Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 003
  • 66 848

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ja Lidlin sovelluksesta löytyi yllättäen kuponki ilmaiseen kanapakettiin. Sen kävin hakemassa ja ruokajuomaksi repullinen kaljaa. Miks ravintoloissa ei ole vastaavia juomasuosituksia. Hanhenmaksapalleroiden ja katkarapujen ja minkä lie härän pallien kanssa sopii erittäin hyvin 20 tölkkiä Lidlin halvinta punaista kaljaa. Haen kyllä kohta lisää ja meen keskustaan. Kotiin jätän osan noista että illalla on millä viimeistelee itsensä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ainakin meillä kertyy autotalliin kaikenlaista rojua, ja ne jäävät hieman sikin sokin sinne tänne. Pari vuotta siitä, kun viimeeksi tuon järjestelin. Nyt oli jo pikku pakko, kun sekaan ei meinannut mahtua. Tämä aamupäivä kului tuossa projektissa. Nyt on kuulkaas siistiä ja tilaakin riittää levitellä tavaroita.

Talvirenkaat autoon, auton pesu ja imurointi. Sitten voikin hyvällä mielin käydä löylyissä ja jatkaa lomapäivän viettoa tissutellen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Petri tykkää taas Karitasta ja avioero on peruttu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt se on tehty. Ystäväni minulle lapsuudessa antama "lempinimi" on nyt minun virallinen etunimi. Lisäsin sen vain edellisten nimien eteen. Suurin osa läheisistäni käyttää nykyään ns. lempinimeäni. Nimi ei aikoinaan (kun ystäväni sen keksi) ollut kalenterissa mutta nyt se jo sieltä löytyy. Ystävien kanssa on vuosia vietetty nimppareita lempinimeni päivänä.

Ainakaan näin aluksi äitini ei hyväksy nimenmuutostani ja ilmoitti että nimittää minua aikaisemmalla nimellä (joka on siis nykyään minun toinen nimi) ja juhlii nimppareita sen mukaan. Sen sallin hänellä koska olihan se vähän astuminen hänen varpailleen kun hylkäsin hänen päättämän nimen vasta toiseksi nimeksi.

Edit. Korjattu pari kirjoitusvirhettä.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Ainakin meillä kertyy autotalliin kaikenlaista rojua, ja ne jäävät hieman sikin sokin sinne tänne. Pari vuotta siitä, kun viimeeksi tuon järjestelin. Nyt oli jo pikku pakko, kun sekaan ei meinannut mahtua. Tämä aamupäivä kului tuossa projektissa. Nyt on kuulkaas siistiä ja tilaakin riittää levitellä tavaroita.

Talvirenkaat autoon, auton pesu ja imurointi. Sitten voikin hyvällä mielin käydä löylyissä ja jatkaa lomapäivän viettoa tissutellen.
Eikö autotalli yleensä tehdä sitä varten, että siellä säilytetään autoa silloin kun sitä ei tarvi käyttää?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eikö autotalli yleensä tehdä sitä varten, että siellä säilytetään autoa silloin kun sitä ei tarvi käyttää?
Varmasti näin. Meidän tapauksessamme autotalli sijaitsee toisella puolella taloa, kuin autotie. Tuo talli on vielä todella ohut auton säilytykseen. Hyvä että ovia auki saa. Ehkä 60 luvun lopulla, jolloin talomme on rakennettu autot ovat olleet ohkaisempia?

Ei viime vuosien lumimäärillä jaksaisi kolata auton mentävää tilaa tuonne millään. Hyvä, että pyörän mentävän reilun kolan verran viitsii tehdä. Vielä, kun katolta putoava lumi tekee pari kertaa vuodessa ison vallin tuohon autotallin eteen.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Varmasti näin. Meidän tapauksessamme autotalli sijaitsee toisella puolella taloa, kuin autotie. Tuo talli on vielä todella ohut auton säilytykseen. Hyvä että ovia auki saa. Ehkä 60 luvun lopulla, jolloin talomme on rakennettu autot ovat olleet ohkaisempia?
Small family car termillä kuvailtu Moskvitch 408 oli 155 senttiä leveä. Nykyinen suosittu pikkuauto Fiat 500 on 165 senttiä leveä. Alkuperäinen Fiat 500 oli 132 senttiä leveä. Eli kyllä autot ovat muuttuneet leveämmiksi. Joskus näin parkkipaikalla vierekkäin alkuperäisen Mini Cooperin ja vieressä oli sitten uusi versio samasta autosta. Se vanha näytti niin pieneltä että sen olisi saanut vaikka takakonttiin mukaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Small family car termillä kuvailtu Moskvitch 408 oli 155 senttiä leveä. Nykyinen suosittu pikkuauto Fiat 500 on 165 senttiä leveä. Alkuperäinen Fiat 500 oli 132 senttiä leveä. Eli kyllä autot ovat muuttuneet leveämmiksi. Joskus näin parkkipaikalla vierekkäin alkuperäisen Mini Cooperin ja vieressä oli sitten uusi versio samasta autosta. Se vanha näytti niin pieneltä että sen olisi saanut vaikka takakonttiin mukaan.
Kunnioitettavaa perehtymistä aiheeseen!
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Olen muuttamassa pois asunnostani ja tänään sitten tuossa päivänokosilla alkoi helvetinmoinen pimpottelu ja koputtelu kuulumaan oveni takana. Lampsin sitten sinne että mikä siellä on hätänä niin kaksi naispuolista kyseisen vuokranantajan edustajaa käveli sisään.

Minä että mikä meininki se tämmöinen on? Eivät edes kehdanneet kysyä lupaa vaan marssivat suoraan pirttiin. Olivat tarkastamassa kuulemma kämppää. Kyllä näistäkin voisi niinkuin asiallisesti sopia.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Minä että mikä meininki se tämmöinen on? Eivät edes kehdanneet kysyä lupaa vaan marssivat suoraan pirttiin. Olivat tarkastamassa kuulemma kämppää. Kyllä näistäkin voisi niinkuin asiallisesti sopia.
Aikoinaan vuokralla asuessani kiinteistöhuollon kaveri oli yksi kaunis päivä tulossa ilmoittelematta omilla avaimilla sisään - jälkikäteen selvisi, että tarkistamaan/säätämään patteritermostaatteja.
Satuin olemaan kotona ja niin sattui olemaan tyttäreni yli 70-kiloinen lansu-uroskin juuri silloin mulla hoidossa, joka sai melkoisen hepulin, kun heräteltiin moisella törkeällä tavalla päiväuniltaan.
Siinä kun katselivat toisiaan silmiin samalta korkeudelta tuulikaapin oven läpi, rupesi kaveri empimään aikeissaan eikä halunnutkaan tulla sisälle, vaikka lupasin pitää koiran aloillaan. Sovittiin sitten sellainen aika, kun koira enkä minä ollut paikalla.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Aikoinaan vuokralla asuessani kiinteistöhuollon kaveri oli yksi kaunis päivä tulossa ilmoittelematta omilla avaimilla sisään - jälkikäteen selvisi, että tarkistamaan/säätämään patteritermostaatteja.
Satuin olemaan kotona ja niin sattui olemaan tyttäreni yli 70-kiloinen lansu-uroskin juuri silloin mulla hoidossa, joka sai melkoisen hepulin, kun heräteltiin moisella törkeällä tavalla päiväuniltaan.
Siinä kun katselivat toisiaan silmiin samalta korkeudelta tuulikaapin oven läpi, rupesi kaveri empimään aikeissaan eikä halunnutkaan tulla sisälle, vaikka lupasin pitää koiran aloillaan. Sovittiin sitten sellainen aika, kun koira enkä minä ollut paikalla.
Joo ja siellähän saattaa olla ihmiset vaikka seksiaktia harrastamassa. Ei se tuommoinen peli vetele vaikka kuinka olisi kirjeellä ilmoitettu. Puhelimet on keksitty niin vaikka tekstiviesti olisi hyvä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen muuttamassa pois asunnostani ja tänään sitten tuossa päivänokosilla alkoi helvetinmoinen pimpottelu ja koputtelu kuulumaan oveni takana. Lampsin sitten sinne että mikä siellä on hätänä niin kaksi naispuolista kyseisen vuokranantajan edustajaa käveli sisään.

Minä että mikä meininki se tämmöinen on? Eivät edes kehdanneet kysyä lupaa vaan marssivat suoraan pirttiin. Olivat tarkastamassa kuulemma kämppää. Kyllä näistäkin voisi niinkuin asiallisesti sopia.

Ei vuokranantajalla ole oikeutta marssia kenenkään kotiin ilman etukäteisilmoitusta tai ilman vuokralaisen lupaa.

Tässä lainaus Suomen Vuokranantajien sivuilta: ”Jos vuokranantaja menee asuntoon ilman lupaa tai ennakkoon lähetettyä käynti-ilmoitusta, kyse on kotirauhan rikkomisesta. Pahimmillaan luvattomasta käynnistä voi seurata sakko tai enintään kuusi kuukautta vankeutta.”
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei vuokranantajalla ole oikeutta marssia kenenkään kotiin ilman etukäteisilmoitusta tai ilman vuokralaisen lupaa.

Tässä lainaus Suomen Vuokranantajien sivuilta: ”Jos vuokranantaja menee asuntoon ilman lupaa tai ennakkoon lähetettyä käynti-ilmoitusta, kyse on kotirauhan rikkomisesta. Pahimmillaan luvattomasta käynnistä voi seurata sakko tai enintään kuusi kuukautta vankeutta.”
Juu, tuo on ihan selvä juttu, mutta ihmeesti niitä välillä kuuluu tapahtuvan.

Aikanaan kun olimme nuoria ja asuimme vuokralla, niin olin yksin himassa ja ovikello soi noin puolenyön aikaan muutaman kerran ja en ehtinyt sängystä avaamaan ovea, kun huoltomies marssi sisään ja kertoi yläpuolellamme tapahtuneesta vesivahingosta ja halusi kurkata keittiöömme. Enpä tuolloin asiasta mitenkään pahastunut ja hyvä kun tuli sekä asia saatiin samantien "haltuun". Ei meidän asuntoon mitään suurempaa vahinkoa aiheutunut, laittoivat sitten puhaltimet keittiöön pariksi viikoksi ja sillä selvittiin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ei vuokranantajalla ole oikeutta marssia kenenkään kotiin ilman etukäteisilmoitusta tai ilman vuokralaisen lupaa.

Tässä lainaus Suomen Vuokranantajien sivuilta: ”Jos vuokranantaja menee asuntoon ilman lupaa tai ennakkoon lähetettyä käynti-ilmoitusta, kyse on kotirauhan rikkomisesta. Pahimmillaan luvattomasta käynnistä voi seurata sakko tai enintään kuusi kuukautta vankeutta.”
Juu se toinen naikkonen marssi suoraan kämppään ja mutisi jotain että "totta sitä voipi peremmälle tulla". En ehtiny sanoa mitään kun jo kipittivät suoraan keittiön puolella nuuskimaan.

Olen kumminkin asunut tuossa asunnossa melkein 7 vuotta.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu se toinen naikkonen marssi suoraan kämppään ja mutisi jotain että "totta sitä voipi peremmälle tulla". En ehtiny sanoa mitään kun jo kipittivät suoraan keittiön puolella nuuskimaan.

Olen kumminkin asunut tuossa asunnossa melkein 7 vuotta.

Etkö saanut mitään ennakkoilmoitusta päivästä ja millä aikavälillä tuona kyseisenä päivänä tarkastus tehdään?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Etkö saanut mitään ennakkoilmoitusta päivästä ja millä aikavälillä tuona kyseisenä päivänä tarkastus tehdään?
Ilmeisesti oli yrittänyt soittaa ensin mutta oli luuri äänettömällä. Mitään muuta ilmoitusta en kyllä ole saanut.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
"Syksyn edetessä jotain tuttua alkaa näkyä taas suomalaisessa jääkiekossa. Petri Kontiolalle viime kevät ei sittenkään ollut niiden kuuluisien viimeisien tanssien aika. Kaukalokonkarin veri alkoi vetää takaisin liigakaukaloiden sykkeisiin keskellä elämän koettelemuksia.", Jussi Saarinen Urheiluruudussa.

On se vaan kielen leikittelyn ammattilainen ja professönäl repoortör.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös