Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 665 848
  • 20 734

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@BOL sinänsä jaan näkemyksesi, että varsin erikoista se olisi, jos molemmat tulisivat takaisin tässä kohtaa uraa. Onhan noita kuitenkin muutamia ihan lähivuosilta, jotka palanneet takaisin liigaan, kun ei Amerikassa ole lähtenyt. Luoto, Levtchi, Björkqvist, Pulju.

Nurmi esimerkiksi teki viime vuonna kolmen vuoden jatkon Tepsin kanssa, vaikka olisi voinut lähteä ulkomaille heti täksi vuodeksi. En yhtään yllättyisi, jos jompi kumpi pojista ajattelee, että tuolla mä menestyin ja tuonne haluan takaisin. Täällä 1-2 vuotta ja nappikaudet alle ja siitä sitten Euroopan valloitukseen.
 
R

Rightin Maila

Tää on tällasta fanitusta! Sama juttu toiseen suuntaan. Yksi twiitti Makken olleen jonkinlaisessa neuvotteluyhteydessä Tepsiin ja täällä vedetään jo nimeä ensikauden kokoonpanoon.

Ei oo helppoo!

En tiedä, miksi lainasit mun viestiä. Mä en ole asettanut mihinkään kokoonpanoon Nurmea.
Mitä tohon ykkösmaalivahdin etsintään tulee, niin mä olen siinä vaiheessa huolissani, jos sellaista ei ole, kun elokuussa alkaa treenit.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Sori, jos ja kun kysyn tyhmiä, mutta ihmettelen, miksi Markus Nurmi tai Lauri Pajuniemi ylipäätään palaisi vatSuomeen jo nyt? CV:ssä kausi/kaudet Pohjois-Amerikassa ei todellakaan ole mikään hidaste, jolloin kiinnostusta voisi olettaa olevan myös ulkomailla, kuten vaikkapa Ruotsissa. Miksi kumpikaan heistä tekisi jo nyt TPS:n kanssa sopimuksen, kun voisivat rauhassa tsekata markkinat, mittauttaa oman markkina-arvonsa ja tarvittaessa odottaa ihan vaikka lokakuulle sopimusta? Vai, onko tässä taustalla jotain kaukalon ulkopuolisia asioita, kuten ylitsepääsemätöntä koti-ikävää tai kielitaidottomuutta? En oikein osta selitykseksi "TPS tarvitsee minua ja minulla on TPS-sydän"-juttuja parhaassa peli-iässä olevan kotiinpaluun yhteydessä tässä vaiheessa uraa. Kuulostaa jotenkin kunnianhimottomalta vaihtoehdolta palata TPS:ään suoraan Pohjois-Amerikasta, ellei sitten tosiaan ole jotain kaukalon ulkopuolisia syitä, miksi näin tapahtuisi. Elämässä kun on muutakin kuin lätkä.
Kirjoitin reilu kuukausi sitten omia ajatuksia Pajuniemen mahdolliseen paluuseen liittyen:

Jos Pajuniemi lähtee rapakon taakse tavoittelemaan unelmaansa ja pelaa ihan hyvällä tasolla (AHL:ssä puoli pinnaa per peli), niin mielestäni ei ole realistista odottaa parhaassa iässä olevaa pelaajaa takaisin Suomeen, seuraan, joka pelaa suurella tod.näköisyydellä sääliplayoffeja kuluvalla kaudella. Tietysti jos rakkaus Tepsiä kohtaan on niin suurta, että sydän täynnä lämpöä voi ensin hylätä paljon rahakkaammat tarjoukset esim. Sveitsistä ja Ruotsista, niin härre gud, tervetuloa punaista mattoa pitkin takaisin! Oletuksella siis, ettei jostain syystä jatkaisi Ameriikoissa.

Kontaktia Tepsillä on ollut sekä Pajuniemeen, että Nurmeen ja ilmeisen lämpöisissä väleissä. Itse en silti ymmärrä jos palaa Tepsiin tässä vaiheessa uraa. Toki olen siitä riemuissani, mutta hämilläni.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Kirjoitin reilu kuukausi sitten omia ajatuksia Pajuniemen mahdolliseen paluuseen liittyen:



Kontaktia Tepsillä on ollut sekä Pajuniemeen, että Nurmeen ja ilmeisen lämpöisissä väleissä. Itse en silti ymmärrä jos palaa Tepsiin tässä vaiheessa uraa. Toki olen siitä riemuissani, mutta hämilläni.
Mun mielestä ei mitenkään erikoista tulla tässä kohtaa vuodeksi kahdeksi Suomeen. Noilla näytöillä tuskin sopimusta mihinkään nhl-organisaatioon saa. Ruotsiin varmasti pääsisi, mutta ei sielläkään Pajuniemelle mitään sarjan kärkipalkkoja makseta.
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Sori, jos ja kun kysyn tyhmiä, mutta ihmettelen, miksi Markus Nurmi tai Lauri Pajuniemi ylipäätään palaisi vatSuomeen jo nyt? CV:ssä kausi/kaudet Pohjois-Amerikassa ei todellakaan ole mikään hidaste, jolloin kiinnostusta voisi olettaa olevan myös ulkomailla, kuten vaikkapa Ruotsissa. Miksi kumpikaan heistä tekisi jo nyt TPS:n kanssa sopimuksen, kun voisivat rauhassa tsekata markkinat, mittauttaa oman markkina-arvonsa ja tarvittaessa odottaa ihan vaikka lokakuulle sopimusta? Vai, onko tässä taustalla jotain kaukalon ulkopuolisia asioita, kuten ylitsepääsemätöntä koti-ikävää tai kielitaidottomuutta? En oikein osta selitykseksi "TPS tarvitsee minua ja minulla on TPS-sydän"-juttuja parhaassa peli-iässä olevan kotiinpaluun yhteydessä tässä vaiheessa uraa. Kuulostaa jotenkin kunnianhimottomalta vaihtoehdolta palata TPS:ään suoraan Pohjois-Amerikasta, ellei sitten tosiaan ole jotain kaukalon ulkopuolisia syitä, miksi näin tapahtuisi. Elämässä kun on muutakin kuin lätkä.
Kummankaan visiitti Amerikassa ei lyönyt varsinaisesti läpi ja Turussa on takuulla luvassa vastuuta ihan siellä kärjessä. Lisäksi veikkaan, että tarjottavassa lapussa on myös eurot kohdallaan. Mutta nähtäväksi jää ja vaikutusta on varmasti sillä kotikaupungillakin - tuskin esim. Nurmi olisi tehnyt ennenn lähtöään pitkän sopparin tänne. Pajuniemi on taas tahkonut ne oppivuodet ja toivoo varmasti saavansa joukkueesta kunnon vastuuaseman.
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Kirjoitin reilu kuukausi sitten omia ajatuksia Pajuniemen mahdolliseen paluuseen liittyen:



Kontaktia Tepsillä on ollut sekä Pajuniemeen, että Nurmeen ja ilmeisen lämpöisissä väleissä. Itse en silti ymmärrä jos palaa Tepsiin tässä vaiheessa uraa. Toki olen siitä riemuissani, mutta hämilläni.
Entä jos pelaajat ajattelevat (niinkuin kuuluukin), että me olemme juuri niitä joita Tepsi tarvitsee lääkkeekseen ettei olla enää se säälipleijarijengi vaan noustaan sinne kirkkaimpaan?
 

RoundUp

Jäsen
Entä jos pelaajat ajattelevat (niinkuin kuuluukin), että me olemme juuri niitä joita Tepsi tarvitsee lääkkeekseen ettei olla enää se säälipleijarijengi vaan noustaan sinne kirkkaimpaan?
Nurmen kohdalla voi olla niinkin että saa hoidettua vaivat kuntoon Turussa. Osaamisesta se ei ole jenkkilässä kiinni, mutta varmaan yksinäistä puuhaa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Mun mielestä ei mitenkään erikoista tulla tässä kohtaa vuodeksi kahdeksi Suomeen. Noilla näytöillä tuskin sopimusta mihinkään nhl-organisaatioon saa. Ruotsiin varmasti pääsisi, mutta ei sielläkään Pajuniemelle mitään sarjan kärkipalkkoja makseta.

Laurilla takanaan meillä 26 ja 22 maalin kaudet ja kumminkin tarunhohtoisessa 0,5 pistettä per peli.

Ihan varmasti maksetaan tällä mantereella kovaa liksaa, menee minne tahansa.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Laurilla on myös siinä hankala tilanne että Hartford on NYR farmi. Sun pitäisi päästä tulosyksikköön eli Kid lineen sisälle tai ohi, sitten sen jälkeen tulee aika jäätävä top 6. Sitä ei tiedä mitä ensi kausi tuo tullessaan, jatkavatko Tarasenkot ja Kanet mutta paikkoja on rajatusti. Paljon riippunee myös miten kevällä käy.
 

HunajaKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutulla heittäisin että Pajuniemellä ja Nurmella tekee tiukkaa saada Sveitsistä mieluista sopimusta koska ulkkarikiintiöt ja euroopan kovin taso, joten kilpailijaksi jää oikeastaan Ruotsi.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mutulla heittäisin että Pajuniemellä ja Nurmella tekee tiukkaa saada Sveitsistä mieluista sopimusta koska ulkkarikiintiöt ja euroopan kovin taso, joten kilpailijaksi jää oikeastaan Ruotsi.
Sveitsissä nousi ulkkarikiintiö täksi kaudeksi neljästä kuuteen, joten kyllä siellä tilaa on myös suomalaisille.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Silti minulla sellainen kutina ettei kyseiset kaverit ole ensimmäisenä seurojen ostoslistalla, eikä myöskään ensimmäiseen kahteen kenttään.
Totta, että vaikea sinne kärkeen on murtautua ja todellisia laatulohia sinne metsästetään.
 

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Mä en tullut tänne haastamaan riitaa tai väheksymään yhdenkään Liiga-kiekkoilijan uraa, vaan ihmettelemään, miksi Pajuniemi ja Nurmi palaisivat juuri nyt TPS:ään.
Samaa voi ihmetellä Vesalaisesta. Palasi Eurooppaan tilanteessa, jossa oli pelannut NHL pelejä ihan kiitettävän määrän aikaisemmalla kaudella. Aluksi Ruotsiin ja nyt takaisin kasvattajaseurassa. Nyt puhutaan vielä ykköskierroksen varauksesta. Teki jatkonkin vielä HIFK:iin, vaikka ottajia olisi ihan varmasti ollut ulkomaillakin.
 

Juketsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Samaa voi ihmetellä Vesalaisesta. Palasi Eurooppaan tilanteessa, jossa oli pelannut NHL pelejä ihan kiitettävän määrän aikaisemmalla kaudella. Aluksi Ruotsiin ja nyt takaisin kasvattajaseurassa. Nyt puhutaan vielä ykköskierroksen varauksesta. Teki jatkonkin vielä HIFK:iin, vaikka ottajia olisi ihan varmasti ollut ulkomaillakin.
Joo onhan näitä esimerkkejä monia. Monet eivät pohdi uraansa raha edellä vaan päätökseen vaikuttavat monet syyt kuten läheiset, koti, perhe jne. Kaikilla lienee se perimmäinen tarkoitus, että lätkää on kiva pelata.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ihan muuten vaan kyselen.. miten paha takaisku on, jos Pajuniemi valitseekin Ilveksen ?
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Onko näin huhuttu jossakin (ei yllätä, kaikkihan menee Ilvekseen) vai mikä tämän kysymyksen tarkoitus on? Onko takaisku Ilvekselle jos Eemeli Suomi menee JYP:piin?
Riippuu tietysti paljon siitä, ketä tulee tilalle.. tuskin kesken sopimuskautta. Vuosia jo puhuttu, että lähtee jossain kohtaa ulkomaille, mutta kiintynyt Ilvekseen ;) On toki käynyt Turussa saunomassa, mutta ei jäänyt sinne...
Pajuniemi on neuvotellut myös muiden Liigaseurojen kanssa, Turussa hieman tökkii nuo neuvottelut nääs.. enempää en mistään tiedä. Mielellään kyllä Ilvekseen otamme, mutta haaveilupohjalla.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko näin huhuttu jossakin (ei yllätä, kaikkihan menee Ilvekseen) vai mikä tämän kysymyksen tarkoitus on? Onko takaisku Ilvekselle jos Eemeli Suomi menee JYP:piin?

Ei tainnut olla mikään huhu. Ilvesfoorumilla huhuttiin että Tepsillä olisi neuvottelut käynnissä Pajuniemen kanssa mutta ei oikein etene. Tämä kuultu ilmeisesti perhepiiristä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös