Kiekko-Espoo 2023–2024

  • 225 506
  • 1 918

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Voitto tekisi kyllä nasulia tänään ja pieni muistutus, että kaikkea ei saa ihan heti. Keravallakaan.
Noh. Jos tämä nyt voitetaan, kertoo se vaan siitä, että voimasuhteet ovat ennallaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noh. Jos tämä nyt voitetaan, kertoo se vaan siitä, että voimasuhteet ovat ennallaan.
Totta. Yksi Mestiksen mestaruus vs 6 Suomen Mestaruutta.

Vakavammin, onhan Espoolla paperilla kovempi joukkue. Toki kun ollaan Mestiksessä niin voimasuhteet voi hankinnoilla muuttua oleellisesti kauden aikana. Se mitä itse kuulin niin esim.Strömberg ei pelaa kautta Espoossa vaan tähtäin on Liigassa/ulkomailla.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Se mitä itse kuulin niin esim.Strömberg ei pelaa kautta Espoossa vaan tähtäin on Liigassa/ulkomailla.
Ei yllätä ja tämä on kyllä Mestis-arkea. Hienoa kuitenkin nähdä tämän luokan pelimiehiä Mestiksessä ja omalta osaltani tietysti Espoossa. Toki, SallisLajusia odotellessa.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Suni oli ihan hyvä. Strömberg aivan näkymätön aloituksia lukuunottamatta, mutta sen ymmärtää kun ei ole treenannut jengin kanssa lainkaan. Harmihan sen on kun Lemberg ratkaisee pelin vastustajalle.
 

Huoltomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sm-Liiga, FPS, HPK
Suni oli ihan hyvä. Strömberg aivan näkymätön aloituksia lukuunottamatta, mutta sen ymmärtää kun ei ole treenannut jengin kanssa lainkaan. Harmihan sen on kun Lemberg ratkaisee pelin vastustajalle.
Jep. Samaa mieltä Lembergistä. Ollut aina junnusta saakka perushyvä ja kun ei kelpaa omille (Kiekko-Espoolle) niin toinen ottaa ja "oma koira puree". Strömberg aloituksissa suvereeni mutta muuten jokseenkin näkymätön. Taisi parhaansa tehdä Koo-Koo :ssa liigassa.
 

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Tampereen Ilves
Jep. Samaa mieltä Lembergistä. Ollut aina junnusta saakka perushyvä ja kun ei kelpaa omille (Kiekko-Espoolle) niin toinen ottaa ja "oma koira puree". Strömberg aloituksissa suvereeni mutta muuten jokseenkin näkymätön. Taisi parhaansa tehdä Koo-Koo :ssa liigassa.
Lembergin kausi 2021-22 oli kohtuullisen vaatimaton, ja maiseman vaihto seuraavaksi kaudeksi Turkuun teki miehelle hyvää.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Joo ja Lemberghän oli ton kauden pleijareissa sanalla sanoen paska (toki nuorikin). Siirto muualle teki todella hyvää ja on tervetullut kyllä takaisinkin joskus jos halua on.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Iso kiitos koko Kiekko-Espoon organisaatiolle ja upealle faniporukalle tästä matsista. Aivan ikimuistoinen ja huikea kiekkoilta. Myönnän avoimesti, että oletin aiempiin ”espoolaiset urheilussa”-kokemuksiini nojaten narrifanien kävelevän teistä yli, mutta siellähän saatiinkin huutaa ihan tosissaan. Koko halli tuntui olevan kuin sähköistetty, ja näytti siltä, että jokaisen katsomolohkon jokaisella rivillä elettiin täysillä mukana. Rehellisesti voin sanoa, ettei mulla varmaan ikinä ole ollut jääkiekkomatsissa näin kivaa, eikä sillä tällä kertaa ole edes niin paljon tekemistä meille suotuisan tuloksen kannalta.

Tsemppiä, ja kaikkea hyvää kauteen. Nordiksella nähdään.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt sitten vähän turhaan päästettiin Jokerit ja sitä kautta myös Jokerien kannattajat mukaan matsiin. Oman muistini mukaan kuitenkin ensimmäistä kertaa tällä Mestis-ajalla vastapuoli huutaa muuta kuin omaa joukkuetta kannustavaa chanttia. Voidaan mekin tietysti naftasta kaivaa se "on vain yksi jengi stadista", jos tuohon haluaa lähteä mukaan... mutta jotenkin ei Mestiksen pirtaan ole sopinut aiemmin nuo.
Vaihdan tämän viestin vaikka tänne kun en parempaakaan ketjua löydä. Rönsyilemään lähtee väkisin.

"Ei olla ehkä suurin, ei äänekkäin päällä maan..." olisin tätä halunnut laulaa Jokereita vastaan pelatussa ottelussa. Ehkä ensi kerralla?

Minua jopa vähän huvitti "Espoo on Stadin esikaupunki" -chantti. Pitää tasan kutinsa. Ja tähän on lisättävä että Itä-Helsinki on myös Stadin esikaupunkialuetta. Ehkä tässä oli mukana itseironiaa?

Kuntarajoilla ei onneksi enää ole yhtä suurta merkitystä kuin Jokereiden edellisessä pelissä Tapiolassa, jolloin Espooseen kuljettiin bussilla ja piti ostaa seutulippu. Nyt Metro areenalle pääsee Itäkeskuksen itäpuolelta suoraan metrolla AB-lipulla. Sama kaupunki, eri hallintoalue, eri seurat.

Pääkaupunkiseudusta on muuten nähtäkseni tulossa yksi Espoo, jolla ei ole varsinaista keskustaa. Kantakaupunkia yritetään elvyttää, mutta sinne on joka paikasta turhaa matkaa. Pasilan vetovoima taas ei vaan riitä. Tämä kehitys ei tietenkään ole välttämättä yhteiskunnallisesti mikään huono asia, Espookin on ihan mesta paikka.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tätä vähän naureskelin myös, ajattelin vaan, että tottahan tuo. Ollaan Espoo ei Stadi.
Ja lähinnä huvitti myös se, että huutavat pelaavat kuitenkin kotiotteluitaan Keravalla...

Tsadi lopulta on vain Espoon itäinen satamakaupunki. Mutta entä sitten.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minua jopa vähän huvitti "Espoo on Stadin esikaupunki" -chantti. Pitää tasan kutinsa.
Tää on just näin. Oma reaktio siihen oli lähinnä "niin onkin, entä sitten?".

Vahvaan itsetuntoon sitäpaitsi kuuluu ymmärtää mitä on.


Itse aiheesta: pakko sanoa, että Strömberg oli kyllä täysin näkymätön. Jouduin oikein hakemalla hakea, että milloin se on kentällä - kertoo siitä, ettei ollut kiekossa kovinkaan paljoa eikä varsinkaan tehnyt sillä mitään ihmeellistä. Paljon saa parantaa.
 
Viimeksi muokattu:

Josef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tää on just näin. Oma reaktio siihen oli lähinnä "niin onkin, entä sitten?".

Vahvaan itsetuntoon sitäpaitsi kuuluu ymmärtää mitä on.
Tämä. Itselläni reaktio oli lähinnä positiivinen: vihdoin jotain pientä vastakkainasettelua ja tunnetta. Näihin kuuluu vastata katsomossa nostamalla omaa kannatusta ylöspäin. Vastustajalle kuittailu hyvän maun rajoissa laulujen ym. muodossa kuuluu urheiluun ja luo lisää tunnetta tapahtumaan.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä. Itselläni reaktio oli lähinnä positiivinen: vihdoin jotain pientä vastakkainasettelua ja tunnetta. Näihin kuuluu vastata katsomossa nostamalla omaa kannatusta ylöspäin. Vastustajalle kuittailu hyvän maun rajoissa laulujen ym. muodossa kuuluu urheiluun ja luo lisää tunnetta tapahtumaan.

Tätä olin tulossa kirjoittamaan. En ymmärrä ollenkaan miksi tällaista huutelua paheksutaan. Tappelut jne erikseen, mutta pieni verbaalinen yhteenotto kuuluu asiaan. Joskus huudot osuvat, joskus eivät.

Ja tappeluihin; hallilla ole oikeasti mukava meininki. Sähköinen, mutta ei ollenkaan aggressiivinen tunnelma. Ainoa negatiivinen asia eiliseltä, kun joku nisti huuteli metrossa ryssää ja uhkaili tappavansa. Se ei toki teihin liity.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tätä olin tulossa kirjoittamaan. En ymmärrä ollenkaan miksi tällaista huutelua paheksutaan.
Kuten aikasemmin kirjottelin niin tuskin kovin moni paheksui, lähinnä huvitti koska se on totta. Melkeen me Espoolaiset oltaiisiin voitu liittyä tuohon chanttiin tai vastata Espoo on oma kaupunki tms mutta vaatisi varmaan suunittelua.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Minua jopa vähän huvitti "Espoo on Stadin esikaupunki" -chantti. Pitää tasan kutinsa. Ja tähän on lisättävä että Itä-Helsinki on myös Stadin esikaupunkialuetta. Ehkä tässä oli mukana itseironiaa?
"Espoo on Stadin esikaupunki" on kieltämättä samanlainen fakta kuin "Stadi on suomen pääkaupunki". Eikös siinä olisi myös yhtä hyvä chäntti Jokerifaneille?
 
Suosikkijoukkue
Espoolaiset
Tätä olin tulossa kirjoittamaan. En ymmärrä ollenkaan miksi tällaista huutelua paheksutaan. Tappelut jne erikseen, mutta pieni verbaalinen yhteenotto kuuluu asiaan. Joskus huudot osuvat, joskus eivät.

Jossain muussa langassa oli ainakin kritisoitu sitä, että aloitettiin tuollainen chantti mestaruusseremonioiden päälle ja tätä pidin itsekin paikanpäällä vähän epäkunnioittavana. Itse chantti oli mielestäni aivan sopiva pieneen kannattajien väliseen nokitteluun, mutta ajoituksessa oli huonoa pelisilmää. Lisäksi pitää sanoa, että sen perusteella mitä itse näin, iso osa Jokeri-faneista seurasi vallan kunnioittavasti tuota mestaruusjuhlintaa ja jopa kohteliaasti aploodeerasi K-Espoon saavutukselle.

Itse matsin aikainen kannustushan oli molempien seurojen faneilta aivan huippuluokkaa ja varmaan jonkinlaista kilpalaulantaakin saatiin aikaan. Tappiosta huolimatta olen vieläkin aivan fiiliksissä eilisestä tapahtumasta.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
ajoituksessa oli huonoa pelisilmää. Lisäksi pitää sanoa, että sen perusteella mitä itse näin, iso osa Jokeri-faneista seurasi vallan kunnioittavasti tuota mestaruusjuhlintaa ja jopa kohteliaasti aploodeerasi K-Espoon saavutukselle.

Sama havainto. Ne metelöinnit, mitkä alkoivat juhlallisuuksien aikana, näytti käsien heilunnan perusteella tulevan vain tietyistä kohdista isoa massaa. Eli tuohon ei lähtenyt edes lähellekään puolet jokerikatsomoa, vaan huomattavan pieniä osia. Isossa kuvassa jokerikannattajat kunnioittivat tilaisuutta hienosti. Ei anneta näiden yksittäisten "ajattelemattomuuksien" pilata koko porukan mainetta tuossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös