Kaukaloväkivalta 2009-2010

  • 5 716
  • 5

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miliisi-Honkanen ilmeisesti nakannut tänään hanskat jäähän, nyrkkiä nassuun ja saanut siitä ottelurangaistuksen. Vastapukari Henri Manninen selvinnyt pelirangaistuksella.

Paikalla olleilta saataneen piakkoin lisätietoja?
 

Ma-kE-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
KiVa
Toi otsikko voisi olla mielummin vaikka tappeluketju. Väkivalta sanasta jää vähän sellainen mielikuva, että se olisi yksipuolista pahoinpitelyä.

Mielenkiintoinen on ollut kuitenkin tämän illan tanssipari.
Manninen pelasi viime kaudella Vantaalla ja pieksi Välimaan Lempäälässä, kun Välimaa oli ajanut rumasti Vuorisaaren tajuttomaksi ja 2kk saikulle. Poliisi Manninen haastoi myös Välimaan Vantaalla tanssiin ja sai fanien kunnioituksen. No poliisi Manninen lähti Kajaaniin rahastamaan ja nimi muuttui rahastaja Manniseksi. Reilu viikko sitten Hokki ja Manninen pelasivat Vantaalla ja Manninen sai rajua kuittii lohen faneilta ja nyt Honkanen hoiti loput.
 
Miliisi-Honkanen ilmeisesti nakannut tänään hanskat jäähän, nyrkkiä nassuun ja saanut siitä ottelurangaistuksen. Vastapukari Henri Manninen selvinnyt pelirangaistuksella.

Paikalla olleilta saataneen piakkoin lisätietoja?

Itse en nähnyt tarkkaan mistä tappelu sai alkunsa, mutta mielestäni molemmat kävivät suht kuumina koko ko. vaihdon aikana. Itse tappelun vei mielestäni K-Vantaan Honkanen. Siitä että Honkanen sai ottelurangaistuksen ja Manninen sai pelirangaistuksen, kävi ainakin Kiekko-Vantaa luotsi Harri Ahola todella kuumana ottelun jälkeen käydyssä lehdistötilaisuudessa. Aholan mukaan Manninen oli hakenut Honkasta tappeluun. Hokki-luotsi Nicklas Hudd oli keskustellut tapahtuneesta Henri Mannisen kanssa, jonka mukaan Honkanen oli puolestaan hakenut Mannista tappeluun. Itse uskoisin tätä Huddin versiota, koska ei ollut ensimmäinen kerta kun Jani Honkanen ajetaan ottelusta ulos.
 

Afan

Jäsen
Itse uskoisin tätä Huddin versiota, koska ei ollut ensimmäinen kerta kun Jani Honkanen ajetaan ottelusta ulos.
Hieno perustelu. Itse uskoisin, että Joensuussa tulee tänä talvena enemmän lunta kuin Kiteellä, koska Joensuussa on ennenkin ollut pakkasta.

Manninen muuten lie ainoa pelaaja, joka haastoi vastustajan tappeluun Mestiksessä viime kaudella kaksi kertaa. Mutta se oli silloin se.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Itse uskoisin tätä Huddin versiota, koska ei ollut ensimmäinen kerta kun Jani Honkanen ajetaan ottelusta ulos.

Lopullista totuutta tästä "insidentistä" tuskin koskaan saadaan. Mutta joka tapauksessa Honkaselta harkitsematon veto lähteä provoon mukaan, mikäli sellaista on ollut ilmassa. Kokeneena pelaajana, ja kuten Ahola sanoi, joukkueen tärkeimpänä puolustajana tollasiin miinoihin ei pitäis astua. Toisaalta uskallan väittää, että Honkasen ollessa osapuolena kähyssä tuomareilla lienee jo jonkinlainen haju siitä kuka hommassa on priimusmoottorina toiminut. Ja tämä huolimatta siitä mikä asianlaita todellisuudessa on ollut. Ja helvetin säälihän se on, jos vanhoilla meriiteillä saat aina otsaasi aloittajan leiman. Niin ei pitäisi olla.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Tässä ketjussa on ollut hieman hiljaisempaa kuin SM-liiga-osion vastaavassa ketjussa, vaikka nyrkit heiluvat välillä Mestiksessäkin. Tuorein tappelu nähtiin perjantaina kun D Teamin Jonne Virtanen haastoi tanssiin KooKoon Jaakko Lehtosen, joka oli hetkeä aikaisemmin taklannut selästä laitaan D:n Jaakko Pelkosen ja selvinnyt tilanteesta ilman jäähyä. Tappelulla oli selvä syy kaikkien muiden paitsi kurinpitäjien mielestä, koska Virtaselle annettiin tänään kolmen ottelun pelikielto ja perusteluissa todetaan seuraavaa (lähde, lihavointi minun):
Rangaistusta määrättäessä on huomioitu se, että Virtanen on hanakasti halunnut tapella vastustajan kanssa vaikka siihen ei ollut mitään pelitilanteesta johtuvaa syytä. Lisäksi on huomioitu Jonne Virtasen rangaistushistoria toistuvien nyrkkitappeluiden osalta.
Toistuvat nyrkkitappelutkin ovat perusteluna hivenen outo, sillä aikaisemmin tällä kaudella Virtanen on tapellut peräti yhden kerran. Kolme ottelua on mielestäni liioittelua, mutta minkälaista linjaa tappeluiden rangaistuksissa on Mestiksessä yleensä vedetty? Oliko Virtasen tapaus linjan mukainen vai oliko siinä hieman ns. nimilisää?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös