Kenestä Vladin manttelinperijä?

  • 2 803
  • 18

Kenestä manttelinperijä?


  • Äänestäjiä
    37

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Nyt kun Schollin ja Vladin aika jatkoaikalaisena on ohitse, ollaan tultu tämän kysymyksen äärelle. Kenestä on korvaajaksi näille ainutlaatuisille kirjoittajille? Kuka on se henkilö joka, pelastaa palstan asiantuntevuudellaan ja viihdyttävyydellään? Nyt on tullut aika äänestää jatkoajan uutta keisaria. Ääniä saa antaa useamman, mikäli miettiminen on vaikeaa. Tunnettujen nimien lisäksi scouttasin, myös pari potentiaalia omaava jäsentä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei kenestäkään. Piste.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Annoin ääneni nimimerkille Musta Nuoli. Hän on ilmeisesti kirjoittanut muutaman fiksun(kin) viestin tänne.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Käyttäjänimettömästä! Ai ei ole enää muonavahvuudessa? No schollista sitten. Eikö hänkään? Siinä tapauksessa aivan sama: vaikka nimim. Moderaattoreista.

On täysin oikein, että esim. palstalegenda @Uleåborgir ei ole vaihtoehtojen joukossa; eivät hän tahi kollegansa @Musta Nuoli tai @Pisin Kääpiö 186cm voi yksinkertaisesti periä mantteleita keneltäkään muilta kuin kukin itseltään.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vlad jätti jälkeensä vaatimattomasti sanottuna liian suuret saappaat täytettäviksi, joten Nuolikin joutuu tekemään parhaansa, jotta hän saavuttaisi samanlaisen statuksen kuin mitä vladilla oli. Toivottavasti vlad saa vihdoin levättyä.

En luovu toivosta sen suhteen, että kyseessä olisi samanlainen hermoloma Jatkiksesta kuin Evilillä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
En luovu toivosta sen suhteen, että kyseessä olisi samanlainen hermoloma Jatkiksesta kuin Evilillä.

Jättihän vlad itsekin tällaisen takaportin auki.

Leffoja en elämästäni jätä pois, niiden keräileminen ja niistä keskustelu ynnä niiden pohtiminen on osa minua – aivan kuten on kirjallisuudenkin kohdalla – mutta ehkäpä tämän ketjun jätän nyt taakseni. Jollei sitten joku päivä syty uudelleen palo kiekkoon ja sen myötä viriä halu kirjoitella myös tälle palstalle asiaa ja asiattomuuksia.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ei varmaan kenestäkään. Enkä keksi minkä takia jonkun pitäisi täyttää vladin jättämä aukko.

Harmi, että vlad päätti pitää taukoa kirjoittelusta. Jää ikävä Venäjä- ja Ukraina-ketjujen hyvin mielenkiintoisia viestejä. Toisaalta ymmärrän, miksi tauon pitäminen on paikallaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
vlad saattaa myös palata, mistä sitä tietää, koska pienen takaportin jätti.

vlad oli täysin ainutlaatuinen herrasmies. Mitä hänen kanssaan sekä palstalla, että yv:llä joskus vaihdoin ajatuksia, niin todella miellyttävä, sellainen harkitseva tyyppi. Sitten hänellä oli tämä toinen puolensa, vlad taisi olla palstan ainoa avoimesti rasistinen henkilö (?) Olihan vladilla muitakin todella raflaavia mielipiteitä, mutta eipä hän juuri ketään niillä suututtanut, sanoi vain mitä itse oli mieltä.

Enpä tiedä, onnistuuko vladin korvaaminen, minua surettaa erityisesti se, ettei palstalla ole toista yhtä asiantuntevaa henkilöä koskien sotilaskalustoa, -materiaaleja jne. Suomen Sotilaan ja muutaman muun saman sortin aviisin kantalukijana vlad pystyi tarjoamaan hyvää dataa silloin tällöin rönsyilevään ulko- ja turvallisuuspoliittiseen keskusteluun.

Minä sinällään jopa uskon, että vladin tietyissä keskusteluissa voi korvata, toisissa taas tämä tuntuu vaikealta.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi kenestäkään edes pitäisi tulla uusi "seivästäjää"? Palsta on, elää, muuttuu, hiljenee ja aktivoituu uudestaan. Mutta uusi Vlad - ehkäpä ei?
Joskus 40 ekr joku Gaius Julius tjsp otti liftin aikapalloon ja jätti kentän auki muille. Silloin satapäinen senaatti otti hetken lukua ja toimi samalla tavalla kuin aikaisemminkin: äänesti typeryyksiä, tinkasi keskenään, veti kebapkioskin takana toisiaan turpiin, tinkasi, puhuivat ja söivät sontaa kilpaa keskenään näennäisen tärkeissä äänestyksissä, yrittivät kusta huomaamatta edessäolevan toogan liepeisiin, vaimaesti kikattaen.

Uutta Vladia ei tule, mutta sen sijaan tilaalle voisi tulla: Kälviän Tarmo, Belle Epoque, Jockerifani69 tai Huippuvuorten_jättipallinen_karvamakaki. Hmmm... riittääkö merkit tuon rekisteröintiin?

Valtavan iso kolohan tässa ummehtuneessa liikkumattomassa järvessä näyttää olevan, mutta sehän vuosien kuluessa uskoakseni tasaantuu.
Ok, Wladislavius tässä biisi sinulle:
https://www.youtube.com/watch?v=4B5zmDz4vR4
Linkki menee osoitteensa mukaiseti youtuben sivuille, jossa kuvataan jäsen Vladia erään artistin kuvaamana.
Lyön kolme tuskallista pamausta rintaani.

Et muuten sitten ole vuotta pidempään poissa...
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei kukaan, no questions. Iso osa palstan historiaa ja nykyisyyttä katoaa tuossa, eikä sitä kukaan voi korvata. Uusia "kärkikirjoittajia" tulee väkisinkin ja loistavia sanaseppoja riittää, mutta historia on historiaa. Ei Crosby korvannut Gretzkyä, vaan Gretzky on ikuisesti osa kiekon ja NHL:n historiaa. Crosby on sitä myös, mutta on vain yksi Gretzky. Ja Vlad.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Bunder.

Ei samalla tavalla kuin vlad. tietenkään. Eihän Messikään ole yhtä kuin Maradona. Vaan the next one. Bunderin näytöt National Pub Leaguesta ovat kiistattomat. Samalla, kun nimimerkki vlad. nostetaan kattoon, Jatkoajan ylläpito astelee korokkeelle, ja lausuu:"Bunder!" ykkösvarauksen merkiksi.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä voidaan hyvin verrata, kun joku huippupelaaja lopettaa uransa niin toinen ottaa sitten enemmän vastuuta. Tässä tapauksessa vlad on Fedorov ja MustatKortit on Datsyuk. Tietysti muitakin vastuunkantajia tarvitaan, uusia ja vanhoja.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikuttaa siltä, että Jatkoajassa on tyyppejä joiden koko elämä pyörii tämän palstan ympärillä. Sellainen mielikuva jäi myös tästä Vladista. Kun riippuvuussuhde kasvaa tarpeeksi suureksi, niin kohtuukäyttö ei ole enää mahdollista ja ainoa keino "parantua" on irtaantua siitä kokonaan. Aivan samalla tavalla kuin esim. alkoholismissa ja muissa addiktioissa. Kuka hänen "manttelinperijänsä" on kasvottomalla ja anonyymillä keskustelupalstalla, on minulle samantekevää.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Typerä ketju. Ei vladia voi korvata. Vähän samanalainen kysymys kuin "Kuka korvaa Joulupukin?" tai "Kuka on Selänteen manttelinperijä?". Ei sellaisia ole.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaikuttaa siltä, että Jatkoajassa on tyyppejä joiden koko elämä pyörii tämän palstan ympärillä.

Omalta osaltani voinen tunnustaa, että ihan pirusti liikaa tulee täällä vietettyä aikaa. Tuli jo aikoinaan ja varsinkin nyt eläkkeellä ollessani.

Kun riippuvuussuhde kasvaa tarpeeksi suureksi, niin kohtuukäyttö ei ole enää mahdollista ja ainoa keino "parantua" on irtaantua siitä kokonaan.

Näin. Ite pyysin (ja sain) taannoin moderaattoreilta pelikieltoa, koska en onnistunut pysymään palstalta poissa ilman sitä ja katsoin, että kirjoittamisesta tuli itse tarkoitus, sisällöllä ei ollut niin väliä. Kyllähän siitäkin joku pahoitti mielensä, mutta mistäpä ei nykyään pahoittaisi. Pelikiellon aikanakin silloin tällöin kävin palstalla, mutta vapaaehtoinen pakkokirjoitustauko teki todella hyvää. Ei sillä, ettäkö Jatkoaika olisi mun koko elämäni, mutta iso osa päivittäistä elämää, en edes yritä kieltää.

Kuka hänen "manttelinperijänsä" on kasvottomalla ja anonyymillä keskustelupalstalla, on minulle samantekevää.

+1. Aikana jolloin persoonattomuus on hyve, on ihan se ja sama millaisia persoonia nousee esiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sen verran vladin kanssa olen yv:tä vaihtanut, että tiedän jottei hän pahastu, kun kerron, että vladin päätös jättää palsta ainakin toistaiseksi on kypsynyt jo hieman pidemmän aikaa. Ei ole syytä ajatella, että vladin julkinen ilmoitus olisi ollut huomiohuorausta, sillä vlad on ensinnäkin aika vaatimaton persoona. Toisekseen olisihan se ollut ihmeellistä, jos vlad olisi vain hävinnyt, palstan aktiivisimpia jäseniä kyseessä. Ja monelle tärkeä kirjoittaja.


Omalta osaltani voinen tunnustaa, että ihan pirusti liikaa tulee täällä vietettyä aikaa...

Sama täällä. Tosin kuten olen aiemmin todennut, niin omalta kohdaltani tätä helpottaa se, etten käytä sosiaalista mediaa muuten ollenkaan, eli en ole Twitterissä, instagramissa, en enää edes Facebookissa. Linkedin tili kummittelee yhä olemassaolollaan, mutta eipä tuollakaan ole enää käyty.

Tuolla "miksi jatkis ei enää kiinnosta"-ketjussa on paljon hyvää pohdintaa liittyen palstan käyttöön, liialliseen käyttöön, kirjoitusten tasoon jne. Oma kantani on selvä: vaikka jatkiksessa on omat ongelmansa, niin etenkin tämä vapaan puoli on aivan älyttömän hyvä ja tasokas paikka ottaa selvää asioista, miten maailma makaa, mitä maailmalla tapahtuu.

Palstalla on suhteellisen hyvä kirjoituksellinen taso. @Pisin Kääpiö 186cm , @Musta Nuoli tai vaikka @Barnes ovat tyyppejä, jotka ehdottomasti ovat hyviä kirjoittajia ja tasokkaita sellaisia.

Hivenen yllättäen olen kuitenkin huomannut, että minulle on varsin tärkeää lukea sellaisten henkilöiden mielipiteitä ja juttuja, jotka eivät ole samaa mieltä kanssani, ainakaan kaikesta. Näin laajennan omaa käsitystäni yhteiskunnasta jne, on ihan hyvä kuunnella eriäviä näkökulmia ja kantoja. Tässä suhteessa vaikka niinkin kärjistetty palsapersoona kuin @erku on hyvä tyyppi, sitä paitsi hän ja minä olemme joistain asioista jopa samoilla linjoilla.

Ja tietysti vladin lähtiessä jää monta laatukirjoittajaa kuten vaikkapa @Fordél ja @mjr , vaikken heidänkään kanssa läheskään kaikesta ole samaa mieltä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen imarreltu, että olen äänestysvaihtoehtona, mutta matkaa vladin perehtyneisyyteen ja tietomäärään on valovuosi jollei useampi, joten heikosti menisi jos moisen "tittelin" jostain syystä saisin!

Aika aikansa kutakin. Ymmärrän kyllä nimimerkki vladin motiivit keskittyä muuhunkin välillä. On sitä itsellänikin jäänyt muutamia keskustelupaikkoja (joissa olen ollut aktiivi) pois kuvioista aikojen saatossa, kun ei vaan riitä energia kaikkeen. Hyvä kuitenkin noinkin profiloituneen kirjoittajan kertoa, että viestien naputtelu jää pois, niin ei sitten porukka ihmettele, että mihin on henkilö kadonnut ja esim. huolestu. Kohtelias ele.

Koitan itse panostaa enemmän laatuun kirjoittelussa, jos sillä saisi vladin jättämää tyhjiötä hieman täytettyä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kukaan ei voi ottaa vladin paikkaa tällä palstalla. Mutta onneksi sille ei sinänsä ole minkäänlaista tarvetta. Joka puolella palstaa, niissäkin ketjuissa joihin vlad ei osallistunut, on omat huippukirjoittajansa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö arvostaisi vladin panosta tälle palstalle.

Paljon asiantuntemusta menetettiin vladin myötä, mutta onneksi sitä on vielä. Siitä huolimatta, We miss you Vladinator!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös