Kauden 2012-13 joukkueen rakennus

  • 1 748 159
  • 4 395

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Koitin tarkoittaa sitä, että joukkue näyttää paljon tasaisemmalta kuin viime vuonna.

Tästä olen samaa mieltä. Lisäksi joukkue on valmentajansa näköinen, paljon Matikaisen luottomiehiä. Näin sen pitää mennäkin, jokainen koutsi ottakoon ne pelaajat, joita haluaa ja meikäläisten rooli on sitten odotella tulosta. Matikainen on kuin kuka tahansa valmentaja, mukaanlukien Taikaviitta: Onnistuminen omannäköisellä joukkueella on paljon todennäköisempää kuin onnistuminen jonkun muun koutsin ihannejoukkueella.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Tästä olen samaa mieltä. Lisäksi joukkue on valmentajansa näköinen, paljon Matikaisen luottomiehiä. Näin sen pitää mennäkin, jokainen koutsi ottakoon ne pelaajat, joita haluaa ja meikäläisten rooli on sitten odotella tulosta. Matikainen on kuin kuka tahansa valmentaja, mukaanlukien Taikaviitta: Onnistuminen omannäköisellä joukkueella on paljon todennäköisempää kuin onnistuminen jonkun muun koutsin ihannejoukkueella.

Hyvä että olette tyytyväisiä.

On se ihme koutsi jos ilman senttereitä ja taitureita mestaruuden ottaa.

Täällähän on maailmankirjat sekaisin. JHag on aina kannattanut laajaa sentteriosastoa ja nyt sitten tyytyväinen Eriksson, Liivik, Piiparinen sentterikalustoon. Rock´n roll! Hyvää kesää!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisi kuvitella että Lennu haluaa tässä vaiheessa uraansa yhdensuuntaisen paperin ja siksi mahdollinen takaportti Eurooppaan olemassa, joten oivallista jos toimistolla antennit sojossa Petrelliin päin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hyvä että olette tyytyväisiä!

Kikkeliskokkelis nii... :)

Ei täällä mun mielestä kukaan ole tyytyväinen sellaiseen tilanteeseen, jossa 1-sentteri jätettäisiin hommaamatta, joten ei sellasta kannata edes miettiä. Kuten sanottu pariin kertaan, niin PW on korvattu, ja MG on korvaamatta. HIFK:ssa tehdään varmasti kaikki ja vähän enemmänkin sen eteen, että sentteriosastoa saadaan merkittävästi vahvistettua "asap".
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä että olette tyytyväisiä.

On se ihme koutsi jos ilman senttereitä ja taitureita mestaruuden ottaa.

Täällähän on maailmankirjat sekaisin. JHag on aina kannattanut laajaa sentteriosastoa ja nyt sitten tyytyväinen Eriksson, Liivik, Piiparinen sentterikalustoon. Rock´n roll! Hyvää kesää!

Missä kohtaa hän sanoi olevansa tyytyväinen? Kaikki eivät vain ole noin negatiivisella asenteella niin kuin sinä. Kaikki täällä tietää (paitsi näköjään sinä), että sieltä se ykkössentteri tulee. Kauden alkuun on kuitenkin sen verran aikaa, että ihmetellä täytyy tuota sun jatkuvaa kitisemistä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä että olette tyytyväisiä.
...

Ehkä kaikki eivät vaan jaksa olla supernegatiivisia ensi kaudesta nyt, kun eletään TOUKOKUUTA.

Mitä järkeä edes seurata koko IFK:ta, jos ei missään näe mitään positiivista tai omaa minkäänlaista optimismia tulevaa kautta kohtaan. Miksi seurata lätkäjoukkuetta, jos homma aiheuttaa vain pettymystä ja pahaa oloa?
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Tiki10 itkut ovat menneet jo ihan legendaariseksi eihän tota voi enään ottaa edes tosissaan.

Mä en jollain kierolla tapaa haluaisi Lennua vielä takaisin. Tahkoisi nyt fyrkkaa ulkomailla, oli se sitten NHL:sä tai KHL:sä ja tulisi sitten paksulla lompakolla takaisin tänne. Mun mielestä icon sen ansaitsee. Toki en pistä vastaan, jos ei tule mutta ei haittaakaan. Olen varmaankin mielipiteeni kanssa aika yksin, mutta mielestäni fyrkat tulisi nyt sijoittaa taitavaan laturiin/sentteriin.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Voisi kuvitella että Lennu haluaa tässä vaiheessa uraansa yhdensuuntaisen paperin ja siksi mahdollinen takaportti Eurooppaan olemassa, joten oivallista jos toimistolla antennit sojossa Petrelliin päin.

Asia on juuri niin kuin Sledge Hammer "voisi kuvitella", eli Lennu lähtee valtameren taakse vain ja ainoastaan yhdensuuntaisella sopimuksella. Fakta ! Niinpä on mahdollista, että LP kiekkoilee ensi talvena Euroopassa. Sen näkee 1.7. jälkeen, jolloin Lennu on "free agent".

Edit. Uusi Veikkaaja kertookin, että mm. Kari Jalosen Novgorod ja Sheddenin Zug ovat Lennun perässä - HIFK:n lisäksi. Eikä siinä kaikki....?
Linkki juttuun : Veikkaaja: HIFK jahtaa Lennart Petrelli - Ilta-Sanomat
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Lennun ei periaatteessa ole mitään järkeä tulla IFK:hon koska saisi rahastettua enemmän muualla. Ainoa mikä tässä on mahdollisuutena, että Lennulla on vielä tavoite/tavoitteita Pohjois-Amerikassa, roolihan ei tule siellä muuttumaan pelaa sittten missä joukkueessa tahansa. Euroopassa pelaa kumminkin kiekollisessa roolissa kun NHL:ässä on tarjolla rikkovia rooleja.

Voihan olla mahdollista, että IFK lyö jonkun viiden vuoden sopimuslapun nenän eteen kunnon korvauksella, mutta se tarkoittanee ettei Kimmo Kuhtaa nähdä ensi kaudella IFK:ssa.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Mä en jollain kierolla tapaa haluaisi Lennua vielä takaisin. Tahkoisi nyt fyrkkaa ulkomailla, oli se sitten NHL:sä tai KHL:sä ja tulisi sitten paksulla lompakolla takaisin tänne. Mun mielestä icon sen ansaitsee. Toki en pistä vastaan, jos ei tule mutta ei haittaakaan. Olen varmaankin mielipiteeni kanssa aika yksin, mutta mielestäni fyrkat tulisi nyt sijoittaa taitavaan laturiin/sentteriin.

Olen kanssasi samaa mieltä, Lennu saisi mielestäni pyöriä vielä kauden pari ulkomailla rahastamassa. Sinne vaan Jalosen jengiin, jossa varmasti saisi pelitapansa muutettua takaisin Lennumaisemmaksi. NHL:ssä Lennu pelasi varovasti/virheitä välttäen, mikä on ymmärrettävää; yksi virhe ja olet pahimmillaan koko loppukauden alhaalla.
 

Puta Madre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYJ
@SHorcov twitterissä;

S Horcov ‏@SHorcov
Sitting on cold bathroom floor playing 'Wind Beneath My Wings' over and over again. Is goodbye to my friend Lennart Petrell. #goodbyePetrell

Sama suoraan sanottuna sekopää muutamaa minuuttia myöhemmin;

S Horcov ‏@SHorcov
Is ok Komrades, is ok. Will try and remember good times I had with Lennart Petrell, God I loved that googly eyed mental ginger Finn bastard.

Johonkin Lennu on siis liikkeellä :)
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä että olette tyytyväisiä.

On se ihme koutsi jos ilman senttereitä ja taitureita mestaruuden ottaa.

Viime kauden joukkueessa oli suhteessa liikaa taitoa vs fyysisyyttä hyökkäyksessä. Nyt fyysistä osastoa on paikattu huolella, mutta kieltämättä se ylivertainen taito, jota kaikissa menestyvissä joukkueissa on on vajaa. Tämän takia onkin tärkeää, että ne 1-2 tulevaa hankintaa hyökkäyskalustoon paikkaavat näitä puutteita. Kun nämä palikat saadaa kuntoon, niin HIFK on pelottavan vahva yhdistelmä. Sinä näet vain nyt puutteet, etkä sitä miten tasapainoinen joukkue tuosta mahdollisesti saadaan rakennettua. Nybondasia lainaten: HIFK:lla ei ole juhannuksena pelejä. Lisäksi Nybondas on joka kaudeksi saanut hankittua kovia pelaajia puuttuville pelipaikoille. Miksi Nybondas ei nyt saisi hankittua ykkössentteriä?

Se on pakko myöntää, että joukkue on tällä hetkellä etenkin laitahyökkääjäosaston suhteen aika homogeeninen, mutta siksi onkin erittäin tärkeää, että tuleva ykkössentteri poikkeaa tästä pelaajaprofiilista. Ykkössentterihaun pitää onnistua, jos HIFK oikeasti haluaa menestyä ensi kaudella. Positiivista tässä on se, että HIFK:lla tiedostetaan tämä ja haku on tosissaan päällä. Itse en ainakaan olisi tyytyväinen, jos joku "jannehauhtonen" olisi nyt paniikissa palkattu ykkössentteriksi ja sanottu, että näillä mennään. Pitää muistaa, että Eriksson pelasi viime kaudella Bluesin ykkössentterinä ja Blues menestyi HIFK:ta paremmin keväällä.

HIFK:lla on laituriosastolla jopa ylitarjontaa, jos Petrell olisi tulossa ja Kuhdallekin pitäisi sopimus saada. Molempien mahduttaminen kokoonpanoon on lähes tekemätön paikka. Somervuoren ulostamisesta en ole innoissani, koska Somervuori pelasi ihan hyvän kauden ja näkisin mielelläni vielä toisen, sillä suoraviivaisempi pelityyli todennäköisesti sopii Somervuorelle paremmin. On toisella kaudella tod. näk. enemmän sinut SM-liigan ja joukkueen kanssa. Pitää muistaa, ettei se Haatajankaan alku HIFK:ssa yhtä loistoa ollut. Laitahyökääjäosastolla on siinä mielessä hankala tilanne, että periatteessa 2-3 ketjutason laitahyökkääjiä on yllin kyllin, mutta ketkä nousevat sitten ykkösketjun tasolle? Pystyykö Peltonen vielä siinä roolissa vetämään?

Kokonaisuutta ajatellen paljon on kysymysmerkkejä, mutta aika paljon myös positiivisia sellaisia. Positiivisen puolelle menee etenkin se, että HIFK:n näköistä kiekkoa lienee ensi kaudella luvassa. Vitutti huolella se viime kauden neppailu tähtisikermällä. Nyt on kaikki eväät pelata suoraviivaista ryminäkiekkoa, mutta toivottavasti ei nyt pelkkää ajokoirakiekkoa nähdä. Sekin on lopulta helppo ottaa pois, jos ei yhtääno sata pelaamalla tyuoda kiekkoa ylös.
 
Mä en jollain kierolla tapaa haluaisi Lennua vielä takaisin. Tahkoisi nyt fyrkkaa ulkomailla, oli se sitten NHL:sä tai KHL:sä ja tulisi sitten paksulla lompakolla takaisin tänne. Mun mielestä icon sen ansaitsee. Toki en pistä vastaan, jos ei tule mutta ei haittaakaan.

Juuri näin. Lennu ansaitsisi mielestäni vielä toisen mahdollisuuden rapakon takana, toivottavasti sen myös saa. Sentterihankinnassa täytyy kyllä olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja siihen päälle vielä käydä tuuriakin, että haaviin saadaan narrattua huippumies. Useampia joukkueita pelkästään Suomessa on vielä ykkössentterihankinnan perässä. Jos pelkästään Sm-liigasta 3-4 hyvät taloudelliset resurssit omaavaa joukkuetta etsii ykkössentteriä, niin mikä mahtaa olla tilanne laajemmalla skaalalla. Sopimuksettomia pelaajia pari sairaslomapäivää tutkailleena täytyy sanoa, että pitää olla joko tarkasti scoutattu tai suht paljon rahaa taskunpohjalla. Tietysti unelmamaailmassa homma menisi niinkin helposti, että Nyba laittaisi puhelua Ryan Vescelle, jonka viime kausi ei sujunut yhtä valoisasti, kuin muutama edellinen. Vesce vastaisi puhelimeen innoissaan tulevansa, koska Stadi on niin mesta paikka ja HIFK:ssa oli niin kivaa. Sitten se realismiosuus, jossa tajutaan, että kundi mätti kuitenkin toissakaudella pinna/peli KHL:ssä, joten eiköhän siinäkin suunnassa ole vielä kiinnostusta. Pelaajatyyppinä Vesce olisi lähellä sitä, mitä itse kaipaan: Sentterilaituri, joka kykenee niin rakentamaan peliä kuin ratkaisemaan itse.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mikäs toi Vescen tilanne muuten on? Onko mies mahdollista saada takaisin punapaitaan? Viime kaudella mies pelasi vain 18 matsia Torpedon joukkueessa ja teki tehot 4+6 eli ihan ok tehot. Toissa kaudella tehoja tuli 25+23 joten ihan pelimies taitaa vielä olla? Ellen ihan väärässä ole niin miehellä ei ole sopimusta kenenkään seuran kanssa tällä hetkellä?

Ja sm-liiga sivu muuten väittää, että Nyholmilla on vielä ensi kausi sopimusta, pitääkö paikkansa?
 

DreamHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs toi Vescen tilanne muuten on? Onko mies mahdollista saada takaisin punapaitaan? Viime kaudella mies pelasi vain 18 matsia Torpedon joukkueessa ja teki tehot 4+6 eli ihan ok tehot. Toissa kaudella tehoja tuli 25+23 joten ihan pelimies taitaa vielä olla? Ellen ihan väärässä ole niin miehellä ei ole sopimusta kenenkään seuran kanssa tällä hetkellä?

Ainakin noi rankkarit uppoaa edelleen nätisti. Kelpaisi kyllä allekirjoittaneelle mainiosti. Suosikki peluri ekasta pelistä lähtien. Tässä vähän näytettä Torpedon paidassa. Linkki Youtubeen http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=ryan%20vesce&source=web&cd=18&ved=0CGgQtwIwBzgK&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DEVKbLac2uJ8&ei=HQLFT-DTGo7dsgaQ3ei4Aw&usg=AFQjCNFRW_Blbf5bQtBYz6vLPS6g17V4Aw&cad=rja
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Tiki10 itkut ovat menneet jo ihan legendaariseksi eihän tota voi enään ottaa edes tosissaan.

Myönnetään että tällä hetkellä olen ehkä vähän pessimisti, mutta kun vaihdetut pelaajat on nyt korvattu pitkälti tulevaisuuden toivoilla tai no-bodyilla, niin olen hieman huolissani.

Täällä alkoi myös fanien kesken olla jo meininki sellaista että "jengi on just hyvä ja näillä voidaan mennä.....verorajalla sitten joku sentteri sisään......Eriksson korvaa hyvin Granlundin....."

En mä halua palata Pentti Matikaisen aikaan jolloin meidän paras pelaaja oli yleensä tasoa Aigars Cipruss tai Darren Boyko(respect). Vaadin vähintään EHT-tason miehiä ja joku stara ykkössentteriksi. Pakistoon myös kiekollinen liideri. Kannattaa myös varautua siihen että Ortio ei kauan meillä viihdy. Floppiriski on melkoinen.

Se on selvä että jengi HAJOSI ja meillä on koutsina toinen Matikainen joka ei myös monia vakuuta. Nyt tarvitaan Nybarilta taikatemppuja tai kausarimyynti on heikointa pitkään aikaan....
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä olen tyytyväinen jengiin, joka on tällä hetkellä kasassa. Perusteena eniten se, että tikutaku -osastoa on korvattu mustelmia pelkäämättömillä ja liigan mittapuulla tehokkailla kavereilla. Lisäksi Ortio & Norja on varsin asiallinen mv-kaksikko. Hyvin tehty Nybalta tähän asti, mutta eihän tämä vielä valmis ole. Pidin niin itsestäänselvänä asiana 1-sentterin puuttumista, että en erikseen maininnut sitä. HIFK haluaa jonkun muun 1-senan kuin Erikssonin, muuten HIFK ei olisi edes yrittänyt Krogia ja paria muutakin heeboa. Parempi oikeasti odottaa laatua kuin ottaa nyt villeviitaluoma. Mulla on suhteellisen hyvä luottamus Nyban kesken kautta tapahtuviin hankintoihin ja olen valmis elämään sen kanssa, että sentteri tulee verorajojen puitteissa. Tai sitten kesällä.

Omassa toivejoukkueessani olisi toki jo nyt vähintään 7 myös keskellä pelaamaan kykenevää, tämä ei ole muuttunut mihinkään. Korvaisin esimerkiksi Pakarisen todella mielelläni Töykkälällä. Ja itse muuten lasken MaG:n jo sentteriosastoon. Eriksson-MaG-Liivik-Piiparinen. Jep, tuossa olisi jo hyvä olla yksi Töykkäläkin messissä.
 

Stigu

Jäsen
Viime kauden joukkueessa oli suhteessa liikaa taitoa vs fyysisyyttä hyökkäyksessä. Nyt fyysistä osastoa on paikattu huolella, mutta kieltämättä se ylivertainen taito, jota kaikissa menestyvissä joukkueissa on on vajaa.
Tämän kauden mestaruusjoukkueen terävin kärki oli tasoa Vatanen, Perrin, Tuppurainen, Hytönen. Eli ei tuossa nyt ihan mahdottoman paljon ollut sitä ylivertaista taitoa, varsinkin kun Vatanen oli pleijarit telakalla. Mestaruusjoukkueen resepti oli ennemminkin hyvin koossa pysynyt runko ja pitkäaikainen, systemaattinen ja laadukas valmennustyö.

Näitä kun peilataan IFK:n suurimpiin haasteisiin ensi kaudella, niin mielestäni ne ovat tässä järjestyksessä:

- laadukas ja systemaattinen valmennustyö
- pelaajiston suuri vaihtuvuus
- vatasen ja perrinin sainaaminen jengiin

Pienen harkinnan jälkeen jengin runko näyttää nyt kyllä ihan hyvältä, mutta terävin kärki sekä hyökkäyksestä että puolustuksesta puuttuu. Ja jos Shittikainen ei ensi kaudella saa tuosta jengistä parempia tehoja irti, niin kenkää vaan ja uutta valmentajaa tilalle. Itse olisin valmis ottamaan Juhani Tammisen valmentajaksi pelkästään sen takia, että itki Suomi-Usa-ottelun jälkeen suorassa lähetyksessä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän kauden mestaruusjoukkueen terävin kärki oli tasoa Vatanen, Perrin, Tuppurainen, Hytönen. Eli ei tuossa nyt ihan mahdottoman paljon ollut sitä ylivertaista taitoa, varsinkin kun Vatanen oli pleijarit telakalla.

No se on lähinnä ollut se resepti, jolla HIFK on menestynyt. Itselleni on ihan sama miten muut menestyksensä kaivavat. HIFK ei ole mikään robottilauma, eikä koskaan tule olemaan. Lisäksi on erittäin tärkeää, että se ylivertainen taito on myös keväällä vireessä. Tänä keväänä se ei HIFK:lla ollut, vaan kaikki olivat harmaata massaa. Eikä niitä taito-osaston kavereita tarvitse olla montaa. Tällä hetkellä vain, kun HIFK:n rosteria katsoo, niin kaksi X:ää tekisi mieli ykkösketjun kohdalle laittaa, mutta ehkä yhdellä X:llä pärjätään.

HIFK:n ketjuja on aika vaikea jotenkin hahmotella, kun se ykkösen sentteri puuttuu. Pelaajan pelityylistä riippuu niin paljon, että ketä sinne laittaisi. Jos tulee pienikokoinen sentteri, niin Talaja voisi olla kova nimi laitaan. Vastaavasti fyyssemmän sentterin kanssa enemmän jalkoja.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä en pysty näkemään vielä kuin kaksi sentterin paikkaa täytettynä, kun sopimukset ovat Erikssonilla ja Liivikillä. Aikooko Petu edes peluuttaa Markus Granlundia sentterinä jo kaudella 12-13. Minusta MaG:lle saattaisi sopia vielä yksi kausi laidassa, vaikka sitten siirtyisi sentteriksi. Voihan se tietysti olla, että Piiparinen & co ottavat kesän aikana isoja harppauksia ja pelkkä kivikovan ykkössentterin hankkiminen riittää. Kausi voidaan aloittaa vaikka nykyryhmällä, siitä olen samaa mieltä ja saa nähdä mikä sekasotku kauden 12-13 pelaajamarkkinoista tulee, jos NHL:n työtaistelut toteutuvat.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en pysty näkemään vielä kuin kaksi sentterin paikkaa täytettynä, kun sopimukset ovat Erikssonilla ja Liivikillä. Aikooko Petu edes peluuttaa Markus Granlundia sentterinä jo kaudella 12-13. Minusta MaG:lle saattaisi sopia vielä yksi kausi laidassa, vaikka sitten siirtyisi sentteriksi.

Vähän sama täällä. Pakkohan tonne on lisää senoja tuoda se on selvä. Itse lasken Jocken ja Märän vakiosenoiksi, MaG ja Pipari ovat pahanpäivänvaralla. MaG on itseasiassa niin loistava maalintekijä ja laituriplaymaker että siihen keskelle voisi työntää vähän puukätisemmänkin senan.

MaG-Märkä-Talaja

Voimaa, taitoa ja omassa päässäkin ollaan ihan oolrait.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No se on lähinnä ollut se resepti, jolla HIFK on menestynyt. Itselleni on ihan sama miten muut menestyksensä kaivavat. HIFK ei ole mikään robottilauma, eikä koskaan tule olemaan.

Toisaalta HIFK:n mestaruus irtosi sillä, että joukkueessa oli pakolliset tähdet + sen lisäksi HIFK oli kiitettävän tasainen nippu. Kaikki ketjut pystyivät maalintekoon. Sen aika on mun mielestäni lopullisesti ohi, kun SM-liigassa vielä pystyi pärjäämään yhdellä superkentällisellä. Jypissä oli 1 ylivertainen tähti (Vatanen) + pleijaritähti Perrin ja Pelicansissa oli myöskin tähtiloistoa (Hodgman, Lasch). Ilman tähtiä / huippuyksilöitä ei kannata haaveilla mestaruudesta, mutta viime vuodet osoittavat, että pelkät tähdet eivät riitä mihinkään. Pitää olla tasaisuutta, fyysisyyttä ja joukkueelle hyvin istuva pelikonsepti. Lisäksi, ja tätä ei voi korostaa liikaa, on oltava keväällä kunnossa. HIFK:n ikuisuusongelma, josta kirjoitin Matikaisen omaan ketjuun. Lisätään vielä erinomainen mv-peli, niin rupeaa olemaan menestyksen avaintekijät hallussa:

-ripaus ylivertaista taitoa
-tasaisuutta, fyysisyyttä, varmuutta
-toimiva pelisysteemi
-hyvä maalivahtipeli
-kuntohuippu keväällä ilman playoffien pelkoa

Jos yksikin näistä puuttuu, ei nostella kannua. Pronssi rupeaa olemaan maksimi.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta HIFK:n mestaruus irtosi sillä, että joukkueessa oli pakolliset tähdet + sen lisäksi HIFK oli kiitettävän tasainen nippu. Kaikki ketjut pystyivät maalintekoon.

Ei tarkoitukseni ollutkaan yhtään väheksyä alempien kenttien roolia. Esimerkiksi nyt päättyneellä kaudella HIFK:lla oli joukkueessa pelaajia, joilla ei ollut oikeastaan lopulta mitään selkeää roolia joukkueessa pudotuspeleissä. Redenbach ja Rajamäki nyt esimerkkeinä heitettynä. Roolitus ei onnistunut mestaruusvuoden malliin. Toinen hyvä esimerkki löytyy, kun katselee mestarijoukkueiden nelosketjuja. Ei liene sattumaa, että mestarijoukkueella sattumalta on juuri sillä kaudella se liigan kuumin nelosketju, joka usein ratkoo pelejä.

Tulevalle kaudelle HIFK:lla on alempien kenttien ja roolipelaajien palaset mieleistäni ihan hyvin kohdallaan. Nelossentterin hankinnastakin on puhuttu, mutta se voi edelleen olla Liivik, jos sentteriosastolle ei kahta hankintaa tehdä. En millään usko Piiparisen nousevan vakiokokoopanon mieheksi. Tässä visiossa MaG pelaisi kolmosen keskellä ja laidoilla voisi kuvitteellisesti olla esim. Pakarinen ja Kuhta, jos Kibelle diili saadaan aikaiseksi.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ja sm-liiga sivu muuten väittää, että Nyholmilla on vielä ensi kausi sopimusta, pitääkö paikkansa?

En tiedä kuinka luetettava tämä on mutta kerronpa kuitenkin kun asiaa liippaa, nimittäin viime viikonloppuna Tapanilan Erä järjesti leikkimielisen haasteen HIFKn lätkäpelaajien kanssa, paikalla oli käsittääkseni vain Pakarinen ja Åsten. Poikani kävi hakemassa noilta herroilta nimmarit ja Pakarinen oli vetänyt nimensä perään #18. Tiedä sitten voiko tuosta päätellä vielä mitään Nyholmin jatkosta vai ei...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös