Ketä staraa vastaan (tai kanssa) olet pelannut?

  • 7 250
  • 57

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällainen idea lähti päästäni. Tässä useampia urheiluaiheisia ketjuja lukiessa on käynyt ilmi, että varsin moni jatkislainen on omalla enemmän tai vähemmän vaatimattomaksi jääneellä urheilijan urallaan kohdannut mielenkiintoisia, maineeseen yltäneitä urheilijoita. Laji saa olla mikä tahansa, ja ottelu saa olla maaottelusta puulaakisarjan peliin tai juhannuksen kännimaratoniin. Nyt saat päteä omilla kokemuksillasi. Oletko kenties vienyt maailmantähteä puikoista? Oletko niitannut tai kampittanut miljonäärin? Oletko liukunut liigapelaajaa sukille? Kerro!

Itselläni on starojen kohtaamisesta kokemusta parista lajista. Jalkapalloa tuli junnuna potkittua varsin aktiivisesti, ja maineikkain vastaan (tai itseasiassa samalle puolelle) tullut stara oli silloin vielä palloa potkinut Tuomo Ruutu, joka osui kämppikseksi eräällä talenttileirillä. Tuomolta olen omaksunut myös erään varsin käytännöllisen futsalharhautuksen. Tero Määttä (heh) on ollut myös fudiksessa usein vastassa, ja hänen nykyisiä kiekkotaitoja katsellessa olisi ehkä kundin kannattanut pysytellä fudiksessa. Muita jalkapallon kautta vastaan tulleita ovat kotimaan kamaralla vaikuttavat Veikkausliigapelaajat tyyliin Arkivuo, Haara, Sorsa, sekä useita ykkösdivaripelaajia. Niin, ja tenavastara Konsta Hietasta olen nöyryyttänyt keskikentän kaksinkamppailuissa.

Salibandyn puolelta vastaan (tai omalle puolelle) onkin osunut sitten oikeastaan kaikki muut suomalaiset starat paitsi Kohosen Mika.

Mutta miten muilla?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Olen pelannut seuraavien herrojen kanssa samassa kaukalossa, Mölli, Vellu, Makkonen,Hagman vanhempi, Kaupinsalo, Kuusisto Maukka, Brica Peter, Kari Peitsamo, en muista olemme Vanha-Rauma Rabbitsin kanssa pelannut hyvänteväisyys otteluita vaikka ketä vastaan. Keräsimme yhteenaikaan rahaa lapsille osa meni hyvin osa päin persettä. Myöskin Mansister Broilerssia vastaan tuli lätkittyä Oskari Palomäki ja kumppanit.

Lukon edustus muuten voitettiin yksivuosi 10-9, ilman luistimia pelattussa tossupallo matsissa, lyötiin vetoa 100 tuoppia olutta, paskat maksoivat vain 50. Paskaa jengiä kunnei meinanneet millään maksaa vetoaan.Ensimmäisen erän jälkeen johdettiin 6-1, ymmärsivät että perkele niitä vastaan pitää pelata tosissaaan, vanhempi Torkki ja kumppanit olivat ottamassa meiltä turpaansa. Toinen puoliaika oli etten sanoisi hieman lämmin, eivät nimittäin paskat olisi halunneet millään hävitä. Meillä ei muuten ollut yhtään ainutta lätkäpelaaja sm-sarjasta pelaamassa, oli vain entisiä kynämiehiä koottu rauman kadulta.

Ps. ja kunnei joku usko niin kohta joku kirjoittaa että tosi se on, niinkuin onkin!
 

Rocco

Jäsen
Onhan näitä...

Vastikään Atlanta Falconsissa NFL-leirit aloittanut Klaus Alinen on ollut vastassa, monista maajoukkuepelaajista kun listaa valikoidaan. Lenni-Kalle Taipaletta vastaan olen pelannut. Olegs Sorokins on tehnyt mun selän taakse maalin jääkiekossa ja samassa matsissa Veli-Pekka Ahonen ampui mua päähän, eli Sport oli siis vastassa. Sari Krooks on vienyt mua längistä pihakaukalossa aikoinaan. Ville Mäläskä, joka taitaa nykyisin olla yliopistokoripalloilija (?) on ollut samoissa treeneissä vuoden ajan... tässä nyt alkuun nimiä. Tarkkaa lajia en tiedä, mutta oman painoluokkansa EM-mitalisti ainakin eli Matias Klockars on sparranut mua nyrkkeilysalilla, ei otettu matsia...
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
No voipi sanoa Noronen, Petriläinen, Jutila, Ojanen, Nieminen jne jne. Sillon nuorena oli pohjola-sunmuita ihme leirejä jossa äijät oli samassa kaukalossa opettamassa mukamas jotain hyödyllistä. Olis opettanut paremmin, vieläkään en taalaliigassa pelaa.

Mikko Kolehmaisen (jos joku edes muistaa mitä mies teki vuonna 1992) kanssa olen sitten ollut lajin puolesta enemmänkin tekemisissä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Håkan Hjerpe, Kari Heikkilä, Patrik Westerback...onhan näitä paikallisia sankareita vastaan tullut pelattua. Sorokinsin Legoa ja Kestin Jaria olen oikein jopa vienyt sille kuuluisalle kioskille. Lego antoi mailaa oikein kunnolla :)
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kuli Elorantaa tuli potkittu kintuille ala-asteella välituntifutiksen merkeissä.
 

Pompino

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pk-seudulla puulaakikaukiksessa vastaan (ja perkeleesti ohi) on luistellut mm. sellaisia nimiä kuin Hannu Järvenpää ja Pekka Tuomisto. Tuomistolta vedin jalat alta puhtaalla mailakampilla, joka lienee urheilu-urani suurin saavutus toistaiseksi.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Salibändäilijä Lasse Riitesuota vastaan on tullut pelattua kyseistä lajia. Paskahan se oli ja kahvit tarjottiin!
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Jääkiekossa samaa ikäluokkaa olevat Mikko Koivu, Kari Lehtonen ja Tuomo Ruutu ovat tulleet kaukalossa vastaan. Koivu jopa jäi kakkoseksi kulmaväännössä. Kerran.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Muodostin tuhoisan tutkaparin yhden IFK:n legendaarisimman puollustajan, Aki Tuomisen kanssa. Akin kanssa johdatimme Sika-Haukat Maunulan sählykerhon riemukkaaseen mestaruuteen.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Stara tai stara, mutta Antti Tuiskua vastaan olen otellut pesäpallossa. Pari kertaa ainakin.

Sitten on näitä pienempiä tähtiä kuten Joni Pitkänen.
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan noita tullut kohdattua useampiakin.

Futiksen puolelta on kohdattu ainakin seuraavat suuruudet junnuaikoina:
Teemu Tainio, Mikael Forssel, Peter Kopteff, Markus Heikkinen, Peter Enckelman, Ville Väisänen, Ville Lehtinen + iso liuta muita nykyisiä liiga- sekä divaripelaajia. Niin ja Jari Vanhala pelasi viime vuonna rockfutiksen sm-kisoissa samassa joukkueessa.

Lätkässä tuli junnuna pelattua ainakin Timo Vertalaa, Jyrki Louhea sekä Olli Jokista vastaan.

Niin ja Hifkiläisille tiedoksi, että Ari Ahonen asui meidän nurkilla lapsena ja ennen kuin minä muutamaa vuotta vanhempana koviksena pakotin hänet pihalätkässä maaliin, niin poika pelasi vielä kenttäpelaajana Jypissä. Minun lämäreitä hän ei tietenkään vielä 8-vuotiaana saanut kiinni, mutta potentiaalia näin kaverissa jo silloin. Käytännössä olen siis tehnyt Arskasta sen mitä hän nyt on. Ja ei, en ole scoutin hommissa, vaikka ehkä kykyni antavat niin ymmärtää.

"Salibandyn puolelta vastaan (tai omalle puolelle) onkin osunut sitten oikeastaan kaikki muut suomalaiset starat paitsi Kohosen Mika."

Salibändy ja stara eivät kyllä ihan sovi samaan lauseeseen. Kohosen Mika sen sijaan on tullut kohdattua, mutta ei salibändyn vaan futiksen merkeissä.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vipu kirjoitti:
Salibändy ja stara eivät kyllä ihan sovi samaan lauseeseen. Kohosen Mika sen sijaan on tullut kohdattua, mutta ei salibändyn vaan futiksen merkeissä.

Jep, täysin oikeassa olet. Mutta liitetään yhteen, salibandystarat. Nyt menee kai seulan läpi? Olen sentään blokannut Janne Tähkän kuuluisia rannareita reidet punaisena;)

Fudiksen puolelta tuli vielä mieleen Pekka Lagerblom. Mitenkäs hitossa se oli päässyt unohtumaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Olen juonut Esa Tikkasen ns. pöydän alle.

Tuo jos mikä on urheilua - varsinkin kun peliväline oli Boilermaker (siis whiskyä ja kaljaa sekaisin).
Matsia seuranneen päivän olotilasta en pysty näin perheohjelmassa mitään puhumaan.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harri Suvanto oli joskus vastustajapuolella. Taisi mut kerran torpatakin oikein kunnolla...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Hagmannin Matille täysi tunnustus, harva juo kopan kaljaa ja pelaa matsin päälle niin ettei luistelussa ole vielä mitään ihmeempää nähtävää. En kyllä niitä kaljoja laskenut, eikä laskenut ketään muukaan mutta paljon meni meillä kaikilla. Upeita urheilija nuorukaisia kaikki. Luovutimme muuten Oilersille shopperoidun pappatunturin, jossakin vaiheessa sen piti olemaan Zetorissa Helsingissä, onko joku sellaista nähnyt, sivulaukut ja kaikki. Annoin Sakkelle poskisuukon.

Ps. Rauma 1992
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ai niin, ainakin moni stadilainen muistaa Mannerheimintiellä olevan vanhan messuhallin päädystä ravintola "Päädyn". Siellä oli monet vuodet suosittu ilmakiekkopeli ja tuossa pelissä on tullut otettua matsia Sakari Lindforsin, Mika Kortelaisen, Atik Ismailin ja Ruben Stillerin kanssa. Ai niin, onko Stiller stara? No on se nyt ainakin enemmän stara kuin Joonas Hytönen.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Junnuna tuli pelattua Henrik Kuninkaan kanssa. Stara meklaripiireissä. ;-)

No itse asiassa Matti Hagmanin kanssa pelattiin junnuna sekä fudista että lätkää samassa jengissä kun samaa ikäluokkaa ollaan. Olihan fudiksessa myöhemmin mukana Heikki "Hessu" Kojolakin, joka kerran Granissa pelatussa matsissa kieltäytyi tulemasta vaihtoon. Valmentaja ilmoitti tuomarille, että mammanpoika tulee vaihtoo ja xx-pelaaja tilalle. Kojola riisui pelipaitansa ja jätti sen makamaan kentälle ja itse marssi pukukoppiin.
Myöhemmin fudiksessa olen pelannut samassa joukkueessa kuin entiset maajoukkuratsut kuten, Pekka Talaslahti, Jaakko Murtovaara, Pentti Kokko, Martti Kuusela, Markku Viro... niin ja olihan maalissa joskus Vesa-Matti "Ploiri".
Vastaan on asettunut vaikki kuinka paljon entisiä staroja. Nykyään MIFKiä valmentava Pekka Lyyski on yksi näitä staroja.
Olin oman fudisurani jälkeen myös aktiivinen muulla lailla mm. joukkuejohtajana.
Silloin pelasi meidän jengissä Suomen ensimmäinen Ruotsissa pelannut ammattilainen, Tom "Toito" Källström.

Junnuna pelattiin usein Ponnareita (Huom, Preda!!) vastaan ja siellä vipelteli eräs Antti Muurinen -niminen kaveri. Myöhemmin tunnettu myös maajoukkuevalmentajana.

Ja lätkästä vielä sen verran, että saman kadun varrella kasvoin kuin Matti "Murtsi" Murto sekä Henry "Kalja" Saleva. Olivat hitusen minua vanhempia.

Käsistäkin olen junnuna ja myöhemmin pelannut. Junnuna valmentajina toimivat silloiset maajoukkuepelaajat kuten Claes "Chali" Åström, Olli Skarp ja Kaj Åström. "Chali" oli myöhemmin myös maajoukkueen valmentajana.
3-divarissa pelasin samassa jengissä kuin Vesku Loiri (taas) ja "Totte" Nikander, käsipallopiireissä tunnettu heppu. Olihan niitä muitakin.

Suurin kaikista staroista oli kuitenkin Carl-Magnus "Calle" Brander, joka oli pitkään sekä fudis että lätkävalmentajani pikkukundina.

Tämä lyhyenä versiona.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pipolätkää Markus Kettereriä vastaan "Tokarilla" eli Toisen linjan puistossa vuonna miekka ja kilpi. Markus asui viereisessä talossa. Olenpa tehnyt maalinkin Ketterin taakse. Nih! Olen myös suudellut Kettereriä, tosin Markuksen pikkusiskoa, joten älkää repikö otsikoita vielä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Svante kirjoitti:
Junnuna pelattiin usein Ponnareita (Huom, Preda!!) vastaan ja siellä vipelteli eräs Antti Muurinen -niminen kaveri. Myöhemmin tunnettu myös maajoukkuevalmentajana.

Niinpä vipelsi. Minä en sattuneesta syystä päässyt varsinaisesti Anaa vastaan pelaamaan, siis ihan matsissa. Ponnistuksen treenikentällä Kivinokalla tuli kyllä treenattua yhtäaikaa "ei puolilla".

Ja tietysti minä sitten unohdin pääasian, eli jääkiekon kokonaan. Vaikka itse sanon, niin yhden komeimmista maaleistani lätkämatsissa olen tehnyt Kyösti Majavan selän taakse. Jos nyt joku Kössin vielä muistaa.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kimmo Pikkaraista on tullut vietyä kahville ulkojäillä! :)

Salibandyn puolella on tullut joitakin liigapelaajia vastaan.

Aika vaatimatonta.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Who cares about hockey players....

Y2J taklaili vuonna 2002 Rangersin Superskatessa kaikkea eteensä eksyvää ja "tappeli" isänsä Ted Irvinen kanssa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Saku Koivua vastaan on tullut pelattua potkupalloa. Kyseessä oli Turun Nappulaliigan kärkikahina Hepokulta-Runosmäki. Koivu oli jo tuolloin (joskus 80-luvun alkupuolella) huippulahjakkuus myös jalkapallossa ja erottui selvästi koko kentän hahmona.

Olin koko yläasteen samalla luokalla Jani Hurmeen kanssa, joten kaikki mahdolliset ja mahdottomat lajit on kokeiltu. Hurme omisti tuolloin erityisesti huikealla juoksukunnollaan.

Samassa koulussa koitin kisata Jani Kiviharjun kanssa vittuilun jalossa lajissa. Hävisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös