Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 398 786
  • 67 065

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun tässä nyt on ollut näitä lämpimiä ja aurinkoisia päiviä niin olen kuivannut pyykkiä ulkona. Toissa päivänä meni lakanoita. Eilen pesin pois talvitakkeja ja toppahousuja (eihän takatalvi enää iske?). Tänään pesin ns. normivaatteita. Siellä ne narulla iloiseen heiluu.. t-paidat, housut, pikkupöksyt, kalsarit ja sukat. Kuivaa tulee ja vaatteisiin tulee hyvä, raikas tuoksu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kun tässä nyt on ollut näitä lämpimiä ja aurinkoisia päiviä niin olen kuivannut pyykkiä ulkona. ....
Näin meilläkin, joskin pienenä rajoitteena on edelleen lumikasat, jotka vaikeuttavat kulkuja pyykkinarulle - saappaat tarpeen tarpoessa...

... Kuivaa tulee ja vaatteisiin tulee hyvä, raikas tuoksu.
Sitä tuoksua ei hevin voita mikään...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näin meilläkin, joskin pienenä rajoitteena on edelleen lumikasat, jotka vaikeuttavat kulkuja pyykkinarulle - saappaat tarpeen tarpoessa...
Aamulla (aamupäivällä) kun vie pyykkejä niin hanki kestää hyvin. Iltapäivällä (illemmalla) kun hakee pyykkejä niin jo alkaa hanki pettää ja on hyvä olla todellakin saappaat jalassa. Kerran menin ns. puutarhakengillä ja oli kyllä kengät täys lunta ja sukat läpimärät sekä varpaat jäässä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Aurinkotuolille tulin istuskelemaan heti töistä päästyäni. Sen verran aikaisin aurinko menee varjoon tässä pihan lumettomassa kohdassa, että pitää ottaa kaikki hyöty irti jonka saa. Töissä ajattelin vielä, että vaihtaisin kesärenkaat ja pesisin auton. Jääkööt huomiselle, kunhan kalasta kotiudun.

Kohtuu paljon kärpäsiä tässä surisee ja osa tallustelee pohkeilla ja käsivarsilläkin. Antaa pörriäisten surista ja tepastella, mie en ala läpsimään. Tymake my word!!

Lumikin häviää ihan silmissä. Ensimmäiset sipulikasvit jo vartta kasvattelee. Sen verran tuli uutta kasvia/ kukkasipulia laitettua pihalle, että mielenkiintoista seurata mitäköhän sieltä putkahtelee. Ihan kaikkea ei kuitenkaan muista.

Kovasti odottelee, että pääsisi kunnolla puutarha hommiin. 3 uutta kasvulavaa odottaa paikoilleen laittamista. Kalkki, turve, multa ja lannoite säkkien sisällöt odottavat loppusijoitustaan. Hienoa aikaa tämä kevät kyllä!!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Maalla ei muka tapahdu mitään... Tänäänkin lensi kaksi (armeijan) helikopteria tontin ylitse. ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20220420_134408_HDR.jpg
    IMG_20220420_134408_HDR.jpg
    410,9 KB · kertaa luettu: 58

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Maalla ei muka tapahdu mitään... Tänäänkin lensi kaksi (armeijan) helikopteria tontin ylitse. ;-)
Näyttää muuten hämmentävän paljon siltä, että helikopteri olisi päättänyt pysähtyä männynlatvaan jostain syystä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Töissä ajattelin vielä, että vaihtaisin kesärenkaat ja pesisin auton. Jääkööt huomiselle, kunhan kalasta kotiudun.
Vaihdoinpahan renkaat ja pesin auton nyt kuitenkin jo tänään. Mukava sitten huomenna ajella huomenna Imatralle kalaan, kun nämä kunnossa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Varmoja keväänmerkkejä ilmasta. Spurgut alkavat viihtyä enemmän ulkona ja keskustellaan paljon sekä öristään sekavia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Vaihdoinpahan renkaat ja pesin auton nyt kuitenkin jo tänään. Mukava sitten huomenna ajella huomenna Imatralle kalaan, kun nämä kunnossa.
Täytyisi varmaan nuo renkaat huomenna vaihdattaa, olisi sitten perjantaina mukavampi ajella Tampereelle poikaa ja pojanpoikaa moikkaamaan viikonlopuksi.

On siellä pojan oikeat vanhemmatkin paikalla. Niille ei taida mitään nato/käly/tms sanaa löytyä?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Varmoja keväänmerkkejä ilmasta. Spurgut alkavat viihtyä enemmän ulkona ja keskustellaan paljon sekä öristään sekavia.

Mahtaako se hiljentää osaltaan esimerkiksi tätä ketjua? Vai onko kaikilla jo älypuhelimet, millä voi osallistua Jatkoajan keskusteluun myös puistonpenkiltä käsin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Varmoja keväänmerkkejä ilmasta. Spurgut alkavat viihtyä enemmän ulkona ja keskustellaan paljon sekä öristään sekavia.
Mahtaako se hiljentää osaltaan esimerkiksi tätä ketjua? Vai onko kaikilla jo älypuhelimet, millä voi osallistua Jatkoajan keskusteluun myös puistonpenkiltä käsin.
Kännykkä aikaan olen siirtynyt jo aikoja sitten. Kiva on ulkona aikaa viettää näillä säillä. Viestejäkin putkahtelee palstalle kiihtyvää tahtia, osa tosiaan melko sekavia. Puistonpenkki ei niinkään kiinnostelee. Pihallani oleva aurinkotuoli sitäkin enemmän.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen päättänyt alkaa kasvattamaan itselleni partaa heti toukokuun alusta alkaen. Miksi? Koska haluan kerrankin kokeilla, miltä se tuntuu ja varsinkin näyttää omassa naamassani. Tähän mennessä pisin aika, jonka olen käyttänyt kasvattaakseni sänkeä, on ollut lähes kolme viikkoa, kunnes ajoin sen pois. Minulla ei ole koskaan ollut partaa tai viiksiä ainakaan kovin näkyvästi ja pitkään, sillä olen joutunut pitämään pärstäni siistinä, mutta nyt ajattelin repäistä ja katsoa mitä siitä tulee, koska minulla on edessäni yksi elämäni suurimmista muutoksista, jonka vuoksi tuollaisen asian toteuttaminen alkoi tuntua mahdolliselta.

Toinen asia, jonka olen päättänyt aloittaa, on täydellinen kuntokuuri. Nykykuntoni on sanalla sanoen karmea, mutta onneksi tässä asuntoni vieressä on sekä pari pururataa, että myöskin kohtalaisen edullinen kuntosali. Yksi ensimmäisistä tavoitteistani on kyetä juoksemaan vaikka 400 metriä niin, etten koe kuolevani sen aikana tai varsinkaan sen jälkeen.

Matka tulee hiljalleen pitenemään ja alustavissa suunnitelmissani olen heittänyt sellaisen epämääräisen välietapin ilmaan, että syntymäpäivänäni pystyn juoksemaan Cooperin testin sekä rikkomaan aiemman ennätykseni, jonka tein joskus yläasteella. En muista ihan tarkkaa lukua, mutta epäilen sen olleen jotain 2300 metriä eli ei mitenkään erikoisen hyvin.

Jossain vaiheessa pitää hankkia sekä vaaka että jonkinlainen mittanauha, jotta pystyn seuraamaan kehitystäni, mutta ainakin aluksi tulen tyytymään kameraani.
 

Glove

Jäsen
Viimeiset löylyt otettu nykyisen asunnon saunassa. Seuraavassa onkin sitten heti valmis kiuas niin voi käydä saunassa vaikka heti aamulla. Yksi lonkero vielä jäljellä ja sitten toivottavasti kauniita unia. Vielä olisi 42 tuntia töitä nykyisessä paikassa. Muutoksia siis tulossa ihan tarpeeksi.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen päättänyt alkaa kasvattamaan itselleni partaa heti toukokuun alusta alkaen. Miksi? Koska haluan kerrankin kokeilla, miltä se tuntuu ja varsinkin näyttää omassa naamassani. Tähän mennessä pisin aika, jonka olen käyttänyt kasvattaakseni sänkeä, on ollut lähes kolme viikkoa, kunnes ajoin sen pois. Minulla ei ole koskaan ollut partaa tai viiksiä ainakaan kovin näkyvästi ja pitkään, sillä olen joutunut pitämään pärstäni siistinä, mutta nyt ajattelin repäistä ja katsoa mitä siitä tulee, koska minulla on edessäni yksi elämäni suurimmista muutoksista, jonka vuoksi tuollaisen asian toteuttaminen alkoi tuntua mahdolliselta.
Kasvatin aikoinaan parran kun huomasin myöhemmällä iällä, että se ylipäätään kasvaa eli se on mahdollista jopa minullekin: lähes kaikki on lopulta mahdollista. Ei se kaunis ole, mutta nykyään suuri osa identiteettiäni: jotkut ottaa leiman nahkaan, jotkut kasvattaa parran (ei tosin kovin moni nainen). Mikään ei voita mietiskelyhetkeä omaa partaa sivellessä.

Miksi olet joutunut pitämään naaman siistinä?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kasvatin aikoinaan parran kun huomasin myöhemmällä iällä, että se ylipäätään kasvaa eli se on mahdollista jopa minullekin: lähes kaikki on lopulta mahdollista. Ei se kaunis ole, mutta nykyään suuri osa identiteettiäni: jotkut ottaa leiman nahkaan, jotkut kasvattaa parran (ei tosin kovin moni nainen). Mikään ei voita mietiskelyhetkeä omaa partaa sivellessä.

Miksi olet joutunut pitämään naaman siistinä?
Kuulemma asiakaspalvelussa pitää olla siistin näköinen. Nyt, kun edessä näyttää olevan pitkä kesäloma eikä ole mitään erikoisia suunnitelmia sen varalle, ajattelin kokeilla, kuinka se luonnistuu. Parta kyllä kasvaa, sen olen huomannut, mutta millaiseksi? Sitä en osaa sanoa. Tavoittelen kuitenkin ducktail-parran tyyppistä tyyliä ja kun tulen vielä saamaan uudet silmälasitkin tulevan kuun aikana, niin muodonmuutokseni tullee olemaan merkittävä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valkoposkihanhipariskunta vietti lepo- ja ruokailutaukoa koko pääsiäspyhät edustalla olevalla pellolla. Maanantaina sitten päättivät jatkaa matkaa.

Joutsenpariskunta laskeutui läheiselle lammikolle. Hetkeä myähemmin toinen joutsenpariskunta yritti laskeutua samalle lammikolle - "alkuperäiset" eivät hyväksyneet, joten matkaa piti jatkaa.

Tänään telkkäpariskunta pelehti edustalla olevalla joella. Kevättä rinnassa - juu nou.

Kunpa olisi vielä enemmän aikaa seurata luontoa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kasvatin aikoinaan parran kun huomasin myöhemmällä iällä, että se ylipäätään kasvaa eli se on mahdollista jopa minullekin: lähes kaikki on lopulta mahdollista. Ei se kaunis ole, mutta nykyään suuri osa identiteettiäni: jotkut ottaa leiman nahkaan, jotkut kasvattaa parran (ei tosin kovin moni nainen). Mikään ei voita mietiskelyhetkeä omaa partaa sivellessä.

Miksi olet joutunut pitämään naaman siistinä?
Jotenkin olen aina mielessäni kuvitellut sinut parrattomana, syystä tai toisesta. Tämä oli yllätys. Onko pitkäkin parta, tai siis kuinka tuuhea?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kasvatin aikoinaan parran kun huomasin myöhemmällä iällä, että se ylipäätään kasvaa eli se on mahdollista jopa minullekin: lähes kaikki on lopulta mahdollista. Ei se kaunis ole, mutta nykyään suuri osa identiteettiäni: jotkut ottaa leiman nahkaan, jotkut kasvattaa parran (ei tosin kovin moni nainen). Mikään ei voita mietiskelyhetkeä omaa partaa sivellessä.
Onnea...

Miksi olet joutunut pitämään naaman siistinä?
...sillä minulla ei kasva parta kunnolla näin 40+ iässäkään. Eiköhän peli ole jo menetetty. Harvat viikset ja samanmoinen leukaparta - siinä se osaltani olisi. En sentään viitsi kiusata vaimoani moisella ilmestyksellä.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulemma asiakaspalvelussa pitää olla siistin näköinen.
Ei kai parta sinänsä tee kenestäkään epäsiistiä. Tosin minun partani ei ole kovin siisti tai edusta mtään muotia, lähinnä kutsun sitä risuparraksi - se on kuitenkin minun partani ja mitä se muille kuuluu.
ducktail-parran tyyppistä tyyliä
Nyt piti kuuklata kun en tyylittömänä tyylejä tiedä. Jos tuollaisen kasvatat ja pidät siitä huolta, niin tuskin kukaan valittaa "siisteydestä". Varoituksen sana, vaatii yllättävän paljon vaivannäköä, mutta kannattaa kokeilla - siitä pääsee helposti eroon jos ei tunnu omalta.

Jotenkin olen aina mielessäni kuvitellut sinut parrattomana, syystä tai toisesta. Tämä oli yllätys. Onko pitkäkin parta, tai siis kuinka tuuhea?
Ei pidä luoda mielikuvia vaan pitäytyä faktassa.

Aluksi se oli sellainen vaatimaton pukinparta, mutta kun se vain jatkoi kasvuaan niin päädyin nykyiseen risupartamalliin eli posket suht lyhyet, leuka n. 20cm. Tuuheus - no eihän se niin tuuhea ole kuin haluaisin, mutta aina ei saa sitä mitä haluaa, vaikka paljon saakin.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jotenkin olen aina mielessäni kuvitellut sinut parrattomana, syystä tai toisesta. Tämä oli yllätys. Onko pitkäkin parta, tai siis kuinka tuuhea?
Kauko ja karvattomat Kummelia mukaellen. Heh.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
...sillä minulla ei kasva parta kunnolla näin 40+ iässäkään. Eiköhän peli ole jo menetetty. Harvat viikset ja samanmoinen leukaparta - siinä se osaltani olisi. En sentään viitsi kiusata vaimoani moisella ilmestyksellä.
Minulla taas kasvaisi parta ainakin kohtuullisesti, mutta näytän omasta mielestäni paremmalta sekä siistimmältä ilman ja näin ollen pyrinkin pitämään leuan sileänä pääsääntöisesti. Viiksiä pidän yleensä pidempään kuin parransänkeä, mutta kyllä viiksetkin tasaisin väliajoin lähtevät. Kasvatin koronakeväänä pienimuotoisen karanteeniparran (en siis ajanut kahteen kuukauteen) ja kyllähän se aika järkyn näköinen oli näin jälkikäteen katsottuna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös