Kaupunginosaseurat

  • 1 835
  • 4

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Hakutoiminto ei vastaavaa ketjua löytänyt joten avataan tällainen. Aivot toimivat joskus kummallisesti, huomasin tänään miettiväni kuinka monta tamperelaista kaupunginosaseuraa tiedän tai muistan. Tässä ne jotka tulivat mieleen, edetään suurin piirtein lännestä kohti itäisiä kaupunginosia.

Kalkun Urheilijat
Epilän Esa
Raholan Pyrkivä
Ikurin Vire
Lamminpään Korpi
Lielahden Kipinä
Tahmelan Vesa
Pispalan Tarmo
Pispalan Ponnistus
Rantaperkiön Isku
Koivistonkylän Kunto
Kalevan Lentopallo
Vehmaisten Urheilijat
Hervannan Urheilijat

Tällaisia nimiä nousi mielen sopukoista, monta jäi varmasti poiskin. Yhtäkään noista seuroista en ole edustanut mutta montaa vastaan olen pelannut, niin jäällä kuin ruohollakin. Kuinka monta oman kotikaupunkisi kaupunginosaseuraa pystyt nimeämään?
 
Viimeksi muokattu:

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ruosniemen Visa
Toejoen Veikot
Musan Salama
Noormarkun Koitto
PiTu (Pihlavan työväen urheilijat)
Koivulan Potku
Kartanon Kiksaus

Kahta ylimmäistä olen itse edustanut, ja kaikkia paitsi alimmaista vastaan olen pelannut. Taitaa olla nimenomaan viisi ylimmäistä futisseuroja, pari alinta pelaavat useampaa eri pallopeliä. Pari olisin varmaan vielä löytänyt, mutta en sen suuremmin jaksanut kaivaa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
" Vehmainen tunnetaan laajemmin tasan kahdesta asiasta: Mannerheimin patsaasta ja VehU:n jääkiekkojoukkueesta, joka pelasi SM-sarjaa kauden -68 -69. Suomen ensimmäinen ja toistaiseksi myös viimeinen esikaupunkiseuran nousu pääsarjaan on ainutkertainen tapahtuma suomalaisen jääkiekkohistorian lehdillä. Vehmaisten Urheilijoiden tietä huipulle oli tasoittamassa Suomen ja ilmeisesti myös koko muun maailman ensimmäinen neuvostoliittolainen pelaaja-valmentaja Nikolai Karpov. Hänen pestinsä kesti seurassa vain sarjanousuun johtaneen vuoden, kun hän sai kutsun Moskovan Spartakin valmentajaksi. Pääsarjakauden pelaaja-valmentaja oli maineikkaista Majorovin veljeksistä Jevgeni. Majorovin tehtävä oli lähes mahdoton. Pienen seuran resurssit eivät riittäneet kaupalliseen suuntaan aimo harppauksia tekevässä huippukiekkoilussa. SM-sarjan tuloksena oli putoaminen ja huippuhetkiin kuului sarjassa hopealle sijoittuneen Ilveksen kaataminen."

Näin lukeepi Vehmaisten Urheilijoiden sivujen historiaosiossa. Muita oman lajinsa pääsarjassa esiintyneitä tamperelaisia kaupunginosaseuroja ovat: Järvensivun Kisa, joka voitti miesten lentopallossa kolme Suomen mestaruutta vuosina -58 ,-59 ja -61. Tällainen seura oli painunut kokonaan unholaan. Naisissa Kalevan Lentopallolla on kolme mitalia pääsarjassa: hopea keväältä -64 ja pronssit vuosilta -62 ja -65. Pispalan Tarmon miesten koripallojoukkueella on kymmenen pelattua kautta pääsarjassa. Sekä tietenkin Rantaperkiön Isku joka pelaa edelleen miesten lentopallon pääsarjaa. Yksi seura jonka listalta unohdin on Nekalan Pallo jota vastaan on tullut aikanaan pelattua futista monet kerrat.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Luolajan Kajastus
Punaportin Blues
AC Aulanko
Ahveniston Vesipedot

Ulkomuistista ei nyt muita Hämeenlinnasta tullut mieleen. Noita Hauhoja, Lammeja, Kalvoloita jne en ala luettelemaan, vaikka nykyään Hämeenlinnaa ovatkin.

Lisäilen, jos jotain muistuu mieleen tai lisäilköön joku muu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruosniemen Visa
Toejoen Veikot
Musan Salama
Noormarkun Koitto
PiTu (Pihlavan työväen urheilijat)
Koivulan Potku
Kartanon Kiksaus

Kahta ylimmäistä olen itse edustanut, ja kaikkia paitsi alimmaista vastaan olen pelannut. Taitaa olla nimenomaan viisi ylimmäistä futisseuroja, pari alinta pelaavat useampaa eri pallopeliä. Pari olisin varmaan vielä löytänyt, mutta en sen suuremmin jaksanut kaivaa.

Lattomeren Laaka
Ulasoorin Karhut
Reposaaren Kunto
Mäntyluodon Kiri
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös