Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 668 100
  • 20 745

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Olet ymmärtänyt oikein, tämä on mielipidepalsta ja kyllä, täällä saa ja pitää olla omia mielipiteitä. Mutta oletko huomannut että olet itse ehkä isoimpia kyseenalaistajia täällä. Hyvin usein täällä kerrot kovinkin avoimesti miten täällä ei oikein kukaan tajua miten esim. meidän urheilujohto on täysin ammattitaidotonta, milloin meidän valmennus on ulkona kuin lumiukko, välillä meidän pelaajat on rahastavia koukkupolvia (Korpikoski vetää aika hyvin muuten), milloin meidän junnut päästetään tai oikeastaan kustaan muualle.. olen ennenkin sulle sanonut, mielipiteitä saa ja pitää olla ja ne saa ja pitää olla eriäviä.. mutta se, miten sen kertoo on se kynnys miksi sun viesteihin tarrataan niin usein. Olet aika ehdoton mielipiteissäsi.
Muutama kommentti yllä olevan johdosta.

Olen kritisoinut urheilujohtoa epäonnistuneista hankinnoista. En varmaan ole ainoa, joka on tätä mieltä täällä ollut, että valtaosa hankinnoista on mennyt harakoille. Rahaa on palanut, mutta juuri mitään vastikkeeksi ei olla saatu. Olisin toivonut satsausta laatuun eikä määrään ja nimenomaan skouttauksen tason nostoon eli köyhän pitää ostaa laatua. Tämä on jo hyvin vanha sanonta, joka pitää edelleen kutinsa.

Olen toisaalta myös kehunut urheilujohdon toimintaa esim. tässä "ryyppykeississä" eritoten siitä, että on osoitettu, että toimenpiteisiin ryhdytään, jos yhteisesti sovittuja sääntöjä ei noudateta.
Eli urheilijohdon toiminta ratkaisee. Ei mikään muu.

Valmennuksen osalta olen ihmetellyt, ettei toimita niin kuin kauden alussa todettiin, että pelipaikka on ansaittava olkoon pelaajan nimi mikä hyvänsä. Valitettavasti näin ei mielestäni olla tehty, vaan samat naamat vetävät kierroksesta toiseen samoilla pelipaikoilla. Valmennus ei mielestäni toimi aktiivisesti ottelujen aikana vaan seisoskellaan kädet taskussa apaattisen näköisenä, kun esim. voisi tiivistää peluutusta, ottaa aikalisää tehdä ketjumuutoksia ym. peliliikkeitä. Monissa muissa joukkueissa valmennus tekee tällaista työtä, muttei TPS:ssä. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että Jussi Ahokas on huippuvalmentaja, joka pystyy ulosmittaamaan joukkueesta maksimaalisen tehon. Mitä hän saisikaan aikaiseksi, jos urheilujohto osaisi rakentaa hänelle Ahokkaan pelishabloonaan soveltuvan joukkueen.

Korpikosken hinta-laatu suhde on järkyttävän huono, vaikka hänen antinsa joukkueelle onkin ollut yllättävän hyvä, mutta ei kyllä edelleenkään lähellekään sitä, mitä 350.000 €:n palkkapussi edellyttäisi.

Viime vuosina TPS on ollut siinä hyvä, että se on pystynyt kasvattamaan useita jopa NHL-tason pelaajia ja tästä olen ollut ehdottoman tyytyväinen. Toisaalta kuitenkin varmasti on myös hukattu joitakin pelaajia, joilla olisi ollut käyttöä edustusjoukkueessa. Onko tämä johtunut henkilökemioista vai muista syistä, sitä en osaa sanoa, mutta muutama nimi nyt tulee mieleen esimerkiksi Matias Maccelli, Santeri Virtanen, Eetu Liukas, Leevi Teissala, Nuutti Viitasalo, Tarmo Reunanen, Aatu Aarnio.

Mutta kuten todettua nämä ovat minun mielipiteitäni. Joskus vaan harmittaa, että kirjoitan mitä tahansa, niin muutaman nimimerkin pitää aina olla eri mieltä kanssani jo ihan periaatteessa. He tuntuvat saavan siitä ihan kicksejä, kun pääsevät estraadille viilaamaan pilkkua ja odottamaan tykkäyksiä.
 
Viimeksi muokattu:

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Muutama kommentti yllä olevan johdosta.

Olen kritisoinut urheilujohtoa epäonnistuneista hankinnoista. En varmaan ole ainoa, joka on tätä mieltä täällä ollut, että valtaosa hankinnoista on mennyt harakoille. Rahaa on palanut, mutta juuri mitään vastikkeeksi ei olla saatu. Olisin toivonut satsausta laatuun eikä määrään ja nimenomaan skouttauksen tason nostoon eli köyhän pitää ostaa laatua. Tämä on jo hyvin vanha sanonta, joka pitää edelleen kutinsa.

Olen toisaalta myös kehunut urheilujohdon toimintaa esim. tässä "ryyppykeississä" eritoten siitä, että on osoitettu, että toimenpiteisiin ryhdytään, jos yhteisesti sovittuja sääntöjä ei noudateta.
Eli urheilijohdon toiminta ratkaisee. Ei mikään muu.

Valmennuksen osalta olen ihmetellyt, ettei toimita niin kuin kauden alussa todettiin, että pelipaikka on ansaittava olkoon pelaajan nimi mikä hyvänsä. Valitettavasti näin ei mielestäni olla tehty, vaan samat naamat vetävät kierroksesta toiseen samoilla pelipaikoilla. Valmennus ei mielestäni toimi aktiivisesti ottelujen aikana vaan seisoskellaan kädet taskussa apaattisen näköisenä, kun esim. voisi tiivistää peluutusta, ottaa aikalisää tehdä ketjumuutoksia ym. peliliikkeitä. Monissa muissa joukkueissa valmennus tekee tällaista työtä, muttei TPS:ssä. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että Jussi Ahokas on huippuvalmentaja, joka pystyy ulosmittaamaan joukkueesta maksimaalisen tehon. Mitä hän saisikaan aikaiseksi, jos urheilujohto osaisi rakentaa hänelle Ahokkaan pelishabloonaan soveltuvan joukkueen.

Korpikosken hinta-laatu suhde on järkyttävän huono, vaikka hänen antinsa joukkueelle onkin ollut yllättävän hyvä, mutta ei kyllä edelleenkään lähellekään sitä, mitä 350.000 €:n palkkapussi edellyttäisi.

Viime vuosina TPS on ollut siinä hyvä, että se on pystynyt kasvattamaan useita jopa NHL-tason pelaajia ja tästä olen ollut ehdottoman tyytyväinen. Toisaalta kuitenkin varmasti on myös hukattu joitakin pelaajia, joilla olisi ollut käyttöä edustusjoukkueessa. Onko tämä johtunut henkilökemioista vai muista syistä, sitä en osaa sanoa, mutta muutama nimi nyt tulee mieleen esimerkiksi Matias Maccelli, Santeri Virtanen, Eetu Liukas, Leevi Teissala, Nuutti Viitasalo, Aatu Aarnio.

Mutta kuten todettua nämä ovat minun mielipiteitäni. Joskus vaan harmittaa, että kirjoitan mitä tahansa, niin muutaman nimimerkin pitää aina olla eri mieltä kanssani jo ihan periaatteessa. He tuntuvat saavan siitä ihan kicksejä, kun pääsevät estraadille viilaamaan pilkkua ja odottamaan tykkäyksiä.
Niinpä! Se näissä mielipidepalstoissa on huvittava tai oikeastaan naurettava puoli, ettei näillä voi kertoa mielipidettään. Mielipide voi olla irti siitä, mikä on mahdollisesti se todellisuus jonkun toisen mielestä. Se, kun on mielipide! Maailmassa on +7G ihmistä ja jokaisella on oma mielipide asioista, kun ihmiset kuitenkin näkevät ja kokevat asioita eri tavoin. Jos jonkun mielipide ärsyttää niin paljon, että tulee tarve alkaa tökkimään niin hyvä tapa on unohtaa koko juttu ja kokeilla seuraavana päivänä uudestaan. Josko silloin ärsykekynnys olisi korkeampi. Toimii ainakin pisnismaailmassa niin kai se toimii mielipidepalstallakin.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
@aurajoki tuossa oli taas aivan helvetin hyvä kommentti. Kuten kirjoitin, ei kritiikki ole missään nimessä huono asia, kritiikistä tekee huonon silloin kun se vaan oksennetaan näppikselle ja painetaan enteriä. Tuollaista kritiikkiä on oikeasti ilo lukea. Mä oon useasti eri mieltä sun kanssa, mutta se johtuu pitkälti tavasta miten sen kerrot.
Sori sivussa olevasta aiheesta, jatketaan huhuilla jos niitä on tai jossain toisessa ketjussa.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Muutama kommentti yllä olevan johdosta.

Olen kritisoinut urheilujohtoa epäonnistuneista hankinnoista. En varmaan ole ainoa, joka on tätä mieltä täällä ollut, että valtaosa hankinnoista on mennyt harakoille. Rahaa on palanut, mutta juuri mitään vastikkeeksi ei olla saatu. Olisin toivonut satsausta laatuun eikä määrään ja nimenomaan skouttauksen tason nostoon eli köyhän pitää ostaa laatua. Tämä on jo hyvin vanha sanonta, joka pitää edelleen kutinsa.

Olen toisaalta myös kehunut urheilujohdon toimintaa esim. tässä "ryyppykeississä" eritoten siitä, että on osoitettu, että toimenpiteisiin ryhdytään, jos yhteisesti sovittuja sääntöjä ei noudateta.
Eli urheilijohdon toiminta ratkaisee. Ei mikään muu.

Valmennuksen osalta olen ihmetellyt, ettei toimita niin kuin kauden alussa todettiin, että pelipaikka on ansaittava olkoon pelaajan nimi mikä hyvänsä. Valitettavasti näin ei mielestäni olla tehty, vaan samat naamat vetävät kierroksesta toiseen samoilla pelipaikoilla. Valmennus ei mielestäni toimi aktiivisesti ottelujen aikana vaan seisoskellaan kädet taskussa apaattisen näköisenä, kun esim. voisi tiivistää peluutusta, ottaa aikalisää tehdä ketjumuutoksia ym. peliliikkeitä. Monissa muissa joukkueissa valmennus tekee tällaista työtä, muttei TPS:ssä. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että Jussi Ahokas on huippuvalmentaja, joka pystyy ulosmittaamaan joukkueesta maksimaalisen tehon. Mitä hän saisikaan aikaiseksi, jos urheilujohto osaisi rakentaa hänelle Ahokkaan pelishabloonaan soveltuvan joukkueen.

Korpikosken hinta-laatu suhde on järkyttävän huono, vaikka hänen antinsa joukkueelle onkin ollut yllättävän hyvä, mutta ei kyllä edelleenkään lähellekään sitä, mitä 350.000 €:n palkkapussi edellyttäisi.

Viime vuosina TPS on ollut siinä hyvä, että se on pystynyt kasvattamaan useita jopa NHL-tason pelaajia ja tästä olen ollut ehdottoman tyytyväinen. Toisaalta kuitenkin varmasti on myös hukattu joitakin pelaajia, joilla olisi ollut käyttöä edustusjoukkueessa. Onko tämä johtunut henkilökemioista vai muista syistä, sitä en osaa sanoa, mutta muutama nimi nyt tulee mieleen esimerkiksi Matias Maccelli, Santeri Virtanen, Eetu Liukas, Leevi Teissala, Nuutti Viitasalo, Tarmo Reunanen, Aatu Aarnio.

Mutta kuten todettua nämä ovat minun mielipiteitäni. Joskus vaan harmittaa, että kirjoitan mitä tahansa, niin muutaman nimimerkin pitää aina olla eri mieltä kanssani jo ihan periaatteessa. He tuntuvat saavan siitä ihan kicksejä, kun pääsevät estraadille viilaamaan pilkkua ja odottamaan tykkäyksiä.
Tätä on oikeasti ilo lukea, kuten kollega @HC Hetu tuumaa edellä. Perustelut kattavat ja lisäksi ne ovat valideja. Vaikkei jokaista mielipidettä jaeta niin silti, iso peukku!

Josko TPS- johto pystyisi samanlaiseen harppaukseen tekemisen laadussa, kuin Auris?.. ;D
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valmennus ei mielestäni toimi aktiivisesti ottelujen aikana vaan seisoskellaan kädet taskussa apaattisen näköisenä, kun esim. voisi tiivistää peluutusta, ottaa aikalisää tehdä ketjumuutoksia ym. peliliikkeitä. Monissa muissa joukkueissa valmennus tekee tällaista työtä, muttei TPS:ssä.

Hyviä pointteja mutta pitää tarttua tähän. Ensinnäkin, ainakin viime pelissä pelin lopussa Ahokkaalla oli se kuuluisa tussitaulu kädessä josta opasti pelaajia. Toiseksi, miksi jokaisen valmentajan pitäisi olla vaihtoaitiossa kuin Tami Tamminen tai Raato Summanen ja heilua kuin heinämies? Eivät kaikki henkilöt käyttäydy niin dramaattisesti ja mielestäni Ahokas on aika hillitty persoona. Pukukopin voittopuheissa avaudutaan enemmän ja pelin aikana keskitytään itse peliin ja reagoidaan jos tarve on ja arvelisin että on paljon mitä ei vaihtoaitiosta tai pukukopista maailmalle välity.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niinpä! Se näissä mielipidepalstoissa on huvittava tai oikeastaan naurettava puoli, ettei näillä voi kertoa mielipidettään. Mielipide voi olla irti siitä, mikä on mahdollisesti se todellisuus jonkun toisen mielestä. Se, kun on mielipide! Maailmassa on +7G ihmistä ja jokaisella on oma mielipide asioista, kun ihmiset kuitenkin näkevät ja kokevat asioita eri tavoin. Jos jonkun mielipide ärsyttää niin paljon, että tulee tarve alkaa tökkimään niin hyvä tapa on unohtaa koko juttu ja kokeilla seuraavana päivänä uudestaan. Josko silloin ärsykekynnys olisi korkeampi. Toimii ainakin pisnismaailmassa niin kai se toimii mielipidepalstallakin.

Mä en tätä foorumia joka päivä lue, mutta onko täällä oikeasti kielletty tai kehoitettu ketään olemaan ilmaisematta mielipidettään. Itse nään enemmänkin sitä, että kehoitetaan myös perustelemaan mielipiteitä. Siitähän se paras keskustelu syntyy, kun kaksi erimieltä olevaa ihmistä argumentoi mielipiteensä ja kuuntelee myös toista osapuolta, vaikka onkin erimieltä. Ja tämä on mielestäni se tärkein piirre hyvässä keskustelupalstassa.

Keskustelufoorumi tämä kuitenkin on. Mielipidekirjoitukset sitten on erikseen, joissa ei pääse kommentoimaan. Toki yhtälailla täällä saa suoltaa ihan mitä haluaa perustelematta mitään, kun vapaa maailma on. Mutta rakentavan keskustelun kannalta argumentoidut mielipiteet tuovat arvokasta sisältöä.

Vielä lisäksi se, että vaikka jokaisella on vapaus olla mitä mieltä tahansa, niin jos sen julkisesti kirjoittaa niin silloin pitää olla kykenevä ottamaan mielipidettään kohtaan myös argumentoitua kritiikkiä, kun keskustelupalstalla ollaan. Ja argumentoitu kritiikki ei tarkoita lauseita luokkaa "olet väärässä"
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Valmennus ei mielestäni toimi aktiivisesti ottelujen aikana vaan seisoskellaan kädet taskussa apaattisen näköisenä, kun esim. voisi tiivistää peluutusta, ottaa aikalisää tehdä ketjumuutoksia ym. peliliikkeitä.

Tästä kyllä osittain samaa mieltä. Aikalisistä esimerkkeinä KalPa- ja Jyp-pelit. Ekassa olisi pitänyt ottaa se aikalisä sen ylivoiman alkuun ja maalivahti pois ja Jyppiä vastaan viimeistään 3-3 maalin jälkeen kun kaveri iski pari pikamaalia Peluutuksesta esimerkkinä Tammelan käyttäminen aloittajana omassa päässä pitkän Ässät pyörityksen jälkeen
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Aivan puhdasta mutuilua, mutta Kevin Roy on juuri vapautunut Ruotsista:

Yllättävästi IFK:hon män hän. Jotenkin sellainen... väsynyt hankinta(?) Vai mitteepä arveletta?
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos palataan ketjun aiheeseen, niin erätauon aikana kuulin kahden henkilön puhuvan, että Lauri Pajuniemi olisi mahdollisesti palaamassa Tepsiin. Asiasta olisi ainakin näiden henkilöiden juttujen perusteella jo sovittu. Se minulle jäi epäselväksi, että puhuttiinko meneillään olevasta kaudesta vai ensi kaudesta.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos palataan ketjun aiheeseen, niin erätauon aikana kuulin kahden henkilön puhuvan, että Lauri Pajuniemi olisi mahdollisesti palaamassa Tepsiin. Asiasta olisi ainakin näiden henkilöiden juttujen perusteella jo sovittu. Se minulle jäi epäselväksi, että puhuttiinko meneillään olevasta kaudesta vai ensi kaudesta.
Ens kaudesta
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Jos palataan ketjun aiheeseen, niin erätauon aikana kuulin kahden henkilön puhuvan, että Lauri Pajuniemi olisi mahdollisesti palaamassa Tepsiin. Asiasta olisi ainakin näiden henkilöiden juttujen perusteella jo sovittu. Se minulle jäi epäselväksi, että puhuttiinko meneillään olevasta kaudesta vai ensi kaudesta.

Olisi todella hyvä kotiutus.
 

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
Jos palataan ketjun aiheeseen, niin erätauon aikana kuulin kahden henkilön puhuvan, että Lauri Pajuniemi olisi mahdollisesti palaamassa Tepsiin. Asiasta olisi ainakin näiden henkilöiden juttujen perusteella jo sovittu. Se minulle jäi epäselväksi, että puhuttiinko meneillään olevasta kaudesta vai ensi kaudesta.
Toteutuessaan aivan loistava juttu! Ensi kaudelle liittymässä suht varmasti myös Jokinen Hämeenlinnasta ja Kalpan fanit huhuilivat jossain vaiheessa Juuso Könöstä meille ensi kaudelle.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Susihankinta Kevin Roy siirtyi Brynäsistä HIFK:n paitaan. Olivatko huonot otteet Ruotsissa syynä siihen, että Royn pinna oli kireänä ja ärräpäät kaikuvat Nordiksen käytävillä, pukukopissa ja kaukalossa? Roylla oli tapana syyttää ketjukavereitaan omista virheistään ja antoi kyllä heidän kuulla kunniansa. Erityisen ihmettelyn aiheena muun joukkueen keskuudessa oli Royn kummallinen tapa jäädä ahtaisiin paikkoihin seisomaan ja haastamaan riitaa joukkueen muiden jäsenten kanssa.

Runkosarjan viimeisessä ottelussa Tapparaa vastaan HIFK oli pisteen päässä suorasta playoff-paikasta ja kolmannen erän lopulla kutkuttava tilanne oli 3-3. Aivan viimeisellä minuutilla, kun tasapisteen tuoma suora playoff-paikka näytti varmalta, Kevin Roy jäi kiekon kanssa flegusti kikkailemaan oman maalin eteen samalla kun muu joukkue lähti nopeaan vastahyökkäykseen. Tapparan karvaaja sai kiekon riistettyä ja lyötyä sen helposti maaliin. Silloin Ville Peltosenkin oli pakko se myöntää: "Harva kiekkoilija tunaroi kuten tukkoilija kina-Roy."
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos palataan ketjun aiheeseen, niin erätauon aikana kuulin kahden henkilön puhuvan, että Lauri Pajuniemi olisi mahdollisesti palaamassa Tepsiin. Asiasta olisi ainakin näiden henkilöiden juttujen perusteella jo sovittu. Se minulle jäi epäselväksi, että puhuttiinko meneillään olevasta kaudesta vai ensi kaudesta.
Eikö Paju olekaan varma Lukon niinkuin aikoinaan kerrottiin? Siellähän Virtanen jatkaa valmentajana.
 

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
Jos palataan ketjun aiheeseen, niin erätauon aikana kuulin kahden henkilön puhuvan, että Lauri Pajuniemi olisi mahdollisesti palaamassa Tepsiin. Asiasta olisi ainakin näiden henkilöiden juttujen perusteella jo sovittu. Se minulle jäi epäselväksi, että puhuttiinko meneillään olevasta kaudesta vai ensi kaudesta.
Surullinen uutinen. Toivottavasti ei tule, vaan polkee etiäppäin läpi harmaan kiven.
 
Toisaalta kuitenkin varmasti on myös hukattu joitakin pelaajia, joilla olisi ollut käyttöä edustusjoukkueessa. Onko tämä johtunut henkilökemioista vai muista syistä, sitä en osaa sanoa, mutta muutama nimi nyt tulee mieleen esimerkiksi Matias Maccelli, Santeri Virtanen, Eetu Liukas, Leevi Teissala, Nuutti Viitasalo, Tarmo Reunanen, Aatu Aarnio.

Ottamatta kantaa luettelemiisi nimiin ja syihin sille, miksi jotkut heistä eivät ole Turkuun jääneet uraansa jatkamaan, niin ei sellaista seuraa olekaan, josta ei lähtisi pelaajia myös muualle. Eikä tässä tarvitse nähdä mitään dramatiikkaa tai edes virheitä. TPS on viime vuosilta niin paljon ”plussalla”, että en ole pysyneet enää laskuissa näissä. Siis jos mietitään moniko on jäänyt ja moniko on lähtenyt.
 

raisionjoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Susihankinta Kevin Roy siirtyi Brynäsistä HIFK:n paitaan. Olivatko huonot otteet Ruotsissa syynä siihen, että Royn pinna oli kireänä ja ärräpäät kaikuvat Nordiksen käytävillä, pukukopissa ja kaukalossa? Roylla oli tapana syyttää ketjukavereitaan omista virheistään ja antoi kyllä heidän kuulla kunniansa. Erityisen ihmettelyn aiheena muun joukkueen keskuudessa oli Royn kummallinen tapa jäädä ahtaisiin paikkoihin seisomaan ja haastamaan riitaa joukkueen muiden jäsenten kanssa.

Runkosarjan viimeisessä ottelussa Tapparaa vastaan HIFK oli pisteen päässä suorasta playoff-paikasta ja kolmannen erän lopulla kutkuttava tilanne oli 3-3. Aivan viimeisellä minuutilla, kun tasapisteen tuoma suora playoff-paikka näytti varmalta, Kevin Roy jäi kiekon kanssa flegusti kikkailemaan oman maalin eteen samalla kun muu joukkue lähti nopeaan vastahyökkäykseen. Tapparan karvaaja sai kiekon riistettyä ja lyötyä sen helposti maaliin. Silloin Ville Peltosenkin oli pakko se myöntää: "Harva kiekkoilija tunaroi kuten tukkoilija kina-Roy."
Chapeau.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös