Kiekko-Espoon liigakokoonpano kaudella 2024–2025

  • 169 742
  • 1 156

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Täytyy kuitenkin muistaa, että Rimpinen on ensi kaudella vasta 18-vuotias, hyppy Liigatasolle on iso ja nuori veskari tarvitsee miesten pelejä. Kehitykselle parempi vaihtoehto ensi kaudella olisi pelata Mestistä ykkösmaalivahtina, eikä availla Espoon liigajoukkueen luukkua kun KMK aloittaa 45 peliä 60:stä
Onhan se juurikin noin. Jos muutaman pelin Jykä (joka kylläkin on tunnettu ettei junnuja peluuta ellei ole pakko) alkukaudesta pistäisi Koskisen luukkua avaamaan, Rimpiselle mahdollisuuden ja sitten katsotaan miten sujuu. Onneksi KVantaa ei ole konkurssin partaalla. Jos ei oikein Liigatahti suju, sitten vaan Mestikseen lainalle kehittymään.
 

haamujänis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Miten näille junnuille edes tehdään sopimuksia miesten jengiin? Voihan Rimpinen olla edelleen junnujen alla sopimuksella ja sieltä mahdollisesti lainalla Mestiksessä tms vai voiko?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Varmasti voi. Ja siis jos KEspoo ensi kaudella liigaa pelaa niin voihan Jokereihinkin lähettää pelaajia lainaan jos ovat valmiita ottamaan vastaan.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Ihan hyvä juttu Sashalta, mutta meille jatkislaisille ei kuitenkaan varsinaisesti mitään kovin yllättävää tai uutta tietoa. Tuomaala ja Hämäläinen, ja Keskitalo kolmantena, ovat aika selkeästi olleet ne todennäköisimmät jatkajat jo pidemmän ajan. Käytännössä Tuomaalan jatko merkannee, että Heikkisen jatko ei ole kovin todennäköinen. Ainakin itse näen, että tällä kaksikolla on pitkälti samat ongelmat liigaa ajatellen, ja Tuomaala nuorempana ja vähemmän loukkaantumisalttiina on näistä kahdesta looginen valinta.
 

Heketys

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Olen kuitenkin vähän yllättynyt että noin harvalle tarjotaan liigasopparia. Itse olisin ottanut myös Piipposen ensi kauden joukkueeseen. Onkohan tuo tieto pelaajille tullut nyt tässä kuun vaihteessa kun Laitinenkin lähti samaan aikaan pois.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Veikkaisin, että Keskitalo ja Jämsen ovat ainakin noita näyttöjä vielä antavia pelaajia.

Eiköhän toimistollakin ole oltu viisaita sen suhteen, että noita liigasopimuksia on tehty ehdollisina ja seuran optiolla. Olisi aivan typeryyttä kirjoittaa sopimuksia jo ennakkoon, jos kyseinen sopimus astuu voimaan vasta yli vuoden päästä.

Keskitalon kohdalla on myös huomiotava loukkaantumiset. Ei valitettavasti vieläkään voi olla varma, että mies on ensi syksynä pelikunnossa. Näin ollen sopimus olisi järkevää allekirjoittaa seuran puolesta vasta kauden päätyttyä.

Hämäläinen ja Tuomaala ovat kaukalossa ja arjessa jo usemman vuoden näyttäneet, millaisia miehiä ovat. Varmasti vakuuttaneet, joten ei ihme, että heille liigasoppari jo luvattu. Jämsen uusi hankina, niin varmasti halutaan mieheen ensin tutustua, ennen kuin liigasopparia naulataan.

Toivottavasti myös ainakin Pylkkänen, Kallionkieli, Lampinen ja Takaveräjä.

Pylkkänen liigassa? Ei tule tapahtumaan.
Kallionkieli? Jos nyt Puolan liigan pelaajalle annettaisiin enemmän kuin yksi peli aikaa näyttää, ja todetaan vasta sen jälkeen kyvykkyys pelata 60 ottelua SM-liigaa.
Lampinen ja Rimpinen eivät voi olla liigajoukkueen 2. ja 3. veska. Kolmosveskariksi toivon Rimpistä, joka pelaa miesten pelejä lainalla Mestistä, omien junnupelien lisäksi. Sekä availee ensi kaudella luukkua, jos ykkös tai kakkosveska on sairastuvalla. Lampinen ei tule liigassa riittämään pelaavaksi maalivahdiksi, vielä. K-Espoon toimisto ei voi ottaa sitä riskiä, etteikö Koskisen kakkospariksi hankita maalivahtina liigassa jo kyvykkyyttä osoittanutta paria.
Takaveräjä on varmasti viimeisten joukossa rotaatiopelaajaksi kiinnitettävä peluri, jos on ollakseen. Lopultahan Takis on myös sen päätöksen edessä, että haluaako mielummin pelata osana jotakin joukkuetta alemmilla sarjatasoilla, vai saada liigameriitin, ja pukea ehkä pariin peliin koko kaudessa.

Heikkinen ei loukkaantumisen jälkeen ole ollut lähelläkään omaa parastaan. Pääseekö enää edes sille tasolleen? Jos ei, ei liigasopimusta tule.

Piipposen tilanne voi olla 50-50, koska hänen rooliinsa on löydettävissä parempiakin pelaajia.

Täytyy kuitenkin muistaa, että Rimpinen on ensi kaudella vasta 18-vuotias, hyppy Liigatasolle on iso ja nuori veskari tarvitsee miesten pelejä.

Joo, ei tällaiset pelaa edes Saipassa liigaa tällä kaudella. Joten kehittymässä ollaan vielä, eikä liigan 2.vahti liene oikea paikka vielä.
 

J44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olen kuitenkin vähän yllättynyt että noin harvalle tarjotaan liigasopparia. Itse olisin ottanut myös Piipposen ensi kauden joukkueeseen. Onkohan tuo tieto pelaajille tullut nyt tässä kuun vaihteessa kun Laitinenkin lähti samaan aikaan pois.

Luulen että pari kolme tuosta vielä sopimuksen saa ja itsekkin näkisin Piipposen mukana.

Itse taas en ole yllättynyt että sopimusten määrä noin pieni. Jos mietitään tämän vuoden joukkuetta, niin hyvin harva on osoittanut semmoisia otteita että voisi pelata liigaa. Tähän kun lisätään pelaajistossa olleet asennevammat, niin olisi hiukan erikoista jos näitä liigasoppareita olisi nykypelaajistolla vielä lisää.
 

Ladex

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Rimpiselle ja varmasti muutamalle muullekin junnulle, jotka ovat tulevaisuuden potentiaaleja liigapelaajia ja eivät ole lähdössä yliopistosarjoihin, tullaan tarjoamaan liigasopimusta. Sitä riskiä ei oteta, että siirtyvät muualle ja menetetään iso osa kasvattajakorvauksista nyt kun on taas pitovoimaa liigapaikan myötä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Rimpiselle ja varmasti muutamalle muullekin junnulle, jotka ovat tulevaisuuden potentiaaleja liigapelaajia ja eivät ole lähdössä yliopistosarjoihin, tullaan tarjoamaan liigasopimusta. Sitä riskiä ei oteta, että siirtyvät muualle ja menetetään iso osa kasvattajakorvauksista nyt kun on taas pitovoimaa liigapaikan myötä.
Tämä on myös ainoa kestävä linja vaka- ja omavaraisuuden suhteen. Hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Niinkuin Sashakin jutussaan kirjoitti, niin muutama pelaaja hakee vielä nykyjoukkueesta sopimusta ensi kaudeksi. Näkisin, että Piipposen lisäksi ainakin Jurgens ja Laakso tulisi rinkiin ottaa mukaan sekä antaa ainakin Takaveräjälle tarinankin vuoksi mahdollisuus kokeilla Liigaa. Heikkisellä ei jalat riitä vaikka taitoa onkin.

Puolustuksesta Keskitalo on ehjänä kolmosparin mies. Hopponen voisi mennä seiskapakkina tarvittaessa, mutta muille omille kasvateille (Niemeläinen, Karlsson, Tamminen, Pylkkänen jne.) on vaikeaa lähtökohtaisesti liigadiiliä antaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen kuitenkin vähän yllättynyt että noin harvalle tarjotaan liigasopparia. Itse olisin ottanut myös Piipposen ensi kauden joukkueeseen. Onkohan tuo tieto pelaajille tullut nyt tässä kuun vaihteessa kun Laitinenkin lähti samaan aikaan pois.

Sama. Ei tässä joukkueessa nyt tietysti ihan hirveän montaa sellaista pelaajaa ole, jotka mahtuisivat liigajoukkueessa ykkös-, kakkos- tai edes kolmoskenttään, mutta minulla oli sellainen käsitys Kiekko-Espoon strategiasta että joukkuetta olisi jo alunperin koottu liigaprojekti silmällä pitäen.

Joko käsitykseni oli väärä, tai sitten seuran johdossa on todettu kauden aikana, että suunnittelmat on pantava uusiksi. Jälkimmäinen vaihtoehto voisi selittää myös sitä, jos joillain pelaajilla on vaikuttanut olevan pelihuumori hukassa. Ei tietysti saisi vaikuttaa, mutta kyllä se varmaankin alitajunnassa ainakin nakertaa, jos on jo ehtinyt miettiä pääsevänsä mahdollisesti liigaan pelaamaan, mutta sitten onkin tullut tieto siitä, että näytöt ei riitä tai paikkoja ei ole vapaana.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pylkkänen liigassa? Ei tule tapahtumaan.
Kallionkieli? Jos nyt Puolan liigan pelaajalle annettaisiin enemmän kuin yksi peli aikaa näyttää, ja todetaan vasta sen jälkeen kyvykkyys pelata 60 ottelua SM-liigaa.
Lampinen ja Rimpinen eivät voi olla liigajoukkueen 2. ja 3. veska. Kolmosveskariksi toivon Rimpistä, joka pelaa miesten pelejä lainalla Mestistä, omien junnupelien lisäksi. Sekä availee ensi kaudella luukkua, jos ykkös tai kakkosveska on sairastuvalla. Lampinen ei tule liigassa riittämään pelaavaksi maalivahdiksi, vielä. K-Espoon toimisto ei voi ottaa sitä riskiä, etteikö Koskisen kakkospariksi hankita maalivahtina liigassa jo kyvykkyyttä osoittanutta paria.
Takaveräjä on varmasti viimeisten joukossa rotaatiopelaajaksi kiinnitettävä peluri, jos on ollakseen. Lopultahan Takis on myös sen päätöksen edessä, että haluaako mielummin pelata osana jotakin joukkuetta alemmilla sarjatasoilla, vai saada liigameriitin, ja pukea ehkä pariin peliin koko kaudessa.

Heikkinen ei loukkaantumisen jälkeen ole ollut lähelläkään omaa parastaan. Pääseekö enää edes sille tasolleen? Jos ei, ei liigasopimusta tule.

Piipposen tilanne voi olla 50-50, koska hänen rooliinsa on löydettävissä parempiakin pelaajia.
Kyllä mä näkisin enemmän Pylkkäsen kuin Keskitalon liigassa, mieluiten tietenkin molemmat. Pylkkänen ei tietenkään ole mikään liigajoukkueen tähtipelaaja vaan laatuvalinta pienempään rooliin. Keskitalo on parempi hyökkäyssuuntaan, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi hyvä liigassa isompaan rooliin. Lisäksi on jo päässyt näyttämään kykynsä liigassa. Myös Hopponen menisi liigassa täytepelaajana, mutta näistä kahdesta (tai kolmesta) mieluiten Pylkkänen. Hopponen olisi hyvä valinta lainalle jos iskisi loukkaantumissumaa. Nymanille tietenkin junnusopparia.

Jämsen, Tuomaala ja Heikkinen ovat sellaisia pelaajia joista ei ole puolustavaan rooliin liigassa. Ja joilla ei vielä ole taidot riittäneet kahteen ensimmäiseen kenttään liigassa. Paljon pitää kehittyä vielä jotta riittäisi. Tuomaalalla tähän on eniten potentiaalia ja hyvä että on saamassa näytönpaikkaa, mutta mielelläni näkisin että nämä kaksi muutakin voisivat yrittää pelipaikkaa. Pistetään sitten vaikka Keravalaisjoukkueeseen lainalle jos ei riitä.

Tietenkin Kallionkielen pitää näyttää onko kykyjä vai ei. Ihan joka jätkä ei kuitenkaan ole NHL joukkueen sopimuspelaaja. Pointti oli se että toivottavasti on täällä näyttämässä kykyjä ensi kautta varten eikä vain loppukauden lainalla. Vegasilla tuskin kuitenkaan on ihan heti käyttöä pelaajalle joka on lainattu Puolaan tai mestikseen. Mutta jos loppukausi menee hyvin niin mielellään sopimusta ensi kaudeksi. Ja tietenkin jos loppukausi ei mene hyvin niin mielummin se sopimus vaikka Piipposelle.

Miksi Lampinen ja Rimpinen eivät voi olla 2 ja 3 maalivahti? Ihan hyvin voivat olla. Nyt on kuitenkin syytä muistaa että ei tässä olla kasaamassa sellaista joukkuetta joka olisi ennakkosuosikki Suomen mestariksi. Jos näin olisi niin sitten olisi aiheellista miettiä että oltaisiinko tyyliin puolivälierissä kusessa jos KMK loukkaantuisi. Jos KMK loukkaantuu ennen siirtoajan päättymistä, niin aina maailmasta löytyy liigatason maalivahteja mikäli Rimpinen ja Lampinen pelaavat paskasti. Olisi aika hölmöä olla antamatta näytönpaikkaa ja palkata tyyliin joku jämäturkulainen 26vuotias Kaarlehto tms. jonka kyvyt eivät ole riittäneet Saipaan tai Jukureihinkaan.

Edit: toivoisin siis isoa rosteria missä olisi useita tämän kauden mestispelaajia, mutta joille kenellekkään ei olisi automaattista pelipaikkaa. Antaisivat siis näyttöjä myös harjoitusotteluissa ensi kaudella ja jos ne näytöt ei riittäisi niin Vantaa/Kerava tms. kutsuisi. Mun mielestä on väärin antaa mahdollisuus vain kolmelle pelaajalle
 
Viimeksi muokattu:

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olen kuitenkin vähän yllättynyt että noin harvalle tarjotaan liigasopparia. Itse olisin ottanut myös Piipposen ensi kauden joukkueeseen. Onkohan tuo tieto pelaajille tullut nyt tässä kuun vaihteessa kun Laitinenkin lähti samaan aikaan pois.

Luulen että pari kolme tuosta vielä sopimuksen saa ja itsekkin näkisin Piipposen mukana.

Itse taas en ole yllättynyt että sopimusten määrä noin pieni.
Yllätyin itsekin kun katsoin, että vain Tuomaala ja Hämäläinen (+ Rimpinen) olisivat muka ainoina saamassa liigasopparin, koska kyllähän koko liigajoukkueen rakentaminen tyhjästä on tosi iso homma. Sen ymmärrän ettei ehkä Piipposta, hän on 30v ja tehnyt uransa Mestiksen eturivin hyökkääjänä, jolla on kuitenkin alla nolla liigapeliä tuon ikään. Elimäki taas päinvastainen tapaus, että hänellä on alla likemmäs 200 liigaottelua, mutta kun ei se ole hänellä lähtenyt liigassa edelleenkään yhtään tuohon ikään, joten nyt 30v iässä häntä on ihan turha enää raahata nelosen rooliin liigaan. Ja kolmekymppisistä vielä, että kun tässä olen espoolaista kiekkoa semi-aktiivisesti seurannut vuosia, niin Takaveräjä on sellainen jota käy ihan sääliksi. Hän on ollut koko matkan mukana nostamassa espoolaista kiekkoa uuteen nousuun, ja nyt sitten tulee se hetki kun näytetään ovea, että kiitos palveluksistasi ja näkemiin. Mutta kun "säälistä" ei voi ketään liigaan ottaa.. kolmekymppinen on kuitenkin jo "vähän vanha" olemaan pelkkä rosterin leveysmies

Mutta sitten taas olin varma, että Jämsen on aivan varmuudella mukana Kiekko-Espoon liigajoukkueessa, jos vain itse haluaa. Liekö sitten tuosta kiinni, koska hyvin voi kuvitella Jämsenin kyttäävän esimerkiksi mahdollisuutta palata kotiin Lahteen ensi kaudella, koska siellä on kuitenkin tosi hyvä pöhinä päällä..

Onko täällä muuten pakiston rakentumisen suhteen mitään tietoa Matinmikon kuvioista? Ässien osiossa on kerrottu "varmana tietona" sekä hänen tehneen jatkosopimuksen Poriin, että "varmana tietona" ettei hän jatka vaan palaisi käytännössä juuri Espooseen. Näin on väitetty, että varmuudella Matinmikko olisi ensi kaudella jommassa kummassa näistä paikoista. Hänellähän on nyt tällä kaudella 47o ja 4+14 sekä +7, joten nyt riittää kaverilla liigaan oikein hyvin. Itse asiassa hän on ensi kaudella varmaan jo noin 30 pisteen pakki liigaan, eikä ässäosiossa taida olla ketään joka ei haluaisi häntä pitää..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joko käsitykseni oli väärä, tai sitten seuran johdossa on todettu kauden aikana, että suunnittelmat on pantava uusiksi. Jälkimmäinen vaihtoehto voisi selittää myös sitä, jos joillain pelaajilla on vaikuttanut olevan pelihuumori hukassa. Ei tietysti saisi vaikuttaa, mutta kyllä se varmaankin alitajunnassa ainakin nakertaa, jos on jo ehtinyt miettiä pääsevänsä mahdollisesti liigaan pelaamaan, mutta sitten onkin tullut tieto siitä, että näytöt ei riitä tai paikkoja ei ole vapaana.
Itsekin olin tuossa käsityksessä ja uskon nimenomaan jälkimmäisen tapahtuneen. Sinänsä ihan loogista, että jos pelaajat eivät pysty Mestiksessä ottamaan askelta eteenpäin ja nostamaan tasoa kun tilanne sitä vaatii (esim. loukkaantumisten myötä), eivät he kyllä pysty liigaan vaadittavaa steppiäkään ottamaan ainakaan ensi kaudeksi.

Silti luulen, että lopulta n. yksi kentällinen pelaajia jatkaa joukkueessa jos liigaan noustaan.
 

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Tuomaalalla tähän on eniten potentiaalia ja hyvä että on saamassa näytönpaikkaa, mutta mielelläni näkisin että nämä kaksi muutakin voisivat yrittää pelipaikkaa.
Heikkinen ja Tuomaala ovat ehkä hieman liian samanlaisia mahdollisilta ongelmakohdiltaan Liigapelaajina, sen vuoksi en itse tarjoaisi molemmille näytönpaikkaa. Jämsen olisi mukava nähdä kyllä Liigassa ensi kaudella.
Onko täällä muuten pakiston rakentumisen suhteen mitään tietoa Matinmikon kuvioista? Ässien osiossa on kerrottu "varmana tietona" sekä hänen tehneet jatkosopimuksen Poriin, että "varmana tietona" ettei hän jatka vaan palaisi käytännössä juuri Espooseen.
Itse olen pitänyt aika varmana tietona että Porissa jatkaisi. Tosin kyllä tännekin kelpaisi. Toisaalta ei Hirso minullekkaan iltaisin viestittele seuraavista pelaajasiirroista ja ensi kauden suunnitelmista, joten saattaahan se olla että on kulisseissa neuvotellut ns. paluumuutosta Matinmikon kohdalla.
 

Ladex

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Sama. Ei tässä joukkueessa nyt tietysti ihan hirveän montaa sellaista pelaajaa ole, jotka mahtuisivat liigajoukkueessa ykkös-, kakkos- tai edes kolmoskenttään, mutta minulla oli sellainen käsitys Kiekko-Espoon strategiasta että joukkuetta olisi jo alunperin koottu liigaprojekti silmällä pitäen.

Joko käsitykseni oli väärä, tai sitten seuran johdossa on todettu kauden aikana, että suunnittelmat on pantava uusiksi. Jälkimmäinen vaihtoehto voisi selittää myös sitä, jos joillain pelaajilla on vaikuttanut olevan pelihuumori hukassa. Ei tietysti saisi vaikuttaa, mutta kyllä se varmaankin alitajunnassa ainakin nakertaa, jos on jo ehtinyt miettiä pääsevänsä mahdollisesti liigaan pelaamaan, mutta sitten onkin tullut tieto siitä, että näytöt ei riitä tai paikkoja ei ole vapaana.
Itse itseäni loppiaiselta lainaten:

"
Omaan silmään alkaa näyttää siltä että tämä kausi nyt pelaillaan vaan pois kuleksimasta. TV-kuvan perusteella hauskaa näytti olevan vaihtoaitiossa vaikka ollaan maalin tappiolla. Eiköhän tässä muutaman viikon päästä olla pudottu jo kuuden sakista. Iso sininen sydän loistaa poissaolollaan ja kohta loistaa myös katsomon tyhjät penkkirivit. Jotain tuossa joukkueessa on vialla kun peli ei ole yhtään kehittynyt syksyn jälkeen.
Ne on ne ensi vuoden kirkkaammat valot, jotka jokusen silmiin välähtelee. Mutta vain jokusen.

Vaikea on ryhmäytyä tuossa tilanteessa ja ilman sitä on mahdoton menestyä. Todellinen yhteinen tavoite ilmeisesti puuttuu. Ja siksi penkillä naureskellaan hyville jutuille, ei hyvälle ololle."
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Joo, ei tällaiset pelaa edes Saipassa liigaa tällä kaudella. Joten kehittymässä ollaan vielä, eikä liigan 2.vahti liene oikea paikka vielä.
Vali on pakon edessä saanut aika paljon vastuuta, mutta vaikka välillä hyviä pelejä niin on liiga ollut vielä väärä taso. Kokko sai myös viime kaudella jotain pelejä ja Rimpinen on ensi kaudella saman ikäinen kuin Kokko viime kaudella tai Vali tällä kaudella.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Jos mietitään tämän vuoden joukkuetta, niin hyvin harva on osoittanut semmoisia otteita että voisi pelata liigaa. Tähän kun lisätään pelaajistossa olleet asennevammat

-Espoon strategiasta että joukkuetta olisi jo alunperin koottu liigaprojekti silmällä pitäen.

Eiköhän tämä kausi monen "mahdollisen" osalta osoittanut, että Liigaan ei tie vie. Kuitenkin jonkinlaista dominointia pitäisi onnistua mestiskaukaloissa tekemään, kuten Taponen, Matinmikko tai Pylkkänen, jotta liigassa olisi kyse sille tasolle oikeasta pelaajasta.

Ja valitettavan paljon tuo syksy kertoi monesta pelaajasta, kun päävalmentaja tv haastattelussa nostaa pelaajien asenteen esille.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Huhuillaan että Peltosen paskalätkää pelaava seura on lahjoittanut ja jakanut ilmaislippuja aivan käsittämättömiä määriä.
Pakko kommentoida sen verran, että aiemmin IFK jakoi niitä huomattavasti enemmän, kuin tällä kaudella.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Näkisin, että Piipposen lisäksi ainakin Jurgens ja Laakso tulisi rinkiin ottaa mukaan sekä antaa ainakin Takaveräjälle tarinankin vuoksi mahdollisuus kokeilla Liigaa.
Takaveräjään en usko. Jämsenin sen sijaan luulen olevan yksi potentiaalinen.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Viime keväänä kun oli suunnitelma hakea Liigaan, oltiin ehkä siinä ajatuksessa että Liiga on suljettu ensi kaudellakin, ja siten Mestiksessä pelanneita pelaajia on olla helpompi ajaa sisään sarjatasoa ylemmäs (toki aika moni on Liigassa vähintään rotaatiossa käynyt)

Mutta kun ilmoitettiin, että ensi kaudella on karsinnat, niin on helppo nähdä että osa pelaajista saattoi tuossa vaiheessa pudota pois kaavailuista.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Paljon nykyjoukkueesta jatkavien määrään voi vaikuttaa sekin, mihin rooliin pelaajia tarvitaan. Joidenkin muiden Liigajoukkueiden puhtaita täytepelaajia (ainakaan ilman vahvaa Espoo-taustaa ja aitoa halua palata kotiin) en tänne toivoisi hirveästi tulevan, kun sellaisia on nykyjoukkueessakin vaikka kuinka tarjolla. Ja ihan terävimpään kärkeen tuskin kukaan nykyjoukkueesta edes kuvittelee Liigassa vielä yltävän - tai jos kuvittelee, sitten pitäisi vetää pää alas pilvistä. Olennaista kuitenkin lie se, että saadaan riittävän kilpailukykyinen joukkue, että voidaan tavoitella paikkaa pleijareissa.

Rimpisen (ja monen muunkin nuoren) suhteen kannattaa miettiä myös muuta arjen laatua kuin pelkästään pelattuja minuutteja. Jo Liigajoukkueen kanssa harjoittelu voi olla huomattavasti laadukkaampaa kuin Mestiksessä on - ja sekin kehittää eteenpäin. Se myös auttaa, kun koko joukkue pystyy pelaamaan oikeasti ammattimaisesti ja keskittymään täysipainoisesti siihen kiekkoon. Pelituntumaa ja -minuutteja kehitys kyllä tietysti tarvitsee myös, mutta voi hyvin olla jopa paremmin kehittävää harjoitella Liigajoukkueen kanssa ja pelata hieman pienempiä minuutteja kuin harjoitella Mestisjoukkueen kanssa ja pelata isoja minuutteja. Lainoja Mestiksessä varmasti otetaan monessa paikassa vastaan, jos peliaikaa nuorille pitää enemmän jossain välissä saada.

Saisipa nyt vaan ne viimeisetkin nimet papereihin, jotta voisi sanoa, että se Liiga on nyt 100 % ensi kauden paikka. Tämä 99 % tilanne kuitenkin hieman tuo epävarmuutta.
 

Esbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko Espoo, Blues never forget
Niinkuin Sashakin jutussaan kirjoitti, niin muutama pelaaja hakee vielä nykyjoukkueesta sopimusta ensi kaudeksi. Näkisin, että Piipposen lisäksi ainakin Jurgens ja Laakso tulisi rinkiin ottaa mukaan sekä antaa ainakin Takaveräjälle tarinankin vuoksi mahdollisuus kokeilla Liigaa. Heikkisellä ei jalat riitä vaikka taitoa onkin.

Puolustuksesta Keskitalo on ehjänä kolmosparin mies. Hopponen voisi mennä seiskapakkina tarvittaessa, mutta muille omille kasvateille (Niemeläinen, Karlsson, Tamminen, Pylkkänen jne.) on vaikeaa lähtökohtaisesti liigadiiliä antaa.
En tiedä mitä pelejä olet katsonut jos näet Hopposen, Jurgensin ja vielä Laakson liigassa? Sitten pudottaisit mielummin hyvän sentterin Heikkisen pois kun ”jalat” ei riitä. Kaikki hyökkääjät ketä mainitsit, eivät pärjää Heikkiselle vauhdissa ja heillä on vaikeaa Mestiksessäkin..
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
En tiedä mitä pelejä olet katsonut jos näet Hopposen, Jurgensin ja vielä Laakson liigassa? Sitten pudottaisit mielummin hyvän sentterin Heikkisen pois kun ”jalat” ei riitä. Kaikki hyökkääjät ketä mainitsit, eivät pärjää Heikkiselle vauhdissa ja heillä on vaikeaa Mestiksessäkin..
Roolitus. Ketä laitat neloseen hämmentämään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös