Kenen joukoissa seisot?

  • 13 010
  • 162

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Siirrytän Marokon bandwagoniin kun kerran olen "puoliksi" marokkolainen kun olen siellä kerran ollut lomamatkalla, tämmöinen wannabe -kosmopoliitti. Agadir ja Marrakech <3
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Täytyy sanoa, etten juuri voisi löytää syitä olla Kroatian puolella tänään, mutta kyllä Argentiina tarjoili niitä Hollantia vastaan niin ison vasullisen, että loikkaan sinne katsomoon sen tötterömissin polvelle.

Kuka voi olla Bouananen puolella? Vaikka ei liity siihen mitenkään, niin oksettava maa.
Sinä et nyt vieläkään vedä erityisen vahvasti.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Messi
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisin toivonut Englannin mestaruutta. Näistä vaihtoehdoista mennään Argentiinan ja Messin kelkassa. Olisihan se legendaarista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Meni kyllä totaalisen perseelleen, kun Espanja ja Belgia olivat paskoja. Belgia jopa ällistyttävän huono, mutta siellä oli taustalla asioita, jotka varmasti vaikuttivat koko jengiin.

Kreikan EM-ihme riitti minulle, en todellakaan halua mitään Marokkoa edes finaaliin, lopuista jengeistä on ihan sama kuka vie. No laitetaan vaikka järjestykseen 1. Kroatia 2. Argentiina 3. Ranska
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sinä et nyt vieläkään vedä erityisen vahvasti.

Jaa täällä on joku sellanen arvostelu miten saa kirjoittaa. Ja toiset ovat parempia sekä fiksumpia. Edelleenkään ei kiinnosta. Ehkä kannattaisi hankkia elämä jos täällä menee jostakin kirjoittajasta niin paljon hiekkaa pimppiin.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
FASlapsi ja Jari Porttila
Meni kyllä totaalisen perseelleen, kun Espanja ja Belgia olivat paskoja. Belgia jopa ällistyttävän huono, mutta siellä oli taustalla asioita, jotka varmasti vaikuttivat koko jengiin.

Kreikan EM-ihme riitti minulle, en todellakaan halua mitään Marokkoa edes finaaliin, lopuista jengeistä on ihan sama kuka vie. No laitetaan vaikka järjestykseen 1. Kroatia 2. Argentiina 3. Ranska
Belgian kohdalla kyllä sisäiset riidat ja mykkäkoulut veivät sen viimeisenkin oljenkorren. Jollain lailla se näkyi myös ei niin harjaantuneella silmällä.

Jaa täällä on joku sellanen arvostelu miten saa kirjoittaa. Ja toiset ovat parempia sekä fiksumpia. Edelleenkään ei kiinnosta. Ehkä kannattaisi hankkia elämä jos täällä menee jostakin kirjoittajasta niin paljon hiekkaa pimppiin.
Ei missään tapauksessa ole, eikä kenenkään paremmuus tässä kiinnosta. Turun terroriteon esiin tuonti tässä yhteydessä on vain yksinkertaisesti todella typerää.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ranska tai Marokko, mielummin Marokko. Eli eiköhän Argentiina vie.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No niin mukavuusjärjestys lensi heti ikkunasta joten pakko mennä sillä ensimmäisessä viestissä mainitulla Argentiinalla. Batigoool!!

En jaksa uskoa marokkoon(saati rakasta heidän tyyliään pelata jalkapalloa) ja ranskalla jo tuore pokaali kaapissa niin mennään näillä. Mitään ketään vastaan noin muuten.

Katotaan sitten taas em-kisoissa jos saisin "omat" silloin taas mukaan;)
 
Suosikkijoukkue
KK
Argentiina. Marokkoa voisi jopa muuten kannustaa, mutta arabien tyyli kannustaa omiaan on jopa pahempaa, kuin wuwuzelat. Se vihellyskonsertti on jotain, mitä en finaalissa tai muissakaan otteluissa halua kuulla. Pahoin pelkään, että Ranska uusii mestaruuden. Messille toivon kannua, että saa selkeän eron maailman parhaaseen Ronaldoon.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka lienenkin palstan suurimpia Ranskan kriitikoita, en rehellisesti sanottuna pidä ko. maasta ja Löylyhuoneen puolella olen kritisoinut Macronia tuon tuosta, pitkin hampain pitänee kuitenkin toivoa, että Ranska uusii mestaruutensa. En olisi Ranskan mestaruudesta siis varsinaisesti iloinen, mutta kenties huojentunut, ettei Argentiina tai Marokko korjannut pottia.

-Argentiina. Likipitäen "rogue-valtioksi" luokiteltava kansainvälisen politiikan häirikkö. Maa on ollut enemmän tai vähemmän kaaoksessa viimeiset sata vuotta. Poliittisesti jakautunut, mutta peronistit vallassa tälläkin hetkellä. Maajoukkueen "rottamainen" pelityyli on lisäksi luontaantyöntävä.

-Marokko. Ihmisoikeustilanteeltaan ehkä juuri ja juuri välttävän arvosanan saava maa. Kautta linjan oppressiivinen. Länsi-Saharan liki puoli vuosisataa jatkunut miehitys ja laiton anneksointi kansainvälisen oikeuden vastainen. Mitä tulee itse maajoukkueeseen, en pidä tavasta, millä Marokko rekrytoi marokkolaisia sukujuuria omaavia pelaajia eri puolilta Eurooppaa riveihinsä. Kattojärjestöjen pitäisi olla huomattavasti nykyistä tiukempi, mitä tulee kansalaisuuden vaihtamiseen jalkapallossa.

Kun Suomi ei ole mukana, sympatiseeraan tai antipatiseeraan kansainvälisessä joukkueurheilussa ennen kaikkea valtioita, enkä valitse suosikkiani pelitavan, yksilöiden, tai "tarinan" perusteella.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Argentiina on ollut yksi suosikki joukkueeni pienestä pitäen. Mario Kempes silloin iski kovasti nuoreen Stolkkiin. Maradona ei vielä 82 kisoissa tehnyt vaikutusta. Osaksi hän silloin hölmöili Brasialiaa vastaan ja otti muistaakseni punaisen kortin silloin Zicon munille potkaisusta. Toivon Messin nostavan pokaalin, mutta omassa rankingissani Diego pysyy hänen edellään. Diego kannatteli Argentiinan pokaaliin, eikä joukkue ollut kovin kummoinen. Ei ollut joukkue kovin kummoinen silloin Napolin aikanakaan kun pari pokaalia silloinkin Diego toi joukkeelleen. Messi on ollut loistava, mutta niin on ollut hänen joukkueensa. Tästä syystä Diego menee hänen edelleen.

Kun tuomari ei niistä sukelteluista antanut vapareita Argentiinalle, niin silloin Messin oli pakko loistaa ja niin hän tekikin. Diegomaiset otteet olivat hänellä Kroatia matsissa. Toivottavasti pelaisi samalla tavalla, niin pokaali olisi tavoitettavissa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Elämä on erikoista: nyt sitä on tultu tilanteeseen, jossa henkilö kannattaa Argentiinaa jalkapallon MM-finaalissa. Mutta Messin Argentiina on vain täysin eri maata kuin se pahamielisen addikti-kääpiön johtama gangsterilauma. Vaikkakin näissä kisoissa Messi on käyttäytynyt yllättävän stereotyyppisesti - varmaan on valtaisat paineet onnistua viimeisissä kisoissa ja se on näkynyt ala-arvoisena käytöksenä muutaman kerran. Ranska ei sinänsä herätä suuria tunteita, mutta on vaan Ranska, jotenkin luontaisen ylimielinen joukkue. Toki on paljon aihettakin ylimielisyyteen.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Valinta finalistien välillä on aidosti vaikea. Olen hieman frankofiili. Harrastan jonkin verran ranskan kielen opiskelua, itselläni on muutamia ranskalaisia tuttuja ja olen käynyt maassa muutaman kerran, muuallakin kuin Pariisissa. Jalkapallon puolella nuoreen MarkoPaloon teki aikoinaan vaikutuksen Michel Platini (joka myöhemmin FIFAn johdossa pilasi maineensa), myös Jean Tigana ja hieman myöhemmin Jean-Pierre Papin jäivät hyvin mieleen. Ja kuten suosikkijoukkueistanikin tuossa voi arvata, 30 vuotta sitten sen kaikkein suurimman vaikutuksen ranskalaisena jalkapalloilijana minuun teki Monsieur Cantona...

Mutta, sitten on taas Argentiina. Maa, joka on itselleni verraten vieras. Mieleen assosioituu historiasta Eva Peron ja natsirikollisten piilottelu, Eichmann -oikeudenkäynti yms.

Jalkapallo taasen...olen vieraillut 2010 -luvulla myös Napolissa. Diegon vaikutus näkyi vieläkin katukuvassa ja muraaleissa, vaikka tuolla vierailuhetkelläni Napolin suurimmat tähdet olivat mm. Ezekiel Lavezzi, Edison Cavani ja Marek Hamsik....Muistan lapsuudestani Maradonan lisäksi Claudio Caniggian, myöhemmin 90-luvulta lähtien sitten tietty kaikki Batistutat, Cambiassot, Hernan Crespot..Diego oli mieletön, hänen julisteensa oli huoneeni seinällä 80-luvun loppupuolen ajan..sitten tajuntaani tuli Fergusonin luotsaama United, eikä mikään ollut entisensä..

Ja on tietenkin Messi. Aidosti GOAT. Christiano Ronaldo meni itsekkäällä kiukuttelullaan tänä syksynä pilaamaan oman maineensa, hän yritti vetää miljoonien silmissä turhaan lokaan myös itselleni tärkeimmäksi futisseuraksi muodostuneen ManUn...

Tästä syystä, hienoin kruunu olisi, jos Lionel Messi johdattaisi Argentiinan tuon jalkapallon suurimman pokaalin voittajaksi
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Emt, Argit koska olen "melkein argentiinalainen" ja Ranskakin koskä äitini on käynyt Pariisissa sekä kannatan le Club de hockey Canadiensia. Ontä elämä vaikeeta!!
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
On kyllä itsellänikin hieman vaikea valita kumman puolella on. Vähän sama negatiivinen ongelma, kuin joskus aikoinaan, kun ManU ja Barca kohtasivat Mestareiden liigan finaalissa. Argentiinaa en muista juuri ikinä kannattaneeni missään MM-pelissä, Ranskaa symppasin silloin kun oli Zidanet ja Henryt kehissä vielä, mutta nyky-Ranska ei oikein houkuta. Ehkä sitä sitten kuitenkin toivoo Messille sitä kruunua uran viimeisessä turnauksessa. Lähinnä itse toivoo laadukasta peliä ja hienoja suorituksia, muita kiksejä ei itselle oikein näistä maista irtoa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ranskan puolella.

Toivottavasti Messi poistuu häviäjänä kentältä. En oikein jaksa innostua jumalasta seuraava ylöspäin -pelaajista.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Olli Rehn ykkösaamussa puhumassa ja sivukorvalla kuunneltuna puhe ja äänenpainot kuulostaa ihan Jukka Pakkasen puheelta. Tästä aasinsiltana tulikin mieleen, että Pakkasen menneiden MM-kisojen Italia-romantisointi on varmaan osasyynä sille, että Italiaa on tullut aina kannatettua. Messille kannu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Yleensä olen altavastaajien kelkassa (pl. nää qatarit, ym. paskavaltiot), mutta myös usein Saksan, joskus aikoinaan Espanjankin (altavastaaja). Belgian, Hollannin ja Portugalin voitot eivät ole koskaan haitanneet, mutta Argentiinan kannattajaa minusta ei koskaan tule, Englantikin ennemmin.
Kertokoon tuo lihavoitu osa kaiken oleellisen minun kannastani.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ranskan puolella olen ollut 1998 olosuhteiden pakosta kun kaksi inhokkia kohtasi. Eli Argentiina.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Kyllähän sitä soisi kaikkien aikojen parhaalle kruunun uralleen, vaikka en mikään Argentiinan fani olekkaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Illan pronssivääntö on mielenkiintoinen. Ketähän sitä kannattaisi? En tiedä, miten käy. Varmaan Marokkoa, mutta olisihan se hienoa, jos Kroatia taas mitaleilla.

Sunnuntaina mennään Ranskan joukoissa, sillä en ole hullu. Mutta on sanottava, ettei Argentiinan voitto haittaisi.

Ei vanha jaksa enää innostua kuten nuorena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös