Kevät 2011- lopullinen ratkaisu

  • 59 417
  • 208

BluePhoria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kesällä käytyä keskustelua tuossa jo lukitussa ketjussa

En nyt oikein ymmärtänyt miksi olit myös mua lainannut, mutta anna palaa!
Ko. ketjussa kerroin oman mielipiteeni siitä mihin tuolla hetkellä tuollaisella pelityylillä pelaava Blues voi päästä.

Asiasta kolmanteen, olen erittäin iloinen tähän mennessä nähdystä esityksestä playoffseissa, mutta esim. tämän illan viimeiset puolitoista erää mentiin täysin Jypin komennossa ja on selvää ettei tuollaisella pelillä voi koko ottelusarjaa viedä.

Paljon,paljon, pitää parantaa. Hienosti päästiin johtoon, tuurillakin, ja taisteltiin urhoollisesti loppuun asti.Varsinkin pelin alussa osat vaihtuivat,Jyp pelasi fyysisesti, taklasi ja hämmensi, Blues pelasi kurinalaisesti, ei pelännyt pitää kiekkoa eikä hätäillyt.
Hienoa katsoa!

Mutta pelin edetessä tuli esiin se Blues joka ei saanut yhtään kontrolloitua hyökkäystä Jyp-maalia kohti. Tästä pitää parantaa ja paljon, huomenna tarvitaan kiekollista rohkeutta sekä PALJON parempaa ylivoimapelaamista!
Kolmas erä oli Bluesin kannalta kauheaa katsottavaa, mitä ei toivoisi omalta joukkueeltaan näkevän, mutta taktisesti viisasta, pois lukien Varakkaan helvetin tyhmä jäähy kun peliaikaa oli 1.15 min jäljellä!

Kaikesta negailusta (realismista) huolimatta, uskon Bluesiin, mutta kilpikonnaa pelaamalla ei lisää voittoja ole luvassa.
Huomenna rohkeaa kiekollista peliä, niin hyvä tulee.
Ja irvileuoille tiedoksi, rohkealla pelillä en tarkoita Sanen ratkaisuja...
Nähdään huomenna hallilla ja huuuuudetaan!
 
Viimeksi muokattu:

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vähän luulen, että tuo kilpikonnavaihde ei jää päälle. Matikainen on sen verran kettu, että tietää tasan tarkkaan missä vaiheessa ollaan. Eli aivan alussa. Ihan kuin olis ekassa erässä lyönyt nyrkkeilymatsissa kaverin sekunniksi mattoon. Sillä ei tee mitään vielä. Jos antaa nyt yhtään löysää ja lähtee leijuen kaukaloon, niin ensin aukeaa silmäkulma ja viimeistään seuraavassa erässä havahdutaan maton tasalta siihen että tuomari nostaa vastustajan käden kohti kattoa.

Uskoisin Matikaisen kykenevän paukuttamaan tämän jätkien päähän. Ja näissä nuorissa jätkissäkin on jo verrattain kokeneita playoff-pelureita että pään luulisi pysyvän kylmänä hienon voiton jälkeenkin ja systeemiä lähdetään varmasti jauhamaan ihan perussetin pohjalta taas eteenpäin. Ja nämä Korpikarit ja Sailiot ovat suorastaan rutinoituneita tässä touhussa vaikka eivät ikämiehiä hekään ole.

Eri asia on sitten se, mitä JYP tekee. Sillä jos Jyp saa oman pelinsä heti kasaan ja pystyy lähtemään suorilta jaloilta tuohon kolmannen erän menoon alusta lähtien, niin silloin voi tulla kyllä pataan, koska taitoa on siellä kuitenkin aika helvetisti. Niin paljon, että sille ei voi edes Tarkki mitään. Mutta eri asia on tosiaan se, miten Blues lähtee matsiin. Mahdoton ennustettava tuo huominen.

Mutta tämä spartalaisjoukkue on siitä hieno, että useat meistä täällä ovat jo monta kertaa tänä vuonna jengin dumanneet ja ns. hyljänneet, mutta silti nämä kaverit tulevat aina jostain uudestaan esiin. Vaikka tulisi nyt 4 kertaa putkeen Jypiltä takkiin ja pronssimatsissa 18-0 tappio, niin olen silti jo nyt erittäin ylpeä tästä joukkueesta. Kausi on pelastettu näillä pudotuspeleillä jo tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

BluePhoria

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mutta tämä spartalaisjoukkue on siitä hieno, että useat meistä täällä ovat jo monta kertaa tänä vuonna jengin dumanneet ja ns. hyljänneet, mutta silti nämä kaverit tulevat aina jostain uudestaan esiin. Vaikka tulisi nyt 4 kertaa putkeen Jypiltä takkiin ja pronssimatsissa 18-0 tappio, niin olen silti jo nyt erittäin ylpeä tästä joukkueesta. Kausi on pelastettu näillä pudotuspeleillä jo tässä vaiheessa.

Olet oikeassa, komppaan kirjoitustasi lähes täysin.
Jos joku olisi joulu-tammikuussa sanonut katsoneensa kristallipallosta että Blues lähtee pleijareihin sääleistä,tiputtaa Kärpät ja tulee pelaamaan välierissä olisin ollut ikionnellinen. Mutta mutta...
Nälkä kasvaa syödessä.
Ajatella, että nyt Blues on tilanteessa että kotipelit voittamalla ollaan finaaleissa!?

Sen verran se kutkuttaa että ainakaan minä en pysty olla tyytyväinen jos seuraavissa neljässä matsissa tulee turpaan ja pronssiottelukin hävitään 18-0 tai jollain muilla luvuin.
Koska kaikesta näkee NYT että jengissä ollut "piilopotentiaali" realisoituu kun ollaan "selkä seinää vasten" ja tahtotila on tarpeeksi suuri.
Siitähän tuo runkosarjan löysäily eniten johtui.

En ole katsonut tilastoja, mutta sellainen mututuntuma mulla on, että Blues sai vähintään yhtä paljon pisteitä yläpuolella olevilta top 7-jengeiltä kun alapuolella olevilta. Suurin ongelma oli siis asennepuolella ja kenties peluuttamisessa. Ihan kuin Petukin olisi uusi mies?

Summa summarum, kerran ne kivekset on laskeutuneet, mennään samantien päätyyn asti tai kaadutaan saappaat jalassa, mutta kunnon taistelua ja rohkeata peliä peräänkuulutan joukkueelta edelleen!

May the force be with Blues.
 
Viimeksi muokattu:

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sen verran se kutkuttaa että ainakaan minä en pysty olla tyytyväinen jos seuraavissa neljässä matsissa tulee turpaan ja pronssiottelukin hävitään 18-0 tai jollain muilla luvuin.

Asiaa. Näitä kommentteja tänne palstalle lisää ja konkretisoidaan asia sitten huomenna hallilla.
 

Ralph

Jäsen
En nyt oikein ymmärtänyt miksi olit myös mua lainannut, mutta anna palaa!
Ko. ketjussa kerroin oman mielipiteeni siitä mihin tuolla hetkellä tuollaisella pelityylillä pelaava Blues voi päästä.

Otin sinun viestisi mukaan, koska keskustelu lähti siitä. Kun kirjoitin tuon ensimmäisen kommenttini, lainasin tuon sinun tekstinpätkän. Sitähän minä alunperin kommentoinkin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
En ole katsonut tilastoja, mutta sellainen mututuntuma mulla on, että Blues sai vähintään yhtä paljon pisteitä yläpuolella olevilta top 7-jengeiltä kun alapuolella olevilta.

Nyt vastassa olevan pyhin lisäksi suurin pisterohmu Bluesilta runkkareissa oli sarjassa jumboksi jäänyt Pelicans.

Aika tylsää keskustelua nuo ylläolevat viestit, mutta ymmärtäisin Blue J:n ja Bluephorian pointit sillä tavalla että kun jengin puolella näissä matseissa elää niin tottakai tappio vituttaa (paljonkin) mutta kokonaisuutena kauteen voi olla tyytyväinen vaikkei näihin välieriin pääsyä suurempaa saavutettaisikaan. Ainakin itse olen tuota mieltä. Mutta ei kai tappion jälkeen voi koskaan heti olla tyytyväinen vaikka ennakkoasetelmat olisivat millaiset?

Mutta tänään mennään taas. Ainakin pyh-kommenteista päätelleen Espooseen on tulossa isompi ja äänekkäämpi (vissiin rummuissa kunnon vahvistimet) vierasporukkaa kuin Ässämatseissa.
 
Viimeksi muokattu:

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tylsästä keskustelusta viis. Mielettömän hyvä fiilis edelleen. Kylmät väreet tulivat kun jengi tuli kiittämään fanikatsomoa, jossa itsekin lokkina seikkailin kolmannessa erässä vitunmoisesta rapulasta toivuttuani. Mutta kyllä kannatti. Tästä eteenpäin, mitään ei olla vielä voitettu paitsi pari ottelua kylläkin jo. Ja henkinen selkäote. JYP on kova jengi, mutta kaadettavissa. Helvetti vieköön, minä rakastuin tähän jengiin tänään!
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mielenkiinnolla odotan myös Matikaisen tulevia letkautuksia. Liikutaanko antiikin Kreikan maisemissa, talvisodan taisteluissa vai kaivaako Matikainen jotain ihan uusia teemoja esille?
Ja vastaus kysymykseen on näköjään että "poikaporukalla mennään". Vähän vaisua settiä verrattuna spartalaisiin ja ajokoiriin, mutta sarjahan on vielä nuori joten ehkä Petu syttyy vielä liekkeihin sitä mukaa kun lämpö kaukalossa nousee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Loistavaa ja taistelevaa kiekonhallintapeliä Bluesilta. Voi olla aikaista, mutta onnittelut lähes varmasta finaalipaikasta. Teillä on kolme katkaisupaikkaa ja näin se menee, että nähdään vähän mun silmin haikeasti katsottuna finaali HIFK-Blues.

Upea suoritus!
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Loistavaa ja taistelevaa kiekonhallintapeliä Bluesilta. Voi olla aikaista, mutta onnittelut lähes varmasta finaalipaikasta. Teillä on kolme katkaisupaikkaa ja näin se menee, että nähdään vähän mun silmin haikeasti katsottuna finaali HIFK-Blues.

Upea suoritus!

Ei nyt vielä nuolaista, sarja on kuitenkin täysin kesken ja onhan Blueskin noussut semifinaaleissa 1-3-tappioasemasta voittoon. Kaikkea voi käydä ja onnitteluja otetaan vastaan sitten jos/kun niiden aika on. Vielä ei ole Blues voittanut yhtään mitään.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kolme voittoa 2011 mestareista on aika jees. Ilves oli omassa sarjassaan tässä vaiheessa kesälomalla.
Ajokoirat ovat kyllä yllättäneet kaltaiseni peruspessimistin totaalisesti. Runkosarjamatseissa kärvistellessä toivoi, että kausi loppuisi pian ja nyt toivoo, että tämä uni jatkuisi ja jatkuisi. Kohta tulee varmaan joku ja nipistää hereille kertoakseen, että Blues muuten tippui Kärpille.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Never over before it`s over. Jokerikannattajana muistanet kevään 2008 jolloin tilanne oli 1-3?

Totta ja muistan. Pelillisesti on kuitenkin eroa: Blues vie Jyppiä kuin märkää kukkoa eikä Jyp pysty rakentamaan juurikaan hyökkäyspeliä kuin hetkittäin. Tiedän että mitä vaan voi silti tapahtua, mutta jos tarkkaan luit, onnittelin erinomaisesta pelaamisesta jolla ollaan jo lähellä finaalipaikkaa. Ja erinomaistahan Bluesin peli on ollut. Nyt on kesälomalaisella aikaa perehtyä ja niin Blues kuin HIFK ovat pelanneet toistaiseksi upeaa ja voittavaa jääkiekkoa. Se ei muutu mihinkään, vaikka otteluita vielä onkin. Ja totta sekin, että mitään ei Blues ole vielä voittanut. Ensin tässä sarjassa otettava yksi voitto ja seuraavassa neljä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Olihan tuolla hallilla eilen jo havaittavissa jonkinlaista kiekkobuumia, mikä tässä kaupungissa on kovin harvinaista. Jos tästä finaaliin IFK:ta vastaan mennään niin silloinhan homma vasta repeääkin. Upeaa kevättä jokatapauksessa eletään. Pienenä painajaisena mielen sopukoissa silti kummittelee ajatus siitä, että tämä uni päättyy ankeaakin ankeampaan reissuun Raumalle.

Huh huh!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Vähän vaisua settiä verrattuna spartalaisiin ja ajokoiriin, mutta sarjahan on vielä nuori joten ehkä Petu syttyy vielä liekkeihin sitä mukaa kun lämpö kaukalossa nousee.

Ehkä on parempi, että oikeat teemat ovat joukkueen sisäisiä ja toimivat. Yksi selvä joukkueen kanssa puhuttu motivaattori on tämä, että jo 10 jengiä on kesälomilla ja Blues pelaa edelleen. Ainakin kaksi pelaajaa on lausunut tämän faktan haastatteluissa, joten eiköhän Petu ole hakenut sillä lisää energiaa jengiin. Nyt on se aika kaudesta, jolloin pitää jaksaa ja vain harvat pääsevät tänne saakka.
 

Rave On

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Toronto Maple Leafs
Eka kertaa katson jyp-blues sarjaa. Hienoa peliä bluesilta! Ansaitsette finaalipaikan. Veikkaan että kannu on teillä tänä keväänä! Kaikkea hyvää jatkoon!
 

trap

Jäsen
Ihan hieno juttu, mutta tämän ei pidä missään nimessä riittää kenellekään. Onnittelut kannattaa säästää kauden vikan matsin jälkeen.

Bluesilla on täysi mahdollisuus voittaa SM-kultaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tuurilla ja pomppumaaleilla sääleistä finaaleihin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vilpittömät onnittelut Bluesille finaalipaikasta. Nyt sitten vaan päätyyn saakka niin kuin TPS viime kaudella! Mitään ette ole vielä voittaneet...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös