Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 663 303
  • 2 996

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jaha, piiri pieni pyörii ja silleen. Moneskos kerta Jussille toimarin tontilla, kolmas?

Mielenkiintoinen seikka tosiaan tuo omistuspohjan laajennustoive, onko kiinnostuneita tahoja jo olemassa vai lähdetäänkö tähän ihan nollapisteestä.

Veikkaan, että tahoja on jo olemassa ja jos pitäisi veikata, veikkaisin erästä NHL-uransa vastikään päättynyttä Stanley Cup -voittajaa yhdeksi tulevista omistajista. Plus pienempiä osuuksia eräiden muiden ex-pelaajien haltuun.

Mulla on vahva kutina, että tämä on huomattavasti positiivisempi uutinen kuin jengi osaa odottaa, mutta sen näyttää sitten aika. Ihan tästä tiedotteesta on luettavissa kuitenkin se, että Jussia kyllä kiinnostaa, ei se muuten ottaisi itelleen päiväduuniksi toimarin hommia kun ei ole mikään pakko. Omistaa kun voi ilman työntekoakin.

Tosta Areenan harjoitushallista on kuulunut paljon puhetta, mutta onko kukaan tietoinen millä aikataululla halli valmistuu?
 

Kapo

Jäsen
Mulla on vahva kutina, että tämä on huomattavasti positiivisempi uutinen kuin jengi osaa odottaa, mutta sen näyttää sitten aika. Ihan tästä tiedotteesta on luettavissa kuitenkin se, että Jussia kyllä kiinnostaa, ei se muuten ottaisi itelleen päiväduuniksi toimarin hommia kun ei ole mikään pakko. Omistaa kun voi ilman työntekoakin.

Olisikohan alkanut homma taas kiihottamaan kun naapuriin kaivetaan jo Metroasemaa ja suunnitelmissa on vaikka mitä futisstadionia, hotelli&toimistotornia, kauppakeskusta ja asuinaluetta siihen päälle. Niittariin vielä 218000 kerrosneliötä uutta rakentamista ja vanhat toimistorakennukset uusiksi, Tapiolaan ns. täysremontti ja Suurpellosta sähködösät siihen kulmille.

Iskun paikka tulee, toivottavasti Jussista+uusista omistajista on ottamaan homma haltuun.
 

trap

Jäsen
Bluesin sivuilla tästä ei ole mitään mainintaa mutta SM-liiga.fi:ssä on hallituksen puheenjohtajaksi päivitetty Pasi Raitala. Googlauksen perusteella ollut aika paljon mukana Salonojan muissakin hankkeissa jne.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tulipa bongattua että Blues.fi:n sivuilla oli kuvia Bluesin treeneistä (Karalahti mukana) ja että Valkonen #5, Aaltonen #15 ja Mörsky #28 löyty virallisesta edustusjoukkueen kokoonpanosta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näköjään Blues-uutisia ei enää päivitetä Facebookiin. Joka on sinäänsä musta ihan käsittämätöntä, kun kyseessä on kuitenkin ihan ilmainen media jolla tavoitetaan ne fanit jotka ei roiku Blues.fin tai Jatkoajan sivuilla 24h.

Mutta ihan mukava haaste on Bluesin markkinointiväellä kun HIFK:illä on mestaruushuuma päällä ja Jokereillakin tuntuu olevan nyt draivi päällä ja pidän heidän tekemistä ratkaisusta (tyylikäs pelipaita ja photshoot Helsingin keskustassa). Joku pelipaidan/logon siisteyskin on tärkee juttu kun joku 10 vuotias valitsee suosikkijoukkuetta jota sitten fanittaa seuraavat 60 vuotta. Omissa haaveissa on että Blues ois Espoossa niin vahva brändi että koulujen pihoilla pidettäisiin niitä Hifk ja Jokerit faneja omituisina, eikä toisinpäin niinkuin joskus 90-luvun alussa jolloin se K-Espoo fani oli koulun outolintu.
 

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joltain toimiston jäseneltä joka hallinoi tuota Espoon Bluesin fanisivustoa unohtunut salasana tunnukselleen?

Paljon uutisia tullut Bluesin kotisivuille mutta viimeinen juttu Facebookissa kesäkuulta...
 

trap

Jäsen
Toimistohan on mennyt taas ihan uusiksi niin kuin mainitsin tuolla toisessa ketjussa. Eipä sekään yllättäisi jos nykyinen kaveri ei tietäisi koko FB-sivun olemassaolosta. Toki tuon Blues ,Espoo -hirvityksen voisi lakkauttaa muutenkin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En tiedä liittyykö noihin toimistolla käyneisiin tuuletuksiin, mutta luin että Blues Cheerleaders lopettaa tanssimisen matseissa. Ilmoittivat asiasta itse fanisivullaan facebookissa. Joku voi pitää pikkujuttuna mutta minä edustan koulukuntaa jolle cheerleaderit kuuluvat tärkeänä osana liigakiekkoiluun. Ottelutapahtuma ilman cheerleadereitä on kuin...niin, se ei ole oikein mitään.

Ennen kauden alkua on tosi hyvät fiilikset itse joukkueen suhteen, kaikki seuraan liittyvä kaukalon ulkopuolella tapahtuva taas aiheuttaa pelkkää vitutusta. No, ehkä parempi kuitenkin että noin päin.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä noi käytävillä tanssivat pikkutytöt ovat lähinnä häiritsevä tekijä, eikä niillä ole kyllä todellakaan nimensä veroista funktiota (kannustuksen johtaminen). Ymmärrän jos joku diggaa, itse en. Jos itse kiekko on tällä kertaa parempaa, ei niiden 4-6 tytön viuhkan pyörityksiä muista pian kukaan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Koska viihdyn yläkatsomoissa niin noi cheerleaderit on ollu lähinnä sellaisia tikkutyttöjä joita on välillä nähnyt jumbotronilta, joten ihan hirveästi en heitä jää kaipamaan. Toki on ikävää että joukko nuoria neitejä menetti osa-aika duuninsa, mutta sen verran kyllä huomasin että aika vaikeaa oli tyttöjen mitään kuvioita väsätä kun katkoilla oli aina jotain mainoksia ja sitten se 5 sekuntia musaa jossa sen kannustuskuvion pysty tekemään. Ja olihan toi nykyinen ryhmä aika laimea verratuna Blues Show Girlseihin joiden esityksiä aikoinaan katteli ihan mielellään. :)

Toivottavasti nyt tilalle ei tule mitään lapiotyttöjä, kun tuntuu että se vain aiheuttaa myötähäpeää jengissä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Viestini ei ollut niinkään kannanotto tuon lopettaneen ryhmän puolesta kuin siitä, että SM-liigajoukkueella kuuluu olla cheerleaderryhmä. Myönnän etten itsekään heihin paikan päällä vietetyissä matseissa ole juuri huomiota kiinnittänyt, mutta televisiossa ja netissä ne saavat kohtalaisesti huomiota. Cheerleaderit ovat yksi osa brändiä siinä missä katumainoksetkin. Ja sanonko mikä jengi tulee ensimmäisenä niistä molemmista mieleen?
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mutta ihan mukava haaste on Bluesin markkinointiväellä kun HIFK:illä on mestaruushuuma päällä ja Jokereillakin tuntuu olevan nyt draivi päällä ja pidän heidän tekemistä ratkaisusta (tyylikäs pelipaita ja photshoot Helsingin keskustassa).
Helsinkiläisten keskinäinen vääntö on hyvin hedelmällistä tällä hetkellä. Seurat ovat lopettaneet säheltämisen ja ikään kuin sparraavat nyt toisiaan yhä kovempaan kuntoon, sekä urheilullisesti että taloudellisesti. (Vastaavasti esim Satakunnan derby näyttää ulkopuolisen silmin enempi hiekkalaatikkomeiningiltä joka ei pahemmin vie seuroja eteenpäin).

Tässä tilanteessa Espoo on yhä selkeämmin pk-seudun kolmas pyörä, siitäkin huolimatta että pelillinen identiteetti on ollut hyvin vahva viime vuodet ja menestyskin hyvää.

Helsinkiläiset vetivät komeasti yli uutiskynnyksen eilisellä höntsällä. Kuukausi liigan alkuun, urheilullisesti merkityksetön ottelu ja silti siitä oli raporttia joka puolella. Komea suoritus noin markkinoinnillisesti. Vastaavasti me ollaan tilanteessa että Facebookkia ei edes päivitetä. Voisi sitä nyt edes vähän pyristellä vastaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomasinpa tällaisen ilmoituksen Monsterissa: Myynti- ja markkinointiassistentti Bluessille. Heh, ihmettelen, lukiko siinä tosiaan Bluessi, eikä esim. Espoon Bluesille... Ja kyllä siinä niin taisi tosiaan lukea.

Mutta ilmeisesti toimistollenne ollaan kuitenkin palkkaamassa ainakin yksi henkilö lisää. Toivotaan, että postille löydetään asiansa osaava ihminen, joka on aidosti kiinnostunut Bluesin toiminnan kehittämisestä ja hänelle annetaan valtuudet myös niitä yhdessä mm. fanien kanssa kehittää ja toteuttaa. Koska kyllä te sen ansaitsisitte. Oikein pahaa tekee välillä sivusta seurata, miten toiminnastanne toimiston puolella näyttää puuttuvan se punainen lanka.
 

Bandana

Jäsen
Mutta ilmeisesti toimistollenne ollaan kuitenkin palkkaamassa ainakin yksi henkilö lisää.

Kai sinne on pakko palkata lisää, kun käsittääkseni ainakin kaksi henkilöä on lähtenyt. Tuo ilmoitus on Bluessille-ilmaisua myöten melko köykäinen, juuri sellainen kuin Bluesin työpaikkailmoituksen kuvittelisi olevan. Ei vaadita ammattimaisuutta, eikä edes mainita, että "kiinnostus jääkiekkoa ja Bluesia kohtaan ja niiden tuntemus lasketaan eduksi" tai jotakin sinne päin.

Bluesin toimistossa vaihtuvuusaste on erittäin korkea. Ei siellä monikaan ole vuotta tai kahta pidempään, oli sitten markkinointiassistentti tai toimitusjohtaja. Miksi sinne jäisikään, kun työ on melko köyhää, osaaminen ei riitä, ei ole sydämellistä suhdetta Bluesiin, niin eiköhän silloin sitä tyydy siihen, että on siellä sen vuoden ja lähtee parempaan paikkaan. CV:ssä kuitenkin näyttää aina hyvältä, että on ollut Bluesin kaltaisessa näköalapaikassa töissä.

Harmi vain, että Blues ei todella panosta markkinointiin ja tiedottamiseen. Vertailun vuoksi HIFK ja myös Jokerit tekevät sen niin paljon paremmin, kuten kaikki tietävät. Ja siksi saavat mediassa paremman huomion.

Bluesilla on vihdoin jatkuvuutta urheilullisella puolella. Milloin sama toteutuu taloudellisella? HIFK:lla on ollut sama markkinointipäällikkö yli kymmenen vuotta. Mistä se kertoo?
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Bluesilla on vihdoin jatkuvuutta urheilullisella puolella. Milloin sama toteutuu taloudellisella? HIFK:lla on ollut sama markkinointipäällikkö yli kymmenen vuotta. Mistä se kertoo?
Muutamia vuosia sitten (Lintunen/Holtari etc...) näytti hetken että jumalauta tästä tehdään ammattilaisten organisaatio ja voittoa tekevä menestyvä yritys. Hetken huumaa....nämä autokauppiaat, muut frendit, ja tökeröt työpaikkailmoitukset aiheuttavat kyllä jo häpeän ja alistumisen tunnetta. Viimeisimpänä toki sinänsä hienon pääomistajan paluu johtoon....voivoi.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Siitä naamakirjasta sen verran, että sehän ei ole Bluesin hallinnoima, vaan yksittäisen fanin. Tämän vastauksen sain eräässä meilissä toimistolta, kun ihmettelin markkinoinnin laatua ja määrää.

Jösses tuota työpaikkailmoitusta! Siihen varmaan valitaan joku niinkin pätvä henkilö, joka ei tosiaan huomaa, että ilmoitus on kirjoitettu päin seiniä. Ammattimaisuus se vaan lisääntyy.

Näiden jatkuvien surkuhupaisten tapahtumien jälkeen olisi kyllä paikallaan, että Salonoja itse laskeutuisi norsunluutornistaan ja antaisi kunnon selvityksen siitä missä ollaan, miksi, mihin halutaan ja miten. Fiksua voisi olla pyytää kysymyksiä haastatteluun etukäteen, jotta faneja askarruttavat asiat käytäisiin läpi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Siitä naamakirjasta sen verran, että sehän ei ole Bluesin hallinnoima, vaan yksittäisen fanin. Tämän vastauksen sain eräässä meilissä toimistolta, kun ihmettelin markkinoinnin laatua ja määrää.

Kyllä sitä ainakin viime kaudella ylläpidettiin toimistolta. Niin siellä ylläpitäjä itsekin vastasi kun joku asiaa kysyi ja viestit ylläpitäjältä olivat usein sellaisia että vaikea kuvitellakaan muuta. Voihan olla, että sieltä naamakirjasivua ylläpiti joku niistä tyypeistä jotka nyt saivat lähteä (luultavasti Mikkonen) eikä hommaa nyt hoida sitten kukaan.

Ja tuossa ilmoituksessahan ei tietenkään edellytetä että sm-liigasta, jääkiekosta tai Espoon Bluussista olisi mitään tietämystä.
 
Viimeksi muokattu:

trap

Jäsen
Niin, kyllähän se oli tosiaan ihan Bluesin hallussa viime kauden. Tiedä sitten miten systeemit on nyt kun Pehrsson ja Mikkonen ovat ulkona.

Ei tossa kyllä ole mitään järkeä että porukka vaihtuu vuoden välein ja aina otetaan uusia vailla mitään siteitä seuraan olevia henkilöitä sisään. Ei ihme että pitkäjänteisyys ja selkeä strategia puuttuu muualta kuin urheilutoiminnasta. Just esim. IFK on hyvä vertailukohta, siellähän on esim. Markku Makkonen ja Rolle Carlsson tainneet vaikuttaa joku 5-10 vuotta. Samassa ajassa Bluesilla on koko paletti mennyt uusiksi lukemattomia kertoja. Noh, täytyy joskus itse hakea kunhan on sellainen tilanne että on mahdollista. :rolleyes:

Sääli, joukkuettahan tässä enemmän seurataan mutta paljon parempaa ansaitsisi niin Bluesin jengi (tietty ihan yleisön puolesta muutenkin, ei se kokonaan toimiston piikkiin mene) kuin espoolaisetkin.

e. Markkinointiosastolle: Hyödyntäkää Jereä. Mainostakaa aggressiivisesti.
 
Viimeksi muokattu:

VonRetee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Salonoja itse laskeutuisi norsunluutornistaan ja antaisi kunnon selvityksen siitä missä ollaan, miksi, mihin halutaan ja miten. Fiksua voisi olla pyytää kysymyksiä haastatteluun etukäteen, jotta faneja askarruttavat asiat käytäisiin läpi.

Aamen.

Milloin tämä tulee tapahtumaan?
Tuskimpa milloinkaan.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mikkonen oli varmasti yksi sivun päivittäjä, tämä on faktatieto. Siitä, oliko muita päivittäjiä, minulla ei ole tietoa. Onhan tuo kuitenkin ihan käsittämätöntä.. Toimiston väki potkitaan pois/eroaa juuri uuden kauden kynnyksellä ja samalla koko markkinointistrategia meni luultavasti uusiksi. Ehkä Jussi pistää reality-sarjan käyntiin ja palkkaa toimistoväkensä "Hjallismaisesti" tästä lähin. Sinänsä ihan hyvä idea, saataisiin ainakin näkyvyyttä...
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Ehkä Jussi pistää reality-sarjan käyntiin ja palkkaa toimistoväkensä "Hjallismaisesti" tästä lähin. Sinänsä ihan hyvä idea, saataisiin ainakin näkyvyyttä...

En nyt tiedä olisiko tuo oikeasti hyvä idea tuoda kaikkea julkiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Only in Espoo:

Viisi ihmistä haluaa ostaa kausikortin ja kukaan ei ole viikkoon toimistolla vaivautunut vastannu puhelimeen tai sähköposteihin.
 

sammyc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Only in Espoo:

Viisi ihmistä haluaa ostaa kausikortin ja kukaan ei ole viikkoon toimistolla vaivautunut vastannu puhelimeen tai sähköposteihin.

Samaa manailtiin tänään, oltaisiin kaverin kanssa tilattu kortit mutta ei vaivauduttu vastaamaan puhelimeen. Välillä oli toki tuuttasi varattua mutta ei takaisin viitsitä soitella sitten. Puuhastelua, sanon minä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös