Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 399 169
  • 67 065
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
En suin surminkaan lankea siihen ansaan, että vastaisin "Moi Jani Toivola."
Mutta tuleeko siitä pelikieltoa, jos sanoisi, että "et varmasti ole". Onko vaihtoehtojen poissulkeminen henkilöllisyyden arvuuttelua?

Vähän ansantynkää @Turha Kaukalo selkeästi viritteli, eikä varmana edes vahingossa. Ei tuollaiselle ketjunavausoikeutta voi antaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vaikka meinasin alkuun että en ostaisi uutta Änäriä enää PS4:lle niin kyllä tässä ihan mielellään tuon NHL19:a jälkeen vähän uudistusta hakee. Mulla oikeasti hajoaa pää tämän maalivahtipelin kanssa. Äsken kiekko lipuu hitaammin kuin etana siitä maalin edestä, veskari seisoo kuin kyrpä häissä ja sieltä joku vastustajan puukäsi napauttaa tyhjään maaliin. Ei jumalauta.

Tää on kyllä vähän erikoista kun näitä pelejä simuloi niin silloinhan vastustaja laukoo sen 30 kertaa pelissä, mutta kun itse pelaa niin vedot on jotain välillä 10-15. Ei jumalauta saatana.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt painetaan menemään hyvää vauhtia kotia kohti. Kiva se on reissata mutta mukavaa on palata kotiin. "Suuret" ihmisryhmät samassa mökissä ei ole oikein minun juttuni. Tällä kertaa meitä oli reilu kymmenen reissussa mukana joten välillä oli vaikeaa löytää yhteisymmärrystä ja jopa kompromisseja. Rauhallista täällä on ajella (11 tiellä).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaikki kukat ja kasvit ovat reissumme aikana palentunut. Eikä se nyt mikään yllätys ollut koska olin jo kuullut että täällä oli toissa yönä reilu viisi astetta pakkasta. Vähän kyllä harmittaa mutta mitäpä pakkaselle/hallalle voi... Jos kotona olisin ollut niin ainakin amppelit olisin nostanut sisään kylmää turvaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaikki kukat ja kasvit ovat reissumme aikana palentunut. Eikä se nyt mikään yllätys ollut koska olin jo kuullut että täällä oli toissa yönä reilu viisi astetta pakkasta. Jos kotona olisin ollut niin ainakin amppelit olisin nostanut sisään kylmää turvaan.
Mitenkäs se kissa pärjäsi? Tuskin tuli reissuun mukaan kuitenkaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitenkäs se kissa pärjäsi?
Oli veljellä hoidossa. Hyvin on kuulemma pärjännyt. Lähinnä nukkunut (sohvan alla) ja välillä vähän syönyt raksuja. Muu ruoka ei ollut kelvannut. Veljen lapsien oli vaikeaa tajuta ettei kissaa saa missään tapauksessa päästää ulos.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki kukat ja kasvit ovat reissumme aikana palentunut. Eikä se nyt mikään yllätys ollut koska olin jo kuullut että täällä oli toissa yönä reilu viisi astetta pakkasta. Vähän kyllä harmittaa mutta mitäpä pakkaselle/hallalle voi... Jos kotona olisin ollut niin ainakin amppelit olisin nostanut sisään kylmää turvaan.

Onneksi pihassanne on kuitenkin ollut vain hallaa eikä luultavimmin Halla-ahoa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ootteko te ikinä joutuneet hyppäämään raiteille kun lippis lähti lentoon?
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Kun tuosta Volker Kutscherin Gereon Rathista ja Charlotte Ritteristä ynnä muista 1920-30- luvun Saksasta kertovasta (kirja)sarjasta ei ole tullut suomennusta pitkään aikaan, niin päätin lukea kolmannen osan englanniksi ja nyt ollaan siinä pisteessä että tilasin myös neljännen ja viidennen osan englanniksi. Kun alkuun päässy, niin miksi ei.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En. En viitsi uhrata itseäni pelastamalla jonkun muun hattua.
No oma hattu kyseessä ja junaa ei liikkeellä niin uskalsi noutaa sen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Käytiin tänään Iittalan Iittalan myymälässä (sijaitsee siis Iittalassa). Siellä oli tuote jota sai ostaa vain 4kpl per asiakas. Ei se nyt varmaan mikään sisäänheittotuote ollut...

Kyseessä oli suupuhallettu aaltomaljakko joka ei edes näyttänyt aaltomaljokolta (jonka minä tunnen) vaan joltain leveältä veeltä (ks. liite, kuva Iittalan sivuilta). Maljakko puhalletaan lepästä tehtyyn muottiin jota puuseppä on väsännyt 2-3 päivää. Yhdellä muotilla voi tehdä 50-100 maljakkoa. Maljakkoa hiomaan sopii vain Iittalan paras hioja. Jokainen maljakko on numeroitu ja tänä vuonna maljakkoa tehdään 2021 kpl. Maljakon hinta 299€. (Nämä tiedot siis myymälän esittelytekstistä).
 

Liitteet

  • Screenshot_20210923-180840~2.png
    Screenshot_20210923-180840~2.png
    500,6 KB · kertaa luettu: 125

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pelasin äsken NHL19:ssä kokolailla erikoisen pelin Vegasia vastaan. Vastustaja otti 20 kappaletta kahden minuutin jäähyjä. Se on 60 minuutin kiekkopelissä kohtalaisen paljon. Voitin pelin 13-0 ja tein 12 ylivoimamaalia. Varsinkin eka erä oli hauska kun tein yhteensä 8 osumaa ja näistä 7 ylivoimalla. Olin käytännössä tuon koko ekan erän koko ajan ylivoimalla ja vielä siten että monta minuuttia putkeen mentiin viiskolmosta. Silleen ihan hauska kun pelailen tuota GM-modea niin vastustaja ottaa ehkä sen 1-2 jäähyä pelissä ja saattaa mennä joskus monta peliä niin ettei tule yhtään jäähyä. Nyt sitten vähän tilastoja kaiketi tasoiteltiin niin en pääse valittamaan tuomareista, hymiö.

En tiiä, oiskohan voinut olla joku bugi? Varsinkin ekassa erässä käytännössä joka kerta kun tekoäly yritti riistää kiekkoa niin se joko kampitti tai sitten veti kunnon virvelin. Lisäksi alivoimalla kun purkivat kiekkoa niin ampuivat useamman kerran sen katsomoon. Monenlaisia älyttömyyksiä näissä kyllä aina joskus käy mutta tämä oli jo ihan omaa luokkaansa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämä viikko on ollut kyllä poikkeuksellisen raskas. Ja johtuu yksioikoisesti ajateltuna usein liian lyhyiksi, noin 6-7 tuntiin jääneistä yöunista. Se on tällä viikolla ollut usein niin että olen saanut kyllä hyvin unen päästä illalla kiinni mutta jostain syystä säpsähtänyt hereille jo siinä aamu kolmen maissa. Eikä 6-7 tunnin yöunetkaan oikein riitä ihmiselle joka on tottunut yössä nukkumaan vähintään sen 8 tuntia.

On helpohko päätellä mistä tuo huonosti nukkuminen johtuu. Eli varmaan tästä tämän kertaisesta peliongelmasta. Kyllähän se ainakin varmaan alitajuntaisesti vaikuttaa oloon ja nukkumiseenkin. Ja tuntuu että vyyhti vain koko ajan kasvaa. Pelikierre on paha kun se iskee päälle.

Noh, eilen sain pientä toivon kipinää sen suhteen että asiat vielä tästäkin järjestyvät ja ongelmat on nytkin ratkaistavissa. Kävin eilen noin puolen tunnin keskustelun sen vertaistukihenkilö"palvelun" vastuuhenkilön kanssa. Ja sovimme että ensi viikon aikana minulle etsitään kurssit käynyt vertaistukihenkilö ja siitä se avun saaminen toivottavasti alkaa. Isot pisteet on annettava siitä kuinka nopeasti asiat hoituu, eli joskus tämän viikon tiistaina pistin hakemuksen vertaistukihenkilöstä sisään, eilen oli se puhelinkeskustelu jossa mietittiin myös onko tällainen apu minua varten just paras mahdollinen ratkaisu ja ensi viikolla saan jo oman vertaistukihenkilön.

Mutta tämä viikko on ollut poikkeuksellisen raskas ja tilanne ei helpotu suinkaan vielä tänään perjantaina. Minulla ei ole nyt viikonloppu nimittäin vapaana. Ja tänään teen vierailun vielä myös sinne Lahteen jonka jälkeen kotonani olen vasta noin kello 23.30-00.00 välisenä aikana. Eikä lauantainakaan ehdi nukkumaan kuin seitsemään töiden vuoksi. No, viisainta olisi tietenkin jättää tämä keikka nyt väliin ja nukkua kunnon yöunet jos sellaiset saisi nukuttua mutta kun menin ostamaan alkuviikosta pääsylipun tapahtumaan ilman lipputurvaa.

Ja töissäkin on poissaolotapaus että vedetään yhden henkilön vajeella. Ja tällainen vaje näkyy kyllä heti. Mutta kai tämä tästä silti? Ainakin tuon pelikierteen poikki pistämiseen on varmaan apua taas saatavilla.

Sekä pahoittelut niille tämän viikon aikana yksityisviestien lähettäjille joille en ole vielä vastannut takaisin. Väsymyskin tekee nyt sen että ei ole välttämättä jaksanut keskittyä takaisin vastaamiseen, vielä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ootteko te ikinä joutuneet hyppäämään raiteille kun lippis lähti lentoon?

En ole, koska en käytä lippistä. Talvella pipo pysyy päässä tuulellakin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin siinä sitten kävi että päätin jäädä kotiin ja skipata sen Lahden keikan. Olin vain niin väsynyt työvuoron jälkeen että en jaksanut lähteä reissuun tällä kertaa. Ja kun olin väsynyt jo niin kuinka väsynyt olisinkaan ollut huomenna jos yöunet olisivat taas jääneet normaalia lyhyemmiksi.

Väsymystä ovat aiheuttaneet ne tällä viikolla poikkeuksellisen lyhyiksi jääneet yöunet ja töissäkin on ollut henkilökuntavajetta tällä viikolla. Etenkin tänään perjantaina se sitten kunnolla näkyikin kyllä kun perjantait ovat tosiaan työmaallamme muita päiviä muutenkin kiireisempiä.

Ja viikonloppuvuorot ovat kyllä aika usein kanssa melko kiireisiä. Kaikki asiat huomioiden toimin mielestäni nyt viisaasti ja ei sinne mennyt turhaankaan kuin lipun hinta, joku noin kolmekymppiä.

Ja useilla pilvillä on usein monta reunusta. Nyt näen ainakin sitten HPK:n vieraspelin televisiostani.
 

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Tämä nyt voisi mennä muihinkin ketjuihin, mutta miksi ei tännekin. La Palman tulivuorilivessä jytisee aika helvetin tylysti tällä hetkellä. Ajoittain tulee aivan järkyttävän kokoista murikkaa pihalle ja rinteen koko sivusta puskee pienemmistä rei'istä kaasua. Muutaman kerran olen ensimmäisen purkauspäivän jälkeen käynyt vilkuilemassa. Ja juuri kirjoittaessa tulee uutta zoomausta, eli tapahtuu!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hemmetti mullekin tarttunut sama tauti kuin niille joillekin jatkoaikalaisille joskus. Vessanpöntöllä istun eikä meinaa päästä pois. Tai no pääsisi jos vaan lähtisi, mutta tässä on kiva olla. Yhden kaljan vedän, vaikka ei tuolla kannella niin kylmä edes ole.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Löytyi sieltä metsästä suppilovahveroiden lisäksi myös mustiatorvisieniä(ks liite). Torvisienet on jo kuivattu ja laitoin juuri ekan erän suppilovahveroita kuivumaan. Vielä olisi yksi kassillinen suppilovahveroita putsattavana. Kyllästyttää jo... Saatan jättää ne huomiseen.
 

Liitteet

  • -5940254424423314693_121~3.jpg
    -5940254424423314693_121~3.jpg
    93,6 KB · kertaa luettu: 138
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS

Toimari päätti siis vetää haastemiestä turpaan kun oli jotain asiaa. Vissiin pisnekset rullaa ihan hyvin vai oliko muuten vaan ressiä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös