Ketjusommitelmat 2007-2008

  • 46 499
  • 130
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja olisko sittenki syytä laittaa Remstam ja Stevenson rymistelemään eri ketjuihin?
Kyllä, ehdottomasti. Nyt kun noita voimahyökkääjiä on tarjolla oikein kaksin kappalein, niin ei niitä kannata samaan kenttään ainakaan ensimmäiseksi laittaa. Turun toverit & Remstam ja Jeremy sitten Junnilan seuraksi. Harmi, jos Vili on edelleen poissa. On kuitenkin KalPan tehotilastossa jaetulla kärkipaikalla ja pistepörssissäkin heti Kauvon ketjun jälkeen.
 

Uncle Ben

Jäsen
Tuppurainen-Kauvosaari-Kiiskinen

Salo-Laakso-Remstam

Stevenson-V.Hämäläinen-Junnila

Huovanainen-Malinen-A. Hämäläinen

13: Virtala

Jotain tällästä ite sommittelin pienessä päässäni.. Laineelle en löydä paikkaa, ja Vili on ilmeisesti vielä loukkaantunut joten siihen pitäis kait heittää sitten Virtala..

Jotain tuollaista itsekin ajattelisin, mutta kun nyt kerran väitetään, että Remstam on hankittu sentteriksi, niin kaiketi hänet sitten pitäisi laittaa Stevensonin ja Junnilan väliin? Ainakin jos Vili on pois kokoonpanosta..
 

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
Tuleva ykkösnyrkki:
Mattias Remstam-Bryan Lundbohm-Jyri Junnila
Tähän pitää uskoa sillä ei tänne taida mitään Randy Robitaillea olla tulossa !
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mietin tuossa et meillä alkaa olla liigaan oikeasti kova porukka kasassa. Tietenkin ykköskenttää lukuunottamatta. Kakkosketjuun on laittaa Tuppurainen, Kauvosaari, Kiiskinen ja Junnila. Kolmoseen ja neloseen heittää Stevensson, Lundbohm, Remstam, Laine, V. Hämäläinen, Huohvainainen ja Turun Toverit. Junnujakin on paikkaamassa hyvin. Kakkospakkiparina Jalasvaara-Strömberg, kolmosena Seppänen-Kuusisto ja neloseen Pulkki tappelemaan sekä Tuomainen. Tuohonkun olisi vielä laadukas ykkönen lisäksi niin ei (todennäköisesti) taisteltaisi samoista sijoista kuin tällä hetkellä.

Mut kyllä vähän ihmetyttää et Remstam hankittiin sentteriksi. Pakko toivoa et sieltä tulisi vielä se suht varma ykkösen sentteri. Ja jos sen on pakko olla ruotsalainen niin Fobbahan ainakin on ilman sopimusta. Kapasen vanha seurakaveri vieläpä. Joten otappa Sami luuri käteen.
 

jokkee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos minä saisin päättää huomisesta:

Tuppurainen-Kauvosaari-Kiiskinen
Jalasvaara-Strömberg

Stevenson-Remstam-Junnila
Varakas-Alastalo

Salo-Laakso-Laine
Pulkki-Tuomainen

Jokinen-V.Hämäläinen-A.Hämäläinen
Seppänen-Huohvanainen


Jos ajatellaan että näillä miehillä mennään koko kausi, niin kentälliset voisivat näyttää tältä kunhan kaikki ovat terveinä:

Remstam-Lundbohm-Junnila
Jalasvaara-Strömberg

Tuppurainen-Kauvosaari-Kiiskinen
Alastalo-Kuusisto

Stevenson-V.Hämäläinen-Laine
Pulkki-Tuomainen

Salo-Laakso-junnu/Huohvanainen
Seppänen-Kukkonen
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos minä saisin päättää huomisesta:

Jalasvaara-Strömberg
Varakas-Alastalo
Pulkki-Tuomainen
Seppänen

Jos ajatellaan että näillä miehillä mennään koko kausi, niin kentälliset voisivat näyttää tältä kunhan kaikki ovat terveinä:

Jalasvaara-Strömberg
Alastalo-Kuusisto
Pulkki-Tuomainen
Seppänen-Kukkonen
Mihinkäs Varakkaan Ville on hävinnyt alemmasta kokoonpanosta. Tuomaista ja Kukkosta peluuttaisin vielä melko pienillä minuuteilla. Varakas jakanut erittäin hyviä taklauksia ja kiekollista varmuuttakin alkaa vähitellen löytyä. Itse olen tämän kaverin otteisiin tyytyväinen. Ströbälle päävastuu ylivoimalla, viivapyssynä. Alastalo taas on alivoimaan yksinkertaisesti liian pieni mies, maalilla saa kaverit olla maskissa miten tahtoo kun Juje ei pysty pelaamaan edes mailaa pois, miehistä nyt puhumattakaan.
 

jokkee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mihinkäs Varakkaan Ville on hävinnyt alemmasta kokoonpanosta. Tuomaista ja Kukkosta peluuttaisin vielä melko pienillä minuuteilla. Varakas jakanut erittäin hyviä taklauksia ja kiekollista varmuuttakin alkaa vähitellen löytyä. Itse olen tämän kaverin otteisiin tyytyväinen. Ströbälle päävastuu ylivoimalla, viivapyssynä. Alastalo taas on alivoimaan yksinkertaisesti liian pieni mies, maalilla saa kaverit olla maskissa miten tahtoo kun Juje ei pysty pelaamaan edes mailaa pois, miehistä nyt puhumattakaan.

Varakas unohtui, paikka lienee kakkos/kolmosparissa. Mies on itselleni sikäli mystinen etten ole saanut hänen kiekollisista taidoistaan juuri mitään selvyyttä. Jokaisen ottelun jälkeen muistan vain ne hyvän taklaukset, mutta muuta en miehestä osaa sanoa, positiivistahan toki tämäkin.

Tuomainen, Seppänen ja Kukkonen ovat kaikki nuoria kavereita ja on selvää, että täyspainoinen peluuttaminen suuressa roolissa ei palvele vielä kenenkään etua. Täytyy muistaa että Seppänenkin on itseasiassa nuorempi kuin Tuomainen, eikä ainakaan sillä selityksellä saa enempää peliaikaa. Kuitenkin jokaisella on jo jotain annettavaa liigatasollekkin, ja mikä tärkeintä, kokemusta kertyy jokaisesta vaihdosta. Toivottavasti Seppäsellekin saadaan kahden vuoden pahvi kouraan mahdollisimman nopeasti.

Alastalolle on tullut viimekaudesta sen verran kehitystä ettei miestä enää juuri erota kentältä, kun aiemmin virheet olivat karmeita. Yli -tai alivoimaan mies on liian pieni ja heikko, eikä laukauskaan ole mikään loistava. Kuitenkin mielestäni tasaviisikoin hoitanut oman ruutunsa ihan mallikkaasti.
Strömbergistä ei ole oikein mitään muuta kuin positiivista sanottavaa. Selkeä kiekollinen johtaja alakerrassa ja yv:llä, rauhoittaa ja suoraviivaistaa peliä juuri niin kuin kukaan muu ei tee. Tämä mies olisi todella tärkeää saada pysymään joukkueessa. Tuo varmasti sitä kaivattua johtajuutta myöskin pukukoppiin.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Pistetäänpä nyt vaikka tähän ketjuun:

Teemu Virtala palaa takaisin Kajaanin Hokkiin.
Lähde: Yle:n teksti-tv s.202.

Hei hei.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt kävi näin. Minnekköhän Varakas kelpaisi? Saman tasoisia pelaajia on omissa junnuissa kolmetoista tusinassa.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Olen viime aikoina antanut todella rankkaa palautetta koko KalPan organisaatiosta, mutta onneksi jotakin positiivista tapahtuu. Seurajohto oikeastikkin tekee duunia joukkueen parantamiseksi. Toivotaan todellakin, että joukkueeseen saadaan nyt ratkaisuihin pystyviä pelimiehiä. Aika näyttää...
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lisää muutoksia pelaajistoon on luvassa Jo edellä mainittujen muutosten lisäksi on tulossa lisää muutoksia. Jos nyt arvailemaan lähdetään niin olisiko Mikko Laine?! Alisuorittajien kirjoissa heti Bryanin jälkeen huonona kakkosena.

NemIltä ja hänen suosikkijoukkueeltaan Litranmitoilta kysyisin hieman enemmän perusteluja Varakkaan Villen ulostamiseen. . .
Pelaaja Ottelut Pisteet +- Jäähyt Peliaika
Kuusisto, Matti 13 1+1 -9 10kpl / 43min 17:55 min
Tuomainen, Tomi 13 0+0 -10 1kpl / 2min 15:33 min
Jalasvaara, Janne 15 0+3 -2 11kpl / 43min 18:52 min
Strömberg, Mika 10 1+3 -4 5kpl / 10min 19:32 min
Alastalo, Juha 15 1+1 1 2kpl / 4min 19:02 min
Varakas, Ville 15 0+1 -1 3kpl / 6min 14:27 min
Pulkki, Simo 8 0+1 -2 5kpl / 10min 13:36 min
Seppänen, Timo 9 0+1 -3 4kpl / 8min 14:3 min

Tilastot tukevat muutamassa kotipelissä nähtyä. Ainakin minun silmin nähtyinä.
 

akik

Jäsen
Minunkin mielestäni Varakas on pelannut omien kykyjensä mukaan ja ihan kelvollisesti. KalPan pakistossa kiekollisesti näkymätön mikä on hänen roolissaan HYVÄ asia. Peliaikaan nähden +/- tilasto on KalPan pakistossa oikein hyvä. Mielestäni huolestuttavampaa on se että Alastalon tasoinen kaveri pelaa noinkin paljon ja ylivoimaa. Kyllä sinne tarvittaisiin se liideri. Ja en todellakaan olisi Varakasta hänen tieltään ulostamassa.
Ja ennenkun joku tulee sanomaan. Kyllähän Alastalon +/- tilasto taitaa olla +1 mutta siitähuolimatta hän ei pärjää puolustuspään väännöissä kovinkaan monelle. Valitettavasti pieni koko tuo omat rajoitteensa peliin.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ja ennenkun joku tulee sanomaan. Kyllähän Alastalon +/- tilasto taitaa olla +1 mutta siitähuolimatta hän ei pärjää puolustuspään väännöissä kovinkaan monelle. Valitettavasti pieni koko tuo omat rajoitteensa peliin.
Hyvin on Alastalo paikannut "gooni-masan seikkailuja". Kuusiston kiekollinen itsevarmuus on ihan jotain muuta kuin viime kaudella. Mielestäni peliaikaakin on tullut riittävästi, toki varmaankin vähemmän mitä viime kaudella.
Alastalo keskittyy pelaamaan vain ja ainoastaan kiekkoa luistelukilpailuissa. Tämä on toiminut tällä kaudella ja kiekko on saatu huiskittua pois vastustajan lavasta. Kiekollista pelaajaa vastaan Jujen liikkuvuus riittää, mutta maalinedessä ei voimat riitä, edes mailan pois pelaamiseen.
Kuka olisi uskonut 2 kuukautta sitten että lokakuussa Alastalo nousee KalPan sisäisen +- tilaston kärkeen ja Nykäs Matti palaa Puijon mäkimonttuun, sukset jalassa. :D
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Itse otsikosta vaihteeksi

Tuppurainen-Kauvosaari-Kiiskinen
V.Hämäläinen-Remstam-Junnila
Stevenson-Laakso-Salo

Otin nuo kolme ekaa ketjua KalPan kokoonpanosta Kärppiä vastaan, ja väittäisin että näillä olisi hyvä mennä ainakin toistaiseksi. Ykköseltä odotetaan edelleen joka pelissä maaleja, ja kakkonen ja kolmonen on sellaisia joilta vois odottaa vahvaa oman pään pelaamista (yhdyssana?) .

"Radiosta nähtynä" Remstamin kenttä ainakin sai hyökkäyspäässä välissä jopa tilanteita aikaiseksi Kärppiä vastaan.. Vili tehnyt 3maalia ja Junnila 4maalia tällä kaudella. Ja muistaakseni Junnila teki kaikki maalinsa ennen loukkaantumista? Remstam 2peliä, yks syöttö, 17:37min/ottelu ja +-0.

Onko paikallaolijoilta tietoa miten nuo AV- ja YV-kentälliset ovat menneet Remstamin tulon jälkeen?

p.s. Pitääko tosiaan paikkansa nuo Remstamin statsit (lähde: sm-liiga.fi)? Kuitenkin pelaamassaan kahdessa pelissä KalPa on päästänyt 8maalia tasakentällisin..
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
NemIltä ja hänen suosikkijoukkueeltaan Litranmitoilta kysyisin hieman enemmän perusteluja Varakkaan Villen ulostamiseen. . .

Pari viimeisintä ottelua Varakkaalta suurennuslasin kanssa seuranneena on pistänyt silmään miehen epämääräinen höntyily joka suuntaan. Vaikka ei mikään überhyvä ole missään vaiheessa ollutkaan, niin silti hyvän ja huonon päivän välillä on rotko. Hyvänä päivänä tekee vähintään sen mitä pitääkin, kun taas huonona päivänä kuva puhukoon puolestaan.


Seppäsestä myönnän olleeni väärässä. Onhan tuossa potentiaalia. Aika näyttää.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Pari viimeisintä ottelua Varakkaalta suurennuslasin kanssa seuranneena on pistänyt silmään miehen epämääräinen höntyily joka suuntaan. Vaikka ei mikään überhyvä ole missään vaiheessa ollutkaan, niin silti hyvän ja huonon päivän välillä on rotko. Hyvänä päivänä tekee vähintään sen mitä pitääkin, kun taas huonona päivänä kuva puhukoon puolestaan.

Mitähän tuon valokuvan on oikein tarkoitus todistaa?
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pari viimeisintä ottelua Varakkaalta suurennuslasin kanssa seuranneena on pistänyt silmään miehen epämääräinen höntyily joka suuntaan. Vaikka ei mikään überhyvä ole missään vaiheessa ollutkaan, niin silti hyvän ja huonon päivän välillä on rotko. Hyvänä päivänä tekee vähintään sen mitä pitääkin, kun taas huonona päivänä kuva puhukoon puolestaan.
Pari viimeisintä ottelua, JYPiltä pataan rumasti kotona ja Kärppiä vastaan numeroiden valossa tasainen vääntö. Ainakin KalPan mittapuulla. Oliko kukaan koko joukkueesta JYP-pelissä edes siedettävällä tasolla? Itse en peliin päässyt mutta numeroiden ja kommenttien perusteella ei. Kahden pelin perusteella en kovin suuria johtopäätöksiä tekisi.

Kärpät-pelissä, menikö se kiekko nyt Varakkaan luistimesta maaliin vai mitä tuolla kuvalla nyt haettiin. Siitä pelistä taitaa löytyä joku kuva missä ei samaan kuvaan Kärppähyökkääjän kanssa sovi KalPan miehiä, lähellekkään.

En tiedä mitä odotuksia kukin on etukäteen asettanut "mestismiehille" mutta taistelevaa/fyysistä kiekkoa miehet ovat ainakin kotikaukalossa esittäneet. Statukseen ja todennäköiseen hintalappuun nähden ovat ylittäneet minun odotukseni. Pelityyli/asenne on mallia Henkka, tätä minä ainakin tykkään kotikaukalossa katsoa.
 

Brian Glough

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Valioliiga, KuPS, Mike Patton
En tiedä mitä odotuksia kukin on etukäteen asettanut "mestismiehille" mutta taistelevaa/fyysistä kiekkoa miehet ovat ainakin kotikaukalossa esittäneet. Statukseen ja todennäköiseen hintalappuun nähden ovat ylittäneet minun odotukseni. Pelityyli/asenne on mallia Henkka, tätä minä ainakin tykkään kotikaukalossa katsoa.

Mä olen ainakin tyytyväinen Varakkaan otteisiin (hinta vs laatu). Pelaa fyysisesti, pientä ärsytystä ja tökkimistä (onko muut huomanneet?). Pelaa roolinsa mukaisesti, ei ole tehnyt niissä viidessä pelissä joissa olen käynyt suuria virheitä, jos ei ole loistanutkaan.

JYP-teurastuksessa en ollut paikalla onneksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mä olen ainakin tyytyväinen Varakkaan otteisiin (hinta vs laatu). Pelaa fyysisesti, pientä ärsytystä ja tökkimistä (onko muut huomanneet?).

Mitä on raportteja ja keskusteluja lukenut, niin ainakin vastustajien faneilta on tullut kommenttia Varakkaan tökkimisistä ja sääntöjen rajamailla olevista otteista. Ja sanokaa mitä sanotte, mutta se tuo oman hyvän lisänsä meidän joukkueeseen - Varakas siis..
 

stigers

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
No puututaan vähän maalivahti asiaan, niin omasta mielestä Järvinen pitäisi jättää pysyvästi edustukseen. Oksalle voisi etsiä uuden seuran ja Nissinen voisi avata vaikka loppukauden luukkua.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No puututaan vähän maalivahti asiaan, niin omasta mielestä Järvinen pitäisi jättää pysyvästi edustukseen. Oksalle voisi etsiä uuden seuran ja Nissinen voisi avata vaikka loppukauden luukkua.
Oksa ja Laine vaihdetaan Nurmisen Kaitsuun. No ei tule ehkä tapahtumaan. Tänään on Laineella näytönpaikka, vetää jokainen vaihto vähintään satalasissa.

Remstamilla on myös tänään vastuuta kakkosessa. Eilen oli kyllä se mies niin pihalla kun vain voi olla. Selvästi enemmän odottaisin taklauksia herroilta Stevenson ja Remstam. Hämäläisen Aatunkin taklasi eilen useammin ja kovempaa kuin nämä herrat yhteensä. Isot plussat tästä kyllä Aatullekkin.Mutta mutta.

Oksaan oli ennen kauden alkua ainakin mulla selvästi kovemmat odotukset. Koripallo saattaisi olla sopivampi laji, pomputtelee nimittäin aika perkeleesti. Ja vielä erittäin usein onnenpyörää lainatakseni: "Ja suoraan rosvosektoriin".
 

Kalpanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa,Kuopio
Nyt kun uusi hankinta Jiri Bicek on uutisoitu vois ketjut koostua näin:

1. Tuppurainen - Kauvosaari - Kiiskinen
Jalasvaara - Strömberg

2. Bicek - V.Hämäläinen - Junnila
Alastalo - Honkaheimo

3. Stevenson - Remstam - Laine
Varakas - Seppänen

4. Huohtavainen- Laakso - A.Hämäläinen
Tuomainen - Pulkki

Toisaalta Bicekiä vois koittaa sovittaa myös ykköskenttään,tärkeintä kuitenkin et mies saa kunnon näytön paikan nyt kymmenen pelin aikana..Aattelin tos kolmosketjun selkeäksi taklaavaksi ja rikkovaksi ketjuksi..Mut saas nyt nähdä miten Virta asiat näkee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös