Kaupunki nimeltä Turku

  • 229 439
  • 1 287

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Eihän Dennis ikinä ole ollut mikään kummoinen pizzapaikka. Tietysti ei niin yliarvostettu kuin kamala Napoli.
En ole Napolissa arviolta 13-14 vuoteen pizzaa syönyt, mutta kyllä ne silloin maistui ja olivat lisäksi edullisia. Sen jälkeen koutsina toimiessa arkivierasreissuja ennen tilattiin pastat Napolista ennen bussiin nousua ja ne oli vuuassakin jäähtyneinä syötäviä. Tosin en ole mikään kulinaristi, mutta hintansa arvoista oli ja ajoi asiansa. Harvemmin tulee muutenkaan käytyä Turussa syömässä(pl. Mantun grillin öiset örvellykset), koska Raisiosta löytyy hienosti vaihtoehtoisia ravintoloita, pikaruokaa ja kebabbia. Saatetaan muutaman kerran vuodessa vaimon kanssa pröystäillä ja käydä nauttimassa Turussa pihvit ennen illanviettoa.

Perezistä sai omasta mielestäni Turun parhaat pizzat aikoinaan. Sielläkään ei ole tullut vuosiin käytyä. Onko mitään vastaavia uusia laadukkaita pizzerioita? Ja löytyykö yhtään kebabbilaa missä oikeasti käytetään pizzassa juustoa, eikä mitään kasvirasvasekotteita?
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

12961

Jäsen
Alkuperäisen Denniksen miljöö ja tunnelma oli se juttu. Lätyt itsessään eivät omaan mieleeni erityisiä vaikka sunnuntain lohturuokana toki ihan toimivia.
Ja kesällä se kattoterassi.

Ei ole ihan helppo pizzaskene Turussa nykyään. Tarjolla on ihan eri tavalla kunnollista lättyä jos Denniksen menestysvuosiin verrataan. Denniksen perinteinen tuote asemoituu nykyään juuri kebabpizzerioiden ja pizzalinen yläpuolelle.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Napolilainen pizzaskene on niin plaah kuin olla ja voi. Paitsi tietysti jos matkustaa Napoliin, mutta siis tämä suomalainen paskantärkeä napolilaispizzakulttuuri, jossa jengi pätee toisilleen sormi pystyssä siitä minkälainen hiiva on se paras, kuinka kauan kylmäkohotetaan taikinaa ja että kastikkeensa keittävät henkilöt tulisi laittaa vankilaan, on niin uskomattoman nuivaa ja noloa caccaa että loppuu sanat. JA ne pizzat eivät ole koskaan mitään häävejä enää sen jälkeen kun on joku kolme kertaa käynyt syömässä. Capperi, prööt. Via Tribunali, blaah. Luca, pffff. 450C, lits läts löts ja plöts.

Että jos se wanha kunnon Dennis tekee paluun, niin menen sinne sille seuraavan päivän lounaalle. Ainakaan kukaan ei tule kertomaan, että tämä on ainoa_oikea_tapa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Perez on edelleen täysin ylivoimainen skenessä. Toki tänäpäivänä pizzan kuuluu olla pääasiassa reunaa, koska näin on italiassakin. Itse tosin olen ollut vain Saksassa mutta reunoja pitää olla.
Perezin perustaja Sami Perezhan on entinen monivuotine Denniksen tarjoilija. Esim. Perezin salaatti(kastike) on täys kopio Denniksen originaalista. Lisäksi pizzojen maku ja kokoaminen on yllättävän lähellä originaalia ;)
Itse tykkään Pizza Linen lätyistä, jos joskus lätyttää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyl mää uskon, että OG-Denniksen mentävä rako on Turun pizzaskenessä. Alkuun pääsee ihan nostalgian voimalla ja jos tuote on kunnossa ja napolilais-angstiton niin kansa palanneekin. Nyt tapahtunut konkka taidettiin laittaa koronan piikkiin, vaikka alamäki oli alkanut jo selvästi ennen 2020 kevättä. Tässä viimeisimmissä lokaatiossa en koskaan edes käynyt, homma oli perseellään jo ennen muuttoa, mutta voi silti olla että joku ihan tuore lokaatio olisi uudelleenkäynnistykselle parempi.

Perezille en ole parin, vuosien takaisten plääh-kokemuksen jälkeen antanut uutta mahdollisuutta, ilmeisesti pitäisi. Talousasioistaan sekin tullut paremmin tutuksi viime vuosina, mutta siis uhreina siinä olivat.

Napolin pizza ei todellakaan ole mitenkään erikoinen, mutta ei siellä kukaan varmaan mitään margariittaa syökään, vaan konseptin pointti on täysin päättömän pituinen lista ja sen myötä satunnaiset osumat makuyhdistelmien osalta.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Perezistä tilasin samantien lätyn kun kuulin Denniksen konkasta, koska se on Turussa lähimpänä Denniksen reseptiä loogisesta syystä johtuen.
Ihan ok se edelleen oli, mutta väittäisin senkin muuttuneen vuosien varrella huonommaksi.

Itse diggaan Niskan pizzoista, tai no oikeastaan peltileivistä. Siinä terassilla on ihan kiva syödä ja nauttia auringosta.
Välillä harmillisesti ihan tukossa, mutta tuote on Turun parhaimpia ellei jopa paras.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
No niin pakko tulla kertomaan vähän faktoja.

Turun parhaat pizzat löytyvät Gustavosta Tuomiokirkkosillan kupeesta.
Hyvänä kakkosena Sergio's Teatterisillan vieressä. Sitten tapahtuu iso pudotus ja järjestyksellä ei ole enää väliä.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
No niin pakko tulla kertomaan vähän faktoja.

Turun parhaat pizzat löytyvät Gustavosta Tuomiokirkkosillan kupeesta.
Hyvänä kakkosena Sergio's Teatterisillan vieressä. Sitten tapahtuu iso pudotus ja järjestyksellä ei ole enää väliä.
Jos pizzoista puhutaan, niin laajennetaan hieman aluetta Turusta ja mennään Naantaliin ja siellä Kultaranta Golfin yhteydessä olevaan Heineken House nimiseen ravintolaan.
Mielestäni tässä paikassa on yhdet Turun seudun parhaat pizzat.
Kauppahallin pizzoja en ole vielä kokeillut joten niistä en osaa sanoa mitään.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulipa käytyä eilen testaamassa Turun toriparkki. Nyt voi kyllä kehua aikaansaannosta. Valoisa, selkeä, tilava sekä helpot kulkuyhteydet torin sivustoille oman tarpeen mukaan. Myös ajoluiska hyvin sijoitettu, ei tarvitse ajaa ruuhkaiselle alueelle.

Pitkään katselin sitä rakennusaikaista monttua ja murehdin torin tunnelman katoamista. Pari kertaa syksyllä tuli käytyä torilla ja tuo murhe onneksi väistyi niillä käynneillä.

Toivon, että tämä pysäköintihalli tulisi kovaan käyttöön ja keskusta-alue pysyisi virkeänä. Itselle tuosta tulee kyllä ykkösvaihtoehto pysäköintiin, kun vierailen kaupungissa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Tulipa käytyä eilen testaamassa Turun toriparkki. Nyt voi kyllä kehua aikaansaannosta. Valoisa, selkeä, tilava sekä helpot kulkuyhteydet torin sivustoille oman tarpeen mukaan. Myös ajoluiska hyvin sijoitettu, ei tarvitse ajaa ruuhkaiselle alueelle.

Pitkään katselin sitä rakennusaikaista monttua ja murehdin torin tunnelman katoamista. Pari kertaa syksyllä tuli käytyä torilla ja tuo murhe onneksi väistyi niillä käynneillä.

Toivon, että tämä pysäköintihalli tulisi kovaan käyttöön ja keskusta-alue pysyisi virkeänä. Itselle tuosta tulee kyllä ykkösvaihtoehto pysäköintiin, kun vierailen kaupungissa.
Itse käytän Louhea koska sinne on paljon helpompi ajaa tai siis lähestyä. Ja Louhesta pääsee mukavasti siihen torille.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Hyvät sisaret ja veljet sekä heinäkengät, on taas aika äänestää vuoden Turkulainen!!


Ehdolla:
Rane
Janne Laine
Akusti Salonen
Wilma Murto
Juha Saastamoinen
Kaj Stenvall
Funikulaarin ääni, Erkka Orne & Fintrafficin Turun liikennekeskus
Christina Haukka
Iida Rauma
Tai oma ehdokas.

 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Urheilijaehdokkaista kumpikaan ei ole turkulainen ensinkään (kun ei Rähmönenkään kelvannut ehdokkaaksi jonkun niin vähäpätöisen syyn vuoksi kuin asuinkuntansa), joten tuo Funikulaarin twitteröitsijä lie oma ehdokkaani.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Hyvät sisaret ja veljet sekä heinäkengät, on taas aika äänestää vuoden Turkulainen!!


Ehdolla:
Rane
Janne Laine
Akusti Salonen
Wilma Murto
Juha Saastamoinen
Kaj Stenvall
Funikulaarin ääni, Erkka Orne & Fintrafficin Turun liikennekeskus
Christina Haukka
Iida Rauma
Tai oma ehdokas.

Anteeksi tiukkapipoisuuteni, mutta eikö Rantanen ole Nousiaisista, Murto Salosta ja Stenvallkin on alkujaan Tampereelta. Iida Rauma menee ehkä juuri, vaikka onkin syntynyt Littoisissa.

Jos arkkitehti Benito Casagrandea ei ole aiemmin valittu niin hän on minun ehdokkaani. Benito on tehnyt paljon Turun vanhan arkkitehtuurin hyväksi ja hän on ollut mukana luomassa hienoa Vähätorin aluettakin.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Anteeksi tiukkapipoisuuteni, mutta eikö Rantanen ole Nousiaisista, Murto Salosta ja Stenvallkin on alkujaan Tampereelta. Iida Rauma menee ehkä juuri, vaikka onkin syntynyt Littoisissa.

Jos arkkitehti Benito Casagrandea ei ole aiemmin valittu niin hän on minun ehdokkaani. Benito on tehnyt paljon Turun vanhan arkkitehtuurin hyväksi ja hän on ollut mukana luomassa hienoa Vähätorin aluettakin.
Huomasin saman, mutta jos asuu nykyään Turussa? Wilma ainakin, Rane josain Denverissä missä vidussa se onkaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomasin saman, mutta jos asuu nykyään Turussa? Wilma ainakin, Rane josain Denverissä missä vidussa se onkaan.
Juu, eiköhän Ranellakin Turussa kämppä ole, mutta itse ajattelen että jos he paremmin sopisivat vuoden noustelaiseksi tai salolaiseksi, niin vähän gloryhunttaus haisee näissä ehdokkaissa. Varsinkin kun tosiaan kumpikaan ei edusta turkulaista seuraa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Juu, eiköhän Ranellakin Turussa kämppä ole, mutta itse ajattelen että jos he paremmin sopisivat vuoden noustelaiseksi tai salolaiseksi, niin vähän gloryhunttaus haisee näissä ehdokkaissa. Varsinkin kun tosiaan kumpikaan ei edusta turkulaista seuraa.
Molemmat itse puhuvat turkulaisuudesta, eli eikö se sallittakoon. Rane ja Wilma tais molemmat järjestää juhlat synnyinkaupungissa?
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Juu, eiköhän Ranellakin Turussa kämppä ole, mutta itse ajattelen että jos he paremmin sopisivat vuoden noustelaiseksi tai salolaiseksi, niin vähän gloryhunttaus haisee näissä ehdokkaissa. Varsinkin kun tosiaan kumpikaan ei edusta turkulaista seuraa.
Turku on osa suur-Noustetta, joten Rantasen ehdokkuus lienee hyväksyttävää.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Anteeksi tiukkapipoisuuteni, mutta eikö Rantanen ole Nousiaisista, Murto Salosta ja Stenvallkin on alkujaan Tampereelta. Iida Rauma menee ehkä juuri, vaikka onkin syntynyt Littoisissa.

Jos arkkitehti Benito Casagrandea ei ole aiemmin valittu niin hän on minun ehdokkaani. Benito on tehnyt paljon Turun vanhan arkkitehtuurin hyväksi ja hän on ollut mukana luomassa hienoa Vähätorin aluettakin.
”Rauma vuoden turkulaiseksi!”
Eihän tosta saa edes kunnon otsikkoo ;)
Casagrande on hyvä valinta.
Tuo funikulaariporukka tekee siinä mielessä hyvää duunia, et kaikki jotka on joskus ollu funikulaarin ideoinnissa/tilaamisessa mukana äänestävät sitä, koska koittavat peittää heidän neronleimauksensa huumorin alle.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Molemmat itse puhuvat turkulaisuudesta, eli eikö se sallittakoon. Rane ja Wilma tais molemmat järjestää juhlat synnyinkaupungissa?

Itse pohdin myös niin, että ehkä ihan hyvä aika jo luopua siitä ”vain Heidekenissä syntynyt on turkulainen” -meiningistä. Tänä vuonna kuitenkin 30 vuotta siitä, kun tuolta siirryttiin Tyksiin.

Mutta kuinka tarkkoja äänestäjät sitten onkaan. Joskus kyseenalaistin vähän Juhani Tammisenkin ehdokkuuden ja lopulta voiton, vaikka onkin varsin turkulainen tuo mies.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse pohdin myös niin, että ehkä ihan hyvä aika jo luopua siitä ”vain Heidekenissä syntynyt on turkulainen” -meiningistä. Tänä vuonna kuitenkin 30 vuotta siitä, kun tuolta siirryttiin Tyksiin.
Eikä yli 30 vuotta sittenkään kaikki turkulaiset tainneet syntyä Heidekenissa? Born in Heideken -paita on silti kyllä erinomainen keino tunnistaa ehta turkulainen, mutta lähinnä se syntymäsairaalaa enemmän kertoo henkisestä turkulaisuudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös