Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 663 278
  • 2 996

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Ensisijaisesti Espooseen pitää taas ensikaudeksi saada joukkue, joka oikeasti kiinnostaa porukkaa. Allekirjoittanut ei jaksa käyttää vähäistä vapaa-aikaana katsomalla 1-3 tappioita, joissa omassa joukkueessa pelaille näitä Uhlbäckkejä ja Spilareita: peliin tarvitaan luovuutta ja "näyttävyyttä".
Laatikaisen kotiuttaminen on pelkästään uskottavuuden kannalta täysin keskeinen palanen ensikautta (ja tuleivaisuutta).
 

Kyjy

Jäsen
Yleisömäärät

Eilen hallilla 3700 (tosin epäilyjä ilmassa, että oikea luku pienempi).
Eli siis alle keskiarvon ja yksi syy Urho - itsekin katsoin ottelun kotisohvalta.

Huomenna hallille ja mukaan värvätty yksi uusi katsoja.

Kysymys niille, jotka yleisömääriä ammatikseen miettivät: kannattaisiko tällaisia värvääjiä hieman palkita? Vinkkinä mainittakoon, että oikeita henkilöitä löytyy esim. näiltä palstoilta ja Blues-kanavalta.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Blues-kanavalta.

Tuota ilmaista Blues-kanavaa kyllä pitäisi mainostaa enemmän. Vaikka liittää lippuun tilausohje ja kuvaus. Sieltähän tulee mukavasti noin yksi tekstiviesti viikossa fiksusti kannustaen lähtemään matsiin. Kaikki peleissä käyneet kannattaisi kyllä saada tuo tilaamaan.
 

Kyjy

Jäsen
Tuota ilmaista Blues-kanavaa kyllä pitäisi mainostaa enemmän. Vaikka liittää lippuun tilausohje ja kuvaus. Sieltähän tulee mukavasti noin yksi tekstiviesti viikossa fiksusti kannustaen lähtemään matsiin. Kaikki peleissä käyneet kannattaisi kyllä saada tuo tilaamaan.

Samaa mieltä. Kanaville porukan mukaan saaminen vaatii jatkuvaa muistuttamista ja erikoistoimenpiteitä (luokaa liity ja voita, kerro kaverille ja voita jne).
Tämä on erinomainen media ja periaatteessa kellään ei pitäisi olla syitä olla sitä avaamatta - kunhan sen alkukynnyksen ylittää. Ottelun aikana kanavan mainostaminen ei ole paras hetki, sillä silloin fokus on pelissä ja harva viitsii kännykkää silloin räplätä. Tämä näkyy esim. alhaisina osallistujamäärinä sms-kisoissa eri urheilutapahtumissa.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Vaikka tämänpäiväinen tiedotustilaisuus oli sisällön (=tulijoiden) osalta ainakin itselleni pettymys, täytyy sanoa, että Karalahti on sen verran mediaseksikäs hahmo, että riittää tiedotustilaisuuden aiheeksi. Hyvää pelisilmää Bluesilta. Tänään UrhoTV:llä on varmasti juttua myös Karalahdesta, joten palstatila on taattu.

Ensi viikolla sitten Laatikainen ja Lehtinen, niin Blues on otsikoissa juhannukseen asti.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka tämänpäiväinen tiedotustilaisuus oli sisällön (=tulijoiden) osalta ainakin itselleni pettymys, täytyy sanoa, että Karalahti on sen verran mediaseksikäs hahmo, että riittää tiedotustilaisuuden aiheeksi. Hyvää pelisilmää Bluesilta. Tänään UrhoTV:llä on varmasti juttua myös Karalahdesta, joten palstatila on taattu.

Mä en allekirjoita. Olisi eri asia, jos tilaisuus olisi pidetty jossain lehtien toimitusten lähellä vaikkapa Helsingin keskustassa. Nyt kun jengiä on kutsuttu tonne pellon keskelle motarin varteen, on tällainen antikliimaksi omiaan vähentämään osallistumisinnokkuutta seuraavalla kerralla. Itse ainakin harkitsisin kahdesti lähtöä seuraavaan tilaisuuteen jos vaihtoehtona on tiedotteen julkaisu tilaisuuden jälkeen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
täytyy sanoa, että Karalahti on sen verran mediaseksikäs hahmo, että riittää tiedotustilaisuuden aiheeksi. Hyvää pelisilmää Bluesilta.
Samaa mieltä. Karalahden soppari Bluesiin on just nyt IS:n, YLE:n ja Maikkarin nettisivujen ykkös jääkiekko uutinen. Lisäksi jos kerta Bluesiin on tulossa pelaajia joilla vielä pelit jatkuu, niin kuitenkin joudttaisiin pitämään se toinen info-tilaisuus jossain vaiheessa. Joten nyt maksimoidaan medianäkyvyys aika hyvin: "Jere"-uutinen tänään ja "Bluesin ensi kauden runko" sitten joskus.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
... ykkös jääkiekko uutinen.
- - -

Jösses. Toivottavasti et ole median tai markkinoinnin kanssa tekemisissä.

Enivei, tarkkaanhan noita julkistuspäiviä yleensä funtsataan. Vaikka tämäkin on nyt ollut jo pitemmän aikaa lähes kaikkien tiedossa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kyllä kun kiekkouutisia katsoo eri medioista, niin Karalahtihan on ylivoimiainen ykkönen. Eikä sinänsä yllätys, välieräparit ovat kenties hajuttomimmat vuosikausiin. Kärppien tiedotus meni ihan ohi, McTavish jäi pienelle huomiolle ja Seikolakin kuitattu pienellä jutulla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Maan johtava urheilumedia ja analyysin tonava ei ole asiaa uutisoinut lainkaan. Olisipa ollut jo metro, niin Röngälläkin olisi ollut varaa lähettää toimittaja Kulosaaresta Tapiolaan...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mä en allekirjoita. Olisi eri asia, jos tilaisuus olisi pidetty jossain lehtien toimitusten lähellä vaikkapa Helsingin keskustassa. Nyt kun jengiä on kutsuttu tonne pellon keskelle motarin varteen, on tällainen antikliimaksi omiaan vähentämään osallistumisinnokkuutta seuraavalla kerralla. Itse ainakin harkitsisin kahdesti lähtöä seuraavaan tilaisuuteen jos vaihtoehtona on tiedotteen julkaisu tilaisuuden jälkeen.
Olen tässä kyllä enemmän Nikkarin linjoilla. Kyllähän Karalahti on yksi niistä harvoista yksittäisistä pelaajista jolle kannattaa järjestää pressi. Kyllähän mediahuomio esim tuolle uutiselle oli vähintäänkin kohtuullinen.

Mitä sitten tulee viestin loppuosaan niin en näe mitään syytä mikseivät esim iltapäivälehtien toimittajat voivat nostaa persettä penkistä ja mennä tuo vartin matka keskustasta Baronalle. Ei heitä nyt ainakaan toimistolla tarvita, siellä kun nykyään näyttää siltä että ainoa mitä tehdään on se että arvotaan mitkä bikinikuvat Kim Kardashianista seuraavaksi copy/pastetaan britti-/jenkkilehdistöstä. Toki kai se on journalismia sekin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jösses. Toivottavasti et ole median tai markkinoinnin kanssa tekemisissä.
Jösses. Mä en kyllä tajuu miten mun amatti taikka koulutus vaikuttaa siihen että huomasin eilen noin klo 13:45 aikaan että Karalahden soppari Bluesiin oli sillä hetkellä IS:n, YLE:n ja Maikkarin nettisivujen tärkein jääkiekkoon liittyvä uutinen (eli oli se juttu joka tuli ekana vastaan kun kyseisten nettisivujen urheilusivuille menään uutisia lukemaan).
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Facebook

Tulipa äsken vahingossa huomattua että Espoon Bluesilla on nyt myös ilmeisesti Facebookissa virallinen FanPage (epävirallisen lisäksi). Luonnollisesti tämäkin asian hoito on jätetty puolitiehen. Asiasta ei ole mitään mainintaa Blues.fi:n etusivulla ja statuspäivityksiä ei ole tehty yhtään. Facebookista ja noista fanisivuista voi olla mitä mieltä tahansa, mutta end of the day ne ovat kuitenkin suhteellisen tehokas viestimisväline ja ainakin toistaiseksi täysin ilmainen, joten ei voi taas käsittää miksi tätäkään asiaa ei ole voitu hoitaa kunnolla. Joten tässäpä ilmainen vinkki Bluesin markkinointiosastolle: laittakaa ensinnäkin niihin tilapäivityksiin Blues-uutisa niitä faneja varten jotka ei notku täällä Jatkoajassa ja Blues.fin sivulla 24h. Ja sitten Blues.fin etusivulle semmoinen ”join our Facebook-page” kuvake/linkki niin joku saattaa jopa löytää sen teidän sivun.
 

Blues forever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse vierailin taas äsken Bluesin sivuilla ja kovasti siellä ainakin kaupiteltiin kausikortteja kaudeksi 2009-2010. Nyt luulisi jo saavan halvalla.

Varsinainen syy vierailuuni oli kuitenkin se, että olisin katsonut A, B ja C-junnujengeihin kesärinkeihin valittujen nimiä. No, en ollut kovin yllättynyt, että niitä ei löytynyt vaan lähinnä uutisia ja harjoitusohjelmia maaliskuulle 2010.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Muistakaa nyt että kiekkopomot elävät ajassa anno Virmanen jolloin esim nettisivut ovat pelkkä kulu eivätkä tuota mitään. Ja jos jo ihan itse tuotteen markkinointi (edelleen) ontuu niin ainakaan minä en odota että esim joku olisi sosiaalisen median merkityksen tajunnut. Tai jos onkin niin ei sille mitään kannata vielä tehdä.

Hurjintahan tässä on se että täältäkin taatusti löytyisi porukkaa jotka voisivat ilmaiseksi antaa näitä vinkkejä. Tai saisihan niitä jo tästäkin ketjusta poimittua.
 

Number 11

Jäsen
Tulipa äsken vahingossa huomattua että Espoon Bluesilla on nyt myös ilmeisesti Facebookissa virallinen FanPage (epävirallisen lisäksi). Luonnollisesti tämäkin asian hoito on jätetty puolitiehen. Asiasta ei ole mitään mainintaa Blues.fi:n etusivulla ja statuspäivityksiä ei ole tehty yhtään.

Eiköhän asiasta saada maininta blues.fi:n etusivullekin heti kun homma kunnolla saadaan käyntiin. Eihän tuota vielä kannata edes mainostaa, kun kerran siellä ei mitään ole. Kyllä tuota on toimistolla suunniteltu enemmänkin ja sisältöä on tulossa. Markkinointiin on muutenkin tulossa parannusta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Se elää sittenkin!

Oho! Blues.fi on tehnyt kesäaikaan jopa jutun! Ihmeiden aika ei ole ohi.
 

trap

Jäsen
Tuli repeiltyä pari päivää sitten aika huolella mm. Jeren shortseille, Santeri Riberylle ja Jimmy Davidsille.

Mutta joo hienoa että ko. hauskasta tapahtumasta tehtiin juttu nettisivuille.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Toihan oli tosi hieno juttu. Hyvä että yhteishenkeä kasvatetaan kaikenlaisella ylimääräisellä. Nauroin ihan sikana noita pelaajia...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Toihan oli tosi hieno juttu. Hyvä että yhteishenkeä kasvatetaan kaikenlaisella ylimääräisellä. Nauroin ihan sikana noita pelaajia...

Ei helvetti, kyllähän tuosta pääsi jopa nauru. Tosiaan nuo Karalahden shortsit olivat aika...noh, komeat.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mutta joo hienoa että ko. hauskasta tapahtumasta tehtiin juttu nettisivuille.
No nyt siellä on vielä oikein kesäinen Blues News video-klippi jossa on kuvaa kyseisestä tapahtumasta.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Kähkönen tuomarina toimi varmasti hyvin. Hiustyylihän on sama kuin eräällä entisellä italialaisella jalkapallotuomarilla.
 

flogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joku tähtireportteri ollut taas asialla:

"Osala oli mukana Hershey Bearsin joukkueessa, joka voitti kevään päätteeksi AHL:n mestaruuden Calder Cupin. Osala teki kaksi maalia ensimmäisessä finaaliottelussa Manitoba Moosea vastaan."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös