Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 398 971
  • 67 065
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jaahas. Tänään matka vie kohti Bauskaa ja huomenna päämääränä on Kaunas. Sunnuntaina saan sitten kaiketi ajaa koko samperin matkan Kaunasista Tallinnaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Ostin sitten lasagneen tarpeiksi lasagnelevyjä, että lasagnetteja. Ei siitä kaunis ainakaan tullut, mutta toivottavasti edes maistuu hyvältä.

Koskenlaskijacheddar nimittäin ensimmäistä kertaa testissä omatekemänä juustokastikkeeksi, ja ainakin kertaalleen maistaneena oli pirun hyvää.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mä en tule ikinä ymmärtämään sitä, mistä lopputili oikein oikein koostuu.

Aina tulee 3 kertaa enemmän mitä luulen että sieltä tulee...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Sain ostettua 90:llä eurolla itselleni kohtalaisen pelikoneen (HP Compaq 8200 Elite Windows 10:llä) viime viikolla ja äsken testasin sen toimivuutta. Toimiihan se, joten on ainakin jotakin tekemistä iltaisin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä en tule ikinä ymmärtämään sitä, mistä lopputili oikein oikein koostuu.

Aina tulee 3 kertaa enemmän mitä luulen että sieltä tulee...

Jotenkin tästä tulee väkisinkin mieleen, että jostain syystä työnantajat haluavat kerta toisensa jälkeen päästä sinusta eroon. Hinnalla millä hyvänsä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä mieltä olet siitä, että ulkona on pimeää ja kadut liukkaita? Eikö vain otakin päähän? Äänestä meidän oppositiopuolue voittoon, muuten ei mikään muutu.
 

Glove

Jäsen
Mitä mieltä olet siitä, että ulkona on pimeää ja kadut liukkaita? Eikö vain otakin päähän? Äänestä meidän oppositiopuolue voittoon, muuten ei mikään muutu.
Katujen ja varsinkin jalkakäytävien liukkaus on taksikuskien syytä. Näin minulle asiakas kerran sanoi kun tolpan vieressä ollut jalkakäytävä oli jäässä ja hiekoittamatta.
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jussi Heikelän ex vilahti pitkästä aikaa Lotto-lähetyksessä. Tärkeetä tietoo hei!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein juuri korppujauhoja. Puoltoista litraa tuli että kyllä sillä muutamat lihapullat ja linströminpihvit tekee...
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oonkohan mä jotenkin ahdasmielinen, kun toi Palanderin Kalle on mulle vähän liikaa. Lienen ihan hirveä ihminen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tein juuri nuoremmalle tyttärelle A2 kielen (alkaa neljännellä) hakemuksen ja siihen tuli ykkösvaihtoehdoksi ranska. (nimimerkit @Gennadi ja @Krepo tykkäävät tästä). Vanhempi otti espanjan joku vuosi sitten. Olisi aika kivaa, jos lapset osaisivat ranskaa ja espanjaa siinä vaiheessa kun iskältä unohtuu kielitaito. Tyttäret siis molemmat englanninkielisellä luokalla ekasta luokasta lähtien, joten sitä ei tarvitse enää erikseen opetella.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mulla ei ole palan havaintoakaan miten tehdä solmuke.

Tuli kutsu juhliin jossa tuo olisi suotavaa, ei vaatimus. On tässä aikaa opetella.
Ja en todellakaan sorru näihin valmisjuttuihin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla ei ole palan havaintoakaan miten tehdä solmuke.
Oon joskus vaklannut netistä, miten se tehdään. Se ilmeisesti tehdään kuin rusetti, ja jollain magiikalla siitä tulee sellainen kuin siitä kuuluu tulla. Ei kyllä aavistustakaan, onko helppoa vai vaikeeta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jäi kyllä levy pyörimään päälle aivan liian pitkäksi aikaa tämän mahdollisen narsistikuvion ympärille. Kun en saanut millään edes purettua mieltäni oikealla tavalla ulos kenellekään. Jäin liian pitkäksi aikaa pyörittämään ajatusta vain oman pääni sisälle ja se ei kyllä tehnyt lopulta hyvää. Ajatuksesta meinasi tulla minulle pakkomielle.

Kun oikeasti tutkin yhteen aikaan oikein tietoa mitä se narsismi on ja olen alkanut kiinnittämään nyt niitä samoja merkkejä valitettavasti esimieheni koko persoonassa merkille. Olen ollut huolissani ja pyörittänyt pitkään ajatuksia vain oman pääni sisällä. Päässä pyörinyt vain tämä kuvio kun sitä ei saanut purettua edes kenellekään pitkiin aikoihin oikealla tavalla ja oikein ymmärrettynä. Tein siinä matkan varrella sitten isojakin virheitä ja lopulta kaikki valitettavasti päättyi totaaliseen turhautumiseen asunnossa ja tuli päästettyä ajatukset vähän liiankin kovaäänisesti ulos turvasta. Mutta nyt on vihdoin tunne että joku saattoi jossain ymmärtääkin ajatukseni ja ymmärtää että minulla oikeasti on tietoa ja kokemusta asioista.

Päteä en missään vaiheessa halunnut, halusin vain vähän kertoa mietteitäni mutta se oli todella vaikeaa ja ajatuksesta meinasi kyllä nyt tulla jopa pakkomielle ja se alkoi häiritsemään liikaakin jo elämääni. Matkalla oli erittäin paljon väärinymmärryksiä siitä lähtien varmaan kuinka oma persoonani on nähty. Tarkoitus on ollut vain tuoda suorapuheisesti tietoihin, kokemuksiini ja siihen perustuen mitä olen joutunut töissäni näkemään ja tehnyt tulkintoja sen mukaan. Hirveän isot muurit oli edessä kun kukaan ei oikein ymmärtänyt ja kuunnellut. Ja lopulta kaikki nyt sitten purkautui ulos täysin väärällä tavalla eli jopa huutamisella asunnossani. Olin niin läpeensä turhautunut jo.

Mutta nyt on tunne että vihdoin joku jossain kuunteli ja ymmärsi ja voin vihdoin jatkaa matkaani ja vaihtaa levyä. En edes todellakaan ole ollut koskaan varma olenko oikeassa. Mutta nyt matka vihdoin jatkuu.

Siinäkin on ollut jo kasa väärinymmärryksiä kun on ajateltu että käytän narsismi-sanaa ja näitä muita arvostelevassa mielessä vaikka olen nyt kyllä tuonut näitä ajatuksia ihan sairauteen liittyen esiin eikä tarkoituksenani ole ollut ketään loukata. Mutta nyt vaihdan kyllä oikeasti jo levyä, totaalisesti. Otan virheistä opiksi ja toivon ettei asunto lähde alta. Huumorilla nämä asiat ja kokemukset pitää vähän muuten minun ottaa mitä on matkan aikana tapahtunut. Eikä pidä liikaa taakseensa jäädä katsomaan ja vinkumaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
@vilperi sen vinkin antaisin, että nyt kannattaa keskittyä siihen, että hoidat omat hommasi mahdollisimman hyvin ja jätät nämä esihenkilöäsi koskevat hommelit taka alalle. Mitään saavutettavaa ei siulla ole tällä agendallasi kuitenkaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi sen vinkin antaisin, että nyt kannattaa keskittyä siihen, että hoidat omat hommasi mahdollisimman hyvin ja jätät nämä esihenkilöäsi koskevat hommelit taka alalle. Mitään saavutettavaa ei siulla ole tällä agendallasi kuitenkaan.

Se on kyllä ihan totta. Pidän kuitenkin itse varani tämän esimiehen kanssa koska vahva epäilys kyllä on nyt. Tiedän kuinka tällaisia persoonia pitää käsitellä ja menen niillä taidoilla eteenpäin.

Erikoinen elämän vaihe takana ja olen kyllä nyt jotenkin jäänyt liian pitkäksi aikaa pyörittämään tätä asiaa mielessäni. Mutta ei taakse kannata liikaa katsella, ottaa oppia virheistä ja kuittaa loput huumorilla. Nyt jäi jostain syystä järkyttävän pitkäksi aikaa levy kyllä pyörimään tämän yhden asian ympärille mutta vihdoin vaan eteenpäin. Eiköhän tämä asia ole nyt minun kannalta toistaiseksi käsitelty.
 
Moi @vilperi ! Olenkin miettinyt, että miksihän sieltä suunnalta ei ole muistaakseni hirveästi tekstejä tullut viime aikoina.. Mutta nyt näin että olet kirjoittanut jotain ja luen tuon myöhemmin ajatuksella läpi sit..

Nyt väsy kun "rankka" eka päivä takana jälleen kuntouttavassa työtoiminnassa.. Kaksi kertaa viikossa käytävä. 74km yhteensä bussissa istuttava päivän aikana koska matkat. 16 euroa ja 40 senttiä kyyti yhteen laskettuna on tietty halpa kun ajattelee.
 

Nick Neim

Jäsen
Väkisinkin tulee mieleen @vilperi tuosta ylläolevasta tapauksesta, että jos tuollaisenkin asian saa pyörimään pään sisällään lähes pakkomielteisesti, joka lopulta purkautuu turhautumisena ja huutamisena omassa asunnossaan, niin voisi olla mieltä virkistävää ja ajatuksia puhdistavaa säännöllisemmin käydä juttelemassa jonkun ammattilaisenkin kanssa. Mielestäni tässä vuosien varrella on ollut merkille pantavaa huomata kirjoituksissasi sitä, että kehität erilaisista asioista pakkomielteitä ja levy jää junnaamaan kovin helpolla päälle, mikä osaltaan on omiaan luomaan ylimääräistä stressiä, paineita ja turhautumista. Myös siis sellaisistakin asioista, joista moni muu kohauttaisi vain olkiaan.

Tietenkin pelkkien foorumikirjoitusten perusteella on turha heitellä mitään syvempiä analyyseja tai leikkiä kotipsykologia, mutta viitteitä siihen, että tarvitset muunkin kanavan kuin Jatkoajan omien fiilisten purkamiseen, on olemassa. Pistä vinkki ainakin korvan taakse, vaikka et sille kokisikaan minkäänlaista tarvetta.

Tämä ihan kaikella hyvällä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Viikonloppuna oli rannekello pysähtynyt, joten kävin tänään ostamassa Citizenin. Ei osanneet liikkeessä ottaa palaa pois rannekkeesta, joten olisivat lähettäneet sen viikon reissulle sitä varten. :D

Pitää käydä huomenna kellosepällä töitten jälkeen...
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mielestäni tässä vuosien varrella on ollut merkille pantavaa huomata kirjoituksissasi sitä, että kehität erilaisista asioista pakkomielteitä ja levy jää junnaamaan kovin helpolla päälle
Tuon lihavoidun osion huomaa jo ihan tuosta vilperin pitkästä kirjoituksesta. Toistoa on aika paljon...

Ota @vilperi yhteys vaikka sinne asuntolaan missä asuit ennen omilleen muuttamista. Siellä on niitä ohjaajia ja ammattilaisia ja joihin sinulla on jo olemassa yhteys. Jos heidän kanssa juttelu ei tunnu sopivalta, niin he ainakin osaavat hyvin neuvoa jonkun muun paikan mihin mennä juttelemaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Väkisinkin tulee mieleen @vilperi tuosta ylläolevasta tapauksesta, että jos tuollaisenkin asian saa pyörimään pään sisällään lähes pakkomielteisesti, joka lopulta purkautuu turhautumisena ja huutamisena omassa asunnossaan, niin voisi olla mieltä virkistävää ja ajatuksia puhdistavaa säännöllisemmin käydä juttelemassa jonkun ammattilaisenkin kanssa. Mielestäni tässä vuosien varrella on ollut merkille pantavaa huomata kirjoituksissasi sitä, että kehität erilaisista asioista pakkomielteitä ja levy jää junnaamaan kovin helpolla päälle, mikä osaltaan on omiaan luomaan ylimääräistä stressiä, paineita ja turhautumista. Myös siis sellaisistakin asioista, joista moni muu kohauttaisi vain olkiaan.

Tietenkin pelkkien foorumikirjoitusten perusteella on turha heitellä mitään syvempiä analyyseja tai leikkiä kotipsykologia, mutta viitteitä siihen, että tarvitset muunkin kanavan kuin Jatkoajan omien fiilisten purkamiseen, on olemassa. Pistä vinkki ainakin korvan taakse, vaikka et sille kokisikaan minkäänlaista tarvetta.

Tämä ihan kaikella hyvällä.

Muuten hyvää pohdintaa ja varmasti tottakin. Nyt jäi taas levy pyörimään päälle aivan liian pitkäksi aikaa ja se on huono juttu. Joskus tapahtunut samaa myös ja se on ikävä piirre minussa. Mutta tällä kertaa ei tainnut kyllä mahdollinen murehdittava asia kovin vähäpätöinenkään olla.

Todellisuudessahan oikea narsismi sairautena on vakava sairaus jolla voi olla pahatkin vaikutuksensa myös kanssaeläjiin ja ympäröivään yhteisöön. Ei kannata kyllä vähätelläkään nyt jos puhutaan oikeasti narsismista sairautena. Se ei ole vain pari hassua piirrettä luonteessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös