Kenestä HIFK:n seuraava päävalmentaja?

  • 136 504
  • 1 187
Suosikkijoukkue
IFK
Mun mielestäni ei riitä HIFK:hon, mutta sekään ei johdu ammattiosaamisesta, vaan siitä, että hän on mun mielestäni sietämätön persoona. Ja sen mielikuvan hän on aiheuttanut ihan itse. Pakkohan maailmassa on muitakin osaajia olla kuin hän.
Tässä on loistava syväanalyysi syistä, joiden vuoksi en halua Tapolaa IFK:n penkin taakse. Vaikka ammattitaito riittää, niin tyylissä ei vain ole riittävää klangia.
Pelkkä vinkulelu.

Itseäni rasittaa aina nämä yhteen seuraan hyvin tiukasti sitoutuneet toimijat. Joo - on käyny muuallakin, mutta tähän asti kaikki oleellinen työ on tehty Tapparassa, sen organisaatiossa, pelaajilla ja toimintatavoilla. Mustaa makkaraa, hyi helvetti. Itseasiassa se kertaalleen syöty koiranmuona kuvaa mielestäni hyvin sitä, mitä pelkäisin hänen tekevän IFK:lle. Saataisiin tapparamainen, vähän kahvaava ja itkevä oikeastaan aika hävettävä ja väsynyt pelitapahtuma. Ei nappaa. Haluaisin Törmäsen kaltaisen visionäärin, jonka katse on tulevaisuudessa ja mietteet siinä, kuinka lätkä kehittyy ja miten siinä huomenna pärjätään. Omissa mielikuvissa makkarakauppias lämmittelee vanhoja tähteistä, jotka on jo lähes loppuun kaluttu. Minään uudistaja en häntä näe.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Itse ottaisin mielellään vastaan. Voisiko toben rooli siirtyä vähän etäälle pelaajatarkkailuun jne mikä nimitys sille nyt sopiva olisi ja antaa tarvittaessa tukea Tapolalle. Olisi pidemmän päälle myös hyvä ratkaisu.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos Tapola olisi ensi kauden IFK:n päävalmentaja niin lehdistötilaisuus jopa törkeää vittuilua. Jos taas tulisi UJ:ksi, niin kummalliset kommentit siihenkin nähden.

Mutta entä jos tulisi johonkin muuhun rooliin kuin valmentajaksi tai UJ:ksi? Joku kehittämisrooli tai Salmelaisen työpariksi?
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Bafforosso tuntuu nyt siellä ja täällä kivenkovaan julistavan, että Tapola ei ole IFK:hon tulossa. Onko tää varmaa tietoa vai tunneperäistä huhun kieltämistä? Itsekin ottaisin ehkä johonkin uuteen pestiin, mieluummin en ollenkaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos Tapola olisi ensi kauden IFK:n päävalmentaja niin lehdistötilaisuus jopa törkeää vittuilua. Jos taas tulisi UJ:ksi, niin kummalliset kommentit siihenkin nähden.

Mutta entä jos tulisi johonkin muuhun rooliin kuin valmentajaksi tai UJ:ksi? Joku kehittämisrooli tai Salmelaisen työpariksi?

Tätä itse kanssa mietin. Ja voi olla, että tälläistä roolia on Tapola hakemassa. Joka tapauksessa uskon jossain roolissa IFK:ssa ensi kaudella olevan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Bafforosso tuntuu nyt siellä ja täällä kivenkovaan julistavan, että Tapola ei ole IFK:hon tulossa. Onko tää varmaa tietoa vai tunneperäistä huhun kieltämistä? Itsekin ottaisin ehkä johonkin uuteen pestiin, mieluummin en ollenkaan.

Jep. Sinänsä tykkään että asioista puhutaan, mutta toisi keskusteluun lisäarvoa kun asia muotoiltaisiin johonkin kontekstiin.

”Tapola ei ole tulossa IFK:hon”

vs.

”Varman lähteeni mukaan Tapola ei ole tulossa IFK:hon”

vs.

”Minusta tuntuu ettei Tapola ole tulossa IFK:hon”
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Voisin melkein varmana tietona kertoa ettei täällä kukaan tiedä varmasti onko Tapola tulossa tänne johonkin rooliin ja mikäli joku oikeasti tietää, ei sitä täällä kerro. Aikanaanhan se sitten selviää onko tuossa huhussa mitään perää.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. Sinänsä tykkään että asioista puhutaan, mutta toisi keskusteluun lisäarvoa kun asia muotoiltaisiin johonkin kontekstiin.

”Tapola ei ole tulossa IFK:hon”

vs.

”Varman lähteeni mukaan Tapola ei ole tulossa IFK:hon”

vs.

”Minusta tuntuu ettei Tapola ole tulossa IFK:hon”

Tämä on kyllä hauska juttu, koska minun tietolähteeni mukaan neuvottelut ovat ainakin olleet erittäin vakaalla pohjalla.

Voi toki olla, että ”kurssin kääntyminen” on Stadissa muuttanut suunnitelmia suuntaan tai toiseen (en siis todellakaan teilaa @Bafforosso a ja hänen tietojaan) mutta mediassakin moni asia viittasi vielä pari kuukautta siihen, että urheilupuolelle on tulossa muutoksia, jotka tukivat näitä mun frendin tietoja. Samaiselta henkilöltä kuulin nyt ulkomuistista ainakin Turusen, Paajasen ja Kangasniemen hankinnat hyvissä ajoin.

No, saa nähdä. Olen toki valmis nostamaan käden pystyyn virheen merkiksi, mikäli minun aiheuttamani innostus/pettymys palstalla osoittautuu perättömäksi. Bafforosso vaikuttaa ainakin todella varmalta tietoineen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun tietojeni mukaan muutoksia on tulossa, mutta ei mitään niin dramaattista kuin moni toivoo tai kuvittelee.
 

Peter Venkman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan sekin mahdollista, että Tapolan kanssa on keskusteltu, mutta sopparia ei ole syntynyt. Sekin mielestäni vähän selittäisi noita kehuja. Tapola ammattimiehenä näkee HIFK:n mahdollisuutena ei uhkana, vaikka olisikin vastustaja.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tapolan nimen ensin kuulin useasta lähteestä ja sen jälkeen alkoi tippumaan Tapparan avainpelaajien nimiä.

En usko, että Tapola tulee päävalmentajaksi. En usko tulevan Salmelaisen tilalle, ainakaan suoraan. Oma paras veikkaus on, että asiantuntijan tehtävässä vaihtuu Rindell Taposeen jos IFK:hon tulee.

Itse perustan näkemyksen todennäköisyyksiin mitä vaihtoehtoja on olemassa ja kuinka monesta suunnasta nimeä heitellään ilmaan.

E: Tapolan kommentit lehdistötilaisuudessa varmasti kumpuaa omasta kokemuksesta uran alkuvaiheilta. Taisi olla jo hallituksen asialistalla Taposen potkut:

 
Viimeksi muokattu:

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Toivottavasti Peltosella mennään vielä ensi kausi ja sitten kuningas OJ puikkoihin.
 

Incognito

Jäsen
Toivottavasti Peltosella mennään vielä ensi kausi ja sitten kuningas OJ puikkoihin.

Minä esitän sellaisen eriävän mielipiteen, että jos Peltosella ensi kausi jatkuu tasollisesti tästä tai edes tähän suuntaan, niin annetaan hänelle jatkot. Missään sääntökirjassa ei sanota, että valmentajan maksimipätkä on 3 kautta. Kerrankin saataisiin luotua jotain pysyvämpää. Me ollaan aina IFK:ssa vaihtamassa valmentajaa juuri silloin, kun vasta ollaan tulossa sen parhaan äärelle. Mikäli KJ (väitän) olisi viimeksi jatkanut, niin olisi tullut kahden mestaruuden putki, mutta kun Espoossa oli niin IFK:n näköinen jätkä, niin se oli pakko saada.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Minä esitän sellaisen eriävän mielipiteen, että jos Peltosella ensi kausi jatkuu tasollisesti tästä tai edes tähän suuntaan, niin annetaan hänelle jatkot. Missään sääntökirjassa ei sanota, että valmentajan maksimipätkä on 3 kautta. Kerrankin saataisiin luotua jotain pysyvämpää. Me ollaan aina IFK:ssa vaihtamassa valmentajaa juuri silloin, kun vasta ollaan tulossa sen parhaan äärelle. Mikäli KJ (väitän) olisi viimeksi jatkanut, niin olisi tullut kahden mestaruuden putki, mutta kun Espoossa oli niin IFK:n näköinen jätkä, niin se oli pakko saada.
Se on kyllä yksi todella surullinen osa HIFK:n historiaa, kun KJ vaihdettiin moottorisahamieheen. Vituttaa vieläkin.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Tapolan on kuumaverisen oloinen tyyppi joka tosiaan noissa peleissä eläytyy ilmeisen täysillä pelitapahtumiin ja esim. juuri tuomareiden päätöksiin. Se onko tuo sitten tyylikästä vai junttia on varmaan katsojasta kiinni, ja ainahan näitä asioita katsotaan värilasien takaa... Itseäkin toki monesta ärsyttänyt noi jutut, mutta ehkäpä sen näkisi eri tavalla jos ei olisi pahimman verivihollisen penkin takana...

Toi lehdistötilaisuudessa heitetty kehu IFK:n organisaation suuntaan vaikutti musta ihan spontaanilta lauseen jatkolta vaan, ei sen kummempaa. Aivan varmasti kaikki liigavalmentajat ovat vähintään tuttavallisia keskenään ja uskoisin että jopa puhuvat keskenään enemmän kuin mitä me ulkopuoliset luullaan. Ja vaikeina hetkinä varmasti haetaan tukea kollegoilta koska monet heistä olleet samassa tilanteessa myös.

Peltonen, Tapola, Salmelainen-trio voisi kyllä tehdä hyvää jälkeä IFK:ssa. Rindellit jne. eläkepäiviä viettämään. Tuossa voisi olla paikka vihdoin sille uudelle alulle.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Minä esitän sellaisen eriävän mielipiteen, että jos Peltosella ensi kausi jatkuu tasollisesti tästä tai edes tähän suuntaan, niin annetaan hänelle jatkot. Missään sääntökirjassa ei sanota, että valmentajan maksimipätkä on 3 kautta. Kerrankin saataisiin luotua jotain pysyvämpää. Me ollaan aina IFK:ssa vaihtamassa valmentajaa juuri silloin, kun vasta ollaan tulossa sen parhaan äärelle. Mikäli KJ (väitän) olisi viimeksi jatkanut, niin olisi tullut kahden mestaruuden putki, mutta kun Espoossa oli niin IFK:n näköinen jätkä, niin se oli pakko saada.
Joo toki jos Ville haluaa jatkaa, niin lappua kouraan vaan.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Uskon, että Peltonen jatkaa valmentajana sopimuskautensa eli ensi kauden loppuun asti. Tämä taas vaikuttaa mahdolliseen Tapolan tuloon, koska Tapolan tasoinen tyyppi ei tule IFK:hon mihinkään muuhun tehtävään kuin päävalmentajaksi tai urheilupuolen johtajaksi, siis Salmelaisen nykyiselle tontille. Saavutus sinänsä, jos Tapola edes saadaan seuraan houkutelluksi.

Jos päävalmentajan paikka on Peltosen jatkon myötä suljettu pois, ainoa mahdollisuus lienee tulla Salmelaisen paikalle tai esimieheksi. Jälkimmäinen taas olisi aikamoinen perseennäyttö Salmelaiselle ja ihmettelen, jos hänellä olisi "arvonalennuksen" jälkeen haluja jatkaa seurassa. Mutta toisaalta tämä on IFK ja pyörii kai Nybarikin edelleen mukana jossain hommissa. Salmelainen on kuitenkin antanut itsestään kunnianhimoisen kuvan, joten en usko, että mikään eläkevirka sopisi hänen pirtaansa.

Vielä pikkuisen paljon puhutusta junttiudesta: Ensinnäkin junttien dissaaminen on mielestäni sellaista ylellisyyttä, johon IFK:lla ei ole – vielä – varaa. Palataan asiaan sitten, kun omin ei-junttimaisin voimin on ensin rakennettu dynastia. Toisekseen: oman noin 35 vuotta kestäneen kannattajaurani aikana IFK:lla on ollut tasan kaksi päävalmentajaa, joissa ei ole mielestäni ollut junttimaisuuden häivääkään: Alpo Suhonen ja Antti Törmänen. Ei niitä ei-juntteja ihan joka oksalla kasva, ainakaan jos heiltä vielä vaaditaan valmennusosaamista.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tämä on kyllä hauska juttu, koska minun tietolähteeni mukaan neuvottelut ovat ainakin olleet erittäin vakaalla pohjalla.

Voi toki olla, että ”kurssin kääntyminen” on Stadissa muuttanut suunnitelmia suuntaan tai toiseen (en siis todellakaan teilaa @Bafforosso a ja hänen tietojaan) mutta mediassakin moni asia viittasi vielä pari kuukautta siihen, että urheilupuolelle on tulossa muutoksia, jotka tukivat näitä mun frendin tietoja. Samaiselta henkilöltä kuulin nyt ulkomuistista ainakin Turusen, Paajasen ja Kangasniemen hankinnat hyvissä ajoin.

No, saa nähdä. Olen toki valmis nostamaan käden pystyyn virheen merkiksi, mikäli minun aiheuttamani innostus/pettymys palstalla osoittautuu perättömäksi. Bafforosso vaikuttaa ainakin todella varmalta tietoineen.
Täytynee avautua tässä asiassa, kun vihdoin omia kommenttejani aiheesta on vastakommentoitu. En halunnut aiemmin avata tätä, kun ei kukaan tarttunut matoon.
Olen väittänyt ettei Tapola tule HIFK:hon tai Helsinkiin.
Se perustuu vain omiin päätelmiin eikä mihinkään tarkempaan tietoon, joten jos Hattu tietää ei kannata lukea pitempään.
Perustelut päätelmiini:
- Mihin rooliin? Villen sopimus jatkuu vielä vuoden ja olisi aika kallista purkaa se ennenaikaisesti.
Pakko maksaa kahden liksaa, eikä rahaa jäisi yllinkyllin pelaajahankintoihin.
Tobbe itse sanoi jokunen aika sitten, että hän ja Ville jatkavat hallituksen luottamuksella (ei ehkä näillä sanoilla).
- Jos Tapola olisi tulossa, mikä toki on mahdollista, ei nyt yhtäkkiä olisi julkaistu jatkosoppareita tähän aikaan, vaan ne tulisi hänen tulonsa julkistamisen jälkeen, isolla rummulla.
- Mihin rooliin Tapola tulisi ja millä rahalla?
- Miksi Tobbe saisi tässä vaiheessa julkaista ensi kauden soppareita (kun ei aikaisemmin ole sitä tehnyt näin aikaisin), jos hän ei enää ensi kaudella olisi utj?
- Ja miksi hän saisi tehdä kahden vuoden sopparin (olkoonkin fanien ikoni) Åstenin kanssa. Vaikka Åstenia arvostan, uskon että Tapola haluaisi joukkueeseen rouhijoita, jotka voivat tehdä pisteitä, jos edes rouhijoita haluaa.
Lopuksi jää tietysti mahdollisuus, että Tapola tulisi johonkin ihan muuhun rooliin toistaiseksi.
Silloin herää kysymys mihin rooliin ja miksi sekä millä rahalla?
Eikö tuota rahaa tarvita joukkueen rakentamiseen mieluummin?
Mutta ehkä tämä vihdoin olisi sitä eurooppalaisen huippujoukkueen rakentamisen aloittamista, vaikka jatkuvuudesta ei ole varjoakaan.
Itse näkisin mielelläni Tapolan ja Peltosen tekemässä tulevaisuutta.
Jää nähtäväksi.
Pahoittelen, jos tämä päätön päättely on harhauttanut teitä.
Itse en pyri levittämään huhuja ilman että voisin kertoa lähteitä, niinkuin jotkut täällä. Siksi kerroin nyt mihin väittämäni perustuu.
Edit: korjattu 2 kirjoitusvirhettä.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Se on kyllä yksi todella surullinen osa HIFK:n historiaa, kun KJ vaihdettiin moottorisahamieheen. Vituttaa vieläkin.
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta oliko tosiaan niin, että IFK suorilta halusi paskansyöjän jatkamaan kojon jälkeen. Olen itse ollut siinä uskossa, että kojo itse oli lahteen kerinnyt sopimukset tekemään, eikä kiinnostusta täällä ollut tuon kolmen vuoden projektin jälkeen jatkaa?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se perustuu vain omiin päätelmiin eikä mihinkään tarkempaan tietoon, joten jos Hattu tietää ei kannata lukea pitempään.
Perustelut päätelmiini:
- Mihin rooliin? Villen sopimus jatkuu vielä vuoden ja olisi aika kallista purkaa se ennenaikaisesti.
Pakko maksaa kahden liksaa, eikä rahaa jäisi yllinkyllin pelaajahankintoihin.
Tobbe itse sanoi jokunen aika sitten, että hän ja Ville jatkavat hallituksen luottamuksella (ei ehkä näillä sanoilla).

- Mihin rooliin Tapola tulisi ja millä rahalla?
- Miksi Tobbe saisi tässä vaiheessa julkaista ensi kauden soppareita (kun ei aikaisemmin ole sitä tehnyt näin aikaisin), jos hän ei enää ensi kaudella olisi utj?

En ota kantaa siihen, onko Tapola tulossa vai ei, mutta kommentoin sen verran, että näihin päätelmiin löytyy melko nopeasti vasta-argumentit. Laitan omani tähän alle ja haluan korostaa, että ne eivät pidä sisällään minkäänlaista faktaa, vaan ovat ainoastaan esimerkkejä, millä kumota nämä lainaamani kirjoittajan päätelmät. Olen itse vähän muokannut lainattujen tekstien järjestystä, mistä pahoitteluni, mutta pysyi paremmin ajatus kasassa.

Perustelut päätelmiini:
- Mihin rooliin? Villen sopimus jatkuu vielä vuoden ja olisi aika kallista purkaa se ennenaikaisesti.
Pakko maksaa kahden liksaa, eikä rahaa jäisi yllinkyllin pelaajahankintoihin.
Tobbe itse sanoi jokunen aika sitten, että hän ja Ville jatkavat hallituksen luottamuksella (ei ehkä näillä sanoilla).

Tapola tulee Villen tilalle päävalmentajaksi:
- 1) Tilanteet muuttuu. Kulisseissa on voitu yhdessä todeta, että Villen HIFK:n valmentaminen on kaikille raskasta, eikä vähiten Villelle itselleen.
- 2) Ville on saanut Sveitsistä sellaisen tarjouksen, että se kannattaa katsoa. Tällöin HIFK säästää Villen ensi kauden palkan ja kaikki säästävät kasvonsa, koska Ville siirtyy urallaan eteenpäin laadukkaampaan sarjaan. HIFK tarvitsee nimekkään ja mielellään menestyneen valmentajan ja Tapola sattui olemaan sopivasti saatavilla.

Tapola tulee uuteen, perustettavaan pestiin:
- 3) Tapola tulee "ylimääräiseksi" ja keskittyy johonkin sellaiseen, mihin HIFK:ssa kukaan ei ole toistaiseksi keskittynyt täysipäiväisesti tai edes osa-aikaisesti, vaan ne duunit ovat olleet kaikkien muiden duunien jatkona ja ovat prioriteeteissa valitettavan alhaalla käytännön arjessa, vaikka sinänsä tärkeitä juttuja ovatkin.
- 4) Mistä raha? Mikäli perustetaan uusi toimi, se on investointi tulevaisuuteen. Investointien tarkoituksena on tuoda hyötyä tulevaisuudessa ja sitä kautta myös maksaa itsensä takaisin ja tuoda myös lisää tuloja. Raha tulee tulorahoituksen kautta, kuten muissakin yrityksissä.

- Jos Tapola olisi tulossa, mikä toki on mahdollista, ei nyt yhtäkkiä olisi julkaistu jatkosoppareita tähän aikaan, vaan ne tulisi hänen tulonsa julkistamisen jälkeen, isolla rummulla.

- Jatkosopparit julkaistiin, koska seuran pitää saada myytyä pleijarikausikortteja ja nostatettua uskoa faneihin. Mikä olisikaan parempi tapa luoda uskoa faneihin kuin ilmoittaa, että nämä suosituimmat ja tärkeimmät pelaajat jatkavat myös ensi kaudella? Kysymys on siis markkinoinnista. Samaa markkinointia harrastaa myös kilpailijat, osa jopa mielikuvituksellisimmilla tavoilla.

- Ja miksi hän saisi tehdä kahden vuoden sopparin (olkoonkin fanien ikoni) Åstenin kanssa. Vaikka Åstenia arvostan, uskon että Tapola haluaisi joukkueeseen rouhijoita, jotka voivat tehdä pisteitä, jos edes rouhijoita haluaa.

- Koska Salmelainen tekee jatkossakin pelaajasopimukset?
- Koska Muuli Åsten on oikeasti hyvä pelaaja ja erinomainen roolissaan? Tapola on nähnyt hänen duuniaan vuosikaudet myös vastustajan perspektiivistä, joten ymmärtää arvon?

- Kuka haluaa aloittaa missä tahansa roolissa ilmoittamalla faneille, että Muulipa ei jatka, vaikka pelaa elämänsä kautta? Olipa päätös oikeasti hänen tai jonkun muun, hän siitä paskat saisi niskaansa. Mä en ainakaan aloittaisi missään firmassa tämän tason päätöksellä.

Lopuksi jää tietysti mahdollisuus, että Tapola tulisi johonkin ihan muuhun rooliin toistaiseksi.
Silloin herää kysymys mihin rooliin ja miksi sekä millä rahalla?
Eikö tuota rahaa tarvita joukkueen rakentamiseen mieluummin?
Mutta ehkä tämä vihdoin olisi sitä eurooppalaisen huippujoukkueen rakentamisen aloittamista, vaikka jatkuvuudesta ei ole varjoakaan.

- Kokonaan uusi rooli on kaikkein todennäköisin, on ollut koko ajan.
- Millä rahalla? Niillä rahoilla, jota kassassa on. Kuten aiemmin totesin, kyseessä on investointi.
- Miksi? Siksi, että seuran pitää pysyä kehityksessä mukana ja kilpailu on jopa aiempaa kovempaa. Yrityksissä pitää katsoa pitkälle tulevaisuuteen. Tuloksia ei välttämättä tule heti, mutta jos investoimalla nyt voi saavuttaa kilpailuetua vuoden päästä ja tietenkin myös siitä eteenpäin, esim. yhdellä NHL-siirtokorvauksesta saatavalla rahalla, kyseisen pestin palkka on maksettu vuosiksi eteenpäin. Tarkoitus on luonnollisesti se, että niitä varauksia tulisi HIFK:n sopimuspelaajille vuosittain ja mielellään enemmän kuin yksi per vuosi.
- Joukkueeseen käytettävät rahat ja muuhun henkilöstöön käytettävät rahat on syytä muutenkin pitää erillisinä. Jos HIFK:n johdossa ajatellaan, että emme voi palkata jotain työntekijää, jolle olisi aito tarve, koska sekin raha on joukkueesta pois, johto on paitsi väärässä, myös ammattitaidoton.
- Koska olisi suotavaa, että jatkossa HIFK löytyisi parempia pelaajia yhä varhaisemmassa vaiheessa uraansa ja he puhkeaisivat kukkaan täällä eikä niin, että ehtivät breikata jo muualla ja ovat joko vain lyhytaikaisia vahvistuksia tai palkka on jo niin iso, että tulostakin on pakko tulla?

Itse en pyri levittämään huhuja ilman että voisin kertoa lähteitä, niinkuin jotkut täällä. Siksi kerroin nyt mihin väittämäni perustuu.

Lähdesuoja on ihan jees olla olemassa. Kaikki nämä huhut ja mutut selviävät aikanaan, joten ei siitä mitään vahinkoa synny, vaikka kenenkään nimiä tai asemaa ei mainitakaan. Toinen vaihtoehto olisi toki se, ettei kukaan kirjoita minkäänlaisia huhuja, kuten on aika monena viime vuonna ollut. Sekin on vähän tylsää. Spekulointi on ihan hauskaa, kunhan kaikilla pysyy tolkku ja ymmärretään, että jos joku huhu ei sitten oikeasti toteudukaan, kukaan ei saa siitä myöskään paskaa niskaansa.

Muokattu kesken jäänyt lause.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta oliko tosiaan niin, että IFK suorilta halusi paskansyöjän jatkamaan kojon jälkeen. Olen itse ollut siinä uskossa, että kojo itse oli lahteen kerinnyt sopimukset tekemään, eikä kiinnostusta täällä ollut tuon kolmen vuoden projektin jälkeen jatkaa?

Olet väärässä. Homma meni tiivistettynä kutakuinkin näin:
Nybondas ja Kojo olivat sopineet, että keskustelevat maajoukkuetauolla marraskuussa 2010 jatkosopimuksesta. Kojo luuli menevänsä allekirjoittamaan jatkoja, Nybondas ilmoitti, että ollaan valittu toinen koutsi.

Loppu on historiaa. Maistuu paskalta edelleen.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Olet väärässä. Homma meni tiivistettynä kutakuinkin näin:
Nybondas ja Kojo olivat sopineet, että keskustelevat maajoukkuetauolla marraskuussa 2010 jatkosopimuksesta. Kojo luuli menevänsä allekirjoittamaan jatkoja, Nybondas ilmoitti, että ollaan valittu toinen koutsi.

Loppu on historiaa. Maistuu paskalta edelleen.
Maistuu kyllä. IFK oli mestaruuskaudella kolmas runkosarjassa, mutta mihin suuntaan pelit tuossa maajoukkuetauolla olivat menossa? Eikä mikään puolustus nybaria ja muita kohtaan. Kaksi ensimmäistähän oli täyttä itseään, mutta niin oli rosteritkin.
 

Incognito

Jäsen
Noin vuosi sitten tähän aikaan olin kateellinen siitä, että OJ valmentaa Mikkelissä ja VP meillä. Toki tämän kauden alussa oli myös ne epäilykset siitä, että tuleeko tästä VP:n touhusta yhtään mitään ja voi tämä nousu edelleen olla hetkellinen kupla ja näiden kolmen aikana hänen valmennuksessaan ei mitään isoa saavuteta. Silti OJ:n palkkaaminen olisi iso riski. Viime kausi oli OJ:n jukureilta todella kova näyttö, mutta itse silloin veikkailin jo ennakkoon sitä, että pudotuspeleissä tulee aikainen noutaja. Minkälaista kiekkoa OJ peluuttaa? Vähän on nyt jäänyt sellainen mielikuva siitä, että mentäisiin KJ:n/Peltosen tyyppisestä organisoidusta lätkästä Petri Matikaisen tyyliseen flow-luomulätkään. Voiko sellaisella voittaa Liigassa mitään? Mikäli OJ tulisi IFK:n valmentajaksi, niin materiaalin pitäisi sitten todella tukea sen tyylistä pelaamista. Toki OJ ja HIFK tavallaan olisivat match made in heaven, että jos jotain sellaista suunnannäyttäjää tai pelillistä erilaisuutta Liigaan halutaan, niin HIFK ja OJ voisivat sen toteuttaa. HIFK:lla olisi Jukureita enemmän kassaa hankkia OJ:n pelitapaan sopivia pelaajia ja OJ:n nimi tuntuu kuunnostavan pelaajia ulkomaita myöden. Törmäsen kanssa loppui uskallus kesken.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös