Kauden 2005-2006 jälkipyykki

  • 13 461
  • 75

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
eh kirjoitti:
Siksipä minusta olisikin olennaisempaa kysyä, mitä on opittu Jokereissa tämän kauden virheistä, jos on mitään.
Kyllä Jokereissakin virheistä opitaan. Ensinnäkin Masa voi jatkossa hoitaa vain kahden, korkeintaan kolmen äijän duunit ja sopparia tarjotaan vain täysikasvuisille veskareille.

Todellisuudessa minä jaksan uskoa, että kaudesta opittiin paljon. Ikävä vain, että osa näistä asioista on sellaisia, jotka jo aiemmin osattiin, mutta on nyttemmin opittava/muistettava uudelleen. Menestyvä joukkue tarvitsee;
- huippuveskarin
- huippuvalmennuksen ja
- tehokkaan ykkösnyrkin.

Menestyvässä joukkueessa ei;
- yksi Masa voi hoitaa kaikkia,
- tärkeimpiä pelaajia voida menettää kauden kynnyksellä,
- kesää voida käyttää Marathon harjoitteluun,
- valmennus, veskarit jne. vaihtua kuin sukat,
- voi olla pelaajia, jotka eivät ole joukkueeseen sitoutunut.

Tätä rataa. Eiköhän me siihen voida luottaa, että ainakin joihinkin näistä Hjallis ja Masa tarttuvat ja hoitavat asian kuntoon.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Minusta maalivahti-teorian kannattajat voisivat pohtia sitä, että jos pääsyy floppaamiseen oli surkea maalivahtipeli, niin miksi Rauno Korven SM-liigan parhaaksi maalivahdiksi nimeämä Askey ei ollut ratkaisu?

Koita sinä ensiksi selittää ihan kansantajuisesti miksi tänne Waden jälkeen hommatuista pelaajista tuli ihan samaa paskaa kuin täällä Waden jo pilaamat oli?

Ja miksi kesän Waden pilaavissa harjoituksissa viettänyt Valtteri Filppula ei ole hyytynyt rapakon toisella puolella ihan paskaksi?

Ai niin Valtteri teki omatoimisetkin harjoitukset tunnollisesti ja AHL:ssä ei tarvitsekaan edes osata luistella, olinpa minä tyhmä.


Ja mitä tulee siihen oliko Askey ratkaisu niin sanoisin näin:

Jokerit ennen Askeyn tuloa
- päästettyjen maalien KA 3,65
- 11 voittoa, 3 jatkoaika-/rankkarivoittoa, 7 tasapeliä, 23 häviötä

Jokerit Askeyn kanssa
- päästettyjen maalien KA 2,56
- 8 voittoa, 1 jatkoaika-/rankkarivoittoa, 1 tasapeli, 6 häviötä

Ainakin minun silmissäni tuossa näkyy selkeästi parannusta, se ei vain riittänyt aivan pudotuspeleihin kun Askeyn tulo jäi liian myöhäiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Koita sinä ensiksi selittää ihan kansantajuisesti miksi tänne Waden jälkeen hommatuista pelaajista tuli ihan samaa paskaa kuin täällä Waden jo pilaamat oli?

Ja miksi kesän Waden pilaavissa harjoituksissa viettänyt Valtteri Filppula ei ole hyytynyt rapakon toisella puolella ihan paskaksi?

Ai niin Valtteri teki omatoimisetkin harjoitukset tunnollisesti ja AHL:ssä ei tarvitsekaan edes osata luistella, olinpa minä tyhmä..

Oliko tämä eilinen vastaukseni todellakin liian vaikeasti kirjoitettu?

1. AHL:ssa on pieni kaukalo ja peli on hitaampaa kuin SM-liigassa. Tämän takia ehdotin jo lokakuussa, että Jokerit kaventaisi kaukaloa, koska 200 neliötä vaatisi vähemmän liikettä ja päästäisiin playoffeihin. AHL-kaukaloissa on noin 400 neliömetriä vähemmän tilaa. Variskin olisi liikkeeltään riittävä AHL:ssa.

2. Jokereissa päätettiin treenata luistelua yli kaiken Waden jälkeen. Oli kaksi vaihtoehtoa: joko ei treenata juuri lainkaan ja odotetaan liikkeen palautuvan tai treenataan helvetisti luistelua ja odotetaan liikkeen palautuvan. Valittiin jälkimmäinen tapa. Olisin valinnut sen itsekin. Se meni kuitenkin pieleen, paikat eivät auenneet ja uudet pelaajat olivat yhtäkkiä hekin tukossa. Jälkimmäinen asia selviää niille, jotka vertaavat Hyvösen ja Vopatin luistelua heti heidän tultua Jokereihin siihen luisteluun, mitä he esittivät myöhemmin.

Molemmat asiat ovat faktoja. Ensimmäinen tilastollinen, toinen perustuu mm. Virmasen kanssa käymääni keskusteluun sekä omiin havaintoihini pelaajien liikkeestä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Oliko tämä eilinen vastaukseni todellakin liian vaikeasti kirjoitettu?

Ei ollut. Minusta tuossa vain on hieman sellainen vaikutelma että siinä yritetään selittää mustaa valkoiseksi.

Ja vastaavasti tämä ei sinusta osoita että Askey oli selkeä parannus Jokereiden maalivahtipeliin?

Jokerit ennen Askeyn tuloa
- päästettyjen maalien KA 3,65
- 11 voittoa, 3 jatkoaika-/rankkarivoittoa, 7 tasapeliä, 23 häviötä

Jokerit Askeyn kanssa
- päästettyjen maalien KA 2,56
- 8 voittoa, 1 jatkoaika-/rankkarivoittoa, 1 tasapeli, 6 häviötä
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
cobol kirjoitti:
Minusta maalivahti-teorian kannattajat voisivat pohtia sitä, että jos pääsyy floppaamiseen oli surkea maalivahtipeli, niin miksi Rauno Korven SM-liigan parhaaksi maalivahdiksi nimeämä Askey ei ollut ratkaisu?


Jos tämä Ranen ranking nyt omaa minkäänlaista todellisuuspohjaa, niin sitten ihmetyttää kovasti, miksi Askey ei ainakaan ennakkokaavailuissa ole meidän ensi kauden ykkösveska?
Kyllä yleensä liigan parhaasta maalivahdista halutaan pitää kiinni. Ellei sitten kassari itse halua lähteä.

Omasta mielestäni Askey ei ollut kuluvan kauden paras. Top viidessä loppu kaudesta kylläkin
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
flintstone kirjoitti:
Ei ollut. Minusta tuossa vain on hieman sellainen vaikutelma että siinä yritetään selittää mustaa valkoiseksi.

Ja vastaavasti tämä ei sinusta osoita että Askey oli selkeä parannus Jokereiden maalivahtipeliin?

Hyvä. Nyt sitten tuosta tilastosta. Askey oli ehdottomasti selkeä parannus maalivahtipeliin. Tietääkseni kukaan ei ole sitä kiistänyt. Oma mietteeni kulki sitä latua, että Askeysta tai jopa Thomasista huolimatta tämän kauden Jokerit ei olisi menestynyt (esim välieriin/finaaliin). Niin moni asia oli pielessä maalivahtipelin lisäksi.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Oma mietteeni kulki sitä latua, että Askeysta tai jopa Thomasista huolimatta tämän kauden Jokerit ei olisi menestynyt (esim välieriin/finaaliin). Niin moni asia oli pielessä maalivahtipelin lisäksi.
Nyt alkaa tahrat irrota tässä jälkipyykissä, sillä jos joku on tuosta lainauksesta eri mieltä, niin ei ole peliäkään Jokereilta tällä kaudella nähnyt.

Mun on silti pakko ihastella ja jakaa Masan ajatus siitä, että nykyisellään veskari voi olla jopa 75 % joukkueesta. Jos Jokereilla olisi ollut paras joukkue ikinä, missään tai koskaan ja maalissa Passmore, niin mestaruutta ei olisi tullut. Jos joukkue olisi ollut "keskihyvä" tyyliin Tappara/Hifk ja maalissa Kari Lehtonen, mestaruus olisi ollut varma. Tällä nykyisellä miehityksellä vain pitkä kesäloma oli varma.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Lopputulema on siis se, että menestymättömyyden syy ei ollut TT:n lähtö vaan Masan taitamattomuus löytää TT:lle edes kohtuullinen korvaaja...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
bozik kirjoitti:
Nyt alkaa tahrat irrota tässä jälkipyykissä, sillä jos joku on tuosta lainauksesta eri mieltä, niin ei ole peliäkään Jokereilta tällä kaudella nähnyt.
o/ Täältä löytyy yksi ja matseja näin n. 10-15 tällä kaudella. Olen edelleen samaa mieltä kun olen ollut alusta alkaen, Thomasin lähtö vei itseluottamuksen ja tämä oli tärkein yksittäinen syy. Kun siihen yhdistetään uusi valmentautuminen, kokematon valmentaja ja muutettu pelityyli, ei joukkueella ollut turvaverkkoa ja kaikki lässähti siihen. Itseluottamus ei missään vaiheessa palannut, vaan homma lähti lumivyöryn lailla valumaan alaspäin. Tuli uutta molaria, tuli loukkaantumisia, tuli uutta valmentajaa, tuli vaikka mitä häiriötekijöitä ja liikaa muutoksia. Eli Thomasin lähtö oli se tärkein yksittäinen syy jonka jälkeen muiden ongelmien vaikutus kasvoi entisestään, ongelmien joista ei olisi ehkä edes syntynyt ongelmia, jos itseluottamus olisi ollut tapissa alusta pitäen.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
bozik kirjoitti:
Jos Jokereilla olisi ollut paras joukkue ikinä, missään tai koskaan ja maalissa Passmore, niin mestaruutta ei olisi tullut.

Kyllä olisi. Maalivahtien arvioiminen vaan on aika vaikeaa kun joukkueella ei ole lainkaan viisikkopeliä ja omalla alueella tehdään solkenaan karkeita virheitä.

Hyvin ja ehjästi viisikkoina pelaavan joukkueen takana veskari kuin veskari näyttää hyvältä. Maalinedusta putsataan ja vedot tulevat vaarattomista sektoreista ilman maskia. Muutenkin vetoja tulee paljon vähemmän kuin tämän kauden Jokerien toheltaessa kentällä miten sattuu.

Askey on varmaan parempi maalivahti kuin Passmore tai Goehring, mutta kyllä myös Jokerien kenttäpeli parani kauden loppua kohti siedettävälle tasolle, jolloin myös veskarilla oli helpompaa. Itse asiassa kaikki muu oli jo aika ok kauden lopussa paitsi liike. Siinä jäätiin koko kauden ajan muista jälkeen.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Vakio kirjoitti:
Askey on varmaan parempi maalivahti kuin Passmore tai Goehring, mutta kyllä myös Jokerien kenttäpeli parani kauden loppua kohti siedettävälle tasolle, jolloin myös veskarilla oli helpompaa. Itse asiassa kaikki muu oli jo aika ok kauden lopussa paitsi liike. Siinä jäätiin koko kauden ajan muista jälkeen.
Minusta Askey on nimenomaan tyyliltään varmempi maalivahti kuin Passmore tai Goehring. Paremmuudesta on paha mennä sanomaan, melko pitkälti saman tason vahdeista kuitenkin on kyse. Tämän kauden Jokereille tyyliltään varma maalivahti sopi paljon paremmin kuin akrobaatti-Passmore, mutta toisenlaisen joukkueen takana Passmore (tai jopa Goehring) olisi voinut olla kova tekijä, etenkin pudotuspeleissä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Eli Thomasin lähtö oli se tärkein yksittäinen syy jonka jälkeen muiden ongelmien vaikutus kasvoi entisestään, ongelmien joista ei olisi ehkä edes syntynyt ongelmia, jos itseluottamus olisi ollut tapissa alusta pitäen.
Olen täysin samaa mieltä, jätin vaan tämän spekulaation väliin. Eli JOS Thomas olisi jatkanut, koko joukkue ei todennäköisesti/mahdollisesti olisi pelannut noin huonosti ja menestystä olisi voinut tulla. Kuitenkin tämän kautisella katastrofaalisella peliesityksellä (johtuen osin Thomasin lähdöstä) ei huippukassarikaan olisi johtanut joukkuetta menestykseen.

Aika muna/kana juttu kokonaisuudessaan. Jatkoa ajatellen olisi kuitenkin kiva, että Jokereissa jälleen olisi huippumaalivahti tai jopa pari.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Salama15 kirjoitti:
Lopputulema on siis se, että menestymättömyyden syy ei ollut TT:n lähtö vaan Masan taitamattomuus löytää TT:lle edes kohtuullinen korvaaja...
Tämä on vielä pakko lainata, sillä näinhän asia juuri on. Ainakin siis periaatteessa.

Käytännössä homma ei välttämättä kuitenkaan ollut edes tästä kiinni. Onko niin taitavaa miestä olemassakaan, että olisi siinä vaiheessa löytänyt vapaana olevan hyvän ja luotettavan veskarin kun Thomasin lähtö selvisi. Masa ei ainakaan löytänyt, mutta olisiko joku muu löytänyt, kas siinäpä kysymys ?

Tätäkin kuraa voisi vatkata eteenpäin. Olisiko pitänyt olla varasuunnitelma Thomasin lähdön varalle, kannattiko tehdä soppari nahilapykälällä jne jne.

Osta Masa hyvä Lehtosen Kartsa takaisin. Ei kaaduta ainakaan veskareihin ensi kaudella ja jos jätkät ei siihen luota, niin johan on perkele.
 

jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Gags kirjoitti:
Olen edelleen samaa mieltä kun olen ollut alusta alkaen, Thomasin lähtö vei itseluottamuksen ja tämä oli tärkein yksittäinen syy. Kun siihen yhdistetään uusi valmentautuminen, kokematon valmentaja ja muutettu pelityyli, ei joukkueella ollut turvaverkkoa ja kaikki lässähti siihen.

Tässä ollaan lähellä asian ydintä. Olen samaa mieltä, mutta voisi sanoa enemmänkin niin, että Thomasin lähtö laukaisi kriisiin. Tämä olisi voinut tapahtua ennemmin tai myöhemmin, kokonaan erilaisessa tilanteessakin, ja kokematon valmennus ei pystynyt tilannetta hallitsemaan. Ei ollut ketään joka olisi ruoria voinut kääntää, tai ketään ketä kohti joukkue olisi tiukan paikan tullen voinut kääntyä katsomaan.

Gags kirjoitti:
Itseluottamus ei missään vaiheessa palannut, vaan homma lähti lumivyöryn lailla valumaan alaspäin. Tuli uutta molaria, tuli loukkaantumisia, tuli uutta valmentajaa, tuli vaikka mitä häiriötekijöitä ja liikaa muutoksia. Eli Thomasin lähtö oli se tärkein yksittäinen syy jonka jälkeen muiden ongelmien vaikutus kasvoi entisestään, ongelmien joista ei olisi ehkä edes syntynyt ongelmia, jos itseluottamus olisi ollut tapissa alusta pitäen.

Kyllä, mutta jotain jäi silti aina puuttumaan. Se on pelisysteemi. Meidän kauden valmentajamme olivat b-luokkaa niinkuin maalivahditkin. Olisi tarvittu a-luokan valmentaja kääntämään kurssi, jos joukkueen palasetkaan eivät olleet kohdallaan huonoine maalivahteineen. Kunnon auktoriteetti valmentaja siis puuttui.

Tähän päälle Virmasen sössimiset, ja avot - tässä ollaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Hyvä. Nyt sitten tuosta tilastosta. Askey oli ehdottomasti selkeä parannus maalivahtipeliin. Tietääkseni kukaan ei ole sitä kiistänyt. Oma mietteeni kulki sitä latua, että Askeysta tai jopa Thomasista huolimatta tämän kauden Jokerit ei olisi menestynyt (esim välieriin/finaaliin). Niin moni asia oli pielessä maalivahtipelin lisäksi.

No jos puhuttiin todella menestymisestä eli finaaliin pääsemisestä niin siinä olet oikeassa että edes Thomas ei olisi vienyt tämän kauden Jokereita finaaliin. Minä taas puhuin että jos näiden nähtyjen räpeltäjien tilalla olisi ollut Askey tai jopa Thomas niin uskoisin että me olisimme nyt kuitenkin valmistautumassa pleijareihin tai pelaisimme ainakin säälipleijareita.

Koko katastrofi oli juu monen asian summa ja niiden todellista painotusta emme voi kuin arvailla. Minä pidän maalivahtipelin totaalista epäonnistumista yhtenä suurinpana syynä asialla mutta en minäkään väitä että se olisi ainoa syy tuohon.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
flintstone kirjoitti:
Koko katastrofi oli juu monen asian summa ja niiden todellista painotusta emme voi kuin arvailla. Minä pidän maalivahtipelin totaalista epäonnistumista yhtenä suurinpana syynä asialla mutta en minäkään väitä että se olisi ainoa syy tuohon.
Minä kirjoittaisin tuon yllä olevan kappaleesi seuraavalla tavalla
Koko katastrofi oli juu monen asian summa ja niiden todellista painotusta emme voi kuin arvailla. Minä pidän maalivahtipelin tason putoamista yhtenä syynä asialla mutta en väitä että se olisi ainoa syy tuohon.

Ehkäpä tämä meidän mielipide ero tulee siitä, että entisenä maalivahtina näen maalivahdeissa muutakin kuin sen että meneekö kiekko maaliin vai ei.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
hull16 kirjoitti:
Ehkäpä tämä meidän mielipide ero tulee siitä, että entisenä maalivahtina näen maalivahdeissa muutakin kuin sen että meneekö kiekko maaliin vai ei.

Jep, uskon että sinulla on tuolta pohjalta enemmän näkemystä maalivahdin tekemisistä mutta en minä silti pidä että minä näkisin vain ja ainoastaan menikö kiekko maaliin vai ei.

Sinä osaat kertoa nähtyäsi tilanteen olisiko se kiekko ollut otettavissa mutta kyllä maalivahdin epävarmat otteet pystyy aistimaan muutenkin. Sinun taustasi myös luultavasti aiheuttaa sen että sinä et kovin herkästi myöskään syytä ongelmista joukkueen tärkeimmän pelaajan, maalivahdin, pelaamisen tasoa.

Tosiasia on kuitenkin että hyvä ja varmaotteinen maalivahti antaa kenttäpelaajille lisää itseluottamusta pelata, hyvä maalivahti tukee jopa joukkueen hyökkäyspeliä kun pelaajien ei jatkuvasti tarvitse alitajuisesti pelätä että oma virhe näkyy heti tulostaululla. Ja vastaava tapahtuu myös toisinpäin eli epävarma maalivahti kylvää epävarmuutta koko joukkueen pelaamiseen.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisin näin ulkopuolisena myös arvailla, että laumassa ei löytynyt johtajuutta ja vastuunottajaa Thomasin lähdön jälkeen. Kukaan ei ottanut tilannetta haltuun ja pumpannut uskoa, että voimme ottaa suunnitelma B:n käyttöön: nyt pelataan toisella tavalla, mutta kyllä me pärjätään. Tietysti jos suunnitelma B.tä ei edes ollut, niin se vaikeuttaa hiukan asioita... Liian pitkäksi aikaa jäi vallitsemaan epävarma ja lamaantunut tilanne, ja ehkä Wadestakaan ei ollut siinä kohdassa jämäkästi nousemaan tilanteeseen ja myymään uutta ratkaisua pelaajille.

Aivan varmasti tilanne on syytä käydä läpi, ja ottaa sieltä se oppi mikä on otettavissa, eikä suinkaan lakaista maton alle tyyliin 'olipa paska kausi, paska joukkue, paskat veskat'.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
flintstone kirjoitti:
Tosiasia on kuitenkin että hyvä ja varmaotteinen maalivahti antaa kenttäpelaajille lisää itseluottamusta pelata, hyvä maalivahti tukee jopa joukkueen hyökkäyspeliä kun pelaajien ei jatkuvasti tarvitse alitajuisesti pelätä että oma virhe näkyy heti tulostaululla.
Minä taas näen tämän niin, että hyvä joukkuepuolustus auttaa maalivahtia nostamaan tasoaan kun laukaukset tulevat huonoista sektoreista ja hätäisesti.

Parhaiten näiden kahden kauden eron näkee juuri vastustajan laukaisukartoista, kun toissa kaudella Thomasille ammuttiin suurimmaksi osaksi huonoista sektoreista niin tällä kaudella homma on kääntynyt päin vastaiseksi, eli laukaukset tulivat hyvästä sektorista ja vieläpä suuri osa b-pisteiden välistä josta ei ikinä saisi päästä vetämään.Itse huolestuin tästä muutoksesta jo hajoituspelien aikaan, mutta ajattelin sen olevan harjoituspelien juttu ja korjautuvan kun tosi pelit alkavat... eipä korjausta asiaan kuulunut eikä näkynyt.
 

PJx

Jäsen
Näin ulkopuolisesta maalivahtipelin syyllistäminen tuntuu helpon selityksen hakemiselta. Itse kiinnittäisin mieluummin huomiota liikkeen puuttumiseen.

Kriisivalmentajankin syyllistäminen ei kerro koko totuutta: vuotta aikaisemmin sama kaveri ajoi pelitapansa kohtuudella SM-liiga-joukkueeseen. Itse pistäisin aika lailla painoa sanalle kurittomuus, jonka kuulin TV:stä Masan suusta. Ilman riittävää pelikuria ei voi olla pelitapaa.

Ettei vaan olisi käynyt niin, että kriisin keskellä joukkue menetti yhteistyökykynsä ja samalla menestymismahdollisuutensa. Sekin on mahdollista, että joukkueen perusheikkous oli sosiaalisen lahjakkuuden puute. Menestyvässä joukkueessa tällainen puute ei välttämättä olisi tullut ikinä esiin.

Masan kommenttia pelikirjasta pidin piristävänä. Koko pelikirjasta vaahtoaminen on alkanut elämään omaa elämäänsä. Luokittelen tämän termin kolimikirjaimisten lyhenteiden kanssa samaan luokkaan, paljon puhettä vähän asiaa...
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tant gredulin kirjoitti:
Voisin näin ulkopuolisena myös arvailla, että laumassa ei löytynyt johtajuutta ja vastuunottajaa Thomasin lähdön jälkeen. Kukaan ei ottanut tilannetta haltuun ja pumpannut uskoa, että voimme ottaa suunnitelma B:n käyttöön: nyt pelataan toisella tavalla, mutta kyllä me pärjätään. Tietysti jos suunnitelma B.tä ei edes ollut, niin se vaikeuttaa hiukan asioita... Liian pitkäksi aikaa jäi vallitsemaan epävarma ja lamaantunut tilanne, ja ehkä Wadestakaan ei ollut siinä kohdassa jämäkästi nousemaan tilanteeseen ja myymään uutta ratkaisua pelaajille.
Voisipa arvailla niinkin, että koko organisaatio ajautui johtajuuskriisiin. Pelaajapolitiikka, Virmasen valmentajapesti ja kapteenisekoilut antavat omituisen kuvan Jokereiden toiminnasta. Johtoryhmä (H&V) luultavasti lähti kauden alla liikkeelle sillä asenteella, että mestaruudesta tapellaan. Sitten kun asiat alkoivat mennä vinoon, kurssia ei pystytty muuttamaan, koko homma lipsahti käsistä eikä enää ollut hallittavissa.

Joukkuetasolla Juha Lind olisi ehkä pystynyt tilannetta parantamaan, mutta tuskin ratkaisevasti.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Pyykätäänpä tähän.

32 pistettä ei ole riittänyt Jokereiden sisäisen pistepörssin voittoon sitten Suomi-sarjan.

Kari Martikainen (22. 130p) meni Jokereiden pääsarjatason pistepörssissä Timo Norpan, Pekka Järvelän ja Hannu Kapasen ohi. Petri Pakaslahti (26. 117p) jätti taakseen Jali Wahlstenin, Tomek Valtonen (36. 92p) mm. Juha Jokiharjun, Jan Bendan, Markku Tiinuksen, Erik Hämäläisen ja Jussi Lepistön.

Legenda nimeltä Jan Latvala siirtyi sijalle 100, enää 65 pistettä sadan pisteen kerhoon. ;)

Tommi Oksa on nyt pelannut (tai pukenut, miten vain) 50 ottelua Jokereissa ilman tehopisteitä.

Tomekkia enemmän otteluita Jokereissa on pelannut vain seitsemän pelaajaa.

Tomek siirtyi jäähytilaston kärkeen Röllin ohi.

(tässä kohdassa pyykinpesuaine loppui)
 

tutzba

Jäsen
Positiivinen asia on se, että Jokerit EI voi missään nimessä epäonnistua ensi kaudella samalla tavalla kuin nyt. Ei vaan yksinkertaisesti voi.
 

Tuoppi

Jäsen
tutzba kirjoitti:
Positiivinen asia on se, että Jokerit EI voi missään nimessä epäonnistua ensi kaudella samalla tavalla kuin nyt. Ei vaan yksinkertaisesti voi.

Noin minäkin ajattelin kun rannalle jääminen varmistui. Enää en ole kovinkaan varma asiasta...
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
tutzba kirjoitti:
Positiivinen asia on se, että Jokerit EI voi missään nimessä epäonnistua ensi kaudella samalla tavalla kuin nyt. Ei vaan yksinkertaisesti voi.

Ai ei?

Laita pakkaan:
- Potentiaalinen valmennuksen kanssa arpominen
- Sekava pelaajapolitiikka ja pelaajien roolitus
- Viime kauden jälkeen aivan mielettömät odotukset ja paineet
- Kaikkea jännää mitä voi vielä ennen kauden alkua tapahtua...

... eiköhän viesti Jokereidenkin sisällä ole tämä: EI SAA MISSÄÄN NIMESSÄ EPÄONNISTUA. Todella paineeton ja mukava ympäristö aloittaa hommia... kenelle tahansa. Tuosta lähtökohdasta voisi melkein 100% varmuudella heittää, että jätkät puristavat mailaa hullun lailla kun kiekko syksyllä putoaa jäähän. Ei tarvita kuin pari huonoa peliä heti alkuun ja viime kauttakin kamalampi sotku on kasassa. Siinä vaiheessa on syytä toivoa, että sekä valmentaja että kassari ovat sitä luokkaa, että niiden kanssa ei tarvitse arpoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös