Katsomolakanoita ja Turuust Stadiin

  • 95 539
  • 46

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Re: Olen ihmeissäni

Viestin lähetti Zeppo
Oikeassa olet, nämä feikkistadilaiset kyllä pilaavat meidän
maineen aika tehokkaasti. Valitettavasti kuitenkin joudun
sanomaan tämän : Suomen Joutsen ei kuulu teille , sen
paikka on Helsingin Kauppatorilla minun mielestäni:)

Juuri tästä syystä otinkin Suomen Joutsenen vedätyksen kohteeksi - tuttu molemmissa kaupungeissa :)

Olinpa sitten yli puolet viime viikosta Helsingissä Assyjen merkeissä ja pääasiassa positiivista sanottavaa jäi. Kukaan ei tullut vahvasta Turun murteesta huolimatta itse Assyilla valittamaan, mutta kauppareissulla joku ihme teinijengi tuli aukomaan leukojaan kuultuaan meidät kaupan edessä. Oli huvissa pitelemissä kun tyyppi Oulun murteella avautuu siitä, ettei sinne jotain turkulaisia kaivata.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Sparrow
Hih, huvittavimpia "vittuilu"vetoja stadin suunnalta on pitkän aikaa mielestäni ollut HIFK-fanien "Meillä on metro, teillä ei"-lakana. Se saa lähes nauramaan joka kerta Turkuhallissa näkyessään. :D Ne kun taitavat oikeasti luulla, että metron puuttuminen Turusta jotenkin vituttaa meitä turkulaisia? Eikä se stadin metro nyt niin hirveän ihmeellinen värkki (todellakaan) ole.
Tästä metrojutusta täytynee kertoa sen verran, että läpän toistuminen vuodesta toiseen perustuu vain ja ainoastaan siihen, että osa turkulaiskatsojista todellakin ottaa sen äärimmäisen vakavasti ja tosissaan. Varmasti häviävän pieni vähemmistö, mutta niitäkin löytyy.

Ei ole meinaan ihan yksi tai kaksi kertaa, kun paluupostissa on puitu nyrkkiä ja huudettu takaisin jotain tyyliin "no helvetti... mutku teil ei oo Suomen Joutsenta!" ja poistuttu pää punaisena takavasemmalle.

Koko metrojuttu on siis sitä hoilottavienkin mielestä äärimmäisen dorka ja itseasiassa totuushan on se, että HIFK-fanit eivät edes käytä maanalaista, se kun palvelee vain Itä-Helsingin narrifaneja. :D
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti OldTimeHockey
Tästä metrojutusta täytynee kertoa sen verran, että läpän toistuminen vuodesta toiseen perustuu vain ja ainoastaan siihen, että osa turkulaiskatsojista todellakin ottaa sen äärimmäisen vakavasti ja tosissaan. Varmasti häviävän pieni vähemmistö, mutta niitäkin löytyy.

Totesin kirjoituksessani erheen kun olin sitä kirjoittamassa, mutta...onhan siis fakta, että varmasti se lakana joitakin ärsyttää. Sorruin yleistykseen, jota onneksi teen aika harvoin. Se lakana on todellakin huvittava, ei siinä mitään. Ja jotenkin havaitsen uskovani sinua, OldTimeHockey, kun sanot lakanan olevan myös sen kantajien mielestä typerä. Nooh, mitäs sitä ei tekisi pienen provosoinnin eteen? :D

Harvinaisen typeriä lakanoita olen nähnyt myös täällä Turussa, mutta yksi parhaimpia (siis oikeasti parhaimpia) on yksinkertaisuudessaan "Pelleily kielletty"-lakana, jossa narrilogon päälle on vedetty kieltomerkki. Simppeli, mutta aina niin hauska, jollain lailla. Jos ajatellaan lakanoiden laadun toista ääripäätä, niin toivon välttäväni ikuisesti kaikki ***vetin "Marco sä oot ihana!"-kankaat! :p
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Sparrow
Totesin kirjoituksessani erheen kun olin sitä kirjoittamassa, mutta...onhan siis fakta, että varmasti se lakana joitakin ärsyttää. Sorruin yleistykseen, jota onneksi teen aika harvoin. Se lakana on todellakin huvittava, ei siinä mitään. Ja jotenkin havaitsen uskovani sinua, OldTimeHockey, kun sanot lakanan olevan myös sen kantajien mielestä typerä. Nooh, mitäs sitä ei tekisi pienen provosoinnin eteen? :D
Niin, täytyy siis tarkentaa sen verran, että metrolakanasta en tiedä mitään, lähinnä kommentoin samaan teemaan liittyvää "teill' ei oo metroa" -hoilotusta.

Ja totta, täytyyhän sitä vähän laittaa itseään likoon, jotta saa jotkut kihisemään kiukusta - vaikka sitten nolaamalla itsensä kaikkien muitten silmissä. ;)
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Sparrow
Harvinaisen typeriä lakanoita olen nähnyt myös täällä Turussa, mutta yksi parhaimpia (siis oikeasti parhaimpia) on yksinkertaisuudessaan "Pelleily kielletty"-lakana, jossa narrilogon päälle on vedetty kieltomerkki. Simppeli, mutta aina niin hauska, jollain lailla. Jos ajatellaan lakanoiden laadun toista ääripäätä, niin toivon välttäväni ikuisesti kaikki ***vetin "Marco sä oot ihana!"-kankaat! :p

Jooh, jos siinä olisi kieltomerkin alla jonkin muun joukkueen lakana niin pitäisin sitä erittäin tyhmänä. Mutta se Jokeri-logo todellakin sopii siihen. Viime kaudella oli todella mukavaa katsottavaa Jokeri-pelissä, kun eräs herra meidän porukastamme oli kiskonut päälleen Jokeri-paidan (vm. 96?) ja Tepsin maalin jälkeen hillui Pelleily kielletty-lakanan kanssa.

Yksi parhaista näkemistäni lakanoista oli myös viime kaudella DDR-hallissa toisinaan nähty Föönille kenkää-lakana. Se oli näppärä...:D
Jaaha, Pentin tönijöiden lista odottaa...
 

JesseBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sparrow
Harvinaisen typeriä lakanoita olen nähnyt myös täällä Turussa, mutta yksi parhaimpia (siis oikeasti parhaimpia) on yksinkertaisuudessaan "Pelleily kielletty"-lakana, jossa narrilogon päälle on vedetty kieltomerkki. Simppeli, mutta aina niin hauska, jollain lailla.

Jep kaunishan se on. Nyt kaikki lapset ja lapsenmieliset askartelemaan, kauden alkuun on vielä runsaasti aikaa...

http://come.to/jokeritantifanclub/
---> "kuvat & bannerit" ---> "kuvat8"

...enpäs osannut postata suoraa linkkiä

Sormiväriterveisin JAFC jäsen Nro.0035 :p
 

jesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK/EDMONTON OILERS/HSV/WANK
Re: Olen ihmeissäni

Joo on se ihmeellistä, miten sinne(Turku) mennessä joka kerta joku aukoo päätänsä, vaikka itse ei sano niille mitään.
Viime kesänä jonotin johonkin mestaan siellä ja "Markku ja Ilkka" ovella kysyivät papereita, ne näyttäessäni tuli kommetti: "Kato v.ttu sitä ollaan stadista, ole varovainen".
Samana iltana joku tyttö tuli juttelee meidän kanssa ja sit joku sen miespuolinen kaveri tajus et me ollaan stadista, niin seuraava toimenpide pojalla oli repiä tyttö pois meidän pöydästä ilmoittaen samalla "V.ttu meidän muijat ei juttele stadilaisille".
Ei voinnu muuta kuin nauraa, täh,mitä,miksi?
Tottakai sitä v.ttuilua on puolin ja toisin, mutta en mä nyt kavereitani pois revi jos ne juttelee jonkun kehän ulkopuolella asuvan kanssa.

Lakanoista sen verran, että lupaan Lasse Pirjetän palattua maitojunalla, tulostaa plakaatin "!LOPETTAKAA LASSE!".
 

jesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK/EDMONTON OILERS/HSV/WANK
Aarne Kärpänen

Lakanoista viis, mutta silloin meinas tulla housuun kun turku hallissa huomasin yht äkkiä katosta vaijerilla liitelevän miehen kärpäspuvussa.
Ja yleisö taputteli raikuvasti, Seuraavana aamuna kerroin kavereille, et huh huh mitä unta mä näin viimeyönä, mut sit selvisi et se olikin totista totta.
Suomalainen mainostaminen on ehkä maailman aatelia:confused:
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Olen ihmeissäni

Viestin lähetti jesus
Joo on se ihmeellistä, miten sinne(Turku) mennessä joka kerta joku aukoo päätänsä, vaikka itse ei sano niille mitään.

Muista vain olla yleistämättä. Turussa on kusipäitä vaikka millä mitalla, mutta tuskin sen enempää kuin muuallakaan (suhteessa). On tämä kaupunki välillä sellainen sarvikuonojen maa, ettei tosikaan, mutta mukaan mahtuu myös mukavia ihmisiä. Stadin ja Turun välillä on tottakai se ikuinen "kitka", mutta kuten sanoit, v*ttuilua on puolin ja toisin. Ollahan suvaitsevaisia ja v*ttuillaan takas, jos joku avautuu. :D

Onkohan se muuten joku suurkaupunkien vitsaus, vai mistä johtuu, että naiset ovat täällä varsin koppavia? Tämä ei koske kaikkia, mutta usein törmää Turun baareissa naisiin, jotka kulkevat nokka pystyssä. Raukat varmaan pelkäävät sateella hukkumista...? Onko Stadin suunnalla havaittu samaa ilmiötä?

Lisäys: Aarne Kärpänen on yksi idioottimaisimpia vetoja, mitä mainonta on Turussa ikinä esittänyt. IMHO.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Minä taas väittäisin, että Aarne Kärpänen oli ehdottomasti paras mainos, jonka olen missään hallissa nähnyt. Täysin yksilöllinen, toisista täysin poikkeava ja ketään loukkaamaton mainos on näköjään jäänyt monen muunkin mieleen. Mielikuvitustaan saa käyttää - ja sitä pitää käyttää.

Totutulle tavalla esitetyt sinänsä hyvätkin ideat hukkuvat usein keskinkertaisuuksien massaan. Osoituksena reklaamin tehosta on se, että Aarne pyörii keskustelun aiheena täälläkin, vuosia lentelyn lopettamisen jälkeen.
 

jesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK/EDMONTON OILERS/HSV/WANK
Re: Re: Re: Olen ihmeissäni

....... jotka kulkevat nokka pystyssä. Raukat varmaan pelkäävät sateella hukkumista...? Onko Stadin suunnalla havaittu samaa ilmiötä?

Asiasta toisee, joo kyllä niitä täälläkin riittää. Mutta suurin osa niistä on noita Satu Lappi tyylisiä, super-julkkiksia.

Ja tosta aarnesta sen verran oloneuvokselle, että mainos kyllä jäi mieleen mutta samalla tavalla kuin nää säästötalo robinhoodin,sotkan,ikean ja arlan mainokset, eli kyseisten mainosten aiheuttaman tunteen takia en ole vieraillut kyseisissä liikeissä.

Alkoholi on ainoa mitä suomessa osataan mainostaa.
 

#99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lakanoista

Hienoa kuulla, että Turgusessakin saa jo vierasjoukkueen kannattajat esitellä omia lakanoitaan...90 -luvun alkupuolella meiltä ainakin kiellettiin esittelemästä "Otto on kone" -lakanaa, koska se "ei ole maksettu mainos"...No joo, samaan aikaan toisessa päätykatsomossa oli _kookas "Soita Jokeripuhelimeen...kiihkeä Teemu vastaa puheluusi" tai jokin vastaava hauska lakana...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Turkulaiset on vaan tosi kateellisia, koska Helsinki on Suomen nykyinen paakaupunki ja Turku entinen. Jokerit-TPS antipatiat johtuvat siita, etta molemmat ovat menestyvia jaakiekkoseuroja.

HIFK-TPS "riidat" johtuvat siita etta HIFK-fanien mielesta a) HIFK on stadista b) Turku on syvalta ja c) TPS pelaa neitikiekkoa, TPS-fanien mielesta HIFK pelaa sikakiekkoa

Kaikki tietavat mista Jokerit-HIFK suhteessa on kysymys.

;) oliko tarpeeksi yleistavaa?;) Silti totta:D

Ei kylla liittynyt mitenkaan maantieteellisiin asioihin.

Antakaa anteeksi:) !
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aarnehan oli loistava! Tuli ihmeteltyä myöhemmin, miksei Aarne lennä.
En kyllä itse olisi halunnut lentää siitä putkesta pää edellä ulos...
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Legendaarista!

Aarnehan oli aivan loistava! Vastustajilta meni aina pari vaihtoa ihmetellessä tätä mainonnan helmeä.

Alkuperäinen Aarne, joka lensi vaijeria pitkin Messukeskuksen päädystä ristikulmaan koko kaukalon yli oli vielä narun jatkoksi killumaan jäävää Aarnea astetta rankempi. Oi niitä aikoja!
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Re: Re: Olen ihmeissäni

Viestin lähetti Sparrow


Onkohan se muuten joku suurkaupunkien vitsaus, vai mistä johtuu, että naiset ovat täällä varsin koppavia? Tämä ei koske kaikkia, mutta usein törmää Turun baareissa naisiin, jotka kulkevat nokka pystyssä. Raukat varmaan pelkäävät sateella hukkumista...? Onko Stadin suunnalla havaittu samaa ilmiötä?


Havaittu on ja uskokin kauniisiin, mutta silti avoimiin ja keskusteluun antautuviin tsadilaisnaisiin menetetty on.

Eli kyllä tämä tuntuisi noudattavan kaavaa, mitä isompi kaupunki niin sitä koppavammat naiset. Telkkarista ollaan kateltu Ison Omenan itsenäisiä naisia ja sitten baarissakin ollaan, ah, niin vitun "olen liian hyvä" itsenäistä sinkkua. Noh, vastapainoksi täytyy sanoa, että usein näiden näyttäytyjien toiminta keskittyy tiettyihin ison yleisön suosimiin paikkoihin. Ei maha mittää.

Loppukaneettina täytyy vielä paljastaa spektaakkelinomaisen (henkilökohtainen) tilastotutkimuksen tulos: turussa on kauneimmat naiset :eek: Prrkle!
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin tai sitten ei

(Keväällä 2001 vastaavia verbaalisen nerouden huipentumia ei ikävä kyllä enää nähty, kun vastassa oli Tappara. Eikä ihme, eiväthän ne hidasälyiset hämäläiset voi vastaavan tasoiseen lennokkuuteen pystyä, ainakaan niin lyhyellä miettimisajalla.)

Voihan syynä olla sekin, että meillä päin on tapana kannustaa omia, ja jättää se vastustajille vittuilu ja herjaus muille.

Mielestäni parhaat lakanat oli HIFK:n faneilla Hakametsässä, kun Purkalle halusivat asioitaan viestittää.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Metro

En millään malta olla palaamatta uudelleen tähän metro-asiaan.

Helsingin metro on maailman kaunein metro. Se on sellainen hieman erilainen metro kuin muualla. Helsingin metrossa voi ihastella kauniita maisemia samaan aikaan, kuin OIKEIDEN suurkaupunkien metrot kyntävät tylsää kivitunnelia maan pimeydessä. Helsingin metrossa ei tule suljetunpaikan kammoa, se on hienoa.

Toisaalta. Pistää hieman miettimään, että eikös sen metron pitäisi kulkea maan alla. Helsingin metro kulkee enimmäkseen jonkun valtatien vartta, mutta jos se nyt on jotenkin upeaa, niin siitä vaan. En ala kinastelemaan.
 

#99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä kyllä kuuluisi vapaan keskustelun puolelle, enkä edes tiedä miksi vaivauden vastaamaan, mutta...

Se on sellainen hieman erilainen metro kuin muualla. Helsingin metrossa voi ihastella kauniita maisemia samaan aikaan, kuin OIKEIDEN suurkaupunkien metrot kyntävät tylsää kivitunnelia maan pimeydessä.

No, H:ki ei todellakaan ole suurkaupunki maailman mittakaavassa, mutta Lontoo käsittääkseni on. Siellä kuitenkin metrot kulkevat ymmärtääkseni enimmäkseen maanpinnalla (jos raide kilometrejä lasketaan.

Toisekseen: ruuhka-aikana (kyllä - Helsingissä on pienimuotoinen ruuhka arkiaamuisin ja iltapäivisin) liikkuminen itä-länsisuunnassa on erittäin tehokasta metrolla ;)
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Kuten tossa edellisessä jo huomautettiinkin, niin maailmanmatkaaja Petajalle tiedoksi, että kyllä ne metrot OIKEISSA suurkaupungeissakin ydinkeskustan ulkopuolella kulkee maan pinnalla ;) Jopa Njuu Joorkissa...

Mutta en kinastele, en. Nauretaan sille täälläkin.

Ilmeisesti tää täysin pelleilyksi ja provoksi tarkoitettu heitto noissa halleissa on sittenkin osuva, kun se herättää näin paljon tunteita näköjään. Siksihän se on tarkoitettukin.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Metro

Viestin lähetti Petaja
Toisaalta. Pistää hieman miettimään, että eikös sen metron pitäisi kulkea maan alla. Helsingin metro kulkee enimmäkseen jonkun valtatien vartta, mutta jos se nyt on jotenkin upeaa, niin siitä vaan. En ala kinastelemaan.

Keskustelin kerran tämän liikennemuodon asiantuntijan kanssa ja hän oli sitä mieltä, että metro ja muu raideliikenne suurkaupungissa sopii parhaiten ilmaan Ilma tässä yhteydessä tarkoittaa sitä, että liikenne kulkee pylväiden yms. päälle rakennettuna maan pinnan tason yläpuolella.
Näin se ei sotke autoliikennettä ja rakennuskustannukset ovat tunneleihin verrattuna murto-osa.

Näinhän mm. USA:ssa onkin monessa kaupungissa.
 

jesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK/EDMONTON OILERS/HSV/WANK
Re: Re: Metro (kiskot poikki ennen kulosaarea!)

Viestin lähetti Jet Ace
että metro ja muu raideliikenne suurkaupungissa sopii parhaiten ilmaan Ilma tässä yhteydessä tarkoittaa sitä, että liikenne kulkee pylväiden yms.
Näinhän mm. USA:ssa onkin monessa kaupungissa.

Paras kyseinen ilmassa menevä rata on maailman perverssien mekassa, eli Bangkok/Thailand.
Mutta ei tottele nimeä metro,subway tai u-bahn vaan sky train.

Ja stadin metrolla ei tee mitään, se on tarkoitettu ihmisille jotka tulevat liian pitkältä ytimeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös