Kiekko-Espoon viestintä & markkinointi

  • 663 397
  • 2 996

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Miksiköhän teidän somessa (Instagram) markkinoidaan La 23.9 matsia Tutoa vastaan "viikon pääpäivänä"? Onko sitten vähättelyä Jokereiden suuntaan sometiimiltä tms. vai ajaako oikeasti lauantaikaljoittelu pääkaupunki-derbyn ylitse? Ehkäpä vain kömpelöä markkinointia, jota sitten tulin ylianalysoimaan.

Itse kuvittelisin, että ei olisi Kiekko-Espoon fanina mitään mageempaa, kun nostaa mestaruusviiri kattoon ja toivottaa Jokerit takaisin olemalla tyly isäntä lopputuloksen suhteen.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miksiköhän teidän somessa (Instagram) markkinoidaan La 23.9 matsia Tutoa vastaan "viikon pääpäivänä"? Onko sitten vähättelyä Jokereiden suuntaan sometiimiltä tms. vai ajaako oikeasti lauantaikaljoittelu pääkaupunki-derbyn ylitse? Ehkäpä vain kömpelöä markkinointia, jota sitten tulin ylianalysoimaan.

Itse kuvittelisin, että ei olisi Kiekko-Espoon fanina mitään mageempaa, kun nostaa mestaruusviiri kattoon ja toivottaa Jokerit takaisin olemalla tyly isäntä lopputuloksen suhteen.
Eivätköhän vaan yritä myydä lippuja muihinkin peleihin hyödyntämällä tätä kauden avausmatsin hypeä. Ei sen enempää.

edit: Eli valitsen vaihtoehdon kömpelö sanavalinta.
edit2: pääpäivä on ilmeisesti lauantai, olen ehkä joskus tuosta kuullut mutta ei itsellä yleisessä käytössä niin en tajunnut.
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eikös tuo ole vain sanonta lauantaista tuo "pääpäivä"?
Lauantai = pääpäivä. Juuri näin.

Ehkä vähän huono tuossa käyttää termiä, joka ei kaikille ole itsestäänselvä...
 

Lartem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilainen lätkä ilman möyrimistä
Eivätköhän vaan yritä myydä lippuja muihinkin peleihin hyödyntämällä tätä kauden avausmatsin hypeä.
Tätäkin funtsin, eiköhän näin ole. Toivotaan myös täältä, että espoolaiset löytää isosti hallille. On koko Mestiksen etu.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jos näin on, niin kannattaisko se laittaa myyntiin vielä esim. Espoon kiekkokannattajien sivun kautta piilolinkillä.

Ei ole tietääkseni mitään muuta myymättä kuin kausikorteille varattu 210...

Espoon Kiekkokannattajajien somekanavia kannattaa myös seurata. Wink, wink.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Selainmuistit täytyy tyhjentää, lähtee sitten toimimaan.

En tiedä olenko ainoa, mutta kiekko-espoon sivut ohjaa minut aina puhelimella lippu.fi vaikka cookiet ja historian poistin puhelimen selaimesta, aika tiukassa on nämä puhelinen cookiet ja selainmuistit. Pitää vissii tutkia kaikki asetukset läpi.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tiedä olenko ainoa, mutta kiekko-espoon sivut ohjaa minut aina puhelimella lippu.fi vaikka cookiet ja historian poistin puhelimen selaimesta, aika tiukassa on nämä puhelinen cookiet ja selainmuistit. Pitää vissii tutkia kaikki asetukset läpi.
Kokeile tota: https://kiekko-espoo.com/liput/ Mulla etusivun linkki vie tohon ja siitä aukeaa TicketMaster.

Mobiiliselainten välimuistit on todella tiukassa kun ne on suunniteltu säästämään mahdollisimman paljon datasiirtoa. Välillä todellisiä kipuja persiissä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoon viestintä on tällä hetkellä aika tylsää seurattavaa. Kun Jokerit-peli myytiin loppuun, ei uutta kerrottavaa näytä löytyvän.
Pakko on tunnustaa, että Jokerien viestintää joutuu katsomaan lähinnä kadehtien.

Toisaalta siellä sitä kerrottavaa on aika paljon enemmän tässä vaiheessa kun kaikki on uutta ja hommaa vasta rakennetaan. Kyllä se sielläkin rauhoittuu kun homma alkaa pyöriä normaalisti.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiekko-Espoon viestintä on tällä hetkellä aika tylsää seurattavaa. Kun Jokerit-peli myytiin loppuun, ei uutta kerrottavaa näytä löytyvän.
Kyllä vähän tullut sama fiilis, viime kauden viestintä oli sen verta laadukasta, että luulis saman jatkuvan, niin ehkä sieltä on jotain tulossa vielä.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä vähän tullut sama fiilis, viime kauden viestintä oli sen verta laadukasta, että luulis saman jatkuvan, niin ehkä sieltä on jotain tulossa vielä.

En mitenkään aktiivisesti seuraa somekanavia, mutta mielestäni aika fiksusti on pelattu sisältökortteja, joiden aihe on lähinnä koskettanut pelaajien ja muun henkilöstön sopimuksia. Olettaisin että ainakin yksi ässä ja ehkä jokerikorttikin ovat vielä hihassa. Uskon että ne lyödään pöytään oikea-aikaisesti ennen kauden alkua, jotta saadaan ihmiset ostamaan kausikortteja (joilla siis myös pääsee siihen noin muuten loppuunmyytyyn viirinnostelupeliin).

Tietysti olisihan se kiva jos pystyisi luomaan hypeä tyhjästä, mutta fiilikseni on että kyllä Kiekko-Espoon viestinnässä tiedetään mitä tehdään.

Edit.: Selvennykseksi vielä, että en tarkoita etteikö Jokerien paluu olisi hypen arvoinen asia, vaan sitä että siinä että "treenataan kovaa, meillä on hyvä meininki ja uskotaan omaan tekemiseen" ei oikeasti ole mitään uutisoitavaa, ja on enemmän kuin poikkeus kuin sääntö että jengi jaksaa viikosta toiseen sellaista seurata. Ilmeisesti itänaapurissa homma kuitenkin osataan. Peukku tästä (on muuten ihanaa ettei tällä foorumilla voi emojittaa).
 
Viimeksi muokattu:

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En mitenkään aktiivisesti seuraa somekanavia, mutta mielestäni aika fiksusti on pelattu sisältökortteja, joiden aihe on lähinnä koskettanut pelaajien ja muun henkilöstön sopimuksia. Olettaisin että ainakin yksi ässä ja ehkä jokerikorttikin ovat vielä hihassa. Uskon että ne lyödään pöytään oikea-aikaisesti ennen kauden alkua, jotta saadaan ihmiset ostamaan kausikortteja (joilla siis myös pääsee siihen noin muuten loppuunmyytyyn viirinnostelupeliin).

Tietysti olisihan se kiva jos pystyisi luomaan hypeä tyhjästä, mutta fiilikseni on että kyllä Kiekko-Espoon viestinnässä tiedetään mitä tehdään.
Tätä itsekin mietin, toisaalta luulisi, että kannattaisi takoa kun rauta on kuumaa eli tasaisesti tuottaa sisältöä ihmisille ja algoritmille ja myydä muita pelejä Jokeri pelin hypeä hyödyntäen. Toisaalta seuraajamäärät on kasvaneet ehkä jopa nopeammin nyt hiljaisena aikana. Eli voi olla taktistakin. Itse kun ei tässä some markkinoinnista ymmärrä tarpeeksi niin ehkä sen voin jättää siitä tietäville.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Väänänen ja AJ näköjään urheilucastissä. Menispä Hirso ja Kallonen sinne kanssa antamaan Espoosta vastineensa liiga polusta, vai onkohan no-comments linjaus nyt voimassa Liiga asioissa yhä Hiltusen keväisten kommenttien jälkeen.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hyvässä vai huonossa?
Hyvässä... toivottavasti. Ei siis mitään tietoa itsellä, mutta toivon näin. Toki odotan samalla, että Hiltuselta tulee sen jälkeen taas joku erikoinen ulostulo joka vetää taas mattoa alta tai ainakin hieman sivuun.

Markkinoinnista puheen ollen, odotin että noiden viimeisten kausarien myyntiin ja kauden alkuun olisi tehty joku super hieno mainoskamppanija, luulisi menevän kaupaksi jos vain oikeat henkilöt tavoitetaan. Nyt vaan aina joku pikku teksti ig päivityksissä, että "kausareita myynnissä". Itse veikkaan, että ig käyttäjistä 95% ei lue noita tekstejä ajatuksella. Toki kai se pitää muistaa ollaan Mestiksessä ja markkinointi budjetti on mitä on.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Mestarijoukkueelle vain yksi kotipeli harjoituskaudelle kuulostaa vähän erikoiselta ratkaisulta. Mestaruuden myötä harjoituspelien lipputulot olisi voineet olleet kohtalaisia. Vai?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös