Keski-ikäiset ja alkoholi.

  • 1 748
  • 26

acidjam

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Milan
Niin. Valitettavasti aihe sivuaa, tai jopa tulee suoraan Kuningas Alkoholista ja sen käytöstä.

Juuri baarista palanneena, hieman olutta maistelleena ajattelin loppuiltani ratoksi ottaa esille asian hieman (lue=parikymmentä vuotta) itseäni vanhempien alkoholin käytöstä.

Olin taas muutaman ystäväni kanssa tuossa paikallisessa ravitsemusliikkeessä istumassa iltaa jauhaen paskaa ja nauttien kyypparin tuputtamista antimista. Taas kerran huomioni kiinnittyi n. 30-50-vuotiaiden ihmisten alkoholinkäyttöön, sekä käyttäytymiseen alkoholin vaikutuksen alaisena.

Olen huomannut, että omanikäisteni n. 20-vuotiaiden juodessa olutta tai vastaavaa eliksiiriä n. 90% ihmisistä muuttuu tavallista iloisemmaksi, sosiaalisemmaksi ja avoimmaksi. Onhan joukossa tietenkin "jumittajia" sekä "ärrinpurrinpullon" valinneita, mutta todellakin se on pieni vähemmistö.

Näin nuoremmilla, toisin toisaalla. Mainitsemani 30-50-vuotiaat ihmiset muuttuvat kokemuksieni mukaan lähes poikkeuksetta äkäisemmiksi, uhoaviksi ja masentuneemmiksi. Ovatpa monet jopa suorastaan väkivaltaisia.

Ei ole laskettavissa yhden käden sormilla ne tilanteet, joissa olen meinannut saada kuokkaani ko. ikäluokan baaripopulaatiolta. Ja todellakaan en itse ole mitenkään provosoinut ko. henkilöitä, saatikka suoraan vittuillut heille. Loistavan mielikuvituksensa tuotteena he keksivät riidanaihetta pukeutumisestani, puhetyylistäni, hiustyylistäni, tai vaikka siitä, että "sinä olet nuori ja kaikki nuoret ovat narkkareita ja muutenkin huonoja ihmisiä".

Tänään kävin läpi suurinpiirtein tuollaisen episodin. Lähdin tiskille tilamaan olutta, yet another beer, ja kävelin kiltisti jonon päähän. Heitin siinä sitten kaverini isälle kommentin: "Mitäs äijä, hyvinkö pyyhkii?", johon tuli vastaus: "No todellakin pyyhkii, entäs itselläsi?" Hienoa. Miellyttävä vastaus, hyvinhän toisemme tunnemme.

Toista mieltä oli tämä n. 45-vuotias illanviettäjä, joka seisoskeli jonossa pari pykälää edelläni. Tuumasipa tuohon, jotta "mikäs sitä kloppia noin pännii, että pitää vanhemmilleen uhota, perkele!". Hetken siinä naureskelimme kaverin kanssa sen kummemmin kommentoimatta asiaa tuhahtaneelle jonottajalle.
Noh. Eipä mennyt montaa minuuttia, kun olin tiskille päässyt ja olueni saanut. Huomasin siinä tiskille jääneen äkäisen jonottajan, joka oitis tokaisi "turpaanko haluat, rakkari, lopetatkos sen naureskelun".

Siis mitä? No niin. Taas mentiin. Taisikin olla vasta 5. kerta parin kuukauden sisällä. Tälläkin kertaa tästä selvittiin hieman valottamalla taustoja, sekä kertomalla muka hauskoja tarinoita illan edellisistä tapahtumista. Eipä tarvinnut tälläkään kertaa kerätä kamojaan baarinportaista jo Manalaan vuoroaan venttaavan raadon heijarin tuloksena. Hienoa sinäällään.

Mutta koska tätä tuntuu tapahtuvan huomattavan usein ja monilla paikkakunnilla ei ole kovin montaa vaihtoehtoa. Joko olen tietämättäni erittäin ärsyttävä henkilö jostain ihmeen syystä, tai sitten jotkin henkilöt ovat oivaltaneet alkoholin käyttämisen tarkoituksen mielestäni väärin.

Jep. Eivät nämä ole ainoita kokemuksia. Myös omat vanhempani, kavereiden vanhemmat, ja monet muut tuttuni muuttuvat alkoholin vaikutuksen alaisina normaalia äkäisemmiksi, sekä masentuneemmiksi. Mikä siinä on vialla? Pitäisikö 30-vuotta täyttäneiltä kieltää oluen juonti? :D

Ei sentään. Tiedän, että meissäkin täällä Jatkoajassa on monia n. 40-vuotiaita raapustelijoita? Huomaatteko te ikätovereissanne sen minkä minä olen huomannut? Osuuko teille kenties tavallista useammin "ärrinpurrinpulloja"? Entä ovatko muut "nuoret" huomanneet saman?

Jep... täytyy huomenna tarkistaa mitä on tullut kirjoitettua.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Aluksi...

...nousi ns. niskavillat pystyyn, mutta kun luki eteenpäin kirjoitustasi, arvon acidjam, niin eipä voinut kuin olla suurinpiirtein samaa mieltä!

Itsekin lukeudun tuohon haarukoimaasi ikäluokkaan "n. 40-vuotiaita raapustelijoita". Eli olen tuon virstanpylvään rimaa hipoen ohittanut (tosin sitä ei kuulemma päällepäin huomaa :D )

Siinä olet mielestäni täysin oikeassa, että radalla meidän ikäluokka, verrattuna nuorempiin, erottuu yleensä negatiivisessa mielessä. Mikä siihen sitten lienee syynä? Nyt pitänee antaa tunnustusta tämänpäivän nuorisolle, jonka se kiistatta ansaitsee. Minullakin on kaksi tytärtä (15-v. ja 19 v.) ja seuraillessani heitä ystävineen en ole voinut olla panematta merkille kuinka fiksua nuoriso nykyisin on verrattuna meihin aikoinaan. Nykyisin nuoret ovat paremmin perillä maailman tapahtumista, ovat päämäärähakuisempia l. ylipäätään tietävät mitä elämältään haluavat ja rohkeasti pyrkivät näihin kyseisiin tavoitteisiin.

Toisaalta on mielestäni hieman väärin, meitä ns. keski-ikäisiä kohtaan, käyttää vertailupohjana jotain baarikäyttäytymistä. Suurinosa 30-50 -vuotiaista elää kuitenkin jokseenkin säännöllistä, yleisesti hyväksyttyä elämää perheidensä parissa (en kuulu joukkoon... enää :( ) ja sitten tämä "marginaaliaines" on esillä baareissa kaikkine pettymyksineen elämässä jne. Jos tässä asetellaan vastakkain näinkin radikaalisti kahta, tai jopa usempaa, sukupolvea täytynee muistaa kuitenkin eri sukupolvien erilaiset elämäntilanteet;

Alle 3-kymppiset pitävät siis vain lähinnä hauskaa ja nauttivat elämästään kirkkaissa valoissa ennen asettumistaan aloilleen ja perheen perustamista -> positiivista

Yli 3-kymppiset radalla liikkujat ovat useissa tapauksissa (ainakin siis suhteessa) joko elämäänsä pettyneitä, toisella kierroksella tai muuten "otsa rypyssä" hakemassa edes sitä ensimmäistä mahdollisuutta takertua elämän syrjään -> lähes negatiivista!

em. oli siis rankahko yleistys, muttei käsittääkseni kovin väärä!?!

Summa summarum; antakaa te elinvoimaiset nuoret hieman siimaa meille vanhemmille, kärttyisille keski-ikäisille, niin mekin yritämme antaa kaikkien kukkien kukkia!

P.S. Kyllähän mullekin viina maistuu...
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Joo.. ihan totta!

Kuppiloissa istuu paljon jumiin jääneitä jäppisiä. Homma on ollut joskus yhtä hauskaa kuin sinulla nyt, mutta kymmenen vuoden saman rundin jälkeen alkaa homma käydä joidenkin ohimoon. Silloin se saattaa ilmetä juuri kuvailemallasi tavalla, elikkä pikku katkeruutena sinulle, jolla on mahdollisuus hankkia itsellesi elämä.

Ethän löydä itseäsi saman tiskin edestä uhoamasta kymmenen vuoden päästä?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Kyllä on olemasssa fiksujakin keski-ikäisiä. Ei pidä yleistää. On olemassa myös vittumaisia parikymppisiä, jotka haastaa riitaa joka välissä. Eikä se tarkoita sitä, että kaikki parikymppiset haastais riitaa.

Mutta voisiko se keski-ikäisten vihoittelu johtua kateudesta? Suurin osa meistä (vaikka olenkin vasta vajaa 19v) on nähnyt maailmaa paljon enemmän kuin heidän ikäluokkansa tässä iässä. Ja kuten yllä jo todettiin, me (kai) tiedämme maailman menosta usein enemmän kuin he samanikäisenä.

En kuitenkaan näe mitään estettä, etteikö eri sukupolvet voisi nauttia tästä viisaiden juomasta sulassa sovussa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin, olipas loistava aihe ja tutustuin taaen kyseiseen kulttuuriin Perjantaina mennessäni muutamalle paikalliseen. Paikallisethan ovat loistava sekoitus nuorta juuri baari-ikään ehtinyttä ja vanhempaa baari kaartia.

No, jokatapauksessa, olin vasta menossa baariin, mutta jo siinä vaiheessa 3 keski-ikäistä äijää päätti kommentoida, kuinka appelsiinit kainalossa kävelin. Saman poppoon puuha äijä jatkoi korkea tasoista keskusteluaan baaritiskillä ja oli selvästi harmissaan, kun en muuta kuin nauranut säälin tuntein ukon jutuille.

Vastaavia tapauksi näkee baareissa liian usein. Risa valoittikin ilmiön syitä varsin hyvin, niin ja paljon löytyy myös mukavia ei katkeroituneita kyseisen ikäryhmän edustajia.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän noita "öykkäreitä" ja isottelijoita löydy jokaisesta ikäluokasta. Asiaan vaikuttanee "humalikon" elämäntilanne ja -asenne, ja se, miksi alkomaholia "naamaansa vetää". Itse ainakin olen tavannut "suunpieksijöitä" niin parikymppisten kuin 5-kymppistenkin parissa...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tottakai! Irvileukoja löytyy joka ikäluokista, mutta täytyy sanoa että harvemmin näkee kakskymppistä kapakassa nojaamassa kyynerpäihinsä, kaljatuppi edessä ja alahuuli lerpalla elatusmaksuja suremassa.

Kävin eilen hieman liikenteessä ja näin aika hauskan jutun eräässä discossa. Kolme n. 2 kymppistä - kaksi poikaa, yksi tyttö. Toinen pojista antoi tytölle suusta suuhun jääpalan. Tyttö antoi sen taas edelleen toiselle pojalle, joka antoi sen takaisin tytölle jne. He lähtivät yhdessä pois. Mitähän ne meni tekemään:D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joopa... TTKK.lla opiskelee eräs, arviolta 55-60-vuotias papparainen. Tämä kaveri oli viime viikon tiistaina hirveässä jurvelossa Kantri Starissa opiskelijabileissä. Kyllä äijältä juttua tuli, mutta vähän meinasi välillä mennä hermot. Hirvittävä uhoaja tuo äijä oli. Tässä pari kommenttia:

"Mä olen hullu mies! Perkelee! Mää olen hullu!!! He-he-he-he-he!!"
Kaveri näki, että meikäläisellä oli kessun natsat haalarin kauluksissa, jonka jälkeen tuli seuraavaa:

"Sä olet kersantti perkele!!! Mä tuun sun ryhmääs!! Kun menään seuraavan kerran ryssää vastaan perkelee!!! Mä pysyn siellä kuopissa ja haluun kuolla ennen sua!! Perkele!! Mun MOLEMMAT ÄIDIT :confused: oli lottia talvisodassa! Perkelee!!!"
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti finnishninja
Tottakai! Irvileukoja löytyy joka ikäluokista, mutta täytyy sanoa että harvemmin näkee kakskymppistä kapakassa nojaamassa kyynerpäihinsä, kaljatuppi edessä ja alahuuli lerpalla elatusmaksuja suremassa.
:D

Sinäpä sen sanoit; aika harva parikymppinen on samassa elämäntilanteessa kuin 40-50 -vuotias. Ei kai kukaan h u v i k s e e n elämäänsä sure alaleuka repsottaen? Kuka vaan meistä voi olla se seuraava baaristiskiin nojaaja...elämästä kun ei koskaan tiedä.
 

TTTTT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Tämä ketju vaatinee huumorintajua?

Vaikkei sitänyt niin vaikea liene tajuta niin empatia on kyky joka ihmisellä vaihtelee elämän eri vaiheissa. Joissakin baareissa vaan ei kannata käydä jos ei kestä tietynlaisia ihmisiä. Ja vastaavasti jos koen tulevani väärin ymmärretyksi koko ajan niin lienen väärässä paikassa.

Ei ole väärän ikäisiä ihmisiä, on vaan vääriä paikkoja mun ikäiselle ihmiselle.

Ja toisaalta, väärinymmärtämiseen tarvitaan aina kaksi ihmistä. Mulkkuja taas saa vetää turpaan,jos tuntee aiheetta saaneensa P**skaa niskaan.
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Tämäkin ongelma on vältettävissä sillä, että kielletään keskenkasvuisilta pääsy baareihin. Pilaavat muutenkin tunnelman hauskanpidollaan. Ikäraja 30v ja ongelmat loppuu.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti railwayman
Tämäkin ongelma on vältettävissä sillä, että kielletään keskenkasvuisilta pääsy baareihin. Pilaavat muutenkin tunnelman hauskanpidollaan. Ikäraja 30v ja ongelmat loppuu.

Ookko ihan tosissas... ajattele.. ei edes yhtään piikkikikkiä paikalla:(

Ei.. kapakit on kaikille. Fiksu kakskymppinen juttelee myös nelikymppisen kanssa - ja päinvastoin.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Helvata, mistäs lähtien kolmekymppiset ovat ollet keski-ikäisiä?

Olen 32, ja saan mummoltakin vielä karkkirahaa, ja sitten perhana sanotaan jo keski-ikäiseksi. Nyt se kolmenkympin kriisi sitten alkoi. Paskiaiset! :)
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mauri

Viestin lähetti mauri


Ei kai kukaan h u v i k s e e n elämäänsä sure alaleuka repsottaen? Kuka vaan meistä voi olla se seuraava baaristiskiin nojaaja...elämästä kun ei koskaan tiedä.

No sen nyt ainakin tietää jokainen lukutaitoinen ihminen, että baaritiskiin nojaamalla ja siellä suremalla ei elämäänsä ainakaan parempaan suuntaan korjaa. Ihminen on valitettavasti oman onnensa seppä, keski-ikäinenkin. Helppo tietenkin sanoa päähän potkitulle, että ryhdistäydy ja tee jotain, mutta sanoisin kuitenkin, jos tielleni sattuis. Varmasti, ihan varmasti kurjiin fiiliksiin ja paskamaisiin elämäntilanteisiin löytyy järkevämpi ja rakentavampi vaihtoehto muualta kun viinasta. Sitten kun on kappaleensa kerännyt pitkin pientareilta, voikin jo mennä iloisin mielin baariin, juhlimaan ja pitämään hauskaa, kaikenikäiset yhdessä ja erikseen.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti kristian
Helvata, mistäs lähtien kolmekymppiset ovat ollet keski-ikäisiä?

Olen 32, ja saan mummoltakin vielä karkkirahaa, ja sitten perhana sanotaan jo keski-ikäiseksi. Nyt se kolmenkympin kriisi sitten alkoi. Paskiaiset! :)

Ehdottomasti päivän hauskin kommentti! Itse olen jo sen verran kalkkis, että en ole muistanut dementialtani ottaa paineita koko kriisistä. :D
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Mauri

Viestin lähetti koo


No sen nyt ainakin tietää jokainen lukutaitoinen ihminen, että baaritiskiin nojaamalla ja siellä suremalla ei elämäänsä ainakaan parempaan suuntaan korjaa. Ihminen on valitettavasti oman onnensa seppä, keski-ikäinenkin. Helppo tietenkin sanoa päähän potkitulle, että ryhdistäydy ja tee jotain, mutta sanoisin kuitenkin, jos tielleni sattuis. Varmasti, ihan varmasti kurjiin fiiliksiin ja paskamaisiin elämäntilanteisiin löytyy järkevämpi ja rakentavampi vaihtoehto muualta kun viinasta. Sitten kun on kappaleensa kerännyt pitkin pientareilta, voikin jo mennä iloisin mielin baariin, juhlimaan ja pitämään hauskaa, kaikenikäiset yhdessä ja erikseen.

Aivan varmasti löytyisi järjevämpikin ratkaisu selvittää ongelmia kuin nojailla baaritiskiin, I agree. Kyseinen esimerkki ei vain ollut minun, se oli lainaus aiemmasta.
Toisaalta, ei kai baareihin voi kuitenkaan mielialarajaa laittaa eli esimerkiksi kylttiä, jossa sanotaan: "Vain iloisille juhlijoille". Meillä on kaikilla oma kummallinen elämä elettävänä. Aina ei rahkeet riitä olla reipas. Kannanottoni ei kuitenkaan puoltanut ajatusta etsiä vastauksia ongelmiinsa viinaksista. "Jummarsit väärin".
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä minä ymmärsin ainakin sinnepäin, mutta laitoin hölmön otsikon kun en parempaakaan malttanut miettiä.

Aina ei rahkeet riitä olla reipas, se on totta. Mutta tässä viestiketjussa jotenkin käsitellään sitä asiaa, että että keski-ikäiset rähjää nuorille jostain syystä. Syyksi arvellaan elämän tilannetta noin yleensä. No jos on neljänkympin ja kuoleman välillä ja se harmittaa kyseistä kulkijaa pitääkö nuoren, elämänsä kukkuloilla olevan ottaa vastaan perusteetonta paskaa tämän katkeroituneen ihmisen taholta. Ei tietenkään, mutta...
Näin vastaa se keski-ikäinen. Baarit saavat kernaasti olla avoinna kaikenmielisille ja vaikka mielipuolille, kunhan ihmiset, minkäänikäiset, eivät sotke toisia juhlijoita inhottavalla tavalla omiin synkkyyden hetkiinsä.

Enkä minä tarkoita tätä nyt Sinulle Mauri miksikään elämän opasteeksi, enkä muutenkaan, kunhan en taaskaaan keksinyt muuta otsikkoa.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti koo
No jos on neljänkympin ja kuoleman välillä ja se harmittaa kyseistä kulkijaa pitääkö nuoren, elämänsä kukkuloilla olevan ottaa vastaan perusteetonta paskaa tämän katkeroituneen ihmisen taholta. Ei tietenkään, mutta...
Näin vastaa se keski-ikäinen. Baarit saavat kernaasti olla avoinna kaikenmielisille ja vaikka mielipuolille, kunhan ihmiset, minkäänikäiset, eivät sotke toisia juhlijoita inhottavalla tavalla omiin synkkyyden hetkiinsä.

Puhut asiaa. Itse en ole vielä lähelläkään keski-ikää, joten en puolusta isteäni. Ajattelin vain huomauttaa, että tuskin kukaan "öykkäröi", ellei joku asia ole pielessä ko. henkilön elämässä.
Meikäläinen pyörii pääosin hämeenlinnalaisissa pubeissa, joista kyllä "suunsoittajat" ja liian äänekkäästi asiansa esittävät saavat poistua hyvin rivakkaan - eli seuraustella saa ihan rauhassa.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyytiä keski-ikäisellekkin

Minä olen tukevasti tuossa mainitussa ikähaarukassa, mutten miellä itseäni varsinaiseksi synkistelijäksi. Enkä varsinkaan lähde kuppiloihin murjottamaan ja ihmisille vittuilemaan, jos ahistaa. Hyvällä ja riehakkaalla tuulella kyllä useinkin. En koskaan tarkoituksella haasta riitaa kenenkään kanssa. Minä luikahdan radalle vihtymään ja lystiä pitämään. Luulisin siis olevani parasta mahdollista seuraa hurvitteluun ikään ja sukupuoleen katsomatta.

Edellisen perusteella en siis koskaan joudu hankaluuksiin ravinteleissa. Mitä vielä, ajaudun kahnauksin tuon tuostakin ja kaiken ikäisten kanssa, niin vanhojen kuin nuortenkin, tasapuolisesti. En varsinaisesti vittuile kenellekkään -ainakaan aloita, mutta tapanani on aina panna hiukan paremmaksi minulle heitettyihin sukkeluuksiin nähden. Ja jostain syystä nämä ryhmiensä nokkelimmat usein näitä sanallisia helmiään minulle nakkelevat. Eikä siinä mitään, päinvastoin, pikku sanailu kuivaa mukavasti suuta bissen hörppimisen lomassa ja saa ajan kulumaan ratevasti. Ongelmat alkavatkin siitä, ettei näillä viihdyttäjillä riitä huumori loppupeleissä aloittamaansa leikkiin, vaan heittäytyvät häijyksi. Mikä lienee alkuperäinen tarkoituskin. Käyvät ryökäleet päälle ja moksivat miehissä kuonoon. Se syö tunnelmaa.

Olen miettinyt miksi näihin tilanteisiin ajaudun. Ärsytän jostain syystä näitä kantakuppiloittensa kellokkaita hillittömästi. Tähän ilmiöön törmään etenkin lähiökuppiloissa ja varsinkin maakuntakierrosten krouveissa. Näille ihmisille tuo baari tapahtumineen on elämänsä pääasiallinen sisältö, ja sinne ei tulla vittuilemaan. Kun Reiska tai Late heittää pöydästään muukalaiselle jotain mielestään nasevaa, niin sille pitää kohteen punastella, tai korkeintaan naurahtaa muun krouvin peesissä, hermostuneesti. Ei siinä paikassa lähdetä nokittelemaan. Late tai Reiska voi nimittäin menettää olemattoman kunniansa siinä viimeisessä yhteisössä, jossa heillä on vielä jonkinlainen asema. Mitä heille enää sitten jää? Ei, ennen tehdään vaikka miesmurhia, kun kuunnellaan tuntemattomien vastapiikittelyä.

Niin, pitäisikö sitten ottaa opikseen ja sivuuttaa havaitsemansa totuudet, vaieta? Ei, luu kurkuun pössöille, tietävätpähän missä mennään. Ei haittaa, vaikka tekeekin kipeää - itselle.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma faijani on 50-vuotias ja on huomattavasti rennompi kännissä kuin selvänä. Hän mm. tykkää tanssia olohuoneessamme, tai kietoa itsensä maton sisään...Mä en koskaan tajua milloin lause pitää lopettaa...
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15
Oma faijani on 50-vuotias ja on huomattavasti rennompi kännissä kuin selvänä. Hän mm. tykkää tanssia olohuoneessamme, tai kietoa itsensä maton sisään...Mä en koskaan tajua milloin lause pitää lopettaa...

Tämä tarina ei ollut ollenkaan niin kiinnostava kuin se saunajuttu...okei, okei - lopetaan lauteilla kelliminen tähän.:D
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mauri


Tämä tarina ei ollut ollenkaan niin kiinnostava kuin se saunajuttu...okei, okei - lopetaan lauteilla kelliminen tähän.:D

No herranjesta, enhän mä voi sanoa täällä enää mitään...:)
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti mauri


Tämä tarina ei ollut ollenkaan niin kiinnostava kuin se saunajuttu...okei, okei - lopetaan lauteilla kelliminen tähän.:D

Minusta taas juuri tämä juttu on todella mielenkiintoinen. Olen nyt jonkin aikaa yrittänyt asettua girlin isän asemaan ja miettinyt, mikä saa viisikymppisen miehen kietoutumaan mattoon. Toistaiseksi en ole ratkaisua löytänyt, mutta ajattelin testata asiaa käytännössä. Seuraavan kerran kun satun vetämään lärvit perheen ollessa kotosalla siirrän olohuoneen pöydän pois maton päältä, asetun pötkölleni maton reunaan ja otan kiinni reunasta. Sitten aloitan vinhan pyörimisen pituusakselini ympäri ja luultavasti löydän itseni rullalla olevan maton sisältä. Todennäköisesti vaimo ja lapset nauravat kippurassa ja taas yksi lauantai on pelastettu. Tai sitten ei. Tuota on kokeiltava ennen kuin tuomitsee.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15


No herranjesta, enhän mä voi sanoa täällä enää mitään...:)

Onkohan mattoon kietoutuminen perinnöllistä?
:DPs.Kerro iskälle terveisiä!:D
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vakio


Minusta taas juuri tämä juttu on todella mielenkiintoinen. Olen nyt jonkin aikaa yrittänyt asettua girlin isän asemaan ja miettinyt, mikä saa viisikymppisen miehen kietoutumaan mattoon. Toistaiseksi en ole ratkaisua löytänyt, mutta ajattelin testata asiaa käytännössä. Seuraavan kerran kun satun vetämään lärvit perheen ollessa kotosalla siirrän olohuoneen pöydän pois maton päältä, asetun pötkölleni maton reunaan ja otan kiinni reunasta. Sitten aloitan vinhan pyörimisen pituusakselini ympäri ja luultavasti löydän itseni rullalla olevan maton sisältä. Todennäköisesti vaimo ja lapset nauravat kippurassa ja taas yksi lauantai on pelastettu. Tai sitten ei. Tuota on kokeiltava ennen kuin tuomitsee.

*nauraa kippurassa*
muista välillä piiloutua kokonaan mattorullan sisään ja välillä työnnät pääsi näkyviin ja sanot "kukkuluuruu!"...:D

*tippuu tuolilta*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös