Ke 3.4.2013 Ässät - JYP (2. välieräottelu)

  • 48 811
  • 263
Tässä Tomukko osoitat todeksi sen, että pieni osa Ässäkannattajista ei näe mitään tuomittavaa rasistisessa kielenkäytössä. Itse en enää tällä palstalla turhaan tästä aiheesta jatka. Ilokseni olen kuitenkin huomannut, että Ässien kannattajia ei voi syyllistää, vaan vain yksittäisiä henkilöitä.

Moderaattoreita olen tähän vakavaan ilmiöön pyytänyt puuttumaan jatkoajassa.

Ja vahvasti toivon ja tulen toiveeni myös JYPn suuntaan esittämään, että Synergialla jokainen katsomossa tällaiseen epäasialliseen toimintaan - rasistiseen kielenkäyttöön - syyllistyvä poistetaan välittömästi katsomosta. Muutenhan seuraavaksi banaanin heitto jäälle on vain huvittava kepponen, eikö niin. Kuten sanoin juuri tähän asiaan on jalkapallossa jouduttu kiinnittämään valtavasti huomiota maailmalla...eikä sitä ole tehty mielensäpahoittamisten tähden. Kyse on vakavasta asiasta.

Jos Tomukko sinusta ei ole rasismia, että vaikkapa raitiovaunussa nimität viereesi istuvaa kaveria nokikepiksi hänen ihonvärinsä vuoksi, niin mitäs se sitten on? Mutta nyt lopetan itse keskustelun tästä - hivenen hämmentyneenä ja toivoen, että oikeat Ässäfanit huolehtivat siitä, että typeryyksistä huomautetaan katsomossa sisäisestikin - muuten ei ole vaihtoehtoa sille, että asiaan on tartuttava muilla keinoin

Sinulta nyt taisi vain mennä ohi se, että suurin osa apinaksi haukkuvista viittaavat kylläkin juuri siihen nimeen ja käytökseen, eikä rotuun, kuten moni muukin täällä jo kertoi.

Turhaa kylläkin, mutta ei juurikaan rasistista.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Tämä pohdinta sai minut hyvin alakuloiseksi. Olen nyt miettinyt että pitäisikö etsiä jostain Timo Favorinin numero ja soittaa miehelle. Pelkään pahoin että hän ei saa nukuttua tänä yönä kutsuttuani häntä Läski-Timoksi. Ja koska tuomarit kuuntelevat yleisöä niin pelkään vielä lisäksi tämän ajavan hänet alkoholismin syövereihin vielä pahemmin. Loppuviikosta saanemme lukea murheellisia uutisia kuinka Timo ei jaksanut enää tehdä työtään ja hyppäsi Näsineulasta.

Jaxuhaleja Timpalle, yritä päästä yli minun huutelustani.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tarttee varmaan varmuuden vuoksi kirjoittaa tästä lähtien Apina isolla niin ei kenellekään tule mitään muita assosiaatioita herran lempinimestä. Painotan että jos pelaaja olisi täysin supisuomalainen niin silti häntä kutsuttaisiin samalla lempinimellä vastustajien toimesta. Se olisi varmaankin hyväksyttävää myös katkerien häviäjien mielestä.

Minua vituttaa aivan suunnattoman paljon kukkahattusedät (ja tädit) jotka näkevät rasismia kaikkialla. Näiden eräiden dafjkl:ien ja kumppanien takia kaupasta ei saa enää edes neekerinsuukkoja.

Jos tästä Armiantelojasta ei saisi käyttää enää lempinimeä vaadin että kenestäkään muustakaan, myöskään suomalaispelaajasta ei saa. Ei ole sitten enää Kibe Kuhtia tai Jakke Immosia. Mitenköhän paljon jotkut intialaishemmotkin pahastuisivat jos tietäisivät että Kari Tyni oli antanut Immoselle lempinimen Rantasalmen Sulttaani?

Ja nyt kun katselin tuon pelin vielä Jim:ltä niin rehellisesti sanottuna Ässät eivät vieläkään päässeet parhaaseen, toisaalta Tarkki kyllä joutui tekemään huomattavasti enemmän kovia torjuntoja kuin Raanta. Vielä pari napsua tuota maalinedussektoria haltuun niin ettei sinne pääse yksikään Jypin pelaaja.
 
Viimeksi muokattu:

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulle on jäänyt arvoitukseksi se, millä perusteella apinaksi kutsuminen on rasismia?
Käydessäni Etelä-Afrikassa paikallinen valkoihoinen oppaamme käytti mustista puhessaan jatkuvasti termiä "monkey". Piti erillisen luennon vielä siitä, miksi termin käyttö on perusteltua. Abid ei tietenkään edusta samaa rotua kuin mistä tuossa tapaukssa on kyse, mutta en kyllä sanoisi että kyse on rasismimittarilla katsottuna täysin neutraalista lempinimestä. Tosin ymmärrän tuon, että nimityksen pohjana on tuo Ap(b)i..., mutta silti aika huono, hieman mauton heitto. Mutta asiaan:

Haukutaan: Abid oli huono - kaikki pomppii tai lähtee minne sattuu; Perriniä mollataan mussuttamisesta, mutta jos Abid ei nussisi Perrinin tarjoiluja, saisi Perrinkin aivan erilaisen tuomion. Näkyvä on aivan kamala. For real. Nyt Ahon pitäisi oikeasti katsoa tuota pelivihkoaan, miettiä tuota kärsivällisyys-mantraa syvemmin ja ehkä laittaa kokoonpanoja uusiksi. Tuomarit oli ihan perseestä. Tämä menee varmaan mustapunavalkoisten silmälasien piikkiin, mutta silti. Ässät voitti, viimeisen kerran tänä keväänä. Trust me.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No se olisikin jotain jos uskoisit Ässä fanina tuon :) No Ässät on nyt puolessa välissä, vielä kaksi pitää Ässien kyetä voittamaan. Tietenkin parempi kuin JYPillä, mutta peli kerrallaan. Jos/kun JYP voittaa seuraavan pelin niin luulen että siitä lähtee voittojen tie ja JYPille 4-3 sarja!
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Miettikää miltä Vellusta tuntuu...

Ja jottei menisi ihan onelineriksi, niin olipahan vakuuttava esitys padalta. Perjantaina Massikka katolleen ja lauantaina sitten erinäisten lempiniemien saattelemana yliopistotiimi tahimaan lugun kanssa himmeimmästä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Olen sanonut Breivikiä apinaksi, kuten myös näitä Jyväskylän kiljunatseja. Pyydän anteeksi rasistista ja huonoa käytöstäni. Toisaalta apinat ovat hienoja eläimiä ja onhan tuo tietysti kohtuutonta heikäläisiä kohtaan.

Eiköhän tässä nyt kyse ole siitä, että tappion tullen kaikki asiat harmittaa ja tehdään kärpäsistä härkäsiä? Tässä on nyt monesta näppiksestä kirjoitettu, ettei ihonvärillä, rodulla ym.. ole mitään tekemistä tuon apinahuudon kanssa. Ja jos kyseessä olisi musta, niin silloin on syytä keksiä jotain muuta. Marcus Juslinilta tuossa tulikin hyvä esimerkki. Minä käytän apina-nimitystä todella taajaan, kuten jo mainitsin. Ja silloin ollaan täysin rotuneutraalilla alueella. Pitänee vaihtaa, ettei kukaan äärikukkis loukkaannu, vaikka esim. Touko Tarkin puolesta. Olen sanonut häntä apinaksi. Olen myös käyttänyt samaa termiä Harri Ollista, Jarkko Ruudusta ym...

No se siitä. Eiköhän nyt keskitytä oleelliseen? Kuten uumoilinkin, niin astetta konservatiivisempi ottelu nähtiin ja hieman maanantaita rauhallisempaa menoa hyökkäyssuuntaan. Ei tuo nyt mitään tylsää paskaa silti tietenkään ollut. Puolustuksen kautta mentiin ja Raanta nikkasi nollapelin. Se mikä vituttaa, on tuon luistimen nauhan katkeaminen. Se maksoi Liigapörssissä 15 pistettä ja ehkä rahakimpan voiton. Vittu.

Ryanilta loistava passi SammalHampaalle (saako tällaista lempinimeä käyttää?) ja Tapsalta rutiiniviimeistely. Olin lievästi väärässä kolmosen suhteen, vähän tuntui luistin painavan, mutta ei kai nyt joka peli voi täyttä timanttia olla? Mutta todella tasainen patalauma nähtiin ja nyt on 2-0 taulussa. Hyvä juttu. Eteenpäin ja katseet kohti perjantaita.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseäni ei haittaa tuo apina juttu yhtään ja ihmettelen miten te kaikki, niin Ässä kuin JYP fanit jaksatte siitä vielä jauhaa. Mutta pakko itsekin vielä kommentoida, että se ei ole kovin hyvä puolustus apina sanan käytölle jos sanoo että kutsuu kaikkia apinoiksi. Otetaan nyt ehkä huono esimerkki mutta kuitenkin: Sanon kaveriani läskiksi vaikka onkin oikeasti laiha tai hyvässä kunnossa muuten, mutta sen verran osaan ajatella että en mene haukkumaan oikeasti tukevahkoa ihmistä läskiksi koska se olisi mielestäni törkeää. Mutta joo, jos tästä pelistä jäi vain apina huudot mieleen niin ei kovin hyvä peli sitten ollut.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täytyy sanoa että Jypi oli yllättävän vaisu. Ei Ässätkään ihmeitä esittänyt, mutta oli kuitenkin selvästi parempi. Nyt on kova luotto siihen että homma tosiaan hoituu mutta eipä nyt nuoleskella vielä.

Tunnelma hallissa oli suurelta osin paskaa ja kehuttu eläinryhmä tööttäsi tasan yhtä ääntä yhdellä torvella. Näin meillä, mieletöntä hurmosta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Tunnelma hallissa oli suurelta osin paskaa ja kehuttu eläinryhmä tööttäsi tasan yhtä ääntä yhdellä torvella. Näin meillä, mieletöntä hurmosta.

Mun mielestä tunnelma oli ihan ok. Kolmannessa erässä huomasi miten yleisö jännitti mukana ja siksi oli hieman vaisumpaa, kunnes Niemen 2-0 maali vapautti taas meiningin.

Kukin menee tyylillään, eläinryhmä on ihan semihauskaa vaihtelua.
Mitä niiden olisi pitänyt tehdä että olisi kelvannut sulle? Hyppiä ja pomppia laulaen samalla? Oliko muuten etulinja edes pelissä?
 

kelmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft
Johan on turhaa paskaa ketjun täydeltä.
Jos joku käyttäytyy kuin apina, voi sitä kutsua apinaksi. Kuten nyt Abidin tapauksessa. Eiköhän taustalla ole yksi tämän kauden rumimmista tempuista, yhdistettynä nimeen ja edelleen jatkuvaan käytökseen. No hyvin on sujunut lämmittely, fiksun kympin otti kun olisi pitänyt olla jäällä pyrkimässä takaa-ajoon.

En edes itse tiedostanut Abidin olevan rasismille altis kohde, ennen kuin joku puolestaloukkaantuja siitä mainitsi. Se mistä maasta tai minkä värinen pelaaja siellä kypärän alla on, ei ole oleellista. Kertoo enemmän rasismista valittavista, jos ensimmäisenä ajattelee "rotua", kun sellaisia ei ole edes olemassa.

Itse pelistä on jo aikalailla kaikki sanottu.
Ässät oli selkeästi parempi, mutta peli näennäisen tasainen.
Ässät laittoi sen yhden vaadittavan oikean peliaikamaalin ja yhden tyhjiin. Raanta hoiti loput.
Järkkärin pikavisiitti oli kyllä hieno. Joukkue piti jypin sen ajan niin hyvin kurissa, että vaikka tilastoihin pari torjuntaa merkittiin, ei Järvenpää joutunut kertaakaan edes oikeasti torjumaan. Hyvin kuitenkin hoiti sen tonttinsa mitä annettiin.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JYP leirille sellainen kysymys rasismi teemasta, onko terroristi sanan käyttö henkilöstä rasismia? Taidatte tietää,, mitä nyt tarkoitan, ainakin eilen paikalla olleet.

Pelistä sitten, hienoisesti kuskin paikalla Ässät koko ajan, kovaa sai pelata, jotkut sitten liiankin kovaa. Tämä Viitanen, joka kuulemma on Jumala, kuinka tälläisen äijän annetaan koko ajan estellä noin, sekä kiekollista että kiekotonta. Varsinkin ekassa erässä olisi tälle veijarille voinut antaa jäähyn joka vaihdossa.

Pikku sikaa pelaa JYP koko ajan, varsinkin tuota estämistä, roikkumista, ei silti, kyllähän Ässätki, JYP tekee sen vaan räikeämmin.

Karmeeta kuunneltavaa noi rummut, yhden erän ajan edessä olleena voin kertoa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Radiosta nähtynä JYPillä ei mitään saumaa, ei maalipaikkoja, ei kiimaa jolla tälläisiä pelejä voitetaan. Nyt tarvittaisiin Hytösiä, Tuppuraisi ja Pesosia, jotka laittavat aina sen 110% likoon. Abidin voisi tiputtaa vaikka neloseen kun ei saa mitään aikaan.

Taas oli Raanta maalinverran Tarkkia parempi ja sehän riittää. 1-0 maali oli ihan otettavissa ja täysin otettavissa. En vaan millään ymmärrä Tarkin torjunta-asentoa ja oikean jalan heilautusta.

6-5 vastaa ihan väärät pelaajat kentällä. Enkä yhtään ihmettele, että omissa soi.

Seuraavaan peliin pakko sekoittaa kokoonpanoja.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Huh heijaa. Karmee matsi JYPin osalta. Hyökkäys olematonta. Eivät saanet luotua oikein edes paikkoja. Eihän tätä sarjaa ole vielä hävitty. Perjantaina voitto ja siitä uuteen nousuun, mutta melkein voi sanoa, että silloin on pakko voittaa ja jos niin aikoo tehdä, on ehdottomasti ryhtiliikkeen tultava. Ongelmia tuntuu tuottavan suuresti ylivoima jostakin syystä ja kärkinimet ovat aivan ulapalla.

Sitten täytyy kyllä sanoa muutama sana Ahon toiminnastakin. En ole hirveästi viitsinyt moittia koska tulokset puhuu puolestaan, vaikka on monia sellaisia tilanteita ollut, mistä olen sen meinannut tehdä. Nyt täytyy kuitenkin avautua sen verran, että miksi ihmeessä Aho ei tehnyt yhtäkään ketjumuutosta? Käsittämätöntä! Ykkönen varsinkin aivan jäissä ja jos joukkue ei saa luotua kunnon paikkoja edes, niin jotain on kokeiltava, eikä toivottava että kyllä ne sen vielä tekevät. Kun ei vaan nyt näytä tekevän. Varsinkin odotin viimeistään viimeiselle kympille ykkösen hajottamista ja kokeillen jotakin muuta aiankin Abidin tilalla, mutta ei. YV on myöskin niin totaalista kuraa, että voisi kokeilla jotain muitakin koostumuksia kuin tuota samaa vanhaa, jolla peli tuntuu olevan sekaisin. Seuraavaan matsiin toivottavasti Aho tajuaa, että jotain tehtävä herättääkseen tuon joukkueen. Totaalinen jäätyminen eilen, niin joukkueelta kuin Aholta.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kukin menee tyylillään, eläinryhmä on ihan semihauskaa vaihtelua.
Mitä niiden olisi pitänyt tehdä että olisi kelvannut sulle? Hyppiä ja pomppia laulaen samalla? Oliko muuten etulinja edes pelissä?

Huukin hanskat bongattu kolmannessa erässä. Ääntä ei. Kyllä ne siinä seisomakatsomossa taisivat siis kuitenkin laumailla.

Taisi olla yleisöllä paskat housussa, sen verran hiljaista oli. Sentään viimeiselle kahdelle minuutille herättiin kunnolla, kun Aho otti veskarin pois. Ehkä sekin herääminen tuli siitä, että uskottiin kohta lopullisen niitin tulevan.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tämä Viitanen, joka kuulemma on Jumala, kuinka tälläisen äijän annetaan koko ajan estellä noin, sekä kiekollista että kiekotonta. Varsinkin ekassa erässä olisi tälle veijarille voinut antaa jäähyn joka vaihdossa.

Viitanen taisi hyötyä eniten eilisestä tuomarilinjasta. Saihan se toki siinä ekassa erässä jäähynkin, neljännestä rikkeestään. Jypin pakisto on näiden parin matsin perusteella hidas ja kankea, ei liike riitä millään. Viitanen on siitä hieno esimerkki.

Ei eilen Jypille annettu mitään mahdollisuutta voittoon. Sen myönsi hallista poistuessa myös tuttu Jyp-fani. Pari paikkaa saivat pomputeltua, muuten pysyivät tiukasti poissa sektorista. Aika jäätävää robottikiekkoa pata pelaa tällä hetkellä. Miten ironista onkaan, että näin aseettomaksi on tehty juuri Jyp.
 

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Nyt taidat olla aika pahasti ulkoruokinnassa kun katsoo kahta viimeistä viestiäsi. Todennäköisyys on aina todennäköisyys, tehtiin tosielämässä 1 tai miljoona toistoa. Mallissa toistoja tehdään rajallinen määrä tai malli on absoluuttinen kuten tässä.

Kolikonheiton todennäköisyysmalli on yksi toisto ja vaihtoehtojen tulemat ovat 50% klaava ja 50% kruunu. Ennenkuin kolikko on heitetty, 50% todennäköisyydellä tulee klaava ja 50% kruunu. Kun kolikko on heitetty, se on joko klaava tai kruuna.

Sen sijaan siitä, onko voimasuhteet 50/50 tasaisesti vaiko jotain muuta on validi keskustelun aihe, ja totesin että yksinkertaisesti näin ajatellen homma menee näin. Monimutkaistamisessa ei ole järkeä, koska pointti ei ole se onko JYP menossa jatkoon todennäköisyydellä 30% vai 35% vaan se että jo yhden matsin häviäminen antaa selvän edun vastapuolelle ja kaksi todella ison.

Joo mutta kuten totesin, todennäköisyys ei kuvaa oikeaa maailmaa. Joten nuo laskelmat on mun mielestä ihan turhaa sössötystä ihan kuin nuo painepuheetkin: tyhjää jauhamista kun ei keksitä parempaakaan tekemistä.

e: ja itse pelistä sellainen juttu että ei mun mielestä eilisen esityksen tasoisella pelillä saavuteta mitään muuta kun 0-4 kuokkaan ottelusarjasta...
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Tuomarit oli ihan perseestä. Tämä menee varmaan mustapunavalkoisten silmälasien piikkiin, mutta silti. Ässät voitti, viimeisen kerran tänä keväänä. Trust me.

Onko se sitten voitettu peli, mutta minun mielestä tuomarit hoitivat leiviskänsä hyvin. Sai taklata ja nahistella (ja roikkua) aika selkeällä linjalla läpi pelin. Kaukalossa sai pelata ja kamppailla, toisin kuin ensimmäisessä ottelussa, eiks je? Ei tuomarit tuota ratkaisseet ja minun mielestä linja ei suosinut kumpaakaan.
Ja kun vielä ensimmäisestä ottelusta puhutaan, niin vieläkö oli "Hippoksella erittäin hyvä tunnelma, kuten tavallista", jos sitä verrataan tuohon eiliseen? Hymiö.
Jos ensimmäisessä pelissä oli Auvitu aika heikoissa kantimissa, nyt vaikeuksissa vaikutti olevan Viitanen, muuten.

1. kenttä on kyllä pirun vaarallinen meillä. Harmi vaan, ettei Armia ole onnistunut one-timereissään vielä kertaakaan sarjan aikana. Erityispropsit Honkaselle, joka on ollut kyllä todella varma pelaamissaan peleissä. Siis ollut puolustaja, eikä Honkanen. Se on erittäin hyvä, se. Ja Savinainen on kyllä <3. Raanta liikkuu ja peittää ihan älyttömän hyvin. Peittää kuin Riksman ja pelaa jäässä kuin Lankku (ok - muistikuvat hämärtyy jo vähän, mutta tarkoitan, että pelaa hyvin ylhäällä jäässäkin ollessaan, eikä sukella turhaan rähmälleen sinne jään pintaan).

Ei kyllä näytä ollenkaan siltä, että Ässät hankki viimeisen voittonsa. Rintama on yllättävän leveä (Sillanpää parantanut muuten todella paljon) ja puolustus ja maalivahtipeli sangen kovassa tikissä. Mitä teillä on, mikä yhtäkkiä kääntää kaiken päälaelleen?

Toinen hymiö.
 

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Tarttee varmaan varmuuden vuoksi kirjoittaa tästä lähtien Apina isolla niin ei kenellekään tule mitään muita assosiaatioita herran lempinimestä. Painotan että jos pelaaja olisi täysin supisuomalainen niin silti häntä kutsuttaisiin samalla lempinimellä vastustajien toimesta. Se olisi varmaankin hyväksyttävää myös katkerien häviäjien mielestä.

Minua vituttaa aivan suunnattoman paljon kukkahattusedät (ja tädit) jotka näkevät rasismia kaikkialla. Näiden eräiden dafjkl:ien ja kumppanien takia kaupasta ei saa enää edes neekerinsuukkoja.

Jos tästä Armiantelojasta ei saisi käyttää enää lempinimeä vaadin että kenestäkään muustakaan, myöskään suomalaispelaajasta ei saa. Ei ole sitten enää Kibe Kuhtia tai Jakke Immosia. Mitenköhän paljon jotkut intialaishemmotkin pahastuisivat jos tietäisivät että Kari Tyni oli antanut Immoselle lempinimen Rantasalmen Sulttaani?

Kyllä.

ISÄM MAAN HIENOINNTA VILJAA!

Ei millään pahalla mutta viitsisitkö lopettaa tuon itsesi nolaamisen jo tähän? Aiheuttaa nimittäin tuollaiset kirjoitukset ainakin mulle melko kovaa myötähäpeää...
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan odotetun hiljaa on JYP leiri tästä terroristi sanasta, tietää että myöntämällä olevansa ihan samanlainen ääliö, mistä porilaisia syyttää rasismi kortillaan. Tältä rumpuryhmältä tuli koko ajan, kun Ryan oli jäällä, tätä terroristi huutoa. Kieltämättä kaveri nyt näyttää terroristin stereotypialta mutta miksi ihmeessä pitää Ryania muistuttaa tummasta ihonväristä, ( suomalaisittain ajateltuna), muutenkin ulkonäöstä. Eli aivan samaa tekee perus JYP fani, mistä eilen ah niin paheksuen syytti porilaisia. Varsinkin nämä muutamat tekopyhät nimimerkit. Ehkä pitäisi ensin keskittyä oman porukan kielenäyttöön, ennen kuin alkaa syyttämään muita samasta asiasta.
 

timop

Jäsen
Suosikkijoukkue
jyp
Aivan odotetun hiljaa on JYP leiri tästä terroristi sanasta, tietää että myöntämällä olevansa ihan samanlainen ääliö, mistä porilaisia syyttää rasismi kortillaan. Tältä rumpuryhmältä tuli koko ajan, kun Ryan oli jäällä, tätä terroristi huutoa. Kieltämättä kaveri nyt näyttää terroristin stereotypialta mutta miksi ihmeessä pitää Ryania muistuttaa tummasta ihonväristä, ( suomalaisittain ajateltuna), muutenkin ulkonäöstä. Eli aivan samaa tekee perus JYP fani, mistä eilen ah niin paheksuen syytti porilaisia. Varsinkin nämä muutamat tekopyhät nimimerkit. Ehkä pitäisi ensin keskittyä oman porukan kielenäyttöön, ennen kuin alkaa syyttämään muita samasta asiasta.

Olin jo vastaamassa tähän mutta sit ajatus katkesi ja jäi kesken. Riippuu tietenkin asiayhteydestä mutta jos oletettavasti nyt ei huudettu kaverille jolla oli pommivyö yllään joten pistäisin itse ainakin rasismin piikkiin.

Onko ratkaisusi siis se, että kaikkeen rasismiin ei saa puuttua vaan ilmiöön pitää puuttua esimerkiksi itsesi määrittelemässä järjestyksessä?

Jos ruetaan saivartelemaan niin nyt itsekin tavallasi syyllistyit rasismiin. Täällä rasismin tuominneet henkilöt tuskin olivat siellä huutelemassa mutta koska kannattavat samaa joukkuetta niin totta kai siis .... Vai voitko todistaa että huutelun tuominneet henkilöt olivat tietoisia myös jypin faniryhmän huutelusta?

Nollatoleranssi on nollatoleranssi ja jos kertomasi on totta niin samalla lailla pihalle kaikki huutelijat sit vierasjoukkueen kannattajien keskuudesta.

e: minä en ainakaan ole lainkaan iloinen ko. ilmiöstä riippumatta siitä kumpaa joukkuetta kannattavat henkilöt moista idiotismia harrastavat. En siis ymmärrä tuota vähän vahingoniloista ilkkumista aiheen tiimoilta.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Kannatti olla uutispimennossa jälkilähetykseen asti. Pelissä oli ajoittain aika jäätävä vauhti! Pujoteltiin puolin ja toisin kentän läpi muutamaankin otteeseen. Ässistä huomioin Honkasen. Aika perushyvää peliä, mutta pari kertaa jäi täysin vastustajan jalkoihin ja kiekon kanssa tuli älytön kiire, kun oli sitä pakko hautoa oman pään kulmassa niin kauan, että 3 JYP-pelaajaa ehti iholle.

JYP:stä nostaisin esiin Perrin,Abid & Lahti. Ei kestä kasetti. Olen lähes tyrmistynyt, että nämä kaverit ovat ne jotka voivat torpedoida JYP:in pronssipeliin. No tuosta Abidista en niinkään, mutta Perrin ja Lahti ovat kuitekin kokeneita pleijariratsuja. Joka tilanteesta jäädään tuomarille mussuttamaan, helvetti lyökää vaikka turpaan sitä vastustajaa ja pelatkaa! Tuollanen mussuttaminen auta joukkuetta mitenkään.

Tässä nyt vähän alkaa olemaan täpinöissää, että ollaanko lähellä finaaleja. Peli ei oikeastaan tuon paremmin voi enää kulkea ja pysyä kasassa, joten vielä joutuu sydän kurkussa olemaan muutamat pelit.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aivan, kaikkeen rasismiin pitää puuttua. Molemmin puolin, mutta että käytetään rasismikorttia toista vastaan, syyllistymällä itse kuitenkin samaan toimintaan, on minusta tekopyhää. Nämä terroristia huutelevat henkilöt kuuluvat JYPin rumpuryhmään, oletan heidän kuuluvan hyvin Jyväskylän hallissa, oletan näiden tiettyjen nimimerkkien myös käyvän samoissa peleissä. Summasummaarum, teidän on oltava tietoisia rumpuryhmän kielenkäytöstä, eikä tämä case Ryan varmastikkaan ollut kerta ensimmäinen.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Timop, tyylisi kirjoittaa paljastaa selvästi, että olet tietoinen tästä huutelusta. Mutta lupaan huomauttaa omille, jos pelissä joku käyttää rasistisia ilmaisuja, tee sinäkin samoin. Voin jo kertoa sinulle erään, jolle voit asiasta puhua, tämä rumpuryhmän angstisen oloinen nuorimies, siis rumpali. Iso plussa näille vähän vanhemmille JYP leideille, upee ääni, kun lauloivat Viitasen olevan jumala pienellä jiillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös