Ketjuviritykset ja fantasiakokoonpanot

  • 1 573 080
  • 5 832
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tässä vaiheessa O'Neill siirtynee laitaan ja Norman kakkosen keskelle, jos jatkaa lupaavia otteitaan.. Wirtasen ottaessa oman paikkansa neloskentästä.

Eiköhän Ikonenkin saa KHL-debyyttinsä jossain vaiheessa kiertuetta..


Mä en siirtäisi Nelliä laitaan, ellei sieltä tule jotain veret seisauttavaa sentteriä vielä rosteriin. Nyt on kasassa neljä jokseenkin hyvin toimivaa ketjua. En lähtisi ihan heti muuttamaan noita kaikkia.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en siirtäisi Nelliä laitaan, ellei sieltä tule jotain veret seisauttavaa sentteriä vielä rosteriin. Nyt on kasassa neljä jokseenkin hyvin toimivaa ketjua. En lähtisi ihan heti muuttamaan noita kaikkia.

Samaa mieltä. Varsinkaan sentterien osalta en lähtisi nyt tekemään muutoksia, kun ei oikein ole parempia vaihtoehtoja tarjolla. Muutaman laiturin paikkaa voisi vaihtaa päittäin. Pienimuotoinen ongelma tulee Wirtasen paluusta. Mihin sen voi laittaa kokoonpanossa? 3-sentteriksi ei riitä ja Niemen johdolla 4-ketju on tällä hetkellä timanttia, jota ei missään nimessä pitäisi lähteä rikkomaan. Mun puolesta pysyköön pääosin katsomossa tarjoamassa rotaatiovaihtoehtoa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tuolla tutkapareja? Ainot mitä minä olen havaitsevinani, on Nelli - Poika ja Niemi - Mörkö. Muuten oikean koostumuksen hakeminen on vapaata.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Mä en siirtäisi Nelliä laitaan, ellei sieltä tule jotain veret seisauttavaa sentteriä vielä rosteriin. Nyt on kasassa neljä jokseenkin hyvin toimivaa ketjua. En lähtisi ihan heti muuttamaan noita kaikkia.

Kyllä tuosta sentteripelaamisesta on vielä pitkä matka oikeasti voittavaan 5vs5 sentteripelaamiseen. O'Neill Reginin laitaan heti kun se vain on mahdollista.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edellisellä kaudella ne oli satunnaisia aloituksia kun Regin oli viitottu syrjään. Nyt rooli on hivenen eri ja onnistumis% myös erilainen.

edit
Huhtalalla 2 aloitusta. hymiö
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
O'Neill on ollut Jokerien paras sentteri kaikissa kolmessa ottelussa. En nyt ehdi katsoa tarkemmin, keiden mielestä se ei riitä, vaan laitaan, mutta onko kyseessä samat nimimerkit, joiden mielestä kausi oli jo hävitty kesällä :)
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä, Nelli on tällä hetkellä paras sena. Vaan jos kunnollisia senoja olisi riittävästi, niin Nelliä voitaisiin peluuttaa laidassa ja se olisi parempi niin. Mikä tässä on vaikeata käsittää? Jossain ketjussa olen kirjoittanut, että tällä hetkellä Nelliä ei voida siirtää laidalle...
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sekin kannattaa muistaa että nyt kun ei noita loukkaantumisia juuri ole, niin ei sielä laidassakaan kaikille pelipaikkaa ole tarjolla. Jos O'Neill (tai Norman) laitettaisiin laitaan niin se pudottaisi sitten jonkun kahdeksikosta (Joensuu, Jensen, Tolvanen, Palola, Huhtala, Jormakka, Pihlström & Anttila) katsomoon jos peleihin lähdetään alkukaudesta tutulla tavalla, eli 12 hyökkääjällä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Jos O'Neill (tai Norman) laitettaisiin laitaan niin se pudottaisi sitten jonkun kahdeksikosta (Joensuu, Jensen, Tolvanen, Palola, Huhtala, Jormakka, Pihlström & Anttila) katsomoon jos peleihin lähdetään alkukaudesta tutulla tavalla, eli 12 hyökkääjällä.

Tuossakin kahdeksikossa on jo kaksi kaveria kenen ei pitäisi edes pelata näillä näytöillä (Joensuu ja Palola), mutta silti vain roikkuvat kausikorttipaikoissaan. Kyllä kehuttiin kovaa kilpailua pelipaikoista, mutta mitään ei tapahdu.

Mikähän Ikosen rooli mahtaa olla? Varmaan kiva lähteä mukaan vierasreissuille, jos ei edes yhdessä pelissä mahdu mukaan rosteriin. Mäen roolin maskottina ymmärrän.

O'Neill on ollut Jokerien paras sentteri kaikissa kolmessa ottelussa.

Juu ei ole. Mika Niemi on, ja vieläpä ylivoimaisesti. O'Neillillä on edelleen tekemistä sentteripelaamisen kanssa, varsinkin omassa päässä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Juu ei ole. Mika Niemi on, ja vieläpä ylivoimaisesti. O'Neillillä on edelleen tekemistä sentteripelaamisen kanssa, varsinkin omassa päässä.

Jos Mika Niemi laitettaisiin O'Neillin tilalle, tuloksena olisi toimimaton ketju. O'Neill on onnistunut erinomaisesti odotuksiin nähden. Kokonaisuutena pidän parhaana tulosketjussa, jonne en Niemeä laittaisi. Mutta kukin toki näkemyksensä mukaan ja eikös se ollut niin, että Keräläkin korvaisi O'Neillin...
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tuossakin kahdeksikossa on jo kaksi kaveria kenen ei pitäisi edes pelata näillä näytöillä (Joensuu ja Palola), mutta silti vain roikkuvat kausikorttipaikoissaan. Kyllä kehuttiin kovaa kilpailua pelipaikoista, mutta mitään ei tapahdu.
Eli siis kolmen ottelun perusteella tuomitset Palolan ja Joensuun floppihankinnoiksi ja heidät pitäisi penkittää? Palola hakee vasta itseään ja kyllähän tuosta näkee kauas, että tulosta alkaa tulla kunhan saa askelmerkit laukauksen osalta kuntoon. Kaikista idioottimaisin ratkaisuhan se olisi jos nyt tässä vaiheessa alettaisiin penkittämään näitä pelaajia, jotka eivät vielä ole saaneet onnistumisia alleen. Eri asia on, jos Palolan maalisarake näyttää nollaa vielä 10 tai 15 pelin jälkeen. Vähän sama tilanne kuin esim O'Neilin kanssa viime kaudella.

Joensuusta sinänsä samaa mieltä, että ei kuulu ykkösketjun laitahyökkääjäksi isolla peliajalla. Pienempää roolia ja peliaikaa vaan Jesselle, niin jaksaa painaa täysillä koko pelin. Kunhan pitää järjen päässä niin hänestäkin on vielä iso hyöty.

Nojoo lainaamani osa viestistäsi oli varmaa vitsiä, mutta tartuinpahan kuitenkin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joensuusta sinänsä samaa mieltä, että ei kuulu ykkösketjun laitahyökkääjäksi isolla peliajalla. Pienempää roolia ja peliaikaa vaan Jesselle, niin jaksaa painaa täysillä koko pelin. Kunhan pitää järjen päässä niin hänestäkin on vielä iso hyöty.

Joensuun osalta pitäisi katsoa koko vaihto. Montako kertaa on ollut rakentamassa maskia maalitilanteessa, montako kertaa on aiheuttanut jäähyn vastustajalle, montako taklausta ja sekin, mahdollistaako pelaaminen Regin-Jensenille jotain: Regin ja Jensen eivät ole KHL-tilastojen mukaan taklanneet kertaakaan, Joensuu on neljästi jne. Helposti muistetaan tyhmät jäähyt, mutta jäähyjä on 2 kpl kolmessa ottelussa, joista mun muistaakseni toinen oli tyhmä ja toinen suht tarpeen. Kerran vastustaja ottanut jäähyn Joensuun takia. Maskipelaaminen on ollut ainakin mun telkkarissa hyvää.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joensuun floppihankinnoiksi
Edellisellä kaudella Jesse oli todella hyvä aluksi. Olisko joku 15 peliä. Sitten se taantui pelaamaan vahvuuksillaan eli ottamaan tyhmiä jäähyjä. Homma on jatkunut samanlaisena tällä kaudella. Samalla kuivahti pisteiden tekeminen. Eikä sekään ole muuttunut uudella kaudella.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Palola ei ole ollut huono, vaikka vetotilanteessa näyttäisi, että ranteet muuttuvat betoniksi. Hyvin se on kuitenkin puolustanut ja ollut aktiivinen hyökkäyspäässä.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Joensuun osalta pitäisi katsoa koko vaihto. Montako kertaa on ollut rakentamassa maskia maalitilanteessa, montako kertaa on aiheuttanut jäähyn vastustajalle, montako taklausta ja sekin, mahdollistaako pelaaminen Regin-Jensenille jotain: Regin ja Jensen eivät ole KHL-tilastojen mukaan taklanneet kertaakaan, Joensuu on neljästi jne. Helposti muistetaan tyhmät jäähyt, mutta jäähyjä on 2 kpl kolmessa ottelussa, joista mun muistaakseni toinen oli tyhmä ja toinen suht tarpeen. Kerran vastustaja ottanut jäähyn Joensuun takia. Maskipelaaminen on ollut ainakin mun telkkarissa hyvää.

Kyllä, Jesse on helvetin vahva maalinedessä ja kulmissa, sitä tuskin kukaan kiistää. Mutta mutulla heitettynä kun Jesse pelaa ottelussa n. 15 minuuttia, tyhmien jäähyjen riski tottakai lisääntyy peliajan lisääntymisen myötä, mutta isolle miehelle noinkin kuluttava pelitapa mitä Joensuulla on niin herää kysymys onko Jesseä edes järkeä peluuttaa noin paljon. Pointtina siis se, kun painaa helvetin paljon töitä jokaisessa vaihdossa, niin samalla myös varmasti ottelun rasituksen alaisena tyhmien jäähyjen ottamisen herkkyys kasvaa. Viime kaudella etenkin näimme tämän, kun Jesse oli silminnähden väsynyt raskaasta ottelusumasta niin Joensuun jäähyherkkyys oli kyllä aivan järkyttävää luokkaa.

Näin alkukaudella tuo tuskin vielä näkyy, mutta minun mielestäni Joensuu on niin tärkeä mies, että ei häntä kannata peluuttaa puhki ennen kevään isoja pelejä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kyllä, Jesse on helvetin vahva maalinedessä ja kulmissa, sitä tuskin kukaan kiistää. Mutta mutulla heitettynä kun Jesse pelaa ottelussa n. 15 minuuttia, tyhmien jäähyjen riski tottakai lisääntyy peliajan lisääntymisen myötä, mutta isolle miehelle noinkin kuluttava pelitapa mitä Joensuulla on niin herää kysymys onko Jesseä edes järkeä peluuttaa noin paljon.

Joensuu pelannut keskimäärin 16 min per ottelu, 2 jäähyä ja 1 jäähy viholliselle. Ollut maskissa ainakin kahdessa maalissa ja useissa maalintekoyrityksissä. Repii ja raastaa. Jos jaksaa, jatkaa tuossa ja ellei jaksa, varmasti tulee muutosta. Joensuun panos on ollut kolmessa ottelussa sellainen, että se ei aina näy, ellei Joensuuta seuraa. Mun silmin Joensuu on parantanut selvästi viime kaudesta ja on ollut joukkueelle roolitettuna hyödyllinen.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Joensuu pelannut keskimäärin 16 min per ottelu, 2 jäähyä ja 1 jäähy viholliselle. Ollut maskissa ainakin kahdessa maalissa ja useissa maalintekoyrityksissä. Repii ja raastaa. Jos jaksaa, jatkaa tuossa ja ellei jaksa, varmasti tulee muutosta. Joensuun panos on ollut kolmessa ottelussa sellainen, että se ei aina näy, ellei Joensuuta seuraa. Mun silmin Joensuu on parantanut selvästi viime kaudesta ja on ollut joukkueelle roolitettuna hyödyllinen.

Juuri näin, samaa mieltä siis kaikesta muusta paitsi siitä, että 16 min per ottelu on noin isolle miehelle liikaa. Mielenkiinnolla jäämme seuraamaan jaksaako vääntää koko kauden noinkin hyvin ilman, että tyhmien jäähyjen ottaminen lisääntyy radikaalisti. Viime kaudella ei jaksanut, toivottavasti tällä kaudella jaksaa. Sitä ei kukaan varmaan kiistä, etteikö Joensuu olisi paikkansa arvoinen joukkueessa. Hieno mies ja tekee helvetisti duunia Jokereiden hyväksi, välillä vaan rapatessa roiskuu, joka aina tasaisin väliajoin sitten herättää nämä kysymykset henkiin minkä äärellä nytkin olemme.
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@KuumaaKamaa visiossa -josta olem samaa mieltä- pohdittiin jaksamista, kun sarja pääsee kunnolla käyntiin. Jos Jesse jaksaa painaa vielä samalla lailla pleijareissa, niin sitten on peluutettu hyvin. Todennäköisemmin väsy alkaa 20 pelin jälkeen tai aikaisemmin ja "vahvuudet" korostuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös