Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 328 072
  • 66 845

Punamusta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos odottelette kiinankrääsää saapuvaksi ni voi tulla pieni viivästys, siellä on Suezin kanavassa tommonen pikkunen paatti poikittain jumissa, alkaa laivoja kertymään kanavan kummallekin suulle.

Merkittävä osa maailmankaupasta seisoo.



Pakko sanoa että elämme hyvin mielenkiintoisia aikoja.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos odottelette kiinankrääsää saapuvaksi ni voi tulla pieni viivästys, siellä on Suezin kanavassa tommonen pikkunen paatti poikittain jumissa, alkaa laivoja kertymään kanavan kummallekin suulle.

Merkittävä osa maailmankaupasta seisoo.



Parkkipate sakottamaan väärinpysäköinnistä. Pari lappua tuulilasiin luulisi saavan kuskiin liikettä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kaksi työpäivää ennen talvilomaa, joka onneksi pääsiäisen takia on pari päivää pidempi kuin normaalisti. Tulee kyllä tarpeeseen. Onneksi ehtii häippästä mökille ennen mitään rajoitusten voimaantuloa ja toisaalta kyllähän tuonne aina pääsee vaikka olisivatkin voimassa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Se on vasta ja se mitä sillä tehdään on vihtomista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tottakai on epävarmuutta, ja miun mielestä on hyvä kun siitä suoraan sanoo, kun alkaa töihin. Itse olen parikymmentä vuotta toiminut monissa eri keittiöissä. Ainahan se on uutta kenelle tahansa uudessa paikassa, saatikka uudessa työtehtävässä. Paras on heti alkuunsa sanoa, että saattaa tarvita hieman opastusta. Näin kun toimii, niin kanssa työntekijät ovat varmasti auliita auttamaan tarvittaessa, enkä usko, että kukaan avun pyytämisestä tuomitsee.

Kiitos sinulle hyvin asiallisesta vastauksesta. Tässä on nyt vain tosiaan se että en ole varma osaavatko minun kanssani samaan aikaan vuorossa olevat perjantaina auttaa minua, tietävätkö he sen enempää asioista kuin minäkään. Koska he eivät ole koskaan tehneet kyseistä annosvuoroa. Kympiltä tulee työntekijä töihin jolla enemmän sitten tietoa ja kokemusta mutta se mitä tapahtuu ennen kymppiä on tärkeää vuoron onnistumisen kannalta.

Tämä asia olisi pitänyt varmistaa ja ottaa puheeksi jo tiistaina kun olin töissä edellisen kerran mutta en taas äkännyt tarkistaa työvuorolistaa. Ei tässä varmaan nyt kehtaa soitella työpaikalle tänään ja kertoa epävarmuudesta? Ja varmistaa että saa taas perehdytystä ja neuvoja. Kyllä minä varmaan muuten jo osaan ja muistan vuoron sisällön koska ennen kaikkeahan se on niiden annosten tekemistä mutta kunpa muistaisi niiden annosten tavoitepainot (oliko se 400 vai 500 grammaa) ja muutenkin vähän niiden annosten tavoitesisällöt.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ensin tehdään vista ja sitten tullaan vasta. Niinhän se vanha viisaus kuuluu.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Vittu mikä sekametelisoppa koko ulkonaliikkumiskielto-case. Kukaan ei tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä, mitä kaupasta saa ostaa ja mitä ei saa ostaa, ketä saa tavata ja missä ja milloin, vai saako ollenkaan?

Vaikka rakastankin Helsinkiä, niin nyt olen ihan iloinen siitä että asun kaukana sieltä, ja omalla paikkakunnallani tapaukset ovat todella vähäisiä.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
En osaa nykyään kertolaskuja, en ole osannut enää pitkiin aikoihin. Kestää useita sekunteja ja tiukkaa pohdintaa saada perus kympin kertotaulun lukujen tulo ulos, kun taas ala-asteikäisenä jonnena luetteli niitä ihan huvikseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mää tässä pähkäilen että kylvääkö vai eikö kylvää. Savonmummo olisi jo kylvänyt mutta hänellä olikin mukava aurinkoinen kammari jossa pyöritellä taimia kesään saakka. Netistä luin että kannattaa kylvää huhtikuun alussa ja nyt on vielä muistaakseni maaliskuu. Pah, on tää paha... Kyse on siis samettiruusun siemenistä. Enkä minä tietenkään koskaan voi muistiinkirjata edellisten vuosien aikatauluja...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kyselin silmälasien hinnoista aiemmin tällä viikolla Sekalaisen kysymysten-ketjussa. No, äsken kävin vihdoin näöntarkastuksessa ja laitoin sitten samalla pisteen jahkailulle ostaako uudet lasit vai ei ja milloin...

Eli pistin tilaukseen uudet silmälasit nyt sitten ja hintaa näille laseille tuli 220 euroa. Jos ja kun ostan vielä ne aurinkosuojat laseihin niin niistä saan maksaa vielä 40 euroa ylimääräistä.

Toisaalta oli aivan tyhmää jahkailla edes tuolla kysymyksellä ostanko uudet lasit vai en, koska tarve uusille laseille oli kuitenkin nyt akuutti sillä vanhat lasit olivat jo aika surkeassa kunnossa ja se haittasi myös näköä. Ja nyt kun oli myös varaa uusiin laseihin niin päätin nyt myös sitten toimia.

Hienoa että asiat etenevät, asiat selkiytyvät ja ratkeavat lopulta ja loppuu sellainen loputon jahkailu. Mielumminhan sitä törsäisi rahaansa johonkin viihteeseen tai johonkin mikä tuo enemmän iloa ja nautintoa mutta pakko se on joskus panostaa myös terveyteen ja tällaisiin tylsiin asioihin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Se on pojat, tytöt, miehet, naiset ja kaikki muutki: kevät.
Päätin duunipäivän päätteeksi käydä kävelyllä vanhoilla kotikulmilla.



Vanhoja kotikulmia myös täällä! Vähän aikaa meni tottuessa ammattiliittojen läheisyyteen, mutta mihinkä sitä ei tottuisi, näköjään.

Terv. [tähän jotain hyveellisiä ihmisiä syvästi loukkaavaa tyyliin "oikeistolainen"]
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mut ne aikoinaan kantoi Brahiksen kentän viereen Kaarlenkujalle. Sieltä sitten lyhyt stintti Porhaninkadulle. Sieltä mut vietiin maalle Kulikseen. Eka "oma" hima olikin sitten Saariniemenkadulla.

Sittemmin näitä harharetkiä on tullut useampia...
@Turha Kaukalo @Czescku
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kyselin silmälasien hinnoista aiemmin tällä viikolla Sekalaisen kysymysten-ketjussa. No, äsken kävin vihdoin näöntarkastuksessa ja laitoin sitten samalla pisteen jahkailulle ostaako uudet lasit vai ei ja milloin...

Eli pistin tilaukseen uudet silmälasit nyt sitten ja hintaa näille laseille tuli 220 euroa. Jos ja kun ostan vielä ne aurinkosuojat laseihin niin niistä saan maksaa vielä 40 euroa ylimääräistä.

Toisaalta oli aivan tyhmää jahkailla edes tuolla kysymyksellä ostanko uudet lasit vai en, koska tarve uusille laseille oli kuitenkin nyt akuutti sillä vanhat lasit olivat jo aika surkeassa kunnossa ja se haittasi myös näköä. Ja nyt kun oli myös varaa uusiin laseihin niin päätin nyt myös sitten toimia.

Hienoa että asiat etenevät, asiat selkiytyvät ja ratkeavat lopulta ja loppuu sellainen loputon jahkailu. Mielumminhan sitä törsäisi rahaansa johonkin viihteeseen tai johonkin mikä tuo enemmän iloa ja nautintoa mutta pakko se on joskus panostaa myös terveyteen ja tällaisiin tylsiin asioihin.
Uudet rillit avaa ihan uuden maailman, ne on hyvä investointi. Sitä ihmettelee itsekin miten niillä vanhoilla pärjäsi, en ihan loppuun aja prillejä mutta edelliset alkoi jo hajoamaan. Näkö oli pysynyt samana ja ulkonäköhän on kunnossa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se on pojat, tytöt, miehet, naiset ja kaikki muutki: kevät.
Päätin duunipäivän päätteeksi käydä kävelyllä vanhoilla kotikulmilla.



Vähän kevät ainakin täällä myöhemmässä kuin viime vuonna. En muuten muista ja ole itse pitänyt mitään sääpäiväkirjoja mutta Facebookkiin olen näemmä jo tasan vuosi sitten kirjoittanut alotitaneeni silloin ja sinä vuonna pyöräilykauden. Siis ilman nastarenkaita.

Nyt tänä vuonna en ihan vielä uskaltaisi itse ajaa pyörällä ilman nastoja. On tuolla sen verran vielä jäistä paikka paikoin.

Mutta hieno juttu että kevät on tullut! Olen sitä kyllä ainakin itse odottanut todella paljon. Minulla on fiilis että olen odottanut kevättä tänä vuonna hartaammin kuin monena viime vuonna. Kai tämä johtuu siitä että tämän vuoden talvi on näyttänyt monet eri kelit ja on ollut ajoittain jopa todella huonoja kävelykelejä.

Minulle itselleni keväässä on tärkeintä se että pääsee lumesta ja ennen kaikkea jäästä eroon ja tiet sulavat taas. Paljon helpompaa ja huolettomampaa kävely kun on tiet sulia.

Tämän talven olenkin suurimmaksi osaksi kävellyt nastakengillä ja olen alkanut miettimään onko nuo nastakengätkään jaloille parhaat mahdolliset vai aiheuttavatko ne sitä kipua myös. Kävelen kuitenkin melko paljon
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutisissa haastattelivat yllättäen valtaviin tekoviiksiin ja poliisin asuun varustautuneena Apulannan Toni Wirtasta. Tai niin ensin luulin mutta tämä Putous-hahmo taisi kuitenkin olla ihan oikea poliisitarkastaja Konsta Arvelin.
 
Tää on hirveä tunne kun tuntuu että jotain unohtui ja 10min vuoroa jäljellä. Valvomotyö ja aika paljon kaikkea näytöiltä seurattavaa. Noh se tulee sitten yöllä mieleen.
 

ace

Jäsen
Mää tässä pähkäilen että kylvääkö vai eikö kylvää. Savonmummo olisi jo kylvänyt mutta hänellä olikin mukava aurinkoinen kammari jossa pyöritellä taimia kesään saakka. Netistä luin että kannattaa kylvää huhtikuun alussa ja nyt on vielä muistaakseni maaliskuu. Pah, on tää paha... Kyse on siis samettiruusun siemenistä. Enkä minä tietenkään koskaan voi muistiinkirjata edellisten vuosien aikatauluja...
Tämä on niin suora syöttö @Johnny B. Goode lapaan, että ihmettelyketjun asia olisi miksi ei ole tähän vielä tarttunut, kuusi tuntia kuitenkin jo mennyt. Ehkä on jotain tärkeämpää tekemistä, vaikka en usko sitäkään.

Jussin hiljaisuudesta huolimatta, jotain on ilmassa. Vai pitääkö etsiä foliohattu?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään kylvin rairuohon siemenet pääsiäistä varten. Sehän on jo viikon päästä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös