Kari Hietarinta TPS:n toimitusjohtajaksi

  • 22 124
  • 67

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Mielestäni ei todellakaan palvele lätkää, kun potkupallo nostaa profiiliaan joka tuutista Turun alueella. Se näkyy monen viivan alla jo nyt. Mielestäni annetaan vain kunnolla takaisin, jos faktoja omiin tarkoituksiin löytyy. Mikäli menetetään sen takia 50-100 katsojaa per peli, niin so what.

Potkupallo-TPS ei mielestäni lisäksi ole mikään liian ylevä organisaatio. Ainakin viime kauden toiminta oli melko surkuhupaista ja tälle kaudellekin palkattiin (minun mielestäni) täysi pelle penkin päähän.

Futis sinällään olisi ok, jos sitä pelattaisiin Suomessa sellaisella tasolla, jota kehtaisi/pystyisi katsomaan. This is not the case.

Ihmeelistä kendojanariläppää, joka kuulostaa ihan Ansakselelta. Molemmat lajit voivat tukea toisiaan parhaimmillaan hyvinkin paljon. TPS:n jääkiekko on estänyt, että futis ei mennyt konkkaan ja TPS:n futis pelasti jääkiekon sen jälkeen. Yhteistyötä voisi tehdä huomattavasti laajemmin kuin nykyään. Tietenkin varmaan jonkin verran syövät sponsorituloja, mutta myöskin kasvattavat TPS:n asemaa niin Suomessa kuin maailmallakin.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Jaahas... loppusekunneilla nyt sitten selviää, että konkurssi on ihan oikeasti nostettu pöydälle aiheeksi. Hietarinta ei suostu kiistämään, että TPS menee konkurssiin, vaan sanoo vain, että "on liian aikaista sanoa" käykö niin vai ei.

Se on nyt sitten mustaa valkoisella.

Niinpä. Tuo lausunto saattaa jäädä medianäkyvyydessä hieman pimentoon koska se on annettu ruotsiksi, mutta sen sisältö on omalla tavallaan aika paljonpuhuva. Dialogi menee karkeasti ottaen näin (parissa kohtaa olin epävarma siitä mitä tarkoitettiin, eli joku osaavampi korjatkoon mielellään, jos tarvetta):

Toimittaja: "Joidenkin väitteiden mukaan TPS on menossa suoraan kohti konkurssia. Mitä vastaat näiden väitteiden esittäjille?"

Hietarinta: "On liian aikaista vastata."

Toimittaja: "Mutta mitä luulet?"

Hietarinta: "No, toivon tietysti, että ei, mutta mutta... Luulen, että konkurssia ei tule."

Positiivisella asenteella ja sinisilmäisesti katsoen voi tietysti spekuleerata sillä, osasiko Hietarinta pukea nopeassa haastattelutilanteessa kaikki ajatuksensa juuri oikeiksi sanoiksi på svenska. Tai sillä, että vaikka hän ei suoraan kiistäkään konkurssipeikkoa, niin ei sitä myöskään myönnetä. Itselle jää kuitenkin päällimmäiseksi käsitykseksi se, että konkurssi on nyt niin realistinen vaihtoehto, ettei Hietarinta halua sen mahdollisuutta poissulkeakaan. No, eipä tämä mikään yllätys toisaalta ole. Se tässä kuitenkin on uutta, että kommentit eroavat sävyltään merkittävästi Sutelan (katteettoman?) positiivisista ulostuloista, joita tuossa samassa videopätkässäkin esiintyy.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Itselle jää kuitenkin päällimmäiseksi käsitykseksi se, että konkurssi on nyt niin realistinen vaihtoehto, ettei Hietarinta halua sen mahdollisuutta poissulkeakaan. No, eipä tämä mikään yllätys toisaalta ole.

No ei ole ei, pahaltahan se silti kuulostaa vaikka asian kuinka olisi ymmärtänyt aikoja sitten. Vuosikausien tappiot, tämän kauden entisestään kiihtynyt yleisökato ja päälle painajaisena vyörynyt yleislama. Ehkäpä jostain löytyy kuitenkin lamalta suojassa oleva taho, joka sijoittaa tunteella sen verran pätäkkää koneeseen, että ensi kaudellakin kiekkoa pelataan liigassa.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Konkurssi voisi periaatteessa olla ihan hyväkin asia. Päästäisiin veloista eroon. Toki sitten saisi jännittää mitä sarjaa pelattaisiin ensivuonna.

Otteluiden päätytyä loppuu tulot vähäksi aikaa, mutta menot jatkuvat ja jos velkaa on liikaa, niin aika paska yhtälö on tiedossa. Toki muutama nopeasti tehty iso yhteistyösopimus auttaisi asiaa hyvinkin paljon.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Konkurssi voisi periaatteessa olla ihan hyväkin asia. Päästäisiin veloista eroon.

Melkoista Aku Ankka -filosofiaa, kuka haluaa mennä kertomaan osakkeiden nollautumisen nykyisille osakkeenomistajille? Uudella yhtiöllä ei olisi yhtään mitään toimintaa käynnistettäessä, ei puvun takin takkia eikä ensimäistäkään työntekijää jne.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Orastavan buumin hyödyntäminen, arvosana hylätty

Ei tämä Hietarinta kovinkaan pätevältä TPS-tuotteen myyjältä vaikuta. Aamuset-lehdessä mies totesi TPS-kauden päätyttyä 25.3 ettei TPS halunnut ruveta myymään kausikortteja pelien ollessa kesken ensi kaudelle koska se olisi ollut merkki luovuttamisestä. Samassa yhteydessä uusi toimari totesi kausikorttimyynnin alkavan "pian". Mukavan epämääräistä ja päämäärätiedonta.Taitaa olla samanlaista sanahelinää kuin TPS-Akatemian päiväkerhokin. Muutama vuosi "laitetaan perusteita kuntoon" ja luotetaan siihen että ihmiset unohtavat.

Hietarinta oli Minnesotassa tutustumassa NHL-organisaation pyörittämiseen, ja kyllä ne siellä suuressa maailmassa myyvät kausareita edellisen kauden vielä ollessa käynnissä. Mutta nehän onkin ihan puuhastelijoita, luovuttavat tuolla tavalle kesken kauden.

Ihmiset unohtaa nopeasti, tuotetta olisi pitänyt myydä jo monta viikkoa kun positiiviset fiilikset ovat vielä tuoreessa muistissa.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Olisko mahdollinen syy kausarimyynnin "takkuamiseen", että vielä ei ole täysin varmaa missä hallissa pelataan?

Lonkkis sen taas sanoi. Hietarinta todennäköisesti empii pelataanko ensi kaudella Artukaisten viljasiillossa vai Naantalin Kuparivuorenmäellä. Voi tulla VG:n kanssa jääajasta puute ja ehkä ne TPS-kissat ei tykkää niin kylmästä kluubenista.
Ei tuomita vielä Hietarintaa ennen kuin "penailua" on tapahtunut ja voimme olla kriittisempiä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kausareista

Ostaako joku oikeasti kausarinsa jo kesällä? Kyllähän ne voi myyntiin laittaa mutta helpompaa/toimivampaa voisi silti olla näyttävä muistutus syksyllä kevään meiningistä. Vaikka TS:n sponssaama koko sivun kuva täydesta katsomosta tms.

Olen tietty hieman väärä henkilö arvioimaan miten "normaali" kannattaja lippunsa ostaa kun itse hankin kausarin joka tapauksessa, tosin vasta lähempänä ajankohtaa. Kuinkas paljon muuten playoff-kausarista sai takaisin erotusta tällä kertaa?
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisko mahdollinen syy kausarimyynnin "takkuamiseen", että vielä ei ole täysin varmaa missä hallissa pelataan?

Voihan sitä silti ottaa kausikorttikyselijöiden yhteystiedot ylös ja/tai pyytää ns. ennakkovarausmaksua kausarista jos esim. korttien hinnat ja mahdolliset paistinpannukylkiäiset eivät ole vielä tiedossa. Olisi niitä voinut myydä vaikka tän kauden hinnoilla jollain klausuulilla minkä mukaan mahdollinen hinnanmuutos tilitetään sitten syksyllä suuntaan tai toiseen. Jos kyselijöitä on ollut paljon, ja myydään eioota, niin ei hyvä.

Jj kirjoitti:
Ostaako joku oikeasti kausarinsa jo kesällä? Kyllähän ne voi myyntiin laittaa mutta helpompaa/toimivampaa voisi silti olla näyttävä muistutus syksyllä kevään meiningistä. Vaikka TS:n sponssaama koko sivun kuva täydesta katsomosta tms.

Itse olisin ostanut kausarin aivan varmasti vielä tämän kauden pelien ollessa kesken koska TPS-meininki oli sen verran extaasista. Nyt ostan todennäköisesti vasta hieman ennen kesäpelien alkamista ellei duunipaikalla tule lomautuksia tai potkuja. Tämä taantumakin voi olla syksyllä jo kunnon lama ja osa saattaa jättää kausikortin ostamatta. Keväällä olisi voinut vielä mennä kaupaksi...

Ja kyllähän sen keväänhurmoksesta muistuttavan mainoksen Tussariin laittamaan uudelleen vielä syksympänä vaikka kausarit olisivat tulleetkiin myyntiin jo keväällä. Jos kausarit olisi myynnissä, nyt voisi jokaisen tipoittain julkaistavan jatkosopimuksen yhteydessä saada mahdollisesti jonkun kortin myytyä.

En mäkään tässä ketään halua vielä ristiinnaulita, mutta kyllä Tepsissä tarttis nyt olla skarppina kun kassassa on kroonista vajetta.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun et yritä, on suorituksesi jo hylätty

Suoraansanottuna vituttaa kirjoittaa kritiikkiä joka koskee Tepsiä, koska jokunen hetki sitten koettu ottelutapahtuma ja TPSn peli oli likimain unenomaisen hienoa. Meillä on tällä kaudella todella hieno ja viihdyttävä joukkue, jonka touhuja on mukava seurata. Mutta minkäs teet tämän taloudellisen hyödyntämisen suhteen kun myynti ja markkinointi on olematonta ja vailla draivia. Saatanan säälittävää, ja "oikeassa" yritysmaailmassa miehet olisivat vaihtuneet jo ja mun mielestä kyseisten toimien olemassaolosta Tepsissä pitäisi keskustella nykynäytöillä.

Ensinnäkin, aivan kuten Sami Hurme blogissaan kirjoittaa, alle täysi tupa kauden avauskotipelissä on osaamattomuuden osoitus TPS organisaatiolta. Ei osata myydä eikä markkinoida, enkä löisi veto oppimiskyvystä tällä asian saralla. Tekosyitä kyllä löytyy mutta en mitenkään kehtaisi omalla naamalla samassa asemassa ja näytöillä patsastella missään medioissa.

Mainostettiinko kauden avausta missään? Miksei joukkuetta esitelty julkisesti tuolla toreilla niinkuin viime vuonna?

Miksei ihmeessä kausikortteja mainostettu ottelun pelikatkoilla??? Aivan varmasti tuossa hurmoksessa olisi mennyt ainakin yksi kausari kaupaksi, ja joka euro olisi ollut plussaa kassaan. Kävi aivan kuten niiden viime kauden playoffien yhteydessä jossa myynti nukkui. Kukaan TPS-kiekon ystävä ei varmasti ollut pettynyt iltaan! Jumalauta, siinä olisi ollut se Tamin Momentum myydä!!! Se on mennyt nyt. Sanakirjasta voi katsoa että myymisen kuvaukseen ei liity käsien taskuun laittaminen myyjän osalta vaan ostajan ja nenäkaivuu ei kuulu kummallekaan osapuolelle.

On tää surullista. Myymisestä ei ole opittu mitään! Meillä on jumalauta poikkeuksellista buumia tuolla kansojen riveissä, sen ylpeyden joukkueesta aistii tuolla hallin käytävillä, mutta mitään toimia tilanteen hyödyntämiseksi tai ruokkimiseksi ei ole tehty. Lopullisen vastuun tästä tekemättömyydestä kantaa yrityksen toimitusjohtaja.
 
Viimeksi muokattu:

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Suoraansanottuna vituttaa kirjoittaa kritiikkiä joka koskee Tepsiä, koska jokunen hetki sitten koettu ottelutapahtuma ja TPSn peli oli likimain unenomaisen hienoa. Meillä on tällä kaudella todella hieno ja viihdyttävä joukkue, jonka touhuja on mukava seurata. Mutta minkäs teet tämän taloudellisen hyödyntämisen suhteen kun myynti ja markkinointi on olematonta ja vailla draivia. Saatanan säälittävää, ja "oikeassa" yritysmaailmassa miehet olisivat vaihtuneet jo ja mun mielestä kyseisten toimien olemassaolosta Tepsissä pitäisi keskustella nykynäytöillä.

Ensinnäkin, aivan kuten Sami Hurme blogissaan kirjoittaa, alle täysi tupa kauden avauskotipelissä osaamattomuuden osoitus TPS organisaatiolta. Ei osata myydä eikä markkinoida, enkä löisi veto oppimiskyvystä tällä asian saralla. Tekosyitä kyllä löytyy mutta en mitenkään kehtaisi omalla naamalla samassa asemassa ja näytöillä patsastella missään medioissa.

Mainostettiinko kauden avausta missään? Miksei joukkuetta esitelty julkisesti tuolla toreilla niinkuin viime vuonna?

Miksei ihmeessä kausikortteja mainostettu ottelun pelikatkoilla??? Aivan varmasti tuossa hurmoksessa olisi mennyt ainakin yksi kausari kaupaksi, ja joka euro olisi ollut plussaa kassaan. Kävi aivan kuten niiden viime kauden playoffien yhteydessä jossa myynti nukkui. Kukaan TPS-kiekon ystävä ei varmasti ollut pettynyt iltaan! Jumalauta, siinä olisi ollut se Tamin Momentum myydä!!! Se on mennyt nyt. Sanakirjasta voi katsoa että myymisen kuvaukseen ei liity käsien taskuun laittaminen myyjän osalta vaan ostajan ja nenäkaivuu ei kuulu kummallekaan osapuolelle.

On tää surullista. Myymisestä ei ole opittu mitään! Meillä on jumalauta poikkeuksellista buumia tuolla kansojen riveissä, sen ylpeyden joukkueesta aistii tuolla hallin käytävillä, mutta mitään toimia tilanteen hyödyntämiseksi tai ruokkimiseksi ei ole tehty. Lopullisen vastuun tästä tekemättömyydestä kantaa yrityksen toimitusjohtaja.

Laitappa asiallinen palaute tuonne TPS:n toimistolle. Yhteystiedot löytyvät TPS Info välilehden alta, eli etunimi.sukunimi@tps.fi. Itse laitoin tuossa aikaa sitten TPS:n nettisivuista palautetta, että ovat kyllä aika huonot ja sisältöä niukasti. Vastaus tulikin seuraavana arkipäivänä. Vastaus oli asiallinen, kiittelivät palautteesta ja ideoista; kertoivat myös, että ongelma on tiedostettu ja sille saralle tulee parannusta. No kuukaudenpäivät pyörähtivät ja uudet sivut olivat netissä.

Eli tärkeintähän on minkä tahansa tuotteen kehittämisessä on saatu palaute. Tuotetta on huomattavasti helpompi kehittää, kun tiedetään missä ongelma on ja mitä asiakkaat haluaisivat sille tehtäväksi.

Tuosta F2:sen ongelmastakin voi laittaa joku palautetta. Ongelmia on vaikea korjata, jos niitä ei tiedosteta. S-postin naputtelu ei kuitenkaan montaan minuuttia vie.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
On tää surullista. Myymisestä ei ole opittu mitään! Meillä on jumalauta poikkeuksellista buumia tuolla kansojen riveissä, sen ylpeyden joukkueesta aistii tuolla hallin käytävillä, mutta mitään toimia tilanteen hyödyntämiseksi tai ruokkimiseksi ei ole tehty. Lopullisen vastuun tästä tekemättömyydestä kantaa yrityksen toimitusjohtaja.
Allekirjoitan kaiken. Sekin on surullista ja ennen kaikkea helvetin suuri KUMMA, että TPS vaihtaa nykyään toimitusjohtajaa kuin sukkia ja jopa Ansas on nostanut toisen pakaran pois näkyvältä pallilta, mutta silti yksi ylimielinen seuranvihaaja persereikä jatkaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

Tepsin markkinointi on kuin alkoholisti-isä, joka hoitaa rimaa hipoen työnsä, mutta ei yhtään enempää ja pystyy kuitenkin puolustelemaan itseään vaikka sillä perusteella, että jääkaapissa kuitenkin on aina jonkun verran Balkania ja nyt on sitä paitsi taantumakin. Helvetin surullista on, että tälläkin hetkellä jengi on toimistolla todennäköisesti tyytyväisiä lauantain hikiseen 7000 henkeen. Minä pidin itsestään selvänä, että tiedossa on ainakin 9000 pään peli ja 7000 olikin melkoinen järkytys. Defenssiksi tälle kritiikille varmaan riittää, että "ollaan 1000 yli budjetoidun" ja olen sata-varma, että juuri noin asianomaiset nyt ajattelevat. Yleisömäärä oli oikeasti ihan vitun paska.

Kritisoin markkinoinnin puutetta jo JYP-sarjan aikana, kritisoin sitä kesällä ja kritisoin sitä nyt. Paska yleisömäärä on suoraa seurasta toimiston nollatekemisestä. Jos on rahat loppu, niin hoitakaa edes Tussarin kautta jotain tyhjää enempää ilmoille.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älkää nyt saatana kitiskö. Tähän aikaan vuodesta 7000 ihmistä korotetuilla ihmistä Turkuhalliin on helvetin hyvä määrä. Joku kirjoitti että markkinointi kusee, itse olen kyllä nähnyt suunnilleen jokaisessa mahdollisessa lehdessä mainoksia ottelusta.
Tulevilla viikoilla haastetta piisaa; on tv-ottelua ja tupla kotimatseja ja vielä futista välissä. Jos näistä selvitään yli 5500:n katsojamäärillä niin sitten alkaa näyttämään paremmalta. Toki esitykset kentällä ratkaisevat paljon.
 

12961

Jäsen
Kyllä 7000 on ihan kohtuullinen yleisömäärä, ei siitä huolta. Päin vastoin, olen melko luottavaisin mielin tulevaa kautta ajatellen, Business Clubilla oli eilen ihan eri tavalla porukkaa verrattuna viime kauteen. Mainosmyyntikin on parantunut viime kaudesta noin korvakuulolta mitattuna.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kyllä lehdissä on ollut useampiakin ilmoituksia niin pelistä kuin kausareistakin. Totta kai voisi volyymia nostaa, mutta jossain se markkinointibubjetin kipukynnyskin on. Koko sivun TS kansi-ilmo olisi varmaan tehokas mutta maksaa myös useamman tuhatta. Toki ilmot ovat olleet vähän tekstipainoitteisia ilmoituksia että missä on ja mitä maksaa kilolta. Siihenkin saisi parannuksia, muttei ilmaiseksi. Parhaimman markkinointityön teki kuitenkin joukkue kentällä, katsotaan välittyykö viesti puskaradion välityksellä.

Yksi juttu mitä porukassa mietimme jälkipeleissä on että kun lätkää ei näe enää kuin maksukanavilla, osa jengistä varmasti ikään kuin "unohtaa" lajin kun illanviettoja suunnitellaan. Out of sight, out of mind.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Ajatus

Tepsissä on kunnossa valmentaminen, kuntovalmentaminen ja pelaaminen.

Josko seuraavaksi myynti, markkinointi ja hallinto laitettaisiin vastaavalla tavalla kuntoon? Eikö olisi houkutteleva ajatella, että johtoonkin saataisiin ne Suikkaset ja Rautalat tekemään tulosta eikä pelkäämään että voittaminen häiritsee harjoittelemista, veneilykeli lätkän seuramista tai muuta höpöhöpöä?

Otettaisiin ne kaksi edistysloikkaa hallinnossakin! Voisiko se merkitä jopa uutta dynastiaa? Mestaruuksia! Ruissaloon ei tarvitse tyytyä, tai Ketosten vasempiin käsiin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Totta kai voisi volyymia nostaa, mutta jossain se markkinointibubjetin kipukynnyskin on. Koko sivun TS kansi-ilmo olisi varmaan tehokas mutta maksaa myös useamman tuhatta.
Olenko minä maailman ainoa luupää, joka oikeasti kuvittelee, että TS olisi yksi Tepsin pääomistajista ja sitä kautta voisi tuupata moninkertaisesti juttuja Tepsistä ilman, että rahan tarvitsisi näytellä siinä välissä kummoistakaan roolia? Jos pk-seudun keltaiset lehdet tuuppaavat ainakin verkkoversioissaan jatkuvasti juttuja joukkueista käytännössä tyhjästä, niin miksei se onnistu TS:ltä, jolla pitäisi olla sekä välineet, että intressit nostaa Tepsin näkyvyyttä?

Tästä on puhuttu aiemminkin. TS voisi ihan järjestelmällisesti tehdä monen alajutun ennakon ja raportin joka pelistä. Tuon lisäksi joka viikko pitäisi "välipäivinä" tulla ulos muita juttuja. Jos siellä painetussa versiossa on jotain, niin samat jutut verkkoon. Suomessa on valtavasti nykyisiä ja entisiä turkulaisia, jotka eivät tilaa Tussaria, mutta seuraavat sitäkin aktiivisemmin sähköisiä medioita.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Jos pk-seudun keltaiset lehdet tuuppaavat ainakin verkkoversioissaan jatkuvasti juttuja joukkueista käytännössä tyhjästä, niin miksei se onnistu TS:ltä, jolla pitäisi olla sekä välineet, että intressit nostaa Tepsin näkyvyyttä?

Näissä asioissa toimitus saattaa olla eri mieltä kustantajan kanssa. Pahaa pelkään, että tämä ulottuvuus hyytyy juuri tähän. Vaikka se hassulta monesta syystä tuntuukin.

Mutta jos TS:lle ei maistu, pitää uutiset/Tepsi-TV:t tehdä itse. Kuten futispuolellakin. Tai IFK-radio lätkässä. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Älkää nyt saatana kitiskö. Tähän aikaan vuodesta 7000 ihmistä korotetuilla ihmistä Turkuhalliin on helvetin hyvä määrä. Joku kirjoitti että markkinointi kusee, itse olen kyllä nähnyt suunnilleen jokaisessa mahdollisessa lehdessä mainoksia ottelusta.

Ihan näin niin kuin kuriositeettina: itse kuulin ensimmäistä kertaa äsken että Tepsin matsiin olisi saanut kaksi lippua yhden hinnalla, kun kävin Hurmeen Samin blogista sen lukemassa. Turun Sanomia minulle ei tule, mutta olen Tepsin postituslistalla. Oikein vielä postilaatikkoa tässä selailen, mutta ei ole moisesta listalla mitään tiedotettu.

Ei silti että olisin itse lauantaina matsiin muutenkaan päässyt, mutta A) olisin vihjannut kavereilleni jotka suunnittelivat peliin lähtöä ja B) minunlaisiani tietämättömiä oli varmasti enemmänkin.

7000 katsojaa viime kevään huuman jälkeen kauden kotiavaukseen Jokereita vastaan, vieläpä lauantaina, ei ole hyvä tulos jos nyt ei täysin surkeakaan.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ihan näin niin kuin kuriositeettina: itse kuulin ensimmäistä kertaa äsken että Tepsin matsiin olisi saanut kaksi lippua yhden hinnalla, kun kävin Hurmeen Samin blogista sen lukemassa. Turun Sanomia minulle ei tule, mutta olen Tepsin postituslistalla. Oikein vielä postilaatikkoa tässä selailen, mutta ei ole moisesta listalla mitään tiedotettu.
Tarjous koski Turun Sanomien kestotilaajia.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Tarjous koski Turun Sanomien kestotilaajia.

Mutta oliko kyseisestä tarjouksesta ilmoitusta missään, esim TPS:n sivuille olisi tästä voinut jotain ilmoittaa. Ainakaan itse en kuullut kuin vasta lauantaina että kaksi lippua olisi saanut yhden hinnalla.

-Stouni-
 

maniakos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hietarinta laukoo ihan mielenkiintoisia ajatuksia YLE:n Turkuhallia koskevassa jutussa.

Mitä aikoinaan kovasti kiisteltyyn hallin sijaintiin Artukaisissa tulee, ei sitä Hietarinnan mielestä kannata enää vatvoa.

- Se on vähän myöhästä kahdenkymmenen vuoden jälkeen. Ja Turussa on toimiva joukkoliikenne, kyllä sinne pääsee. Ei se sijainnista ole kiinni, jos sisältöä on, napauttaa Hietarinta.
Halliin enemmän, mutta pienempää

Itselleni joukkoliikenne on ainoa tapa mennä Turkuhallille ja onhan se ihan kohtalaisesti järjestetty, mutta paremminkin voisi olla. Ainakin viimeksi matsissa käydessä bussi maksoi sen normaalin hinnan suuntaansa ja se lisää matsin kokonaiskustannuksia heti yli viidellä eurolla. Ymmärrän kyllä, että se on ihan selvä kustannuskysymys, ettei ilmaisia kyytejä voi järjestää. Itselleni se kyllä ainakin pienentäisi kynnystä lähteä matsiin. Joskus on tainnutkin olla kampanjoita, joiden aikana pääsee ilmaiseksi tuonne Artukaisiin.

Turun Palloseura omistaa hallin ravintopalveluista vastaavan yhtiön, joten kaikkien tapahtumien vetovoima on tärkeää seuran taloudelle. Ravintolatoiminnan ulkoistamisesta on ollut liikkeellä huhuja, ja ne saavat Kari Hietarinnan niskakarvat pystyyn.

- Kyllä me reagoisimme siihen aika voimakkaasti! Mahdollisesti se tarkoittaisi jopa lähtemistä hallista, koska se on ihan olennainen osa asiakashallintaa, ei pelkästään tulojen kannalta. Me kehitämme koko ajan ravontoloihimme uusia asioita, ja väitän, että ulkopuolisen ravintoloitsijan kanssa se ei olisi niin helppoa.

Mielenkiintoinen tuo hallista lähteminenkin, koska Kupittaa nyt on tällä pelimenestyksellä ainakin täysin poissuljettu vaihtoehto. Uuden hallin rakentaminenkin kuulostaa todella utopistiselta ajatukselta, kun eihän TPS kuitenkaan rahassa kylve. Onhan myös futispuolen TPS väläytellyt uuden stadionin rakentamista, mutta mielestäni se sentään olisi hieman paremmin perusteltavissa kuin tämä. Taitaa siis nuo Hietarinnan uhkaukset olla ainoastaan sanahelinää.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös