Ketjulotto ja kokoonpanot kaudella 2022–2023

  • 132 239
  • 1 008

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelikirjakeskustelu on eri ketjussa ja ei sekään ihan kunnossa ole, mutta tietyllä tavalla voisi ajatella, että ei se valmennuksen peluutuskaan välttämättä ole edesauttanut tilannetta. Kolmen kentän taktiikka kuitenkin kasvattanut kuormaa ja kun kuorma kova, niin on alttiimpi loukkaantumisille. Eli joku ilkeä voisi sanoa, että vähän on valmennus ruokkinut itsekkin tätä kierrettä.

Tietysti jo kauden alussa nostin itse esille, että tälläinen määrä loukkaantumisia myös nostaa esille kysymyksen, että onko fysiikkavalmennus sellaista mitä pitäisi kehittää tai viilata.

Niin.. juurihan Pike muistaakseni viime viikolla mainitsi, että rankkaahan se on kun on käytännössä koko kausi pelattu kolmella kentällä. Mikäli päävalmentaja näin sanoo ja kokoonpanossa on merkittynä neljä ketjua voi aika helposti tulkita, että neloskenttä ei täytä Piken kriteereitä Liigatason pelaajista. Ja jos sitten katsoo nimilistaa, niin valitettavan usein siellä nelosessa on ollut A-junnuja tai kokoonpanoon palanneita.

Piken piikki joukkueen kokoamisesta vastaaville tuollaiset kommentit. Ilman loukkaantumisia Kerholla Liigatason neljä sylinteriä, mutta kuten todettua on reservit niin ohkaiset, että sieltä ei saada kelvollista apua. Pienen (köyhän) seuran ongelmia ne.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta sanokaa mitä sanotte Leben ylipelaamisesta sun muusta, niin on kyllä ollut mielestä jopa aika selvästi luotettavampi veskari kuin Rajaniemi. En tiedä miksi tämä fiilis, mutta Raju ei oikein vakuuta vaikka välillä ihan ok koppeja napsiikin. Lebe on kuitenkin ollut ihan eri tasoa. Mielestäni on oikeutettua peluuttaa Lebeä jos vaan kunnossa on ja jaksaa. Selkeä ykkösveskari.
Kyllä mullakin on ihan sama fillis ja hieman luottavaisempi Leben osalta. Eikä nyt muutenkaan sillä, että tuohon tandemiin pelit nyt kaatuisikaan. Kelpo veskareita molemmat.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Mutta sanokaa mitä sanotte Leben ylipelaamisesta sun muusta, niin on kyllä ollut mielestä jopa aika selvästi luotettavampi veskari kuin Rajaniemi. En tiedä miksi tämä fiilis, mutta Raju ei oikein vakuuta vaikka välillä ihan ok koppeja napsiikin. Lebe on kuitenkin ollut ihan eri tasoa. Mielestäni on oikeutettua peluuttaa Lebeä jos vaan kunnossa on ja jaksaa. Selkeä ykkösveskari.

Ei nyt ihan eri tasoa, mutta hieman parempi jos käytetään GSAx tilastoa mittarina, eli torjutut maalit maaliodottamaan verrattuna. Veskareihin ei ole Kerho tällä kaudella kaatunut.

16.1. Lebe oli +6 maalia ja Raju +4. Zagidulin Liigan kärkeä +21.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä mullakin on ihan sama fillis ja hieman luottavaisempi Leben osalta. Eikä nyt muutenkaan sillä, että tuohon tandemiin pelit nyt kaatuisikaan. Kelpo veskareita molemmat.

Joo ei tule Rajaniemen kohdalla sellaista paniikkivapinaa kroppaan kun aikanaan Voutilaisen tai Myllyniemen kanssa. SIlloin ei uskaltanut edes hengittää kun vastustaja ylitti siniviivan. Rajaniemi on jees. Lebe on jeessimpi.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Rasitusvammat eri korissa kuin pääniitit ja poikittaiset mailat.
No rasitusvammat on rasitusvammoja, mutta kiekossa tulee paljon "tällejä", joiden vaikutuksia voidaan ehkäistä hyvällä fysiikkavalmennuksella.

Janatuisen ja Trettenesin kokemat poikkarit tietysti oma lukunsa ja niitä en laita kuin vastustajien/huonon tuurin piikkiin, mutta Jussi Tapola hyvin edellisessä pressissä puhuikin pelin vaateesta otteluruuhkassa ja taisi sanoa, että jos et ole hereillä kokoajan, niin voi olla jopa fyysisesti vaarallista.

Trettenesin edellinen tilanne, ehkä hieman kuvaa sitä mitä hain ja mistä Tapolakin puhui. Kunhan alun tunnekuohuista pääsin yli, niin en itse pitänyt sitä mitenkään poikkeavana taklauksena, Trettenes ei vain ollut itse hereillä ja ns suojellut itseään, asia mikä yleensä hieman pelaajilla unohtuu, kun se kuorma sekä rasitus on kova ja tätä kuormaa on peluutus vähän vauhdittanut.
 
Viimeksi muokattu:

pisnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
...että jos et ole hereillä kokoajan, niin voi olla jopa fyysisesti vaarallista.
Sehän on selvä juttu, kun on poikki niin alkaa leuka painumaan alas. Itse myös huomannut höntsäkiekossa, että pitkässä vaihdossa alkaa tulemaan törmäilyjä enemmän.
 

syvasalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
VainPikeJutut jättää Tapio Fopsin mukaan, niin voi laittaa Pillun pakiksi ja Tenhovuoren neloseen = voi selitellä lehdistölle että piti pelata kolmella hyökkäyskentällä ja viidellä pakilla.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
VainPikeJutut jättää Tapio Fopsin mukaan, niin voi laittaa Pillun pakiksi ja Tenhovuoren neloseen = voi selitellä lehdistölle että piti pelata kolmella hyökkäyskentällä ja viidellä pakilla.

Tapio ei ole tänään Vorsan mukana vaan on tuolla Kerhon loukkaantumislistalla statuksella "päivä kerrallaan".
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Niin, kyllähän se rasitus nyt himpun verran laajemmalla otannalla kehittyy kuin yhden pelin peliajalla.
Kyllä, olet oikeassa. Mutta jos sulla on neljä päivää edellisestä matsista ja 11 minuutin kohdalla olet jo niin rikki, että unohdat kentällä olevan muitakin, niin ihmettelen isosti. Että ehkä tässä Trettenesin tapauksessa ei nyt ollut kyse kuormituksesta. Toki ymmärrän houkutuksen päästä laittamaan tämäkin Pikkaraisen piikkiin.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Juu ja vaikka olisikin kunnossa, niin ei mitään käyttöä. Ihan täys keila mitä herran otteita nähnyt. Jaksaa ehkä kaksi kierrosta ja sen jälkeen julli hieroo reisiä auki. Mut joo, se siittä.

Juu, kohtuullinen suoritus kun on mestiksessa 15 pelissä kerännyt jo 20 minusmerkintää kokonaissaldon ollessa -15. Alhalla kohtullisen murskaava tuomio Tapiosta. En ymmärrä miten Mika antoi tälle ensi kaudellekin sopimuksen...

Esim. mikä vahvistus Tapio on joka viime kaudella pelasi kolme mestisottelua tehoin 0+0 (-2). Nämä pelit olivat hänen uransa ensimmäiset miesten sarjassa ?
Jollakin ihmeen tavalla hänelle tarjottiin liigasopimus jonka jälkeen hän on muuttunut ns. "liigavahvistukseksi". 13 ottelua pelattuna josta tehot 1+0 ( - 14 ). Jos tahti jatkuu nykyisellään niin odotukset mieheltä tällä kaudella mestiksessä 33 ottelua 3 maalia ja järkyttävät -36.
Ei voi ymmärtää tällaisia ratkaisuja. Kaverin taidot ovat jopa suomisarjaan riittämättömät.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Kyllä, olet oikeassa. Mutta jos sulla on neljä päivää edellisestä matsista ja 11 minuutin kohdalla olet jo niin rikki, että unohdat kentällä olevan muitakin, niin ihmettelen isosti. Että ehkä tässä Trettenesin tapauksessa ei nyt ollut kyse kuormituksesta. Toki ymmärrän houkutuksen päästä laittamaan tämäkin Pikkaraisen piikkiin.
Kyllä ammattiurheilija muutakin tekee kuin pelaa, on harjoitusta yms. tästä päästään siihen miksi esitin pohdintoja ja kysymyksiä taas siitä valmennuksellisesta puolesta, eritoten fysiikkavalmennuksesta ja sen tuottamista painotuksista ja kuormista.

Tietysti kun yhdessä pelissä pelaat joka kolmatta vaihtoa ja jos fysiikkapuolessa sekä sen painopisteet eivät ole kuosissa, niin kyllä sekin alkaa vaikuttamaan viikon ensimmäisessä pelissä, kun sitä rasitustilaa on jatkunut tarpeeksi kauan, tähän kun lisää sen mentaalisen kuormituksen yms. Jussi Tapola sanoi pressissä hyvin, että moni ihminen ei ymmärrä kuinka vaativaa touhua on mentaalisesti ja fyysisesti tuo.

Eikä tässä kukaan ole kaikkea kaatamassa Pikkaraisen syliin, seurajohtokaan ei ole lunastanut kaikkea, mutta kaikki vaikuttaa ja valmennus on vähän liikaa takertunut narratiiviin siitä, että ei olisi neljää kenttää ja omalta osaltaan ehkä tahtomattaan ruokkineet kierrettä.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Kyllä ammattiurheilija muutakin tekee kuin pelaa, on harjoitusta yms. tästä päästään siihen miksi esitin pohdintoja ja kysymyksiä taas siitä valmennuksellisesta puolesta, eritoten fysiikkavalmennuksesta ja sen tuottamista painotuksista ja kuormista.

Tietysti kun yhdessä pelissä pelaat joka kolmatta vaihtoa ja jos fysiikkapuolessa sekä sen painopisteet eivät ole kuosissa, niin kyllä sekin alkaa vaikuttamaan viikon ensimmäisessä pelissä, kun sitä rasitustilaa on jatkunut tarpeeksi kauan, tähän kun lisää sen mentaalisen kuormituksen yms. Jussi Tapola sanoi pressissä hyvin, että moni ihminen ei ymmärrä kuinka vaativaa touhua on mentaalisesti ja fyysisesti tuo.

Eikä tässä kukaan ole kaikkea kaatamassa Pikkaraisen syliin, seurajohtokaan ei ole lunastanut kaikkea, mutta kaikki vaikuttaa ja valmennus on vähän liikaa takertunut narratiiviin siitä, että ei olisi neljää kenttää ja omalta osaltaan ehkä tahtomattaan ruokkineet kierrettä.
Ihan relevanttia pohdintaa.

Tämä 4.ketjusta jauhaminen on kyllä ikuinen debatti tällä palstalla. Itse olen tässä Kerhon valmennuksen kanssa samalla sivulla. Eihän tuota 4.ketjua voi peluuttaa 5 minuuttia enempää. Turhan usein pyöritään omissa, tulee pitkiä painejaksoja omiin ja tämä luo pelin virtaukseen aina negatiivisen suunnan Kerhon kannalta. Kiljunen kävi näyttämässä hieman pojille, että miten tätä peliä pelataan ja miten kiekkoa riistetään, mutta tuskin suurta vaikutusta asialla jatkon kannalta oli. Kukaan ei leivo tässä ajassa tuolle triolle vaadittavaa peliälyä tahi fysiikkaa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä, olet oikeassa. Mutta jos sulla on neljä päivää edellisestä matsista ja 11 minuutin kohdalla olet jo niin rikki, että unohdat kentällä olevan muitakin, niin ihmettelen isosti. Että ehkä tässä Trettenesin tapauksessa ei nyt ollut kyse kuormituksesta. Toki ymmärrän houkutuksen päästä laittamaan tämäkin Pikkaraisen piikkiin.

Jos nyt puhutaan pelkästään rasituksesta ja unohdetaan Pikkaraiset, niin neljän päivän levothan eivät itseasiassa riitä sitten kun kunnolla rasittuneita ollaan.

Mutta se onkin fysiikkavalmennuksen juttuja. Pakkohan se on uskoa, että nämä asiat ovat kuosissa ammattimaisessa lätkäjoukkueessa ja joka peluri on seurannan alla.

Nimittäin jos ei ole, niin silloin siellä näpertelee lauma amatöörejä.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja sitähän faktaa ei mikään muuksi muuta, että Kerhon pelityyli ON erittäin raastava ja kuluttava.

Mutta sitähän ei voi sitten kuin spekuloida kuinka paljon vai ollenkaan tuolla on joukkueen loukkitilanteen kanssa tekemistä.

Vai onko vain yksinkertaisesti tähtitieteellistä epäonnea ollut joukkueella.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Ihan relevanttia pohdintaa.

Tämä 4.ketjusta jauhaminen on kyllä ikuinen debatti tällä palstalla. Itse olen tässä Kerhon valmennuksen kanssa samalla sivulla. Eihän tuota 4.ketjua voi peluuttaa 5 minuuttia enempää. Turhan usein pyöritään omissa, tulee pitkiä painejaksoja omiin ja tämä luo pelin virtaukseen aina negatiivisen suunnan Kerhon kannalta. Kiljunen kävi näyttämässä hieman pojille, että miten tätä peliä pelataan ja miten kiekkoa riistetään, mutta tuskin suurta vaikutusta asialla jatkon kannalta oli. Kukaan ei leivo tässä ajassa tuolle triolle vaadittavaa peliälyä tahi fysiikkaa.
Jatkuvasti unohtuu se fakta, että Pikkarainen on myös penkittänyt nelosen jossa on esim. Kiljunen mukana. Kiljunen on myös arvioitu paskaksi kun ketju on penkitetty. On ylläpidetty tuota narratiivia, että Pike kärsii pelaajista.

Se on ollut ihan sama kuka siellä nelosessa pelaa kun tarkoituksena on saada kärkiäijät askiin mahdollisimman usein.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ihan relevanttia pohdintaa.

Tämä 4.ketjusta jauhaminen on kyllä ikuinen debatti tällä palstalla. Itse olen tässä Kerhon valmennuksen kanssa samalla sivulla. Eihän tuota 4.ketjua voi peluuttaa 5 minuuttia enempää. Turhan usein pyöritään omissa, tulee pitkiä painejaksoja omiin ja tämä luo pelin virtaukseen aina negatiivisen suunnan Kerhon kannalta. Kiljunen kävi näyttämässä hieman pojille, että miten tätä peliä pelataan ja miten kiekkoa riistetään, mutta tuskin suurta vaikutusta asialla jatkon kannalta oli. Kukaan ei leivo tässä ajassa tuolle triolle vaadittavaa peliälyä tahi fysiikkaa.
Ehkä se on ikuinen pohdinnan aihe jo senkin takia, kun päävalmentaja sitä toistaa pressissä tasaisesti.

Itse aina olen ollut sitä mieltä, että ei siellä kopin seinässä pitäisi turhaan lukea No Excuses, nyt vähän tuntuu, että kävi itse pelissä mitä tahansa, niin se on aina ollut se asia mitä koutsi on voinnut hokea ja mitä enemmän hoet samaa, niin se helposti alkaa kuulostamaan jo vähän tekosyyltä. Toivottavasti valmennus myös hokee sitä kasvotusten seurajohdolle.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Jatkuvasti unohtuu se fakta, että Pikkarainen on myös penkittänyt nelosen jossa on esim. Kiljunen mukana. Kiljunen on myös arvioitu paskaksi kun ketju on penkitetty. On ylläpidetty tuota narratiivia, että Pike kärsii pelaajista.

Se on ollut ihan sama kuka siellä nelosessa pelaa kun tarkoituksena on saada kärkiäijät askiin mahdollisimman usein.
Koska Kiljunen on penkitetty?

Ihan sama ketä nelosessa pelaa, jokatapauksessa Pike haluaa peluuttaa vain kärkipelaajia? Ihan oikeasti nyt, herätystä.

Minkä takia viimekaudella näin ei sitten toimittu?
 
Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Koska Kiljunen on penkitetty?

Ihan sama ketä nelosessa pelaa, jokatapauksessa Pike haluaa peluuttaa vain kärkipelaajia? Ihan oikeasti nyt, herätystä.
En nyt muista missä otteluissa, mutta on penkitetty. Kuten myös Jokinen.

Pystyt siis todistamaan, että olen väärässä tuosta nelosesta? Kuinkahan usein on tiivistetty kolmeen ketjuun...
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
En nyt muista missä otteluissa, mutta on penkitetty. Kuten myös Jokinen.

Pystyt siis todistamaan, että olen väärässä tuosta nelosesta? Kuinkahan usein on tiivistetty kolmeen ketjuun...
Jälleen kerran sinä kyselet muilta "perusteluja" tai "todistelua", jättämättä kuitenkin itse vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin.. "en nyt muista, mutta on".

Uskallan väittää, että ei ole kertaakaan tiivistetty kolmeen ketjuun, jos 4.ketju on ollut k.o ottelussa pelin vaatimalla tasolla.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Jälleen kerran sinä kyselet muilta "perusteluja" tai "todistelua", jättämättä kuitenkin itse vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin.. "en nyt muista, mutta on".

Uskallan väittää, että ei ole kertaakaan tiivistetty kolmeen ketjuun, jos 4.ketju on ollut k.o ottelussa pelin vaatimalla tasolla.
Katso niitä pelejä. Sieltä se tieto on löytynyt. Itse kyseenalaistit minun kirjoituksen. Olen monesti perustellut täällä näkemyksiäni, mutta en jatka perusteluiden esittämistä henkilöille, joilta ei vastaavasti saa niitä. Helppo nauraa ja kysenalaistaa, samalla tarjoamatta mitään faktaa.

Eikä missään lue "penkitetty." Pelaajien peliajat näet itsekin Liigan sivuilta.
 
Viimeksi muokattu:

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Katso niitä pelejä. Sieltä se tieto on löytynyt. Itse kyseenalaistit minun kirjoituksen. Olen monesti perustellut täällä näkemyksiäni, enkä jatka niiden esittämistä henkilöille, joilta ei vastaavasti saa niitä. Helppo nauraa ja kysenalaistaa, samalla tarjoamatta mitään faktaa.

Eikä missään lue "penkitetty." Pelaajien peliajat näet itsekin Liigan sivuilta.
Siis mitä helvettiä nyt? Tuokaa mulle nyt opaskoira jostain, että mä pysyn näiden tiettyjen nimimerkkien ajatuksenjuoksun perässä.

Niin multa ei vai saa perusteluja? Asia kunnossa :D

Sähän tässä väität, että herra X ja Y on penkitetty, ja sit kun sulta kysyy, että "koska?", niin pyydät epäsuorasti minua itseäni selvittämään asian. Ja samaan hengenvetoon kerrot kuinka minulta ei saa perusteluja. Hyvä.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs Ranska
  • 1.03
  • 16.00
  • 24.00
Kazakstan vs Puola
  • 1.72
  • 5.10
  • 3.35
Suomi vs Tanska
  • 1.21
  • 7.50
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös