Ke 2.3.2016 Torpedo Nižni Novgorod - Jokerit (GAME 6)

  • 68 788
  • 656
Suosikkijoukkue
IFK
Voin vain puhua omasta puolestani, eikä mulla ole mitään intressejä tulla teidän puolelle aukomaan mitään. Pelit olivat tunteikkaita teidän kanssanne, mutta niin ovat myös nykyään KHL:ssä.vMinä seison omieni takana niin kauan ku henki pihisee. Ja hiekka on parempaa täällä kaikista negatiivisista asioista huolimatta, joita tosiaan on todella paljon. Pelattiin me sitten KHL:lää, Liigaa, Mestistä, Zimbabwen ö divisioonaa tai mitä vaan, silti mä seuraan omaa jengiä. Ja se tunne tulee sitä kautta, eikä sen vastustajan mukaan tai sen kuinka monta vastustajan pelaajaa tai fania tiedät.

Edelleenkin, tuohan on vain ja ainoastaan oikein. Vahingonilo kumpuaa siitä vittuilusta, jota suhteelisen monet jokerifanit ovat harrastaneet pelin tason suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Edelleenkin, tuohan on vain ja ainoastaan oikein. Vahingonilo kumpuaa siitä vittuilusta, jota suhteelisen monet jokerifanit ovat harrastaneet pelin tason suhteen.

Eli siksi esimerksi Nordiksella juhlitaan Jokereiden tappiota? Vahingonilosta Jokerit voisi vaikka aina naureskella teidän yleisömäärille esitellessään omansa. Jostain syystä sellaiseen ei ryhdytä. KHL nimittäin ei kiinnostanut ketään eikä herättänyt tunteita.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Eli siksi esimerksi Nordiksella juhlitaan Jokereiden tappiota? Vahingonilosta Jokerit voisi vaikka aina naureskella teidän yleisömäärille esitellessään omansa. Jostain syystä sellaiseen ei ryhdytä. KHL nimittäin ei kiinnostanut ketään eikä herättänyt tunteita.

Siksikin, kyllä. Muut historialliset syyt varmaan tiedätkin.

Yleisömäärät, älänyvviitti. Aloitetaanko keskustelu kympin lipuista vai junantuomista ikijokereista?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
En minä ole kiinnostunut sinun kanssa mistään vääntämään. Kerro kuitenkin kuinka moneen otteluun näitä kympin lippuja on ollut tarjolla ja mistä niitä on saanut ostaa? Harmittaa kun on koko kauden maksanut ylihintaa.
 
Suosikkijoukkue
IFK
En minä ole kiinnostunut sinun kanssa mistään vääntämään. Kerro kuitenkin kuinka moneen otteluun näitä kympin lippuja on ollut tarjolla ja mistä niitä on saanut ostaa? Harmittaa kun on koko kauden maksanut ylihintaa.

Sattuneesta syystä itselläni ei ole ollut syytä tarkkailla Hartwall Arenan lippujen hintoja, useammasta suusta olen kauden varrella kuullut että ns. epäkiinnostaviin otteluihin on halukas päässyt n. 10 euron panostuksella. Halutessasi voit faktat toki tarkistaa, voihan olla että ne halvimmat liput yläkatsomoihin ovatkin maksaneet vaikka jopa 12,50 esim Admiral Vladivostokia vastaan. Jos näin on, seison korjattuna.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Sattuneesta syystä itselläni ei ole ollut syytä tarkkailla Hartwall Arenan lippujen hintoja, useammasta suusta olen kauden varrella kuullut että ns. epäkiinnostaviin otteluihin on halukas päässyt n. 10 euron panostuksella. Halutessasi voit faktat toki tarkistaa, voihan olla että ne halvimmat liput yläkatsomoihin ovatkin maksaneet vaikka jopa 12,50 esim Admiral Vladivostokia vastaan. Jos näin on, seison korjattuna.

Lapset tosiaan pääsevät peliin kuin peliin tolla 12,5 euron hinnalla. Mut eipä kyllä taida aikuiset päästä mihinkään matsiin alle 19 eurolla, edes piippuhyllylle. Syksyisin on ollut näitä kaverit mukaan kampanjoita, joilla sai neljä lippua jollain 40 eurolla, mutta eipä niitäkään nyt ihan älyttömästi ollut, taisi olla kolme kotimatsia.

Äh, tämänkin kevään pettymys vain kasvattaa sen tunteen määrää KUN se upea päivä joskus koittaa! <3! Ensi kaudella, tai sitten 2030.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Lapset tosiaan pääsevät peliin kuin peliin tolla 12,5 euron hinnalla. Mut eipä kyllä taida aikuiset päästä mihinkään matsiin alle 19 eurolla, edes piippuhyllylle. Syksyisin on ollut näitä kaverit mukaan kampanjoita, joilla sai neljä lippua jollain 40 eurolla, mutta eipä niitäkään nyt ihan älyttömästi ollut, taisi olla kolme kotimatsia.

Äh, tämänkin kevään pettymys vain kasvattaa sen tunteen määrää KUN se upea päivä joskus koittaa! <3! Ensi kaudella, tai sitten 2030.

Jaa, mulla on vähän tuosta poikkeavaa informaatiota kyllä. Noh ei sen väliä. Voit varmaan kuitenkin allekirjoittaa väitteen, että Nordiksella on nykyään vähintänkin prosentuaalisesti, väittääkseni myös absoluuttisesti enemmän kotijoukkueen kannattajia verrattuna yleisesti jääkiekkoa seuraaviin ihmisiin kuin Hartwall Arenalla?
 
Viimeksi muokattu:

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jaa, mulla on vähän tuosta poikkeavaa informaatiota kyllä. Noh ei sen väliä. Voit varmaan kuitenkin allekirjoittaa väitteen, että Nordiksella on nykyään vähintänkin prosentuaalisesti, väittääkseni myös absoluuttisesti enemmän kotijoukkueen kannattajia verrattuna yleisesti jääkiekkoa seuraaviin ihmisiin kuin Hartwall Arenalla?

Paha sitä on sanoa, kun en ole Ifk:n pelejä kattonut ainuttakaan. Voi olla, että "elämä pelissä" faneja on Ifk:n kotipeleissä enemmän, mutta kyllä meininki on Jokereidenkin pelissä ollut ajoittain todella hyvä. Vaikee on myös arvioida lonkalta, että kuka on tosifani, gloryhunter tai vain tunnelman haistelija mutta esim SKA tai CSKA peleissä kyllä melkeen koko halli on ollut todella aktiivisesti Jokereiden mukana ja jengi on noussut todella tunteella mukaan seisomaan Jokereiden tehdessä maalin. Jokereiden harmiksi se vanha fanikatsomon ydinporukka hajosi osa mihinkin, he olivat tunnelmanluonniltaan Suomen ykkösiä. Nyt eletään sinänsä Jokereiden historiassa todella murrosvaiheessa, että uusia faneja tulee varmasti, mutta samalla vanhoja naamoja poistuu hallilta. Mielenkiintosta olis nähdä, että jos palattais Liigaan palaisko vanhat naamat hallille.

Mikä sitten luokitellaan kannattajaksi? Kausikortteja ilmeisesti myytiin ennätysmäärä KHL:n ekalle kaudelle ja käsittääkseni ei kauas jääty nytkään. Eteläpääty oli käytännössä 99% paikoitettu kausareilla, joten kyllä sieltä niitä tosifanejakin luulis löytyvän. Toki varmaan jotain "turistikausareita" tai yrityskausareita on paljon seassa mutta vaikka fanikatsomon meininki on todella kaukana sanotaanko vaikka neljän vuoden takaisesta niin kyllä siellä edelleen massoittain käy jengiä illasta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

haamuhanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, Kajaanin Hokki, K-Vantaa, HC RuMa
Yleisömäärät, älänyvviitti. Aloitetaanko keskustelu kympin lipuista vai junantuomista ikijokereista?

Pakko sen verran tulla huutelemaan, että mitä merkitystä sillä lipun hinnalla on? Tuskinpa kovin moni on valmis maksamaan edes kymppiä, jos tuote ei kiinnosta! Ainakin itselleni on ihan sama, vaikka IFK:n peliin pääsis eurolla, niin en menisi, koska ei kiinnosta! Kyllä tuote pitää olla ensin kunnossa, ennen kuin asiakas on siitä valmis maksamaan edes jotain.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Olo on aivan helvetin tyhjä. Jälleen kerran kausi päättyy pettymykseen. Tai no viime kausi nyt oli onnistunut ja näin. Vaikka tästä nyt jatkoon olisi menty niin rikkinäisellä jengillä olisi todennäköisesti kausi päättynyt seuraavalla kiekalla. Aivan liian paljon loukkaantumisia ja kun ne eivät olleet mitään pieniä vaan pitkäaikaisia joka helvetin kerralla. Hyviä hetkiä jokatapauksessa paljon tälläkin kaudella niin kun negatiivisia myös. Tunnetta on riittänyt pitkin kautta.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eli siksi esimerksi Nordiksella juhlitaan Jokereiden tappiota? Vahingonilosta Jokerit voisi vaikka aina naureskella teidän yleisömäärille esitellessään omansa. Jostain syystä sellaiseen ei ryhdytä. KHL nimittäin ei kiinnostanut ketään eikä herättänyt tunteita.
Äh, miten te jaksatte? Totta helvetissä Nordiksella riemuitaan aina kun Jokerit häviää. Ja Ilmalassa aina kun HIFK häviää. Syyt kyllä aina löydetään ja jos ei löydetä niin ne keksitään. Puolin ja toisin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
.

Yleisömäärät, älänyvviitti. Aloitetaanko keskustelu kympin lipuista vai junantuomista ikijokereista?

Niin, kerro nyt mitä väliä on lipun hinnoilla(vaikka kympin liput onkin myytti) ja sillä että ihmiset lähtee esim Tampereelta asti katsomaan Jokereiden peliä? Eiköhän se kerro siitä, että tuote on kunnossa.

Kuin noloa se taas on, että Nordiksen katsojakeskiarvo ei ole edes 7000.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nyt Jokerit ja me fanit vietämme kesälomaa kiekosta ja Nordiksella kiima nousee nousemistaan. Itse ottaisin tuon HIFK:n osan vastaan koska vain verrattuna tähän.

Tähän sama, naapurissa on vasta ne kevään kiimapelit alkamassa ja siellä on vain taivas rajana minne se joukkue yltää, meidän joukkue ylsi kesälomille niin nopeasti kuin se suinkin divisioona voittajalle oli suunnilleen mahdollista, eli aivan liian pian ja aikaisin. Ei tässä kohtaa kuuluisi vielä olla kesälomilla, joten kiitos PW.

Lisäyksenä sen verran että kaikilla pudotuspeleihin selviävillä liigajoukkueilla on tilanne parempi kuin kesälomaa viettävillä Jokereilla. Organisaation on syytä olla ylpeä, oli tää vittu niin hieno saavutus, taas!
 
Viimeksi muokattu:

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintosta olis nähdä, että jos palattais Liigaan palaisko vanhat naamat hallille.
Varmaan palaisi, mutta kuinka paljon porukkaa jäisi kotiin sarjan vaihdon takia? Voisi olla raju pudotus etenkin ns tavisten puolella. Koska tuote olis taas liigaa sen vetovoima ei ole 2 vuoden otannalla KHL:n veroinen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vahingonilo kumpuaa siitä vittuilusta, jota suhteelisen monet jokerifanit ovat harrastaneet pelin tason suhteen.
Minä ymmärrän tämän oikein hyvin. Tavallaan osat ovat kääntyneet, sillä HIFK:n faneilta on tullut Jokereiden KHL-aikakautena kovin vähän ylimielistä kuittia oli kyseessä sitten nettipalsta tai reaalimaailma. Ennenhän sitä kyllä kuului ja Jokereiden fanit saattoivat naureskella kun punaisille koitti kesäloma aikaisessa vaiheessa. Tosin se kalikka kalahti omaan nilkkaan monta kertaa tosi kovaa. Onko suomalainen pääsarjaa pelaava joukkue lähtenyt koskaan näin aikaisin kesälomalle? Jos siis jätetään pois Mestis ja sen edeltäjä Ykkösdivari, ja puhutaan vain mestaruussarjoista...

Pelin tasolla keuliminen tuntuu mun näkökulmasta maailman pahimmalta itselleen kusetukselta. Voi olla että joku riemuitsee siitä oikeastikin, mutta mun korvaan se kuulostaa siltä, että suggeroidaan itsensä uskomaan tässä olevan todella hieno juttu kyseessä. Ei putoa! Mä olen toitottanut, ja toitotan edelleen: Tsiigaan lätkää tunteella, ja jos tunne puuttuu, jää jäljelle pelkkä kuiva analysointi.

Joku sanoi, että Torpedo-sarja oli yhtä kiimainen, kuin sarja HIFK:ta vastaan. Ymmärsinkö oikein? HIFK:hon verrattuna tuossa sarjassa ei ollut tarjolla minkäänlaista kiimaa, ei yhtään minkäänlaista! Paska ja hattu! Ja että SKA tai TsSKA herättäisi samanlaisen "paikallis"tunteen? Voi hyvä luoja!
Eteläpääty oli käytännössä 99% paikoitettu kausareilla, joten kyllä sieltä niitä tosifanejakin luulis löytyvän.
Joo, voi olla, että ne paikat oli ostettu kausareilla, mutta satuitko huomaamaan, miten vähän se jengi oikeasti kävi peleissä? 103:ssa, paikattomassa ja 104:ssä oli paria peliä lukuunottamatta aivan helvetin paljon tyhjiä paikkoja. Mä olin paikan päällä 25 kertaa 30:stä ja noista ehkä kolmessa EP oli "täynnä".

Ja katsojamääriä myös puffataan, sillä loppupeleissä niillä ei kuitenkaan ole sen suurempaa merkitystä talouden kannalta. Tarkoitan, että vaikka jokainen paikka olisi myyty jokaiseen peliin, Jokerit tekisi tappiota siitä huolimatta. Lippupaketteja myydään halvemmalla ja annetaan yhteistyökumppaneiden kautta ilmaiseksi (itse käytin tällä kaudella ilmaislippuja ja lainasin kausariani muille, joten tiedän mistä puhun), jotta pystyttäisiin tarjoamaan kokemus ja saamaan kenties uusi asiakas. Tässä ei ole mitään pahaa, päin vastoin.

Mutta jokainen ymmärtänee, että tavallinen liiketoiminta ei voi toimia ihan noin ronskisti. Esim. HIFK nyt ei varsinaisesti voi myydä Nordikselle halpoja lippuja kuten Jokerit tai antaa vaikkapa Kazaniin verrattavaa Liigan huippujoukkuetta vastaan pelattavaan matsiin esim. 800 ilmaislippua. Ja Jokerithan jakoi todella ison määrän ilmaislippuja esim. juuri Kazan-matsiin.
Äh, miten te jaksatte? Totta helvetissä Nordiksella riemuitaan aina kun Jokerit häviää. Ja Ilmalassa aina kun HIFK häviää. Syyt kyllä aina löydetään ja jos ei löydetä niin ne keksitään. Puolin ja toisin.
Tämä on erittäin olennainen huomio. Tällä kaudella, kun HIFK:lla kaikki on sujunut kuin rasvattu, on ollut paljon vähemmän kuittailtavaa, mutta viime kaudella tätä pilkkahuutelua oli nähtävissä. Sitä paitsi tämä kuuluu asiaan!
Kuin noloa se taas on, että Nordiksen katsojakeskiarvo ei ole edes 7000.
Nopeasti voisi ajatella noin, mutta toisaalta Nordis on Nordis. Jos miettii, minkälaisia paikkoja siellä on esim alariveillä ja kulmissa, niin eipä niille kyllä haluakaan joutua matsia tsiigaamaan. Muistan kun skidinä joutui usein niille kun mutsi unohti lipunhankinnan pelipäivälle, ei niiltä näe yhtään mitään. Kun päälle listataan se, että HIFK:n on pakko pitää lipunhinnat tuottavalla tasolla (ja seuran tapauksessahan liput tuottavat seuralle oikeasti jopa voittoa!), niin ei ole yllätys, että katsojakeskiarvo on alle tuon 7000. Se kuitenkin tuottaa seuralle voittoa, johon verrattuna tämä Jokereiden reilut 10 000, joka ei tuota, on mielestäni lopulta hieman nolompaa.
 

faro

Jäsen
Joku sanoi, että Torpedo-sarja oli yhtä kiimainen, kuin sarja HIFK:ta vastaan. Ymmärsinkö oikein? HIFK:hon verrattuna tuossa sarjassa ei ollut tarjolla minkäänlaista kiimaa, ei yhtään minkäänlaista! Paska ja hattu! Ja että SKA tai TsSKA herättäisi samanlaisen "paikallis"tunteen? Voi hyvä luoja!
Ei luulisi sinun persettäsi kutittavan jos jonkun mielestä näin on. Tässä on kuitenkin kyse tunteista ja ne yleensä ovat hyvin yksilöllisiä. Jokainen kokee asiat miten kokee, vaikka kuinka jeesustelisit.

Esim. itselleni tuossa sarjassa oli sitä kiimaa ihan samalla tavalla (ellei jopa enemmän) kuin missä tahansa aikaisemmassa poffisarjassa, mutta en mä silti tule tänne arvostelemaan ja lynkkaamaan muiden mielipiteitä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Esim. itselleni tuossa sarjassa oli sitä kiimaa ihan samalla tavalla (ellei jopa enemmän) kuin missä tahansa aikaisemmassa poffisarjassa, mutta en mä silti tule tänne arvostelemaan ja lynkkaamaan muiden mielipiteitä.
Sä olet kyllä aikamoinen tapaus, joten kyllä mä uskon sen mitä sanot. Ja ihan vapaasti! Enkä minä mitään lynkannut, vaan toin esille sen, että kuulostaa varsin uskomattomalta, että joku hmv Torpedo surkeine faneineen aiheuttaa jonkin sortin tunnetta Jokereiden faneissa. Torpedon kotimatsit olivat kyllä varsin voimakkaasti "pitäisikö itkeä vai nauraa"-ketjun kamaa. Siellä joku jantteri huutaa yhteensä kahta eri huutoa kajareista ja yksinkertainen ysärilookkiin pukeutunut venäläiskansa huutaa innoissaan perässä ja läpsyttää läpsyttimiä. Mutta jos sellainen tosiaan sytyttää, niin sytyttäkööt. En aivan täysin usko vaikka kuinka vakuuttelisit, mutta anna mennä. Ei sinänsä kuulu mulle.
 

faro

Jäsen
Sä olet kyllä aikamoinen tapaus, joten kyllä mä uskon sen mitä sanot. Ja ihan vapaasti! Enkä minä mitään lynkannut, vaan toin esille sen, että kuulostaa varsin uskomattomalta, että joku hmv Torpedo surkeine faneineen aiheuttaa jonkin sortin tunnetta Jokereiden faneissa. Torpedon kotimatsit olivat kyllä varsin voimakkaasti "pitäisikö itkeä vai nauraa"-ketjun kamaa. Siellä joku jantteri huutaa yhteensä kahta eri huutoa kajareista ja yksinkertainen ysärilookkiin pukeutunut venäläiskansa huutaa innoissaan perässä ja läpsyttää läpsyttimiä. Mutta jos sellainen tosiaan sytyttää, niin sytyttäkööt. En aivan täysin usko vaikka kuinka vakuuttelisit, mutta anna mennä. Ei sinänsä kuulu mulle.
Mitä vittua!?

Tuskin se läpsyttelevä yleisö nyt jumalauta ketään sytyttää, vaan se oma joukkue eli Jokerit. Toki vastustaja sytytti tässä tapauksessa myös poikkeuksellisen paljon rottailuineen ja valmentajineen. Pesee ihan 100-0 jonkun hmv Lukko-sarjan parin vuoden takaa. Ja jos satuit huomaamaan, siellä oli myös fanikatsomo, joka piti kovempaa ääntä kui EP vuosiin. Kyllähän Jaffallakin on läpsytelty jo pari vuotta.

Sun viha Venääjää ja kaikkea siihen liittyvää kohtaan puskee taas esiin ovista ja ikkunoista, joten ihan turha tästä jauhaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tuskin se läpsyttelevä yleisö nyt jumalauta ketään sytyttää, vaan se oma joukkue eli Jokerit.
Mm, hyvä pointti muuten, mutta mun pointti meni ehkä vähän ohi. Kirjoitin: kuulostaa varsin uskomattomalta, että joku hmv Torpedo surkeine faneineen aiheuttaa jonkin sortin tunnetta Jokereiden faneissa. Tästä sitten jatkoin dissaamalla sitä paskaa kotiyleisöä. Pointti on joka tapauksessa se, että jotta se kiima nousee huipulle, tarvitaan myös niitä vastustajan faneja ja sitä kilpailuasetelmaa. Ja edelleen, jos niin haluat, ok, tää saattoi olla sun mielestä huikeinta tunnetta ikinä. Wha'eva!
Toki vastustaja sytytti tässä tapauksessa myös poikkeuksellisen paljon rottailuineen ja valmentajineen.
Pelkkää vitutusta!
Pesee ihan 100-0 jonkun hmv Lukko-sarjan parin vuoden takaa.
Ja mitä vitutukseen tulee, sen skaala oli voimakkaimmillaan silloin kun Lukolle hävittiin, koska se vuosi oli täysin pedattu Jokereiden mestaruudelle.

Ero on tässä: mua vitutti se, että pelattiin Torpedoa vastaan ja Torpedon valmentaja ja joukkue vituttivat kun sarja oli kesken. Nyt kun sarja on ohi, on helpottunut olo. Kun taas pelattiin Lukkoa vastaan, toivo eli mutta peliesitykset vituttivat ja kun pudottiin, ei meinannut saada syödyksi tai nukutuksi kun otti niin paljon päähän.

Ja jos miettii minkälaista kilpalaulantaa se sarja oli (etenkin Raumalla) ja minkälaisen meiningin RB toi Areenalle, niin alta pois! Siinä oli fanikulttuuria 101!
Nojoo. Vuosiin, tosiaan. KHL-ilmoitus ja Jeren soppari aiheuttivat kadon faniporukoissa, mutta vuodet 2010/2011-2013 olivat aivan huikeaa aikaa olla Eteläpäädyssä! Näistä löytyy videomateriaalia Youtubesta. Siinä jää NN-yleisö heittämällä kakkoseksi!
Kyllähän Jaffallakin on läpsytelty jo pari vuotta.
Erittäin valitettavasti täysin totta. Kiitos, KHL.
Sun viha Venääjää ja kaikkea siihen liittyvää kohtaan puskee taas esiin ovista ja ikkunoista, joten ihan turha tästä jauhaa.
Jos nyt jätetään tämä skabailu "oikeista mielipiteistä" hetkeksi sivummalle, niin kysyn sinulta, että tiedätkö asian olevan noin? Sun kosketuspintasi mun väittämääsi Venäjä-vihaan koostuu tasan pelkästään siitä, mitä KHL tuo aiheena esille. Siis käytännössä politiikka ja urheilu. On ihan totta, että mä en siedä Venäjän valtiota enkä KHL:ää. Ne ovat molemmat vastenmielisiä järjestelmiä, joiden kanssa en haluaisi olla koskaan missään tekemisissä. Ja ne on myös aiheita, joissa mulla keittää helposti yli.

Mutta kun sanot, että mä vihaan kaikkea Venäjään liittyvää, väität, että mä vihaan venäläistä taidetta, musiikkia, ruokakulttuuria, venäläisiä kavereitani jne. niin todistustaakka on sulla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei uskoisi että lukee aikuisen miehen tekstejä kun "näin aikainen kesäloma" on noin pahasti sotkenut miehen pään. Toivottavasti tuo ei ole tosissaan. Lisäksi Torpeedon fanien haukkuminen paskaksi? Mitä helvettiä? Pitivät takuulla kovempaa meteliä kuin meidän fanit koskaan mutta "paskoja ovat". Oikeasti pitää hieraista muutaman kerran silmiä ja kysyä itseltään että onko tuo jätkä tosissaan.

Lisäksi jos kaipuu Liigajengejä kohtaan on suuri niin paluuta odotellessa voi toki katsella noita vanhoja sarjoja ja onanoida sille tunteelle jonka niistä sai. HIFK:n lisäksi yksiksi Liigassa yksikään jengi ei tosin itselle herättänyt vastaavanlaista vitutusta kuin Torpedo taikka SKA. Toki joskus myös TPS. Mutta jos on ikävä saipakalpoja niin tunnepuolen asioilla lienee vähän huvittavaakin asiaa perustella. Satiika nämä uudet tuttavuudet Liigassa.
 

faro

Jäsen
Kiitos tällä kertaa asiallisemmasta vastauksesta. Pyrin itse samaan.
Mm, hyvä pointti muuten, mutta mun pointti meni ehkä vähän ohi. Kirjoitin: kuulostaa varsin uskomattomalta, että joku hmv Torpedo surkeine faneineen aiheuttaa jonkin sortin tunnetta Jokereiden faneissa. Tästä sitten jatkoin dissaamalla sitä paskaa kotiyleisöä. Pointti on joka tapauksessa se, että jotta se kiima nousee huipulle, tarvitaan myös niitä vastustajan faneja ja sitä kilpailuasetelmaa.
Mun mielestä toi kotiyleisö ei ollut paska. Se oli kovaääninen hornankattila. Juuri niin kuin pleijareissa voi vieraspeleissä olettaa. Ymmärrän kuitenkin sen näkökohdan, että ns. kilpailuasetelmaa on vaikea muodostaa Torpedon fanien välille, koska vierasfaneja ei ollut kummallakaan paikkakunnalla.
Ja edelleen, jos niin haluat, ok, tää saattoi olla sun mielestä huikeinta tunnetta ikinä. Wha'eva!
Ei ollut huikeinta ikinä. Huikeinta tunnetta ikinä itselleni on 2012 HIFK:ta vastaan voitettu sarja. Tämä tulee siinä perässä sitten monien muiden sarjojen kanssa.

Mutta mielestäni se on todella ylimielistä, että sinä täällä kyseenalaistat muiden mielipiteitä ja näkemyksiä.
Ja mitä vitutukseen tulee, sen skaala oli voimakkaimmillaan silloin kun Lukolle hävittiin, koska se vuosi oli täysin pedattu Jokereiden mestaruudelle.
Mutta itse ottelusarja ja sen ottelut olivat hyvinkin laimeita. Täysi pannukakku, jossa kaikki jokeripelaajat Semiriä lukuun ottamatta alisuorittivat. Totta kai itseänikin tappio vitutti paljon, kuten kaikissa pleijarisarjoissa, mutta ei tuo kiiman määrältä yltänyt Torpedo-sarjan tasolle.
Nojoo. Vuosiin, tosiaan. KHL-ilmoitus ja Jeren soppari aiheuttivat kadon faniporukoissa, mutta vuodet 2010/2011-2013 olivat aivan huikeaa aikaa olla Eteläpäädyssä! Näistä löytyy videomateriaalia Youtubesta. Siinä jää NN-yleisö heittämällä kakkoseksi!
Totta. Hienoa aikaa olivat ne vuodet, mitä tulee fanitoimintaan. Mun mielestä olisi kuitenkin helvetin hienoa, jos edes joskus Hartwallilla koko yleisö lähtisi yhtä äänekkäästi noihin huutoihin mukaan mitä Torpedon kotiluolassa.
Erittäin valitettavasti täysin totta. Kiitos, KHL.
Kyllä noita jo Liigassa Jokereilla oli. Ja on muuten todella monella Liigajoukkueellakin. Mm. kaksinkertaisella mestarilla Kärpillä on ollut läpsyttimet mm. finaalisarjassa. Mutta eihän se ole tietenkään sama.
Jos nyt jätetään tämä skabailu "oikeista mielipiteistä" hetkeksi sivummalle, niin kysyn sinulta, että tiedätkö asian olevan noin? Sun kosketuspintasi mun väittämääsi Venäjä-vihaan koostuu tasan pelkästään siitä, mitä KHL tuo aiheena esille. Siis käytännössä politiikka ja urheilu. On ihan totta, että mä en siedä Venäjän valtiota enkä KHL:ää. Ne ovat molemmat vastenmielisiä järjestelmiä, joiden kanssa en haluaisi olla koskaan missään tekemisissä. Ja ne on myös aiheita, joissa mulla keittää helposti yli.

Mutta kun sanot, että mä vihaan kaikkea Venäjään liittyvää, väität, että mä vihaan venäläistä taidetta, musiikkia, ruokakulttuuria, venäläisiä kavereitani jne. niin todistustaakka on sulla.
Olisi kaiketi pitänyt kirjoittaa, että kaikkea KHL:ään liittyvää kohtaan (liiga, fanit, satunnaiskatsojat, seurat, pelaajat, tuomarit).

Ja tähän loppuun vielä sellainen kommentti, että jos täällä ihan tosissaan toivoo, että vastustajan pelaajia mm. tapetaan kentälle, niin silloin mielestäni on jo vakava mietinnän paikka. Se ei ole enää kovin tervettä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Toivottavasti tuo ei ole tosissaan. Lisäksi Torpeedon fanien haukkuminen paskaksi? Mitä helvettiä? Pitivät takuulla kovempaa meteliä kuin meidän fanit koskaan mutta "paskoja ovat".
Täysin tosissani olen. Se fanitoiminta on ylhäältä ohjattua aivan kuten Pietarissakin. Siellä kävin toteamassa tilanteen paikan päällä. "Kovempi meteli", jee! Eteläpääty oli todella paljon edellä tuota eilenkin kuultua "kovaa ääntä" silloin kun siellä vielä oli porukkaa.
Lisäksi jos kaipuu Liigajengejä kohtaan on suuri niin paluuta odotellessa voi toki katsella noita vanhoja sarjoja ja onanoida sille tunteelle jonka niistä sai.
Mä jätän sen onanoinnin sulle, mutta kyllä mä aina silloin tällöin noita vanhoja liigapätkiä tsiigailen.
Mun mielestä olisi kuitenkin helvetin hienoa, jos edes joskus Hartwallilla koko yleisö lähtisi yhtä äänekkäästi noihin huutoihin mukaan mitä Torpedon kotiluolassa.
Millä eväillä? Harvoin siellä katkarapukatsomoissa kiinnostaa ja siksi toisekseen, Eteläpäädyltä on kielletty megafonit ja se kajarijärjestelmä ja sieltä on myös kaikonnut KHL:n myötä suurin osa vakiojengistä pois. KHL on venäläisille suunnattu venäläinen liiga. Voisi sanoa, venäläinen syttyy, mutta suomalainen ei niinkään näyttäisi syttyvän. Mutta saa sinne mennä huutamaan, kukaan ei varmasti estä.
Kyllä noita jo Liigassa Jokereilla oli. Ja on muuten todella monella Liigajoukkueellakin.
Oliko Jokereilla Liiga-aikana? Itse en tällaista muista! Sen tiedän, että Kärpät ottivat ne käyttöön viimeistään siinä finaalisarjassa, jonka JMA ratkaisi ja siitä niitä haukuttiin.
Ja tähän loppuun vielä sellainen kommentti, että jos täällä ihan tosissaan toivoo, että vastustajan pelaajia mm. tapetaan kentälle, niin silloin mielestäni on jo vakava mietinnän paikka. Se ei ole enää kovin tervettä.
Joo kielenkäyttö läikkyy yli sillon kun vituttaa, tiedän. Toisaalta olen erittäin voimakkaasti kaukaloväkivallan puolella silloin kun sikailua esiintyy. Jokereiden kuittivihko totaalisen syväjäässä.

Ajattele ekan kierroksen pleijarisarjaa LA Kings - Calgary Flames. Jos vaikkapa Lance Bouma kävisi polvitaklaamassa Drew Doughtyn kauden päätökseen, mitä luulisit että esim. Milan Lucic tekisi? Se murjoisi Bouman siihen kuntoon, ettei edes mutsinsa tunnistaisi. Tai mitä jos Tyler Toffoli ajettaisiin kaksi kertaa naama edellä päin laitaa? Tai jos Dustin Brownin käsille hakattaisiin kirvesisku kun tämä makaa maassa vihellyksen jälkeen? Näistä kaikista seuraisi sen sorttinen lihamyrsky nimeltä LucicLewisMuzzin että varmasti jäisi kerralla ne sikailut sikseen. Kun vastustajalta puuttuu kaikki kunnioitus, pitää olla aivan vittusaatanan kovapäinen ja pistää samalla mitalla takaisin. Muuten käy näin: parempi joukkue lähtee totaalisen siipirikkona lomille.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
@V-G- Eteläpäädyssä on varmasti ollut parempi meininki parhaimmilansa. Sitä en kiistä mutta Torpeedon faneista se ei tee paskoja. Eteläpäädyssä oli ajoittain maaginen tunnelma vaikka muulle hallille yksinkertaisia Jokerit, Jokerit ja Minä, Me, Jokerit huutoja lukuun ottamatta se kuulosti lähinnä epävireiseltä muminalta. Aivan kuten KHL:ssä nyt.
 

faro

Jäsen
Millä eväillä? Harvoin siellä katkarapukatsomoissa kiinnostaa ja siksi toisekseen, Eteläpäädyltä on kielletty megafonit ja se kajarijärjestelmä ja sieltä on myös kaikonnut KHL:n myötä suurin osa vakiojengistä pois. KHL on venäläisille suunnattu venäläinen liiga. Voisi sanoa, venäläinen syttyy, mutta suomalainen ei niinkään näyttäisi syttyvän. Mutta saa sinne mennä huutamaan, kukaan ei varmasti estä.
Kyllä suomalaiset satunnaiskatsojat ovat syttyneet enemmän KHL:ssä kuin Liiga-otteluissa. Ja se on jo ihan hyvä alku. Suomi-Venäjä -asetelma toimii. Ei suomalaiset kuitenkaan mihinkään luonteestaan pääse, joten tuosta lienee turha haaveilla, vaikka mahdollista se toki voisi joskus olla. Eikös jo ainakin viime kaudella täällä raportoitu, kuinka joissain peleissä osa sivukatsomoista lähti mukaan Jokerit-huutoihin?

Hyvin ne Suomi-huudot maajoukkuepeleissä kaikuu ympäri hallin ilman mitään megafoneja tai kajarijärjestelmiä.
Oliko Jokereilla Liiga-aikana? Itse en tällaista muista! Sen tiedän, että Kärpät ottivat ne käyttöön viimeistään siinä finaalisarjassa, jonka JMA ratkaisi ja siitä niitä haukuttiin.
Olihan siellä. Ei toki säännöllisesti, mutta kyllä noita ainakin muutaman kerran kokeiltiin. Ja vaikka noita haukuttiin ja haukutaan Kärppien osalta, niin siellä ne ovat vieläkin ja kovassa käytössä. Ja on monella muullakin Liiga-paikkakunnalla.
Joo kielenkäyttö läikkyy yli sillon kun vituttaa, tiedän. Toisaalta olen erittäin voimakkaasti kaukaloväkivallan puolella silloin kun sikailua esiintyy. Jokereiden kuittivihko totaalisen syväjäässä.

Ajattele ekan kierroksen pleijarisarjaa LA Kings - Calgary Flames. Jos vaikkapa Lance Bouma kävisi polvitaklaamassa Drew Doughtyn kauden päätökseen, mitä luulisit että esim. Milan Lucic tekisi? Se murjoisi Bouman siihen kuntoon, ettei edes mutsinsa tunnistaisi. Tai mitä jos Tyler Toffoli ajettaisiin kaksi kertaa naama edellä päin laitaa? Tai jos Dustin Brownin käsille hakattaisiin kirvesisku kun tämä makaa maassa vihellyksen jälkeen? Näistä kaikista seuraisi sen sorttinen lihamyrsky nimeltä LucicLewisMuzzin että varmasti jäisi kerralla ne sikailut sikseen. Kun vastustajalta puuttuu kaikki kunnioitus, pitää olla aivan vittusaatanan kovapäinen ja pistää samalla mitalla takaisin. Muuten käy näin: parempi joukkue lähtee totaalisen siipirikkona lomille.
Joo. Varmasti näin. Ihan samoilla linjoilla olen, että kuittivihko täytyy olla ja toivottavasti ensi kaudella sellainen on.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ei suomalaiset kuitenkaan mihinkään luonteestaan pääse, joten tuosta lienee turha haaveilla, vaikka mahdollista se toki voisi joskus olla.
Mä en ihan halua uskoa siihen, että suomalaiset ovat jonkun tietyn laisia, esim. tuppisuita, jotka eivät uskalla katsoa vierasta silmiin tms. Se, miten RB tai muutaman vuoden takainen EP pystyi saamaan tunnelmaa aikaan, oli hyvä esimerkki. Silloinkin sivukatsomot lähtivät oikein hyvin mukaan huutoihin. Tiedän, koska olin aika paljon noissa sivukatsomoissa esim kaudella 2011-2012. Se, että nyt on hiljaista johtuu muista syistä.

Kyllähän KHL on kiistatta herättänyt suomalaisten mielenkiintoa, mutta väitän, että se on ainakin toistaiseksi enemmän uteliaisuutta kuin intohimoa, mikä ei ehkä ole se otollisin fiilis kovaan kannattamiseen. Ts. kyseenalaistan sen, ovatko katsojat missä määrin Jokerit-mielisiä.
Hyvin ne Suomi-huudot maajoukkuepeleissä kaikuu ympäri hallin ilman mitään megafoneja tai kajarijärjestelmiä.
Totta. Mutta se Suo-Mi -huuto on ainoa, jota siellä esiintyy (paitsi U20-finaalissa kanadalaisten katsomon aloittama Let's Go Finland, joka kesti viitisen minuuttia ja oli aivan saatanan hienoa!). Mä olen vakaasti sitä mieltä, että fanikatsomon kannalta kannatushuutojen joukossa pitää olla muutakin kuin vain pari-kolme huutoa. Ja ne biisit muuten osataan aika laajalti, siitä osoituksena esim. vika Turun keikka, jossa mukana oli 1300 fania. Siellä me laulettiin koko porukalla nakkikattilan kansi vähintään Meri-Maskuun saakka.

Mitä tulee muuten tuohon U20-finaaliin, niin se kyllä vei allekirjoittaneen osalta viimeiset rippeetkin pois tästä KHL-kaudesta. Se oli sellainen kiimapläjäys, että Jokereiden touhu tuntui sen jälkeen varsin väljähtyneeltä.
Olihan siellä. Ei toki säännöllisesti, mutta kyllä noita ainakin muutaman kerran kokeiltiin.
En muista yhtään. Jännä. Tosin enpä muista montaa muutakaan asiaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös