Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 664 961
  • 3 008

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Alla ote sanailusta tuolla loukkaantumisketjussa.
2-4 viikkoa on Kähkönen sivussa.
Lue Jatkoaikaa.
Hieman huolestuttavaa, että täällä pidetään jo selvyytenä sitä, että Bluesin omilta sivuilta ei tällaista tietoa löydy. En siis tässä kritisoi sinua JAN.

Uudet kotisivut joissa ei ole juurikaan tietoa. Tylsää. Esim. junnujoukkueista ei löydy juuri muuta kuin linkit. Ei kuvia, raportteja, ei mitään. Kyllähän tämä Kähkösen loukkaantuminen on sitä oleellista sisältöä, jonka pitäisi löytyä ensin Bluesin sivuilta ja sitten vasta jostain muualta. Muutenhan homma menee juuri siihen, että sivuilla ei enää käydä ja ne jäävät turhiksi. Jutut junnuista yms. olisivat sitten mukavaaa plussaa.
 

JAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon entiset SM-liigajoukkueet
Kyllä taas vahvasti vetää tuo Bluesin kotisivu. Päivän otteluennakko on jotain aivan käsittämätöntä. Ensin vittuillaan "isosiskolle" ja sitten vielä valmentajan suulla todetaan, että paskaa peliä odotettavissa tänään. Näin meillä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo toi isosiskoläppä on kyllä jotain niin myötähäpeää herättävää, ettei ole tosikaan. No, aivan sama kunhan kaukalossa kulkee.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Uudet kotisivut joissa ei ole juurikaan tietoa. Tylsää. Esim. junnujoukkueista ei löydy juuri muuta kuin linkit. Ei kuvia, raportteja, ei mitään. Kyllähän tämä Kähkösen loukkaantuminen on sitä oleellista sisältöä, jonka pitäisi löytyä ensin Bluesin sivuilta ja sitten vasta jostain muualta.
Siis kyllähän siellä on nykyään ihan kivasti infoa noiden videoiden muodossa. Maalit näkee uudestaan, ja jos en hallille pääse niin kyllä mä sen uusimman Blues Newsin käyn sieltä myös kattomassa. Lisäksi onhan noita pelaajahaastattelu-videoita tippunut tasaiseen tahtiin. Mitä taas tiedottamiseen tulee niin esim. Mezein siirrosta kyllä Blues.fi infosi ekana. Mutta se on kyllä totta että huonoista uutisista, kuten loukkaantumisista, Blues.fi ei hirveen hanakasti mitään yleensä kerro ja se on kyllä iso miinus.

Joo toi isosiskoläppä on kyllä jotain niin myötähäpeää herättävää, ettei ole tosikaan.
Ihan samaa tasoa kuin tää Hifki-fanien ”pikkuveli” läppä. Piti sitten tässäkin asiassa matkia ”isosiskoa”.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ihan samaa tasoa kuin tää Hifki-fanien ”pikkuveli” läppä. Piti sitten tässäkin asiassa matkia ”isosiskoa”.

Ei ole. Tämä on taas sama kuin se Jokerifanien pissalakana, jotkut osaa kuittailla tyylillä ja jotkut eivät. Tuo pikkuveli-läppä on jo viime vuosikymmeneltä peruaan ja pitäny kutinsa aina viime vuosille saakka (ja osittain edelleen), joten se on ihan hyvää kuittailua. Toi "isosisko" kuulostaa joltain lukioikäisen mukahauskuuttelijan vinkuitkulta "jos te niin sit mäki kyl!"-meiningillä. Se ei ole hauskaa, se on vain säälittävää.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Ehkä pieniä asioita mutta mua korpeaa kotisivujen "tiedottaminen" lauantain vierasotteluiden suhteen. "Ennakko" jonka sisältöarvo on usein täysin nolla julkaistaan perjantai-iltapäivänä ja itse ottelusta saadaan otteluraportti joskus maanantaina aamupäivällä. Nykyaikana mun mielestä ei olisi liikaa vaadittu että esim kokoonpano julkaistaan ensimmäisenä Bluesin sivuilla ennakon kanssa lauantaina päivällä. Ei mikään estä sitä että tuon ennakon runko olisi kirjoitettu jo valmiiksi, kyllä esim kokoonpanon runko on tiedossa ottlua edeltävänä päivänä ja valmennusjohdolta voidaan siihen ottaa kommentit. Lisäksi en pitäisi sitä liian isona asiana että la-iltana joku laittaisi copy/pastella tilastot Bluesin sivuille sekä lyhyen otteluraportin.
 
Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kyllä nuo kotisivut nykyään jo miellyttävät silmää. Nyt vielä tuohon sisältöön pitäisi saada parannusta. Esim Uhlbäckin haastattelu IFK-pelin jälkeen oli hyvä. Mutta tarkkuutta on saatava jotta vältytään seuraavankaltaisilta virheiltä. Juho Ranta nimittäin kuvailee SaiPa-pelin voittomaalia näin:

"Jani Lajunen antaa siniviivalta komean syötön Juuso Puustiselle, joka pääsee siirtämään kiekon maalin kulmalta sisään."
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Mielestäni Blues pitää liian vähän meteliä itsestään. Bussipysäkit notkuvat Narrien mainoksia - joululahjoista jne. Bluesista ei ole mitään, missään.

Laitan tähän ketjuun, koska tuntui eniten sopivalta. Ei tosin suoraan aiheeseen tämäkään, mutta yleisesti Bluesiin.

Lainaus on otettu tuosta "uusia naamoja Bluesiin"-ketjusta.

Tämä on muuten hyvä pointti näin naapurin mielestä. Olen itse espoossa asuvana ihmetellyt, miksi Blues ei mainosta "omassa" kaupungissaan? Vuosittain ennen kauden alkua dösärit ovat täynnä HIFK:n "hiffaa skaffaa"- ja Jokereiden erilaisia "super-halpoja kausareita"-mainoksia. Tämän kauden aikana olen huomannut tasan yhden Bluesin mainoksen katukuvassa, se on tuo jättimäinen mainos Iso-Omenan länsiväylän puoleisessa päädyssä, jossa viestinä on joku "kuka määrää tällä kaudella"-tyylinen klisee.

Olen n.10 vuotta asunut espoossa. Näinä vuosina olen huomannut espoon lähiössä asuvien nuorten määrän, on sääli Bluesin kannalta, että näitä sankkoja nuorisojoukkoja ei osata hyödyntää.
 

scholl

Jäsen
Olen itse espoossa asuvana ihmetellyt, miksi Blues ei mainosta "omassa" kaupungissaan?

Tämän kauden aikana olen huomannut tasan yhden Bluesin mainoksen katukuvassa, se on tuo jättimäinen mainos Iso-Omenan länsiväylän puoleisessa päädyssä, jossa viestinä on joku "kuka määrää tällä kaudella"-tyylinen klisee.

Ison omenan hissit on teipattu myös ulkopuolelta jollain vastaavalla tekstillä siinä Carrolsia vastapäätä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ison omenan hissit on teipattu myös ulkopuolelta jollain vastaavalla tekstillä siinä Carrolsia vastapäätä.

Ja on muuten hissi(t) - siis ainakin toinen - sisältäkin teipattu, oli ihan hyvän näköinen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen itse espoossa asuvana ihmetellyt, miksi Blues ei mainosta "omassa" kaupungissaan?
Kärjistäen voisi sanoa että Blues on keskittynyt palvelemaan vain yritysasiakkaita ja aitioiden myyntiin, unohtaen tavalliset fanit. Mutta totuus taitaa olla se että Bluesilla on vaan fygyt loppu ja ei ole varaa pistää tommosta 50 000 egee ulkomainonta kampanjaan. Mutta Blues on onneksi jatkanut noita Bluespelaajien kouluvierailuja ja se on kyllä parasta Espoon sisäistä markkinointia mitä voi harrastaa.
 

scholl

Jäsen
Mutta totuus taitaa olla se että Bluesilla on vaan fygyt loppu

Paljonko maksaa pieni ständi viikonlopuksi Isoon Omenaan? Ottaisin yhteyttä johonkin vaikkapa ammattikorkeakouluun ja etsisin sieltä pari opiskelijaa, jotka vaikkapa parin kausikortin hinnalla olisivat valmiita tulemaan toteuttamaan yritysprojektia. Tavoitteena olisi se, että kauppakeskuksissa myytäisiin niin paljon kuin mahdollista lippuja ottelutapahtumiin cheerleadereiden avulla. Se vaatisi Lippupalvelun päätteen, lippiksiä, t-paitoja, kaulaliinoja etc. kamaa paljon pöydille, joita voisi myydä ja sitten todella aktiivista asiakasrykryä ja myyntityötä. Jos lauantaina on matsi niin jos 09 alkaa myydä siellä kauppakeskuksessa niin voisi kuvitella, että joku 500 lippua voisi myydä illan peliin. Perheenäidille perhepaketti, nuoremmille joku "ota kaverit mukaan opiskelijapaketti" jne. Tuota kun tekee muutaman pelipäivän lauantain niin takuulla joukkue saa uusia kannattajia. Espoo ei ole köyhintä aluetta, joten keskivertotallustelijalla ei ole viimeiset rahat kyseessä, mitä lippuihin laittavat, joten ne ovat enemmänkin heräteostoksia ja kivoja yllätyksiä esim. muille perheenjäsenille.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Jos lauantaina on matsi niin jos 09 alkaa myydä siellä kauppakeskuksessa niin voisi kuvitella, että joku 500 lippua voisi myydä illan peliin. Perheenäidille perhepaketti, nuoremmille joku "ota kaverit mukaan opiskelijapaketti" jne. Tuota kun tekee muutaman pelipäivän lauantain niin takuulla joukkue saa uusia kannattajia.

Ei ole peliä lauantaina. Ei Blues halua katsojia halliin, eikä uusia kannattajia. Blues haluaa vain lisää sponsoreita ja yritysvieraita. Tämä ilmeisesti onnistuu parhaiten vieraannuttamalla nykyiset vähätkin kannattajat joukkueesta kokonaan.

Tältä se touhu ainakin ulospäin näyttää.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Blues.fi voisi aloittaa uuden elämän näiden uusien nimitysten myötä. Nyt vaan Matikaisen, Marjamäen, Kivimäen ja Vuorisen (kattavat) haastattelut kehiin fiiliksistä ja tulevaisuudesta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Blues.fi voisi aloittaa uuden elämän näiden uusien nimitysten myötä. Nyt vaan Matikaisen, Marjamäen, Kivimäen ja Vuorisen (kattavat) haastattelut kehiin fiiliksistä ja tulevaisuudesta.
Näköjään siellä Bluesin toimistolla luetaan jatkoaikaa. Kuvat löytyy uutisesta ja Vuoriseta on nyt videohaastattelu.

Mutta kun näyttää toimivan tää palauteen antaminen Jatkoajassa niin hyvin niin pistetään tässä samalla omat toiveet kehiin: Rajamäelle ja Huczkowskille jatkosopparit kans ja lisää lauantaipelejä ensi kaudelle! ;)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Onhan tuo nykyinen sivu mielestäni sisällötään parempi kuin tuo vanha. Esim nyt sieltä löytyy videokooste syyskaudn top 10 - maaleista mikä on positiivinen yllätys. Itse täytyy tosin myöntää että vieläkin nuo sivut sivuina tuntuvat sekavemmilta kuin nuo vanhat. Silti sanoisin että tällä saralla eteenpäin on menty.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Mielenkiintoista tämä espoolainen reaktio.
Kun joku väittää ettei ole nähnyt yhtään Bluesin mainosta katukuvassa tulee heti olan takaa "On siellä Iso Omenassa ainakin hissit teipattu".
(Mahtavat kontaktimäärät!!)

Kas kun ei ole jossain Tapiolalaisessa kerrostalossa hissi teipattuna, tai ehkä sielläkin on.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Lue ne ylemmät keskustelut uudelleen tai poistu huutelemasta niitä provoja toisten keskusteluihin. Yllähän se oli ihan asiallista ja mm. Barcelona sanoi kuinka faneja sorretaan ja suositaan yrittäjäasiakkaita ja Liivikin viestiin todettiin että samassa rakennuksessa myös hissit on teipattu - ei mitenkään egoillen huutomerkkien kanssa.

Täytyy myös sanoa, että sisällöltä nämä uudet sivut ovat menneet eteenpäin. Jokaisesta pelistä tulee ennen ja jälkeen raporttia, joka on hieno asia! Mainokset tuossa etusivulla vähän harmittaa, mutta muuten on ihan hienotkin sivut. Tietoja ja tekstejä vaan lisää ja kuvia mukaan.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Tiedä sitten mihin ketjuun tämä kuuluisi mutta menkööt vaikka tähän. Jos joskus se Kivimäki saadaan Jatkoajan haastatteluun olisi mielenkiintoista kuulla miehen mietteitä myös markkinointi- ja viestintästrategiasta. Rupeaa vituttamaan se että IFK:ta pitää (taas) käyttää esimerkkinä mutta kyllähän Everin osaaminen näkyy juuri tämän kaltaisissa asioissa. Nyt kun IFK:n ote on hieman hyytynyt julkaistaan kerralla kaksi merkittävää jatkosopimusta jolla saadaan positiivista julkisuutta ja samalla todettua että myös ensi kauden osalta asiat etenevät. Jotain tällaista kaipaisin myös meille noiden Spilareiden ja hyvien luistelijoiden joukkoon.

Ja koska mulle joskus todettiin että pitäisi esittää jotain konkreettista eikä vain valittaa niin tässä nyt sitten markkinointiosastolle ilmainen vinkki. Ensinnäkin tästä "kiekkoviikosta" ideana plussaa, nyt sentään on keksitty jotain uutta, sillehän ei ennen kauden alkua voinut tietää että sarjasijoitus olisi näin huono. Mutta hei, eikö tämän markkinointia olisi kannattanut aloittaa ennen joulua? 30e maksava paketti olisi mielestäni sellainen jonka moni olisi hyvin voinut hankkia jollekin esim joululahjaksi. Ei tää hei niin vaikeaa voi olla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mutta hei, eikö tämän markkinointia olisi kannattanut aloittaa ennen joulua?
Veikkaan että Bluesin toimistolla on keksitty koko idea vasta tammikuun alussa, kun ollaan herätty siihen faktaan että tammikuun lopulla on kolmen matsin viikko ja Bluesin heikkojen otteiden takia yleisökeskiarvot jää tod.näk alle 4000. Tää "kiekkoviikko"-tempaus kun vaikuttaa musta lähinnä paniikkiratkaisulta eikä miltään pitkän linjan markkinointistrategian mukaiselta kamppanjalta.

Kolme kotiottelua samalle viikolle on kyllä niin typerä veto Bluesilta, että toivon hartaasti että nää kiskanpitäjät ja baarien omistajat (joiden liikevaihto riippuu pitkälti yleisömääristä eikä aitoiden myynnistä) antaa palautetta Tompalle otteluohjelman suunittelusta. Ihan järjetöntä ampua itseään jalkaan tällä tavalla...
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Kirjoitin Kivimäen Tompalle meilin toissapäivänä noista pelaajahankinnoista ja pitkäaikaistavoitteista. Samalla lupasin pysyväni poissa katsomosta, mikäli Karalahti ilmestyy joukkueeseen.

Vastaus tuli heti samana iltana, mikä oli positiivinen juttu. Toisaalta vastauksessa ei oikein sanottu mitään, vaan lähinnä Tomppa toivoi lisää espoolaisia katsomoon. Toi on vaan semmoinen kierre, että kun peli on paskaa, niin katsomot on puoltyhjiä. Rahaa jää tulematta sisään jne.....

No, tulipa vastaus ainakin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kolme kotiottelua samalle viikolle on kyllä niin typerä veto Bluesilta, että toivon hartaasti että nää kiskanpitäjät ja baarien omistajat (joiden liikevaihto riippuu pitkälti yleisömääristä eikä aitoiden myynnistä) antaa palautetta Tompalle otteluohjelman suunittelusta.
Ehkä edustan poikkeavaa näkemystä mutta pidän tätä kiekkoviikkoa ajatuksena hyvänä. Kyllä tuota koti-vieras-koti pelirytmiä pitääkin välillä rikkoa. Näiden kotiotteluputkien yhteyteen NHL:ssäkin tehdään erinäisiä kimppatarjouksia tai sitten näiden ympärille rakennetaan suurempaa häppeningiä.

Joka tapauksessa idea hyvä, toteutus puutteellinen.
 

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Onko kellään tietoa miten tuon Blues ensi viikon lippupaketin voi ostaa netin kautta? En oikein pääse noihin myyntipisteisiin tässä ennen tiistain peliä.
 

Kyjy

Jäsen
Bluesin yleisömäärät

Tämän kauden keskimääräinen yleisömäärä on ollut 4178, joka on viime vuodesta jäljessä hiukan alle 500. Loppukauden ottelut nostanevat lukua, mutta huomioiden edellisten kausien pelillisen menestyksen, on suunta väärä.

Yleisömäärä kertoo ”tuotteen” kiinnostavuuden asiakkaiden silmissä, puhumatta sen taloudellisesta merkityksestä. Se vaikuttaa myös mutkan kautta yritysmyyntiin, sillä valjutunnelmalliseen halliin ei asiakkaita montaa kertaa viitsi tuoda.

Syitä yleisömäärään on monta, tässä yksi listaus: 1) pelimenestys 2) viime kauden huippujen poislähdöt 3) ennen kautta julkisuuteen tulo ”kaikki pelaajat voivat lähteä jos saavat jostain sopimuksen” 4) otteluohjelma: esim. 50% kauden lauantaipeleistä on syyskuussa 6) tapahtuman hinta/laatu-suhde 7) markkinoinnin määrä 8) lama.

Osaan syistä on mahdotonta vaikuttaa, mutta esim. tapa, jolla kesällä joukkueen tilanteesta tultiin julkisuuteen, oli anteeksiantamatonta anti-markkinointia. Vaikutusta joukkueen peliesityksiin ei viitsi edes pohtia.

Markkinointi on parantunut tällä kaudella. Kehitettävää edelleen löytyy esim. seuraavasti:
1) Fanien nostaminen ”kuninkaiksi”. He ovat mielipidevaikuttajia ja jos he kokevat olevansa arvostettuja, heijastuu se heidän lähipiireihinsä, joista uusia katsojia voidaan saada. Kokevatko fanit saavansa tämän tyyppistä arvostusta? Ainakaan keskustelupalstoilla tämä tunne ei nouse päällimmäisenä esiin.
2) Jatkuvat kohdennetut toimenpiteet uusien katsojien hankkimiseksi. Samalla täytyy pitää huoli siitä, että heidän kokemus tilaisuudesta ylittää odotukset (jos esim. erätauko menee kioskilla jonottamiseen, ollaan tästä todella kaukana).

Espoon kouluissa näkee paljon Blues-pipoja eli uutta kannattajakuntaa kasvaa koko ajan. Toivottavasti palaset saadaan ensi kaudella loksahtamaan kohdilleen ja esim. Laatikaisen mahdollisesta paluusta otetaan kaikki irti. Tällöin minimitavoitteena pitää olla 5000, joka olisi edelleen alle kauden 05-06 määrästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös