Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 665 608
  • 3 010

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Boikotoit kyseistä yritystä siis siksi, että se tukee lasten klinikkaa vai siksi, että se tukee Bluesia?

Siksi, että tuon kokoinen firma kehtaa lahjoittaa pelkästään jotain satasia ja hip hei hurraa kun yhteen otteluun kolminkertaistivat tuon maalista annettavan summan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Siksi, että tuon kokoinen firma kehtaa lahjoittaa pelkästään jotain satasia ja hip hei hurraa kun yhteen otteluun kolminkertaistivat tuon maalista annettavan summan.
Aika kestämätön logiikka. Parempi siis etteivät antaisi mitään?

Se että Neste Oililta (tai oikeastaan Fortumilta) pitäisi saada nyhdettyä enemmän sponsorirahoja on sitten toinen asia.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Aika kestämätön logiikka. Parempi siis etteivät antaisi mitään?

No tässä tapauksessa kyllä. Katso kuvan shekkiä: 4 400 euroa.
Vaikkakin Bluesin välillisesti saatu näkyvyys on todennäköisesti alle tuon 4 400 euroa, niin joka tapauksessa. Lastenklinikan Kummit arvostavat tuota valtavaa lahjoitusta niinkin paljon, etteivät ole siitä tehneet edes uutista kotisivuilleen.

Alle 100 miljoonan euron liikevaihdolla pyörivä Tiimari-ketju näköjään lahjoittanut yli 50 000 euroa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
No tässä tapauksessa kyllä. Katso kuvan shekkiä: 4 400 euroa.
Vaikkakin Bluesin välillisesti saatu näkyvyys on todennäköisesti alle tuon 4 400 euroa, niin joka tapauksessa. Lastenklinikan Kummit arvostavat tuota valtavaa lahjoitusta niinkin paljon, etteivät ole siitä tehneet edes uutista kotisivuilleen.

Alle 100 miljoonan euron liikevaihdolla pyörivä Tiimari-ketju näköjään lahjoittanut yli 50 000 euroa.
En kyllä edelleenkään ymmärrä tuota kiukkua. Tiimari on pienempi ja lahjoitti enemmän. Entäs sitten? Miksi nesteoil on niin hanurista muutenkin ja miksi se on enemmän sitä tämän lahjoituksen jälkeen?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Taisimme nähdä parhaan markkinakikan loppukaudeksi: Arnason, Robinson ja Lostedt. Tästä on hyvä jatkaa.
 
Taisimme nähdä parhaan markkinakikan loppukaudeksi: Arnason, Robinson ja Lostedt. Tästä on hyvä jatkaa.

Vaan onko markkinointipotentiaalia nimien Arnason, Robinson, Lostedt tai Turunen suhteen millään tavoin hyödynnetty esim. koko kvartetin ensimmäistä kotipeliä huomenna 3.2.2011 Kärppiä vastaan silmällä pitäen?

Vaikka kuulun Blues Hockey Oy:n markkinointirekisteriin ja juniorikenttäjakeluun ja BFC:n tiedotuskanavaan niin eipä kuulu / näy yhtään mitään... fudut tulisi oikeassa firmassa markkinointipuolen vetäessä sikeitä keskellä kuuminta markkina-aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vaan onko markkinointipotentiaalia nimien Arnason, Robinson, Lostedt tai Turunen suhteen millään tavoin hyödynnetty esim. koko kvartetin ensimmäistä kotipeliä huomenna 3.2.2011 Kärppiä vastaan silmällä pitäen?

Joo, sama väsynyt "Tsekkauslista" siellä oli keskiviikon Länsiväylässäkin. Näkyvintä julkisuutta on tietysti maksuton julkisuus, siis muut jutut kuin mainokset. Onkohan ko. lehteen edes yritetty saada näkyvää juttua siitä, että Espooseen on hankittu kovia vastustajia ja nyt taistellaan välivuoden jälkeen taas tosissaan vaikka mistä?
 

Himos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kiekko-Espoo
Bluesin markkinoinnista vastaavat voisivat ottaa mallia hiihtokeskuksista, jotka mainostavat itseään muuallakin kuin lähiseudulla.Tälläisiä esimerkkejä ovat Himos ja Messilä joiden mainokset pyörivät Mtv3:lla ja näkyvät pääkaupunkiseudulla. Blues voisi mainostaa itseään telkkarissa.Kausikorttien hinnat alas, niin voisin ehkä harkita taas kausarin hankintaa. Työttömille halvemmat kausarit.
 

Bª™ªN

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Puhis
Bluesin markkinoinnista vastaavat voisivat ottaa mallia hiihtokeskuksista, jotka mainostavat itseään muuallakin kuin lähiseudulla.Tälläisiä esimerkkejä ovat Himos ja Messilä joiden mainokset pyörivät Mtv3:lla ja näkyvät pääkaupunkiseudulla. Blues voisi mainostaa itseään telkkarissa.Kausikorttien hinnat alas, niin voisin ehkä harkita taas kausarin hankintaa. Työttömille halvemmat kausarit.

Markkinointi on nyt aina ollut bluessin toimistolla todella heikkoa ja sitä on tässä ketjussa pohdittu moneen otteeseen. Se että ruvettas satsaamaan rahaa mainostamalla jossain muualla kuin juuri lähiseudulla (espoossa) tuntuu minun mielestä hiukan kaukaiselta ajatukselta. Niitä bluessin takseja näkyy jo aivan tarpeeksi helsingissä.

Näin tässä jokunen päivä sitten bluessin tv-mainoksen mikä näytti todella ammattimaiselta ja ainakaan itse en ollut kyseistä tv-mainosta nähnyt ennen. Tälle plussaa.

Minusta, ja monen muunki palstaveljen mielestä mainososaaminen bluessilla on kuitenkin vaan niin luokatonta. Mitään ekstraa ei keksitä eikä tärkeimpiä hypejä osata mainonnassa käyttää hyväksi. Riittää että vertaa rakkaan naapuriin HIFKn toimiston toimintaan. Se että länsiväylässa ja HBLssä on joka pelipäivänä sama saatanan huonograffanen mainos vasen alakulmassa ei ole kunnon mainontaa. Esim silloin kun oltiin kärjessä parisen vuotta sitten tai nytten tänä vuonna kun uusia pelaajia hankittiin olisi lehtiin voinut vaikka laittaa kokonainen sivu missä mainostettas sekä matsia mutta paino olisi keskitetyssä mainonnassa tyyliin "Chocolate rocket on täällä". En ole jaksanut avautua markkinoinnista täällä ennen, mutta rupee tuntuun aika uskomattomalta ekonomin näkövinkkelistä ettei kukaan siellä tajua markkinoinnista näköjään yhtään mitään. Meillä on suhteellisen nuori organisaatio kasvavalla alueella. Tämän lisäksi kaksi muutakin joukkuetta taistelee jokaisesta espoolaisesta nuoresta kysin ja hampain kuten katumainoksista voi päätellä, varsinkin HIFK. Tänne muuttaa lapsiperheitä jossa vanhemmat ovat vaikka kärppäfaneja mutta lapset vapaata riistaa, niihin täytys iskeä kiinnin. Sanoisin että markkinoinnin ammattilainen toisi niin paljon lisäarvoa organisaatiolle sekä perseitä penkkeihin että jonkun tulisi nyt tajuta hankkia osaamista sille tontille. Makso mitä makso.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Hyvänä päivänä tuli tuo playoff-kausarimainos postissa, kuinkahan moni ostaa kausarin illan esityksen jälkeen? Tosin oma postini taisi tulla myöhemmin kuin muille, Blues kun oli laittanut asuinkaupungikseni Helsingin... Yhtään päivää en ole asunut muualla kuin Espoossa, kiitos vaan Bluesille että ylläpitävät asiakasrekisterejään noin hyvin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvänä päivänä tuli tuo playoff-kausarimainos postissa, kuinkahan moni ostaa kausarin illan esityksen jälkeen? Tosin oma postini taisi tulla myöhemmin kuin muille, Blues kun oli laittanut asuinkaupungikseni Helsingin... Yhtään päivää en ole asunut muualla kuin Espoossa, kiitos vaan Bluesille että ylläpitävät asiakasrekisterejään noin hyvin.

Eilen tuli mulle, mutta ei tarvitse kyllä paljoa miettiä minkäännäköisen kortin ostoa. Ne pari säälimatsia näkee Urholtakin. Ensi kaudenkin osalta päätös tehdään sitten kun nähdään onko meillä kerrankin ykkössentteri ja ykköslaituri kauden alusta asti.
 
Hyvänä päivänä tuli tuo playoff-kausarimainos postissa, kuinkahan moni ostaa kausarin illan esityksen jälkeen? Tosin oma postini taisi tulla myöhemmin kuin muille, Blues kun oli laittanut asuinkaupungikseni Helsingin... Yhtään päivää en ole asunut muualla kuin Espoossa, kiitos vaan Bluesille että ylläpitävät asiakasrekisterejään noin hyvin.

Viitsitkö Toni85 katsoa kirjeestäsi osoitelähteen? Itselleni nimittäin ei ole mitään postia tullut - vaikka kolme kausikorttia on lähes kymmenen vuoden ajan pyörinyt käytössä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Viitsitkö Toni85 katsoa kirjeestäsi osoitelähteen? Itselleni nimittäin ei ole mitään postia tullut - vaikka kolme kausikorttia on lähes kymmenen vuoden ajan pyörinyt käytössä.

Osoitelähteen? Mitä tarkoitat sillä? Osoite oli minulla kirjoitettu ihan oikein, väärin oli postinumero (eka nolla puuttui) ja postitoimipaikka (Helsinki -> Espoo).
 
Osoitelähteen? Mitä tarkoitat sillä? Osoite oli minulla kirjoitettu ihan oikein, väärin oli postinumero (eka nolla puuttui) ja postitoimipaikka (Helsinki -> Espoo).

Osoitelähde selvittäisi, onko mainos Sinulle kohdistettu esim. kausikorttilaisten rekisterin kautta vai oletko vaikka osallistunut johonkin kiekkoaiheiseen kilpailuun ja ilmoittanut siinä suosikkijoukkueeksesi Bluesin ja tästä saatuja osoitteita käytettäisiin nyt markkinoinnissa.

Osoitelähteen ilmoittaminen suoramarkkinoinnissa

Henkilötietolain 25 §:n 3 momentin mukaan suoramainoksessa, etämyynnissä ja muussa
suoramarkkinoinnissa sekä markkina- ja mielipidetutkimuksen kyselyssä ja muussa näihin
rinnastettavassa osoitteellisessa lähetyksessä, jota varten henkilön nimi- ja yhteystiedot on hankittu
henkilörekisteristä, on ilmoitettava tiedonhankinnassa käytetyn henkilörekisterin nimi,
rekisterinpitäjä ja tämän yhteystiedot. Puhelinmyynnissä vastaavat tiedot on annettava pyynnöstä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eiköhän mainos ole tullut minulle ihan tuon kausarin omistuksen myötä saaduista osoitetiedoista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ei ollut iso summa maksaa vitonen eilisestä junnumatsista, mutta Facebook sivuilla ja Eurolan kuuluttamassa matsimainoksessa vaan kovasti luvattiin sisäänpääsyä kausikortilla. Kukaan ei vain ollut kertonut sitä ovella olleille lipun myyjille.

Ja käytäntöhän tässä tuntuu vaihtuvan vuosittain ja riippuen siitä mitä vaihetta pleijareissa satutaan pelaamaan, mutta kai voisi olettaa että liigamatsissa ja Facebook-ryhmässä annettaisiin oikeaa tietoa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Blues.fin sivuilla on juttu "Kärppien" Iiro Tarkista ja siitä kuinka kaveri harjoittelee Bluesin riveissä tulevaa NHL-kautta varten.

Täytyy sanoa että paljon on sivut parantuneet siitä kun aikoinaan avasin tämän ketjun. Juttua tulee jopa näin off-seasonina ja sieltä löytyy nykyään niitä Blues Newsia ja niin edelleen. Lisäksi Facebookiakin osataan käyttää juttuista tiedottamiseen.
 

yousee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jussi palaa johtoon ja omistajaportaaseen

Tämmöistä pykäs puolituntia sitten.

LEHDISTÖTIEDOTE 6.6.2011

Julkaisuvapaa: heti



Jussi Salonoja palaa Bluesin johtoon

Jääkiekkoseura Espoo Bluesin pitkäaikaisiin taustavoimiin kuuluva Jussi Salonoja on hankkinut takaisin Bluesin koko osakekannan ja tekee paluun seuran toimitusjohtajaksi. Väistyvä toimitusjohtaja Markus Lindström ei jatka Bluesin palveluksessa.

Markus Lindströmin sopimuksen kesto on ollut seuran hallituksen tiedossa jo sopimusta allekirjoittaessa.

Salonojan tärkeimpiin tehtäviin kuuluu seuran talouden tervehdyttäminen sekä omistuspohjan laajentaminen. Urheilullisella puolella Blues on tehnyt paitsi pitkäjänteistä työtä, myös erinomaista tulosta.

Bluesin menestystä on jo pitkään rakennettu oman juniorityön kautta. Viimeistään tämä kevät osoitti, että seura on oikealla tiellä. SM-liigan lisäksi Espoossa pelattiin finaaleja kaikissa ikäluokissa A:sta C:hen, tuloksena kaksi kultaista ja kaksi hopeista mitalia. Tulevaisuudessa Bluesin SM-liigajoukkueen runko on tarkoitus rakentaa pääosin omista kasvateista, minkä toivotaan tarjoavan espoolaiselle kiekkokansalla entistä mieleenpainuvampia elämyksiä. Hyvänä suunnannäyttäjänä ja esimerkkinä toimii tämän kevään maailmanmestari Jani Lajunen, joka oli menneellä kaudella myös Bluesin kantavia voimia.

"Vuositasolla rahoitamme espoolaista juniorityötä yli 300 000 eurolla, eivätkä nämä panostukset tule ainakaan vähenemään, päinvastoin. Barona Areenalla käynnistetty harjoitushallihanke tukee osaltaan seuratoiminnan kehitystä. Entistä espoolaisempi Blues on ainoa tavoitteemme myös jatkossa", Salonoja lupaa.

Yhteistyökumppaneille tullaan myös tarjoamaan mahdollisuutta sitoutua kiinteästi liigajoukkueen lisäksi myös juniorijoukkueisiin ja olla mukana rakentamassa tulevaisuuden suomalaista jääkiekkoa.


Lisätietoja:

Jussi Salonoja, toimitusjohtaja
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Salonojan tärkeimpiin tehtäviin kuuluu seuran talouden tervehdyttäminen sekä omistuspohjan laajentaminen.
Vaikka Salonojan edellinen tj-kausi ei taloudellista menestystä tuonut, niin onhan tässä nyt kaksi positiivista asiaa.

1. Omistaja osoittaa mielenkiintoa Bluesia kohtaan.
2. Kauan toivottu omistuspohjan laajentaminen on nyt luvassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tämmöistä pykäs puolituntia sitten.

........

Markus Lindströmin sopimuksen kesto on ollut seuran hallituksen tiedossa jo sopimusta allekirjoittaessa.

Jännästi muotoiltu. Olikohan se myös Markus Lindströmin tiedossa?

Vaikka Salonojan edellinen tj-kausi ei taloudellista menestystä tuonut, niin onhan tässä nyt kaksi positiivista asiaa.

1. Omistaja osoittaa mielenkiintoa Bluesia kohtaan.
2. Kauan toivottu omistuspohjan laajentaminen on nyt luvassa.

Onhan tuossa tosiaan mahdollisuuksia. Sanoisin kuitenkin että nuo molemmat mainitsemasi kohdat ovat sellaisia jotka vasta tulevaisuus näyttää. Pelkkä passiivinen omistajuus ei vielä ole osoitus mielenkiinnosta eikä omistuspohja laajene pelkästään sillä että omistaja sitä toivoo.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kuka tässä välissä on ollut Bluesin omistajana?
Luxemburgilainen henkivakuutusyhtiö.

Sen kauttahan J.S. hoiti omistuksensa. Mielestäni tuo oli aika selvä osoitus mielenkiinnon hiipumisesta seuraa kohtaan.

Toivottavasti tuossa omistuspohjan laajentamisessa on jo taustalla tulevia omistajia pelkkien puheiden sijaan. Vieläpä sellaisia osakkaita jotka tuovat rahaa merkittävän määrän.
 

Kapo

Jäsen
Jaha, piiri pieni pyörii ja silleen. Moneskos kerta Jussille toimarin tontilla, kolmas?

Mielenkiintoinen seikka tosiaan tuo omistuspohjan laajennustoive, onko kiinnostuneita tahoja jo olemassa vai lähdetäänkö tähän ihan nollapisteestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös