Ihan järkevä pitää voittavat ketjut kasassa, mutta jännä tuo Pakarisen peluuttaminen sentterinä vaikka Jääskä on samassa ketjussa.IFK tänään:
Nättinen - Lehterä - Marleau
Bourque - Martin
Vesalainen - Pakarinen - Jääskä
Sund - Motin
Kaskimäki - Åsten - Seppälä
Seppälä - Kotkansalo
Komarov - Väänänen - Pihlström
Lindbohm
Taponen
Hovinen
Voittavaa ei vaihdeta!
Ihan järkevä pitää voittavat ketjut kasassa, mutta jännä tuo Pakarisen peluuttaminen sentterinä vaikka Jääskä on samassa ketjussa.
Minun täytyy nyt kyllä uida vastavirtaan teidän kanssa viime aikojen havaintojeni perusteella. Tuota edelliskauden tehoketjua Vesalainen - Jääskä - Pakarinen on käytetty tietyissä jaksoissa tällä kaudella, eikä ole millään oikein ole lähtenyt lentoon.
Nyt Iiro on laitettu keskelle, ja mielestäni tuohon ketjuun on saatu eloa eri tavalla. Koen, että enemmän ollaan kakkosketjun kanssa päästy tekemään hyökkäyssuuntaan näillä roolituksilla tuon Härän ja Jäkyn päikseen vaihdon jälkeen. Varsinkin Pakarinen on herännyt henkiin.
Mulle on ainakin ihan se ja sama miten päin ne nimet sieltä Liigan sivuilta on luettavissa, jos peli kulkee. Näillä mennään.
Ja Jääskällä sekä Vesalaisella on hiukan parempi liike verrattuna Pakariseen. Varsinkin pääsevät tuolta kulmista nopeammin pois. Pakarinen on kyllä kova vääntäjä siellä, mutta hiukan hitaanlaisesti toimii kiekon ja käännösten osalta.Loogisuus, jonka itse tuosta löydän: Veslainen ja Jääskä koittavat pelata hyökkäyalueella lyhyillä etäisyyksillä ja rakentavat maalipaikkoja. Pakarinen peöaa hieman alempana ja tästä syystä loogista, että pelaa sentterinä pakkien apuna
Pakarinen on ollut oikein hyvä muutoksen jälkeen, sitä en kiistä. Sitä en osaa sanoa, että johtuuko parantuneet otteet kyseisestä muutoksesta vai siitä, että koko joukkueessa vallitsee tällä hetkellä hyvä flow-tila. Ja toki jos homma toimii, niin miksipä tuota muuttamaankaan. Tämä oli ehkä enemmänkin sellainen yleinen huomio.Minun täytyy nyt kyllä uida vastavirtaan teidän kanssa viime aikojen havaintojeni perusteella. Tuota edelliskauden tehoketjua Vesalainen - Jääskä - Pakarinen on käytetty tietyissä jaksoissa tällä kaudella, eikä ole millään oikein ole lähtenyt lentoon.
Nyt Iiro on laitettu keskelle, ja mielestäni tuohon ketjuun on saatu eloa eri tavalla. Koen, että enemmän ollaan kakkosketjun kanssa päästy tekemään hyökkäyssuuntaan näillä roolituksilla tuon Härän ja Jäkyn päikseen vaihdon jälkeen. Varsinkin Pakarinen on herännyt henkiin.
Mulle on ainakin ihan se ja sama miten päin ne nimet sieltä Liigan sivuilta on luettavissa, jos peli kulkee. Näillä mennään.
Pakarinen on ollut oikein hyvä muutoksen jälkeen, sitä en kiistä. Sitä en osaa sanoa, että johtuuko parantuneet otteet kyseisestä muutoksesta vai siitä, että koko joukkueessa vallitsee tällä hetkellä hyvä flow-tila. Ja toki jos homma toimii, niin miksipä tuota muuttamaankaan. Tämä oli ehkä enemmänkin sellainen yleinen huomio.
Joo siis en mäkään tarkoita, että olisi kiveen hakattu se, että ketjun toimiminen välttämättä johtuisi tuosta muutoksesta.
Kunhan tuli vain nyt tuosta sun viestistä oma asia mieleen. Reagoidaan sitten, kun ollaan taas parin matsin tappioletkussa.. *hymiö*
Lisätään tähän nyt vielä Iiron tilastot edelliseen viiteen peliin; 4+3=7 ja +5
Tätä edeltäneet viisi matsia; 0+0 ja -4
Minun täytyy nyt kyllä uida vastavirtaan teidän kanssa viime aikojen havaintojeni perusteella. Tuota edelliskauden tehoketjua Vesalainen - Jääskä - Pakarinen on käytetty tietyissä jaksoissa tällä kaudella, eikä ole millään oikein ole lähtenyt lentoon.
Kuten sanottua, en itsekään olisi muuttamassa mitään (ennen sairastuvan tyhjenemistä), vaan kunhan yleisesti pohdin Pakarista sentterinä vaikka samassa ketjussa pelaa myös Jääskä. Nythän joukkueen peli on löytynyt kun keskikaistasta ainoastaan puolet ovat oikealta pelipaikastaan keskushyökkääjiä, mikä on vähintäänkin huomionarvoinen asia.Tätä samaa vastausta olin Kantorille myös laittamassa, että jos kaveri painaa sentterinä 4+3 viiteen peliin, niin ei kai sitä siitä kukaan lähde pois vaihtaa.
Voi voi kun saataisiin vielä Jääskä ja Vesalainen tehojen puolesta edes lähelle heidän oikeaa tasoaan ja Koivistoinen pois telakalta.
Tästä tuli mieleen, että vaikka Väänänen on pelannut hyvin, niin kyllä mua vähän silti kiinnostaisi keväällä nähdä nelonen muodossa Åsten - Komarov - Pihlström.Laitureilta puolestaan liikettä löytyy pl. Komarov. En olisi edes mitenkään superyllättynyt jos Leksa sitäkin paikkaa vielä ennen pudotuspelejä kokeilisi.
Ehkä Rask - Komarov - Pihlström voisi olla sellainen kokeilemisen arvoinen?Tästä tuli mieleen, että vaikka Väänänen on pelannut hyvin, niin kyllä mua vähän silti kiinnostaisi keväällä nähdä nelonen muodossa Åsten - Komarov - Pihlström.
Molemmat varmasti olisivat vastustajan näkövinkkelistä aika vittumaisia ketjuja. Raskille ehkä näkisin käyttöä myös muuallakin kuin nelosessa.Ehkä Rask - Komarov - Pihlström voisi olla sellainen kokeilemisen arvoinen?
VAHVA KOKOONPANO.IFK - KooKoo klo 19:30
IFK tänään:
Nättinen - Lehterä - Marleau
Bourque - Martin
Vesalainen - Pakarinen - Jääskä
Sund - Lindbohm
Kaskimäki - Koivistoinen - Seppälä
Seppälä - Kotkansalo
Komarov - Väänänen - Pihlström
Motin
Taponen
Hovinen