Ke 14.4.2010 KalPa - HPK ( 3.välierä )

  • 17 353
  • 115

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Päätit sitten sanoa täysin saman asian kuin lainauksessa lukee.
Sulla oli niin kysyvä sävy omassa viestissäsi, että päätin tarkentaa. Tai jos totta puhutaan, niin tajusin vasta myöhemmin, että niinhän sullakin luki. En jaksanut poistaa omaa viestiäni.

Ja neljä kertaa laskin itse vapaaehtoisen kaatuilun KalPalta. Onko vastaväitteitä?
 

shineman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HaMu -12
Menikö kiekko reunan yli ennen päätyviivaa? Eihän sillä sinänsä merkitystä, mutta jos näin oli, ja tasakentällisin oltaisiin pelattu, niin pitkä kiekko eikä mitään kakkosta. Mutta kaiketi tuokin oli sitä pelinviivytystä, mitä säännöllä on alun perin haettu.

Niin että mitenkä? Jos siis Andersson olisi tasakentällisin lämäissyt kiekon omasta päästä ja kiekko olisi mennyt suoraan reunan yli vaikkapa keskiviivan kohdalla (siis ennen päätyviivaa) niin olisi tullut pitkä eikä pelinviivytysrankkua, niinkö?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Niin että mitenkä? Jos siis Andersson olisi tasakentällisin lämäissyt kiekon omasta päästä ja kiekko olisi mennyt suoraan reunan yli vaikkapa keskiviivan kohdalla (siis ennen päätyviivaa) niin olisi tullut pitkä eikä pelinviivytysrankkua, niinkö?

Nojoo, sieltä jäi pari olennaista sanaa välistä. Elikkäs "jos näin oli, 'että ylitti päätyviivan', niin...

Eli toisinpäin.

Mutta voisiko joku nyt vastata siihen kysymykseen?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Ja neljä kertaa laskin itse vapaaehtoisen kaatuilun KalPalta. Onko vastaväitteitä?

Ihan selvennyksenä. Onko vapaaehtoinen kaatuminen tässä tapauksessa yhtä kuin sukeltaminen eli jäähyn kalastelu?

Minä muistan yhden hieman kyseenalaisen tilanteen kun Pakarinen jäi makaamaan jäähän Mäkelän polvitaklauksen jälkeen. Tosin voihan se olla, että ihan oikeasti kolahti sen verran, että piti vähän maistella miltä jäsenet tuntuu.

Montakos vapaaehtoista kaatumista Kerholta huomasit? Entäs se kahvameininki?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan selvennyksenä. Onko vapaaehtoinen kaatuminen tässä tapauksessa yhtä kuin sukeltaminen eli jäähyn kalastelu?

Minä muistan yhden hieman kyseenalaisen tilanteen kun Pakarinen jäi makaamaan jäähän Mäkelän polvitaklauksen jälkeen. Tosin voihan se olla, että ihan oikeasti kolahti sen verran, että piti vähän maistella miltä jäsenet tuntuu.

Montakos vapaaehtoista kaatumista Kerholta huomasit? Entäs se kahvameininki?
Vapaaehtoisiksi kaatumisiksi laskisin ne, kun ahdistettuna mieluummin menee makuulle kuin jatkaa pelaamista. Kerholla ehkä yksi sellainen. Mäkelä pääsi vähällä. Näytti aika rumalta. Se taklaus myös. Kahvaamisessa Kerho jäi kakkoseksi. Oli suorastaan silmiinpistävää, kun kalpalaiset pistivät pikku koukun kainaloon Kerhon maalin nurkilla, kun alin mies lähti kuljettamaan kiekkoa. Ei paljon, mutta esim. yli NHL:n nollatoleranssin. Juuri sen verran, että se avaussyöttö tai liikkeellelähtö häiriintyi. Omalla puolustusalueella tuota ei esiintynyt. Laskekaa itse Kerhon kahvat.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Vapaaehtoisiksi kaatumisiksi laskisin ne, kun ahdistettuna mieluummin menee makuulle kuin jatkaa pelaamista. Kerholla ehkä yksi sellainen.

Tulee heti mieleen Kerholta kaksi tuommoista. Tuulola ja Mäenpää Hartikaisen kanssa keskialueella käymissään kamppailuissa. No oli niitä muitakin, mutta tilanteet eivät jääneet mieleen. En niitä asioikseni laskenut vaikka se olisi ehkä ollut eilen parasta viihdettä.

Laskekaa itse Kerhon kahvat.

Niitä oli paljon. Helvetisti jos aletaan laskemaan nämä mainitsemasi kaltaiset tilanteet mukaan.

E: Tästä päästään varmaan muutaman sivun jälkeen kätevästi taas siihen, että mikä on tulkinta esim. koukkaamisen suhteen tässä sarjassa tai yleensä. Sinänsä hauskaa ottaa tuo NHL:n nollatoleranssi esille, kun minä olen ainakin peräänkuuluttanut sitä samaa tasoa myös pleijareihin mitä vedettiin esim. alkukaudesta ja olen käsittänyt, että esim. sinun mielestäsi pleijareissa pitäisi saada tehdä enemmän.

Eilinen peli oli muuten hyvä esimerkki siitä miten tuomarit voivat vetää samalla linjalla koko matsin. Eilen otettiin pois ainoastaan ne selkeimmät virheet ja muuten ei lähdetty jakamaan jäähyjä vain sen takia, että se on tuomarin tehtävä. Mielestäni linja saisi olla tiukempi, mutta parempi noin kuin välillä löysää ja välillä tiukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tulee heti mieleen Kerholta kaksi tuommoista. Tuulola ja Mäenpää Hartikaisen kanssa keskialueella käymissään kamppailuissa.
Tuulolako yritti kalastaa jäähyä? Epäilen. Mäenpään tilanteista muistan ainoastaan kovan vastaanotetun taklauksen. Minä puhun enemmän niistä, kun mennään kiekon kanssa, mutta yhtäkkiä ollaankin vatsallaan, spanielinsilmät tuomariin suunnattuina. Mutta olet sinä silti aika vekkuli.
Niitä oli paljon. Helvetisti jos aletaan laskemaan nämä mainitsemasi kaltaiset tilanteet mukaan.
Metrin takamatkalta hyökkäysalueella? Ei kuule mene läpi. Väittää saa, mutta ei nyt silti sotketa asioita.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nimimerkki Leon voisi varmaan tänään laskea molempien joukkueiden osalta nuo kahvaamiset? Kynä ja paperia mukaan ja teet vähän tilastoa. Kovasti olet kehottamassa KalPa-faneja seuraamaan sitä miten paljon KalPa kahvaa, mutta itse sivuutat täysin HPK:n kahvaamisen. Laskepa meille ystävällisesti tänään molempien osalta kahvaamiset ja kaatuilut ja esitä tilastosi sitten täällä pelin jälkeen niin saadaan selvyys asioihin. Tai ainakin värittynyt näkökulma vielä entistä vahvemmin esiin.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Tuulolako yritti kalastaa jäähyä?

No en minä taas tällaista väittänyt. Tuulola ja Mäenpää tuntuivat menevän erittäin mielellään jäihin kun huomasivat ketä olivat taklaamassa. No ehkä tuli laitettua vähän kehiin mukahassuttelua...

Jos ihan tosiaan puhutaan niin voitko kertoa ne tilanteet joissa KalPalaiset spanielinsilmät välähtivät. Mielestäni eilisessä pelissä ei mitään sukelluksia ollut. Muutamassa tilanteessa KalPan pelaaja väisti kontaktia (esim. polvi vasten polvea) käymällä jäissä, mutta ei noista mitään sukelluksia minun silmissäni saa. Joskus on vaan järkevämpää antaa periksi kuin hajottaa itsensä tai vastustaja.

Metrin takamatkalta hyökkäysalueella? Ei kuule mene läpi. Väittää saa, mutta ei nyt silti sotketa asioita.

Ei hyökkäysalueella vaan yleensä.

Edellisen viestini edittiin (eli vallitsevaan tuomarilinjaan) viitaten eilenhän ei koukkaamisia ollut juuri ollenkaan pelissä (liekö yhtään?), mutta sellaisia mitkä minä tulkitsisin tai mitä on aiemmin tällä kaudella tulkittu oli paljonkin. Lisäksi jos sinä pidät noita mainitsemiasi tilanteita jäähyn arvoisina niin kyllä Kerholta löytyi sitä samaa luokkaa olevaa koukkua aika lailla kuten tuossa kerroinkin.

E: Ottelussa näköjään yksi koukkaamisjäähy Mäenpäälle.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Eilen pyrin katselemaan peliä melko objektiivisesti ja kyllä siellä KalPan pelaajat yritti 2 kertaa kalastella kaatumisella jäähyä. Kerran Laakson Tapsa yritti muikkusukellusta kahden kerhopakin välistä ja kerran oli Dahlman kyrmyllään melko heppoisesti(kaatuili kyllä useamminkin, mutta yksinään pelitilanteen ulkopuolella siten ettei HPK pelaajia ollut lähellä). Tottakai miehiä oli nenällään useammankin kerran, mutta jos taklauksen/kamppailutilanteen jälkeen kaatuu, niin sitä en laske kalasteluksi. HPK pelaajiakin oli kyrmyllään tuon tuosta, en tiedä montako noista laskettaisiin kalasteluksi, mutta tuolla ei liene väliä. Lukemat taululla oli kuitenkin 4-1.

Omituista tosin näin pieniin nyansseihin tarttua, luulisi hämeenlinnaisilla olevan isompiakin murheita tällä hetkellä. Sitäpaitsi eilinen tuomarityöskentely oli hyvää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
E: Ottelussa näköjään yksi koukkaamisjäähy Mäenpäälle.
Ainahan se oma lapsi on kaunis. Ja tuo Mäenpään jäähy muuten oli NSP:n kuvakulmasta aivan helvetin löysästi vihelletty. Häirintää oli, mutta vastaavia meni läpi tonneittain tuossa pelissä.

Edit: Mustis: hyväksytään tuo kaksi, kun kerran rehdisti myönsit. Omilta kalastelut on helpompi havaita. Värilaseilla niitä näkee niin paljon kuin haluaa.

Edit2: Ja todellakin pidän jäähyn arvoisena sellaista koukkua, mistä saadaan merkittävästi etua. Kuten esim. nuo Kerhon hyökkäyksiinlähdöt, missä homma alkaa maila kainalossa. Normaalit kaksinkamppailut ovat ihan eri asia. Niiden suhteen toivon eilisen tuomarilinjan jatkuvan.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Ainahan se oma lapsi on kaunis. Ja tuo Mäenpään jäähy muuten oli NSP:n kuvakulmasta aivan helvetin löysästi vihelletty. Häirintää oli, mutta vastaavia meni läpi tonneittain tuossa pelissä.

Niin ilmeisesti pointtini meni taas humahtamalla ohi, kun menin nostamaan tämän ottelun ainoan koukkaamisjäähyn esille, joka nyt vain sattui tulemaan Mäenpäälle.

Kuten sanoin niin minusta linjan olisi pitänyt olla tiukempi ja sellaisia tilanteita joissa oli minun mielestäni tapahtui koukkaaminen oli pelissä todellakin enemmän kuin tuo yksi. Eilisen linja oli kuitenkin se mikä oli ja pitää antaa kiitosta siitä, että se pysyi samana koko pelin. Kuten todettu niin parempi tuo kuin sahaaminen linjasta toiseen.

Et edelleenkään kommentoinut millään tavalla sitä minkä verran Kerho mielestäsi eilisessä pelissä kahvasi?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Et edelleenkään kommentoinut millään tavalla sitä minkä verran Kerho mielestäsi eilisessä pelissä kahvasi?
Pointti meni ohi, että humahti. Ainahan se oma lapsi on kaunis = Kerho ei kahvaa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Voi olla, että olen jotenkin läpeensä kyllästynyt osittain tähän puuhaa, mutta jumalauta siellä pelataan helvetin tärkeitä pelejä ja porukka laskee, ainakin puhuvat, jotain helvetin kaatumisia ja kahvaamisia. Kukin toki saa päättää mitä pelissä tekee, katsoo tai kannustaa, mutta helvetti. Minua ei haittaa tällä hetkellä pätkääkään kumpi koukkii, lyö toista päähän tai sukeltaa enemmän, minua kiinnostaa voittaa tämä sarja. Samaa ajattelee myös pelaajat, aivan tuhatvarmasti. Tuomarit oli muuten eilen mielestäni oikeasti todella hyviä, aina muutama kämmi saattaa tulla, mutta hyvää toimintaa oli. Parasta mitä olen nähnyt, tietenkään kaikkia en ole nähnyt.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Voi olla, että olen jotenkin läpeensä kyllästynyt osittain tähän puuhaa, mutta jumalauta siellä pelataan helvetin tärkeitä pelejä ja porukka laskee, ainakin puhuvat, jotain helvetin kaatumisia ja kahvaamisia. Kukin toki saa päättää mitä pelissä tekee, katsoo tai kannustaa, mutta helvetti. Minua ei haittaa tällä hetkellä pätkääkään kumpi koukkii, lyö toista päähän tai sukeltaa enemmän, minua kiinnostaa voittaa tämä sarja. Samaa ajattelee myös pelaajat, aivan tuhatvarmasti. Tuomarit oli muuten eilen mielestäni oikeasti todella hyviä, aina muutama kämmi saattaa tulla, mutta hyvää toimintaa oli. Parasta mitä olen nähnyt, tietenkään kaikkia en ole nähnyt.

Hyvää tekstiä, komppaan tätä täysin. Vaikka oranssien lasien takaa pelejä katselenkin, niin minusta molemmat joukkueet kahvaavat ja sukeltelevat tässä sarjassa kutakuinkin yhtä paljon. Eilinen tuomarilinja oli tosiaan hyvä ja johdonmukainen - kummallekaan ei tullut käsittämättömiä vihellyksiä/viheltämättä jättämisiä. Erityisbonuksen tuomarikaksikko saa vielä siitä, että yhtäkään koukkaus/kampitusjäähyä ei heittäytymistilanteista eilen tullut, vaikka molempien joukkueiden pelaajilta muutamat pellehypyt nähtiinkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös