Keskustelua KooKoon taloustilanteesta ym.

  • 14 910
  • 117

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mieti 56 kertaa esim sen hetken joukkuetta ja siten sen hetken tilannetta. Silmät kiinni. *Sitten sinua puhutellaan ja huomaat tietyt yhtäläisyydet lakkauttamisasian ja silloisen organisaation ja silloisen joukkueen ja sitä kautta silloisen menestyksen ja silloisen julkisuuden ja silloisen "yleisön" ja silloisen tilanteen rahasta ja pien- ja keskisuurten yritysten innostuksesta jääkiekkoon.

Mielenkiintoinen kokemus, mutta siltikään en huomannut yhtäläisyyksiä noissa kaikissa. Laitoitkohan liian pienen luvun minulle..
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kuudennen kenttäpelaajan jäsen ilmoittaa heidän foorumillaan, että puheenjohtaja kertoi hänelle KooKoon tehneen viime kaudella 90 000€ tappiota. Aika mojova lukema, jonka paikkailussa onkin sitten enemmän kuin paljon työtä. Edelleen pidän valittua tietä riskinä, mutta toisaalta voiko tuollaista summaa ottaa riskittömästi kiinni? Tämä siis olettaen, että tuo tieto pitää paikkaansa.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
Jos tuo oli viimekauden lukema niineikö se edellinen ollut myös huono kun päättivät jo kertaalleen luopua koko sarjasta. Ei kai sellaista tehdä jos talous olisi edes kohtuu kunnossa??
 

RooHoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KalPa, rullakiekko, tuomarit
Tuota isoa lukemaa on ollut myös A-junnut tekemässä, jotka pelasivat viime kauden "ilmaiseksi".

Lopettamispäätöksen tekivät ihan eri miehet, koska nyt kyseessä on Kouvolan Edustuskiekko ry. Joukkuehan oli silloin osa emäseuraa, nyt kuuluu edustus ja A-junnut.

Edit: vähän turhaa toistoa tuossa pikaviestissä
 
Viimeksi muokattu:

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Wiipurille ehdotus: ei muuta kuin silmä käteen ja nollia laskemaan :)

Hyvä huomio. Tuli luettua vähän liian hätäisesti tuo alkuperäinen viesti. Kyllähän siitä huolimatta jopa tuo väitetty 90.000 euronkin tappio vaikuttaa kaiken kaikkiaan hiukan yläkanttiin vedetyltä. Ei tuo summakaan millään selity sillä, että julkisuuteen kerrotaan seuran olevan velaton lukuunottamatta pieniä ostovelkoja. Aivan loppukautenakin puhuttiin, että KooKoo pääsee nollatulokseen tai ainakin lähelle sitä. Kenelle KooKoo siis olisi velkaa 90.000 euroa??? Päivän selvä asia on, että KooKoolla ei ole lainkaan pankkilainaa. Tämän voinee vahvistaa kuka tahansa Kouvolan Edustuskiekko ry:n johtokunnan jäsen. Verottajalle ei missään tapauksessa ole tuollaisia rästejä maksamatta, koska tuolloin KooKoo olisi jo päässyt kauppalehdenkin sivuille. Myöskään pelaajilla ei ole maksuja rästissä. Minne tuo summa siis olisi rästissä?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minne tuo summa siis olisi rästissä?

Villi veikkaus. Taustahenkilöt ovat joutuneet kaivamaan omia povitaskujaan. Näinhän (melkein?) kaikilla muillakin Mestis-paikkakunnilla tehdään.

Johansson & co näkivät tuolloin kehityksen kulkevan Kouvolassakin kohti tuota tietä, eivätkä sille polulle halunneet astua. Sitä päätöstä tuskin kukaan haluaa kritisoida? Tuolloinhan vanhaa velkaa hoidettiin pois, sen sijaan että oltaisiin otettu uutta.

Mutta tuon jälkeenhän on pelattu jo kaksi kautta. Ensin nollatilanteesta muistaakseni suunnilleen nollatuloksella. Viime kaudellahan julkituotu tilannehan vaihteli. Jokkeri ehti kertoa melko huomattavasta tappio-odotuksesta, kun taas Frimodig luotti siihen, että taloudessa päästäisiin nollille playoffien ja Leningrad Cowboysin avulla. Ja jossain vaiheessa seuraan taisi tulla apuja Pousiltakin.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jokkeri ehti kertoa melko huomattavasta tappio-odotuksesta, kun taas Frimodig luotti siihen, että taloudessa päästäisiin nollille playoffien ja Leningrad Cowboysin avulla.
En tunne aihetta kovin tarkasti, mutta kommentoin puhtaasti tilastojen perusteella. Voipi hyvinkin olla että tuo viime kevät oli taloudellisesti KooKoolta jotain aivan muuta mitä odotettiin. Pleijarien kahdessa kotipelissä kävi yhteensä 2814 katsojaa ja Hokki-ottelusarjaan sisältyi kolme Kajaanin reissua. Saatan arvata, ettei tuon ottelusarjan saldo ollut taloudellisesti plusmerkkinen KooKoolle.

Playout-sarja nyt oli mitä oli ja niistä tuskin voittoa tehtiin. Kokonaisuutena jokainen voi siis pohtia vastasiko taloudellinen saldo pleijareista tavoitteita. Tietysti pleijareita ei seuroissa yleensä myönnetä sisältyvän budjettiin, ja alkukaudesta näin ehkä onkin. Kauden mittaan (lisä)kuluja kuitenkin tupataan sinne kevään odotettuihin tuloihin merkitsemään. En ihmettelisi vaikka KooKoossakin olisi tapahtunut näin.

Ei tuota mainittua tappiosummaa (pelkkä huhu?) voi tietenkään pelkkien pleijareiden piikkiin laittaa, mutta takuulla kevään tosipeleillä aina joku rooli on ainakin useimpien mestisjoukkueiden taloudenpidossa. Tämä oli siis puhtaasti vain minun veikkailuani.
 

cleanhit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Ducks
tiedoksi vaan osalle, että "velaton seura" tarkoittaa yleensä sitä, ettei ole julkista ostovelkaa tai verovelkaa mikä näkyisi. tulos ja tase voi silti olla pahasti negatiivinen, mutta joku on vaan "kuitannut" sen pois. Se velka näkyy sitten taas muissa paikoissa.
 

Rankkari

Jäsen
Se raha ratkaisee...

Keskustelin jokin aika sitten "tahon" kanssa, joka on tekemisissä johtoportaan kanssa. Nykyisen joukkueen ns. keveämpi pelaajalista on seurausta taloustilanteesta. Velkojakin jäi viime kaudelta, mutta neuvottelut sponsori, ja yksityishenkilöiden suuntaan sai aikaan tilanteen, missä velkajärjestelyissä on päästy parempaan tilanteeseen. Samalla nykyjohtoa kehuttiin, ja Jokkeria valitettavasti moitittiin (talousasioissa). Itse kyllä arvostan Jokkerin panosta Kookoon eteen suuresti.

Täähän on kuin akkojen juoru, mutta tieto tuli kuultuna varsin luotettavalta taholta. Tämä nyt vain vahvistaa aikaisempia kirjoituksia.

T: Juoruakka
 

doc jokkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KOOKOO
Ja minua saakin/pitääkin moittia. Tuskin olisin jättänyt puheenjohtajan tehtäviä jos olisin ollut varma että ne vain minun kädessäni menee parhaiten päin.

Sitä paitsi itsekin olen kertonut omat virheeni sekä täällä että julkisuudessa. Suurin virheeni mielestäni oli pelaajabudjetin kasvattaminen. Mutta senkin eteen huusin syksyllä ja sain uutta rahoitusta ja verta niin että lähtiessäni osto- ja myyntivelkojen piti olla 0/0.

Juuri näistä talousasioista seuran pitäisi enemmän tiedottaa ainakin jäsenilleen ellei yleisölle.

Itse aikoinaan pyrin siihen siten että kerran kuukaudessa järjestettiin tilaisuus jossa koko taloustilanne ja muutkin asiat oli kaikkien katsottavina. Valitettavasti porukkaa ei vaan käynyt kovin paljoa.

Ja olkaa kuitenkin aktiivisia. Käykää katsomassa jäsenet tilinpäätöstietoja. Sieltä näette miten asiat ovat menneet.
 
Viimeksi muokattu:

doc jokkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KOOKOO
Tietysti vielä jos palaa tuohon Rankkarin viestiin.

Joku " taho" oli juorunnut jotakin.

Juoru oli epäillyt etten osaa hoitaa KOOKOO:n talousasioita. En osaakaan.

Muistetaan kuitenkin että olen kahden lääkäriaseman toimitusjohtaja ja omistaja. Olen johtanut mm kolmea urheiluseuraa ja laittanut käytännössä pystyyn yhden mestisjääkiekkoseuran.

Renesanssityyppinen elämäntyylini on kaikkien tiedossa.

Kuka sitten osaa hoitaa raha-asioita??

KOOKOO:n raha-asiat ovat yksi maailman yksinkertaisimmista: pitää tulla rahaa sisälle joko yleisön (jota valitettavasti ei käy) tai sponsoreiden (joita valitettavasti edes minä) ei saa riittävästi. Ja menot sitten vain pitää karsia. Mutta mistä??

Juoruja Rankkari kulkee maailmalla koko ajan. Itse kaikkein eniten inhoan juuri "tahoja" ja juoruja koska itse olen tottunut sanomaan kaiken suoraan. Sitä paitsi kuka Kouvolassa on jääkiekon suhteen enempi "taho" kuin Minä itse?.


Tämä oli oikein elvistelypuheenvuoro. Tarkoituksella yritän tästäkin pienestä aiheesta saada provosoitua keskustelua.
 

Fordél

Jäsen
Samalla nykyjohtoa kehuttiin, ja Jokkeria valitettavasti moitittiin (talousasioissa). Itse kyllä arvostan Jokkerin panosta Kookoon eteen suuresti.

Mistä helkkarista nykyjohtoa voi kehua? En millään jaksa uskoa, että nuo velat ovat Jokkerin poppoon aikaansaamia vaan eiköhän edelleinen johtaja ole lähtenyt pois tilanteessa, jossa kaikki on näyttänyt vielä suht hyvälle. Homma on siis ilmeisesti viime keväänä lähtenyt velkaantumaan eikä Leningrad Cowboysistakaan ole ollut hyötyä. Hienoa kuitenkin, että ilmeisesti talous on saatu jollain lailla tolalle ja omat virheet on korjattu.

Mutta mitä muuta "hyvää" nämä uudet johtajamme ovat tehneet? Näkyvyydessä medioissa ja tiedottamisessa ollaan menty aimo harppaus taaksepäin. Tästä ei voi kyllä milläään syyttää, että kun ei ole rahaa. Kyllä KS, radiot yms. tekevät juttuja ja nettisivuille voi laittaa tiedotteita vaikka kirstussa olisi 0 euroa. Jokkerin tiedotuspolitiikka oli aivan loistavaa ja koko ajan tiedettiin, että missä mennään niin talouden, pelaajien kuin Liukkosen luistinten nauhojen osalta. Esimerkiksi nämä virolaispelaajahuhuihin olisi varmasti entisen johdon alaisuudessa reagoitu, mutta nyt on niin hiljaista. Tämä vain yhtenä esimerkkinä.

Entä pelaajahankinnat? Joukkueesta puuttuu kaksi sentteriä pari viikkoa ennen kauden alkua ja tässäkään ei voi taloutta syyttää. Jos kerran oli tiedossa, että tuleva kausi kuitenkin pelataan ja varsinkin kun talous on tiukalla, olisi tärkeimpiin pelipaikkoihin pitänyt satsata huolella ja ajoissa! Samalla pelaajakato on nykyisen johdon aikana ollut taas todella suurta.

Entä pelitapahtuma? Ainakaan harjoituspeleissä ei ole ollut mitään tietoa, että oltaisiin menty eteenpäin. Toki sarjapelit kertovat sitten sen totuuden, mutta epäilempä, että tälläkään sektorilla ei ole tapahtunut mitään uutta.

Vaikka toki Reisjärven lahja kouvolalaiselle kiekkoilulle teki varmasti myös virheitä KooKoon johdossa niin silti mielestäni kaikilla sektoreilla (pelitapahtuma ehkä poislukien) toiminnassa on uuden johdon alaisena menty vain taaksepäin. Että se niistä kehuista ainakin mun osalta.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistä helkkarista nykyjohtoa voi kehua? En millään jaksa uskoa, että nuo velat ovat Jokkerin poppoon aikaansaamia vaan eiköhän edelleinen johtaja ole lähtenyt pois tilanteessa, jossa kaikki on näyttänyt vielä suht hyvälle. Homma on siis ilmeisesti viime keväänä lähtenyt velkaantumaan eikä Leningrad Cowboysistakaan ole ollut hyötyä. Hienoa kuitenkin, että ilmeisesti talous on saatu jollain lailla tolalle ja omat virheet on korjattu.

Miten ihmeessä homma olisi voinut lähteä velkaantumaan puheenjohtajan vaihtuessa Jokkerista Frimodigiin? KooKoo hankki tammikuussa Juho-Tuomas Appelin, jolloin Jokkeri vielä oli ruorissa ja pelaajahankinnoista vastasi Motti. Niin ikään tammikuussa KooKoo hankki puolustukseensa Jarno Virkin. Vastaavasti KooKoosta siirtyi E-T Palmu Titaaneihin ja Iivo Hokkanen palasi HPK:hon. Yleisömäärät eivät myöskään pienentyneet puheenjohtajavaihdoksen jälkeen ja pikemmin pientä kasvua oli havaittavissa yleisömäärissä. En kyllä näe mitään syytä miten KooKoo olisi onnistunut velkaantumaan lisää tammi-maaliskuun aikana.

Mutta mitä muuta "hyvää" nämä uudet johtajamme ovat tehneet? Näkyvyydessä medioissa ja tiedottamisessa ollaan menty aimo harppaus taaksepäin. Tästä ei voi kyllä milläään syyttää, että kun ei ole rahaa. Kyllä KS, radiot yms. tekevät juttuja ja nettisivuille voi laittaa tiedotteita vaikka kirstussa olisi 0 euroa. Jokkerin tiedotuspolitiikka oli aivan loistavaa ja koko ajan tiedettiin, että missä mennään niin talouden, pelaajien kuin Liukkosen luistinten nauhojen osalta. Esimerkiksi nämä virolaispelaajahuhuihin olisi varmasti entisen johdon alaisuudessa reagoitu, mutta nyt on niin hiljaista. Tämä vain yhtenä esimerkkinä.

Tuosta olen samaa mieltä, että KooKoon näkyvyydessä on selkeästi parantamisen varaa. KooKoohan on luvannut kuitenkin, että mm. KooKoon nettisivut tullaan uudistamaan, jotta ne palvelisivat tulevaisuudessa paremmin seuran kannattajia ja yhteistyökumppaneita. Toukokuussa kerrottiin, että uudistusprojekti on jo hyvässä vauhdissa ja uudet sivut pyritään avaamaan ennen uuden kauden alkua.

Entä pelaajahankinnat? Joukkueesta puuttuu kaksi sentteriä pari viikkoa ennen kauden alkua ja tässäkään ei voi taloutta syyttää. Jos kerran oli tiedossa, että tuleva kausi kuitenkin pelataan ja varsinkin kun talous on tiukalla, olisi tärkeimpiin pelipaikkoihin pitänyt satsata huolella ja ajoissa! Samalla pelaajakato on nykyisen johdon aikana ollut taas todella suurta.

KooKoon joukkue vaikuttaa tällä hetkellä hinta/laatusuhteeltaan erittäin kilpailukykyiseltä. Eihän tällä joukkueella varmasti tapella mestiksen neljän parhaan joukkueen pääsystä, mutta sijaluvut 5-6 tuntuvat ihan realistisilta. Täytyy muistuttaa, että eihän kyllä edellisen johdon aikanakaan joukkue ole pystynyt kiilaamaan itseään neljän parhaan joukkoon ja sitä kautta mitalipeleihin tai liigakarsintoihin. Kolek kertoi, että vielä etsitään sentteriä ja pakkia ja tosiaan kyseisille hyvätasoisille pelaajille varmasti on käyttöä. Mutta etsii niitä pelaajia vielä moni muukin joukkue, kuten Titaanit 1-2 hyökkääjää. Matti Huillan harmittava loukkaantuminen omalta osaltaan sotki pahasti tuota KooKoon sentteritilannetta, mutta eiköhän niitä pelaajia vieläkin jostakin löydy.

Entä pelitapahtuma? Ainakaan harjoituspeleissä ei ole ollut mitään tietoa, että oltaisiin menty eteenpäin. Toki sarjapelit kertovat sitten sen totuuden, mutta epäilempä, että tälläkään sektorilla ei ole tapahtunut mitään uutta.

Niin harkkapeli on harkkapeli, joten siitä ei voi vielä mitään päätellä. Sarjapelit näyttävät sitten totuuden onko itse ottelutapahtumaan keksitty mitään uutta? Mutta mitä uudistukset ottelutapahtumassa voisi olla? Olen kiertänyt jonkin verran myös muita mestispaikkakuntia ja samanlaisiahan nuo ottelutapahtumat hyvin pitkälle ovat. Toihan nykyjohto kuitenkin kevät kaudella nämä kilpailut otteluun, jossa palkintona oli auto. En tiedä lisäsikö tämmöinen oheistapahtuma kyllä yhtään yleisömääriä. Tänne tai KooKoon toimistolle varmasti jokainen voi heittää ideoita miten ottelutapahtumaa voitaisiin kehittää nykyisestä.

Vaikka toki Reisjärven lahja kouvolalaiselle kiekkoilulle teki varmasti myös virheitä KooKoon johdossa niin silti mielestäni kaikilla sektoreilla (pelitapahtuma ehkä poislukien) toiminnassa on uuden johdon alaisena menty vain taaksepäin. Että se niistä kehuista ainakin mun osalta.

Kyllähän Reisjärven suurella miehellä tulee olemaan merkittävä sija KooKoon historiassa, sillä ilman häntä, emme pääsisi enää tänä päivänä kirjoittamaan näitä juttuja KooKoosta mm. tänne jatkoajan mainioille sivuille. Ehdottaisinin, että Kouvolan kaupunki tai jokin muu taho alkaa suunnittelemaan patsashanketta, jossa Jokkerin näköispatsas pystytettäisiin jäähallin edustalla. Lisäksi jäähallin nykyinen osoite Topinkuja olisi mitä pikimmiten muutettava Jokkerinkujaksi.
 

Kiekkomoguli

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jokaisella puheenjohtajalla on varmasti omat metodinsa:puheenjohtajan oma persoona ja suhteet yritysmaailmaan luovat perustan, jonka varaan voidaan varainhankinta rakentaa:itseäni kummastuttaa vuosi vuoden jälkeen ihmisten passiivisuus:peruskannattajien määrä on n.1000, jotka säännöllisesti käyvät erittäin hyvässä ja uusitussa hallissa. Vain play-offit ja mitalipelit saavat "nukkuvat"kannattajat liikkeelle, jos silloinkaan.

Viime vuonna joukkue oli hyvin rakennettu:joukkueessa oli hyvä miksaus omia, tuttuja ja mielenkiintoisia pelureita, mutta samalla muutama hankinta ei välttämättä istunut joukkueeseen toivotulla tavalla. Loukkaantumiset aiheuttivat varmasti budjetin paisumista, mutta niitä tulee aina enemmän tai vähemmän, valitettavasti. Tietysti budjetissa on hiukan liikkumavaraa loukkaantumisten suhteen, mutta tuskin enempää kuin 1-2 pelurin verran.

Markkinoinnin ja tuotteen pitää olla kunnossa, jotta yritysten sponsorirahat kilahtavat seuran tilille:jos merkittävä sponsori vähentää tuntuvasti tukeaan, on etsittävä uusi/uusia tukijoita. Siinä sitä työtä riittää. Nyt näyttää toimistossa riittävän vilskettä, kun kolme henkilöä painii urheilumarkkinoinnin parissa. Missähän budjetin leikkaus näkyy?Kenties sentteriosastolla kentällä.

Avoimuus, rehellinen ja suoraselkäinen tiedottaminen on puuttunut nykyjohdolta:lupauksia on annettu vahvistuksista, joita ei ole kuulunut. Kohta tulee dead-line vastaan (sarja-avaus) eikä senttereitä ole kuulunut eikä näkynyt. Itse epäilen.

Meistä jokainen tekee virheitä, ja niistä on yritettävä oppia. Edellinen hallitus varmasti otti taloudellisen riskin luottaen joko yleisöön tai sponsorirahaan:näyttää siltä, että molemmat arviot hiukan pettivät. Joskus on tehtävä rohkeita ratkaisuja;meni sitten syteen tai saveen. Itse arvostan ex-puheenjohtajan tekemiä ratkuisuja, ja varmasti monet ovat asiasta samaa mieltä.
 

Fordél

Jäsen
Miten ihmeessä homma olisi voinut lähteä velkaantumaan puheenjohtajan vaihtuessa Jokkerista Frimodigiin? KooKoo hankki tammikuussa Juho-Tuomas Appelin, jolloin Jokkeri vielä oli ruorissa ja pelaajahankinnoista vastasi Motti. Niin ikään tammikuussa KooKoo hankki puolustukseensa Jarno Virkin. Vastaavasti KooKoosta siirtyi E-T Palmu Titaaneihin ja Iivo Hokkanen palasi HPK:hon. Yleisömäärät eivät myöskään pienentyneet puheenjohtajavaihdoksen jälkeen ja pikemmin pientä kasvua oli havaittavissa yleisömäärissä. En kyllä näe mitään syytä miten KooKoo olisi onnistunut velkaantumaan lisää tammi-maaliskuun aikana.

Kuluja -> velkaa tulee paljon muustakin kuin vain pelaajista.


Kolek kertoi, että vielä etsitään sentteriä ja pakkia ja tosiaan kyseisille hyvätasoisille pelaajille varmasti on käyttöä. Mutta etsii niitä pelaajia vielä moni muukin joukkue, kuten Titaanit 1-2 hyökkääjää. Matti Huillan harmittava loukkaantuminen omalta osaltaan sotki pahasti tuota KooKoon sentteritilannetta, mutta eiköhän niitä pelaajia vieläkin jostakin löydy.

Ja Frimodig kertoi, että joukkueeseen tulee vielä lähes kentällinen kovia vahvistuksia. Jos näin sanotaan niin odotan, että kyseessä on myös sanojensa mittainen mies tai muuten hän tekee itsestään täysin pellen, jonka puheisiin en itse ainakaan tule uskomaan mikäli ei lunasta lupauksiaan. On vain mielenkiintoista katsella kuinka muut seurat hankkivat koko ajan koviakin pelaajia, mutta KooKooseen ei saada kuin try-outteja Italian kakkosliigasta ja A-junnujen ylijäämiä.

Siinä olen samaa mieltä, että varmasti hinta-laatusuhteeltaan varmasti kilpailukykyinen joukkue. Mutta halppa se ainakin vielä on kun kaksi tärkeää ja samalla kallista paikkaa on täyttämättä. En todellakaan vaadi paljoa, sillä mieluusti kattelen vaikka Viantietä kolmossentterinä, mutta haluan joukkueeseen yhden selkeän ykkössentterin ja se ei liene liikaa vaadittu.


Tänne tai KooKoon toimistolle varmasti jokainen voi heittää ideoita miten ottelutapahtumaa voitaisiin kehittää nykyisestä.

Niitä pieniäkin ideoita on heitetty (valojen sammuttaminen ennen pelin alkua, portti josta pelaajat tulee jäälle, kuuluttajan hehkutukset, kiekkokoululaisten pelit erätauolla, lapsiparkki yms.) ja täältäkin niitä löytyy, joten en viitsi enempää niistä jauhaa. Ja se ei ole mikään peruste, että "kun muillakaan ei ole". Sellaisella mentaliteetilla ei koskaan tapahdu mitään eikä toiminta kehity. KooKoo perinteisenä Mestispaikkakuntana voisi hyvin olla ennakkoluuloton ja kehittää omaa ottelutapahtumaansa kohti liigapelejä.

Ehdottaisinin, että Kouvolan kaupunki tai jokin muu taho alkaa suunnittelemaan patsashanketta, jossa Jokkerin näköispatsas pystytettäisiin jäähallin edustalla. Lisäksi jäähallin nykyinen osoite Topinkuja olisi mitä pikimmiten muutettava Jokkerinkujaksi.

No ei nyt lähdetä sentään henkilöpalvontaan:)
 

doc jokkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KOOKOO
Jos minun näköispatsas laitetaisiin jäähallin kulmille niin siinä valitettavasti pitäisi patsaan tieltä purkaa 6 kerrostaloa ja yksi yläasteen koulu ja puolet kansalaisopistosta että se sinne mahtuisi. Kouvolan kaupunki tunnetusti pihinä tuskin moiseen suostuisi ellei sitten minulle määrätyn 9 kk Xenical-kuurin jälkeen.

Hyvä naiset ja miehet että taas aloitte keskustella!!!
 

Fordél

Jäsen
Jos minun näköispatsas laitetaisiin jäähallin kulmille niin siinä valitettavasti pitäisi patsaan tieltä purkaa 6 kerrostaloa ja yksi yläasteen koulu ja puolet kansalaisopistosta että se sinne mahtuisi. Kouvolan kaupunki tunnetusti pihinä tuskin moiseen suostuisi ellei sitten minulle määrätyn 9 kk Xenical-kuurin jälkeen.

Hyvä naiset ja miehet että taas aloitte keskustella!!!

Jotta tosiaan suuremmilta kajoamisilta asuintiloihin ja koulurakennuksiin vältyttäisiin niin ehdotankin, että Kouvolan jäähallin kattoon vedetään Jokkerin pikkutakki samalla kun taustalla soi Rollareiden Honky Tonk Women.

Mutta tosiaan jos asiastakin puhutaan niin olisi hienoa kun KooKoon nykyinen johtokin avaisi sanaisen arkkunsa niin ei tarvitsisi elää huhujen varassa. Jos kerran talous on saatu kuntoon niin mielestäni olisi vaan seuralle ja sen johdolle positiivista imagoa, että siitä kerrottaisiin, koska melkoinen urakka on senkin eteen tehty. Mikä helvetin tuppisuiden kerho tuota rakasta seuraamme nykyään pyörittää?
 

Rankkari

Jäsen
Samalla nykyjohtoa kehuttiin, ja Jokkeria valitettavasti moitittiin (talousasioissa).

Näin kirjoitin talousasioista.

Mietin pitkään kirjoitanko koko juttua. Siitä nimimerkki juoruakka. Yleensä mun kirjoitukset perustuvat omiin havaintoihin, kokemuksiin, ja tuntemuksiin (fiilikseen). Tällä kertaa sattumalta puhuin henkilön kanssa, jolla on ns. sisäpiiritietoa. Väittämät olivat hänen, ei minun.

No, ainakin keskustelua tuli...
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
KooKoon taloustilanteen selville saamiseen on ainakin pari konstia. Toinen on doc jokkerin mainitsema Kouvolan edustuskiekko ry:n jäseneksi liittyminen. Jäsenmaksu on 20 euroa/vuosi. Tätä kautta pääsee aktiivinen jäsen täysin perille siitä, miten seuran talousasiat ovat.
Toinen konsti on käyttää järkeään saamiensa viestien perusteella. Silloin, kun Jouko Leppänen oli puheenjohtaja, KooKoon taloustilanne kerrottiin riittävän selkeästi Kouvolan Sanomissa. Tämä viesti ei vaan mennyt esim. viime syksynä perille vaan täällä JA:ssakin vaadittiin vahvistuksia (=lisäkuluja) seuralle. Tämän hetken tärkein viesti KooKoon taloustilanteesta tuli minulle, kun Mattilan Mikon oli taas jälleen kerran lähdettävä ulkomaille pelaamaan. Mikkohan olisi jäänyt mielellään Kouvolaan, jos seura olisi pystynyt tulemaan riittävillä panoksilla vastaan. Siis (ilmaisu lainattu ukkometsolta), Mikko Mattilaan eivät rahat riittäneet. Miten ne riittäisivät kehenkään muuhunkaan Mestiksen huippupelaajaan enää? Ei varsinkaan hyvään sentteriin, joka olisi lähes välttämätön saada.

Taloustilanteen niukkuuden vuoksi on mentävä nyt näillä pelaajilla. Se on taas hirmuinen taloudellinen riskipeli, jos alkusyksy käynnistyy huonosti. Moni seura pelastuu taloudellisesti koko kauden sillä, että sarjan alku lähtee hyvin. Nyt on vain toivottava, että Liukkonen, Lampinen, Tarkiainen, Lustberg, Koskelainen ja Jukka Korhonen siivittävät uusien hankintojen ja omien junioreiden kanssa KooKoon syksyn aikana seuran sinne kärkipäähän.

Jouni Frimodigiin luotto on täällä kova. Vaikea on kuvitella pätevämpää miestä ohjaamaan vaikeassa taloudellisessa tilanteessa olevaa KooKoota kohti parempia aikoja.
 

Wiipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämän hetken tärkein viesti KooKoon taloustilanteesta tuli minulle, kun Mattilan Mikon oli taas jälleen kerran lähdettävä ulkomaille pelaamaan. Mikkohan olisi jäänyt mielellään Kouvolaan, jos seura olisi pystynyt tulemaan riittävillä panoksilla vastaan. Siis (ilmaisu lainattu ukkometsolta), Mikko Mattilaan eivät rahat riittäneet. Miten ne riittäisivät kehenkään muuhunkaan Mestiksen huippupelaajaan enää? Ei varsinkaan hyvään sentteriin, joka olisi lähes välttämätön saada.

Mestiksessä ei taida tällä hetkellä olla kovinkaan montaa täysin ammatikseen pelaavaa vai olenko väärässä? Yksi mestiksen valovoimaisimmista tähdistä Mikko Liukkonenkin tekee muuta työtä pelaamisen ohella. Mikko Mattila sanoi, että jos Suomessa pystyisi elättämään itsensä mestiskiekkoilulla niin ei olisi epäilystäkään etteikö hän silloin pelaisi KooKoossa.

Kyllä KooKoolla on täysin realistiset mahdollisuudet hankkia mestistasolle hyvä sentteri. Pelaajalle täytyy kuitenkin löytää esimerkiksi työpaikka, jolla hänet saadaan houkuteltua KooKoon paitaan. Toinen mahdollisuus on liigajoukkueiden ringistä putoavat pelaajat. Liigassa on vielä monta pelaajaa, joilla on liigasopimukset olemassa, mutta eivät välttämättä saa peliaikaa. Tällöin kysymykseen tulee mm. vuoden vuokrasopimus, jolla siis mestistasolle hyviä pelaajia on mahdollisuu saada.

Mutta edelleen tuosta siffan kirjoituksesta tuli mieleen, että oliko Mikko Mattila todella KooKoossa viime kaudella täysin ammattilainen? Jos näin oli niin en yhtään ihmettele, että nykyjohto joutuu painiskelemaan niukkuuden kanssa. Ei mestiksessä nykyisillä yleisömäärillä ole enää mahdollisuus tai ainakaan järkevää pelata ammattilaisilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös