Ketjukoostumukset 2006-2007

  • 160 556
  • 485

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
HN kirjoitti:
Taitava seurajohto pystyy kuitenkin visioimaan ja luomaan pitkän tähtäimen suunnitelmia ja linjauksia ilman, että samalla heikentäisi valmentajan edellytyksiä saavuttaa menestystä.

Niinpä.
Mälli, Vasek, ja nyt Eloranta.
Tässä muutama esimerkki viime vuosien valmentajista Ilveksessä.
Kukaan ei pysty sanomaan, että näiden valmentajien hankkimisessa olisi toteutettu jotain pitkän linjan suunnitelmaa.
Sen verran eri tyyppisiä pelityylejä edustavat.

Seurajohdolla pitä(ä)/isi olla visio siitä minkälaista peliä joukkue pelaa,
ja hommata valmentaja, sekä tätä kautta pelaajat palvelemaan tätä tavoitetta.
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Okei, Keijot. Jos voitan lotossa, niin hommaan meille Keenanin. Kelpaako barbeille iron Mike?

Parit mörököllit vielä neloskenttään ja a vot. Sit olisi hokia. Uusavuttomat siviilipalvelusmiehet, reikäpalloilijat ja ornitologit voi mennä sit Gunnersin kotipeleihin...jos ei hiki, veri ja kyyneleet maistu!
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen miettinyt, että onko "uudella valmentajalla" heikommat eväät, kuin samassa seurassa jo edelliselläkin kaudella valmentaneella, joka on oikeasti päässyt jo vaikuttamaan joukkueensa rakentamiseen. Siksi keräsin tähän listan, miten sijoitukset runkosarjassa menivät.

Kärpät Vanha valmentaja
HIFK
HPK Vanha valmentaja
Tappara
Ässät Vanha valmentaja
Ilves
SaiPa Vanha valmentaja
Blues
JYP Vanha valmentaja
TPS
Jokerit
Pelicans
Lukko
KalPa Vanha valmentaja, mutta uusi sarja

Mitä tästä olisi sitten luettavissa? Ei välttämättä kauhean paljon, mutta kerron nyt mitä itse siittä "löysin".

Kauden suurimmat epäonnistujat (Jokerit, Lukko, TPS ja Blues) olivat kaikki liikkeellä uudella valmentajalla ja TPS jopa yhdellä liigan kokeneimmalla valmentajalla.

Kauden suurin onnistuja (Ässät) on liikkeellä vanhalla, niin kuin alkukauden suuryllättäjä JYP ja hienosti ifk:n haastanut Saipakin. HPK pelaa vuodesta toiseen vankkaa peliä, vaikka pelaajat vaihtuu, mutta ei valmentaja. Kärpät puolestaan porskutteli runkosarjan voittoon tutun varmasti (saas nyt nähdä, onko vatsa liian täynnä, vai saadaanko joukkue skarppaamaan loppupeleissäkin).

Tamperelaisista Tapparan materiaalia pidettiin mittalijoukkueen materiaalina, mutta kokeneesta valmentajasta huolimatta ei ensimmäinen kausi tuonut kuin viidennen sijan. Ilves puolestaan sijoittui uudella valmentajalla runkosarjassa mainiosti, mutta pleijareissa esitys hieman hiipui.

Kalpa oli vasta opettelemassa liigapelejä ja siksi ei siittä voi paljonkaan johtopäätöksiä tehdä. Pelikaanit taas oli rakennettu vähän "otetaan ketä saadaan" periaatteella ja talousvaikeuksien saattelemana, joten sen ja sen nuoren valmentajan menestyksestä en myöskään paljon johtopäätöksiä edes yritä tehdä.

Näin ollen sanon omana mielipiteenäni, että ainoastaan ifk:n valmentaja näistä ensimmäisen kauden valmentajista onnistui hyvin, eli pystyi vaikuttamatta joukkueen kokoonpanoon, itse luomaan menestyvän joukkueen. Tämäkin johtuu varmaan paljon amerikkalaisesta ja erilaisesta kiekkokulttuurista.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Rillipiru kirjoitti:
Okei, Keijot. Jos voitan lotossa, niin hommaan meille Keenanin. Kelpaako barbeille iron Mike?

Parit mörököllit vielä neloskenttään ja a vot. Sit olisi hokia. Uusavuttomat siviilipalvelusmiehet, reikäpalloilijat ja ornitologit voi mennä sit Gunnersin kotipeleihin...jos ei hiki, veri ja kyyneleet maistu!

En voi sanoa muuta kuin omasta puolestani, mutta minä ainakin sanon, että koutsi päättää miten pelataan jos vaihdetaan koutsia sitten vaihdetaan pelitapaakin. Eli sellainen valmentaja hankitaan kun halutaan joukkueen pelaavan nyt meillä on Eloranta ja jos Elorannan peliin ei kuulu taklaukset niin sitten näillä mennään.

En voi kuitenkaan kieltää, että viihdyttävintä peliä hetkeen olivat vuoden 04, jolloin Ilves taklasi raastoi ja riistoi kuin raivopäiset herra Peltomaan johdolla. Tuo IFK - Ilves oli kyllä yksi viihdyttävimmistä pudotuspeli sarjoista mitä olen nähnyt. Ja myönnän myös huudelleeni taklausten perään tässä tappiollisessa HPK sarjassa. Mutta korostan, että luotan täysin Piriin ja jos taklaukset eivät kuulu hänen pelitapaansa niin kunniotan sitä.

Ja vertaaminen Ässiin on tyhmää Toivola on saanut ajaa systeemiä Porilaiskalloihin jo vuosikausien ajan ja nyt se vihdoin alkaa tuottaa hedelmää. Monesti puhuttaessa tämän kauden yllättäjistä on päässyt unohtumaan, että Piri on ollut täällä ensimmäistä kauttaan ja siihen nähden menestys on ollut erinomaista. Lähes kaikki tuntemani kiekkoasiantuntijat (ja muidenkin joukkuelajien) sanovat, että valmentaja tarvitsee menestyksen aikaansaamiseen enenmän kuin kauden. Katsokaa vaikka Jortsua, Jokereissa ekalla kaudella sääläreissä tokalla finaalissa, nyt Tepsissä ekalla sääläreissä.

Ja sanot mitä sanot Rillipiru niin luotan Pirin joka tapauksessa enenmän kuin sinuun pelitaktisissa asioissa...

Jahas Artsi kommentoi juuri samaa asiaa...
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Jep, jos nyt joku sitä ei vielä ole hokannut, niin yritän tuoda sitä samaa sekasotkua tänne, mitä aikoinaan järjestin kaukalossa. Hyvin on osa pillastunut, näköjään vielä Tabermann hallussa...

Primitiivireaktioita esiin...

Mutta jos asiallisesti jutellaan, niin totta kai Elohomo ne kuviot määrää. Mutta en aina jaksa ymmärtää sitäkään, että hommataan kavereita joiden pelityyli on helevetin hyvin tiedossa, mutta sitten jätkiä peluutetaan niille ihan oudoissa rooleissa?

Itse en todellakaan ollut mikään virtuoosi, mutta enpä periksi antanut koskaan tai niiannut askeltakaan taaksepäin. Se on mun selkärangassa ja sen tyylisestä kiekosta pidän..Old time hokia, missä ei turhia mussuteta. Milloin tuomareista ja milloin pelattiin helevetin hyvä peli, mut hävittiin? Mitä vittua tuo on? Siirreltiin limppua ja perruuteltiin, mutta hyvä peli? Edes joku Tysonin ja Alin risteytys luistimilla olisi saanut yleisön tyytyväiseksi, kun olisi läjäyttänyt joltain vastustajan vittupäältä sielun ja paskan sekaisin...

Mä pysyn himassa niin kauan kun tuo kosmetologi touhu jatkuu, poislukien IFK ja Ässät peleistä. Hymyilen ittekseni hakametsässä, kun Kuukkaa pukataan nurin tai muita wannabeitä silitetään ja mankeloidaan pitkin kaukaloa. Kamerankin otan matkaan ja räppään remmille sen kun Gorilloa rälläköidään irti laidasta, sen jälkeen kun Schnabeli näytti sille persettään...pitää näyttää kotona omille jannuille filmiltä, et mitäs se hoki taas olikaan..


Edit. "Ja sanot mitä sanot Rillipiru niin luotan Pirin joka tapauksessa enenmän kuin sinuun pelitaktisissa asioissa..."

Hehe, meikä koutsina...King Kong ain´t got shit on me....ja kahden pelin jälkeen kenkää+elinikäinen toimitsijakielto vielä kuorrutuksena mun koutsikakkuni päällä..
 
Viimeksi muokattu:
Rillipiru kirjoitti:
Jep, jos nyt joku sitä ei vielä ole hokannut, niin yritän tuoda sitä samaa sekasotkua tänne, mitä aikoinaan järjestin kaukalossa. Hyvin on osa pillastunut, näköjään vielä Tabermann hallussa...

No nyt puhuu rilli niinkuin eräs herra Lakkala...

Hifk peli eilen oli hyvä osoitus siitä kuinka HPK-sarjassa olisi pitänyt käyttää fyysisyyttä, mihin joukkue olisi kyllä pystynyt. Oliko Juntusen taklaus ja siitä seurannut julkinen dissaus valmentajan toimesta syynä siihen että takalauspeli puuttui.

Katsotaan mitä lähiajat tuo tullessaan.

Tampere Cupia odotellessa
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Saattaapa siellä olla ollut joku hiljainen vastarintakin pystyssä, siis jos valmentaja vittuilee omille jätkilleen siitä, että taklataan liian lujaa???

Voipi olla niin, et jätkät ovat tuumanneet, et ei sitten saatana edes taklata. Siltä se ainakin joskus vähän näytti?
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Rillipiru kirjoitti:
Mä pysyn himassa niin kauan kun tuo kosmetologi touhu jatkuu, poislukien IFK ja Ässät peleistä. Hymyilen ittekseni hakametsässä, kun Kuukkaa pukataan nurin tai muita wannabeitä silitetään ja mankeloidaan pitkin kaukaloa. Kamerankin otan matkaan ja räppään remmille sen kun Gorilloa rälläköidään irti laidasta, sen jälkeen kun Schnabeli näytti sille persettään...pitää näyttää kotona omille jannuille filmiltä, et mitäs se hoki taas olikaan..

Meikää ainakin risoo suunnattomasti nuo "Mä pysyn himassa", meininki milloin mistäkin syystä. Perhana Ilveksen pelejähän tullaan kattoon vaikka ne pelais kaunoluistimilla, **kele! Minä ainakin olen käynyt noin vuodesta 97 lähtien kattomassa lähes kaikki sen jälkeiset matsit, mulla on normaali tilanne, että meen matsiin, jos ei nyt jotain haudan vakavaa ole. Olen aina vihannut "jaloilla äänestäneitä" ja etenkin niitä, jotka ovat sitä ääneen julistaneet.

Herääkin kysymys, että jos tulet matseihin vain Ässiä (jota ensi kaudella valmentaa tod. näk. Pajuoja) ja Hifkiä niin seuraatko Ilvestä vai rajua pelitapaa? Tommosten jälkeen ei oo varaa arvostella muita nyhveröiks, sillä niin kuin nimim. Kopterin allekirjoitus Ipa.comissa sanoo: Se on mammanpoika joka ei Ilveksen peleissä käy!
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Jos oot noin hardcore, niin laita perkele suoraveloitus tilitäsi ipan tilille. Mun rahoilleni löytyy parempiakin kohteita, kuin tuon Elohomon rusettiluistelut.

Ilves miehiä ollaan henkeen ja vereen, mutta ei tuota touhua pysty suuremmin vittuuntumatta katselemaan. Lue esim. kerhon jätkien kommentteja peleistä!!

Ässien ja Ifk:n pelityylistä pidän, mutta ei niistä kumpikaan ole Ilves. Varmasti istun ensikaudella taas hallilla, mutta sinänsä vituttaa jo valmiiksi, et pitää katsoa vastustajan mukaan et mitä pelejä menee kyyläämään.

Ilves-Kalpa...60 min tai pahimmassa tapauksessa 65 minuuttia päätöntä pörräämistä keskialueella ja 2 tööttiä koko pelissä, en muuten pulita senttiäkään siitä jääshowsta. Jää kausikortit hommaamatta jos ei uusia isoja ja rumia man eatereita lappaa kesän/syksyn aikana luiskan ovista kohti ipan koppia...Saisivat myös mieluusti haastella amerikan kieltä tai vielä parempi jos tekisivät sen Quebeckkiläisittäen murtaen..
 
Viimeksi muokattu:

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rillipiru kirjoitti:
Jos oot noin hardcore, niin laita perkele suoraveloitus tilitäsi ipan tilille. Mun rahoilleni löytyy parempiakin kohteita, kuin tuon Elohomon rusettiluistelut.

Jo toistuvasti käytät tätä Ilveksen valmentajaa halventavaa ja meitä oikeita ilvesläisiä provosoivaa ilmaisua. Mene välillä jollekkin muulle palstalle harrastamaan tätä provosointia, jota olet nyt jonkin aikaa harrastanut sekä täällä, että Ilveksen sivuilla (tosin eri nimillä). Tuollainen provosointi ja paskanjauhanta ei tuo näihin keskusteluihin mitään, mitä minä ainakaan kaipaisin.
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Vasikoi Admineille, et joku kiroilee täällä. Elohiiri tai Elohomo, mitäs vittua se sulle kuuluu mitä sanoja mä siitä tussunaamasta käytän?

Ota valkoviiniä ja alankomaista juustoa, intelektuellien maisteriesi kanssa kivasti omassa olohuoneessasi, sillai rentouttavasti teidän reikäpallopelin jälkeen ja pidä koneesi kiinni, niin et perkele järkyty! Jos henkinen tasapainosi on tuota luokkaa, niin voi, voi! Ei ihme et noita tissiposkia on tuolla kaukalossakin, jos fanitkin haluaa vaan vaahtokarkkia ja sivistyssanoja...

"Mene välillä jollekkin muulle palstalle harrastamaan tätä provosointia, jota olet nyt jonkin aikaa harrastanut sekä täällä, että Ilveksen sivuilla (tosin eri nimillä)."

Hei kaappihomo, en ole eläessäni kirjoittanut riviääkään Ilves.com keskusteluihin, että pidä mölyt hanurissasi.

"meitä oikeita ilvesläisiä"

Mulla on sellainen jännä kutina tuossa persereiän ympärillä, et pelasin hokia ilveksessä jo ennen kuin Artsipartsi oli edes SYNTYNYT! Et se siitä!

Vitun inisijä..
 
Viimeksi muokattu:

Realisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Taas OT, mutta mielestäni liigan tehokkain pakki olisi ansainnut paikan maajoukkueen ensimmäisessä leirityksessä. No, ilmeisesti Erkan mielestä Söderholm & Co. hoitavat vastaavan ruudun Koistista kyvykkäämmin.

Sinänsä on ärsyttävää jauhaa pelaajahuhuista paljastamatta nimiä. Kuulin kuitenkin tänään että ainakin neuvotteluyhteys erääseen vähintäänkin ronskiksi peräpään lukoksi mainittavaksi pakiksi olisi olemassa. Tiedä sitten onko huhu ankka... Onko kukaan asioista paremmin perillä oleva kuullut tällaista?
 

Rillipiru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Minnesota North Stars
Mikähän sommitelma toi on ^??

Kato nyt hokasin, tekö ette sit enää jutskaa mun kans ollenkaan....voi itku. Meen ottaan pari buranaa, et saan unen päästä kiinni..kun mun kanssa ei enää puhuta!

More run´s morons..!!
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Realisti kirjoitti:
Sinänsä on ärsyttävää jauhaa pelaajahuhuista paljastamatta nimiä. Kuulin kuitenkin tänään että ainakin neuvotteluyhteys erääseen vähintäänkin ronskiksi peräpään lukoksi mainittavaksi pakiksi olisi olemassa. Tiedä sitten onko huhu ankka... Onko kukaan asioista paremmin perillä oleva kuullut tällaista?

Toivottavasti se on sitten se Malmivaara, eikä Kudroc? ;)

www.ilves.com/phpBB2/viewtopic.php?p=111822&highlight=#111822
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Hiisi_van_Holten kirjoitti:
Meikää ainakin risoo suunnattomasti nuo "Mä pysyn himassa", meininki milloin mistäkin syystä. Minä ainakin olen käynyt noin vuodesta 97 lähtien kattomassa lähes kaikki sen jälkeiset matsit, mulla on normaali tilanne, että meen matsiin, jos ei nyt jotain haudan vakavaa ole.
Kun ikää on rapiat parikymppiä ja työrasitteita ja lapsia ei ole niin tuo onkin oikea ajatusmaailma. Kun elämä ajaa ohi jääkiekosta, niin huomaat ettei AINA ole mahdollista käydä hallilla vaikka sitä haluaisikin.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vesa kirjoitti:
Kun ikää on rapiat parikymppiä ja työrasitteita ja lapsia ei ole niin tuo onkin oikea ajatusmaailma. Kun elämä ajaa ohi jääkiekosta, niin huomaat ettei AINA ole mahdollista käydä hallilla vaikka sitä haluaisikin.

On selvää, ettei aina ole mahdollista mennä hallille. Kyse tässä(kin) tapauksessa olikin lähinnä tuo "kiukutteluun perustuva hallista pois jääminen", eli jos kaikki ei mene niin, kuin itse haluaa, niin silloin saadaan tällainen teiniuho, että "minä en mee, ennen kuin....".
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Bulls, Arsenal, Canucks ja Three Lions
Artsi kirjoitti:
On selvää, ettei aina ole mahdollista mennä hallille. Kyse tässä(kin) tapauksessa olikin lähinnä tuo "kiukutteluun perustuva hallista pois jääminen", eli jos kaikki ei mene niin, kuin itse haluaa, niin silloin saadaan tällainen teiniuho, että "minä en mee, ennen kuin....".

Puit jo toisen kerran pienen hetken sisällä ajatukseni sanoiksi ennen minua. Elikkä siis tuota juurikin tarkoitin...

Nimimerkillä kaudella 2002-2003 jäi vain yks matsi väliin...
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hiisi_van_Holten kirjoitti:
Eli sellainen valmentaja hankitaan kun halutaan joukkueen pelaavan nyt meillä on Eloranta ja jos Elorannan peliin ei kuulu taklaukset niin sitten näillä mennään.

Tämäkin on tavallaan jo mennyt melko kärjistetyksi. Ei Ilves ole suinkaan taklauksia mitenkään säästellyt ja vältellyt, vaikkei yliaggressiivinen karvauspeli ja dump-and-chase olekaan ominta sen nykyisessä tyylissä. Kukaan tuskin voi väittää HPK:n olleen taklauspelissä aktiivisempi osapuoli taannoisessa sarjassa, vaikka jokainen varmasti toivoikin Ilvekseltä vielä lisää taklausaktiivisuutta. Elorannan pelifilosofiaan kuuluu ymmärtääkseni taklata aina, kun sen voi tehdä ilman merkittävää riskiä ajaa itsensä tilanteesta ulos.

Kyse on pikemminkin siitä, haetaanko taklauksia aina riskienkin uhalla ja kuinka aggressiivisesti karvataan - "ohjataanko vai ajetaanko". Hyvä joukkue/valmentaja pystyy hakemaan oikean aggressiivisuustason tilanteen ja vastustajan mukaan.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
HN kirjoitti:
Mä oon ainakin tähän asti pystynyt järjestämään asiat AINA niin, että työt, lapset ja muu elämä eivät haittaa Ilveksen peleissä käymistä.
Sää ootkin sankari, pyhimys ja jumala.
Arvojärjestyksensä kullakin, ei tästä sen enempää.
 
Tässä hajatelmaa ensikauden ketjukoostumuksista

"Pesonen"-Lindgren-Koivisto
"Tenkrat-"Miettinen"-"Nemirovsky"

Kaksi ensimmäista selkeitä ratkaisija ketjua.

Kolmonen ja Nelonen koostuisi sitten "kiertävistä" pelaajista joita peluutetaan vastustajan, kunnon ja asenteen mukaan. Niistä löytyy kuitenkin paikkaajia kun 1-2 ketjussa on loukkaantumisia.

Luomala-Raipe-VV
Anttila-Pellinen-Luodes
Juntunen-Huhtala-Korhonen

Pakit on mitä on ja Right:a kaivataan
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös