Kesä, kärpäset... ja jäätelö.

  • 6 185
  • 37

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tuli sitten haettua tänään paljon mainostettua Ben&Jerry´s kamaa ja tarkemmin Strawberry Cheesecake- herkkua. On kyllä aivan loistavan makuista vaikkakin kallista. Joskus voi näihinkin sijoittaa mutta kesä kun tulee niin perusjädet rulettavat.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Talvella vedän aniharvoin jäätelöä, mutta kun kesä tulee, alkaa laulu soimaan ja jäätelö valua elimistöön.

Pehmis, etenkin vanilijapehmis on aivan ylivertainen. Mikäs sen parempaa kuin kesähelteellä terassilla vetää suussasulavaa vanilijapehmistä suuhun?
 

Hasardi

Jäsen
Jäätelö kyllä maistuu täälläkin. Kestosuosikki on Aino suklaajäätelö, mikä on kyllä paras ollut näistä kaupan perustuotteista.

Ben & Jerrys jäätelöihin ajattelin tänä kesänä tutustua paremmin. Mitkä on palstaveljien mielestä parhaat B&J:t ? Yhtä makua on tullut maistettua (en nyt muista mitä) ja se kyllä oli niin jumalaista, että pakkohan noita on muitakin maistaa.
 

Keba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, KalPa
Jäätelö kyllä maistuu täälläkin. Kestosuosikki on Aino suklaajäätelö, mikä on kyllä paras ollut näistä kaupan perustuotteista.

Ben & Jerrys jäätelöihin ajattelin tänä kesänä tutustua paremmin. Mitkä on palstaveljien mielestä parhaat B&J:t ? Yhtä makua on tullut maistettua (en nyt muista mitä) ja se kyllä oli niin jumalaista, että pakkohan noita on muitakin maistaa.

Kyllä on tullu melkein kaikkia Jerryjä maisteltua.. Ainakin meikäläiselle uppoaa parhaiten Cookie Dough. Myös Strawberry Cheesecake maistuu. Nuo pähkinäiset ei meitsille uppoa eikä kovin suklaiset. Mutta kutakuinkin kaikkihan ne on pääsääntöisesti syötäviä.

edit. yksi meitsin pitkäaikaisista suosikeista on Aino- Karpalo-kinuski. Siinä kun sattuu hyvä kohta missä on reilusti molempia niin vie kyllä kielen mennessään.
 

Cube

Jäsen
Ben & Jerrys jäätelöihin ajattelin tänä kesänä tutustua paremmin. Mitkä on palstaveljien mielestä parhaat B&J:t ?
Kannattaa katsoa kotisivuilta valikoimaa ja kokeilla niitä, jotka ajatuksena parhailta kuulostavat. Aika uskollisia kuvauksilleen nuo pohjimmiltaan ovat nimittäin. Itse diggaan eniten Half Bakedista, mutta myös sen "vanhemmat", eli Cookie Dough ja Chocolate Fudge Brownie ovat erinomaisia. Eivätkä muutkaan tosiaan mitään huonoja ole, joskin muutaman maun kohdalla on ehkä hieman tullut sellainen olo, että liikaa maksoi. Yleisesti ei ole ollut mikään ongelma sitä n. kuutta euroa purkkiin sijoittaa, vaikka opiskelijabudjetilla toiminkin. Toki monet muutkin jäätelöt maistuvat, mutta oikeastaan vain Ben & Jerry'sin kohdalla olen törmännyt sellaiseen ilmiöön, että syömistä on oikeasti aika vaikea lopettaa. Sikäli on ihan hyvä, että vain 0,5 litran purkeista on kyse.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nostanpa tämän ketjun ylös, kun olen tässä kesän mittaan päässyt oikean jäätelön makuun. Nimittäin Suomessa on tässä parin viime vuoden aikana alkanut levitä Maatilan Jäätelö-konsepti, ja itse olen päässyt Raaseporin Tenholassa sekä Pieksämäen Virtasalmella kyseisiä herkkuja maistamaan. Pakko sanoa, että kalpenee niin Ben&Jerry ja Mövenpickit, vaikka hyviä ovatkin. Mm. vadelmajäätelössä on 36% marjoja, tuosta voi kuvitella, että maku on aito, eikä mitään esanssisotkua. Mansikkasorbetti ja vaniljajäätelö yhdessä olivat aivan taivaallisia.

Suosittelen ehdottomasti ajelemaan maaseudulle, jos jonkun palstalaisen lähettyvillä noita paikkoja on. Yli-Kiimingissä, Ypäjällä, Tenholassa, Virtasalmella ja Kuortaneella ainakin oli, seitsemän niitä on yhteensä, mutta en muista muita. Puolen litran pakkauksia myydään ainakin Pieksämäellä Cittarissa ja S-marketissa kuuteen euroon.

Tässä pari linkkiä, jos joku epäilee meikäläisen tekstiä:

Hesarin juttu viime kuulta: J - HS.fi - Ruoka

Pastanjauhannan testi: Pastanjauhantaa: Lähijäätelöä: Sortolan Jäätelö

Virtasalmelaisen Kyytselän jäätelön kotisivut: Maatalon jäätelö
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Maatilan Jäätelö

Kyllä! Pääsin taannoin maistamaan kahta makua, olivat muistaakseni raparperisorbetti-vaniljakasti​ke ja valkosuklaa-mascarpone, jos en nyt ihan väärin muista. Kuitenkin, aivan töykeän hyvää. Ongelma on siinä, että noiden jälkeen oli suhteellisen nihkeää ostaa kaupasta joku perustuutti, kun on päässyt premiumin makuun.

Syön jäätelöä kesäisin oikeastaan päivittäin ja todella usein enemmän kuin kerran päivässä. Tosin nyt olen siirtynyt enemmän mehujäihin. Pirkan Amppari ja Murkku ovat suosikkejani ja hintakin on kohdallaan.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Nostanpa tämän ketjun ylös, kun olen tässä kesän mittaan päässyt oikean jäätelön makuun. Nimittäin Suomessa on tässä parin viime vuoden aikana alkanut levitä Maatilan Jäätelö-konsepti, ja itse olen päässyt Raaseporin Tenholassa sekä Pieksämäen Virtasalmella kyseisiä herkkuja maistamaan. Pakko sanoa, että kalpenee niin Ben&Jerry ja Mövenpickit, vaikka hyviä ovatkin. Mm. vadelmajäätelössä on 36% marjoja, tuosta voi kuvitella, että maku on aito, eikä mitään esanssisotkua. Mansikkasorbetti ja vaniljajäätelö yhdessä olivat aivan taivaallisia.
Äsken pyöräilyä katsoessani herkuttelin kuorevesiläisen Savontilan Jäätelön valmistamalla karamellisoiduilla pähkinöillä maustettulla Amarettojäätelöllä, joten liityn konseptin kehujiin. Kovin monia makuja en ole ehtinyt vielä maistamaan, mutta ainakin mainitsemasi mansikkasorbetti on erinomaista. Jyväskylässä ainakin Mestarin Herkku myy Savontilan Jäätelöä, mutta muistaakseni Keski-Suomessa on muitakin jäätelöä valmistavia tiloja.

YLE Areenastakin löytyy muutama uutispätkä aiheesta:
Eilinen pääuutislähetys
YLE Pohjanmaa
Oulun Radio
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Nostanpa tämän ketjun ylös, kun olen tässä kesän mittaan päässyt oikean jäätelön makuun. Nimittäin Suomessa on tässä parin viime vuoden aikana alkanut levitä Maatilan Jäätelö-konsepti, ja itse olen päässyt Raaseporin Tenholassa sekä Pieksämäen Virtasalmella kyseisiä herkkuja maistamaan. Pakko sanoa, että kalpenee niin Ben&Jerry ja Mövenpickit, vaikka hyviä ovatkin. Mm. vadelmajäätelössä on 36% marjoja, tuosta voi kuvitella, että maku on aito, eikä mitään esanssisotkua. Mansikkasorbetti ja vaniljajäätelö yhdessä olivat aivan taivaallisia.


Hesarin juttu viime kuulta: J - HS.fi - Ruoka

Jutussa mainittua Wirtalan jädeä saa muistaakseeni Hgistä Ruohonjuuresta (mikä tuossa jutussakin mainitaan) ja Tampereellakin sitä pitäisi olla saman kaupan valikoimissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yleensä en noista "brändi"-jäätelöistä innostu, siis noista karkkiesikuviensa makua jäljittelevistä tikuista tai tötteröistä. Suurin osa niistä on osoittautunut pettymyksiksi. Mutta tänään maistoin kesäisen kelin kunniaksi Kismet-jäätelöä. Se oli aika hyvää ja ennen kaikkea maistui Kismetille.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kun nyt sopivasti nousi tämä esille, niin mainostettakoon Kolmen kaverin jäätelöä. Maistoin tänään valkosuklaa-vadelmaa, ja hyväähän tuo oli. Pieni pakkaus maksoi liki kuusi euroa, mutta parempaa se mun makuuni oli kuin perushöttö litran paketeissa tai Ben&Jerryn ylimakea imellös.

Suosittelen ehdottomasti, jos lähikaupassa sattuu olemaan.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
Kävin lähikaupassa viime viikolla ja jäätelöallasta silmäillessäni huomasin vanhan suosikin tehneen paluun. Siellä se makasi muiden jäätelöiden seassa, mutta silti omassa ylhäisyydessään Solero Exotic, otin yhden mukaan ja maku ei pettänyt. On se vain loistava kokonaisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös