Kausi 2010-11 Tilinpäätös

  • 5 008
  • 14
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Perustetaanpa kokonaan oma ketju menneen kauden plussille ja miinuksille. Aika kaksijakoiset fiilikset itselläni. Varsinkin pelillisesti - mutta myös kannatuskulttuurin osalta - runkosarja ja play offit olivat kuin yö ja päivä.

Plussia:

- Kärppäkirouksen murtaminen
- Play offit kokonaisuudessaan (finaalisarjasta huolimatta)
- Jere Karalahti ja Oskari Korpikari
- Camilo Miettisen ja Toni Kähkösen play off-pelaaminen
- Hankinnat siirtorajalla (vaikkeivat onnistuneetkaan, peukku yritykselle)
- Sosiaalisen median käyttö (facebook-päivitykset, parantuneet nettisivut)
- Tietyt fanaattiset fanit, jotka jaksoivat kannustaa tilanteesta riippumatta. Erityismaininta #26 Lehtinen, on toki muitakin.
- Iiro Tarkki
- Valmennus
- Jatkuvuuden turvaaminen (laadukas junnutyö)

Miinuksia:

- Peliesitykset runkosarjassa
- Kauden yleisömäärät
- Tunnelma hallissa runkosarjassa
- Organisaation "puuhastelu"
- Ottelutapahtumat yleisesti
- Tiedotus
- Fanimaailma
- Espoon omien kasvattien peliesitykset runkosarjassa
- Stefan Öhmanin kausi
- IFK:ta vastaan pelaaminen

Yleisesti voisi sanoa, että joukkue ja sen valmennus pääsevät kaudesta kirkkaasti plussan puolelle. Bluesin byroon osalta on vähän niin ja näin.

Lopuksi vielä kiitos Bluesin kanssafanittajille! Olen itse ollut vähän kaudesta riippuen enemmän tai vähemmän aktiivinen K-Espoon/Bluesin seuraaja jostain 90-luvun loppupuolelta alkaen. Noin vuosi sitten tulin mukaan tänne Jatkoajalle ja viime syksystä lähtien olen istunut (kevätkaudella pääasiassa seissyt) mukana fanikatsomossa. Tämä kokemus oli kokonaisuutena sen verran positiivinen ja vieläpä kun uskon joukkueen ensi kaudelle vielä vahvistuvan niin aion hankkia kaudelle 2011-12 elämäni ensimmäisen kausikortin.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä kokemus oli kokonaisuutena sen verran positiivinen ja vieläpä kun uskon joukkueen ensi kaudelle vielä vahvistuvan niin aion hankkia kaudelle 2011-12 elämäni ensimmäisen kausikortin.

Teen näillä näkymin saman, tosin tämä johtuu siitä että olen vasta tänä keväänä palannut kotia maakuntakierrokseltani.

Mutta muuten olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla kanssasi. Hyvin monista kohdista samaa mieltä. Tämä kausi oli lopulta todella hieno, vaikka finaaleissa nyt tulikin sata-nolla turpaan. Se toki yhä vituttaa, mutta ei poista sitä, että noin kaukaa kukaan ei ole tullut SM-liigassa näin pitkälle.

Sen enempää nyt jaksa eritellä, mutta runkosarjassa pitää tapahtua jatkossa eri malliin kuin tänä vuonna. Joka vuosi tällaista ei kuitenkaan tule tapahtumaan, jos runkosarja menee näin kuin tänä vuonna. Ja ylipäätänsä ottelutapahtuman, fanikatsomoiden tilanteen ym. pitäisi olla eri mallilla jatkossa. Ottelutapahtuman pitää olla sellainen tulevaisuudessa, että jengiä kiinnostaa tulla sinne 30 kertaa kauden aikana. Tänä vuonna se kusi jostain syystä pahasti, vaikka keväällä homma sitten toimi aivan upeasti. Toivottavasti on Marjamäen vaikutusta tämän kevään touhu.

...Ja se fanipohja ym. kyllä rakentuu jo vähitellen, mutta nyt nähdyn kaltaista HIFK-orgiaa ei saisi päästää tapahtumaan Bluesin KOTI-AREENALLA enää ikinä. Ok, minkäs teet kun liput ovat pitkälti avoimessa myynnissä ja HIFK-faneja on toki ihan helvetisti enemmän edelleen. Mutta silti minua kyrsi, että HIFK-fanit veivät koko Baronan noin totaalisesti ratkaisevassa finaalissa.

Kaikesta huolimatta tilinpäätös Bluesin kaudella on helvetin hyvä. Lähdetään suunnilleen paskansyönnistä ja päädytään finaaliin. Ei ole siinä hävettävää mielestäni. Päinvastoin. Mainio suoritus.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Omat fiilarit kaudesta.

Runkosraraja: Uskomatonta tuskaa ja peli oli välillä aivan hirveätä katseltavaa. Onneksi pisteitä saatiin tarpeeksi että Blues pääsi sääli-playoffeihin ja sai elintärkeän vierasedun Kärppä-sarjaan. Kouluarvosana: 5

Play-offit: Runkosarjan vastakohta. Uskomatonta tsempaamista kentällä ja hallille menemistä odotti yleensä koko päivän. Kouluarvosana: 10

Finaalit: Unelma-finaali oli juuri niin säälittävä esitys kun ennakoon pelkäsin. Valitettavasti finaalissa oli vastustajana se jengi jota Blues ei vain osaa voitta. Matikaisen saldoksi jäi Jalosen Hifkiä vastaan 1 voitto ja 18 tappiota, joka ei jätä paljon jossiteltavaa. Vaikka pelaajat tsemppasi ihan kivasti niin 4-0 tulokseen ei saa olla tyytyväinen. Kouluarvosana: 7

Eli keskiarvoksi tulee noin 7,3 joka kuvastaa aika hyvin omia fiilareita juuri nyt kuluneesta kaudesta. Ei se hopea häpeä ole mutta hieman syö miestä kun on sellainen fiilis että jos finaali vastustajana olisi ollut joku muu kuin Hifk niin niitä mestaruusjuhlia olisi juhlittu Tapiolassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Valitettavasti finaalissa oli vastustajana se jengi jota Blues ei vain osaa voitta.

Kausi kerrallaan nuo peikot pois. Tällä kaudella tuo kirous poistui Kärppien kohdalla. Jos runkosarjan ja poffien matsit ynnätään, hallittiin kärppämatseja jopa suvereenisti. Ensi kaudella sitten IFK-peikon kimppuun.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Eli keskiarvoksi tulee noin 7,3 joka kuvastaa aika hyvin omia fiilareita juuri nyt kuluneesta kaudesta.

Itse viilaisin arvosanaa vielä tuosta reilusti ylöspäin. Runkosarjahan on käytännössä ihan toisarvoinen kilpailu verrattuna playoffeihin. Toki voittavaa joukkuetta on hieno seurata, mutta tärkeintä on selviytyä kymmenen joukkoon ja päästä pelaamaan oikeasti isoista asioista.

Itselläni kävisi samanlainen kaava joka vuosi, että mennään säälien kautta jos tuloksena on finaalipaikka. Tietenkään tuota ei joka vuosi tapahdu, mutta ei se vie arvoa pois tältä kaudelta. Matikainen/Marjamäki sai Bluesin pelin toimimaan juuri silloin kun se pitikin saada. Runkosarjapettymykset pyyhittiin nopeasti pois mielestä, kun playoff-sarjoja alkoi kääntymään Espoon suuntaan.

Ässät pelasi hyvän runkosarjan, mutta mitä heillekään jäi lopulta käteen? Ei mitään. Ja sama Jypillä.

Blues sijoittui Sm-liigassa toiseksi, joka on tuohon materiaaliin nähden häikäisevä suoritus. Ja arvosanaa nostaa sekin, että Blues pudotti kaksi "parasta" joukkuetta matkalla finaaliin.

Oma arvosana: 9+
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Itselläni kävisi samanlainen kaava joka vuosi, että mennään säälien kautta jos tuloksena on finaalipaikka.

Tavallaan jaan nuo mietteesi, ettei runkosarja ole niin tärkeä jos pleijareissa menestytään, toisaalta en. Jos muistatte vielä kevään 2008, niin kyllähän se hyvä runkosarja antoi paljon paremmat pohjat lähteä pleijareihin kuin tämän vuotinen, jossa espoolaisyleisöä piti herätellä ennen kuin huomasivat että täällähän pelataankin isoista asioista. Osa ei herännyt lainkaan, mikä näkyi karmealla tavalla finaalien kotipeleissä. Kolme vuotta sitten taidettiin play off-kausareitakin myydä niin paljon että jo niillä saatiin varmistettua hyvä kotikannustus, nyt epäilen että myydyt play off-kausarit olivat yhden käden sormin laskettavissa.

Ja kyllähän tuo kauden taloudellinen tuloskin tehdään suurimmalta osin runkkareissa. Pelottaa jo valmiiksi millainen luku siellä taas tänä vuonna miinuksen takana on.
 

Juspe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itse viilaisin arvosanaa vielä tuosta reilusti ylöspäin. Runkosarjahan on käytännössä ihan toisarvoinen kilpailu verrattuna playoffeihin.

Kun kävin paikan päällä katsomassa noin puolet kotipeleistä niin ei se paljoa lohduttanut, että jotkut pitävät runkosarjan merkitystä vähäisenä. Runkkarin aikana Espossa pelatun kiekon taso oli usein todella surkeaa ja tuli kyllä useampaan otteeseen mietittyä, että miksi täällä hallilla käy, kun pelin jälkeen vituttaa vaikka oma joukkue voittaisikin matsin.

Playoffeihin jostain ihmeestä löytyi sitten täysin erilainen joukkue, jonka pelaamista oli todella hieno seurata ja kauden lopputulokseen olen todella tyytyväinen. Itse olin runkosarjan viimeisen kotipelin jälkeen aivan varma, että laulu kutsuu jo sääleissä, mutta onneksi joukkue osoitti uskoni vääräksi!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Runkosarjahan on käytännössä ihan toisarvoinen kilpailu verrattuna playoffeihin.

Niin itse olen ajatellut myös näin ja siksi en taida enää ensi kaudelle hankkia kausikorttia. Mitä sitä toisarvoisista matseista maksaa. Tämän ja viime kauden runkosarjamatsit palauttivat kyllä mieleen Hantta Virran, Ted Satorin ja Pekka Rautakallion aikaiset runkosarjat.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mahdollisuus mestaruuteen hävittiin huonoon runkosarjaan, ohjelma pleijareissa oli liian raskas. Koska itse käyn katsomassa lähes kaikki kotimatsit, odotan tulevalta kaudelta huomattavasti parempaa peliä runkosarjassa. Ajallisesti se on kuitenkin 80% kaudesta. Ei vaan hermo kestä, jos taas kontataan suurin osa runkosarjaa. Eiköhän Marjamäen kiekollinen pelityyli takaa kuitenkin viihdyttävämmän runkosarjan kuin menneenä kautena.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jep, kaikki kunnia Matikaiselle, mutta kyllä itse odottelen todella kiinnostuneena Marjamäen aikakautta. Toivottavasti joukkueen peli loksahtaa heti kohdalleen, ettei jo syyskuussa tarvitse lukea erottamisvaatimuksia, kuten Matikaisen ensimmäisellä kaudella.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Toivottavasti joukkueen peli loksahtaa heti kohdalleen, ettei jo syyskuussa tarvitse lukea erottamisvaatimuksia, kuten Matikaisen ensimmäisellä kaudella.

Näinhän tuskin tulee käymään ja itse en edes toivo, että peli olisi heti kunnossa, paitsi jos se on kunnossa koko kauden, mitä suuresti epäilen. Mieluummin alussa on hankalaa, kun jengi pelaa periaatteessa paineettomassa tilassa uuden alun tuoman "immuniteetin" ansiosta ja peli kehittyy koko kauden ajan. Kliimaksi tulee sitten pleijareiden aikaan, jolloin Blues ja Marjamäki ovat parhaimmillaan.

Kuten JYP on pari kertaa osoittanut, runkosarjan voitto ei kiinnosta ketään, jos pleijarit loppuvat liian aikaisin.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Näinhän tuskin tulee käymään ja itse en edes toivo, että peli olisi heti kunnossa, paitsi jos se on kunnossa koko kauden, mitä suuresti epäilen. Mieluummin alussa on hankalaa, kun jengi pelaa periaatteessa paineettomassa tilassa uuden alun tuoman "immuniteetin" ansiosta ja peli kehittyy koko kauden ajan. Kliimaksi tulee sitten pleijareiden aikaan, jolloin Blues ja Marjamäki ovat parhaimmillaan
Joo-o. Näin sopii toivoa. Marjamäki tarvitsee sellaiset pelaajat, jotka ovat tottuneet sen tyyliin ohjata peliä koko ajan ilman yksilöreagointia. Ja Marjamäen tulevat pelaajat joko istuvat tai istutetaan tähän muottiin, vähänkään kokeneempi pelaaja tuskin kaipaa saati sitten haluaa jatkuvaa vaihdonaikaista huuto-ohjeistusta penkin takaa jokaiseen pelitilanteeseen.
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
SM-Liigan, Jääkiekkoliiton ja Jääkiekkojournalistien palkinnot on jaettu tänään ja Espooseen tuli kolme pystiä:

Paras valmentaja: Petri Matikainen
Paras seura: Espoo Blues
Vuoden kiekkoteko palkinto: Espoo Blues

Ei huono! Hienoa olla jälleen Suomen paras jääkiekkoseura!
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
SM-Liigan, Jääkiekkoliiton ja Jääkiekkojournalistien palkinnot on jaettu tänään ja Espooseen tuli kolme pystiä:

Paras valmentaja: Petri Matikainen
Paras seura: Espoo Blues
Vuoden kiekkoteko palkinto: Espoo Blues

Ei huono! Hienoa olla jälleen Suomen paras jääkiekkoseura!

Tässä on se totuus! Espoo on Suomen hokikaupunki. Ja ihan ylivoimaisesti.

Isoin haaste on pitää liigajoukkue sellaisessa iskussa, että se kiinnostaa espoolaisia. Runkosarja pitää hoitaa paljon paremmin kuin viime kaudella. Se on myös talouden kannalta ratkaisevaa. Siihen pitää uskaltaa satsata ja pelata koko kauden kärkisijasta. Espoolaisia ei kiinnosta keskinkertaiset suoritukset.

En usko, että mitään IFK-peikkoa on. Kun Blues edellisen kerran pääsi finaaliin, pudotettiin IFK tylysti 4-1 ja Jokeritkin 4-3. Tällä kertaa Blues vaan pääsi "liian pitkälle" oikeisiin taitoihinsa verrattuna. Kyvyt ja bensa loppuivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös