Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 399 503
  • 67 065

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No nyt on hirveät määrät nyhtökauraa kaapissa kun ilmaiseksi sain. Ei toi niin pahaa olekaan. Ekat kerrat vaan kuvotti syödä sen maineen takia. Melkein jauhelihasta menee. Eikä sentään ole mitään hiton soijanakkia tai tofua.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No nyt on hirveät määrät nyhtökauraa kaapissa kun ilmaiseksi sain. Ei toi niin pahaa olekaan. Ekat kerrat vaan kuvotti syödä sen maineen takia. Melkein jauhelihasta menee. Eikä sentään ole mitään hiton soijanakkia tai tofua.

Olet nykyään melkein tosimies. Kohta varmaan kerrot lisääväsi porkkanaraastetta lasagneesi.

Aikoinaan nautit vain virolaista lihaa. Näköjään ne viimeisetkin intiaanit alistuvat yhteiskunnan normeihin.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lopetti yksi pistorasia toimintansa viikko sitten. Ihan kesken käytön.

Siirrettiin kaapit, kasvit ja muut huonekalut isolla vaivalla syrjään pistorasian edestä ja jäätiin odottamaan huoltoa.

Huoltomies kävi seuraavana päivänä ihmettelemässä. Mittaili jollain tikulla hetken ja kilautti sitten kaverille, ettei ymmärrä miten tikulla mitataan. Välillä käytiin sähkökaapilla katselemassa. Minä kokoajan vieressä puhkumassa maskin takaa, että on tämä nyt kumma kun asioita ei saada kuntoon.

Päätettiin kutsua sähkäri paikalle. Kesti päivän, toisenkin. Viikkoa myöhemmin tuli sähkäri paikalle. Minä heti ovella vastassa puhkumassa maskin takaa.

Sähkäri vilkaisi pistorasiaa, totesi toimivaksi, vilkaisi seinää pistorasian vieressä, käänsi valokytkintä kyseisellä seinällä, pistorasia lähti päälle, minä näytin idiootille.

Siirrettiin kaapit, kasvit ja muut huonekalut isolla vaivalla takaisin paikoilleen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lopetti yksi pistorasia toimintansa viikko sitten. Ihan kesken käytön.
...
Sähkäri vilkaisi pistorasiaa, totesi toimivaksi, vilkaisi seinää pistorasian vieressä, käänsi valokytkintä kyseisellä seinällä, pistorasia lähti päälle, minä näytin idiootille.
...
Aika vekkuli kytkentä, kun on pistorasia valokytkimen takana - lienee historiallisista syistä...

Mutta ihan turhaan näytit idiootille, ei tuommoiset kuulu normaalin kodin varusteisiin. Ainoa, mitä jäin miettimään, kuka käänsi kytkintä kesken käytön ja miksi?

Btw - meillä on muutama wifi-pistorasia, kytkettynä siis tavalliseen pistorasiaan, ja aina välillä tulee kummasteltua eri valojen yht'äkkistä syttymistä/sammumista ennen kuin muistaa suurempien voimien olevan asialla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onhan tuo punaviinikastike sellainen ruoka mistä minä en ole koskaan oppinut pitämään. Kyse ei ole siitä ettenkö olisi punaviinikastiketta syönyt. Olen kyllä syönyt kyseistä kastiketta montakin kertaa aikoinaan koulussa Kauhajoella, etenkin siellä opetusravintolassa. Mutta en vain tykännyt siitä. No en kyllä tykännyt punaviinistäkään erityisesti silloin joskus kun alkoholia käytin.

HPK-ravintolassa tarjolla nyt pääsiäiseksikin take away-systeemillä pääsiäismenu. Muuten hyvät ruoat ja herkullisen kuuloinen ateria mutta tuo punaviinikastike tökkii ja kyseinen kastike kuuluu paahtopaistin kanssa myös menuuseen.

Minäkin mahdollisesti ostan tuolta kahden annoksen verran noita ruokia jos vain saan punaviinikastikkeen tilalle vaikka tuota kermakastiketta mitä lasten annoksiin laitetaan. Tästä koko setistä voisi kyllä kirjoittaa tuonne HPK-ketjuunkin koska minä ainakin olen muuten ilolla tervehtinyt tätä HPK-ravintolan uutta palvelua myydä juhlapyhiksi esimerkiksi näitä take away-menuita. Hyvä idea ollut alunperin! Sieltä on saanut viime kuukausina jouluksi laatikoita, isänpäiväksi oli menu ja samoin itsenäisyyspäiväksi sekä ainakin ystävänpäiväksi oli jokin brunssi muistaakseni.

Vielä kun tuolla HPK-ravintolassa on myös erinomaiset ruoat. Mielellään sieltä noita ruokia tilaileekin. Mutta nyt en voi tilata suoraan tuon nettilinkin kautta ruokia koska minun pitää ottaa keittiöön yhteys, tai minulle soitetaan sieltä huomenna ja yritän jos saisi jotain muuta kastiketta tuon punaviinikastikkeen tilalle.

Onhan tuo hyvä palvelu kun minulla nyt ainakin sellainen fiilis että en jaksa pääsiäisenä kovin paljoa häärätä keittiössä, sotkea ja etenkin tiskata mutta kuitenkin haluan syödä juhlavammin. Onneksi on tällaisia palveluita. Ja samalla voi tukea rakasta urheiluseuraa edes vähän.

Minullakin vaihtelee tuo fiilis aika paljon. Joskus kuten hiihtolomalla oli fiilis että nyt haluan häärätä keittiössä ja nyt on taas fiilis että haluan päästä mahdollisimman helpolla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lopetti yksi pistorasia toimintansa viikko sitten. Ihan kesken käytön.

Siirrettiin kaapit, kasvit ja muut huonekalut isolla vaivalla syrjään pistorasian edestä ja jäätiin odottamaan huoltoa.

Huoltomies kävi seuraavana päivänä ihmettelemässä. Mittaili jollain tikulla hetken ja kilautti sitten kaverille, ettei ymmärrä miten tikulla mitataan. Välillä käytiin sähkökaapilla katselemassa. Minä kokoajan vieressä puhkumassa maskin takaa, että on tämä nyt kumma kun asioita ei saada kuntoon.

Päätettiin kutsua sähkäri paikalle. Kesti päivän, toisenkin. Viikkoa myöhemmin tuli sähkäri paikalle. Minä heti ovella vastassa puhkumassa maskin takaa.

Sähkäri vilkaisi pistorasiaa, totesi toimivaksi, vilkaisi seinää pistorasian vieressä, käänsi valokytkintä kyseisellä seinällä, pistorasia lähti päälle, minä näytin idiootille.

Siirrettiin kaapit, kasvit ja muut huonekalut isolla vaivalla takaisin paikoilleen.
Tästä tuli mieleen se juttu, kun isäntä oli ruotsinlaivalla. Väänsi sitten hytissä wc-pönttöön oikein massiiviset paskat. Sitten se koitti vetää vessan, mutta mitään ei tapahtunu. Veti toisen ja kolmannenkin kerran, mutta paskaläjä ui vaan sitkeesti pöntössä. No, äjjä lähti sitten selvittään asia infoon. Ukko ei ollut kielimiähiä ja totesi infossa hädissään vaan että KOM, KOM!!! No työntekijä ei oikein hiffannu mitä ukolla oli asiaa, mutta lähti seuraamaan miestä kohti hyttiä. Perille päästyään äjjä osoitti sormella paskaläjää pöntössä ja veti samalla vessan ja hoki isoon ääneen että TITTA! TITTA! Ja eikö mitä, paskaläjä lähti viämärin uumeniin kuin ammuttuna.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nukut hyvät pitkät unet. Treenaat. Käyt suihkussa. Syöt. Menet kouluun tekemään erittäin hyvää ruokaa, jota saa viedä kotiin. Tuut kotiin ja sua odottaa 40kg alkoholia. Huomenna vapaata. Voisin sanoa, että hyvä päivä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainoa, mitä jäin miettimään, kuka käänsi kytkintä kesken käytön ja miksi?
Minä sitä taisin räplätä, kun siihen lähistölle asentelin hyllyä. Ajattelin sähkärin käynnin jälkeen syyttää asiasta vaimoa, mutten viittinyt ottaa riskiä, että se muistaisi minun sitä oikeasta räplänneen.

EDIT: tarkennetaan, että räplänneen siis kytkintä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nukut hyvät pitkät unet. Treenaat. Käyt suihkussa. Syöt. Menet kouluun tekemään erittäin hyvää ruokaa, jota saa viedä kotiin. Tuut kotiin ja sua odottaa 40kg alkoholia. Huomenna vapaata. Voisin sanoa, että hyvä päivä.
Yks kaljalaatikko on miulle, yritä muistaa tällä kertaa.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No nyt on hirveät määrät nyhtökauraa kaapissa kun ilmaiseksi sain. Ei toi niin pahaa olekaan. Ekat kerrat vaan kuvotti syödä sen maineen takia. Melkein jauhelihasta menee. Eikä sentään ole mitään hiton soijanakkia tai tofua.

Kiinnostaisi tietää minkälainen maine nyhtökauralla on ringissä? Näin sossuna se voisi olla hyödyllinen tieto.
 

Glove

Jäsen
Youtuben mainokset. Nyt on pariin kertaan näytetty Patrian mainos. Ei minulla valitettavasti ole tällä hetkellä tervetta hankkia panssariautoa, joka on varustettu kranaatinheittimellä. Ja luulen, ettei minulla ole siihen varaakaan. Saisikohan pankista lainaa moisen hankintaan?
 
Youtuben mainokset. Nyt on pariin kertaan näytetty Patrian mainos. Ei minulla valitettavasti ole tällä hetkellä tervetta hankkia panssariautoa, joka on varustettu kranaatinheittimellä. Ja luulen, ettei minulla ole siihen varaakaan. Saisikohan pankista lainaa moisen hankintaan?
Oletko googlaillut miten voi päästä pienen afrikkalaisen valtion diktaattoriksi kun moisia mainoksia puskee?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Paska päivä ja jotenkin ounastelisin että tulee paska yökin. Mutta hei, katellaan huomenna sitten uudestaan...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Hitto että mä olen väsynyt. Sairauspäivän pitäisin jos en olisi jo muutenkin vapaalla. Meinasin tänään tehdä piirakoita, sekä riisiä että perunaa ja rahkapiirakkaa sekä sitruunaisen juustotortun. Kuvottaa ajatuskin joistain puuron keitosta... Taidan käydä lepäämään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Paska päivä ja jotenkin ounastelisin että tulee paska yökin. Mutta hei, katellaan huomenna sitten uudestaan...
Hitto että mä olen väsynyt. Sairauspäivän pitäisin jos en olisi jo muutenkin vapaalla. Meinasin tänään tehdä piirakoita, sekä riisiä että perunaa ja rahkapiirakkaa sekä sitruunaisen juustotortun. Kuvottaa ajatuskin joistain puuron keitosta... Taidan käydä lepäämään.
Mikäs sinuun on iskenyt - ei kai vain ilkeä korona-peikko?
No, ei muuta kuin köllöttelemään ja uneksimaan kauniita unia - vointeja!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mikäs sinuun on iskenyt - ei kai vain ilkeä korona-peikko?
Eipä tässä varsinaisesti ole kyse siitä vaan ajoittain minulla esiintyvästä voimakkaasta ahdistuneisuudesta joka heikentää yöunia ja (sitäkin kautta) jaksamista. Ehkä taustalla on myös tämä jatkuva korona-aika. Vaikka sinänsä harrastan "torjumista" ja ajattelen ettei korona vaikuta elämääni niin... Niin en minä tunteeton ole ja kyllähän sitä miettii että milloin tämä loppuu (jos silloinkaan). Sekin rasittaa (hentoa) mieltäni. Kaikki tuntuu jotenkin turhalta eikä oikein mikään kiinnosta. Tuntuu ettei mitään jaksaisi mutta sitten kun jotain tekee niin jaksaakin. Fyysisesti olen kunnossa, henkisesti ole vain hetkellisesti (toivon) jotenkin loppu. Tiedän ehkä mikä tässä taustalla. Mikä tämän ahdistuneisuuden taas laukaisi tällä kertaa mutta en nyt jaksa avata sitä, enkä ehkä haluakaan. Ihan arkijuttuja vaan, liittyy työkuvioihin.

Miehen kanssa tuossa juteltiin äsken puhelimessa. On tulossa kotiin kohta kun hänellä oli tänään ylityövapaita. Kaupassa meinasi käydä ja sitten kiepata lempithai-keittiöni kautta hakemassa ruokaa (vaikka joutuu ihan suotta käymään keskustassa). Kyllä on kultainen mies. Sanoi että voimme sitten huomenna yhdessä koko perhe katsoa leipomishommia (niitä piirakoita) jos halutaan tehdä. Ja kyseli että haluaisinko että perutaan teinin tulo tänne pääsiäisenä jos siitä on liikaa vaivaa. Kielsin sen koska loppujen lopuksi se olisi ehkä pahinta mitä tässä tilanteessa voi tehdä. Nyt odottelen sitä miestä kotiin ja inkivääripossua ja nautaa massamancurry... Vai mitä sieltä nyt sitten tuleekaan.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mikä siinä on, että aina kun pierasee hississä, niin varmana tulee joku kyytiin jostain kerroksesta tai viimeistään sieltä, missä jäät itse pois.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mikä siinä on, että aina kun pierasee hississä, niin varmana tulee joku kyytiin jostain kerroksesta tai viimeistään sieltä, missä jäät itse pois.
Nokkelana miehenä hyppäät samassa kerroksessa pois kun mistä se toinen tyyppi tulee, ja toteet että "Pakko mennä rappusia... joku on varmaan paskantanu tonne hissiin."
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eipä tässä varsinaisesti ole kyse siitä vaan ajoittain minulla esiintyvästä voimakkaasta ahdistuneisuudesta joka heikentää yöunia ja (sitäkin kautta) jaksamista.
...
Nyt odottelen sitä miestä kotiin ja inkivääripossua ja nautaa massamancurry... Vai mitä sieltä nyt sitten tuleekaan.
Nämä mt-jutut ovat niin subjektiivisia, etten voi puhua kuin omasta valitettavan pitkästä kokemuksestani. Olen oppinut, että ahdistuneisuuden ja masentuneisuuden syy-seuraussuhteiden ymmärtäminen sisimmässään on (ainoa) tie toipumiseen ja hyvin usein, lähes aina, se vaatii ammattiapua. Toivon sinulle voimaa ja kärsivällisyyttä itsesi kanssa, mikä on hitaasti tullut, se hitaasti lähtee...

Kun ei jaksa eikä huvita, on hyvä keskittyä vain siihen, mikä tuntuu hyvältä ja antaa itselleen luvan olla vain. Läheisten tuki ja läsnäolo yleensä auttaa pahimman yli, on joku, joka välittää - sulla on onneksi ymmärtävä mies....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös