Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 410 681
  • 67 122
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olin tänä iltana kolmen kaverin kanssa synttäri-minigolfaamassa. Oli kivaa ja voitin vieläpä. Lauantaina sit vielä kunnon kaverikemut kerhohuoneella.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Olin tänä iltana kolmen kaverin kanssa synttäri-minigolfaamassa. Oli kivaa ja voitin vieläpä. Lauantaina sit vielä kunnon kaverikemut kerhohuoneella.
He antoivat sinun voittaa, olethan synttärisankari.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
He antoivat sinun voittaa, olethan synttärisankari.
Melkeen meni lopussa jännäks ku vikalla radalla pahin ja ainoa kilpakumppanini veti reikään toisella lyönnillä ja ite nappasin vikalta radalta puhtaan seiskan. Onneksi olin kuitenkin tehnyt just riittävän kaulan niin voitin silti kahden lyönnin turvin.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Satakunnan Kansa julkaisi tänään jutun 42-vuotiaasta naisesta, joka ei ollut koskaan eläissään käynyt Helsingissä (on siis suomalainen ja koko ikänsä Suomessa asunut, koska ei ole myöskään koskaan käynyt ulkomailla). Ja jutussa sitten seurattiin sitä kun hän nyt ensimmäisen kerran meni käymään..

Pisti jotenkin miettimään, että enkös minä itse taas ole aika hyvin kiertänyt. Ja tosiaan jos otetaan tuosta vaikka Suomen 15 suurinta kaupunkia, niin joukossa on vain yksi missä en ole koskaan eläissäni käynyt: Oulu. Samoin kun tarkistin, niin Suomessa on vain yksi maakunta jonka alueella en ole koskaan käynyt: Kainuu
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Satakunnan Kansa julkaisi tänään jutun 42-vuotiaasta naisesta, joka ei ollut koskaan eläissään käynyt Helsingissä (on siis suomalainen ja koko ikänsä Suomessa asunut, koska ei ole myöskään koskaan käynyt ulkomailla). Ja jutussa sitten seurattiin sitä kun hän nyt ensimmäisen kerran meni käymään..

Pisti jotenkin miettimään, että enkös minä itse taas ole aika hyvin kiertänyt. Ja tosiaan jos otetaan tuosta vaikka Suomen 15 suurinta kaupunkia, niin joukossa on vain yksi missä en ole koskaan eläissäni käynyt: Oulu. Samoin kun tarkistin, niin Suomessa on vain yksi maakunta jonka alueella en ole koskaan käynyt: Kainuu
Piti tarkistaa, miten on omalla kohdalla kotimaan suhteen. Kokkola on asukasluvultaan suurin paikka, jossa en ole käynyt, mikäli ei huomioida pelkästään jonkun kulkuneuvon kyydissä tai ratissa läpi ajamista. Sellaista kuntaa, jonka alueella en ole käynyt ollenkaan, saikin kelata Wikipedian listalta aika pitkälle. Lienee Kontiolahti - kaupungeista suurin on Uusikaupunki.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Rovaniemi on asukasluvultaan suurin paikka Suomessa, jossa en ole käynyt. Sen sijaan olen käynyt kaikissa Suomen maakunnissa, tosin suurin osa noista vierailuista on tapahtunut useita vuosia sitten. Lapissa en ole käynyt vuoden 1997 jälkeen, Kainuussa vuoden 1994 jälkeen, Pohjanmaalla suunnilleen vuoden 2006 jälkeen ja Keski-Pohjanmaalla luultavasti vuoden 2005 jälkeen. Ahvenanmaalla olen käynyt viimeksi 80-luvulla, joten minulla ei ole mitään muistikuvia sieltä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli eilen lenkillä koirapuiston ohittaessa hauska huomata, että myös eläinten piirissä on mulkkuja tyyppejä. Varis pyöri komean susikoiran(?) päällä härnäten tätä. Lopulta lintu asettui aidan reunalle ja aloitti armottoman räkätyksen koiran suuntaan. Vittuili sen verran rohkeasti, että luotto oli ilmeisen kova sille, ettei koira ylettyisi tai ehtisi hyökkäämään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vaikka olenkin kosmopoliitti maailmankansalainen, olen toki myös käynyt kotimaassani Suomessa matkoilla hyvinkin laajasti. Katsoin tuosta Wikipedian kuntalistasta, että väkiluvulla mitattuna Suomen top40-paikoista olen käynyt kaikkialla paitsi kahdessa paikassa - Kangasala on jäänyt näkemättä, ja lisäksi joku tuollainen paikka kuin Kouvola. Mutta siellä nyt ei varmaan ole kukaan muukaan normaali ihminen koskaan käynyt. Mikä edes on Kouvola?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Taitaa olla niin, että lähes ainoat paikkakunnat täällä suloisessa Suomessamme, joissa en ole käynyt koskaan löytynevät (Ahvenanmaan) saaristosta eikä niitäkään ole montaa. Pitkälti asia selittyy jo moottoripyöräilyharrastuksellani, jonka kautta tuli koluttua, ihan vain huvin vuoksi, yksi jos toinenkin paikka, johon ei autoillessa olisi viitsinyt poiketa, esim. Kaskisten kaupunki, joka on sivussa kasitieltä. Pelkästään Saaristomeren rengastien läpi ajaminen kartuttaa mukavasti paikkakuntasaldoa samalla, kun voi ihailla yhtä Suomen kauneinta kolkkaa. Lisäksi jo työnikin puolesta jouduin koluamaan läpikotaisin kaikki Pohjois- ja Keski-Pohjanmaan kuten myös Kainuun kunnat sekä kalastus- ja lasketteluharrastuksen myötä myös Lapin paikkakunnat tulivat tutuiksi.
Lukemattomia hienoja hetkiä olen kokenut ympäri Suomen, milloin telttaillessa moottoripyörällä, milloin mökkimajoituksessa laskettelun tai muun lomailun ohessa, tai ihan vain laavulla majaa pitäessä kalastaessani jossain korvessa.
Kaupungeista minulle rakkain on Tampere, kaunein ehkä Lappeenranta (kesällä) ja mielenkiintoisin lienee Turku. Oulu ansaitsee maininnan pitkäaikaisena kotikaupunkinani, mutta vielä pidenpiaikaisena kempeleläisenä Oulu ei ole mulle kovin "iso juttu".
Btw - Kouvolasta voin mainita, että jos ei mitään muuta, siellä ainakin on aivan helevetin hyvä eläinsairaala, sen henkilökunta, eritoten ortopedi - jo tuolla statuksella se ohittaa monta muuta kaupunkia...
 

Isometsä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Taitaa olla niin, että lähes ainoat paikkakunnat täällä suloisessa Suomessamme, joissa en ole käynyt koskaan löytynevät (Ahvenanmaan) saaristosta eikä niitäkään ole montaa. Pitkälti asia selittyy jo moottoripyöräilyharrastuksellani, jonka kautta tuli koluttua, ihan vain huvin vuoksi, yksi jos toinenkin paikka, johon ei autoillessa olisi viitsinyt poiketa, esim. Kaskisten kaupunki, joka on sivussa kasitieltä. Pelkästään Saaristomeren rengastien läpi ajaminen kartuttaa mukavasti paikkakuntasaldoa samalla, kun voi ihailla yhtä Suomen kauneinta kolkkaa. Lisäksi jo työnikin puolesta jouduin koluamaan läpikotaisin kaikki Pohjois- ja Keski-Pohjanmaan kuten myös Kainuun kunnat sekä kalastus- ja lasketteluharrastuksen myötä myös Lapin paikkakunnat tulivat tutuiksi.
Lukemattomia hienoja hetkiä olen kokenut ympäri Suomen, milloin telttaillessa moottoripyörällä, milloin mökkimajoituksessa laskettelun tai muun lomailun ohessa, tai ihan vain laavulla majaa pitäessä kalastaessani jossain korvessa.
Kaupungeista minulle rakkain on Tampere, kaunein ehkä Lappeenranta (kesällä) ja mielenkiintoisin lienee Turku. Oulu ansaitsee maininnan pitkäaikaisena kotikaupunkinani, mutta vielä pidenpiaikaisena kempeleläisenä Oulu ei ole mulle kovin "iso juttu".
Btw - Kouvolasta voin mainita, että jos ei mitään muuta, siellä ainakin on aivan helevetin hyvä eläinsairaala, sen henkilökunta, eritoten ortopedi - jo tuolla statuksella se ohittaa monta muuta kaupunkia...
Tämä pitää kyllä täysin kutinsa. Saariston rengastie lossiyhteyksineen on viihtyisä kulkea ja alueen nähtävyydet ovat vaikuttavia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinäpä kysymys johon ei tavalliset kuolevaiset pysty vastaamaan. Kouvolaa ei voi selittää, se pitää kokea.
Joo kaveri väitti että lätkähallissakin olisi joku juoksurata katsomon yllä. En uskonut. Mutta oli se perketi. Mitä seuraavaksi. Vesipuisto, huvikumpu, muumilaakso.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vesipuisto, huvikumpu, muumilaakso.

On, on tavallaan ja luultavasti jossain lähellä (täällä nimittäin tulee vastaan sellaisia tyyppejä, joista sanotaan että kaikki muumit eivät ole laaksossa, joten kävelymatkan päässä luulisi sen laaksonkin silloin olevan).
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä täytyisi piirtää jonkinlainen kaavakuva, mutta koitetaan.

Tammikuussa 2020 ostin lipun The Boomtown Ratsin konserttiin. Hieman irrallinen tapahtuma seuraavaksi tuleviin, mutta odottakaa.... kaikki selkiytyy, ainakin jotenkin.

Kesäksi 2022 hankin liput Faith No Moren ja John Fogertyn konsertteihin, jotka molemmat siirtyivät ainakin vuoteen 2024. Nuo ovat molemmat edelleen odottamassa käyttöä, mutta en pidättele hengitystäni liikaa. Hyvitykseksi olisi ensin päässyt siille mille lie punkfestivaalille (Faith No More) ja Duran Duraniin (John Fogerty), mutta sekin peruuntui, joten molemmilla pääsi katsomaan Duran Durania. Olin siellä.

Kesäksi 2023 hankin lipun Liam Gallagherin ynnä muiden konserttiin - koska se tuli jokseenkin samaan myyntiin, kun tuo moneen kertaan siirretty Boomtown Rats lopulta peruuntui lopullisesti, hankin sellaisen Golden Shower runkkurinki-paikan, vaikka vihaan systeemiä, mutta kun palautuslahjakortti kattoi vähintään erotuksen. John Fogerty ja Faith No More siirtyi edelleen - jos ne liput piti edelleen, niin olisi päässyt tuonne Liam Gallagherin konserttiin. Tänään tuli molemmista "sori ei voi mitään" meili.

Homman lopputulemana olen siis käynyt Duran Duranin konsertissa kaatosateessa. Tarina kyllä haarautuu vielä sivupoluillekin, sillä otin tuosta Gallagher-palautuksestakin lahjakortin, joka on suurimmaksi osaksi käyttämättä. Ismo Alangon, jonka piti esiintyä tuolla, Tavastian keikalle hankin kyllä jo lipun.

Mikähän promoottori noita kaikkia yhdistää (paitsi viimeiseksi mainittua Ismon Tavastiaa)?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ulkona sataa niin ei tartte maalailla. Nyt just ei oo muuta hommaa ni istuskelen vaa työpaikalla traktorihallissa ja palkka juoksee.
Sit menet maalaamaan kalkkimaalilla tai myrkkymaalia veneisiin!!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ojantakainen ja Mäenalainen tappeli, Juha-Matti Aaltonen voitti.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On, on tavallaan ja luultavasti jossain lähellä (täällä nimittäin tulee vastaan sellaisia tyyppejä, joista sanotaan että kaikki muumit eivät ole laaksossa, joten kävelymatkan päässä luulisi sen laaksonkin silloin olevan).

Tähän sellainen knoppitieto, että Lahdessa olevaa Päijät-Hämeen keskussairaalan psykiatrista osastoa kutsutaan Muumilaaksoksi, joten ei se kovin kaukana Kouvolasta ole.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän sellainen knoppitieto, että Lahdessa olevaa Päijät-Hämeen keskussairaalan psykiatrista osastoa kutsutaan Muumilaaksoksi, joten ei se kovin kaukana Kouvolasta ole.

Jyväskylän Kankitiellä sijaitsevaa päihteilijöiden asumisyksikköä kutsutaan myös Muumilaaksoksi.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku pölli just kaksi 18-packia keppanaa lähikaupasta. Olin taksikuskin kanssa kassalla kun tapahtui. Kuski ei tajunnut tilannetta, muuten olisi juossut kiinni

Myyjän mukaan toinen tapaus tähän työvuoroonsa.

Helvetin lättähatut.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Joku pölli just kaksi 18-packia keppanaa lähikaupasta. Olin taksikuskin kanssa kassalla kun tapahtui. Kuski ei tajunnut tilannetta, muuten olisi juossut kiinni

Myyjän mukaan toinen tapaus tähän työvuoroonsa.

Helvetin lättähatut.
Amatööri asialla. Suunnilleen samalla vaivalla mukaan olisi lähtenyt myös kaksi 24-packia.

Ehkäpä tämä rikollinen nero oli laskenut jollain matemaattisella kaavalla, että mukaan napattu määrä oli optimaalinen mm. juoksuvauhdin suhteen. Tai sitten ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös