Kesän festarit

  • 529 172
  • 3 041

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei nyt mene ihan kesän festareihin, mutta Lahdessa marraskuussa järjestettävään Mössö XXL metalli festareille on kyllä lippu hankittava.

Turmion Kätilöt, Korpiklaani ja Mokoma saa Krepon liikahtamaan kyllä kohti Lahtea. Lisukkeina vielä Stamina ja Lost Society.
Erinomainen kattaus eikä hintakaan ole erityisen paha. Samalla viikolla aiemmin In Flames, Arch Enemy ja Soilwork sitten Ruotsin kokoelmana Helsingissä, niin siinä näkisi viikkoon jo 8 kovaa orkesteria. Jälkimmäiseen on lipuke, mutta täytyy tuota Mössöäkin harkita.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Erinomainen kattaus eikä hintakaan ole erityisen paha. Samalla viikolla aiemmin In Flames, Arch Enemy ja Soilwork sitten Ruotsin kokoelmana Helsingissä, niin siinä näkisi viikkoon jo 8 kovaa orkesteria. Jälkimmäiseen on lipuke, mutta täytyy tuota Mössöäkin harkita.
Hinta ei kieltämättä ole paha. Itse olen yksi niistä, jotka osti lipun aikoja sitten Frostbite festareille Lahteen. Ei tullut nähtyä Cradle of filthiä eikä Mayhemiä. Josko tällä kertaa lipun hinnalle saisi katetta!
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kesärauhaan vihjaillaan The Libertinesiä. Ke julkistus/varmistus.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei nyt mene ihan kesän festareihin, mutta Lahdessa marraskuussa järjestettävään Mössö XXL metalli festareille on kyllä lippu hankittava.

Turmion Kätilöt, Korpiklaani ja Mokoma saa Krepon liikahtamaan kyllä kohti Lahtea. Lisukkeina vielä Stamina ja Lost Society.

Voisi vaikka mennä, mutta paikka epäilyttää. Minkälainen keikkamesta on Lahden messukeskus? Onko iso laakea halli? Joskus olin John Smith talvifestareilla ja se Jyväskylän Paviljonki oli kyllä ihan kamala mesta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Voisi vaikka mennä, mutta paikka epäilyttää. Minkälainen keikkamesta on Lahden messukeskus? Onko iso laakea halli? Joskus olin John Smith talvifestareilla ja se Jyväskylän Paviljonki oli kyllä ihan kamala mesta.
En osaa varmaksi sanoa. Surullisen kuuluisilla Frostbite talvifestareilla olen Lahdessa ollut aikanaan, ja tuo oli iso laaja tila kyllä. Joku paremmin tietävä vastatkoon tähän.
 

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Onko täällä Wackenissa käyneitä?

Onko muistikuvaa, että kuinka helposti saa liput vuoden päästä kesälle, jos on niitä kärkkymässä kun heti tulevat myyntiin? Kuitenkin tuo homma meinaa aina olla loppuun myyty. Tuli himo käydä edes kerran kokemassa ennen oikean aikuisen kiireitä kesäisin.

Tulee paljon katsottua videoita ulkomaiden festareista ja kerran olen ollutkin ulkomailla festareilla. Suomessa telttailtu myös keskellä mutaa musiikin pauhatessa, mutta vinkkejä saa heitellä!
 

TJV73

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko täällä Wackenissa käyneitä?

Onko muistikuvaa, että kuinka helposti saa liput vuoden päästä kesälle, jos on niitä kärkkymässä kun heti tulevat myyntiin? Kuitenkin tuo homma meinaa aina olla loppuun myyty. Tuli himo käydä edes kerran kokemassa ennen oikean aikuisen kiireitä kesäisin.

Tulee paljon katsottua videoita ulkomaiden festareista ja kerran olen ollutkin ulkomailla festareilla. Suomessa telttailtu myös keskellä mutaa musiikin pauhatessa, mutta vinkkejä saa heitellä!
Kannattaa seurata ELMU:n nettisivuja. Ne järjestää matkat, liput ja teltta/hotelli paikat. Ainakin Wacken, Sweden Rock ja Hellfest löytyy listalta. Kaikista parasta, että nämä kalliit riennot voi maksaa osissa.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko täällä Wackenissa käyneitä?

Onko muistikuvaa, että kuinka helposti saa liput vuoden päästä kesälle, jos on niitä kärkkymässä kun heti tulevat myyntiin? Kuitenkin tuo homma meinaa aina olla loppuun myyty. Tuli himo käydä edes kerran kokemassa ennen oikean aikuisen kiireitä kesäisin.

Tulee paljon katsottua videoita ulkomaiden festareista ja kerran olen ollutkin ulkomailla festareilla. Suomessa telttailtu myös keskellä mutaa musiikin pauhatessa, mutta vinkkejä saa heitellä!
Omista Wacken-visiiteistä on jo sen verran aikaa etten osaa tuohon lippuasiaan kommentoida. Itse festari on ehdottomasti kokemisen arvoinen, ei siinä mitään. Mutta kannattaa varautua etenkin telttailijana että Wackenissa on ehkä 50% todennäköisyys että festarista tulee yksi iso mutakenttä. Pahin esimerkki toki viime vuodelta kun koko festarin kävijämäärää jouduttiin rajoittamaan kovien sateiden aiheuttamien olosuhteiden takia, koska liikenne oli täysin sekaisin. Mutta kovia sadekausia on tuolla alueella todella usein juuri ennen festareita / sen aikana, ja kun kyseessä on peltoalue niin jokainen voi kuvitella mitä runsaat sateet tekevät sille.

Eli jos ei sääolosuhteet arveluta, niin sinne vaan. Mutta muitakin hienoja raskaan musiikin festareita toki löytyy Euroopasta. Esim. Hellfestiä Ranskassa voi suositella, samoin Metal Daysia Sloveniassa, tosin Metal Days on nähtävästi tältä vuodelta peruttu. Brutal Assaultista Tsekeissä olen myös kuullut lähes pelkästään hyviä kokemuksia, mutta itse en ole siellä käynyt.
 

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Omista Wacken-visiiteistä on jo sen verran aikaa etten osaa tuohon lippuasiaan kommentoida. Itse festari on ehdottomasti kokemisen arvoinen, ei siinä mitään. Mutta kannattaa varautua etenkin telttailijana että Wackenissa on ehkä 50% todennäköisyys että festarista tulee yksi iso mutakenttä. Pahin esimerkki toki viime vuodelta kun koko festarin kävijämäärää jouduttiin rajoittamaan kovien sateiden aiheuttamien olosuhteiden takia, koska liikenne oli täysin sekaisin. Mutta kovia sadekausia on tuolla alueella todella usein juuri ennen festareita / sen aikana, ja kun kyseessä on peltoalue niin jokainen voi kuvitella mitä runsaat sateet tekevät sille.

Eli jos ei sääolosuhteet arveluta, niin sinne vaan. Mutta muitakin hienoja raskaan musiikin festareita toki löytyy Euroopasta. Esim. Hellfestiä Ranskassa voi suositella, samoin Metal Daysia Sloveniassa, tosin Metal Days on nähtävästi tältä vuodelta peruttu. Brutal Assaultista Tsekeissä olen myös kuullut lähes pelkästään hyviä kokemuksia, mutta itse en ole siellä käynyt.

Kiitos vinkeistä! Joo tuo sadehomma onkin ihan tuttu ja kuuluu pakettiin. Muistatko paljon sulla on mennyt rahaa reissussa ja miten pääsit Wackeniin paikalle. Hampurista jollain julkisilla?

Edit: Oikeastaan Hellfestiä mä alunperin ajattelin, mutta Wacken olisi kiva saada bucketlistalta pois ihan vaan legendaarisuutensa vuoksi myös.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Oulussa järjestetään marraskuussa Ankara-talvifestari jonka pääesiintyjä on Burn-albumin 50-vuotisjuhlan tiimoilta kiertävä Glenn Hughes. Muita esiintyjiä ovat Amorphis, Stratovarius ja Temple Balls. Sattuu olemaan vielä oma syntymäpäivä joten tuonnehan voisi mennä synttäreitä juhlistamaan. Amorphis ja Stratovarius on yhä näkemättä joten nuokin kaksi pääsisi samalla tsekkaamaan.

 

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko täällä Wackenissa käyneitä?
Pari kertaa käyty vuosina 2017 ja 2018. Frendi kylläkin hankki liput, mutta vaikka ne loppuun myyäänkin nopeasti, niin eri matkan järjestäjien kautta niitä saa ostettua, esim. Elmun kautta kuten jo mainittiin. Me ostettiin perusliput ja matkattiin Berliinistä Wackeniin festaribussilla. Näitä busseja menee takuulla monista kaupungeista. Näissä meidän festaribusseissa matkusti porukkaa eri maista, mutta molemmilla kerroilla mukana oli joku metallimatkojen järjestäjä Costa Ricasta ja näihin tyyppeihin oli mitäe parasta tutustua bussimatkoilla. Reissut oli todella makeat. Mutavelliä oli tuolloinkin, mutta kuuluu festariin käydä Wackenin kylästä hakemassa halvat saappaat joilla temmeltää.

Jos oluesta tykkää, niin kannattaa käydä hakemassa Wackenin oman panimon tynnyreitä, ei niitä Becksejä jaksa juoda kuin pari päivää...
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Onko täällä Wackenissa käyneitä?

Onko muistikuvaa, että kuinka helposti saa liput vuoden päästä kesälle, jos on niitä kärkkymässä kun heti tulevat myyntiin? Kuitenkin tuo homma meinaa aina olla loppuun myyty. Tuli himo käydä edes kerran kokemassa ennen oikean aikuisen kiireitä kesäisin.
Me teimme pari vuotta sitten niin että ajoimme Suomesta asuntoautolla Wackeniin. Jos telttailu ei napostele niin yksi vaihtoehto. Tuolloin yksi kaveri osti viime hetkellä lipun viaviago:n kautta. Sellainen vaihtoehto on myös. Toki jälleen myynnistä pieni riski. Suosittelen ehdottomasti menemään. Tee se! Minusta vaikuttaa vähän siltä että edellisen vuoden sää vaikuttaa seuraavan vuoden lipunmyyntiin.

Jos ns. Pinkka on kunnossa niin suomalaisittain eksoottinen metallifestari on 70000 tons of metal Karibianmerellä. Miamista lähtö. Sidosryhmät ovat tuolla mellastaneet.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kraftwerk Pori Jazzin lauantaille. Boing Boom Tschak!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mokoma näköjään käy heittämässä Coolhead LIVEssa keikan heinäkuussa. Eihän tuota kombinaatiota voinut ohittaa.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Tuli hommattua mimmillekkin 2pv lippu Tuhdimmille Tahdeille mukavaan 90€ hintaan. Duunien takia jää ikävä kyllä ensimmäiset bändit näkemättä. Jounistoteollisuuden keikka alkaa perjantaina jo klo 13.30. Kaipa se jonkinlaisena sisäänheittotuotteena toimii vaikka melko järjettömältä soittoajalta tuntuukin. Tarotin olisin mielellään siirtänyt myöhäisemmäksi fiiliksen takia ja Sub Urban Tribe olisi voinut vetää kahden tunnin setin niin olisi säästynyt Tallulahilta.

PERJANTAI 5.7.2024
13:30-14:30 Kotiteollisuus
15:00-16:00 Korpiklaani
16:30-17:30 Lost Society
18:00-19:00 Stratovarius
19:30-20:30 Mokoma
21:00-22:00 Stam1na
22:45-00:00 Amorphis

LAUANTAI 6.7.2024
13:30-14:30 Brother Firetribe
15:00-16:00 Tarot
16:30-17:30 Huora
18:00-19:00 Klamydia
19:30-20:30 Suburban Tribe
21:00-22:00 Sonata Arctica
22:45-00:00 Apulanta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös