisi hyödyntää, mutta harva sitä tosissaan osaa tehdä. Bluesin sivut ovat ainakin hyvä yritys, katsotaan miten homma toimii jatkossa.

Tykkään.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Ensi silmäys tosiaan vaikutti hieman sekavalta värien ja ryhmittelyn osalta. Tarkempi tutustuminen näytti jo paremmalta. Ja tuossa etusivulla olevassa kalenterissa on jotain todella hämärää, viikonpäivät eivät ole kohdallaan. "Ottelut" linkin kautta päästään oikein näyttävään kalenteriin.

e2: Fan clubin näkyvyyteen sama kuin alla. Ja nyt näyttäisi etusivun kalenteri olevan ok.
 
Viimeksi muokattu:

MrBitter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ehkä pientä sekavuutta tuossa on, mutta kaiken kaikkiaan olen kyllä tosi tyytyväinen. Tai siis sekavuutta ulkoasun kanssa, mutta tieto tuntuu löytyvän paljon helpommin kuin vanhoilta sivuilta. Ja pelaajakortit oli hienot, tykkäsin siitä että on hiukan muutakin kuin pituus ja paino. Ja erityisesti plussaa fan clubin saamalle näkyvyydelle!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvä homma että sivut avattiin mutta kyllä aika sekavalta näyttää. Viimekaudella sivut oli paljon fiksumman näköisemmät ja kaikinpuolin loogisemmat. Nyt nuo näyttää jotenkin keskeneräiseltä ja amatöörimaiselta.

Miten niin? Vanhat sivut edustavat viime vuosikymmenen designia, nykyiset ovat tuoreet ja varsin tyylikkäät. Luulisin, että tehty vieläpä HTML5:llä, joten toiminevat iPadissa sellaisenaan.

Olen todella positiivisesti yllättynyt.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Ulkopuolisena pakko sanoa, että aivan karmeat. Erityisesti keltainen teksti valkoisella taustalla on 'hienoa' suunnittelua.

Mutta joo, etsiskelin tuossa pari viikkoa sitten jo Bluesin A- ja B-juniorijoukkueiden pelaajalistoja ja ajattelin odottaa, että uudet sivut aukeaisivat ennen asian kysymistä. Kun tuolla ei junioreiden sivuille taida olla edes linkkiä, niin kysytään nyt sitten tässä, sattuisiko B:n pelaajalistaa olemaan missään? Eliteprospect sentään kertoo tukun A:n pelaajia nimeltä, mutta B.llä näyttäisi olevan nolla pelaajaa kasassa.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Miten niin? Vanhat sivut edustavat viime vuosikymmenen designia, nykyiset ovat tuoreet ja varsin tyylikkäät. Luulisin, että tehty vieläpä HTML5:llä, joten toiminevat iPadissa sellaisenaan.

Olen todella positiivisesti yllättynyt.

Testailin tuossa Nokian E7:lla, ja todella nätisti taipuivat sivut sen näytölle. Selvästi näkee, että toimivuuteen eri kokoisilla näytöillä on panostettu.

Mielestäni siis oikein hyvää työtä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt on sitten Bluesin uudet sivut auenneet. Täytyy sanoa että ihan tyylikäät on, mutta ilmeisesti ei meikäläisen selaimelle ole ihan optimoitu noita sivuja kun kaikki oli vähän liian suurta.

Jep. Taitaa tarvita vähintään fullHD-näytön että pystyy selailemaan kunnolla. Ainakin Firefoxissa tilanteen pystyi kuitenkin paikkaamaan painamalla pari kertaa [Ctrl] + [-]. Itselle paras koko tuli kolmella painalluksella. Värityksestä senverran, että keltainen valkoisella tai valkoinen keltaisella ei vaan toimi. Tihrustamiseksi menee. Sisältöä on varmasti tulossa lisää.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jep. Taitaa tarvita vähintään fullHD-näytön että pystyy selailemaan kunnolla. Ainakin Firefoxissa tilanteen pystyi kuitenkin paikkaamaan painamalla pari kertaa [Ctrl] + [-]. Itselle paras koko tuli kolmella painalluksella. Värityksestä senverran, että keltainen valkoisella tai valkoinen keltaisella ei vaan toimi. Tihrustamiseksi menee. Sisältöä on varmasti tulossa lisää.

Ainakin Operalla sivut ovat hyvän näköiset ja luettavissa alkaen resoluutiosta 290x320. Kuvat skaalautuvat oikean kokoiseksi kun ikkunan kokoa muuttaa, mutta jos vaakaresoluutio menee alle tuon noin 290 pikselin, ilmestyy ruudulle vaakaskrollauspalkki. Maksimissaan sivu osaa hyödyntää vaakaleveyttä noin 1150 pikseliä. Toki fontti on aika iso, eikä ainakaan minulla skaalaudu automaattisesti, jos sitä tarkoitit.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Miten niin? Vanhat sivut edustavat viime vuosikymmenen designia, nykyiset ovat tuoreet ja varsin tyylikkäät. Luulisin, että tehty vieläpä HTML5:llä, joten toiminevat iPadissa sellaisenaan.

Olen todella positiivisesti yllättynyt.

Ipadissa toimii kuin ajatus, todella hienosti. Pitää vielä ulkoasu tsekata koneella, että näyttääkö samalta, en oikein perusta noista keltaisista alleviivatuista teksteistä/linkeistä. Mutta joo, kaikki kentät(instagram, pelaajat, yläbanneri) on nopeasti ja kätevästi selattavissa padillä ja kaikki toimii, myös kalenteri. Rakenne on myös mukavan selkeä, ilman turhia kuvia sun muuta tauhkaa. Todella moderni design. Tilastosivulle iso plussa, käytettävyys kymppi ja lisäksi kevyt.

Olen myös todella positiivisesti yllättynyt.
 

Aabe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä olenko ainoa puusilmä, mutta itseltäni meni useampi sivun latauskerta ennenkuin löysin sivun alareunasta linkit "Blues Juniors" jne.
Muuten sivut ovat modernit, kunhan silmä tottuu.. :D
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä olenko ainoa puusilmä, mutta itseltäni meni useampi sivun latauskerta ennenkuin löysin sivun alareunasta linkit "Blues Juniors" jne.
Muuten sivut ovat modernit, kunhan silmä tottuu.. :D

Täällä on toinen puusilmä, huomasin vasta kun mainitsit asiasta. Ongelma on siinä, että toisin kuin yläpalkki se alapalkki on osana sisältösivua eikä omana framenaan (vai miksikä sitä tänä päivänä pitäisi kutsua?). Toisaalta tällä tapaa jää enemmän tilaa itse sisällölle.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ainakin Operalla sivut ovat hyvän näköiset ja luettavissa alkaen resoluutiosta 290x320. Kuvat skaalautuvat oikean kokoiseksi kun ikkunan kokoa muuttaa, mutta jos vaakaresoluutio menee alle tuon noin 290 pikselin, ilmestyy ruudulle vaakaskrollauspalkki. Maksimissaan sivu osaa hyödyntää vaakaleveyttä noin 1150 pikseliä. Toki fontti on aika iso, eikä ainakaan minulla skaalaudu automaattisesti, jos sitä tarkoitit.

Tarkoitin sitä, että esimerkiksi kalenteri tai pelaajakortin kuva ei mahdu mulla kerralla ruudulle. Reso on 1366x768.

Siitä iso plussa, että sivut toimii kosketusnäytöllisellä tabletilla ja puhelimella mainiosti. Vaikuttaakin siltä, että sivut on suunniteltu iPadille eikä työpöytäkäytettävyyttä ole niinkään mietitty.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Tarkoitin sitä, että esimerkiksi kalenteri tai pelaajakortin kuva ei mahdu mulla kerralla ruudulle. Reso on 1366x768.

Siitä iso plussa, että sivut toimii kosketusnäytöllisellä tabletilla ja puhelimella mainiosti. Vaikuttaakin siltä, että sivut on suunniteltu iPadille eikä työpöytäkäytettävyyttä ole niinkään mietitty.

En kyllä tuotakaan ymmärrä. Mulla toki on normikäytössä iso ruutu, mutta testailin tossa äsken kakkosnäytöllä ja pudottelin resoa sinne 1024x768 asti, ja ihan kauniisti skaalautui kalenterit ja kuvat, ja toimi nätisti. Okei, 1366x768 ei skaalaa ihan niin nätisti, koska sen leveys suhteessa korkeuteen on jo aika julma, mutta ei sen perusteella voi sanoa ettei tota ole työpöytäkäyttöön suunniteltu, on vaan tehty jotain kompromisseja automaattisen skaalauksen kanssa noiden laajakuvaläppäreiden suhteen.

Mun mielestäni toi skaalaus toimii kyllä todella hienosti
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tarkoitin sitä, että esimerkiksi kalenteri tai pelaajakortin kuva ei mahdu mulla kerralla ruudulle. Reso on 1366x768.

Siitä iso plussa, että sivut toimii kosketusnäytöllisellä tabletilla ja puhelimella mainiosti. Vaikuttaakin siltä, että sivut on suunniteltu iPadille eikä työpöytäkäytettävyyttä ole niinkään mietitty.

Mulla kuvat ja kalenteri skaalautuvat niin että mahtuvat ruudulle, vaikka tekisin ikkunasta postimerkin kokoisen. Jos taas ikkuna on iso, ovat myös kuvat isoja. Miten se lukeminen onnistuu puhelimella, muttei työpöytäkoneella? Käsittääkseni tuolla ei ole erillisiä mobiilisivuja, joten ongelman täytyy on sivujen ja tiettyjen selainten yhteensopivuudessa. Ainakaan IE:llä sivut ei kuulemma toimi ja Firefoxinkin kanssa on tiettävästi jotain ongelmia.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Suuremmalla resoluutiolla katsottuna sivut on ihan ok, sosiaaliseen mediaan on tosiaankin painotettu paljon. Nettisaitin sivuosioihin voisi sijoittaa jotain tekstiä/kuvia kun nyt tuntuu olevan liikaa tavaraa päällekkäin. Etusivulla ison pyörivän boksin, joka siis ilmoittaa uutisia tiuhaan tahtiin voisi mielestäni siirtää ihan ylös, ja sen alapuolelle tekstit:
Etusivut - Uutiset - Joukkue - Ottelut - Tilastot Liput & Info - Blues FanZone

Mutta näillä mennään.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Ainakaan IE:llä sivut ei kuulemma toimi ja Firefoxinkin kanssa on tiettävästi jotain ongelmia.

Mulla toimii hienosti sekä IE9:llä, että FF5.0:lla.

Jollain IE:n vanhalla versiolla ei varmaan toimikaan kunnolla. Kuitenkin luulen että ihmisten suurin ongelma on noiden "pieniresoluutioisten" laajakuvanäyttöjen kanssa, koska silloin se autoskaalaus menee vähän hassusti.
 
Suosikkijoukkue
Espoolaiset
Mulla toimii hienosti sekä IE9:llä, että FF5.0:lla.

Jollain IE:n vanhalla versiolla ei varmaan toimikaan kunnolla. Kuitenkin luulen että ihmisten suurin ongelma on noiden "pieniresoluutioisten" laajakuvanäyttöjen kanssa, koska silloin se autoskaalaus menee vähän hassusti.

Duunissa kokeilin, vanha java-versio (kenties?) pisti sivut vähän juntturaan niin vanhalla IE:llä kuin Chromellakin. Himassa toimii kuin unelma, skaalautuu ipadilla törkeän hienosti käännellessäkin. Nopeana tuomiona toiminnallisuuksiltaan ja nykyaikaisuudeltaan liigan ykkönen. Erittäin nättiä!
 

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Mulla toimii hienosti sekä IE9:llä, että FF5.0:lla.

Jollain IE:n vanhalla versiolla ei varmaan toimikaan kunnolla. Kuitenkin luulen että ihmisten suurin ongelma on noiden "pieniresoluutioisten" laajakuvanäyttöjen kanssa, koska silloin se autoskaalaus menee vähän hassusti.
Mainitsemaasi autoskaalausta kutsutaan Responsive Web Designiksi, minkä ideana on tarjota yksi ja sama versio niin mobiililaitteille kuin läppäreillekkin. Blues.fi:ssä ei tosin ole optimoitu ladattavan datan määrää, kun ensimmäisen sivulatauksen yhteydessä tarjotaan yli viittä megaa, mikä on auttamattomasti liikaa 3G-yhteyksille. Sivuhuomiona mainittakoon, että RWD:tä on hyödyntänyt myös Mestiksen KooKoo: kookoo.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös