Kerjäävät kytät

  • 1 628
  • 8

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aloitettakoon viesti toteamalla, että vaikka kovin usein tuleekin poliiseja parjattua, niin oikeastihan he tekevät varsin arvokasta työtä. Ja jos oikein olen ymmärtänyt, niin ison rahan perässä alalle ei hakeuduta. Joten yleisellä tasolla ei mitään kyttiä vastaan (ei tartte siis selvittää tämän kirjoittajaa :-), mutta yksi melko ärsyttävä pikkuasia kuitenkin.

Varmaan monet tietävätkin kuinka usein firmoihin soitellaan avustusten perään. Lähes tulkoon aina kohteena on joku ihan oikeasti tärkeä kohde. Vaikka summat eivät suuriakaan ole, ei pienellä firmalla ole luonnollisestikaan resursseja tukea kaikkia. Soittoja kun tulee useampi kappale joka viikko. Tuttuni onkin päätynyt siihen, että antaa vuodessa 2-3 avustusta tasaisin väliajoin.

Tukea on mennyt Pietarin katulapsille, syöpäsairaille, kuuroille jne. Yksi tukikohde oli kuitenkin paha moka. Poliisit pyysivät tukea huumekoirien koulutukseen. Hyvä asia sekin. Toki voisi miettiä, olisiko nuo asiat ennemminkin yhteiskunnan hoidettava, vaiko vapaaehtoisten. No, kun tuttuni siihen tukensa antoi, ovat poliisit oikein innostuneet.

Poliisien ralliharrastusta pitäisi tukea. Samoin poliisien lentopallovuoroja ja pelipaitoja. Muutaman kerran olen sattunut itsekin vastaamaan puhelimeen, ja joka kerta aloittavat ärsyttävästi "Poliisista päivää. Ei tarvitse pelästyä, soittelen ihan iloisella asialla." Robottiäänellä toki.

Siis eihän mikään muukaan ammattikunta kerjää tuntemattomilta ihmisiltä rahaa harrastuksiaan varten. Vielä kun nuo rallikuvionsakin ovat vielä osoittautuneet varsin kyseenalaisiksi. Saavat kyllä varmasti oikein hyvin rahaa, kun eihän ihmiset kehtaa poliiseille yhtä rumasti sanoa kuin ammattikerjääjille.

Sylettää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eniten touhussa vituttaa että samalla kun he keräävät rahaa ralliharrastukseensa niin he haluavat touhun kieltää muilta. Torstaina kaveri sai "harrastamisestaan" 300 euroa päiväsakkoja, mutta ehkä ne rahat käytetään poliisejen pelipaitoihin.
 

frank

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Polliisit

Onhan näitä meikäläsellekkin soitellut. Ensinmmäinen on paras.


poliisi : XXX täällä hei, soittelen sellaisen asian puolesta että.........
pitkä litania pakollisia selityksiä.....


Minä : Me ollaan jo käytetty tämän vuoden avustus kiintiö.

poliisi: tuut tuut tuut tuut

Luuri korvaan kun ei avustusta heru, sillä niitä suhteita hoidetaan.

Meiltäkin on jo tän vuonna avustettu 3 kohdetta joten kiintiö oli täynnä, vaikka oli kuinka tärkeä poliisin lentopallokerhon varainhankinta tai muu vastaava.

Kuitenkin ammattiliikenettä hoitavana pidin tärkeämpänä 1-2 luokkalaisten koululaisten turvaliivi kampanjaa (eihän niitä pieniä ja mukavai taaperoita aina meinaa huomata, vaikka pitäisi)


Järki käteen
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Valitettavasti suuri osa hyväntekeväisyyskeräyksistä tehdään kohteisiin, joista huolehtimisen tulisi olla ilman muuta valtion (veronmaksajien) vastuulla: lastensairaalat, sotaveteraanit, katastrofiapu ulkomaille...

Sinänsä kansalaisten omaehtoinen rahan antaminen näihin kohteisiin on hienoa, mutta jos niiden rahoittaminen siirtyy yhä enemmän yksityisten lahjoitusten varaan, katoaa toiminnalta myös pitkäjänteisyys, ja auttamisesta tulee tempoilevaa, mikä tekee suunnitelmallisuuden ja maksimaalisen tehokkuuden mahdottomaksi.

Mitä tulee hyväntekeväisyyteen, niin itse maksan kuukausittain mieluummin muutaman hassun euron kehitysmaassa elävän adoptiolapsen koulukulujen kattamiseksi kuin suomalaisten poliisien ralliharrastuksen rahoittamiseksi. Kai asioilla nyt sentään jonkinlainen tärkeysjärjestys on...?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf

Mitä tulee hyväntekeväisyyteen, niin itse maksan kuukausittain mieluummin muutaman hassun euron kehitysmaassa elävän adoptiolapsen koulukulujen kattamiseksi kuin suomalaisten poliisien ralliharrastuksen rahoittamiseksi. Kai asioilla nyt sentään jonkinlainen tärkeysjärjestys on...?

Mitä tulee hyväntekeväisyyteen, niin soisin verorahoista maksettavan kehitysapua se YK-maiden (siis mm. meidän) yhteisesti sopima 0,7 % kansantuotteesta sen 0,34 % sijaan, mikä nyt maksetaan.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti Snakster
Mitä tulee hyväntekeväisyyteen, niin soisin verorahoista maksettavan kehitysapua se YK-maiden (siis mm. meidän) yhteisesti sopima 0,7 % kansantuotteesta sen 0,34 % sijaan, mikä nyt maksetaan.

Näin paitsi itse kehitysmaiden vuoksi, myös siksi, että edustaa suorastaan huonoa moraalia mennä sopimaan jotain, mistä ei pidä kiinni - kyse on siis myös kansakunnan itsekunnioituksesta. Niin kauan kuin emme sivistyneenä länsimaana noudata allekirjoittamiamme sopimuksia, on meidän myös turha moralisoida muita.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Maple Leaf
Näin paitsi itse kehitysmaiden vuoksi, myös siksi, että edustaa suorastaan huonoa moraalia mennä sopimaan jotain, mistä ei pidä kiinni - kyse on siis myös kansakunnan itsekunnioituksesta. Niin kauan kuin emme sivistyneenä länsimaana noudata allekirjoittamiamme sopimuksia, on meidän myös turha moralisoida muita.

Niinno, suositus se taitaa enemmänkin olla kuin mikään varsinainen sopimus, mutta yhtä kaikki sen mukaan tulisi menetellä, jos itse on sitä ollut päättämässä.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Kaduillahan usein kiertää opiskelijoita keräämässä nimiä tämän 0.7% puolesta ja nimi tuli kyllä laitettua. Tosin, kun kysyin, että keltä se raha otetaan pois, niin en saanut vastausta. No otetaan vaikka sitten juustohöylällä.

Poliisien Palloseuraa en ehkä ensimmäisenä ryhtyisi rahoittamaan. Vieläkös semmoinen on olemassa?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
"Kyttä on natsisika."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös