Ketjulotto kaudella 2023–2024

  • 261 622
  • 2 295
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos pidät joukkueen toiseksi parasta sentteriä rotaatio pelaajana niin huhhuh, aika paksua. Yksi niistä harvoista tässä joukkueessa joka pystyy tekemään hyökkäyspäässäkin jotain muuta kuin rännittämään
Minä en pidä. Valmennus pitää. Sama juttu se oli, kun Viitalankin kanssa. Täällä tyypit on ollut ihan varmoja, että nyt se otti pysyvän paikan kokoonpanossa. Juhola nyt on vielä parempi pelaaja, mutta periaate valmennuksella pitää. Rotaatiomies = rotaatiomies. Katsotaan roolituksia uudestaan sitten ensi kaudella.

Tässä on näkemys lähestymistavasta, miten minä lähtisin etismään parasta kokonaisuutta:
Käsitän, että on kivaa ja uskoa tuovaa, kun on hyvä ykkönen, mutta kannattaisiko kokeilla jotenkin hakea sitä laajuutta, että saataisiin kaksi hyvää ketjua? Jos keskikaistalta ei löydy selkeästi vahvuutta Järvisen lisäksi, niin mitä jos laitettaisiin Järvinen kahden vähän heikomman laiturin keskelle ja joku heikompi sentteri sitten näiden meidän parhaiden laiturien väliin?

Fabre-Järvinen-JD
Erholtz-Juhola-Hämeenaho

Esim. näin...tai jotain muuta.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Minä en pidä. Valmennus pitää. Sama juttu se oli, kun Viitalankin kanssa. Täällä tyypit on ollut ihan varmoja, että nyt se otti pysyvän paikan kokoonpanossa. Juhola nyt on vielä parempi pelaaja, mutta periaate valmennuksella pitää. Rotaatiomies = rotaatiomies. Katsotaan roolituksia uudestaan sitten ensi kaudella.

Tässä on näkemys lähestymistavasta, miten minä lähtisin etismään parasta kokonaisuutta:
Ahaa, ymmärsin väärin. Ymmärsin että pidit Juholaa rotaatio tason pelaajana.
Tuosta olen samaa mieltä että ketjuja pitäisi sorvata uusiksi ja hajottaa tuo ykkönen
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
ketjuja pitäisi sorvata uusiksi ja hajottaa tuo ykkönen
Perustelkaa nyt joku tämä. Ykkönen oli heti paras ketju IFK:ta vastaan vaikka Järvinen keskenkuntoinen olikin. Ei pitäisi missään nimessä hajottaa, että saadaan edes se yksi maali aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Perustelkaa nyt joku tämä. Ykkönen oli heti paras ketju IFK:ta vastaan vaikka Järvinen keskenkuntoinen olikin. Ei pitäisi missään nimessä hajottaa, että saadaan edes se yksi maali aikaan.
Harvoin mun mielestä yhdellä tuloksentekoon pystyvällä ketjulla pystytään taistelemaan pleijareissa. Tuollainen "yks ketju tekee maalin tai maalit ja muut koittakoon selvitä päästämättä montaa" ajattelutapa on mun mielestä omiaan jengille, joka taistelee siitä, ettei jää sarjataulukon jumboksi. Tavoitteet pitäis laittaa korkeammalle.

Luulisin, että laitureina Holtsi ja Lenni saattaisivat saada jotain aikaiseksi ilman Järvistäkin ja esim. nyt vaikka Juhola saisi heidän keskellään hyvin tukea, eikä tarvitsisi hänenkään tehdä kaikkea yksin. Lopputulos voisi olla hyvä. Järvinen taas on meidän paras sentteri ja ehkäpä hän voisi nostaa kaksi jotain muuta laituria paremmalle tasolle.

Ehkäpä tän muutoksen jälkeen meillä olis kaks hyvää ketjua. Aika usein Ässissä on menty taktiikalla kaikki munat samaan koriin ja sitten on ihmetelty, miksi muut ketjut ei saa mitään aikaiseksi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Harvoin mun mielestä yhdellä tuloksentekoon pystyvällä ketjulla pystytään taistelemaan pleijareissa. Tuollainen "yks ketju tekee maalin tai maalit ja muut koittakoon selvitä päästämättä montaa" ajattelutapa on mun mielestä omiaan jengille, joka taistelee siitä, ettei jää sarjataulukon jumboksi. Tavoitteet pitäis laittaa korkeammalle.
Mutta siitähän Ässät taistelisi jos ei olisi Jyppiä ja SaiPaa.

Oikeasti, itse ainakin ajattelen niin että hyvä ketju on enemmän kuin osiensa summa ja siksi pitäisin tuon ketjun kasassa. Mitään takeita sille ei ole että saisivat eri kokoonpanoissa jotain aikaan. Sitäpaitsi Graber ja Fabre ovat osoittautuneet myös hyväksi pariksi, mutta eivät jostain syystä ole nyt yhdessä. Ja sopivaa kolmatta lenkkiä tuo huutaa.

Juhola nyt on loukissa, joten ihan turha tällä hetkellä laskea mihinkään.
 

Tuamas

Jäsen
Luulisin, että laitureina Holtsi ja Lenni saattaisivat saada jotain aikaiseksi ilman Järvistäkin ja esim. nyt vaikka Juhola saisi heidän keskellään hyvin tukea, eikä tarvitsisi hänenkään tehdä kaikkea yksin. Lopputulos voisi olla hyvä. Järvinen taas on meidän paras sentteri ja ehkäpä hän voisi nostaa kaksi jotain muuta laituria paremmalle tasolle.

Olen vähän eri mieltä, varsinkin Erholtzin pelinluvussa on melko isoja puutteita ja jotta saisi jotain aikaan vaatii peliä rytmittävän ja pelinrakennuksessa pätevän sentterin.

Hämeenaholla on vähän samaa vikaa, saa toki luotua itsekin paikkoja itselleen, mutta optimitilanteessa saa kiekkoa vauhtiin sentteriltä jolla ei ole kiire räiskiä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta siitähän Ässät taistelisi jos ei olisi Jyppiä ja SaiPaa.

Oikeasti, itse ainakin ajattelen niin että hyvä ketju on enemmän kuin osiensa summa ja siksi pitäisin tuon ketjun kasassa. Mitään takeita sille ei ole että saisivat eri kokoonpanoissa jotain aikaan. Sitäpaitsi Graber ja Fabre ovat osoittautuneet myös hyväksi pariksi, mutta eivät jostain syystä ole nyt yhdessä. Ja sopivaa kolmatta lenkkiä tuo huutaa.

Juhola nyt on loukissa, joten ihan turha tällä hetkellä laskea mihinkään.
Nyt sä sanoit taikasanat, mitä mun mielestä voi käyttää perusteluna ton mun ajatusmallin kanssa. "hyvä ketju on enemmän kuin osiensa summa". Tuossa sun mallissa tätä ei tarvita. Mun mielestä ykkönen on selkeästi parempi kuin muut siitä yksinkertaisesta syystä, että siinä pelaa kolme meidän parasta hyökkääjää.

Ketjut voisivat olla enemmän kuin osiensa summa esim. siten, jos Järvinen auttaisi niitä kahta vähän heikompaa laituria pelaamaan "yli oman tasonsa" tai Juhola, MD, Graber, Knihti tai joku muu sentteri muodostaisi hyvän ketjun, kun saisi laidoilleen Hämeenahon ja Erholtsin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen vähän eri mieltä, varsinkin Erholtzin pelinluvussa on melko isoja puutteita ja jotta saisi jotain aikaan vaatii peliä rytmittävän ja pelinrakennuksessa pätevän sentterin.

Hämeenaholla on vähän samaa vikaa, saa toki luotua itsekin paikkoja itselleen, mutta optimitilanteessa saa kiekkoa vauhtiin sentteriltä jolla ei ole kiire räiskiä.
Saatat olla oikeassa. En seiso vahvasti tämän heittoni takana tämän kauden osalta, koska en ole nähnyt montaa peliä. Ennemmin puhun yleisesti.

Juhola on mun mielestä hyvin peliä rytmittävä ja pelinrakennuksessa pätevä sentteri ja osaa vielä viimeistelläkin.

E: M. Davidsson pelasi 8o Lennin ja Erholtsin keskellä ja niissä tuo ketju teki neljä maalia tasaviisikoin. Ei tuo vielä ilotulitusta ole, mutta jäi tuo ketju voiton puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen vähän eri mieltä, varsinkin Erholtzin pelinluvussa on melko isoja puutteita ja jotta saisi jotain aikaan vaatii peliä rytmittävän ja pelinrakennuksessa pätevän sentterin.

Hämeenaholla on vähän samaa vikaa, saa toki luotua itsekin paikkoja itselleen, mutta optimitilanteessa saa kiekkoa vauhtiin sentteriltä jolla ei ole kiire räiskiä.

Mielestäni Hämeenaho lukee kenttää ja peliä hyvin ja antaa välillä loistopasseja. Nuorten kisoissa tämä mäkyi erityisesti. Toki JMJn rinnalla voisi itse olla jopa suoraviivaisempi ja laukoa aina kuin paikka.
 

Pussimäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luulisin, että laitureina Holtsi ja Lenni saattaisivat saada jotain aikaiseksi ilman Järvistäkin ja esim. nyt vaikka Juhola saisi heidän keskellään hyvin tukea, eikä tarvitsisi hänenkään tehdä kaikkea yksin. Lopputulos voisi olla hyvä. Järvinen taas on meidän paras sentteri ja ehkäpä hän voisi nostaa kaksi jotain muuta laituria paremmalle tasolle.
Ehkä tää on enemmän toiveajattelua ja muistijälki siitä syksyisestä "menestysputkesta". Mielestäni Graber ja Fabre ei tukenut toistensa peliä mitenkään erityisen optimaalisesti. Fabren tempo hyökkäysalueella on paljon nopeampi, ja usein tästä syystä Fabre pelasi itsensä ulos tilanteesta ja Graberin kiekollinen peli meni usein suojaamiseksi ja hautomiseksi. Fabren parhaat paikat tulleet kauden aikana nopeiden suoraviivaisten yksilösuoritusten kautta.

Graberia olisi syytä kokeilla Viitalan kanssa. Toinen tykkää jakaa ja toinen tykkää laukoa suoraan syötöstä. Lisäksi Graber on ollut hyvä kaksinkamppailuissa, tekisi tilaa Viitalalle sota-alueelle. Ihme ettei ole kokeiltu.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mielestäni Hämeenaho lukee kenttää ja peliä hyvin ja antaa välillä loistopasseja. Nuorten kisoissa tämä mäkyi erityisesti. Toki JMJn rinnalla voisi itse olla jopa suoraviivaisempi ja laukoa aina kuin paikka.
Mielenkiintoista onkin nyt nähdä, kun JMJ on melko puhdas pelintekijä, että palaako Lenni enemmän sinne puhtaan maalintekijän suuntaan mitä oli alkukaudella.

Mielestäni ykkösen vahvuus oli juuri rooleissa, toisaalta ennen junnukisoja JMJ:n loukkaannuttua ja varsinkin junnukisoissa näkyi se Lennin kyky tehdä myös peliä.
Tätä ei välttämättä kannata jättää huomioimatta, jos ei peli tästä ala joukkueella aukenemaan.
Ehkä tää on enemmän toiveajattelua ja muistijälki siitä syksyisestä "menestysputkesta". Mielestäni Graber ja Fabre ei tukenut toistensa peliä mitenkään erityisen optimaalisesti. Fabren tempo hyökkäysalueella on paljon nopeampi, ja usein tästä syystä Fabre pelasi itsensä ulos tilanteesta ja Graberin kiekollinen peli meni usein suojaamiseksi ja hautomiseksi. Fabren parhaat paikat tulleet kauden aikana nopeiden suoraviivaisten yksilösuoritusten kautta.

Graberia olisi syytä kokeilla Viitalan kanssa. Toinen tykkää jakaa ja toinen tykkää laukoa suoraan syötöstä. Lisäksi Graber on ollut hyvä kaksinkamppailuissa, tekisi tilaa Viitalalle sota-alueelle. Ihme ettei ole kokeiltu.

Olen samaa useaan otteeseen tuonut esiin, että ei ainakaan minun silmään ole näkynyt Graberin ja Fabren välillä mitään soljuvaa yhteispeliä.
Toisaalta JD:llä ja Fabrella oli muutamia hyvän näköisiä pelejä ja suorahyökkäyspaikkoja.
Lähtökohtaisesti myös nykyinen Graberin ketju voi sisältää onnistumisen avaimet, kunhan Ikonen ja Talaja vain saavat paikoistaan sisään. Jännä nähdä miten ketjun laukausten hallinta menee, Graber ollut Ässien parhaimmistoa ja Tala sekä Ikonen häntäpäätä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehkä tää on enemmän toiveajattelua ja muistijälki siitä syksyisestä "menestysputkesta". Mielestäni Graber ja Fabre ei tukenut toistensa peliä mitenkään erityisen optimaalisesti. Fabren tempo hyökkäysalueella on paljon nopeampi, ja usein tästä syystä Fabre pelasi itsensä ulos tilanteesta ja Graberin kiekollinen peli meni usein suojaamiseksi ja hautomiseksi. Fabren parhaat paikat tulleet kauden aikana nopeiden suoraviivaisten yksilösuoritusten kautta.

Graberia olisi syytä kokeilla Viitalan kanssa. Toinen tykkää jakaa ja toinen tykkää laukoa suoraan syötöstä. Lisäksi Graber on ollut hyvä kaksinkamppailuissa, tekisi tilaa Viitalalle sota-alueelle. Ihme ettei ole kokeiltu.
Lainasitko mua vahingossa? Vai miten toi liitty mun kirjoittamaan tekstiin?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Freesiä ja iskukykyistä Juholaa odotetaan takasin, eiköhän se Jessekin vielä paikkansa ota.

En tiedä miten näitä rotaatioita suunnittelevat, mutta jos pariinkin otteeseen kauden aikana on voitu todeta miten Ikosen puuttuminen kokoonpanosta on mennyt täysin ohi, niin viime peleissä on kyllä puolustanut paikkaansa.

Tietysti, Kärppiä vastaan maali. Mutta erityisesti tänään Turussa vahvaa luistelua, kamppailupeliä, 17:14 jääaikaa. Hieman se rooli ja profiili on kauden aikana ollut hakusessa, kaikkea ylivoiman pyörittäjästä nelosen marginaaliruutuun. Tän iltasella työmäärällä tontti kyllä löytyy, kun kädetkään ei ihan puuta ole.
 

TwistedKites

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En tiedä miten näitä rotaatioita suunnittelevat, mutta jos pariinkin otteeseen kauden aikana on voitu todeta miten Ikosen puuttuminen kokoonpanosta on mennyt täysin ohi, niin viime peleissä on kyllä puolustanut paikkaansa.

Tietysti, Kärppiä vastaan maali. Mutta erityisesti tänään Turussa vahvaa luistelua, kamppailupeliä, 17:14 jääaikaa. Hieman se rooli ja profiili on kauden aikana ollut hakusessa, kaikkea ylivoiman pyörittäjästä nelosen marginaaliruutuun. Tän iltasella työmäärällä tontti kyllä löytyy, kun kädetkään ei ihan puuta ole.
Tehtailla on semmonen ammattinimike kuin vuorottaja. Ikonen on Ässien joukkueessa just sellainen vuorottaja. Mihin tarvitaan se paikkomies, sen Ikonen ottaa kokemuksellaan. Joskus paremmin, joskus vaatimattomammin.
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voiton jälkeen ei yleensä kokoonpanoja muutella, mutta jotenkin haluan silti ton kakkosketjun rikkoa. Talaja-Ikonen ei ole hyvä laituripari, tosi huonoja omassa päässä. Kolmonen pelasi hyvin yhteen, mutta pieni muutos siihenkin. Knihti kakkosketjun laitaan.

Erholtz-JMJ-Hämeenaho
Knihti-Graber-Ikonen
Fabre-Juhola-JD
Vanhatalo-Ojantakanen-Viitala
Talaja/JJ
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voiton jälkeen ei yleensä kokoonpanoja muutella, mutta jotenkin haluan silti ton kakkosketjun rikkoa. Talaja-Ikonen ei ole hyvä laituripari, tosi huonoja omassa päässä. Kolmonen pelasi hyvin yhteen, mutta pieni muutos siihenkin. Knihti kakkosketjun laitaan.

Erholtz-JMJ-Hämeenaho
Knihti-Graber-Ikonen
Fabre-Juhola-JD
Vanhatalo-Ojantakanen-Viitala
Talaja/JJ
Niin, MD löytynee kokoonpanosta jossain kohtaa ensi viikkoa. Vaikka itse en haluaisi, silti luulen näin käyvän. Keskellä hänen paikkansa ei ole. Olisiko sitten Talajan tilalla Graberin ja Ikosen kanssa? Ikonen on vahva pelaaja kulmissa, samoin Graber. Löytyisikö tuossa MD:n peli? Kyllähän se lienee varmaa, että sitä vielä viimeisen kerran yritetään kaivaa esiin.

Kolmosen vahvuus on liike. On nyt kaksi peliä saanut aikaa enkä kyllä missään nimessä rikkoisi nyt. Juhola on niin erityylinen pelaaja kuin Knihti, että en nyt alkaisi sotkea.

Vaikea on tässä kohtaa väkisin Juholaa keskelle työntää. Jos jonnekin niin nelosen keskelle Ojantakasen tilalle.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, MD löytynee kokoonpanosta jossain kohtaa ensi viikkoa. Vaikka itse en haluaisi, silti luulen näin käyvän. Keskellä hänen paikkansa ei ole. Olisiko sitten Talajan tilalla Graberin ja Ikosen kanssa? Ikonen on vahva pelaaja kulmissa, samoin Graber. Löytyisikö tuossa MD:n peli? Kyllähän se lienee varmaa, että sitä vielä viimeisen kerran yritetään kaivaa esiin.

Kolmosen vahvuus on liike. On nyt kaksi peliä saanut aikaa enkä kyllä missään nimessä rikkoisi nyt. Juhola on niin erityylinen pelaaja kuin Knihti, että en nyt alkaisi sotkea.

Vaikea on tässä kohtaa väkisin Juholaa keskelle työntää. Jos jonnekin niin nelosen keskelle Ojantakasen tilalle.

Nyt olisi mahdollisuus kilpailuun pelipaikoista kun kaikki on kunnossa.

Kyllä vaan liipaisimella pitäisi olla kokeneet Talaja ja Ojantakanen.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
MDtä voisi kokeilla laidassa, auttaisiko herran peliä jos olisi pienempi omanpään vastuu?

Erholtz-JMJ-Hämeenaho
MD-Graber-Viitala
Fabre-Knihti/Juhola-JD
Vanhatalo/JJ-Ojantakainen-Ikonen/Talaja

Näyttäisi omaan silmään kiinnostavalle. Mutta tosiaan, tuskinpa tuo rosteri eiliseltä muuttuu ensi peliin
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Kotipeli niin Jesse tulee kyllä taas mukaan, jos on yhtään pelikykyinen.
Oletettavasti, pieni vääryys Vanhataloa kohtaan koska on pelannut tasaisen hyvin viimeaikoina mutta sille ei mitään voi.
Jesse kuuluukin joukkueeseen toki, mutta Talajan ja Ojantakaisen kohdalla peluutetaan niitä jotka tienaa enemmän. Syö pelipaikkoja niiltä jotka niitä enemmän ansaitsisi
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yllä olevaan toivoisin että valmennus antaisi juuri esim Talajan ja Ojantakasen levätä ja antaisi peliaikaa Vanhatalolle ja Knihdille sekä Juholalle kun taas kunnossa.

Talaja ei ole tuonut pitkään aikaan mitään joukkueen peliin ja Ojantakanen tuskin koskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös